Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 632
Copyright (C) HIX
2000-01-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Koccanasrol (mind)  41 sor     (cikkei)
2 Gyenge alu cso??? (mind)  39 sor     (cikkei)
3 bombazas (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Re: opel diesel 1,7 (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Re: Csattt (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Fagyaspontmero eszkozok (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Militec (Volt: Re: osszevissza (#631) (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Re:Elektronikus menetirot keresek (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Militec-Metabond-MOTOR-UP (mind)  18 sor     (cikkei)
12 bolond ablaktorlo (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Dunaujvaros (mind)  18 sor     (cikkei)
14 H2-motor (mind)  42 sor     (cikkei)
15 Re:Ropi Honda, lopassztori, KAT elettartam (mind)  44 sor     (cikkei)
16 Astra-kényelem? (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Re: OX2 es egyeb uj motorok (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Re: OX2 -felejtsuk mar el. (mind)  42 sor     (cikkei)

+ - Koccanasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista!

> Na, megint belemjottek: egy Golf kb. 30-40-el. Erdekes, hogy az
> automon egy karcolas sem esett. Eleg jok a lokharitoi a Megane-nak.

Minden bizonnyal.
Ugyanis belenk egyszer jottek ekkora sebesseggel egy enyhe lejton.
A vetkes zsiguli volt, mi pedig egy wareszban ultunk. A Warju hatulja
olyan volt, mintha valaki be akarta volna tomni a csomagtartot a hatso
ulesre. A hatso ajtokat belulrol kellett kirugni, mert nem nyiltak.
A zsiga eleje alaszallt, ki kellett feszegetni szerencsetlen embernek a
sarvedoit, hogy ne vagdalja szet a gumikat, meg kormanyozni is tudjon.

Mondok jobbat!
kb. 3-5Km/h-s sebesseggel nekitolattam egy escort-nak. Meg regen az
elozo trabival. Hat a trabikam lampaburaja elrepedt, de a ford ajtaja
kb. fel meter sugaru korben behorpadt. Ez egy felelotlenseg volt, mert
nem lattam hatra semmit a paras szelvedon keresztul, a fordos pedig
szabalytalanul parkolt.
Meg jobb!
Kb. 10 km/h-s sebesseggel meghuztam egy oreg passat oldalat. Itt meg 1
hetes volt a jogsim es nem en voltam a hibas, mert szabalytalanul
szandekozott lefordulni a vw-s! De a lenyeg. A passat fel kuszobe
lehullott, jobboldala ugy nezett ki, mintha oldalra borult volna. Ez a
skodaval volt, akkor meg apame volt a gep, csodak csodajara a baloldali
indexburat!!! kellett cserelni.

Azert a 40-es tempo nagyon sok! egy szer 20-al megpordultem a jegen. Ugy
tunt mintha teljes sebesseggel porognek.
Nagyon vigyazni kell, nem is azert, mit mondunk, hanem azert, mert
valoban nagyon nehez felmerni a sebesseget, de meg nehezebb a
kovetkezmenyeit.

Udv!
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Gyenge alu cso??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>celszeru min. 10-12mm atmerot valasztani, az meg lazan elviseli a
>sebessegvaltas megrazkodtatasait. (A Skodae szeriaban kb 8mm-es, a >Trabie
>meg egy gyenge alu-cso)

Na ez az amit nem szabad mondanie egy mernok embernek. Foleg egy
gepeszmernoknek!

Mar azert sem, mert illene tudnia, hogy az a "gyenge" alu cso, ami a
Trabi-ban van 1,5-2-es falvastagsaggal es kb. 12-es atmerovel kibir
annyit, mint a Skoda normal szerkezeti acel 8-as valtorudja.

Mert ugye azt tanitjak mar kozepiskolaban is mechanikabol, hogy a
feszultseg a szelso szalban a legnagyobb, es ez foleg hajlitasnal van
igy. Marpedig a valtokart is hajlitasra meretezik.

Ha jobban megfigyeljuk a szgk kuszobeit raadasul lyuggatottra csinaljak,
mert sulyt sporolnak meg, de emellett szilardsagtanilag ugyanolyan
biztonsagos marad. Vagy az uregelt nyulvanyok, amik hajlitasra szinten
megfelelobbek.

Na nem tamadasnak szantam ezt a levelet. Csak egy kis ejnyebejnyenek,
mert zavaro, hogy ha trabantrol van szo, akkor meg egy gepeszmernok is
azt mondja, hogy kaka. Azert ismerjuk be, hogy abban a gyarban sem
suszterek csinaltak a kocsikat. Igaz, hogy nem tokeletes, de ok is
ismertek a matematikat fizikat mechanikat es gondolom a legjobb tudasuk
szerint alkalmaztak azokat.

Elnezest ha megbantottam volna valakit!

Udv!
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - bombazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Egyebkent a Renault/Golf hiheto, ha Golf I. (esetleg II) volt az
ellenfel.
>Egyszer en is bontottam meg Audi A3-mal egy Citroen BXet.
En Ladava szedtem szet egy A4-es elejet. A ketbal oldali ajto volt
vegignyomva es a hatso iv banta egy kicsit. Kuszob, oszlop nem serult.
Jobb eleje az Audinak kampec volt es meg a lokharitot is letepte amokor
a hatso ajto pereme becsusszant ala :) Szabalyosan megfordult a gorog a
gyorsforgalmin.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: opel diesel 1,7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>SZVSZ az 1,7-es TD OPEL dizelmotor azon keves kivetelek
>>egyike, amelyik valoban jo szemelygepkocsiba is. Nem
>>asatag, nem fustolos, nem lassu (meg persze nem is OPEL,
>>hanem ISUZU), valamint SOHA nem szolgalt az E
>>sorozatu Kadett-ben.
>Az opel mindegyik diesele ISUZU, mivel az ISUZU GM
>tulajdon.
Nos, ez nem teljesen igaz, itt egy pelda: az en Vectramba biza GM diesel
van, es nem ISUZU. Tobben meg is lepodtek ezen, hisz eleg ritkasag.
Megjegyzem, sokkal jobb mint az ISUZU. Ja es ez is 1,7D. (igaz nem turbo)
Nagyon kicsi a fogyasztasa, es azert megy is (vegul is 1,3tonnat rangat).
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Re: Csattt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>    Ma kapott joatyam egy levelet: a "szag"erto Ur is azt mondta, hogy
>    nem en voltam a hibas, a masikat meg is buntettek 10 ezer penzre.
>    Bocsi a hosszu levelert,de csak meg akartam osztani Veletek az
>    oromomet.

hela
akkor meg korai az orom, ha a rendor azt mondja, hogy nem te vagy a hunyo.
vagy ha hatarozatban megbuntetik a masikat.
a biztositok akkora urak, hogy elobb megvarjak a rendorseg papirjat, es
aztat csinalnak, amit akarnak. nalam a polcaj egyertelmu hatarozata ellenere
azt mondta a biztosito, hogy nem nekem, hanem a masiknak fizet.
felszolamlottam, voltak bizonyiteknak valo fenykepeim, hat magasrol
  :-(
v.
+ - Fagyaspontmero eszkozok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Most ugye aktualis a szubjektbeli tema, mar csak azert is mert minden kutnal
mast mernek ugyanazon folyadek eseten. Mennyibe kerul egy ilyen muszer? De
mintha olvastam volna, hogy letezik olcsobb megoldas is. Olyasmire gondolok
mint a lakmuszpapir, vagy a vercukor ellenorzo. Ki jaratos ebben a temaban?
Milyen lehetosegek vannak a gyors es valamennyire pontos meresre? Koszi!
Gyoengyoesi Attila
+ - Militec (Volt: Re: osszevissza (#631) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Orulok, hogy Fogash mester ismet koztunk van.

> Merugye, annak az a szent kotelessege, hogy a nyomorult hutovizet
> MINDIG adott, de tipusonkent eltero homersekleten tartsa. A teli es
> nyari kulso homerseklet kozott akar 50 fok C kulonbseg is lehet, az a
> franya hutofolyadek meg megis mindig 90 fokos... :)

Maramikor. Mert az en hutovizem homerseklete igencsak ingadozik. Pedig jo
a termosztat - osszel neztem meg a rezson forralt vizben, homerovel. Nalam
nincs skalazva a muszer (annyian irtak mar pontos erteket a hutovizukrol,
hogy azt kell gondoljam, kivetelesen), hanem csak a harmadoknal van egy
vonas. A homerseklet mindig a kozepso harmadban van, de hol az aljan, hol
(dugoban araszolaskor) a tetejen (ott beindul a ventilator, es
visszahuti).


> Mint lathato a szerrel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Senkibe nem akarok
> belegazolni, de az idezett "kollega" lehet, hogy egy eve meg valamelyik
> csokigyarnak volt a teruleti kepviseloje. Mert a sorokban szakertelem nem
> sok rejlik. Csak szvsz latni, hogy be akarnak palizni.

Nem a Militecet forgalmazo, hanem a regi weblapjukon referenciakent
megadott szamitastechnikai ceg munkatarsaval beszeltem. Most lehet, hogy
jutalekot kapnak, de azert ketlem...


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re:Elektronikus menetirot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Otlet szinten felmerult egy cegnel, hogy a hatekonyabb elszamolas
> miatt be kellene epiteni menetiro keszulekeket.
> Ismer-e valaki olyan berendezest, amely nem papiron, hanem
> kiolvashatoan elektronikus uton tarolja az adatokat, illetve ezeket
> egy adott idoben ki lehessen olvasni a memoriabol.

Csak egy tippem van: nezd vegig a Camion Truck Magazin c. ujsagot; ha
valahol, akkor ott talalsz ilyet.
Ajanlom egyebkent mindenkinek, akit a szemelyautokon kivul mas jarmuvek
is erdekelnek.

Mas:

> Az opel mindegyik diesele ISUZU, mivel az ISUZU GM tulajdon.

Ezt mondd az omega-tulajoknak, meg az ujabb Frontera-soknak (VM motor),
esetleg a regebbi Kadett/Ascona-soknak (az Astra TD tenyleg Isuzu).

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Militec  ( 13 sor )
> > illetekessel. O" a kovetkezoket mondta: a ceges autokban az anyag
> > hasznalata ota 5 fokkal csokkent a hutoviz homerseklete
>En ertem, hogy a motor hotermelese csokkent, de mit csinal a termosztat ?
>Vigyazba merevedett a Militec elott es nem mer szabalyozni ?
>Remelem. hogy elobb-utobb elmulik lanyos zavara es zarja a vizet egy kicsit
>a huto fele es emeli 5 fokot,  vissza az uzemi hofokra.
>Azert - ez lenne az igazi. :-)
>--
>Meszaros Geza

Minek nyisson, a  - 5°C az egesterben elhanyagolhatoan csokkenti a 
homersekletet, a kisebb erintkezo fém felület miatt a fém hoatvevo 
kepessege csokken a motor kisebb hoveszteseggel üzemel, a hutovizben kisebb 
a surlodas aranya miatti ho minek nyisson a termosztat. A termosztat attol 
fugg hany fokos altalaban meg az üzemi homerseklet elott kinyit. Ha meg nem 
kell minek nyisson. A surlodas csokkenesen joval tobbet nyersz mint az 
egesterhomerseklet toredeknyi valtozasan. Ennyi valtozas a teli es nyari 
uzem kozben is megvan megsem cserelsz termosztatot a nyar kozeledtevel. A 
motor belso resze nem valtozik, csak a hulladekdekho és olajho csokken.

Yahnimosztat attol fugg hany fokos altalaban meg az üzemi homerseklet
+ - Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Felado :  [International]
>Ezek szerint az anyag tonkreteszi a termosztatot. :)

Ujje szakember az szakember. A hutoviz az nem egy kulon kor?

Mint lathato a szerrel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Senkibe nem akarok
>belegazolni, de az idezett "kollega" lehet, hogy egy eve meg valamelyik
>csokigyarnak volt a teruleti kepviseloje. Mert a sorokban szakertelem nem
>sok rejlik. Csak szvsz latni, hogy be akarnak palizni.

Persze minden lehet, de mas ismeretlenul "ledegradalasa" nem okvetlen emeli 
a te fenyed. Ki vagy te hogy ennyire okosnak erzed magad.
Bizonyara sokkal okosabb vagy HASRAUTES utan, mint a VW labor 
kopasvizsgaloja meg a Mercedes fekpadja, meg az osszes meromuszer 
egyuttveve, meg az a nehany mernok aki velemenyt mondott a HASZNALAT es a 
TAPASZTALAT utan.  Meg azok akik a listan felhasznaljak. A te soraidban sem 
sok rejlik azon kivul hogy olyanrol mondasz velemenyt amit nem is ismersz 
es semmi tapasztalatod sincs rola.

Yahni
+ - Militec-Metabond-MOTOR-UP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Erdeklödessel olvasom a targyban szereplö termekekkel kapcsolatos eszreveteleke
t,
megjegyzeseket. Ugyan is nekem egy 1.9-es diesel Audi 80 -asom van, mely tenyle
g 
kifogastalanul müködik, de az utasterben eleg nagy a motorzaj. A problema megsz
üntetésének érdekében barmire vevö volnék, ha biztosra garantalna "valaki", hog
y az megnevezett termék biztossan hatasos!!  Allitolag ezen termekek egyik legf
öbb jellemzöje, hogy a motorzajt csökkentik, a surlodasbol adodo
mechanikai zajok elenyeszöre csökkennek stb.
Az AUTO-HIX leveleiben olvestam, hogy pl. a METABOND olyan adalékokat tartalmaz
,
melyek kárositanak a motor egyes alkatrészeit! Szerény véleményem szerint , azé
rt 
olyan nem történhet meg, hogy egy neves termék hazavagja a draga motort - vagy 
mégis ?!
Kérem, irjatok! Varom a véleményeteket.
Köszi.
+ - bolond ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az ablatorlo vegallaskapcsolojanal van egy erintkezo, ami ellengerjesztest
ad a motornak. Ettol azonnal megall.Normal mukodes kozben ezt az ablaktorlo
bekapcsolo  athidalja. Ha ez rossz, sosem all meg az ablaktorlo, mert a
lendulettol atesik ezen a nagyon rovid uton es a vegallaskapcsolo
tovabbviszi. Es kezdodik minden elolrol.....



Tud valaki valamit  a zalaegerszegi Hotel Napsugarrol?

udv

DODO
+ - Dunaujvaros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Balazs ) irta:

>Akkor mar nem lehetne inkabb a dunaparton ahol az amerikai
>autosok szoktak talalkozni ? Fuves es asztfaltplacc, fak
>(relative) tiszta levego.

Az otletet tamogatom. Tenyleg jo helyszin. Egyszer voltam csak ott
(pont az amcsi autok talalkajan), es tetszett. A kerdesem az, hogy
ez a terulet default milyen celokat szolgal, es milyen feltetelei
vannak a gyulekezesnek? Szoval nem rugdosnak-e paros labbal
feneken hivatalos szemelyek, ha megjelenunk ott csoportosan?

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - H2-motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

SzaboZE irta:
: A Mercinel mar 2 evvel ezelott osszeraktak egy hidrogennel uzemelo autot!
: Es ha jol tudom sorozatgyartasban is van az A osztalyu kasztniban. Nagy
: nyomason tarolnak hidrogent, melynek elegetese soran vizgoz keletkezik.
: Full kornyezetkimeles! Na vajon miert nem terjedt meg el? Azt hiszem
: errol tobbet tudnak az olajugyekben jaratosabb emberek...

Elorebocsajtom, hogy olajugyben nem vagyok jaratos, kiveve, ami a 95-os
benzin itteni a'ra't illeti. :-) A H2-nek van egy csomo hatranya, amiert
nem terjed annyira (egyebkent tavaly dec. 31.-en jart le a Bajor
Energiamuvek es a BMW (es eleinte Siemens is) tobbeves kiserletsorozata
H2-eloallitas, tankolas es H2-motor teren). Errol mar irtam 1x-2x.

1) Koolajszarmazekoknak nagyobb az energiasurusege (kJ/m^3), meg akkor is,
ha a H2-t cseppfolyositjak. A BMW kiserleti 535-ose pl. valami 93 liter
koruli H2-tankkal csak 300 km hatosugaru (es a motorteljesitmeny is
kisebb, mint benzinnel). Mondjuk ez csak egy kicsit modositott
benzinmotor (felvaltva mehet H2-vel es benzinnel), tehat teljesen H2-re
tervezettel esetleg javul valamit a helyzet. Amig viszont nincs 300
km-enkent H2-kut, matt van. (megj.: a muencheni repteren H2-buszok
kozlekednek)

2) H2-t ga'z halmazallapotban nem celszeru tarolni, mennyisegi okokbol.
Cseppfolyositva meg boven -100 fok alatt van, tehat nem feltetlenul lehet
odaallni a benzinkuthoz es puszta kezzel tartani a pisztolyt (ezt
idokozben megoldottak). Eleinte az is gond volt, hogy felig teli tartalyba
nem lehetett tankolni, mindig ki kellett szivattyuzni uresre, es aztan
telitankolni.

3) A cseppfolyos H2 a tartaly ve'ges hoszigetelese miatt kezd
visszaalakulni ga'z halmazallapotuva. Az igy keletkezo tulnyomast egy
szelepen keresztul kell levezetni. A fenti tartaly kb. 4 het alatt kiurul
ilymodon.

4) Meg kell oldani a H2-felhasznalas biztonsagtechnikai kerdeseit is, hogy
karambol eseten ne a Hindenburg nevu le'ghajo sorsara jusson a kocsi.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re:Ropi Honda, lopassztori, KAT elettartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ropi Honda:

>Saab/Civic: Kicsit serto az egyik legnagyobb passziv biztonsagu uj tipustol el
varni, hogy >latsszek rajta, ha egy papirvekony honda nekimegy. (Tudom,VTI mego
l.. :)
Ha valaki, akkor en tudom, hogy a Hondak nehezen turik a koccanast. Sokkal jobb
an megviseli oket, mint altalaban a tobbi autot. Ez lehet azert hogy ha koccant
 akkor javitassak meg (penz, penz, penz), vagy hogy eleg konnyu legyen az auto 
a gyenge motorokhoz( ugy ertem meg jobban menjenek :). Viszont a torestesztek e
leg kedvezoek Honda ugyben. Persze azok is csak az utobbi idoben gyartottaknal 
vannak az elvonalban (ha ezt annak hivjak).
Es ha mar a SAABrol volt szo. Nezzetek csak oda! Ok turboval ellensulyozzak az 
autoik hatalmas tomeget (ha jol emlexem az uj 9.5 1,8 tonna).


re: Mikortol el a casco 

Elszomorito a tortenet:((
Van nekem is egy ilyen:
Penzes papa megvette az S80 Volvot. Hazavitte, korbeugraltak, a gyerek konyorgo
t egy korert. Hosszu huza-vona utan odaadta neki a papa a kulcsot. A megtett ko
r utan jon be a kertbe a gyerek fulig ero szajjal a volannal, de egyszer csak r
eccs, leszanalja a jobb oldali tukrot a kapubejaro oszlopan. Fektelen anyazas.
A foldon hevero tukorbe rug a felgerjedt edesapa, es nolam egy SZUZ FORGALMI EN
GEDELY	 az auto adataival kitoltve, es egy zacsiban SLUSZKULCS  pottyan ki a tu
korlap es haza kozul.
Meg azon a heten eladtak a kocsit.
Ja es allitolag (ezt nem biztos forrasbol tudom) az agardi Ford Japas tulaja, m
egbukott egy trelernyi visszalopott autoval.
Es akkor mi kossunk erre csomot:(


Re: Katalizi elettartam

>> Mennyi a katalizator elettartama? Ebbe 150.000 km van.>Ismereteim szerint kb
. ennyi.
>:-(((Az enyemben 185e van es kifogastalan.
:(((((( Az elozo CRXemben 237ezerig jo volt (akkor adtam el).
A rossz chiptuning viszont eleg hamar megeszi a katalizit.
Udv! 
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Astra-kényelem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autostarsak!

    Most eloszor jelentkezem, par napja olvasom a rovatot, jo ez.
Astram van, a classic fazon, igaz, az üles magassagallitos, de
nekem meg sikerult 1000-1200 k-es utakra is kenyelmesre
allitani, 95 kilohoz,186 centihez.Viszont az uj Astraban a lab
helyet kicsinek talaltam.
    Ebben ocsem velemenye is hasonlo, ot mar ismeritek valoszinu
A§tra1.6 16V Karesz-t.

 Szommer Akosnak:
Ha a csepp kadett jo, akkor a classic Astra legalabb olyan jo lesz.
Bar ez valoban szubjektiv dolog.

Udv Mindenkinek  -Dani-
+ - Re: OX2 es egyeb uj motorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> A Mercinel mar 2 evvel ezelott osszeraktak egy hidrogennel uzemelo autot!

Sot, meg regebben is. Tobbet is.

> Es
> ha jol tudom sorozatgyartasban is van az A osztalyu kasztniban. Nagy
> nyomason tarolnak hidrogent, melynek elegetese soran vizgoz keletkezik. Full
> kornyezetkimeles! Na vajon miert nem terjedt meg el? Azt hiszem errol tobbet
> tudnak az olajugyekben jaratosabb emberek...

Meg a HIX Auto olvasoi. A hidrogent nem lehet csak ugy tarolni. Errol volt egy
hosszabb thread nemregiben. Egyszeruen technologiailag (egyelore) nem jarhato u
t
a hidrogenhajtas.

Istvan
+ - Re: OX2 -felejtsuk mar el. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Meg egyszer
> Engem nem erdekel az OX2,
> a mi motorunk alapvetoen mas.
> Nem az OX2-rol irtam amit irtam.
> A mi motorunk sokkal jobb ennel.

Ha egyszer kiengedted a szellemet a palackbol, ne csodalkozz hogy nem
birod visszagyomoszolni.:-)))

Tovabba eleinte az OX2 motorrol volt szo, es (legalabbis szamomra) nem
regen derult csk ki, hogy itt neked is van motorod.

Azert ismerd el, eleg jo kis vihart kavartal az OX2-vel.

>   De, hogy egy kicsit tobbet nyujtsak.
> Meg kell nezni, hogy a ROBBANO motorok kitalaloja
> Beau De Rochas mit mondott 1862-ben.
> Egy GAZDASAGOS motorhoz mi kell.
> 1. Leheto legkisebb felulet
> 2. A leheto leggyorsabb tagulas
> 3. A leheto legnagyobb tagulas
> 4. A leheto legnagyobb nyomas a tagulas kezdetekor.

Ezt kitunoen teljesiti egy golyos vadaszpuska.

> Kielegiti-e ezt a mai motor?
> Velemenyem szerint messze nem.

Persze, mert a sok hulye benzint tolt bele puskapor helyett.:-)

> (Fresibacsi a mi motorunknal 2 munkautem van egy fordulat alatt.)

Akkor ez forgotaras......

Lassan nekem is kezd elegem lenni a csodamotorokbol, egeszen addig amig
_muszakilag_ertelmes_ konkretumokat nem ir az illeto.

Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS