Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1910
Copyright (C) HIX
2003-08-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hasznaltauto dragulas (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Helyesbites (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Szlovak benzin 232 Ft (mind)  17 sor     (cikkei)
4 aprosagok (mind)  84 sor     (cikkei)
5 Re: mento eszlelese (mind)  32 sor     (cikkei)
6 Re: re (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Valasz: Re: Valasz: ABS telen*** HIX AUTO *** #1907 ( 3 (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Valasz: ABS *** HIX AUTO *** #1909 (mind)  28 sor     (cikkei)
9 Hajtasok (mind)  13 sor     (cikkei)
10 hm... (mind)  52 sor     (cikkei)
11 Csinald magad muhely (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Ertelmesen dolgozo rendorok (mind)  5 sor     (cikkei)
13 a sz@r helyzetu romak... (mind)  39 sor     (cikkei)
14 Szabalyok betartasa kotelezo! (mind)  32 sor     (cikkei)
15 emisszio (mind)  29 sor     (cikkei)
16 ABS (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re: sulyelosztas (mind)  13 sor     (cikkei)
18 ABS legtelenites (mind)  15 sor     (cikkei)
19 ABS (mind)  39 sor     (cikkei)
20 kalap emeles (mind)  10 sor     (cikkei)
21 CX kezifek?? (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - hasznaltauto dragulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs az ekezetert, most talaltam:

"Jövőre csak az EURO-3-as környezetvédelmi normáknak megfelelő autó helyezhető 
forgalomba Magyarországon; ilyeneket pedig csak 1999-óta gyártanak, vagyis 2004
-
től korábban gyártott autók nem hozhatók be Magyarországra. Szakemberek szerint
 
ezért jövőre 10-15 százalékkal drágulhatnak a használt autók. 
 
A gazdasági tárca a szigorú szabályozás bevezetését azzal indokolta, hogy el 
kell kerülni az öreg és korszerűtlen autók tömeges behozatalát, mivel annak az 
országnak kell gondoskodnia az autók szétbontásáról, ahol azok utolsó 
kilométereiket futják - írja a Magyar Hírlap. 

A magánimportban közreműködő autókereskedők rohamra számítanak az év hátralévő 
részében, hiszen addig él a jelenlegi szabályozás, ami az 1996-ban és azután 
gyártott autók behozatalát teszi lehetővé - írja a lap. A szakemberek szerint a
 
szigorítás miatt jövőre 10-15 százalékkal drágulhatnak a használt autók.

[origo]"

Hogy micsoda egy budos proszto balkan orszag ez! Persze ezt csak a
negativ, mindent fikazo magyar hozzaallasom mondatja velem csak.
Igazabol en vagyok a balkani, a tobbit csak elkepzelem.

Z.
+ - Helyesbites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Mindenkinek aktualis-0 fokcelsius kulso homersekletet!

Bocsi, 'aktualis-10'-et akartam irni!

Udv!

GERI
+ - Szlovak benzin 232 Ft (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Errol jut eszembe, szlovakiaban felemeltek a benzint. A 95-os kb 232 Ft/l
:(
KI


>Fogash

>ui: ugyanezen idoszakban a 95-os benzin 222,90 es 243,90 kozott mozgott. Az
>M1-en levo Aral kut mindig 3Ft-tal dragabb volt, mint a gyori Aral. Ekozben
>Szlovakiaban 27 es 33 Sk kozott ment, ami 5,8-as koronaval szamolva 156,6 es
>191 Ft kozotti osszeget jelent.

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.506 / Virus Database: 303 - Release Date: 2003.08.01
+ - aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Somogyi Istvan
>Fogalmam sincs mi lesz vele legkozelebb.
: Ugyanez. Aztan megint. Aztan megint.
: Aztan egyszercsak egy fekete folia alatt
: talalja magat...

Jajj Soma, pont ez a lenyeg, hogy kis szerencsevel SOSEM talalja magat
fekete folia alatt. Aki ezt rendszeresen csinalja annak tobbnyire vmi
nagyvas (BMW 5/7, Audi A6/A8 stb.) van a segge alatt, amik, lassuk be, 
mar a tomeguk folytan is eleg biztonsagos autok. Aki nagyot utkozik 
vele, annak is jo eselye van, hogy epen szall ki belole.
A Suzukisok kozul is sokan imadnak rodeozni, de inkabb csak varosban,
kisebb sebessegeknel cikazanak a savok kozott, abbol meg ritkan lesz
brutalis csatt.

 [Hungary]) Válasz | 2003-08-04 09:53:58+02 
: Harmadik fejezet:
: Fovarose az ut, de az "Uthibak tabla" a keresztezodes elejen kint 
: leves (k. anyatok mondas). Tehat nem fizetes??!! Nem baj, uj rajz 
: keszites, hogy Budafokin visszafordulas volt egy uzletbol (szabad) - 
: tablat nem latas leves. FKFV hummoges, de fizetes. 100%-ot.

Szep a tortenet ive, igy kell ezt csinalni, azt hiszem.

> Felado :  [Hungary]
: Mi adja hatul azt az 50%-ot? Csak nem zsak cement mint a 
: Skodaknal az elso 50%-ot? ;-)

Tiltakozom! A Skoda 60/40. Nem olyan rossz az, a motornak kulonben is
hatul a helye. :-)

> Felado :  [International]
:: mert mar napok ota ralat a konyhaablakbol, es zavarja. (!) Nem alltam el,
:: hozzateszem, a sajat kertunk elott parkoltam. Nehany nappal kesobb mind a
:: negy gumijat atvagva talaltam egyik reggel. Meg ha bizonyitekom lenne, se
:: ernek vele semmit.
:
: Azert ez igen durva.
: En nem tudom mit csinaltam volna. Mondjuk esetleg korbelocsolom benzinnel az
: autojat es felgyujtom. Neki is kb annyi lenne a bizonyiteka  ellened(persze

Persze, lehet ezt folytatni. Amikor elmeseltem a dolgot, ket frekventaltabb
helyeken mozgo baratom is felajanlotta a "segitseget" :-) az ugy lerendezeseben
,
de szerinted ki jarna a vegen rosszabbul? En, a "civil", vagy a dusgazdag 
mediasztar, joval tobb kapcsolattal es penzzel? Ezert irtam, hogy akinek nagyon
sok penze van - es foleg, ha meg ismert is -, az Mo.-n barmit megtehet. Meg
lehet torolni, csak nem erdemes, mert az ilyen emberekkel szemben te fogod
huzni a rovidebbet.

> Felado :  [Hungary]
: Tudod te cimbora, milyen rohadt dolog romanak lenni, amikor az ember nem
: is valaszthat, es raadasul ilyenekkel van korulveve?

Sanyi, arrol, hogy a ciganyokrol olyan kep alakult ki, amilyen, arrol
leginkabb a ciganyok tehetnek. Ha te az vagy, legy kulonb azoknal, akik
raszolgaltak az eloiteletekre, es meg fognak becsulni. 

> Felado :  [Hungary]
: Akkor mire jo az ABS? Csak arra, hogy kattogjon a pedalom? Kotve
: hiszem.

Arra, hogy az auto veszfekezes eseten is kormanyozhato legyen, semmi
masra. PONT!

> Felado :  [Hungary]
>Azt fogjátok hinni, hogy hazudok, de NEM!
>Kedden a Bp. V. ker Vadász utcában jött egy rend	r Octavia,
>és _mindkét_ benn ül	 rend	r _be_volt_kötve_!
: En is lattam ilyet. Ebed utan beszalltak a kocsiba,
: bekotottek magukat, es csak utana indultak.

A, ez hulyeseg, csak urban legend, en nem hiszem el.

> Felado :  [Hungary]
: Van itt ket jopofa video azoknak, akik meg nem lattak Citroen CX-et munka
: kozben :)))

Csodas volt, koszi. Egy gyongyszem ez a CX nevu szerkezet, kar, hogy
a videon levo olyan csunyan van mindenhol feherre mazolva.
Amugy mi a retkesert nem lehetett egy ilyen maskulonben lenyugozo autot JO 
minosegben legyartani???? Miert? 

Z.
+ - Re: mento eszlelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 07 August 2003 16:54, ****************** wrote:
> hozza, a lenyeg, hogy valamilyen jel kibocsatasara van szukseg) sugarzott
> adasokat es amennyiben egy olyan frekirol kap adast, amelyik el van
> tarolva neki, leadja a megfelelo jelzeseket. A tobbi jarmu gyartoja pedig
> beepiteni a maga kis jeladojat es vevojet is. Mondjuk a mentoautok a
> tuzoltok, meg a rendorok sugaroznanak 2000 MHz-en. Az autoba epitett
> vevoegyseg erzekeli a frekit, megallapitja, hogy mentoauto sugaroz es a
> muszerfalon elkezdene villogni egy figyelmezteto lampa pl. kek szinnel,
> valamint megszolalna a sipolo franc is. 

Eleg sok hasonlo program van kiserleti stadiumban, bar fokent nem a 
mentok/vonatok erkezeserol akarjak vele tajekoztatni az autokat, hanem 
kozlekedesi esemenyekrol a tobbi autot (pl. ha egy auto veszfekez, ertesiti 
rola a mogotte haladokat; ha esni kezd azt az auto erzekeli es arrol is hirt 
ad stb).

Aztan majd a jovo megmondja hogy melyik rendszernek van eleg jo haszon/koltseg 
aranya (meg elegendo lobbiereje) hogy hasznalatba is keruljon... En eleg 
szkeptikus vagyok, a gyakorlat inkabb azt mutatja hogy az ilyen technikai 
fejlesztesek altalaban az emberi tenyezon buknanak meg. Peldaul a te 
javaslatod alapjan mar elore megmondhato hogy gyakorlatilag mindenki 
kikapcsolna a rendszert mert 500mes korzetben tul sokszor van mentoauto (amit 
az autos nem is lat), igy tul sok lenne a hamis riasztas => kikapcs.

> ha ezt a modszert valaki megcsinalja, atveri a tarsasagokon, kormanyokon,
> gyartokon, stb... es bevezetik a rendszer akkor a gyerekemnek jogdijat
> fogok kovetelni!!! :o)

Sajnos kesonek tunik :-))

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: re (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 07 August 2003 16:23, condrix--vnet.hu wrote:
> Hir a Naploban: BMW halalra gazolt egy kisgyereket. 30m-es feknyom(????)
> utan allt meg, szakertok szerint 80-90-nel ment. Nem szamolgattam, de nekem
> nehezen hiheto igy....

Ha rendesen fekezett, akkor valoban 30 meteres feknyommal meg kellett volna 
alljon. Viszont ha nincs veszfek-rasegites es csak ugy atlagvezeto modjara 
nem fekezett teljesen (vagy nincs abs es blokkolt), akkor mondjuk 1g lassulas 
helyett 0.5g-t produkalt, es ebben az esetben 30 meter fek utan meg maradt 
neki ~30km/h sebesseg, ami mar sajnos eleg lehet.

Ja, 30m fekut volt de ha a gyermeket *kozben* utotte el, akkor minden talal, 
1g lassulassal 90rol pont 31 meter alatt all meg.

Attol persze az ossz fektav nem 30m, csak hat amig a sofor reagal (az a 
bizonyos 1mp, 90km/hnal 25m) addig feknyom nincs :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: Re: Valasz: ABS telen*** HIX AUTO *** #1907 ( 3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Valasz: ABS telen*** HIX AUTO *** #1907 ( 30 sor )
> Idopont: Thu Aug  7 05:33:21 CEST 2003 AUTO #1909
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>
> Az ABS nem valtoztatja meg a fizikat, legfeljebb jobban kihasznalja a
> lehetosegeket.
>
> Udv,
> Akos

Nana!
A fizikat valoban nem valtoztatja meg, de ha a jobb oldalon sem enged
fekezni, ott sem lesz fekhatas->nem lesz forgato nyomatek->a kocsi nem
pordul meg, hanem szinte fekezes nelkul, de iranyithatoan tovabb "gurul".
<<<<<<<<<<<<<<

Biztos vagy benne, hogy egy normal ABS ezt tudja??? Ez mar szerintem inkabb
elektronikus stabilizator lesz, nem ABS. Meg aztan ha az ABS mindig a
leggyengebben tapado kerekhez gyengitene a fekerot, akkor az nem igazan
lenne nyero...
udv,
Akos
+ - Valasz: ABS *** HIX AUTO *** #1909 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: ABS ( 14 sor )
> Idopont: Thu Aug  7 08:13:37 CEST 2003 AUTO #1909
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>
> Az ABS a fenti extrem esetben nem ved a pordules
> ellen semmit. Ha a jobb oldalon beton van, ott
> lesz fekhatas, a bal oldalon a jegen meg ABS-szel
> eppugy semmi, mint nelkule.

:-O

Akkor mire jo az ABS? Csak arra, hogy kattogjon a pedalom? Kotve
hiszem.
<<<<<<<<<<<

Hinni barmit lehet!

Vannak egyszer a fizika adta lehetosegek, es van egyszer egy fekrendszer,
ami ezeket megprobalja maximalisan kihasznalni. Ha szelsoseges eset van, es
a fizikai lehetosegek rendkivuli modon behataroltak, akkor az ABS
tehetetlen. Nem ez a tipikus, de van ilyen. Az aranyok nem feltelenul
helytalloak, de gondolj bele: mondjuk minden 100 balesetet tulelobol 1
annak koszonheti az eletet, hogy NEM volt bekapcsolva az ove. A maradek 99
meg annak, hogy igen. Ugyanigy az ABS sem minden esetben jobb, mint a
hagyomanyos fekrendszer, de az esetek tulnyomo tobbsegeben igen.

Akos
+ - Hajtasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia KI!

> .......
>Hali!
>Ezen mar regebben is gondolkodtam. Miert nem teszik be a motort "forditva"
>(nem fejjel lefele, hanem a valto lenne elol) az elsokerekes autokba?

Technikai okok miatt. Ugyanis a valto feloli oldalon csak maga a valto
lefoglalja a fotengely kihajtast.
Igy a szijak, lancok a motor masik vegere kerulnenek az utaster fele. Igy
nagyon nehez lenne szerelni.

Teeby
+ - hm... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A sofor azt nyilatkozta tobbek kozt, hogy mikozben 40 km/h sebesseggel
 >haladt a vasuti atjaroban, a szemebe sutott a nap es ezert nem latta a
 >piros jelzest.
Ez eleg erdekes, mivel ahogy en olvastam a kocsiban ulo 5 ember kozul 4
meghalt, csak az egyik hatul ulo srac ugrott ki meg az utkozes elott.
Marpedig o nem lehetett a sofor...
--------
>Tudod te cimbora, milyen rohadt dolog romanak lenni, amikor az
>ember nem is valaszthat, es raadasul ilyenekkel van korulveve?
>
>Sanyi

Egyetertek...
--------
>Hogyha mar szoba kerult. Valaki irhatna az ABS-es fek
>legteleniteserol! Egyenlore nem erint a dolog, csak erdekel.
>
>Udv,
>      Zotya (Laguna 2,0i)

Kiszedtem a lenyeget az XM Manual-bol, kurva bonyolult eljaras, gyengebb
idegzetuek ne olvassak el!
1/ Emeljuk fel a kocsit es vegyuk le a kerekeket
2/ Vegyuk le az ABS hidraulikus szelep blokk burkolatat
3/ Inditsuk be a motort es jarassuk alapjaraton
4/ Lazitsuk meg a legtelenito csavart az ABS blokkon
5/ Nyomjuk be GYENGEDEN a fekpedalt, ezaltal a legtelenito csavar alatt a
hidraulika folyadek keresztul tud aramlani a szelep blokk visszatero agan.
Tartsuk a pedalt lenyomva nehany masodpercig, majd engedjuk fel.
6/ Huzzuk meg a legtelenito csavart az ABS blokkon.
7/ Ezutan a fekeket a kovetkezo sorrendben kell legteleniteni a hagyomanyos
fekeknel alkalmazott modon, vagyis a fekhengereken levo legtelenito
csavarokkal.:
-a/ Jobb hatso
-b/ Bal hatso
-c/ Jobb elso
-d/ Bal elso
8/ Leallitani a motort, ellenorizni a hidraulika tartalyban a folyadek
szintet, mindent visszapakolni a helyere.

Szoval a lenyeg ugy tunik csak annyi, hogy az ABS blokkon kell hogy legyen
(legalabb) egy olyan csavar, amely megnyitja a fekfolyadek elott az
(egyebkent csak fekezeskor szabadda valo) utat...
--------
> Porsche 911 farmotoros (=motor a hatso tengely mogott!), igy ott minden
> sz@rt elore probalnak tenni, hogy uresben is legyen suly elol (eleg jol
>megy mar nekik). es van hatso ules (elvileg)
Egyszer valahol azt olvastam, hogy eppen emiatt kanyarban hajlamosak a
megpordulesre (nem tudom melyik Porscherol volt szo).

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Csinald magad muhely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valamikor regen felvetette itt egy kollega, hogy jo lenne egy muhely
aknaval, ahol a nepek megszerelgethetik a sajat autojukat, ha kedvuk
tartja. Nos, Nemetorszagban van ilyen. Tegnap beleneztem egy riportfilmbe
valamelyik adon. Tobbek kozott egy emelokkel ellatott muhelyrol volt szo,
ami ilyen konstrukcioban mukodik. A nagy szerszamok hasznalataert oradijat
kell fizetni (az emeloert pl. 12 eurot), a keziszerszamok hasznalata
ingyenes. Lehet, hogy valami klubtagsagi dij is van. Egy osz haju, kedves
holgy a fonok, aki remek kavet foz.

Ed
+ - Ertelmesen dolgozo rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma reggel a Bajcsy-Andrassy tovenel ket randor nyomatekositotta a mukodo
kozlekedesi lampak jelzeset. Nem is ragadt be egy marha sem a
keresztezodes kozepebe!

Ed
+ - a sz@r helyzetu romak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Auto off
Hát igen, nagyon nehéz lehet szegényeknek köztünk élni. De ne 
adjátok fel, van remény! Lásd az alábbi szöveget, mely egy politikai 
fórumon hangzott el. Mindenkinek ajánlom szíves figyelmébe, hogy 
mélyen gondolkozzon el a szöveg tartalmán, nézzen magába is, s 
utána reagáljon.
......"Én roma vagyok. Foiskolára járok. A következo a véleményem. 
Hiába lázadnak egyesek a cigányokkal kapcsolatban. Már késo! Hosszú 
évtizedek alatt kiközösítettek bennünket ebben az országban. Ma már 
nem akarunk magyarok lenni. Volt ido amikor még azzá szerettünk 
volna lenni. Ma már romák akarunk lenni, a saját hazánkban, itt. Mint 
látható mi sokkal gyorsabban fejlodünk mint a magyarok. Lassan 
megteremtjük a magunk értelmiségét, és a magunk nyelvét beszéljük. 
Ebben az országban. Egyre többen vagyunk és egyre többen leszünk. 
Hosszú távon mi nyerjük meg a versenyt. Néhány évtized, és mi 
leszünk a többség. Nem fenyegetozni akarok ezzel, csak megállapítom 
mint tényt. Eleinte még egymás mellett fogunk élni mi cigányok és 
magyarok. Lassan érvényt fogunk szerezni annak, hogy a cigány 
nyelvet is elfogadják hivatalos nyelvnek. Mi nagy család vagyunk, és
nagyon nagy a közösségi szellem, az együvé tartozás érzése. Nagy a
gyermekáldás. A magyarokról ez nem mondható el. Világos hogy mi fog 
történni. Lassan, és biztosan mindinkább miénk, romáké lesz ez
az ország. Mi, vigyázunk majd a magyar kisebbségre. Adunk nekik 
munkát a saját országunkban. Európa, és a világ olyan 
követelményeket támaszt ahhoz, hogy Magyarország bekerülhessen 
Európába, amelyek megteremtik a feltételeket hozzá, hogy mindez így 
legyen. Annyi nép eltunt már a történelem során amikor az adott kor 
domináns hatalmai ebben érdekeltek voltak. A magyarokat sem fogja 
megsiratni senki. Miképpen a magyarok sem siratták meg a besenyoket 
annak idején. Ez a vita ezen a topicon ebben az értelemben tehát már 
értelmetlen. Nem csak a jelen, de már jövo is determinált ebben az 
irányban. Béke veletek".........

Na ennyit a cigányság-magyarság helyzetéről, ma Magyarországon. Jó 
lenne észbe kapni emberek, mert hamarosan nem lesz magyarság. 
Ahogy a "vicc "is mondja: 30-50 év múlva a parlamentben: Te Gázsi, má 
megin ezsa madzsar kisebbségi kédés!...

roma111
+ - Szabalyok betartasa kotelezo! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hetfon-kedden nem kaptam semmilyen ujsagot, bar volt benne egy-ket
baromsag, amihez hozza szoltam volna. Utana munka, holnap meg mar
nem erdekelnek senkit az egy hetes dolgok. Ez a szerencsetek :-).
Ami kulonosen nem tetszett: a szabalyokat MINDEN ARON be kell
tartani. Durva pelda, de 1939-45 kozott is voltak szabalyok, es aki
betartotta az jol rafazott 45 utan. Aki meg nem, az meg elotte.
Hogy ezt miert hozom fel? Par honapja elterjedt, hogy a helyi lakosoknak
is fizetni kell a belvarosban a parkolasert. Akkor megcafoltak, de mivel
nem volt tul nagy a felhaborodas, ezert most jott a masodik menet.
Ha most sem tortenik semmi, akkor be is fogjak vezetni. Ha ilyen birka
az orszag - es az autos tarsadalom -, hogy mindent lenyelnek, akkor
mindent rajtunk fognak behozni. Kellene meg egy taxis blokad, de
minimum valamilyen polgari engedetlensegi mozgalom, mert az
AKTUALIS politikai hatalom azt teszi amit akar. Regi gyakorlat, hogy
a kevesebb ellenallas iranyaba kell menni. En (mi) szemely szerint nem
sokat tehetunk, de akinek van barmilyen lehetosege, az mozgosithatna.
Szemely szerint utalom a nagykepuseget es a nagyuzemi lopasokat
(98-02 FIDESZ), de a mostaniak ugyanezt csinaljak (azert kevesbe
nagykepuek, de a lopasi hanyados kb. ugyanaz). Hogy oszinte legyek
ez tette be nalam a kaput, pedig nem is erint, mert kobanyan lakom.
Ez nem csak - elsosorban - autos tema, de ide is kapcsolodik. Mindeki
tudja mi a rossz a Kreszben, a rendorsegben, de a szabalyokat be kell
tartani. Nem kell! Ha megfelelo szamban nem tartjuk be, akkor a
szabalyhozoknak el kell gondolkodni, hogy nem -e a szabaly rossz.
En eddig pontosan 130 Ft -ot dobtam be tobb ev alatt a parkoloautomataba,
mert 3 alkalommal epp akkor buntettek elottem.
Egy kicsit ossze-vissza level lett, de eleg merges vagyok. Nem akarom
elhinni, hogy ennyire birkak vagyunk. Azert ezt a listat nem csak csoro
segedmunkasok olvassak, vannak itt kapcsolatai sok mindenkinek.
Szoljatok mar a fentieknek, hogy lassan kezd a tokunk tele lenne veluk,
es annak nem lesz jo vege. Legalabbis remelem, hogy mas is unja mar
a bunko politikusokat (part allastol fuggetlenul).
+ - emisszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Akkor a Ladara vonatkozo zoldkartya-hatarertekek a CO 3% es a HC
>  1000ppm? Ez a motor katalizatorra sem fog tudni 0-0 erteket, tehat
>  valami fejlodes azert csak van, nem? :-)
 >Fogash
------------------
A zoldkartya hatarertekek egyenloek gyari adatokkal. Viszont a 
Kozlekedes Felugyelet engedekeny az olyan 4utemu nem katalizatoros 
autokkal szemben, amelyek nem tudjak a gyari adatokat hozni. Ezeknek 
enged 3,5% CO-t, es 1000ppm HC-t, ha 1987.01.01.elott keszultek. Az  
1987.01.01. es 1990.01.01. kozott keszulteknek CO 3%  HC 600ppm. De 
ezekrol egy kulon jelentest kell irni a KF-nek. Meg ne kerdezd, hogy 
miert, fogalmam sincs, de tele a hocipom a jelentes irogatassal!! :-(
0-0 erteket a katalizatorosok kozul is csak nehany tud produkalni!!
Pelda a "fejlodesre": 1984 tajeki 1,8-2,0l Opel motor L-jetronik 
befecskendezovel, gyari adat: CO 0,1%!!! HC max.100ppm. Mindezt 
katalizator es lambda szonda nelkul!!!! ( a katalizatorosok mai eloirasa 
CO max.0,5%  HC max.100ppm )
Persze ez az osszehasonlitas is fals, mert a katalizatorosok nem az 
idealis teljesitmenyre es fogyasztasra vannak beszabalyozva. A 
legnagyobb teljesitmeny, es a legkisebb fogyasztas lambda 1,04-1,05-nel 
van. A katalizatorosok 1,00-ra vannak szabalyozva, tehat gyengebbek, es 
tobbet fogyasztanak. Ezaltal novekszik a kipufogogaz CO es HC tartalma. 
Barmilyen hulyen is hangzik, ez kornyezetvedelmi okok miatt van igy, 
mert lambda 1,00-nal a nitrogenoxidok, es szarmazekaik mennyisege nagyon 
alacsony. Kompromisszumot kotottek, kicsit tobb CO es HC fejeben, 
nitrogenoxidokbol csak toredeke keletkezik. Igy mindharom "termeket" 
kezelni tudja a katalizator.

Udv,   Triznyak
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Az ABS a fenti extrem esetben nem ved a pordules ellen semmit. Ha
> > a jobb oldalon beton van, ott lesz fekhatas, a bal oldalon a
> > jegen meg ABS-szel eppugy semmi, mint nelkule.

>  Akkor mire jo az ABS? Csak arra, hogy kattogjon a pedalom? Kotve
>  hiszem.
>raki
----------------
Pedig a fenti esetben joforman csak a kattogas marad!! :-( 
A perdulesi nyomatek kivedeset szabvany irja elo az ABS-re. Ezt ugy 
oldja meg, hogy a betonon futo kerekeket is alig-alig fekezi! Valahogy 
majd csak sikerul megallni.

Udv,   Triznyak
+ - Re: sulyelosztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ezen mar regebben is gondolkodtam. Miert nem teszik be a motort
>  "forditva" (nem fejjel lefele, hanem a valto lenne elol) az
>  elsokerekes autokba?
>KI
--------------
Mert akkor egy footbalpalyanyi hely kellene neki megfordulni. ( trefa 
volt!! :-\ )
A feltengelycsuklok szogkiterese meglehetosen korlatozott, ezert 
igyekeznek roviditeni a tengelytavot, hogy ne legyen tul nagy a 
fordulasikor.( egy BMW, vagy Mercedes sokkal kisebb helyen megfordul 
mint az A6-os, vagy a VW Passat )

Udv,   Triznyak
+ - ABS legtelenites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Hogyha mar szoba kerult. Valaki irhatna az ABS-es fek
>  legteleniteserol! Egyenlore nem erint a dolog, csak erdekel. Zotya
>  (Laguna 2,0i)
---
>  Fekfolyadek es elso gumi fekcso cseret kellene vegeznem egy 405-os
>  Peugeot-n ('92-'93), de ABS-es a jargany es nem tom, hogy igenyel-e
>  valamilyen kulonleges eljarast (ABS pumpat mukodteto diagnosztikai
>  muszert)
>NHF
-----------------
Ugyanugy lehet legteleniteni mint a hagyomanyos feket. Ha az ABS nem 
mukodik, a feknek hagyomanyos fekkent kell mukodnie, ezert ugyanugy 
legtelenitheto is ( nem kell gyujtas!!) Hidros Citroenre nem ervenyes!!

Udv,   Triznyak
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Jaj istenem. Latom nem latod be. A neveben is benne van, hogy a
>  terhelesfuggo fekeroszabalyzonak semmi koze az uttest es a kerek
>  kozott levo tapadasi viszonyokhoz, pusztan azt ellensulyozza, hogy a
>  terhelestol/kocsi bolitasatol fuggoen mas ero nyomja a kereket az
>  aszfalthoz. Hogy ez szarazon, havon vagy vizen totenik-e, arrol nem
>  tud. Es az sem erdekli egyatalan, hogy blokkol-e a hatso kerek vagy
>  nem. Az ABS pedig mindezt meg tudja oldani.
>Szabolcs
----------
Igazad van, en vagyok a szemellenzos kotozni valo bolond!
Be kell latnom, ilyen OKOSAT mar regen olvastam!
Mostantol, a kereket az aszfalthoz nyomo eronek nincs hatasa a tapadasi 
viszonyokra!! Tenyleg bolond vagyok, eddig azt hittem, hogy ez LENYEGES.

Megegyszer (lassan....) leirom!!!! Tehelesfuggo fekeroszabalyozo 
feladata a hatso kerekek blokkolasanak megakadajozasa, de ha megis 
blokkol azt kesobb tegye mint az ELSOK!!!!!! Az alap helyzet SZARAZ, 
vagy VIZES utrol szolt, csuszashataron fekezni TUDO vezetorol! Ha az 
elsokerekek NEM blokkolnak, a fekeroszabalyozonak kutya KOTELESSEGE a 
hatsok blokkolasat MEGAKADALYOZNI!!!!!! Havas jeges ut alapbol ki volt 
zarva! Az ABS mindezt precizebben, es negy kerekre kulon-kulon tudja, 
(sohasem mondtam, hogy nem igy van) DEEEE   SZAKASZOSAN ami MEGNOVELI a 
fekutat, a fent emlitett modon fekezni tudoval szemben. En is tudom, 
hogy nem ilyen vezetokkel zsufoltak az utak!!( ezert talaltak ki az ABS-t)
 Az erdeti felvetes is "elmeleti" volt, raadasul egy olyan idoszakban es 
kornyezetben szuletett, amikor a lista supermenjei kulonleges 
kepessegeiket bizonygattak
ejjel-nappal.
Ja es nem en talaltam ki a hosszabb fekutat!!!! Az ABS-rol szolo 
leirasok tobbsegeben benne van. Amelyiket legutobb olvastam, abban igy 
szerepel:

"az ABS funkcioi (iranyithatosag, stabilitas megorzese, perditesi 
nyomatek csokkentese) elsobbseget elveznek a fekut rovidsegevel 
szemben." ( Robert Bosch GmbH: Szemelygepkocsik ABS fekrendszerei )

Bizonyara EEEN ertettem felre! :-(

Udv,   Triznyak
+ - kalap emeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  De azert azt mondom, jojjon egy 1600 kilos ABS nelkuli auto
>  mellettem, felgyorsitunk 100-ra aztan adott jelre kontrazunk. Ha
>  elobb all meg, keresunk egy kalapos boltot -es b ar mindig a
>  kefelesre gondolok olyan helyeken-, veszek egy kalapot es megemelem.)
>Udv joe
------------------
Ha azonos tipusu autorol van szo es egyforma gumik vannak rajtuk, akkor 
maris keresheted a boltot!!!!! :-D

Udv,   Triznyak
+ - CX kezifek?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Van itt ket jopofa video azoknak, akik meg nem lattak Citroen CX-et
>  munka kozben :))) (Mint lathato, elso kerekre hato kezifek eseten is
>  lehetseges a kezifekes megfordulas: csak eppen tolatasbol :))
>Udv joe
------------
Ha alaposan megnezed a filmet, foleg a lassitott resznel jol latszik a 
feklampa mukodese a "kezifekes fordulo" kozben! Citroennek kezifekre is 
mukodik a feklampaja?????

Udv,     Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS