Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2210
Copyright (C) HIX
2004-06-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Riport ( off) (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: rossz kezdes (mind)  26 sor     (cikkei)
3 Re: zebra, stb. (mind)  41 sor     (cikkei)
4 H felsegjelzes (mind)  19 sor     (cikkei)
5 adag (mind)  115 sor     (cikkei)
6 Re: Kinai automasolas (mind)  25 sor     (cikkei)
7 autos-gyalogos (mind)  5 sor     (cikkei)
8 AAA rendszam (mind)  47 sor     (cikkei)
9 Re: jobboldali kozlekedes (mind)  20 sor     (cikkei)
10 Re: vegyes (mind)  25 sor     (cikkei)
11 Derult egbol jegeso (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Olcso szallaslehetosegek (mind)  6 sor     (cikkei)
13 81-es ut tehermentesito (mind)  82 sor     (cikkei)
14 Zebra az aluljaron (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Automatas fekezes (mind)  32 sor     (cikkei)
16 Kinai automasolas (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re: Kinai automasolas (mind)  19 sor     (cikkei)
18 re: Re: jobbkez (mind)  21 sor     (cikkei)
19 Persze, befejezhetnenk... (mind)  15 sor     (cikkei)
20 Re: Re: tabla (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Re: metro 4 (mind)  53 sor     (cikkei)

+ - Riport ( off) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Ma adtam egy riportot a Duna televizionak :-)
Leadjak jol megvagva hetfon a napkelte musorban.

Udv: Frigyes

         S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
+ - Re: rossz kezdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

eMtybor irta:

>> ido, 30 fok arnyekban, aztan persze a napon levo autoban a klima 
>> maximalis erovel kinlodik, jo hangos, en meg abszolut nem hallom a 
>> motort amirol eddig fulre tudtam hogy milyen sebesen megyek. Kell 
>> nezzem a kilometerorat
>
> Milyen auto? En az enyemeknel (Mazda) menet kozben egyaltalan nem
> hallom, de alapjaraton is csak alig - a 323 -nal, de a 3-nal allo
> helyzetben is csak a fordulatszammerorol tudom megmondani, hogy
> muxik-e, kiveve, ha korulotte teljes a csend.

Ez egy kis Clio, 1.4es 16 szelepes motorral. Valoszinuleg kisauto
kategoriaban sem tartozik a legcsendesebbek koze, amit az is bizonyit hogy
a szelvedobe kepesek voltak zajcsokkento reteget tenni :-) De hangosnak sem
mondhato, 120ig kimondottan halk (aztan ott beindul a motorzaj, utana 130
es 160 kozott megint nincs nagy valtozas, feljebb nem probaltam).

Ha mar igy elgondolkoztatsz, nem tennem tuzbe a kezemet hogy a motor
hangjanak erejerol tudom megmondani a sebesseget, de teny hogy normalisan
tudom hogy 50el vagy 55el illetve 110el vagy 120al megyek ora nelkul, es
mikor a klima teljes erejebol fujta - az meg tenyleg hangos:( -, akkor
nem.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: zebra, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:

> Az alap 1,7 ELX felszereltseg reszei: 4x el. ablak, el. tukrok 
> (becsukodos), kpi zar, CD-radio 4 hangszoroval, kartamasz e/h,
> alufelni (6Jx14), manualis legkondi. Ehhez abs es legzsak nem is 
> rendelheto!
[snip]
> Kialkudott extrak, amik nem reszei az alaparnak
> - 1 db tolatoradar 2 szenzorral, pittyeg ha kozelitesz az akadalyhoz

Ok, akkor legalabb a tolatoradar nem alap. De attol a fuleit tudja
lebegtetni mikozben megallni vagy megvedeni a vezetot nem :-o

>> Ott biztos allandoan megy a klima, ugy is csendes?
> Igen.

Az jo :-) Engem eddig nem zavart mert altalaban a 2-3 fokozatnal megy es ott
csendes, de mikor maximalis erovel nyomja, akkor kesz repulo.

> A manualis klima ventillatora is vagy 8-10 fokozatban allithato. 
> Most esos evszak van, (30 fok, de nincs tuzo napsutes), a lehutes utan 
> epp csak forog.

A nap az sokat szamit... Az enyem alighanem figyelembe veszi hogy mennyire
sut mert alagutban hirtelen lejjebb veszi a hutest (sokkal hirtelenebb
atmenettel mint amit az esetleges homersekletvaltozas indokolna).

> A forro szezon (tuzo nap, 40 fok) mar elmult, de itt VAN ertelme a 
> foliazasnak.

Akkor meg szerencse hogy szidtalak meg a foliazas miatt, utalom az elottem
levo folias autot, nem latom rendesen mi tortenik elotte :-(

> Motor egyaltalan nem hallatszik (hosszu attetelek: 130kmh=3200rpm)

Hat az tenyleg hosszu... Meg szerencse hogy 120 lovad es gondolom egy
kilometernyi nyomatekod van :-) De ezt az autot nem fogod otosben 6000ig
kiporgetni ;-D

-- 
Udv, Sandor
+ - H felsegjelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Szokoly Gyula irta:
: Pontositas: Az *EU-n belul* megfelel annak, *ott* nem kell extra
: H-betu. Azon kivul orszaga valogatja.

Tudtommal az EU-nak egyedul Svajccal van megallapodasa, hogy oda sem kell
felsegjelzes, ha EU-s a rendszam.

: Nem tudom, a regi (piros-feher-zold) rendszam megfelel-e ennek, azaz
: kell-e hozza H betu.

Kell. Ezen a rendszamon jogilag a H betu nem felsegjelzes, hanem csak
szepmuveszeti megnyilvanulas.


Udv,
marky
+ - adag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>* Az se volt rossz, amikor Gyorben a 81es ut bevezeto szakaszat 
>* athelyeztek (100 meterrel arrebb, kb 2mrd koltseggel) ugy, 
>* hogy kb 20 csaladi haz szabadult meg a forgalom zajatol. 
>nyilvan ez volt az olcsobbik megoldas

Tobbszorosen is nem! Kepzelj el egy 2x1 savos foutat E-D iranyban, aminek a ket
 oldalan csaladi hazak allnak. A NY-i oldali hazsor kertje vegeben masik kert v
ege van, azon ujra haz, stb, tehat az uttol jobbra a varos terul el. A K-i olda
li hazsor kertje vegeben erdok-mezok-szantofoldek jonnek, leven ez a varos szel
e. Aztan 3 kilometerrel arrebb a gyori ipari park. 
2mrd forintert epitettek egy uj utat, ami most nem a K-i oldali hazak _elott_ h
anem _mogottuk huzodik. A NY-i oldaliak (ez a kb 20 haz) megszabadult a forgalo
mtol, a K-i oldali 20 haz meg annyit kapott, hogy nem a haz elott, hanem a kert
ben jar a forgalom. Ehhez mindenkinek a kertje vegebol levagtak par metert, 6 k
omplett lakohazat eldozeroltak (ezeket kifizettek), az uj becsatlakozasmelletti
 4-6 haz  (Banai ut, akinek mond valamit) sokkal kozelebb kerult egy korforgalo
mhoz, ahol nem csak elhaladasi zaj van, hanem fekezes/gyorsitas, ami szennyezob
b is, meg hangosabb is. 

A nyilvanvaloan olcso megoldas az lett volna, ha a meglevo uthalozaton terelik 
a (teher)forgalmat a megfelelo iranyba, ami esetunkben Fehervar felol erkezve a
z autopalyara felhajtas Bp iranyaba, 2km mulva Ipari park kijaratnal lehajtas (
ez a szakasz ingyenes!), az ipari park melletti uton pedig be a varosba. Az uj 
utat hasznalo kamionok nem elhanyagolhato resze ugyis az ipari parkba megy, de 
3-4 ertelmesen kihelyezett utbaigazito es korlatozo tabla helyett elkoltottek 2
mrd forintot, es a problemat nem megoldottak, hanem athelyeztek Jozsitol Belaho
z :-((((

Mellesleg a 14 sz fout gyori kivezeto szakaszan (Galantai ut) este 10 utan 30as
 korlatozas van, amugy 50 a megengedett. Egyik oldalon egy sor haz kb masfel ki
lometer hosszan, a tuloldalon semmi. A 30 a zajcsokkentesre hivatkozva kerult k
i. Mondja meg nekem valaki, hogy egy 30cal halado jarmu (akarmilyen jarmu) menn
yivel csendesebb, mint egy 50-nel meno? Csak nem penzszedesi cellal kerult ki a
z a tabla? Azt ugye mondanom se kell, hogy ez a fout 200 eve ugyanott vezet, va
gyis aki oda epitkezett, tudta, hogy egy hataratkelore vezeto, nemzetkozi forga
lmat bonyolito ut melle epitkezik. Gondolom a telekarak is ennek megfeleloen al
akultak. Akkor most miert rinyalnak? Lakik ott valami fejes?

>> 2millio forintert ennyi a kriterium? Be lehessen ulni hatra es ne legyen
>> annyir a gaz a muszerfal anyaga? 2millio forintert annyi sok szep fiatal
>> hasznalt auto t lehet kapni, amik 100ekm utan is autobbak, mint egy
>> ilyen olcsojanos... Persz e ez csak az en velemenyem, de en nem fogok
>> ilyent venni.
>Azert azt ismerd el hogy ezt elegge a multra alapozva irod, hogy ugy 
>mondjam eloiteletbol :-) Ami nem tul nagy baj mert sokszor jo az ilyen 
>rovidites, de hatha most eppen rossz :-)
Persze, lehet hogy a hartplasztik 2000 ev mulva is ugyanolyan csodasan fog kopo
gni, mint ma, de en inkabb veszek egy alig hasznalt presztizsautot (a kenyelme 
miatt nem a presztizse miatt), mitn egy zsir uj minimalautot. Tudom en, nem az 
auto draga, csak a keresetek alacsonyak, de en ha kiadok ketmillio forintot aut
ora, akkor tobbet varok tole, mint egy nullkilometeres kockaladatol. Mert abba 
is be lehet ulni hatra, es annak pl. habositott muanyag a muszerfala, nem kopog
os. Lehet, hogy ez a Logan nem _annyira_ budos kaki, mint a Kalos, vagy a Kia a
karmi, de szamomra a kevesse budos kaki is kaki, nem pedig fafaragvany, amit ha
rom evesen is ki lehet rakni a szekrenyre disznek...

>A pusztan hidraulikus kapcsolatu fekeknel (ahol a fizikai ero szamit), ott
>erosebb (es durvabb) fekezesek produkalhatok bal labbal. De a modern autokban
>levo elektro-hidraulikus (elektro pedal, hidraulikus fekero szabalyozas)
>fekrendszernel inkabb a fekpedal benyomodasanak merteke es a benyomas
>sebessege szamit. 
Tegyuk gyorsan hozza, hogy elektrohidraulikus feket a vilagon egyedul a Mercede
s E es SL osztalyu autoiban talalni. Akkor az osszes tobbi tipus "korszerutlen"
 ? Amugy, ha mar elojott:
mivel a folyadekok elvileg osszenyomhatatlanok, egy elmeleti hidraulikus fekren
dszerben nulla pedalelmozdulassal, csak a pedalero szabalyozasaval lehet a feke
rot szabalyozni. Utcai autoban viszont van a fekrudazat holtjateka, a fekbetet 
holtjateka, a fekfolyadek rugalmas osszenyomhatosaga, a fekcsovek rugalmas tagu
lasa, a fekbetet rugalmas osszenyomhatosaga, a feknyereg rugalmas alakvaltozasa
, ami osszeadodva fekpedalutkent jelentkezik. Ha erre meg rasegit egy fekszervo
 (vakuumos fekero-fokozo), akkor egesz kicsi pedalerovel, puha pedalerzettel is
 lehet nagyot fekezni. Jo fekrendszereknel ezert beszelnek "hatarozott nyomaspo
ntu" fekrol, amikor a feket lenyomva mintha egy vekony gumireteggel bevont fako
ckan allnal, amit - pici elmozdulas utan - minel erosebben nyomsz, annal jobban
 lassul. A "hatarozatlan" fek olyan, mintha gumilabda lenne a pedal alatt, nyom
od-nyomod, de nem erzed, hogy "valamit" nyomnal. Egy tisztan hidraulikus fekren
dszerre veszfek-asszisztenst szerelve elerhetjuk, hogy a fekpedal "hirtelen" be
nyomasara a rendszer magatol satuzzon (hirtelen megnovelje a fekrasegitest) ha 
nyomtal eleg eroset, ha nem. Sot az S-Merci aktiv biztonsagi rendszerei mar a g
azpedalrol valo hirtelen leugraskor elofeszitik a fekrendszert, vagyis az auto 
magatol megnyomja annyira a feket, hogy a betet-tarcsa kozotti holtjatek eltunj
on. Igy gyorsabban epul fel a max fekhatas, ezzel is lehet par meter fekutat sp
orolni.

Az elektrohidr. fekekben a pedal ellen csak egy rugo dolgozik, a pedal elmozdul
asanak hossza aranyos a pedalerovel, ebbol hozza ki a szamitogep a kivanatos fe
kerot. A veszfekasszisztens ugyanugy raepitheto, mint a masikra, de nem kotelez
o resze. Pl. az elektropneumatikus fekezesu Mercedes Actros kamionokon (a vilag
 elso "by wire" kozuti jarmu fekrendszere szeriaban) is csak az elmozdulas mely
sege szamit (akar a tiszta legfekes kamionokon) de a pedal elmozdulasi sebesseg
e nem, vagyis ott veszfekasszisztens funkcio nincs.

>Gondolj bele: ossze autopalya le- es felhajto vegiggondolasa, tablak, 
>lampak, stb. Autok atalakitasa se lenne semmi (aszimmetrikus fenyszoro).
>Mindezt 'egyszerre'.
Hat, ahol felhajto van, ott lehajto is szokott lenni, tehat ez nem lenne kulono
sebb gond, csak a funkciojuk cserelodik fel. Fel->le, le->fel. A tablakat csak 
at kell forditani hatra, nulla ido alatt ilyent csinalni szinte lehetetlen. Az 
asszim fenyszoro lematricazhato (ahogy le is kell a kontinentalist, ha UK-ba at
mesz vele, es forditva), de a kormanykereket kicsit nehezebb lenne atepiteni mi
nden kocsiban a tuloldalra. 
Ja, es ugye az emberi agy. Otthon evente 60-70ekm-t vezettem, december ota veze
tek itt jobbkormanyosan. Az utak jelentos hanyadan nincs gond, osztottpalyas ko
zlekedesrol leven szo. De amikor szuk sikatorokban jon szembe valaki, 15ezer it
t levezetett kilometer utan meg mindig elofordul, hogy reflexbol jobbra huzodom
 le. Ekkor aztan hulyen neznek...

Kerdes. Beszelgettunk a kollegakkal, es nem jutunk dulore Humvee/Hummer ugyben.
 Szerintem eloszor volt a katonai HMV, ezt ejtette a szleng Humvee (hamvii) nev
en, aztan Schwarzenegger kerese utan lett utcai auto is Hummer neven (zarhato a
jtokkal, legkondival, meg ilyen hivsagokkal) most meg (2002/3-ban) megjelent a 
Hummer H2, ami kisebb is es soft-abb is az elodjenel. Tud valaki konkretabbat? 
Esetleg evszamokkal, a HMV jelentesevel... Elore is koszi.

Fogash
+ - Re: Kinai automasolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez nagyon sulyos... Bar ilyenkor aztan felmerul a kerdes, hogy a Spyker C8 vajo
n Audi A8 masolatnak tekintheto-e? Leven a gyartok ugy kezdtek, hogy POTALKATRE
SZKENT rendeltek 4.2V8 komplett motort, ami kore megepitettek az autojukat. :-)
 
(Aki nem tudna, a Spyker egy hollad probalkozas egy haboru elotti marka feltama
sztasara, az auto maga egy ketuleses szupersportkocsi, affele Porsche-alternati
va.)

----- Original Message ----- 
From: "Pal Negyesi" >
Subject: Kinai automasolas


> Hali!
> MI a kinai automasolas? Pl. Geely. Elmentek a helyi Citroen
> alkatreszbeszallitokhoz. Megdumaltak, hogy ok is kapjanak Citroen ZX
> fodarabokat. Majd elkeszitettek a sajat tipusukat, amely ugyan kivulrol
> nem ugy nez ki, mint egy ZX, viszont pont csereszabatos.
> Vagy. Ami hires lett: Chery QQ. Kiköpött Daewoo Matiz, pici 
> elteressel az elejen. A GM meg peren is gondolkodik.
> Vagy Great Wall pick-up. Alváza: Isuzu TF (az se hivatalos 
> másolat), eleje: Nissan Frontier. Motorja: Toyota HiLux (az se
> hivatalos másolat).
> Üdv,
> Npal
+ - autos-gyalogos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Definíció szerint a gyalogos olyan autós, aki már talált
pasrkolóhelyet.

Tibor
http://www.pasztortibor.hu
+ - AAA rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Nem tudom, de gondolom, elobb-utobb elkezdik megint 
:> kiosztani az AAA-s rendszamokat is. Errefele ugy van 
:> megoldva, hogy leadott rendszamot 6 (12?) honap utan 
:> ujra kiadnak.

Attol tartok ez felenk meg nem valoszinu...

3 evvel ezelott, amikor a Leon-t vettem minden vagyam
az volt, hogy AAS-001 rendszam lehessen rajta.
(ha mar az osszes telefonszamom xxxx-AAS alaku... :-)

Mivel korabban dolgoztam rendorsegen 2 evig, volt egy-ket
ismerosom akitol korbeerdeklodtem, hogyan volna ez 
lehetseges. Egeszen ORFK vezetokig jutottam, de meg
ok sem tudtak mit tenni.
Az az allaspont, hogy a rendszam elegendo annyi idore
jelenleg, hogy nem adjak ki ujra ! Ha elveszti valaki a
rendszamat, kaphat helyette meg egy garniturat. Ha ismet
elveszti, akkor azt a peldanyt ervenytelenitik, (nem lehet
4-nel tobb egy rendszambol, szerintuk) es mindenkeppen 
ujat kell kapni. Szoval hiaba jartam utana, hogy az AAS-001
egy forgalombol mar regen kivont IFA-n volt, nem kaphattam
meg a rendszamat... :-( 

Ezert maradt LEO- legalabb...


:> Lasd Svedorszag, valamikor 196x-ben alltak at. Hajnali 3-kor 
:> (?) 10 percre megallitottak a forgalmat, majd 10 perccel 
:> kesobb az ut masik felen folytathattak az utjukat.

Szerintem nem is az a 10 perc a gond, hanem inkabb a tablak
es jelzolampak at helyezese, utburkolati jelek atfestese, mindez
orszagos szinten... Magyarorszagon a haboru utan nem 
tolongtak annyira az autok (nagyapam meselte, hogy a faluban
zommel hetente ment egy auto) es szinte csak elhatarozas
kerdese volt az atallas.
Szerintem ez csak egy bizonyos automobilizacios fejlettsegi 
szintig hajthato vegre, tehat manapsag mondjuk Angliat atallitani
szerintem lehetelen. Kulonben meg olyan mokas egy masik
rendszerben vezetni ! En legalabbis nagyon elveztem...


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - Re: jobboldali kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Masik kerdes: ha jol tudom, Magyarorszagon is a bal oldalon kezdodott
>>a kozlekedes, aztan tertek at a jobb oldalra.
>>Technikailag mennyire durva egy ilyen valtoztatas?
>>Evszamot sajna nem tudok, de gondolom akkor me'g nemigen voltak autok,
> A II. vh UTAN fordult a rend Magyarorszagon!

Hali!

1941 julius 6.-an tertek at Mo-n. (kornyezo orszagokban, es az akkor
visszacsatolt teruleteken mar mindenhol jobboldali kozlekedes volt) Meghozza
azzal az apro trukkel, hogy Bp-n csak november 9-en tertek at! (A
tomegkozlekedes miatt valszeg, minden busznak a masik odalara kellett rakni
az ajtot, hogy a videk miert nem tudodd varni, ne kerdezd, mar akkor is
tudtunk okosakat alkotni :-).

Valahol lattam is egy kepet, egy Bp-re bevezeto ut, kozepen all egy csendor,
es ket egymast keresztezo nyil van felfestve ami mutatja az oldalcseret.


Szabolcs
+ - Re: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


irta:
>Tenyleg errol jut eszembe. Egy ismeros ugy vezeti az
automata autojat, hogy
>a jobb labaval nyomja a gazt, de ha fekezni kell
akkor a bal labaval fekez.
>Allitolag sokkal hamarabb meg tud allni.
>Ti mit gondoltok rola ?

A jobb laba kozben mit csinal? Mi van, ha veszfekezni
kell, kozben elfelejti levenni a jobb labat a gazrol,
es a fekezestol amugy is elore csuszik es tovig nyomja
a gazt? Inkabb vegye le a jobb labat a gazrol, meg ha
esetleg egy-ket tized masodperccel tovabb tart, sokkal
biztonsagosabb.

Jobb- es baloldali kozlekedesrol igen reszletes
informacio talalhato a
http://users.pandora.be/worldstandards/driving%20on%20the%20left.htm
cimen. Vannak benne olyan erdekessegek is, hogy a
60-as kozepeig evekig a Lancia jobbkormanyos autokat
gyartott, hogy a hegyi utakon a vezeto jobban lassa,
meddig van az ut es hol kezdodik a szakadek.

Csaba
+ - Derult egbol jegeso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA,

Szornyu dolog tortent tegnap Miskolcon es kornyeken.
Tojas es okolnyi meretu jeg hullott 17 ora tajan.
Tobb ismerosom autoja romma torve, a biztositok elerhetetlenek.
Szerencsere engem es csaladomat nem erintette a dolog.
Nagyon sajnalom azokat, akiknek akar oreg, akar uj autojat tonkretette.

Kollegak autoin a lampak beszakitva, szelvedo, oldalablakok betorve, a
kaszni meg olyan, mintha kalapaccsal mentek volna neki.
Utolag persze okos mindenki: miert is nem szantam evi x ezret a casco-ra?
A 4 betus (C...) hipermarket femtetejet is lekapta, azert ez jelent
valamit.....

Es meg egy: az uj autok a kereskedoknel.... Ezek is mind igy jartak, de
azokat valszeg serulesmentes autokent fogjuk majd atvenni egyszer......

Szebb nyarat mindenkinek!

Tamas
+ - Olcso szallaslehetosegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Frigyes!

Nem rosszallaskent mondom, de ha nem vigyazol, a napi HA felet az
alairasod fogja kitenni. :-)))

teeby
+ - 81-es ut tehermentesito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>nyilvan ez volt az olcsobbik megoldas
>te szeretnel abban a hazban lakni? (marmint ethelyezes elott)
>gondolom, amikor a haz epult, nyoma sem volt a mai forgalomnak

Hat azert eleg durva volt, ami ott ment a vege fele.
Nem veletlenul volt idohoz kotott sebessegkorlatozas is.
Minden feloraban, 6h-20h-ig, ment legalabb 2 kamion. A szemelyautok a
telepules tablanal szartak lassitani. Egyaltalan nem volt ritka a
80-100-as tempo. A csomopontban pedig reggelente eleg komoly
fennakadasok voltak.

Amugy szerintem az a 100m-es athelyezes nem kis valtozast hozott az
ottlakok eletebe. Kulonosebben tavolra pedig nem helyezhettek volna a
Fehervari u. - Jozsef A. u. csomopont miatt sem. Szerintem ennel egy
ertelemszerubb megoldas lett volna. Megpedig lezarni a teherforgalom
elol azt az utszakaszt. Majd a teherforgalmat elterelni az M1
Gyorszentivan lehajto fele az ipari park iranyaba. Ezzel egy bokkeno
lett volna. A Szekesfehervar iranyabol erkezo teherforgalom szamara a
Bo"nyi  lehajtot kellett volna igenybevenni. Onnan Sashegy fele elegge
kinos kifordulni a jelenlegi lehajton kamionnal.
Tovabba a teherforgalom megszunese sem segitett volna az ominozus
utszakasz zajterhelesen. Ugyanakkor semmi sem igazolja, hogy az
autopalya-lehajto atkonstrualasa nem kerult volna tobbe. Mert a
korforgalmat mindenkeppen meg kellett csinalni az emlitett
csompontban, ez a varos erdeke volt. De akkor mar ne azon az
utszakaszon engedjunk be mindenkit. Mert azert a 3,5-os
teherszallitokat nem lehetett volna olyan egyszeruen kitiltani. Ergo
zaj es forgalom erezhetoen nem lett volna sokkal kisebb, a lakok
sajnalatara. Egyebkent pedig, ha jobban megvizsgalod, az emlitett
szakaszon kivul a Fehervari uton mar nagyon nagyon keves a lakohazak
szama. Ezert is volt kizarolag a kritikus szakasz elkerulese
szukseges.

Mert szerintem ami itt komoly problema, az a delrol erkezo
teherforgalom tranzit jellege. Ugyanis ilyenkor a 81-esen erkezo
transzportok mindenkeppen vegigmennek a Fehervari uton egeszen a
Galantai utig majd tovabb a Vamosszabadi atkelohoz. Jelenleg nekik
nincsen mas alternativajuk. Kiterot tenni a Bonyi lehajtoig, majd a
Banai uton visszamenni a Jozsef A. - Fehervari csompontig nem lett
volna egy nyero ajanlat. Egy masik lehetseges megoldas. 81 - M1 -
Bonyi lehajto - Banai ut - ipari park - Gyarvaros, vagy Budai ut -
Galantai ut.
A 82-esen nincs E-D iranyu tranzitforgalom. 83-ason akad. Szinte keves
kivetellel a 81-es uton zajlik mindez.
Egy teherhordo hid van Gyorben. Az is a belvarost mandinerezo utakkal
kozelitheto meg, vagy a varos nyugati oldalarol erkezve a belvaroson
keresztul.
A varost Ny-K iranyba szeli a Mosoni-Duna. Amin van egy kis
teherbirasu hid, egy nagy teherbirasu hid, es egy gyalogoshid.

Nos summa summarum amit erdekes lenne tudni, az a kulonbozo
letesitmenyek koltsegevetesi osszege egyenkent. Mert kivancsi volnek,
hogy mennyibe kerult az alig 1km utszakasz es emellett a korforgalom.
Ugyanakkor erdekelne az is, mennyivel lett volna olcsobb es
ertelemszerubb az M1 bonyi lehajto atalakitasa a korforgalommal. Ami
egyebkent szerintem komoly es nem egeszen ertelemszeru kerulo.

>* meterrel arrebb, kb 2mrd koltseggel) ugy, hogy kb 20
>* csaladi haz szabadult meg

Az a kb 20 csaladi haz az ut egy-egy oldalan tobb mint 20. De egyszer
elmegyek es megszamolom istenuccse. Mert azota az uveges muhely
mellett ket tarsashaz is epult. Ugyebar ilyenkor kerdes, hogy kinek a
penze van az ingatlanban az onkormanyzattol, mert itt felertekelesrol
is lehet szo.

>De ez a normalis emberek arcon kopese.

Ebben nem vagyok annyira biztos. Legalabbis az a "20 haz" biztosan
orommel fogadta. A tobbi ember meg leszarja. Sot orulnek, hogy nem
kell reggelente a dugoban toporogniuk. Ott akinek nem tett jot,
egyedul a Benke(?) fele muhely. De a tavalyi beszelgetesunk szerint,
mar nem sokaig uzi az ipart es mar vagy 10 eve nem volt mervado a
jarmuforgalom a muhely szempontjabol. A Feher Jani meg orul, hogy ki
tud fordulni a muhelyudvarbol.

Az mas kerdes, hogy ezt Te megoldottad volna fele ennyibol es
palyaztal is ra. Nos akkor jogos a felhaborodas.

teeby
+ - Zebra az aluljaron (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

>Aztan kulturhelyeken szokas egy liftet is epiteni direkt a
korlatozottabbak ked
>veert a lepcsok-mozgolepcsok melle.

A masodik es harmadik szo szintaktikai ismereteben meg csodalkozol
valamin is?

teeby
+ - Automatas fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>En is vezettem igy automatas kocsit. Szerintem megszokas kerdese. A
szep
>szeles fekpedalt gyorsan el tudod kapni a bal labaddal. Csak idoben
engedd
>el a gazt :-)

Na emberek, ma ultem egy M technik 3-as BMW-ben.
Abban szekvencialishoz hasonlo volt az automata. Nem volt benne mas,
mint R-N-U/D. Szogeletes Y elrendezesben. Ahol az Y szara es
jobboldali teteje folytatolagos elrendezesben volt az U(p) es a
D(own), kozepen balra N. Balra fent pedig R.
De nem is ez a lenyeg.
Hanem a nagy szeles automatas fekpedal. Ami akkora volt, mint egy
120-as Skoda fekpedalja. :-)))
De sajnos ez sem volt olyan jo pozicioban, hogy bal labra "allt"
volna. :-(

Nem ide tartozik:
Ha a motorterben talalhato plakettrol jol dekodoltam az infot, akkor
3.2 sor 6, kocsogonkent 4 szeleppel.
Gyonyoruseges soros 6-os hangja volt, a jobblabbal mozdult a
fordulatszammero is. Micsoda egy gep...
Jah es amin nevettem.
A televizioban az egy-gyik autos musorban azt mondtak a 307CC-rol,
hogy a kocsiszekreny tekeredese miatt nagyon nagy hezagokat kellett
alkalmazni a karoszeriaelemeknel. Ez a valosagban igy is van. Ezen az
auton (BMW M3) viszont atlagos illeszteseik voltak az elemeknek.
Valamit tudnak a bajorok. :-))) Huszoniksz millioert. :-)))

teeby
+ - Kinai automasolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
MI a kinai automasolas? Pl. Geely. Elmentek a helyi Citroen
alkatreszbeszallitokhoz. Megdumaltak, hogy ok is kapjanak Citroen ZX
fodarabokat. Majd elkeszitettek a sajat tipusukat, amely ugyan kivulrol
nem ugy nez ki, mint egy ZX, viszont pont csereszabatos.
Vagy.
Ami hires lett: Chery QQ. Kiköpött Daewoo Matiz, pici elteressel az
elejen. A GM meg peren is gondolkodik.
Vagy
Great Wall pick-up. Alváza: Isuzu TF (az se hivatalos másolat), eleje:
Nissan Frontier. Motorja: Toyota HiLux (az se hivatalos másolat).

Üdv,
Npal
+ - Re: Kinai automasolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Istvan Buruzs wrote:

> Ez nagyon sulyos... Bar ilyenkor aztan felmerul a kerdes, hogy a Spyker C8 va
jon Audi A8 masolatnak tekintheto-e? Leven a gyartok ugy kezdtek, hogy POTALKAT
RESZKENT rendeltek 4.2V8 komplett motort, ami kore megepitettek az autojukat. :
-)
> (Aki nem tudna, a Spyker egy hollad probalkozas egy haboru elotti marka felta
masztasara, az auto maga egy ketuleses szupersportkocsi, affele Porsche-alterna
tiva.)

Azert van egy "kis" kulonbseg. Most kapasbol nem jut eszembe a Spyker alkotojan
ak neve, talan Van Brinks. O megcsinalt egy prototipust. Amikor talalkozott a M
uller nevu penzemberrel, aki az egesz vallalkozast finanszirozza mar az Audi-ho
z
fordultak, s mire az auto sorozatgyartasu lett mar meg is lett az hivatalos egy
uttmukodes.

Udv,
Npal
+ - re: Re: jobbkez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> > Evszamot sajna nem tudok, de gondolom akkor me'g nemigen voltak
> > autok, nem lehetett olyan veszes az atallas.

>  Pontos evszamot en sem tudok, de nagyatyam meselte, hogy akkor
>  tortent, amikor gyerek volt (22-ben szuletett). Fel orszag kint volt
>  az utakon, hogy a megfelelo pillanatban atmenjen a bal oldalrol a
>  jobbra. O is kint volt (ha jol emlekszem delben tortent).
-----
Haaat, nagyapad sokaig volt gyerek ezek szerint, mert az atallas 1941. 
julius 6.-an tortent videken, es november 9.-en Budapesten. Mindket 
esetben egyetlen ejszaka alatt tortent az atallas. ( a kettosseg sem 
volt egyedi jelenseg, Ausztriaban hosszu evekig ossze-vissza kozlekedtek 
az egyes tartomanyokban)
Koltsegek: 12millio pengo. ( atlag haviber: 200 pengo)
A balos kozlekedes egy az 1100-as evekbol szarmazo papai bulla 
"rendelkezese" alapjan lett altalanos. A jobbost Napoleon rendelte el 
Franciaorszagban. Indoklast nem fuzott a rendelethez.

Udv,  Triznyak
+ - Persze, befejezhetnenk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >A magyar nyelv jelen allasa szerint a "kar, hogy nem csak a
> >vetlenek halnak meg" nem azt jelenti, hogy sajnalod a
> >vetleneket...
> En eztet nem tudhatom, mer kulfoldon elek... Azt hiszem, a tovabbiakbol kider
ul
> t, hogy a vetkesek halalan nem sajnalkozom, megha (visszaolvasas nelkul) meg 
is
>  erositettem az elsot.  BEFEJEZHETJUK?

Miert is kell most kiabalni? Reszben korrigaltad a kijelentesedet,
amitol egy picit elfogadhatobb lett, de szamomra tovabbra is
minosithetetlen, hogy a temahoz (halalos aldozatok szamanak
novekedese) rohogcselve szoltal hozza... Ha ezzel kapcsolatban nem
vagy hajlando megszolalni, azt nem helyettesiti az, hogy kiabalsz
a tema befejezeserol.
+ - Re: Re: tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"keresztezodesben valamiert megsincs tabla. :-) Mondjuk lehetne azt eloirni, ho
gy ilyenkor kell integetni, ha mar a jobbkez szabalyt nem szeretjuk..."
Tibor, még jobb a pekingi megoldás: ott mindíg annak a biciklinek van első
bbsége, amelyik a kereszteződésbe érve először csenget. ;-)
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 175.69-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: metro 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nme1 irta:
>Nem akarok tudalekoskodni, de mikor arra jartam, eleg
>nagy felfordulas volt a Bosnyakon. Ez veletlen nem 
>a 4. metro epitesehez kapcsolodik, ugy, ahogy a Moricz
>Zs. korteret is at kellett alakitani?

A legujabb megegyezesek szerint a 4-es metro a Kelenfoldi palyaudvartol nem
csak a Keleti palyaudvarig menne, hanem 4 megalloval tovabb egeszen a
Bosnyak terig. Tehat a Bosnyak ter is at fog epulni, de szerintem meg nem
kezdodhetett el az epites, mivel a 4-es metro kiviteli tervei jelen
pillanatban meg attervezes alatt vannak. A tenyleges epitkezes 2005 tavaszan
kezdodik es a Kelenfoldi pu-tol kezdodik. 2005-2006-ban az alagut elkeszul,
majd az aluljarokhoz es metromegallokhoz kapcsolodo felszini epitkezesek
2007-2008-ban fejezodnek be. De ez lehet, hogy egy kicsit eltolodik, mert
ebben az utemezesben meg nincs benne a Keleti-Bosnyak kozotti 4 megallo.
Az altalam ismert megallok a kovetkezok:

Kelenfoldi-pu
Tetenyi ut (Etele ut csp.)
Bocskai ut (Fehervari ut csp.)
Moricz Zsigmond korter
Szent Gellert ter
Fomvam ter
Kalvin ter
Rakoczi ter
Nepszinhaz utca (Koztarsasag ter)
Keleti-pu (Baross ter)
+1 Dozsa Gyorgy ut
+2 Hungaria krt
+3 Rona utca
+4 Bosnyak ter

A pluszosokban bizonytalan vagyok, mivel az uj szakaszrol tervet meg nem
lattam (a rovid szakaszrol mar igen). Igy a Hungaria krt.-ra es Bosnyak
terre azt mondanam, hogy biztosan lesz, a masik kettot csak tippeltem.

A Bartok Bela ut felujitasahoz kapcsolodoan Moricz Zsigmond korteren es
Bocskai ut - Fehervari ut keresztezodesben a 4-es metrohoz szukseges
aluljarokat az utepitessel egyidoben megepitettek, hogy a kesobbiekben
ne kelljen megegyszer szetbombazni a teret az aluljarok epitese miatt,
ha mar egyszer rendbetettek a kornyeket. Na, ilyen kormondatokat irjon
utanam valaki! ;) A tobbi megallo kornyezeteben is varhato hasonlo
epitkezesek. Egyes esetekben nem lesz akkora felfordulas, mert zold-
teruleten epulnek a felszinre kivezeto aluljarok, lasd Rakoczi ter,
Nepszinhaz utca. De a tobbi huzos lesz, jo lesz lelekben idoben
felkeszulni ra ;)

Nagyak! Csak hogy tovabb borzoljam kedelyallapotodat, a Keletinel meg
ezen a nyaron uj aluljarokat epitenek, es egy meglevot is athelyeznek
a 4-es metro miatt. Tehat a Keletinel most mind a ket (2-es, 4-es)
metro miatt vannak/lesznek epitkezesek :)))

udv: Aleox

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS