Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2105
Copyright (C) HIX
2004-02-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Eredetvizsgalat (mind)  11 sor     (cikkei)
2 TALI, Hoallo festek (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Honda civic szervizdoksi (mind)  11 sor     (cikkei)
4 tali (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Hengerenkent 2 vagy 4 szelep (mind)  55 sor     (cikkei)
6 Zk AFA (mind)  31 sor     (cikkei)
7 autospolitika (mind)  13 sor     (cikkei)
8 re: Re: Benzinkut eloadas (mind)  12 sor     (cikkei)
9 mtv1 (mind)  6 sor     (cikkei)
10 HAT (mind)  6 sor     (cikkei)
11 kenmentes (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Audi (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Vezerles es egyebek (mind)  63 sor     (cikkei)
14 ködlámpa (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Budapesti Tavaszi Fesztivál (mind)  11 sor     (cikkei)
16 A fotengely ontottvasa es a technologia fejlodese (mind)  43 sor     (cikkei)
17 Re: mai vegyes (mind)  24 sor     (cikkei)
18 fejtamla (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Re: vezermuvekrol osszefoglaloan (mind)  43 sor     (cikkei)

+ - Re: Eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nos en is kivancsian varom a beszamolot ennek a gyakorlati hasznarol, es
az
> eredmenyessegerol.

Hali!

Nekunk annak idejen egy ellopot kocsink megkerult eredetvizsgalat soran,
ugyhogy osszesegeben en elegedett vagyok a rendszerrel.
Az mas kerdes, hogy ez a megkerules 5 evvel az ellopas utan tortent :-(

Szabolcs
+ - TALI, Hoallo festek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A TALI-n ha minden jol megy akkor ott leszunk mi is.
Szallas nem kell mert a kozelben lakunk.  

István és Évi.  

Nem tudjatok letezik olyan hoallo festek ami megmaradna
a kipufogo leomlon ? Egesz pofas kezd lenni a motor, de
a kipufogoleomlo nagyon ronda ...

Kadett GTE
+ - Honda civic szervizdoksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenki!

Szervizdoksit keresnek  egy  1993-as  honda civichez.
Alvazszam :JHMEG854.........
Motorszam : D15B2.....

Keresnek meg egy jo honda szerelot is.

Koszonom
Udv,
Nagy Ferenc
+ - tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En nem 2+2, hanem ketto felnott es
>egy darab gyerek (vagy fel, meg csak ket eves :)
>Neki nem kell kulon hely, ha osszetolhato ket agy.
Majd borondben kell becsempeszni, hogy a tulaj meg ne lassa :-).
Altalaban gyerekekert nem kell fizetni, csak azert tuntetem fel,
hogy hatha mas is kedvet kap, es csaladostol jon. Majusig van
meg 2 honap, addig sem varhato a +1 :-)?

>irj fel meg 2 fot a talira
A multkori lebaszas miatt erre nem irok semmit, pedig lenne mit.
Majd a nevedre irom oket :-).

>Elvileg 1+2 a letszam. 
>Talan lesz meg szabad szallashely 1 hettel elotte
Biztos lesz. Minimum 30 hely van, es 20-25 -en szoktunk maradni.

HAT -ra jelentkeztek eddig (majus 8-9):
DJTiszy
Gma 2+1
Frigyes +2(?)
Mr Grey 2+2
Lovas Peter +1
Avi +3
Soma 2+1(?)
G.Laci Zoltan 1+2 (talan)
En
+ - Hengerenkent 2 vagy 4 szelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
2-vel ezelott volt ez tema 2 hozzaszolas erejeig, ha
van kedvetek, beszelgessunk a tapasztalatokrol. Itt a
teljesitmeny es nyomatek(gorbe) a kerdes, nem az, hogy
melyik jobb es melyik rosszabb.

Ami nekem eddig volt:

VW Golf I, 1.6D (szivo): ez felejtheto, bar nagyon
keveset fogyasztott (5,5 gazolaj).

Opel Omega A 2.3TD: 4 henger+8 szelep, ez 90LE 210Nm
nyomatekkal, nagyon jo volt a Golfhoz kepest,
hengerenkenti ket szeleppel (szokasos regi dizel)
turboval. Szerettem, keveset fogyasztott, nem ment
rosszul, a vege 160km/h volt. Egy zoldkartyan
megfoztek a motort (hidegen megporgettek tobbszor is),
fel ev es 5 hengerfejtomites utan vegleg belehalt
seruleseibe. R.I.P. Fogyasztas 6-7 liter gazolaj.

Opel Calibra 2.0i 16v mit Chiptuning: 4 hengeres 16
szelepes DOHC motor, 150LE gyarilag, nyomatekot nem
tudom fejbol, asszem 180Nm vagy kevesebb. 3500 RPM
alatt egy halal volt (varosban tiszta gaz), utana egy
vadallat. Eza tipikus
ocsem-olyat-gyorsul-hogy-leszakad-a-fejed effektus :)
es tenyleg nagyon diszno mod tudott menni. Viszont 12
liyit lenyelte ilyenkor (98-asbol a csip miatt).
Nyomatekgorbe csucsa nemsokkal a piros vonal elott.

Opel Omega 3000 12v: ez van most, valszleg ezzel is
fogok menni a talira. Ez a legjobb vasam eddig
motorikusan. 3000cm3, soros 6 henger 12 szelepes
benzinmotor. A jaraskulturarol nyilvan mindenki
hallott ilyen motor eseteben, nem razza ki az ember
vesekovet :) 177LE, 240Nm, azonban ez 2000RPM-tol
4600-ig, tehat majdnem az egesz hasznos
fordulatszamtartomanyban el. A 4-es sebesseget
szeretem, 50-tol 200-ig tart, olyan mint egy automata
:) Fogyasztas: gaz 13 liter alatt, benzin: 9-10
kozott, bar mindig gazzal jarok, ezt nem tudom
teljesen pontosan. Elosztva koltsegben nem olyan
rossz, mert ha az embernek versenyezni tamad kedve
vallalkozo es gyorsulo kedvu Suzukakkal (1.6 akar)
csunyan meg lehet alazni egy ekkora vassal is 200
meteren (is) benzin uzemmodban. Normal mindennapos
uzemre meg tokeletes a gaz. Egyebkent hal'Istennek
nagyitoval kell keresni rajta a rohadast, pedig 90-es
a kaszni, 88-as a motor (karosszeriacseres volt).

Kerlek irjatok hasonlokat sajat tapasztalat alapjan.

Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
+ - Zk AFA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Nem-nem!! A Penzugyminiszterium szovivoje, Csa'k Csongor aznap este a
>  médiában azt nyilatkozta, hogy ez a szolgaltatas kikerult (!) az
>  afakorbol, nem lehet felszamolni az afat a zoldkartya kiallitasa
>  utan. Azt is ajanlotta, hogy akinek felszamoltak az afat, menjen
>  vissza a szervizbe, kerjen ugynevezett helyesbito bizonylatot, mert a
>  forgalmi ado osszeget vissza kell kapnia.
------
Barki is mond barmit, az _jogilag_ egy fabatkat sem er addig, amig nem 
jelenik meg a Magyar Kozlonyben!!!!!!!
---
>  Nem AFA-koteles a zoldkartya:
>  http://www.apeh.hu/informacio/kornyafa.htm
------
A fenti APEH allasfoglalasbol nekem az jon ki, hogy a zoldkartya mint 
_papir_, es a matrica nem AFA koteles, de a tevekenyseg _igen_. ( Ha jol 
ertem) A "papir" brutto ara 630Ft, tehat 126 Forintrol van szo.

" Mivel a vállalkozások a hatóság nevében történo eljárás végett a 
hatósági díj meghatározott hányadára jogosultak, a díj ezesetben 
adóköteles szolgáltatásnyújtás ellenértékének minosül, mely után 
adófizetési kötelezettségük keletkezik. (A vállalkozásnál maradó díj 
lényegében a hatóság felé nyújtott szolgáltatás ellenértéke.) Az 
adóköteles bevétel fejében végzett szolgáltatásról lévén szó, így a 
vállalkozások jogosultak e tevékenység végzéséhez kapcsolódó elozetesen 
felszámított adó levonására. "

Az utolso mondattal vannak problemaim, annak jelenteset nem ertem.

Udv,  Triznyak
+ - autospolitika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Azert egy elony lett a dologbol: Mivel nem nyulta le a Vegyepszer
>  vezetosege az egesz lovet, lett egy tokeeros utepito vallalata
>  magyarorszagnak, akinek mar van eselye nyerni egy tenderen pl a
>  Strabag ellen is (m7 folytatas). Elotte temderem csak kulfoldiek
>  nyerhettek.
Nem vagyok biztos abban, hogy ez szamunkra elonyos. Az M7-es mostani 
allpotat nezve, en nem ragaszkodnek  hozzajuk a folytatasban. Annak sem 
tudok felhotlenul orulni, ha "valaki" autopalya epitese helyett, 
kozpenzekbol "onmaganak" kovacsol toket.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: Benzinkut eloadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
Én speciel ukrán benzinnel etetem a kp-i injektoros, katalizátoros autómat
(meg nagyon sokan itt a keleti végvárakon). Valószínűleg magasabbb a
kéntartalma, mint a magyar finomításúnak - a rend és a pénzügy őrei
kéntartalom-mérés alapján állapították meg az üzemanyag származási helyét -
ha nem volt 30 napon belüli ukrán pecsét az útlevélben, feljelentés...
Naszóval, a lényeg: zöldkártya megvan (kati újszerű állapotban működik),
injektor jól működik, fogyasztás mint a MOL95-ös esetén (azonban hidegben
tovább kell in dítózni).
Szakács Vass Sanyit kérdezem: mennyi lehet az ukrán nafta kéntartalma?
Üdv.:
matchbox
+ - mtv1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vasarnap az MTV1 -n az Automania a bikazassal foglalkozik. Nem tudjatok
honnan vehettek a temat? ..:-))))

Dodo
+ - HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Dunantulon volt mar valaha HAT? Mindig keletre vonultok mint a
multik......:-)))

Dodo
+ - kenmentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kenmentes (illetve erosen csokkentett kentartalmu) benzin nem a mai 
>motorokhoz kell, hanem a jovobeliekhez (peldaul a direkt befecskendezes 
>nagyon erzekeny ra). 

Van egypar kinosan erzekeny motor, a Mitsubishi GDI, az Audi-VW FSI motorjai, a
mik kozvetlen befecskendezeses Otto-motorok es csak kenmentessel mennek. A vila
g egyetlen NEM kenmentes uzemanyaggal jaro direktbefecskendezeses benzinmotorja
 az Alfa Romeo 2.0 JTS moci, ami a teljes modellpalettaban hozzaferheto (165LE,
 ca 200Nm)

Amugy a ke'nes benzint a V12 merci-motor (S600, SL600) sem szereti, hajlamos el
menni vesz-uzemmodba, amikor az uresjarati hengerkikapcsolas mukodesbe lepne. A
 biztonsag kedveert Mol 99EVO, Shell VPower racing es hasonlo uzemanyagok javal
lottak bele...

Fogash
+ - Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujsaghir (bocs az ekezetek miatt):



Ismét felülmúlták a magyar Audi-leány termelési és pénzügyi mutatói az ingolsta
dti székhelyű anyacégét. Az Audi Hungária Rt. tavaly 4,8 százalékkal, 3,722 mil
liárd euróra emelte árbevételét 2002-höz képest, a magyar számviteli szabályok 
szerint készült mérleg pedig 314 millió eurós eredményt mutat, ami több mint 10
 százalékos javulás az egy évvel korábbi 280 millió euró után. Az Audi AG ezzel
 szemben 3,6 százalékkal 23,4 milliárd euróra növelte árbevételét, a nettó nyer
eség pedig 5,4 százalékkal, 816 millió euróra emelkedett. A győri cég tavaly 1,
335 millió motort gyártott, 55 ezerrel többet, mint egy éve. Ezeket az Audi, a 
VW, a Skoda és a Seat modelljeibe építették be külföldi gyártóbázisokon, így a 
cég a legnagyobb magyar exportőr volt tavaly. Autóból ugyanakkor a korábbinál k
evesebbet szereltek össze az elmúlt évben átszervezés és a termékváltás előkész
ítése miatt, így Audi TT-ből 32 337, A3-asból pedig 1616 gurult ki. A kizárólag
 Győrben gyártott TT utódjáról még nincs döntés, és nem dőlt el a gyártás helys
zíne sem, ám Jürgen Lunemann, a magyar cég ügyvezetésének elnöke hangsúlyozta: 
az Audi AG tavaly 234 millió eurót, eddig összesen pedig 1,75 milliárd eurót fe
ktetett a győri gyártás fejlesztésébe. hamarosan egyébként újabb beruházásról i
s szó lehet, az anyacég ugyanis szerszámgyárat építene Közép-Európában, és erre
 a kisalföldi város is jó eséllyel pályázhat. (MH 10. old., NG 5. old., VG 9. o
ld., NSZ 5. old.)
+ - Vezerles es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Amikor betettem az utangyartott darabokat, csiszolgattam oket par
> >oraig, amig elegedett lettem az eredmennyel; egy normaidoben
> >dolgozo szakszerviznel ez nyilvan nem fer bele.
> Te elegedett lehetsz vele, de mi a biztositek, hogy a kezi
> csiszolas eredmenyek entegy olyan helyzetet teremtettel, ahol
> az osszes csapagyfedel alatt korkorosen es teljes feluleten
> ugyanakkora a hezag? Ha nem (aminek ugyancsak nagy a val
> oszinusege), akkor a csapagy feluletenek toredeke viseli a
> terhelest, folyamatosan tulterhelt, kiszoritja az olajat,
> jobban kopik. Nem tunik tul precizios (vagy akar csak tartos)
> megoldasnak sem... :(

Ami a tartossagot illeti, irtam, hogy utana meg 150ezret ment a
motor (sot, most jovok ra, hogy 160-at, 148-tol 308-ig), a
legkisebb gond nelkul...

Ami pedig a jobban kopast illeti, itt eppen ez a kivanatos; kopjon
csak jobban addig, amig elo nem all a jo geometria... Az elso 2000
kilometeren bejartosnak tekintettem a motort, utana lecsereltem az
olajat, kesobb pedig 10ezrenkent, a gyar altal eloirt sima
asvanyira...

> >Ezert is sajnalom, hogy a "mi faj egy vezermuszijnak, es mi nem"
> >temaban folytatando ertelmes beszelgetes latszolag mar az elso kor
> >utan abbamardt...

> Egy napig nem olvasok mailt, csend van a temaban, de valakinek
> mar ez is szurja a szemet... :(

Te meg maris ujra kezded a szemelyeskedest; csak a tenyek kedveert
jegyzem meg, hogy az AUTO 2100-ban jelent meg az az irasom, amire
hianyoltam a valaszt. A 2101-ben reagaltal egy masik, szinten a
2100-ban megjelent irasra (vvt). Ha mindezt ugy tetted, hogy nem
olvastal mailt, akkor elnezesedet kerem, ellenkezo esetben viszont
arra kerlek, hogy ne bonyolodj ismet minden ok nelkuli
szemelyeskedesbe...

> Mit fuzzek hozza? Nem tudom megmerni, hogy mikor rangat es mikor
> nem. Azt tanultam, meg a keveske tapasztalatom is azt mondatja,
> hogy alapjarat korul az egyenetlen jaras miatt rangatja a
> szijat, nagyon magas fordulaton meg azert, mert hirtelen kell
> neki tomegeket (a szelepek tomeget!) gyorsitani. A legnehezebb

Ez ujdonsag ahhoz kepest, amit korabban irtal, azaz hogy magas
fordulaton egyenletesebbe valik a szij jarasa... Azt sem kertem,
hogy merd meg; viszont ha tanultad, akkor valakik nyilvan mertek,
vagy szamoltak. En az erre vonatkozo forrast keresem, mert erdekes
dolog, ha az atmenet eppen a motorok fordulatszama altal atfogott
viszonylag szuk tartomanyba esik.

> helyzet megis az neki, hogy visszakapcsolsz, leugrasz a
> kuplungrol es par tizedmasodperc alatt a fordulatszam emelkedik
> 4-5ezret. Ezt rosszul viseli, legtobbszor ilyenkor ugrik vagy
> serul a szij.

Ez nyilvan igy van, sosem vitatta senki. Amit eredetileg nem
fogadtatok el, az az volt, hogy inkabb hirtelen gyorsitas kozben
szakad el, mint alapjaraton; ezt pedig nem befolyasolja az, hogy
mas szituaciokban meg ennel is inkabb el tud szakadni.

Voltak meg tovabbi kerdesek is: mitol torne el spontan egy
vezermutengely, vagy ha megis ezt teszi, akkor miert szakadna el
utana a szij?
+ - ködlámpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

halihó
Mit szóltok ahhoz, hogy NAPPAL használja néhány idióta a ködlámpáját, csak mert
 jól néz ki? Amikor meg szükség van rá (gyk.: KÖDBEN) NEM(!!!!!!!!!) használják
, hanem REFLEKTORRAL jön szembe, amikor sz**t sem lát....
Na mindegy.
u.i.: bocs az ékezetekért.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.i-trade.hu)
+ - Budapesti Tavaszi Fesztivál (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Budapesti Tavaszi Fesztivál 
Olcsó/fizetővendéglátás/lakás/panzió/privátszoba/apartman kiadó,kétágyas szobák
 20-30Euro/éjszaka  ,
apartmanok 1-6 fő részére 44-75Euro/éjszaka
Parkolási lehetöség zárt udvarban,
Tel: 0036-1-387-8236
Mobil: 0036-30-432-3628

http://privatszoba.uw.hu/

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-69-45.dial.freestart.hu)
+ - A fotengely ontottvasa es a technologia fejlodese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos, jobban utananeztem hogy mibol is ontik az ontottvas fotengelyt. 
Ugynevezett szferikus grafitu ontottvasbol (sheroidal graphite iron vagy 
ductile, esetleg nodular iron). Ennek a szentartalma hasonlo a szurke 
ontottvashoz (3-4%), de a szenet nem F3C-kent (ez egy kemeny es torekeny 
anyag) mint a feher, nem is szenlamellak formajaban (ezek "vezetik" a 
toresvonalat es igy torekennye teszik a darabot) mint a szurke eseteben, 
hanem apro kis gomboket formalva. A szenlapocskakkal ellentetben, az apro 
gombok nem vezetik hanem ellenkezoleg, megallitjak az indulo repedeseket.

A feher ontottvasban hokezelessel lebonthato a F3C es a szenatomok 
beepulnek a vasracsba. Igy kezelestol fuggoen 200MPa (es 18%os nyulas) 
illetve 800MPa (es 2%os nyulas) kozott valtoztathato az ellenallasa.

A szurke ontottvas ellenallasa 150-400 MPa, nem nyulik.

A szferikus grafitue pedig kialakitastol fuggoen 400-1600 MPa. Az utobbi 
ertekeket egy olyan vallfaja eri el amit meg meg is edzenek (bizony, itt 
az edzett ontottvas:). Emiatt aztan a faradtsagturese is jo.

A http://www.ductile.org/dimg/orangechart.html oldalon szerepel is a 
fotengely mint az egyik tipusnak a tipikus alkalmazasa :-)

Egyebkent az egyik doksiban szep ontott fogaskerekek is szerepelnek a GMtol 
(http://www.ductile.org/dimg/pg13.html). Meg egy fotengely, a Fordtol:-) 
Sot, meg 4 fotengely, a Toyotatol (http://www.ductile.org/dimg/pg21.html). 
Meg ki is emelik hogy egy ilyen fotengely jobban birja az illesztesi 
pontatlansagot mint egy acel (persze reklamanyag, szoval...)

Ez egy egesz teljes dolognak tunik, bar tovabbra is reklam marad: 
http://www.ductile.org/didata/Default.htm (angol)

Egyebkent ez a fajta ontottvas 1948ban jelent meg, es kb 1965tol novekszik 
linearisan a gyartott mennyiseg (1965: 1 millio tonna, 2000: 16).

Na, hat elnezest a reklamert (a fennebb idezett site halas lehet nekem:), 
de furta az oldalamat hogy miert allitja annyi megbizhato ember itt a 
listan hogy nem letezik amit a kezemben fogtam :-) Igy rajottem: akarcsak 
az ureges vezermutengely, viszonylagos ujdonsag. En meg uj vagyok, es igy 
nem all ellentetben a regebbi ismereteimmel amit manapsag latok, 
egyszeruen elfogadom - aztan a regi motorosok leszurnak hogy nem ugy van. 
:-)

-- Udv, Sandor
+ - Re: mai vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:

> Jellemzoen kovacsolt, megha ontottnek is nez ki. Ha megnezel egy
> fotengelyt is (pedig azt biztos nem ontik) az is rucskos, csak a
> csapagyehelyek koszorultek.

Egyetertek a zarojelen kivuli resszel (irtam is hogy a kovacsolt fotengelyt
is ontottnek neztem). De ontott fotengely van. Nezd meg peldaul ezt:
http://www.vw.com/golf/tech.htm 

> A szerelt butyok tudomasom szerint csak igen nagy mereteknel kifizetodo
> (haszon jarmu, hajo), ahol szamottevo sulycsokkenes erheto el altala.
> Szemelyautos meretekben meg nem talalkoztam ilyennel.

Ne becsuld ala a sulycsokkentes fontossagat :-) A gyarban ahol voltam a
legnagyobb motor 2.2-es volt, es megis lyukas csobol keszult a
vezermutengely, tobb soron is. Egy kis cikk 1997bol amely mar szinten egy
viszonylag kis (2.0) motorrol irja hogy kompozit vezermutengelye van:
http://www.babcox.com/editorial/ar/ar119736.htm (Composite cams bekezdes).
Jobbat mondok, az en 1.4-es motrom is lyukas csovu (a motor 1999ben kerult
bevezetesre).

-- 
Udv, Sandor
+ - fejtamla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki segiteni? Fiat Palio Weekend elso ules fejtamlait nem tudom
kivenni-levenni. A hatso ulesek fejtamlainal rugos zar van, benyomasra
kihuzhato a fejtamla, elol semmi ilyet nem talalok.
Kösz

Üdv.: Jacsó J
+ - Re: vezermuvekrol osszefoglaloan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Fogash,

Irod:
>Maga a szij elszakadasa extra ordenare esetben (vezermutengely-tores,
>vagy hasonlo) fordulhat elo, nagggyon-nagggyon kis valoszinuseggel.

>Szerinted melyik enged? A 30mm kovacsolt acel, vagy a 8mm szelepszar?

Mar korabban is feltunt, és most ujra olvasom, hogy szerinted a szij
elszakadasa
nagyon ritkan fordul elo, inkabb jellemzobb az, hogy 1-1 fog leszakadjon.
Nyilvan nekem van csak pechem, és a mintavételem sem szignifikans, de az
ismeretségemben elofordult vezérmuproblemak a kovetkezoképp alakultak:
1. Vezérmuszij szakadas (nem fogak leszakadasa, hanem egyszeruen a
vezérmuszij szakadt ketté autopalyan haladaskor). Kocsi: Peugeot 605.
2. Vezérmuszij atugras (szerencsére csak 1 foggal): Citroen BX (a sajatom).
Ennek konkrétan tudom az okat: a generatorékszij szakadasa kovetkeztében
a vezérmuszij elkapta a generatorékszij egy darabjat és azon ugrott at.
Sajnos
a vezérmuszij nincs teljesen korulzarva ezen a kocsin, igy fordulhatott elo
ez
az eset.
3. Vezérmutengely torés: Citroen BX (szerencsére nem az enyém).
4. Vezérmulanc (!!!) szakadas: Ford Scorpio V6 Cosworth.

Az, hogy francia kocsik a foszereplok, az leginkabb annak tudhato be, hogy
itt
élek, és itt az emberek legnagyobb szazaléka francia kocst hasznal.

Tudom, hogy négy eset nem értékelheto statisztikailag, de mivel egyaltalan
nem fedi le az allitasodat, ezért kivancsiva tett, létezik-e valamiféle
megbizhato
statisztika a kérdésrol. Tudsz ilyenrol?

Udv,

Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS