Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 327
Copyright (C) HIX
1999-03-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Maszik az auto eleje? (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Re: Skoda erdekesseg (#316) (mind)  27 sor     (cikkei)
3 Kressz (mind)  13 sor     (cikkei)
4 gaz atfejtes (mind)  15 sor     (cikkei)
5 GTI Golf (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Re: Matiz (mind)  5 sor     (cikkei)
7 Elado Ford Sierra (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Alvazszam es evjarat (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Re: R12 automata ??? (mind)  15 sor     (cikkei)
10 evjarat a forgalmiban (mind)  11 sor     (cikkei)
11 premium toresteszt (mind)  32 sor     (cikkei)
12 akksitolto (mind)  4 sor     (cikkei)
13 LPG (mind)  108 sor     (cikkei)
14 Audi (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Forma-1 (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: Maszik az auto eleje? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok!
>
> Ismet egy kerdessel fordulnek hozzatok. Vagy egy Ford Granadam. Allitolag
> nagyon strapabiro a futomuve(szerintem is). De, kanyarodaskor ha csutkara
> betekerem a kormanyt az auto eleje szabalyosan lepked, vagyis nem ivesen
> fordul hanem megemelkedik az orra, majd leereszkedik. Egy 180 fokos fordulo
> alkalmaval legalabb 5-6x. Amikor teli gumik vannak rajta, akkor
> tokjo(195/70R14), am a nyariakkal jelentkezik a hiba(205/60R15). Talan tul
> szelesek a gumik, es ezert dobalja, vagy kivan kopva valami gombfej. Vegulis
> lehet vele kozlekedni, csak egy erossebb kanyarban lesz tele a gatyam. Ha
> volt mar valakinek hasonlo gongja, es megoldodott kerem irja le. Koszi.
>
> Arpi

Sziasztok!

Nekem az az otletem tamadt, hogy talan a szeles kerek hozzaer a kasznihoz, vagy
mas futomuelemhez, es ezert emlkedik meg az auto. Ha viszont ez igaz eleg
veszelyesse valhat a dolog, ha valamit elkoptat a kerek.

Balage
+ - Re: Skoda erdekesseg (#316) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu" wrote:

> > >jar a motor (uzemmeleg), kulcs elfordit (tudjatok, hogy lealljon a
> > motor...), e
> > >rre a motor megy tovabb es ugy 3 -4 mp után áll csak le.
> >
> > Feri. Utogyujtasod van. A gyujtaselosztoval tudod allitani az
> > alapelogyujtast.
>
> Bocs, de nem ertem az osszefuggest. Tudtommal az utogyujtas a felso
> holtpont utan bekovetkezo szikrat jelenti. Ha egyebkent jo a
> gyujtaskapcsolo, akkor kikapcsolas utan nem szabadna egyaltalan szikranak
> lennie, ugyogy mindegy, hogy addig a felso holtpont utan volt-e... Nem?
>
>   Ed
>
>  Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
>  I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]

Szia!

Nekem is volt Skodam. Ezeknel tipushiba volt, hogy az elektromos alapjarati
uzemanyagelzaro rele (ezt jol megmondtam:)) ami a karburator oldalaba van
becsavarozva, az kiverodik. Mivel a menet a karburator hazaba van vagva, csak
perselyezessel lehetne uj menetet vagni bele. Ezert inkabb kiszedik, es egy
vakdugot csavarnak bele. Ez viszont azt jelenti, hogy a motor leallitasa utan
is kap egy kis uzemanyagot, es az meleg motornal okozza ezt a problemat.
+ - Kressz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Akit erdekel annak este leirom pontosan a dologra
> vonatkozo reszt, mert talaltam otthon egy KRESZ-t.

Errol jutott eszembe: nincs NET-en ilyen? Es: ha nincs, akkor 
legalabb valami elektronikus formaban nem lehetne hozzaferni? 
Ugyanis fel tudnam tenni WEB szerverre, de begepelni, plane a 
kepeket megrajzolni nagyon sokaifg tartana...


Viszlat:   D. Karoly
+ - gaz atfejtes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Ha mar van feldobva LPG-s tema szeretnem megkerdezni, hogy a
palackrol valo atfejtesnek milyen jogi kovetkezmenyei vannak.
Gondolok itt egyreszt arra ha elkap egy rendor (mikor tud elkapni,
ha benn az atfejto a csomagtartoban vagy csak mikozben csorog a gaz
a palackbol az autoba), masresz mit szol vagy szolhat az eppen arra
kutyat setaltato ember.
Erdekelnenek sajat tapasztalatok is, es hogy milyen paragrafusokat
szegek meg mar egy eve.
Elore is koszi.

               BZS

ui: Most a veszelyessegerol ne inditsunk vitat. Koszi.
+ - GTI Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!
     
     Mar megkerdeztem az illetekeseket is, de tobb velemenyre is kivancsi 
     vagyok.
     Tudom, hogy tele van a piac Golfokkal, de tavasszal szeretnenk eladni 
     a kocsinkat. '82-es Golf I 1,6 GTI. Teljesen hibatlan szepen indul es 
     jar, szep a belseje is, az egyetlen hibaja, hogy a jobb oldalon egy 10 
     x1 cm es csikban hianyzik a festek (nem rozsdas), es apro 
     kofelverodesek vannak az also reszen.
     Szoval mennyiert lehet vajon eladni? Hol erdemes probalkozni? 
     Autopiacon, Expresszben, kereskedoknel?
     
     Elore is koszi a segitseget
     
     Chucky
+ - Re: Matiz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Auto 2 aprilisi szamaban megjelent egy osszehasonlito iras a 
Swift-rol, a Matiz-rol es a Seicento-rol.

Udv
TP
+ - Elado Ford Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy kimelt, igenyes
Ford Sierra 2.3 D - 1988

extrak:
szervokormany, ABS, centralzar, sibeda, szinezett uveg
tavir. riaszto, r.magno, vonohorog, pluss belso,
feher indexbura

700 eFt
T: 06 209 145 089
+ - Alvazszam es evjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> A-80, B-81, C-82, D-83, E-84, F-85, G-86, H-87,(idaig tudom) I-88,
> J-89, K-90, L-91, M-92, N-93, O-94, (a masik kolegam Corsaja P-93, de
> ez is a 10. karakter) T-96

Akkor most kotozkodok !
A zarojeles megjegyzesrol majd kesobb.
Kovetem a logikat. P -95, Q-96, R-97, S-98, T-99
Huuu ez mar volt es akkor 96-ot jelentett. Hogy is van ez ?

Egyebkent az en '92-es Astramnal P a 10. karakter. Lehet, hogy a
fenti Corsat is '92-ben gyartottak ?
Lehet, hogy az Opel (vagy hivjuk inkabb GM-nek ?) mas
betujelzest hasznal ?

(A 11. karakter meg S.)

Udv. Tibi
+ - Re: R12 automata ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mit gondoltok, a Renault 12 (a Dacia elodje) keszult -e automata
>valtoval ?
>Ket ismerosom szallt vitaba errol, es most mar en is kivancsi vagyok
>kinek lesz (lehet) igaza !

Igen, keszult. Lehetett is berelni itthon a Volan XX autokolcsonzojeben, 
1976-ban hoztak be belole nehany kombit. Aztan azokat eladogattak, igy 
talan meg ma is forgalomban van egy-ket agyonstrapalt darab.


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - evjarat a forgalmiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tavaly masodik felevben  volt errol egy cikk az Auto2-ben, ahol reszletesen
le volt irva minden. Igy pl, az en 120L-es Skodam (ami meg mindig ELADO) G
betus, azaz 1986-os gyartasi evu, de 1985-os a forgalmija szerint. A
megoldas az, hogy a kocsi szeptemberi, a gyartok pedig szeptember korul
allnak at a kovetkezo ev modelljeire - azaz 1985 szeptemberetol mar az
1986-os gazdasagi ev kezdodott.
Amugy pedig a 10. karakter a nyero pozicio.

Udv: yerico
+ - premium toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Mikor a Cora-ban volt Premium izzo akcio en is vettem. (Nekem csak H3-k
>kellenek) Nem volt ra irva a 250 ora. Het vegen vettem eszre, hogy az
>egyik nem mukodik :-(
>Igy talan ment 3 honapot, ez alatt talan birt 7000 km-t. Nem sok.

Meg februarban irtam itt a listan is, hogy addig birta az egyik
Premiumom (4 honap). A masik mult hetvegeig (5 honap). Kiraly.
De mar nagyon gyorsan tudok izzot cserelni :-)

Mas:

Talaltam egy jo cimet :
http://www.fia.com/tourisme/safety/safint.htm
Itt meg lehet nezni az eddigi Euro-NCAP torestesztek eredmenyeit.

Csaladi autok kozott legjobb negy csillaggal a Volvo S40, aztan
harom csillaggal kovetkezik a Toyota Avensis, VW Passat, Vauxhall
(Opel) Vectra, Renault Laguna, Nissan Primera, Ford Mondeo.
A lista vegen ket csillaggal kovetkeznek a presztizs markak:
Audi A4, BMW 3-as szeria, Mercedes C osztaly, Saab 900 illetve
Citroen Xantia, Peugeot 406, Rover 600.

Figyelmetekbe ajanlom az ausztral linket, ahol terepjarokat
is osszetortek, meglepoen rossz eredmennyel. Osszesitesben sem
jo, sem elfogadhato minositest sem kapott egyik sem, csak hataresetet
illetve gyenget. Az indulok kozott volt Kia Sportage, Land Rover
Discovery, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Toyota Landcruiser,
Suzuki Vitara.

BGabor, Bp.
+ - akksitolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek, aki fenti temaban segitett, mar van akksitoltom.
Megegyszer kosz!

Zsuzsa
+ - LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsássatok meg ólmozott benzin ügy LPG részében kicsit pontatlan voltam, ezért
 újra írom:

Ami igaza'n jo megoldas lehet itt Pesten - az eppen az LPG. Ugyan az olom valob
an nem keni a szelepek kornyeket, de a tranziens terheles (tobb hidrogen a szen
lancban -> lagyabb eges, 100 koruli oktanszam, kisebb CH kibocsatas; kulfoldon 
- lasd www.Autoklub.hu - palackbol atfejtett gaz koruli arak (pl. HR80, CZ80, P
L60, NL80, I100 Ft/l stb.)) joval alacsonyabb. <<utolsó két szó kimaradt!!!>>
A nagyobb tranziens terhelés oka: lökésszerűen éri a dugót, ill a szelepeket a 
robbanás. 
A kompressziótűrés annak jele, hogy mekkora sűrítési aránynál nem robban be öng
yulladással a CH-levegő elegy. Ugyan részben meghatározza az égési sebességet, 
de nincs vele szerves összefüggésben.
Az ólomtetraetilnek volt egy olyan tulajdonsága, hogy egyenletesen elhúzta az é
gést, az expanzió sebessége sem volt lényegesen nagyobb, mint amit a dugó követ
ni tudott volna. Ezt nem tudom alaposan körbeírni: látni kell a nyomási görbéjé
t (nyomáslengéseit) egy ólommentessel járónak, ólmozottal járónak, ill. LPG-sne
k.

Ott, ahol nagy földgázmezők vannak kevés olajhozam mellett ott olcsóbb a gáz - 
támogatandó az alternatívát... (I,NL,HR).
Valamennyi olasz prospektus kiemeli, mennyivel környezetbarátabb megoldás.
A gondom viszont az, hogy nem tudok szériában gyártott - akár részben - PB gázü
zemű autóról. Jó, metánüzemű tényleg van több is, de PB-t nem tudok. Ha valaki 
igen homályosítson már fel... 
(Lehet az az egyszerű oka, hogy a PB - mint olyan - korlátosabb, mint a metán? 
S bár petróleumot lehet kőolajjá krakkolni, de a metáldúsításnak költséges a te
chnikája?)

Ezek a berendezések nálunk olasz fusermányok tehát nem a minőségükről hiresek..
. Csoda, hogy nem robbannak nap mint nap... én még egyről sem tudok! Hollandoka
t nem ismerem. Illetve egyik kollégám Hollandiából hozott Peugeotjában volt: pr
ofi megoldásként hirdette.
Most hallom: 1,7 Nivákat 100eFt felárral forgalmaztak a Shell alakította át hol
land LPG setre. Ha valakinek lenne ilyennel tapasztalata érdekelne!

Max. 20%-kal fogyaszt tobbet gazbol a kocsi, mint benzinbol. De inkább 10% a té
nyleges fogyasztásnövekedés - a teljesítménycsökkenés miatt - nem gyorsulgatsz 
annyira vadul... Nem "harap" a kocsi...
Igaz ez is erdekes. Csaladomban a karburátoros SWIFT 1.0 alig 20%-kal fogyaszt 
kevesebbet, mint a LADA 2107. Pedig benzinben ez több, mint 40%. Vagy 50%. (LAD
A 230km, SWIFT max.300km/palack, haverom Szamarája 220-250, ALEKO 210 két utóbb
i 30-40% pesti forgalom mellett)
A nagy csalódás éppen a "koplalóművész" autóknál jelentkezik, amelyeknél a karb
urátor finoman beállított, precíz. Injektoros autóknál - pláne dízelnél - eszem
be nem jutna LPG-t javasolni:-) Állítom, hogy ha a "koplalóművész" gyártója sza
bályozgatná be ezt precízen újabb 15-20%-ot jelenthetne! Nemrég láttam, milyen 
primitív fuvókarendszer van egy Lovatoban... motorköbcentire kalibrálják, de ug
ye más a motor(teljesítmény) a 120 Skodában, mint a 1500-as DAEWOO Lanosban. 
Tehát a (túlzott) teljesítménycsökkenés nem feltétlenül a gáz fajhője miatt van
! Lehet csak sovány a keverék: nem lett beállítva normálisan az üzemanyag-leveg
ő (1:16 arány...). Persze örül a ficere, mert alacsony (0,0...) a CO!

Gázüzem előnyei:
- nem kell karburálni a gázt, tökéletesen keveredik a levegővel (így a szívótor
okban is) egyetlen spéci, preciz befecskendezőfúvókát sem tudok, ami ezt megteh
etné egy folyadékkal. Ez a tökéletes égés egyik titka...
- (mint hallom) nem oldja le az olajat a hengerfalról
- oktánszám JUREK Aurel Automobilok (196..) PB 100ROZ, metán 130ROZ. Érdemes a 
gyújtást hozzáállítani (jóval nagyobb előgyújtást adni, de ha nekem lenne LPG-m
 (nincs és soha nem is volt: újabban dízellel járok) a kompresszióviszonyt is c
sökkenteném (vékonyabb hengerfejtömítés, felcsiszolás) a kopogási határig - elv
égre a termikus hatásfok a kompresszióviszony függvénye - ha az égésteret nem t
orzítom nagyon el.
Ha a gyújtás be van állítva igenis 98 benzin való bele - ha nincs katalizátor a
kkor olmozott (vigyázz, az ólommentes tud meglepetést csinálni, amikor a krakko
lt szénláncok egyesülgetnek petróleummá!) - ha csak inditgatásra használod jobb
, ha nincs tele a tank, gyakrabban cserélődik... Különben fagypont körül is ill
ene egy gáznak indítani a kocsit. (Pöcögtesd a hidegindítókapcsolóval a relét!)
Az sem hátrány ha elektromos AC-d van, könnyebben felkapja a benzint, ha a gáz 
makacskodna. (Lehet olcsóbb megoldás a műszerfal alatt keresztülvinni a hajléko
ny benzincsövet, betoldani egy CAV gumipumpát és lehet pumpálni, ha kifogy). AL
EKO-s kollegám a múltkor kapott tőlem egy ruszki állítható tranzisztoros gyújtá
st (lehet csökkenteni potméterrel max. 10 fokot az előgyújtást), ezt betehette 
a mechanikus gyújtás mellé. Benzinüzemnél visszaállítja ezzel a gyújtást. Szu-b
an terjedt el, mert hol 93-as, hol csak 76-os benzin volt a kutakon. (Ha valaki
nek kellene lenne egy Samara tirisztoros gyújtáshoz való potmeteres késleltetőm
.)

- Gazdaságosság: szerintem csak keleti kocsiba rentábilis, és halott dolognak t
artom ott, ahol nem tudnak palackból átfejteni - esetleg külföldre átjárni (HR,
 SK) gázt tankolni. A nagy buli nem a palackból átfejteni (80 Ft/l), hanem a ta
rtályos gázt fejni (40-50 Ft/l) PRIMAGÁZ.

Hátránya bőven van:
- Gyengébb a fűtésed, mert a reduktor jegesedésre hajlamos -> azt muszáj fűteni
- alapjárat gondjai, berendezést tisztitgatni kell rendszeresen
- gyengébb a megbízhatósága

- a többi gond közepes műszaki érzéssel áthidalható

-> vigyázzatok a PB palackos merkaptánnal van illatosítva, a LPG kúti hagymaola
jjal. Rendőrkém beleszagol és érzi a szagot!

Gazhoz egy adalek: RO-ban Csao idejen sokan jartak gazzal teljesen legalisan, f
eleakkora gazarakon (ott is a 74-es földrengés után több lett az gáz, mint az o
laj), s mindig volt gaz - akkor is mikor haromnapos kilometeres sorok alltak. E
nnek ellenere eleg kevesen alakitottak at a kocsiikat, mert a motor lenyegesen 
hamarabb - pl. DACIA 50-100 ekm - tonkrement. Nem csak a szelepek, a huvely is.
 Erre sok oka lehetett: pl vizes gaz, de a fo oka szerintem a borzalmas minoseg
u roman motorolaj volt - ami minima'lisan sem kente nem csak a szelepeket, de n
ormalisan meg a hengerfalat sem - olomhiany. (A hengerfalkenest azota ujabb ola
jadalekokkal mar megoldotta'k, am a szelepeket meg mindig nem sikerult) 



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a segitsegeteket kernem.
Erdekelne minden adat 79-es evjarasu Audi 80-rol. Gyujtas, megszakitohezag, gye
rtya-elektrodahezag, kereknyomas, alapjarat, stb, stb. Keresek ugyanehhez a tip
ushoz valami szakkonyvet, szerelesi konyvet is. Tudom, tudom, hogy Maroti, meg 
Polus, de 1. hetvege, 2. nem szeretnek 100.000-ket konyvekre kolteni. Igy megte
szi barmilyen fenymasolat, vagy feleslegesse valt darab is.

Elore is koszonom szepen a sok-sok segito szandeku valaszt.

Udv es sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Forma-1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kovigabi irta:

>KI TUD ROLUK!
>Szegeny Palik Laci(hovatunt:Daemon Hill),es
>David Sandor(dormogo hangu),eltunt a Forma-1-es
>TV kozvetitesbol. Helyettuk Knezi Jeno(jo napot,
>jo szurkolast)kommentalja a versenyt.
>Segitsetek megtudni, miert?

Sziasztok!

Lehet, hogy sokan nem, de a tobbseg biztosan osztja velemenyemet.

Mar tobbszor elhataroztam, hogy levelet irok felhaborodasomban a
Telesportnak, rugjak mar ki a fent emlitett ket urat (vegul mindig
lehiggadtam). Annyi dilettantizmussal meg sehol sem talalkoztam a mediaban,
amennyit ok osszehordtak a F-1 kozvetitese kapcsan, ezert a valtozasnak
kifejezetten orulok!

David Sandor egy-ket hete azt nyilatkozta a TV-ben, nem banja hogy Knezy
Jeno levaltotta, mert a '70-es evek ota kozvetitett eleget.

	Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS