Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2117
Copyright (C) HIX
2004-03-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 1.9 tdi chip (mind)  5 sor     (cikkei)
2 Alfa dizel (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: aquaplaning (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Re: Tempomat/aquaplanning (mind)  32 sor     (cikkei)
5 re: Adalek (mind)  27 sor     (cikkei)
6 Saab (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Benzin - diesel (mind)  32 sor     (cikkei)
8 Alfa VM (mind)  10 sor     (cikkei)
9 re: Re: tempomat/vizen siklas (mind)  14 sor     (cikkei)
10 re: Re: Auchan es diagnosztika (mind)  24 sor     (cikkei)
11 re: alfa dieselek (mind)  38 sor     (cikkei)
12 Re: Kutak minosege (Valasz: RE: *** miegymas *** (mind)  12 sor     (cikkei)
13 turbo, nyomatek (mind)  111 sor     (cikkei)
14 Auchan olaj (mind)  13 sor     (cikkei)
15 Re: Auchan (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Re: Auchan es diagnosztika (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - 1.9 tdi chip (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok.Van egy 90Le-s Audi 80 automata valtos autom.Ez a motor keszult
110 v 115 Le-vel is,
es allitolag csak elektronika kulonbozik.Nekem jol jonne az a par plussz Le
elozesnel,meg huzatos
emelkedon.Tudtok ajanlani valakit,aki ezt megoldja?
+ - Alfa dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Mit takar a "VM" rovidites az Alfa 164 TD motorjaval kapcsolatban?


Elore is koszonom,
marky
+ - Re: aquaplaning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mellesleg ez az aquaplaning is tul van am misztifikalva rendesen. En
evente meg
> yek vagy 70ezer kilometert, majdnem 14 eves a jogsim. Ezido alatt 2x volt
benne

Hali!

Pont ez a baj! Kevesszer van, aztan a mezei user egyszer talalkozik vele,
fogalma sincs mit kell csinalni, eltekergeti a kormanyt, aztan fejreall,
mint Stohlbuci.


SZabolcs
+ - Re: Tempomat/aquaplanning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> En ugyan arra gondolnek hogy 
> teljesen leveszi a gazt, hiszen amig nem teszi meg, tul gyorsan forog a 
> kerek, azt hiszi hogy tul gyorsan megy az auto a kert sebesseghez 
> viszonyitva, de ezek szerint ez tul egyszeru okoskodas.

  Eddig jo. Aztan kezd lassulni a kocsi, a gumi visszaul az uttestre,
tempomat konstatalja, hogy lassu, majd gazt ad, mire kocsi ujra felfekszik
a vizre. Ahogy Fogash mondja, nagyon ritka eset, meg ritkabb, hogy
tempomat problemat okoz, de minimalis erofeszites elkerulni ezt
az esetet. Akkor miert ne.

> Aztan amint megerinted a kuplungot (nem kell kinyomni), mar leold,
> es ekkor mar motorfekkel lassulhatsz vissza. 

  Na igen, ha nem automata kocsid van. Ha automata, akkor vagy fekezel,
vagy gazt adsz. Egyik se optimalis viselkedes. Vagy keresed, hogy hogy
a turoba kell kikapcsolni. Nekem sosem volt sajat kocsiban, de bereltben
sokszor. Sosem 'kapcsoltam ki' a kapcsoloval (elvegre fekezve allok
meg), igy eltartott volna par masodpercig, mire megtalalom a megfelelo
gombot. Mondjuk aki iteletidoben tempomattal jar, az vagy nagyon tud,
vagy nem ez a legnagyobb problema nala...

> Mellesleg ez az aquaplaning is tul van am misztifikalva rendesen. 

  Az biztos. Majd 20 ev, 200 000 km, egyszer *sem* fordult elo velem.
Igaz, ovatos duhaj voltam mindig is, most meg ott vigyorog hatul a
keteves kolok. Azota az autozas az 'A-bol B-be eljutas' szintjere
egyszerusodott nalam.

Gyula
+ - re: Adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

***
Elotte: 10000km alatt 0.7l olaj fogyott (ez gyari
ertek)
***

Oszinten szolva egy ennyi olajat fogyaszto motorba
semmi penzert nem tennek
ilyen jellegu "felujito" adalekot, meg akkor sem, ha
utana esetleg kevesebb
olaj fogy. Max. ha egyszer valaki hivatalosan
megmerne, hogy hogyan
valtoztatja meg az olaj kenokepesseget stb... Mert ami
tesztek ezekrol a
csodaszerekrol vannak, azok mind lebeszelik az
embereket roluk.

udv, Akos

////////

Khm. Mondom 0.7 liter az gyari ertek. Ennyi olajat
fogyaszto motor hehe. 300ezer km van a motorban es
hozza a gyari erteket. Sot, most mar jobbat is :)

Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
+ - Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli!

>szakaszokon hasznalom, ahol lehet, a turbofeltoltot felporgetve. 
>Szivomotorosnal ez ugyanennyi. Ennyit a GYAKORLATI tapasztalatokrol,
>egyelore. 
>
>Igaz, ezek kivalo minosegu, igenyesen osszeepitett autok...
>
>Z.

Ezt en is igy hallottam Saabosoktol.
Volt olyan aki azt merte allitani, hogy varoson kivuli huzamosabb
kozlekedesnel, nyugis tempoval 6,5-7 literes atlag jott ki. Modnjuk el merem
hinni.

teeby
+ - Re: Benzin - diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Dizel vs benzin vitaban Fogashnak adok igazat, talan azert, mert en is
> oregszem.

En is :-(. Nekem is kifejezetten tetszik, ahogy ezek az ujabb dieselek
mennek. Fogyasztasuk is kevesebb, ami nem utolso szempont.
Amugy en olyan nyugisan elautozgatok benzinessel is... 2 hetben, ha 1x
akad olyan helyzet, amikor igazan oda kell lepni, akkor meg
visszavaltok.

>  Jo dolog fergeteges motorhangtol kiserve 7000-ig porgetni a 
> motort,

Hopp! Na ez az, ami viszont nem kotelezo! Marmint a motorhang. Multkor
is mondtam, lehet hogy azert mert oregszem, de engem az Alfak hangja
zavar. Meg ugy altalaban a nagy dob, meg a sportos motorhang markatol
fuggetlenul. Nem jol mondom: nem zavar, mert nekem is tetszik, csak
akkor zavarna, ha allandoan azt kellene hallgatnom.

> Egy erosnek mondhato (atlaghoz kepest  -  120 LE) benzinmotorral
> kiralyul lehetett autozni, csak eppen 5-6 oran at >5000 fordulattal
> utazni nem nagyon tetszett neki, amit foleg olajfogyasztassal
> jutalmazott (1 liter / 5-7000 km)

Nem tudom hogyan fogalmazzam meg, hogy ne vedd szemelyeskedesnek, de
ez azert nem torvenyszeru. Vannak olyan motorok, amelyek ehhez hasonlo
terheles mellett tobb szazezer km-ig nem fogyasztanak olajat.
Talan megis azoknak a gyartoknak van igazuk, akik 6x00 korul
leszabalyoztatjak a motort?

Tibor
+ - Alfa VM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A rossz nyelvek szerint meregdragak az alkatreszek, ami gyari
>  alkatresz eseten ill. az auto aktualis arahoz kepest valoban igaz,
------
Nehany eve volt valaki nalunk, egy 2,5-os VM motort akart felujitatni, 
kizarolag gyari alkatreszekbol ( joszerevel nincs is hozza mas) kozel 
1millioba kerult volna.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: tempomat/vizen siklas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ha azt mondod hogy igy van, hat igy van. En ugyan arra gondolnek hogy
>  teljesen leveszi a gazt, hiszen amig nem teszi meg, tul gyorsan
>  forog a kerek, azt hiszi hogy tul gyorsan megy az auto a kert
>  sebesseghez viszonyitva, de ezek szerint ez tul egyszeru okoskodas.
------
Elso nekifutasbol en is erre gondoltam, de ez nem mindig igaz. Az autok 
tobbsege, a sebesseget az _egyik_ hajtott kerek fordulatszamabol 
allapitja meg. Ha a _nem me'rt kere'k_ uszik fel a vizre, az tulporog, a 
sebesseg csokken, a tempomat nem hogy nem veszi el a gazt, hanem 
gyorsitani fog.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: Auchan es diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Nyáron szintetikus Auchan olajat öntöttem a Vectrámba. Azóta közel 2
literrel t
öbbet fogyaszt százon. Erős a gyanúm, hogy ezzel is átvert az Auchan. Bizo
nyára nem azért adták a nevüket egy névtelen olajhoz, mert értenének a
motorola
jhoz az áruház beszerzői, hanem mert ezt tudták a legolcsóbban beszerezni.


Idonkent orulok - kizarolag a szakma vedelmeben - hogy a berheldmagad
mozgalom latvanyos negativ kilengeseket szenved. Emellett sajnalom a kart
szenvedetteket.

En pl. Triznyaktol nem vennek sajat sutesu kenyeret, az Auchanban meg
otthagynam azt a lottyot.

(persze most csak remenykedem, hogy Triznyak elso szakmaja nem pek :-))


udv,

djtiszy
+ - re: alfa dieselek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

ha mar megszolittattam Fogash altal:

>>>
A 155-ben ketfele diesel letezik, egy 2.0TD es a fent emlitett 2.5TD.
Szerintem
 a 2.0 kicsi ehhez. Ha jol emlexem, DjTiszy 146-osaban ilyen motor van,
remelem
 majd mond par szot rola.


Bar "csak" 145-os, de annal jobban szeretem :-)
Szoval ez Fiat-dizel, ellentetben a 2.5-es VM-mel. Sima orvenykamras, fix
geometriaju turbos, kozteshutos aggregat. Turbolyuk eszrevehetetlen, turbo
futyulest autobuzi barataim imadjak (en suket vagyok azon a frekvencian -
kellett nekem annyit dj-skedni anno.) A 90 LE az 1300 kg-os kasznihoz
(nekem) boven eleg, ha jol emlexem 190 Nm koruli nyomatekkal bir. Klasszikus
Fiat-dizel hangja van, ami muzsika a korhu VW-kerepleshez kepest, bar
szerintem igy is hangos (foleg, aki hallott JTD-t). A valtoja nekem rovid,
ui. a 180-as tempot stabilan vinne, ha lenne szivem 4200-on tartani a
forulatszamot folyamatosan. Viszont igy eleg batran gyorsul. Az enyem 110
ekm-rel eros gazadasnal poffent mar rendesen, de (rendes) zolkdartyan gond
nelkul csusszant.

A 1.6 16V-re kizarolag a hangja miatt cserelnem, meg esetleg a 5000 fordulat
feletti fordulatos hasznalatert - de az meg hulyeseg, mert nem jarhatok
folyamatosan kettesben a Vaci uton... :-) Az efolotti bezines ccm-k mutatjak
a hetkoznapi hasznalatban erosebbnek magukat.

Most a cegautom eppen egy 1.5 dCi Megane, haaat , hetvegenkent azert Alfaval
jarok. :-) A ccm-t itt SEMMI nem potolja, sem 1400 baros nyomas, sem mas
ha'jtekk cucc. A cegauto elonye viszont egy plasztiklap, melyre ingyen adnak
budos gazolajat a dCi-be... :-)

udv,

djtiszy
+ - Re: Kutak minosege (Valasz: RE: *** miegymas *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

haliho!

mint mar emlitettem most a piacon kaphato benzinek 90-95%-a mol-os. ezt Szhalom
battan keverik, egy olyan gep ami nem nagyobb egy ketajtos szekrenynel de az ar
a tobb 100MFt, ez keveri ezred tomeg pontossaggal a motorhajtoanyagokat. a komp
onensekek kozvetlenul elemzi esetleg korrigal, europaban a legmodernebb kevero.
 itt ami valtozik!!! hogy a vevo mit ker... vagyis ha gyengebb minosegut ker ak
kor azt kap.

szumma: Cila

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 171.31.0.130)
+ - turbo, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>: 2.) veszel egy ketezres benzines turbot (egy 170 lovas Saab 9.3-at), 
>: ennek a kozterhei mar jok, de a hajadat ez is leeszi, annyit fogyaszt
>: ha ugy jarsz vele, hogy kihasznalod a 300Nm koruli nyomatekot
>
>Aha, ahogyan azt Fogash elkepzeli. Volt mar SAABod, de legalabb
>turbos autod? SAAB-os es Porsche 944-es korokben is kozismert teny,
>hogy a turbomotoros nem igazan eszik tobbet a szivomotoros
>valtozatnal. Meg akkor sincs egyertelmu kulonbseg, ha szettaposod.

Alfas korokben meg az az ismert teny, hogy ha tisztessegesen kergeted a Q4-et (
2.0-16V turbo, talan 0.8bar nyomassal, 200LE), akkor 14nel indul a fogyasztasa.
 A 150 lovas szivo benzinesnek meg 11-12 a csucs, ha nagyon taposod. Amikor meg
 a bekalampas Impreza STI-vel jatszottunk a Hungaroringen, majdnem 20 liter let
t a 100km-re eso fogyasztasa. Ennyi a turbos tapasztalatom.
A "turbo felporgetese" nem feltetlenul jelenti azt, hogy folyamatosan kihasznal
od az autod teljes nyomatekat es teljesitmenyet. Ugyhogy ha kerhetem, legalabb 
elsore legyen normalis a hangnem. :(

>tehat a nagyobb teljesitmenyhez nagyobb fordulat kell! az temesztes, 
>hogy a hazpedall allasaval lehet kis a moror nyomatekat szabalyozni, de 
>ez nagysegrendekkel kisebb lehetoseg, mint amit a motor fordulatszamaval 
>elehetsz. pelda: elozeskor visszkapcsolsz, hogy jobban gyorsuljon az auto.
Neeeeeem!!! A MOTOR nyomateka egyalatalan nem valtozik attol, hogy visszakapcso
lsz. Ha egy verszegeny nyamvadek motor, akkor pl 3500 fordulaton van max. 110 N
m (tipikus 1.4 -100LE) Ebbol otodikben haladva hasznalsz mondjuk 80Nm-t a sebes
seg tartasahoz. i=4 osszattetel, kereken van 320Nm. Emelkedo, padlogaz. Fordula
t marad, nyomatek 80->110Nm. KEreken 320->440Nm lesz, noveltel vagy 38%-ot. Nem
 eleg, ezert visszakapcsolsz,  3500 fordulaton ekkor is 110Nm van, de mivel a h
armadik fokozattal az eroatvitel ossz-attetele nem 4, hanem kb 6, a kereken 660
Nm fog megjelenni. Hurra 2 fokozatnyi visszakapcsolassal sikerult megduplazni a
 kerekre juto nyomatekot. Ehhez a 660Nm-hez viszont nem 100kmh, hanem csak 60km
h sebesseg fog tartozni, mert az attetelt rovidebbre vetted. Innentol valasztha
tsz, hogy vagy porgeted a motort (zajkomfort, fogyasztas, kopas, utasok stressz
elese), vagy nem porgeted annyira es megelegszel a lenyegesen kisebb sebessegge
l. Gondold el, autopalya hosszu-hosszu emelkedokkel. Te meg harmadikban uvolto 
motorral maszol felfele, mert sietnel, de nincs nyomatekod.

A gazadassal valo "nagysagrendekkel kisebb" szabalyozhatosag az pont azokra a v
erszegeny motorkakra vonatkozik, ahol nincs motornyomatek, ezert csak ugy tudsz
 a kerekre juto nyomatekot varazsolni, ha minden nyomatek-igenyhez mas sebesseg
fokozatot valasztasz. Ez viszont a legtobb auto eseten egy sebesseg-ertekhez ma
x. 3 fokozatot tesz lehetove (100kmh: 3,4,5 fokozat). 120nal mar csak 2 fokozat
 a legtobb autoban. (4,5). 
Ha viszont brutal nyomatekos motorod van (pl 385Nm), akkor egy allando fordulat
szamon belul is tudsz leadni 0-385Nm kozott, csak a gazpedallal jatszva. Ha viz
szintesen haladsz 2700 motorfordulattal, hasznalsz vagy 20-25% gazt, 106Nm megy
 a fotengelyrol. Attetelen keresztul lesz kb 320Nm (teljes attetel 3:1), ez lek
uzdi a menetellenallast. Ha jon egy emelkedo, csak lenyomod a pedalt, fordulat 
marad 2700, de 385Nm jon a motorrol, 1155Nm jelenik meg a kereken. Visszakapcso
las NELKUL nott harom es felszeresere (+360%) a kocsit tolo ero!

Osszefoglalva: kis nyomateku motor visszakapcsolassal: 38% nyomateknovekedes, s
ebesseg 30% csokkenese. Nagy nyomateku motor csak gazadassal: 360% nyomateknove
kedes, sebesseg tartasa. Te melyiket szeretned vezetni?

>vagyis azonos ido alatt tobb utem van...
Mint a kovetkezo mondat (amit mar nem ideztel) emlitette, tobbhengeres motorokn
al minden fordulatra tobb munkautem is jut, a 2-4 utem kozotti (ilyen temaju) k
ulonbseg eltunik.

>nagyobb gyorsuat ad, jo atetelezesel. persze esszeru hatarok kozott. itt 
>nem a trabant meg az ifa motort kellene osszehasonlitani.
Ez volt a teljes hat mondat, amit a teoriadra irtam, (mely szerint: " kisebb 
>nyomatek kisebb urtartalom, konyebb motor. vagyis nagyobb gyorsulas"):
 
"Ezzel komolyan azt akarod mondani, hogy minel kisebb a motorod, annal jobban g
y
orsul az autod?! Az, hogy a kisebb urtartalommal sporolsz 30 kilot a motor tome
gen, de kozben elvesztesz 200Nm nyomatekot szerintem egyaltalan nem ad nagyobb 
gyorsulast. Remek pelda, hogy az Alfa 156-1.6TS nem tudja legyorsulni az ugyana
nnak a motornak a 2.0 valtozataval szerelt rokonat. Pedig kisebb urtartalom, ko
nnyebb motor... Sot, ha a 2.5-V6-ot is hozzanezem, az megnehezebb motor, megis 
csak pislog utana meg a ketliteres is. (fajdalom, hogy a nyomatek-adataikat nem
 tudom fejbol)"

Szo nincs benne Trabantokrol meg Ifakrol. Egy ma kaphato tipus ket motorvarians
arol szoltam (1.6 vs. 2.0) illusztralando, hogy a minden egyeb parameterukben m
aximalisan megegyezo autok (kaszni, motor epitesmodja, hengerszam, szelepek sza
ma, stb.) kozul egyaltalan nem gyorsul jobban a kisebb motorral epitett auto. P
edig az attetelei is rovidebbre vannak veve, eppen azert, hogy kompenzaljak val
amennyire a motor relativ erotleneseget. 

>szerintem az idealis automotor a ketutemu diesel lenne, mechanikus valto 
>nelkul, elektromos meghajtassal. a motor jo hatasfoku, nyomatekos 
>ugynakkor a tobb utem miatt kisebb lehet, mint a 4 utemu tarsa. az 
>elektromos nyomatekvalto pedig egyeletes gyorsulast adna. 
Ezzel azert nagyon messzire ugrasz az eredeti temanktol...  De ha mar elohoztad
 a ketutemu dieseleket. A Detroit Dieselnek es a Perkinsnek is vannak soros 6he
ngeres ketutemu turbodieseljei, nagyjabol 8000 kobcentivel. Sokkal nem jobbak-r
osszabbak, mint a hasonlo kaliberu negyutemu motorjaik.

Az "elektromos nyomatekvalto" alatt mit ertesz?

>a motor pedig 
>a kerek fordulatzamatol fuggetlenul mindig a legkedvezobb uzemallapotban 
>lenne. pl gyorsitaskor a legmagasobb fordulatszamra ugrana terheles 
>nelkul, majd ott venne fel a terhelest es a fordulatszam emelkedeset nem 
>befolyasolna az valto allasa es az auto sebessege. haladaskor pedig a 
>kipufogo rezonaciajan porogne a motor. igy nagyon halk lenne.

A soros hibrid hajtasu jarmuvek lenyege, hogy allando fordulatu belsoegesu moto
r hajt egy generatort, ami aramot termel. A jarmuvet pedig elektromotorok hajtj
ak. A megoldas lehet dizel-elektromos (mozdony), gazturbinas-elektromos (mozdon
y), dizel-hidraulikus (foldmunkagepek), vagy otto-elektromos (prototipus szemel
yautok). Fel van talalva. A belsoegesu motor mindig a nyomatekcsucshoz tartozo 
fordulatszamon jar, sose valtoztat rajta. A soros gerjesztesu elektromos motorn
ak nulla fordulaton vegtelen a nyomateka, ahogy csokken a szlipje (az alloreszb
en forgo magneses mezo es a forgoresz fordulatszamanak kulonbsege), ugy csokken
 a nyomateka. 
Fel van talalva, csak szemelyautoban meg nem szeria.
Fogash
+ - Auchan olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nyáron szintetikus Auchan olajat öntöttem a Vectrámba. Azóta közel 2 literrel
 t
> öbbet fogyaszt százon. Erős a gyanúm, hogy ezzel is átvert az Auchan. Bi
zo

Ez 15ezer kilometeren 300 liter uzemanyag, azaz 60-70 ezer forint
kulonbseg... Tehat ha sporolni akartal az olajon, akkor azonnali
csere akar a legdragabb fajtara!

Persze a fogyasztasod szerintem attol sem javulna lenyegesen; az
ilyesmit inkabb az okozza, hogy olajcsere kozben sikerult egy
kabelt leverni, vagy eppen most jott elo valami hiba, az olajtol
teljesen fuggetlenul.
+ - Re: Auchan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>: laboratory irta.
>Nyáron szintetikus Auchan olajat öntöttem a
Vectrámba. Azóta közel 2 literrel t
>öbbet fogyaszt százon.

Csak azt tudom mondani neked, hogy megerdemled
:-( ! Sok user ott veszi az olcso olajat, pedig
nem is olcso. Hanem dragabb, mert tobblet
fogyasztast eredmenyez. Gondolom, hogy sem SAE,
sem API jelzes nem volt rajta. Pedig lehet kapni
kizarolagos Opel olajakat, mint asvanyi es
szintetikus kivitelben. Motorhoz, valtohoz (
manualis - automata ), hajtomu es fekfolyadekot.
Ezeket az olajakat csak az Opel kereskedesek
alkatresz szekciojanal avagy nalam is veheted :-)
Van meg Ford olajam is ha kell :-) Persze csak
rendelesre. Ez itt a reklam helye ;-))

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar,  http://frigyes.fw.hu
.
+ - Re: Auchan es diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 09 March 2004 00:57, laboratory wrote:
> Nyaron szintetikus Auchan olajat ontottem a Vectramba. Azota kozel 2
> literrel t obbet fogyaszt szazon. Erős a gyanum, hogy ezzel is
> atvert az Auchan. Bizo nyara nem azert adtak a nevuket egy nevtelen
> olajhoz, mert ertenenek a motorola jhoz az aruhaz beszerzői, hanem
> mert ezt tudtak a legolcsobban beszerezni.

Ez nem egyertelmu, a szupermarket-halozatok valoban veszik valakitol az 
olajat - am olyan mennyisegu olajat amit egy ilyen halozat szetterit nem 
gyart a sarki olajas (ha van ilyen). Akarcsak mas termekeknel, itt is 
gyakori hogy egy neves ceg eladja ugyanazt a termeket sajat marka alatt 
dragabban es a szupermarket markaja alatt olcsobban.

Itt peldaul autos berkekben kozismert dolog hogy a Carrefour 5W50-es 
szintetikus olaja nagyon jo, es tulajdonkeppen egy atkeresztelt Mobil1. 

Persze van olyan is hogy egy minel olcsobb cuccot teritenek, de meglepoen 
sokszor keszulnek ugyanazokon a gyartosorokon a markas cuccok es a polcon 
mellettuk ulo szupermarket-"markaju" barataik.

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS