Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1908
Copyright (C) HIX
2003-08-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: az okosaknak (mind)  25 sor     (cikkei)
2 re: re: csuszashatar (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Gumi futasteljesitmeny (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Fw: zavaras, ABS legtelenites, denszesz (mind)  95 sor     (cikkei)
5 Fw: szimulator (mind)  29 sor     (cikkei)
6 nyelveszkedes (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Teeby (mind)  38 sor     (cikkei)
8 Re: diszkoban folallitott autoszimulator (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Merevito konstrukcioja (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Re: Kornyezeti zaj (mind)  16 sor     (cikkei)
11 sulyeloszlas (mind)  24 sor     (cikkei)
12 Re: az okosaknak (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Re: reakcioido (mind)  33 sor     (cikkei)
14 Valasz: ABS telen*** HIX AUTO *** #1907 (mind)  26 sor     (cikkei)
15 re: Beazas (mind)  9 sor     (cikkei)
16 Re: kornyezetei zaj (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Re: lakas/auto (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Re: konstrukcio, vegyes (mind)  10 sor     (cikkei)
19 A hajduhadhazi baleset (mind)  33 sor     (cikkei)
20 csuszashatar (mind)  23 sor     (cikkei)
21 tobbletfogyasztas (mind)  31 sor     (cikkei)
22 Beazas (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: az okosaknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [International]
: kedves melos-sapkas superman !
: 
: nem keversz engem esetleg valakivel? (az irasod alapjan mitsutomi lehet az

:-) DE! :-)

Bocs.
Voltam akkora barom, hogy sikerult az utobbi nehany irasodat a kadar.szilard@..
.
cimrol irogato fiatalemberevel azonosnak velni. A kapitalis baromsagnak titulal
t
mondat nalam az "erosebb autoval idoben gyorsabban lefekezek, megha a fekut 
hosszabb is" volt.

Ne haragudj megegyszer a tamadasert. (A masik ketto azert bejott, nekik erot-
egeszseget.)

udv
Zoli

Ui: ja, a melos-sapkas bicikliszerelo alatt nem magamat ertettem.
:)
+ - re: re: csuszashatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: Nem, en understandni szoktam :) De csak ugy tudom elkepzelni az altalad
: vazolt fekszerkentyut, hogy a pedal alatt legalabb harom mukodteto elem vagy
: rudazat lapul . Vegul is nem nagy dolog, de az biztos hogy szukseg lesz
: minden rudazathoz egy-egy kulon fofekhengerre (Nemtom mi a neve hagyomanyos

Latom, Joe bacsi, kisse lemaradtal a vilag folyasarol. Elmondanam, hogy kb.
10 eve minden komolyabb autoba szerelnek ilyet. Rudazat is van, bar nem a
pedal alatt, hanem a pedal rogzitopontja utan, ahol a pedal "folytatodik".
Lattam mar szetszedve ilyet egy maszek szervizben. Lehet, h. mar a te
XM-eden is van, amilyen elvetemultek a franciak. Ja, sztem egyfofekhengeres.

Z.
+ - Gumi futasteljesitmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

sokan irtok sokmindent a temarol, de nekem ugy tunik, hogy leginkabb
elbeszeltek egymas mellett!

En sajat tapasztalatbol tudom, hogy lehet egy keszlet gumi meg 100EKm
utan is futaskepes (nem kopott a jelzesig), illetve kellhet cserelni 15EKm
utan
egy masikat.

Konkret peldaim:
1. Renault Megane (gyari uj) az auto 2 eves volt, amikor
95 000 Km megtetele utan a gyari Michelin XT1 Energy
gumikat lecsereltem teligumikra, es befejeztek a palyafutasukat.

2. Mitsubishi 3000GT, Pirelli P6000 (255/45 ZR17) kb 15000 Km
utan cserelnem kellett, mert mar nem volt rajta minta.

A kopas mindossze csak a hasznalattol es az auto tipusatol fugg. A
megane-nal
nagyreszt autopalyaztam, a micuval pedig csak kedvtelesbol "nyomulok".

Meg talan annyi, hogy a megane volt az elso autom, igy meg csak arra sem
kell hivatkoznom, hogy rutinosan, ovatosan vezettem volna.

Tamas
+ - Fw: zavaras, ABS legtelenites, denszesz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ralat a konyhaablakbol, es zavarja. Nem alltam el, hozzateszem, a sajat
kertunk elott parkoltam. >Nehany nappal kesobb mind a negy gumijat atvagva
talaltam egyik reggel.

Hat ez csodalatos. Anno mikor meg egy huszoneves Babettaval jartam az akkor
meg baratnomhoz (azota felesegge lett upgradelve), a 10emeletes panel aljaba
mindig betoltam a jarganyt. Mivel bicaj meretu, gondoltam senkit nem zavar,
ha legalul a lepcso alatt pihen 2-3 orat lelakatolva, nem az utcan. Rosszul
gondoltam. Este 11korul mentem volna haza, de 1 "kedves lako" levagta a
gyertyapipat rola. Nem levette, elvagta a gyujtokabelt. Tolas elso
benzinkutig, uj pipa (epp eleg maradt a rovid kabel), kovetkezo alkalommal
ujra levagta. Ekkor mar volt nalam tartalek, igy nem jottem zavarba, csak
 az ideg. Legkozelebb is beraktam a mocit, es a kormanyra, jol
lathato helyre irtam egy cetlit, hogy ha valami baja van velem, vagy a
motorral, melyik lakasba csengessen be, es mondja mar el, mi baja. A pipat
es a teljes gyujtozsinort en magam vettem le megelozeskent. Becsengetes
helyett fogoval letorte a digitalis km-ora felfogotalpat a kormanyrol +
elvagta a kereknel levo jelado vezeteket... No comment :-((((

Gonosz egyebkent en is voltam, bar nem sajat otlet alapjan. Az eredeti ugy
volt, hogy egy aktivista odasetalt a mozgasserult-parkoloban allo
nyilvanvaloan nem mozgasserult autohoz, es a szelvedore a vezeto latoterenek
kozepere pillanatragasztoval teljes feluleten bekenve A4-es lapot ragasztott
a kovetkezo felirattal: "Kedves tulajdonos! Onnek kb annyi idobe es
kellemetlensegbe kerul ezt a lapot leszedni, mint amennyit nekem okozott
azzal, hogy nem tudtam itt parkolni." (vagy valami hasonlot)

A sajat tortenet meg ugy nezett ki, hogy 7lakasos tarsashazban laktunk,
amihez csak 4 garazs jart. A kerites mar megvolt, de kapu meg nem volt
rajta. A keritesen belul (!) mindharom garazs nelkuli autonak megvolt a
megegyezett helye, ezzel az udvar meg is telt. Kozos megallapodas szerint
vendegek, masodik autok az utcan alltak. Mivel az utcan sem volt tul sok
hely, rendszeresen bealltak az udvarunkra olyanok is, akik a szomszed HAZBA
jottek. En meg este 7-8-9 kozott, mikor hazaertem, nem tudtam leparkolni.
Egyszer irtam egy cetlit, hogy ugyanmar alljon mashova, ne az en helyemre az
en udvaromon. (Alairtam) Legkozelebb mikor odaallt, A4es lapra a kovetkezo
szoveg:"Kedves Tulajdonos! Ez a mi udvarunk, nem az one. Kerem legkozelebb
az utcan parkoljon, hogy sajat helyem hasznalni tudjam. Ha legkozelebb itt
talalom az autojat, KET kereket fogom leereszteni. Tisztelettel:Alairas" Az
egeszet 5cm szeles ketoldalas ragasztoszalaggal ragasztottam a szelvedo
kozepere.

Mint utolag visszahallottam: eloszor rohogtek, hogy valami hulye megint
cetlizett. Mikor le akartak venni, akkor elszakadt, utana 30fele higitot
probaltak ki, mire le birtak vakarni a ragacsnyomokat az uvegrol. "Ez azert
durva volt" mondta nekem a kozvetito (akinel volt az illeto). Miert az nem
durva, hogy a 34-es hazszamhoz jovok vendegsegbe, es a 36-os bekeritett
UDVARA parkolok be?!

>Fekfolyadek es elso gumi fekcso cseret kellene vegeznem egy 405-os
Peugeot-n
>('92-'93), de ABS-es a jargany es nem tom, hogy igenyel-e valamilyen
>kulonleges eljarast (ABS pumpat mukodteto diagnosztikai muszert)
>legtelenitesnel vagy eleg "gyujtasra" (dizel) tennem, es hagyomanyosan
>legteleniteni.

Tudomasom szerint az ABS fekrendszer legtelenitese spec berendezest igenyel,
nem tudod hagyomanyosan (pumpal-nyomvatart-elenged) legteleniteni, mint a
sima fekrendszert.

>A Te esetedben denszesz
>nelkul is eldugult volna a szuro, veletlen hogy a ket dolog egybeesett!
Erre volt korabban egy hasonlatom: az, hogy mennydorges kozben elrepul a
fejunk felett egy varju, nem feltetlenul bizonyitja, hogy a varju
termeszetes repulesi hangja a mennydorgesszeru robaj...

>>Nincs orrnehez autom es nem is lesz, ugyanis nem veszek
>>elsokerek-hajtasut soha tobbet, BMW meg 50-50%, ...
>Mi adja hatul azt az 50%-ot? Csak nem zsak cement
> mint a Skodaknal az elso 50%-ot? ;-)
Mostanra mar tenyleg eleg jol allnak a bajorok. A motor maga egyre konnyebb
(alu hengerfej, alu blokk, muanyag szivocso, stb). Az elso tengely full
elore van tolva, elso tulnyulas szinte nincs, igy az osszes suly a ket
tengely KOZOTT van, mig egy atlag orrmotor-elsokerekes csodanal a motor jo
esetben a tengely felett van (Alfa), rosszabb esetben (=elol hosszaban
beepitett motor+elsokerekhajtas) teljesen elotte (Audi, Subaru). A sor6
motor eleg hosszu, hatra van szoritva, amennyire lehet. Az aktualis M3-as
BMW-ben a 6 hengerbol kb 2-3 latszik, a tobbi benyulik a szelvedo ala. A
hatso hengereket a kesztyutartobol szerelik :-) Emiatt maga az utas is
hatrebb ul (kozelebb a hatso tengelyhez), mint egy elsokerekesben. A tobbi
kecmec cucc megy hatra (aksi, erosito, stb.) Egy 70-100 literes
uzemanyagtartaly feltoltve kb ugyanennyi kilo, ami tipikusan a hatso tengely
felett lakik. Hatsohajtas miatt hatrebb nyulhat a valto, ott a diffi, a
hatso felfuggesztesek (a hajtas miatt masszivabbak, mint egy sima McPherson,
vagy csatolt lengokaros hatso "hid"), tehat jocskan vandorol a suly
hatrafele. Csodak nincsenek, de gondolkozni lehet. Amugy a kozepmotoros
jarganyokban (Ferrari, McLaren, MG-F, Toyota MR2) alapban  a hatso tengely a
terheltebb, igy fekezes kozben all be az idealis kozeli 50-50% sulyeloszlas,
vagyis a hatso kereket is lehet erdemben fekezni. Viszont a hatso ules
helyen a motor lakik, igy csaladi autoban ezt eleg nehez elkepzelni... A
Porsche 911 farmotoros (=motor a hatso tengely mogott!), igy ott minden
sz@rt elore probalnak tenni, hogy uresben is legyen suly elol (eleg jol megy
mar nekik). es van hatso ules (elvileg)

Fogash
+ - Fw: szimulator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szimulatorprogi erdekelne ki tud ilyenrol tobbet?
En. A PC-n, play stationon jatszhato "szimulatorok" nagggyon nem ernek
semmit a valodi autozas szempontjabol. A billentyukkel/iranyito konzollal
"vezetes"-nek qrvara semmi koze a valosaghoz, jellemzoen mindenfele
elektronikan felnott gyerekek a legjobbak benne. Ilyen "vezetes" kozben
egyetlen erzekszerved hasznalod: a szemed. Nem hasznalod a tapintasod
(valodi kormanyero, pedalero), nem mukodik az egyensuly-szerv a fuledben
(gyorsulas/lassulas, megpordules, ivmenet,  stb.) Digitalisan iranyitasz,
vagyis padlogaz, padlofek, koppig tekert kormany. Ha sokat nyomogatod a
gombot, akkor sok kis szogletet veszel be, nem egy kanyart.
Force feedback kormannyal jatszva legalabb a kezeloszervek elhelyezese
hasonlit egy kicsit, illetve analog a jel, vagyis van kis gaz, nagy gaz.
Pedalerok/kormanyerok teljesen fals modon jonnek, a force feedback csak arra
jo, hogy nehez tekerni. Erzekszerv meg itt is a szem.
Passziv Szimulator: zart fekete doboz, ahol valodi racecam altal felvett
kepet vetitenek, es hidraulika billenti a dobozt a megfelelo iranyba:
gyorsulaserzethez hatra, fekezeshez elore, stb. Hatranya: az erohatasok
lassan ebrednek, hogy a perduletet ("hanyatt billentunk") ne vedd eszre,
csak azt, hogy egyre jobban nyomodsz az ulesbe ("gyorsulunk"). A valodi
autoban a fekbe taposva azonnal lassulas van, nem fokozatosan epul fel.
MEgperdules (csuszos uton, kezifek, stb) ugyanemiatt nem realisztikus. Nincs
kezeloszerv, csak utaskent eled az egeszet.
Aktiv szimulator: ugyanez, de te iranyitasz mindent, valos kezeloszervekkel.
 draga (->repules-oktatas), es a latvany meg mindig csak vetitett
szamitogepes grafika, nem valosagos kep felvetele.
Autot vezetni csak autoban lehet megtanulni... Ehhez viszont kell:
fokozatossag, megfontoltsag, kockazatfelmeres, sok gyakorlas (nem
forgalomban!), stb.
Fogash
+ - nyelveszkedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


mar egy eve is van, hogy senki nem szolt a heJesiras miatt, de most 
mar nem tudom visszafojtani:


a sok _muszaLY_

meg _vaLYon_

meg _fotengeJ_


utan ez tette be a kaput:

"A meg nem halott mentoauto temajahoz..."


...azt mar halottaskocsinak hivjak!! :-)  A haLLotaskocsi viszont valszeg 
feketen villog (sic!) es Liszt Halaltanc szol a szirenabol... :-))

persze biztos csak elgepeles volt.


djtiszy

PS:
a dolgukban nem biztosaknak javaslom a Helyesiras-javito programok 
hasznalatat.
+ - Teeby (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tibáj!

>Igen mert pontosan fogalmazni nehez.
>Aztan nehez megerteni is, meg azt is, hogy a helytelen kifejezesekbol 
>mindig
>vita van.
>Ezek utan inkabb kerek: lehetoleg mindenki legyen szives torekedjen 
>a pontos
>megfogalmazasra, foleg ha standard dolgokrol van szo.
>
>Teeby

Hát IQ hiányában valóban nehéz megérteni. (Ne vedd sértésnek)
Fenti példa: Az eröt kell legyözni nem a surlódási együtthatót.
De mitöl függ az erö nagysága? A súlytól és a surlódási együthatótól.
A suly álandó (ha mindig az adott testet veszük) tehát igazándiból a 
surlódási együtthatóval gyülik meg a bajunk.
Vannak mondatok amit meg lehet érteni és bele is lehet kötni.
Izlés dolga. De a kötözködés helyett (fogalmazá pontosabban bazze!)
Rá lehet kérdezni dolgokra (Nem az eröre gondoltál?) esetleg ki lehet 
javitani dolgokat (Szerintem az eröre gondoltál.)

És ha vita van? Azért (is) van ez a lista hogy megvitassunk dolgokat 
nem?

Pl ha én nem kérdezek vissza Kozma Robinak csak benyögöm neki hogy 
fogalmazzál pontossabban, akkor nem irnak még be öten és nem 
világitanak rá hogy hogyan is lehetséges rövidebb idö alatt hosszabb 
uton megálni.

Kérésednek eleget téve megpróbáltam pontosabban fogalmazni, 
remélem sikerült.
De én is kérnék valamit. Ha valami neked nem érdhetö akkor ird le hogy 
mi és hogy miért. Kösz!

üdv!

Cooper
+ - Re: diszkoban folallitott autoszimulator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


: *Mellesleg a rendorseg foglalkozik az ifjusag felvilagositasaval is
: *(diszkoban folallitott autoszimulator, ahol a HMCs-k 1-2 ezrelek
: *veralkoholszinttel rajonnek, hogy megsem vannak vezetesre alkalmas
: *allapotban);
:
: ilyen szimulatorprogi erdekelne
: ki tud ilyenrol tobbet?

Passz, en csak a tv-ben lattam a riportot ill. az ujsagban neha benne van,
hogy mikor melyik diszkoban vannak. Ahogy kinezett, valami PC-szoftver
lehetett, es volt hozza rendes muszerfal + kormany + pedalok.


Udv,
marky
+ - Merevito konstrukcioja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mivel a neveben is benne van, hogy MEREVITO, muszaj rendesen
> odafogatni az olajteknohoz. Ha letorheto muanyagbolhaval lenne
> felteve, nem merevitonek, hanem diszburkolatnak hivnak. A rendes
> felfogatas atka viszont az, hogy nem enged konnyen. :(

Draga mernok ur, azert ennel tobbet vartam volna... A feladat ugye
az oldaliranyu merevites. Miert ne lehetne megoldani azt, hogy ha
a szerkezetet akkora keresztiranyu utes eri, amitol eltorik, akkor
torjon el a felfogatas korul, meg mielott magaval rantana a
kornyezetet??
+ - Re: Kornyezeti zaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következo üzenetben
news:...
> rendesen, de akkor igen buszke voltam magamra. :-) A lenyeg, utolag a
szgk.
> lett elmeszelve, pedig en egyertelmuen azt mondtam, hogy a mento jott vagy
> 70-nel a piroson at.
Hali!
Ez biztos? Az en hallomasaim szerint a megkulonboztetett jelzest hasznalo
autonak meg kell gyozodnie arrol, hogy megkapta-e az elsobbseget.
KI


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.506 / Virus Database: 303 - Release Date: 2003.08.01
+ - sulyeloszlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Nincs orrnehez autom es nem is lesz, ugyanis nem veszek
>>elsokerek-hajtasut soha tobbet, BMW meg 50-50%, ...
>
>Mi adja hatul azt az 50%-ot? Csak nem zsak cement mint a Skodaknal az
elso
>50%-ot? ;-)

Szerintem egyreszt a differencialmu sulya, tovabba a hatso kerek hajtasu
autonal a sebessegvalto joval hatrebb helyezheto mint egy elso kerek
hajtasunal. A BMW-nel a valto jo resze benyulik az utaster ala, mig egy
elso kerekesnel mind  a motorterben van. Ezen kivul egy hatso kerek
hajtasu kocsinal az elso kereket kozelebb lehet tenni a kocsi elejehez.
Egy elso kerek hajtasu kocsinal a kerekagynak a motor moge kelle esnie
ugyanis ott jonnek ki a sebessegvalotobol a hajto tengelyek. Egy hatso
kerek hajtasunal nincs meg ez a kenyszer. Hasonlits ossze egy BMW-t meg
egy elso kerek hajtasu kocsit, a BMW-nel az elso kerek eszrevehetoen
kozelebb van a kocsi orrahoz, ami csokkenti az elso kerekre juto sulyt. 
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Re: az okosaknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

***Palasti Laci, nektek ossze kene jonnotok egyszer Hajdu
Csabaval,
szerintem lelki tarsra lelnetek egymasban, es az mindig jo dolog,
meg lehet beszelni a frusztraciokat, miegymas. Ugyan mindketten
olyan
alszentek es szogletesek vagytok, hogy megall a fejeteken a
sor,***

nem igazan ertem, miert gondolod, hogy frusztralt lennek,
alszent, vagy vaskalapos csak azert, mert nem igyexem mindenhol
megkeresni a gorbe utat...
ezzel az erovel en is altalanosithatnek, es mondhatnam, hogy aki
megkeni a rendort, nem fizet parkolasi dijat, vagy atmegy a
sargan, az rablo-tolvaj, jellemtelen korrupt gazember, aki
kilopja a vak koldus sapkajabol a forintot es mergezett cukorkat
ad kis ovodasoknak...
aki meg me'g egy sort is megivott elozo este es ugy ul masnap
kocsiba, az potencialis gyilkos, akit minimum a helyszinen agyon
kell loni, mert kesz eletveszely a tobbi kozlekedore nezve...:-))
udv
L::
+ - Re: reakcioido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 23 July 2003 18:35, avarga--geometria.hu wrote:
> En keptelen vagyok ugy vezetni, hogy ne koncentralnek minden
> tizedmasodpercben az utra. Azaz nem szoktam vezetes kozben
> radiot hangolni, mobilba pofazni (ha nem tudok felreallni, inkabb fol
> sem veszem) jobbra-balra bameszkodni, mellettem ulore tekintgetni
> beszelgetes kozben, meg radiot hallgatni se nagyon. Mar az is zavar,
> ha savvaltaskor kevesebb mint fel masodpercig oldalra kell neznem.
> Kotve hiszem hogy az en esetemben is fennallna az 1-1.5 masodperc.
[snip]
> volt szo. Ez a jatek csak arra jo, hogy ijesztgessuk az embereket,
> lam, milyen lassu a reakcioidejuk.

Talaltam egy masik ilyen ilyesztgetos jatekot:-) A francia autopalya-kezelok 
oldalan egy flash szimulator: 
http://www.autoroutes.fr/securite/test/start.swf

Bar franciaul van, egyszeru megerteni: eloszor kivalasztod az ut minoseget 
(mouillee=nedves, seche=szaraz), majd a sebesseget, vegul a kovetesi 
tavolsagot. Utana kell nyomni a felfele nyilat, majd mikor az elotted levo 
fekez, a lefele nyilat.

Vegul (megismetli a kivalasztott parametereket es) mlegmondja hogy mennyi ido 
alatt reagaltal, hany meterre alltal meg (a "juste devant" azt jelenti hogy 
eppen hogy megalltal), miert sikerult megallnod/mikent keruhetted volna el az 
utkozest.

Ha azt mondja hogy "gravement blesse", akkor a doktorok fognak helyrepofozni. 
Ha azt hogy "danger mortel", akkor tobbet nem irsz az Autora :-)

Persze, ez egy reklamanyag es mint ilyen nem tul megbizhato. De erdekes :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: ABS telen*** HIX AUTO *** #1907 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: ABS telen ( 27 sor )
> Idopont: Tue Aug  5 09:43:58 CEST 2003 AUTO #1907
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>>>>>>>>>>>>>>
Ha ho van, akkor amugy is lassan megyek, mert akkor mindenki lassan
megy. En arrol az esetrol beszelek, amikor tel van, mondjuk -5 fok, ho
nelkuli ut es a fene se tudja, hogy mi van az utra fagyva. Valami miatt
nyomsz egy satut, de mondjuk a bal kerekek alatt jeg van a jobb
kerekek alatt meg sima beton. Nagy sebessegnel tuti pordules, arokba
borulas.

Tehat az esetek tobbsegeben kell az ABS es foleg telen, a havas ut az
esetek kisebbik felet teszi ki.<<<<<<<<<<<<<

Az ABS a fenti extrem esetben nem ved a pordules ellen semmit. Ha a jobb
oldalon beton van, ott lesz fekhatas, a bal oldalon a jegen meg ABS-szel
eppugy semmi, mint nelkule. Ergo mindenkeppen jo kis vaskos forgatonyomatek
kepzodik, ami jobbra forgatja az autot.

Az ABS nem valtoztatja meg a fizikat, legfeljebb jobban kihasznalja a
lehetosegeket.

Udv,
Akos
+ - re: Beazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En Opel Ascona-val szivtam sokaig. A megoldas viszonylag egyszeru volt.
Bealltam egy udvarra, es baratom elkezdte tomlovel kemenyen locsolni a
kocsit. En pedig belulrol neztem, hogy honnan jon a viz. Legnagyobb
csodalkozasomra csak nagyon lassan csopogott tobb helyen. De lathato volt,
hogy hol jelenik meg. Persze az meg nem feltetlenul a beazas helye, mert a
kulonbozo csatornak vihetik mindenfele a vizet. Tokeletesen nem tudtam
megszuntetni a beazast, de elfogadhato mertekure csokkenteni igen.

Udv: Refi J
+ - Re: kornyezetei zaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia emberek!
>Vajon jogos-e a felhaborodas a mar soxor emlegetett be nem >kotott rendor eset
eben,
Azt fogjátok hinni, hogy hazudok, de NEM!
Kedden a Bp. V. ker Vadász utcában jött egy rendőr Octavia,
és _mindkét_ benn ülő rendőr _be_volt_kötve_!
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: lakas/auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nekem nincsen lakasom, autom sincsen.
Otthon lakom es ceges autoval jarok.
Tehat: 0/0
Matematikaban a 0-val torteno osztas nem ertelmezheto.
Akkor ez most mit jelent? :-)

Teeby
+ - Re: konstrukcio, vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> csak a suly miatt. Ma mar kirohognek, ha a 0-100 gyorsulasod 12 sec felett
> van, vagy nem megy legalabb 170et az akarmilyen autod.
>
> Fogash

Valjek egeszsegukre!

Teeby
+ - A hajduhadhazi baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Biztosan hallottatok a hajduhadhazi, vasuti atjaroban tortent balesetet.
A sofor azt nyilatkozta tobbek kozt, hogy mikozben 40 km/h sebesseggel
haladt a vasuti atjaroban, a szemebe sutott a nap es ezert nem latta a piros
jelzest.

Csak ugy elgondolkoztam rajta, es rohogtem.
Ekkora mellebeszeles a vilagon nincsen.
Egy vasuti atjaro min. 50 m tablaval elojelezve.
Ha tenyleg 40-el ment, akkor ezen az 50 m-en volt alig kevesebb, mint 5
masodperce. (szamoljatok el normal utemben 5-ig)
Ha a szemebe sutott a nap, akkor hatulrol vilagitotta meg a
jelzoberendezest, ami egyebkent mindig parban van. Amugy meg felvaltva
villog fekete alapon egy piros szinu paros fenyforras.
Vegso esetben is lassitok, ha pedig akkor sem latok semmit, kozel 0-ra
fekezem az autot.
Azt hiszem nem kell kommentalnom a dolgot.
Ami rohejes volt, hogy ujsagcikk lett belole es leadtak ezt a szanalmas
nyilatkozatot.

Minden szerdan jarok egy olyan helyen, ahol a Veszprem -Gyor vasutvonalat
keresztezi az utam. Az atjaroban csak 1-1 STOP tabla van. Meg egyszer sem
jott nekem semmifele vonat. En sem latom sosem a piros fenyt. Pedig reggel
8-9 kozott pont szembol sut a nap.

Szanalmas...
Ha nem volnek disztingvalt, most azt mondanam megerdemeltek.

Teeby

u.i.: Termeszetesen egy "kifogastalan muszaki allapotu" Zsigulival volt
nehany tagja a hazankban elo etnikai kissebsegek egyik csoportjanak.
+ - csuszashatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Arra viszont meg mindig nem lattam valaszt, hogy az ABS-t ellenzo
> > profik mikent tartjak csuszashataron kulon-kulon az elso kerekeket
> > ill a hatsokat.
--------------
Az otlabu soforoknek bizonyara nem okozna gondot az itt megjelent elmes 
modon megoldani a "problemat". Viszont ennyi labbal manapsag kevesen 
rendelkeznek. Ezert a  ketlabuaknak kitalaltak a terhelesfuggo 
fekeroszabalyozot!!!! ( ez a hatsokerekek blokkolasat hivatott 
megakadalyozni!!) Innentol pedig eleg az elsokerekekre figyelni.

Az egesz ABS temat anno en inditottam el, de a lista ezt alaposan 
"atalakitotta"! Eredetileg mindossze arrol volt szo, hogy szaraz, vagy 
vizes aszfalton egy csuszashataron fekezni tudo vezeto hamarabb megall, 
mint ugyanolyan auto ABS-szel. Nem tudom miert kellett ezen ennyit 
ragodni, ezt minden autogyar elismeri, tobbseguk felhivja ra a vevok 
figyelmet is. Hogy van-e veszhelyzetben ilyen modon fekezni tudo vezeto, 
arrol nem szolt a felvetes, valamint felteteleztem hogy a fekek JOL 
mukodnek!

Magam reszerol valoban nem szeretem az ABS-t, de NEM ELLENZEM! Az 
iranyithatosag es a stabilitas megorzese az igazi pozitivuma.

Udv,   Triznyak
+ - tobbletfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  A Lada '60as evekbeli motorkonstrukcioja pl (1500cm3)74LE-t produkal,
>  (jol beallitva) 8-9 liter koruli fogyasztassal, 3% CO-tartalommal es
>  800ppm HC-vel a kipufogogazban. 74lovat egy mai motor kb
>  (1000-1100cm3) 5-6 liter benzinbol facsar ki , 0,01%CO es 50ppm HC
>  kibocsatas mellett.
-------------------
A Lada gyari emisszios adatai:  CO 0,5-1,2%
                                                HC  300ppm  (1980 elott 400)
ezeket jo allapotu motorok hozzak is!!
Szabalyozott motoruzemu katalizatorral szerelt autok europai eloirasa:
CO max. 0,5% alapjaraton, 0,3% emelt uresjarati fordulaton
HC max.100ppm alapjaraton
Van olyan amelyik mindket osszetevot nullara tudja, de atlagban CO 
0,1-0,2%, HC 10-60ppm. DEEEEEEE mindezt katalizator utan tudjak a mai 
motorok!!! Katalizator elott nincs nagy kulonbseg a 15-20evvel 
ezelottiekhez kepest. A kibocsatott karosanyag mennyisege persze 
kevesebb a kisebb fogyasztas miatt.
---
>  A Golf-I GTI, Ritmo 105TC es tarsai 100-110 LE-vel manapsag.............
>  ugyanebben a kasznimeretben 75LE alatt mindenkit lekopnek, az elvaras
>  a 90-100paci. Nem csak a suly miatt. Ma mar kirohognek, ha a 0-100
>  gyorsulasod 12 sec felett van, vagy nem megy legalabb 170et az
>  akarmilyen autod.
>Fogash
-----------------
Mifelenk nem kopkodnek, nem rohognek ha ezeket az ertekeket nem 
teljesiti valakinek az autoja, sot meg mindig emberszamba veszik az 
"ilyeneket" (is)!!
Vidam videk lehet a tietek.

Udv,    Triznyak
+ - Beazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Tudod, lehet hogy valamit nem jól csinálok, de úgy vettem észre hogy
>  itt csak pár ember levelezik egymással. Szoktam olvasni más emberek
>  írását is, és ezeken néha elgondolkozom, így történhetett meg az az
>  érdekes és furcsa dolog hogy sikerült megjegyeznem a lista nagyon
>  nagy szazalekanak az autójának a tipusát. Ez sokat segít megérteni a
>  hozzászólásokat is, hisz tudom hogy mivel jár az adott ember, és mi a
>  véleményének az alapja, és ezt én ebben a formávban tartom értelmes
>  kommunikációnak. Sajnos, mivel én így gondolkodom, ezért fordulhatott
>  elo~ hogy nem írtam le az autóm tipusát, ami persze nem mentség akar
>  lenni a vétkem alól, csupán feltételeztem hogy pár embernek van
>  5lete, és páran csak emlékeznek hogy skoda feliciát kell vezetnem,
>  így arról beszélek.
>Ant
-----------------
Mindossze Gerinek szolo valaszod stilusat igyekeztem kovetni, minden 
serto szandek nelkul!! Aki fontosnak tartja az a cikk vegen az alairas 
utan az autoja tipusat is oda irja, ezeket elobb utobb megjegyzi az 
ember ( En is!).Dicseretes ha Te a tobbseget megjegyezted, de szerintem 
ez nem altalanos, ezert a tobbiek, ha irnak rola megemlitik a tipust 
is.( Plane ha valaki "ifju" a listan) Nehany remek otlet elhangzott 
beazasod ugyeben, tehat feltetelezesed helyes volt.( Nekem akkor is 
tetszett Geri valasza!!!! :-D )
Felicia esteteben, ha a muszerfal alol, kozeprol jon a viz akkor a 
futo-szellozteto doboza es a karosszeria kozotti illesztest erdemes 
megnezni.

Udv, Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS