Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 406
Copyright (C) HIX
1999-06-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #405 (mind)  38 sor     (cikkei)
2 Re: Szosszenetek (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re: Skoda nyomatek... (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Jogi Jeno jogtanacsai sorozat / rendszamtablak ... (mind)  173 sor     (cikkei)
5 RE:elozes (mind)  44 sor     (cikkei)
6 Kanyarvetel, gokart (mind)  34 sor     (cikkei)
7 GOLOROM... (mind)  21 sor     (cikkei)
8 re: olajzabalo Skoda (mind)  28 sor     (cikkei)
9 very lama kerdes (honnan gyon az aram?) (mind)  11 sor     (cikkei)
10 keleti autok (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Suzuki bontott alkatreszeket keresek (mind)  7 sor     (cikkei)
12 Re: (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Forgalomba helyezes (mind)  18 sor     (cikkei)
14 GL? Ez mi? (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Re: Rendszamtabla potlasa (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Cheavy Beauville kisbuszba milyen olaj kell? (mind)  14 sor     (cikkei)
17 KRESZ kerdes (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #405 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lampanal. Bukosisak nincs, pedig kotelezo. Persze 3-man is ulnek egy
> Vespan. Olyat is lattam, hogy ugy egykerekezett a fazon, hogy a csaj
> haja a foldig ert :)

A gorogokhoz ket szot fuznek.A Gorog autopalyan nem egy motor elozott meg minke
t
legalabb 140-es
tempoban ket szemellyel bukosisak nelkul. Eletveszelyesek.

A Meteoraknal a varoshoz bevezeto ut melletti kempingben szalltunk
meg. Ejjel tobbszor kerekcsikorgasra lettunk figyelmesek. Kimentunk
az uthoz, hat egyszercsak megjelent ket auto, megalltak az 1+1 savos
uton egymas mellett, mindketten egy iranyba, ordibalas, kereknyikorgas,
gyorsulasi verseny. Ha valaki jott szembe, menekulhetett a szantofoldre.


> ... Kifejezetten bosszant, ha az ilyen tipusú vezető el
> kezd ELŐZGETNI (előzni Én szoktam :-) ) előttem. Amíg Ő leküzd egy
> kamiont, Én 3-4-et leelőznék. Bár elég ritka az ilyen, mert elég határozottan
> megyek, úgy hogy el szoktak engedni.

Szerintem nem kellene, hogy bosszantson, mert ha belegondolsz az o autoja
valoszinuleg gyengebb mint a tied es joval kevesebb alkalma van az
"elozgetesre" mint neked. Szerintem pont neked kellene turelmesebbnek
lenned, te ugyis el tudsz menni a kovetkezo alkalommal, de neki lehet
hogy a kovetkezo lehetoseget is elveszi egy hasonloan turelmetlen
vezeto.
Lehet hogy te csak hatarozottan de turelmesen vezetsz, akkor bocs es
azoknak szol akik nem ilyenek. Sajnos vannak boven. :(
(Nem haza beszelek, mert en 125 LE-vel elozok.)


       BZS

ui: nem szeretem azokat a f...-okat akik az autopalyan 140-nel a
seggemtol 2 centire villogtatnak, indexelnek, hogy lassitsak 90-re
alljak be 2 kamion koze, mert ofelsege elozni akar (vagy abbol a
kek RS2000 Escortbol kifelejtettek a feket?).
+ - Re: Szosszenetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 wrote:

> 1. Nem akarom szidni a skodat, de nezzetek mar meg, melyik autoval
> van itt a legtobb baj! Nomeg az autopalyak leallosavaiban mik allnak...

Az autopalyak leallosavjaiban a lestrapalt W123-as Mercik allnak a legtobben.
Mert az magyar o"sbunko azt hiszi, ha vesz egy csillagos autot fillerekert,
akkor az a vilag vegeig elmegy gondozas nelkul. A Skodarol legalabb mindenki
tudja hogy nem.

Istvan
+ - Re: Skoda nyomatek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Antal Attila:

> Persze nemcsak a Skoda ilyen tipusu, a LADA sem buszkelkedhet,
> de a Ford Escortok is ugyanilyen porgos, nyomatekszegeny motorok... )

???????????

Evjarat, motortipus???

En csak 150.000-et mentem az enyemmel, de a motorjat nyomatekosnak tartom,
alacsony fordulattol is. Esetleg ha a 16 szelepesekrol beszelsz, akkor tedd
hozza, mert a CVH motorokra nem jellemzo az alacsony fordulati nyomatekhiany.

Istvan
+ - Jogi Jeno jogtanacsai sorozat / rendszamtablak ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Sajnos senki nem jelentkezett arra, hogy felesben-harmadaban kuldjuk be a
hosszu valaszokat, igy a rendszamokkal kapcsolatos jogszabalyoknak csak
kb. a fele fert bele a tegnapi levelembe, tehat, ez a folytatas:
Jogi Jeno jogtanacsai sorozat, 3/2. resz ...
A különleges rendszámtábla:
23. § (1) A különleges rendszámtábla az e rendeletben foglaltak szerint
jelzi a jármű üzemeltetési célját vagy üzemeltetőjét.
(2) Az (1) bekezdés rendelkezésére figyelemmel a rendőrhatóság:
a) a Magyarországon működő diplomáciai és konzuli képviseletek, valamint
nemzetközi szervezetek s ezek nemzetközi szerződés alapján mentességet
élvező tagjai és családtagjaik járműveire DT betűjelű,
b) az a) pontban említett képviseletek, szervezetek igazgatási, műszaki és
kisegítő személyzetének nem magyar állampolgárságú tagjai és családtagjaik
járműveire CK betűjelű,
c) a Magyarországon működő tiszteletbeli konzulok járműveire HC betűjelű,
d) az üzletszerűen bérelhető járműre X kezdő betűjelű,
e) a tartósan belföldön üzemeltetett és a 24. § (2) bekezdés a) pontba nem
tartozó külföldi tulajdonú járműre C kezdő betűjelű,
f) a külön jogszabályban meghatározott közúti közlekedési szolgáltatást
végző járműre a szabványtól eltérő színű (sárga),
g) a lassú járműre a szabványtól eltérő színű
különleges rendszámtáblát ad ki.
(3) A Magyar Honvédség járműveire a H, a rendőrség és a határőrség
járműveire az R kezdő betűjelű, a Vám- és Pénzügyőrség járműveire az RR, a
büntetés-végrehajtási testület járműveire a BV betűjelű különleges
rendszámtábla szerelhető fel.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott rendszámtábla a jármű forgalomból
történő kivonása után e szervek más járműveire is felszerelhető.
(5) A (2)-(3) bekezdésben szabályozott különleges rendszámtáblák leírását az
5. számú melléklet tartalmazza.
Az ideiglenes rendszámtábla:
24. § (1) Az ideiglenes rendszámtáblát azon járművekre kell kiadni, melyet
Magyarországon forgalomba még nem helyeztek, vagy onnan végleg kivontak.
(2) A rendőrhatóság
a) a vámelőjegyzésbe vett járműre V betűjelű,
b) kísérlet vagy kipróbálás céljából üzemeltetett járműre P betűjelű,
c) külföldre szállítási céllal belföldön vásárolt jármű kivitelére, indokolt
esetben magyar tulajdonú, külföldön tartózkodó rendszám nélküli jármű
hazaszállítására, illetve érvényes hatósági engedély nélkül Magyarországon
tartózkodó jármű reexportjára, vagy Magyarországon elvesztett, illetve
megrongálódott külföldi rendszámtábla ideiglenes pótlására, Z betűjelű,
d) a 23. § (2) bekezdés a)-c) pontjaiban megjelölt olyan járműre, amelynek
magyar forgalmi engedélyét és rendszámtábláját az ország területének
végleges elhagyása miatt beszolgáltatják és külföldi hatóság által kiadott
forgalmi engedélye és rendszámtáblája nincs, CD betűjelű rendszámtáblát ad
ki.
(3) Arra a járműre, amely forgalmi engedéllyel és rendszámtáblával nincs
ellátva és a forgalomban történő ideiglenes közlekedése indokolt (javítás,
műszaki vizsga stb.), kérelemre a rendőrhatóság, illetve a külföldről
importált, közúton behozott járműre a Vám- és Pénzügyőrség területi szerve E
betűjelű rendszámtáblát ad ki.
(4) Az (1)-(3) bekezdésben szabályozott ideiglenes rendszámtábla leírását a
6. számú melléklet tartalmazza.
A járművek forgalomba helyezésére, a rendszámtábla kiadására, használatára
vonatkozó eltérő rendelkezések
25. § (1) A DT, a CK, a HC, a V és a CD betűjelű rendszámtábla kiadására és
az ilyen rendszámtáblával ellátott járművekkel kapcsolatos eljárásra a
Budapesti Rendőr-főkapitányság az illetékes.
(2) Kérelemre P betűjelű rendszámtáblát kell kiadni a járműgyártó, a
járműjavító vagy az új jármű értékesítésére jogosult vállalkozásnak,
közlekedési kutatóintézetnek, valamint egyéb olyan vállalkozásnak vagy
intézménynek, amelynek tevékenysége indokolja a járművek forgalomba helyezés
nélküli ideiglenes részvételét a közúti forgalomban.
(3) A P betűjelű rendszámtáblával ellátott jármű vezetése az ideiglenes
forgalmi engedély jogosítottján vagy annak alkalmazottján kívül más
személynek nem engedhető át. A P és az E betűjelű rendszámtáblával ellátott
járművel a személy- és teherszállítás, valamint a vontatás tilos. A
korlátozások alól az engedélyező rendőrhatóság indokolt esetben felmentést
adhat.
(4) A P betűjelű rendszámtáblával ellátott járműnek a közúti forgalomban
való részvételéről a rendőrhatóság által kiadott indítási naplót kell
vezetni. Egy naptári évben összesen 30 napnál hosszabb időtartamra ugyanarra
a járműre ilyen rendszámtábla csak különösen indokolt esetben, a
rendőrhatóság engedélyével szerelhető fel.
(5) A P és az E betűjelű rendszámtáblával ellátott járművel csak a Magyar
Köztársaság területén lehet közlekedni.
(6) Z betűjelű rendszámtábla a Magyarországon forgalomba helyezett járműre
akkor adható ki, ha a járművet a forgalomból végleg kivonták.
(7) A P, a Z, a CD és az E betűjelű rendszámtábla csak olyan járműre
szerelhető fel, amely a közúti közlekedésre alkalmas műszaki állapotban van.
E feltételek betartásáért a jármű üzemben tartója felelős.
(8) Amennyiben a jármű üzemeltetési célja vagy üzemeltetője megváltozik, a
rendszámtáblát az új állapotnak megfelelőre kell cserélni.
(9) A Magyar Honvédség, a rendőrség, a határőrség, a Vám- és Pénzügyőrség és
a büntetés-végrehajtási testületek a járműveikre a különleges rendszámtáblát
közvetlenül a gyártótól is megrendelhetik.
(10) A (9) bekezdésben meghatározott szervek, továbbá a polgári
nemzetbiztonsági szolgálatok, az általuk üzemben tartott járműre más
rendszámtáblát akkor rendelhetnek meg, ha a külön jogszabály szerint a
járművek műszaki vizsgáztatására jogosultak. Ennek hiányában a rendszámtábla
megrendeléséhez az Országos Rendőr-főkapitányság előzetes engedélye
szükséges.
(11) A járművek üzletszerű bérbeadásával foglalkozó vállalkozó legkevesebb
három évig nem selejtezhető nyilvántartást köteles vezetni. A nyilvántartás
tartalmazza a bérbe adott jármű rendszámát, a bérbe vevő nevét, anyja nevét,
születési helyét, idejét, lakóhelyét (székhelyét, telephelyét, külföldi
esetén állampolgárságát is), továbbá a bérbeadás kezdő és befejező
időpontját. Ezt a nyilvántartást a rendőrhatóság a vállalkozó telephelyén
ellenőrizheti.
(12) A Magyar Honvédség, a rendőrség, a határőrség, a Vám- és Pénzügyőrség,
valamint a büntetés-végrehajtási testületek a különleges rendszámtábláik
nyilvántartásáról gondoskodni kötelesek.
(13) A közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt gépjárművek közül azokra,
amelyekre külön jogszabály az engedélyező szerv tulajdonát képező
rendszámtábla használatát írja elő - a 23. § (2) bekezdésének f) pontjában
előírt - különleges rendszámtáblát a vállalkozás székhelye szerint illetékes
területi kereskedelmi és iparkamara (a továbbiakban: kamara) adja ki.
(14) Ha az engedélyezésre jogosult kamara végrehajtható határozatával
megállapítja, hogy a közúti közlekedési szolgáltatás (a továbbiakban:
szolgáltatás) végzésének feltételei nem állnak fenn (az engedély
visszavonása, illetőleg bevonása), továbbá a szolgáltatás megszűnése,
szüneteltetése esetén a kamara tulajdonát képező különleges rendszámtáblát a
kamaránál le kell adni, egyéb esetben azt letétbe kell helyezni.
(15) A kamara a különleges rendszámtáblák kiadásáról nem selejtezhető
nyilvántartást vezet, és a kiadott, leadott, illetve letétbe helyezett,
különleges rendszámtáblákról a szolgáltatás gyakorlásához használt gépjármű
forgalmi engedélyének kiadására illetékes rendőrhatóságot értesíti.
(16) A kamara értesítése alapján a rendőrhatóság a jármű forgalmi
engedélyébe bejegyzi a közúti közlekedési szolgáltatásra jogosító engedély
számát és azt, hogy a járművet különleges rendszámtáblával látták el.
Érvényesítő címke:
26. § (1) Az érvényesítő címke (a továbbiakban: címke) a rendszámtáblán
elhelyezett hatósági igazolás, amely a rendszámtábla hatósági érvényességét
jelzi. A címkét - a CD, az E, a P és a Z betűjelű rendszámtábla
kivételével - valamennyi rendszámtáblán el kell helyezni.
(2) A címkét jármű időszakos műszaki megvizsgálása során a közlekedési
felügyelet; a jármű első belföldi forgalomba helyezésekor és egyéb esetekben
a rendőrhatóság - a 25. § (9)-(10) bekezdésében meghatározott szerveknek,
kérelemre, az Országos Rendőr-főkapitányság - adja ki.
(3) A címkét a hátsó rendszámtáblára, az A típusú rendszámtáblán a kötőjel
fölé, a B típusún a jobb alsó sarkába, a C típusún a H jel alá kell
elhelyezni.
(4) A címke sorszámozott. A sorszámot a forgalmi engedélybe be kell
jegyezni.
(5) A címke pótlását a rendőrhatóságnál kell kérni.
5. számú melléklet:
A különleges rendszámtáblák leírása:
   1.  A DT betűjelű rendszámtábla alapszíne kék, a közúti közlekedési
szolgáltatást végző járműre kiadott rendszámtábláé sárga, az egyéb
rendszámtábláké fehér, a betűjelek és a számjegyek színe a DT betűjelű
rendszámtáblán fehér, a CK és a HC betűjelű, valamint a lassú járműre
kiadott rendszámtáblán piros, egyéb esetben fekete.
   2.  A DT, a CK, a HC, az RR és a BV betűjelű rendszámtáblák a
betűjegyektől kötőjellel elválasztva maximum 4 számjegyet tartalmaznak 1-től
9999-ig.
   3.  Az X és az R kezdőbetűjelű rendszámtáblák - az RR betűjelűek
kivételével - két betűjelet és ezektől kötőjellel elválasztva 4 számjegyet
tartalmaznak.
   4.  A C kezdőbetűjelű rendszámtábla a C betűjeltől kötőjellel elválasztva
még egy betűjelet és 4 számjegyet tartalmaz.
   5.  A rendszámtáblákon az osztóvonal, a perem és az államjelzés H
betűjelének színe megegyezik a rendszám színével. A nemzeti színű sávozás a
21. § (4) bekezdés szerint van jelezve.
6. számú melléklet:
Az ideiglenes rendszámtáblák leírása:
   1.  A CD betűjelű rendszámtáblák a betűjegyektől kötőjellel elválasztva
maximum 4 számjegyet tartalmaznak 1-től 9999-ig.
   2.  A Z, a P, az E és a V betűjelű rendszámtáblákon a rendszám a
betűjeltől kötőjellel elválasztva maximum 5 számjegyet tartalmaz növekvő
sorrendben. A P és a Z betűjelű rendszámtábla a rendszám után tartalmazza a
kiadás évének utolsó két számjegyét, a V betűjelű rendszámtábla esetén a
rendszámtábla érvényességi évének utolsó két számjegyét, az E betűjelű
rendszámtáblánál a kiadás évének utolsó két számjegyét és római számokkal
azt a félévet, amelyben a rendszámtáblát kiadták. Az érvényességi, kiadási
évet (félévet) jelző számjegy a rendszámnak nem része.
   3.  A rendszámtáblákon az osztóvonal, a perem és az államjelzés H
betűjelének színe megegyezik a rendszám színével. A nemzeti színű sávozás a
21. § (4) bekezdése szerint van jelezve.
Remelem olvashato volt. Holnap -isten bizony!- a zold, kek, stb... lampak
jonnek.
Jo utat mindenkinek !
Gabor
+ - RE:elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  Nehany napja valaki felvetette, hogy a Skoda tema helyett inkabb az
utakon megesett "razos" kalandokat osszuk meg egymassal mindanyiunk
okulasara.
  Nos velem tavaly nyaron esett meg egy eleg kemeny szituacio. Erdelybol
jottunk haza ket baratommal a 4-esen 2000 Km gond nelkul, pedig odaat
sem "egyszeru" a kozlekedesi moral es itthon, 80 Km-re Bp-tol majdnem
kinyiffantunk. Egy csehszlovak gyartmanyu autoval (:-D) jottunk a
kocogos 80-90-el amikor egyszercsak egy szembehjovo kamion lerepult
kereket csodalhattuk meg. Mar fellelegeztem - huhh, ezt megzsztuk -
amikor a kamion mogott felgyult konvojbol egy piros golf III kilott kb
100 m-re elottem (szembe jott!). En belealltam a fekbe es lehuzodtam az
ut szelere amennyire csak lehetett. NEm tudom milyen elgondolasbol
kezdett elozni a golfos gyerek, de ugy gondolta, hogy sikeresem be tudja
fejezni a muveletet. Csak azon mult, hogy megusztuk, hogy esznel voltam
es amit lehetett megtettem a csattanas elkerulesere. Kb. 2-3 m-re
voltunk egymastol amikor visszaugrott a soraba az elozes utan... Kemeny
volt! en meg akkor is ugy 60-al gurultam o pedig min 120-130-nal
jathatott. Elepzelni is szornyu mi maradt volna belolunk egy frontalis
utkozes utan... Az elso lokharitot a C oszlop allitotta volna meg
(talan). Lattam a srac arcat ahogy elhuzott mellettunk. Ha azt mondom,
hogy a halalfelelem ult ki az arcara nem tulzok. Mit mondjak en sem
voltam nyugodt. Ket baratom eltete forgott veszelyben, akiket a szuleik
ram biztak.
  Ezek utan azt mondom, hogy mindenki gondolja meg azokat a 3-4 s-os
elozeseket, mert nagyon meg lehet szivni. Ha a szembejovo figyel es nem
esik panikba meguszod, de sosem tudod, hogy egy profi autoversenyzo vagy
egy vasarnapi autos ul a szembejovo kocsiban. Inakbb vard meg amig egy
lassubb autval is elozni tudnal. Neheny masodpercet veszitesz, de
legalabb nem veszeztetsz masokat.
  Azt se mondja senki, hogy a nagy motrorero kihuz a sz*rbol, mert
szerintem az eros auto csabit az elozesre. Jo ha van tartalek a mociban,
de azt nem kell allandoan forszirozni. Legalabbis szerintem...
  Mit szolnatok, ha a kulonbozo automarkak szidasa helyett egy darabig
mas temank lenne? Pl. Veszely az utakon cimmel. Ebbe beleillik a gabor
altal emlitett kanyarveteli technika is, bar ezt lehetne fuszerezni egy
kis vezetestechnikaval is. Engem roppantul erdekel, hogy a kulonbozo
autok hogyan viselkednek csuszaskor: orrmotor-fronthajtas
            orrmotor-farhajtas
            farmotor-farhajtas
               4x4    es mikor mit kell csinalni.
           Ez mindenkinek tanulsagos lenne...
Udv. Aladar
+ - Kanyarvetel, gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Gabor, hello autosok!

>Tenyleg van meg itt a listan ilyen kanyarfanatikus mint en? Szereti mas is
>azt az erzest amikor az ember gyorsan veszi a kanyart, az auto a
>csuszashataron van, erzed mar enyhen hogy mindjart kitor a fara, luktet
>mindened az adrenalintol, kiersz a kanyarbol, visszakapcsolsz harmasba,
>nyomsz egy padlogazt es egyszerre csak azt veszed eszre hogy az a
>masik autos aki addig ott szemtelenkedett melletted vagy mogotted a... 

En speciel Trabanttal vettem be ugy kanyart, hogy az elottem halado
Opel vezetoje is hallotta a nyikorgast. Meg ugy is, hogy a zuzalekon
csusztatta a farat (kezifek nelkul). De az ilyen elmenyeket inkabb a 
gokart palyan szeretem begyujteni, ahova rendszeresen jarunk a 
haverokkal. Marmint gokartozni. Csak eleg draga mulatsag.

A gokartnak van egy-ket erdekes tulajdonsaga. Kis atmeruju szeles
gumik, merev hatso tengely tarcsafekkel, es a vezetoules a foldtol 
par centire van, azaz a tengelyvonal alatt! Gondolom, nem kell 
reszleteznem a sulypont kerdeset... :-)
Szoval szuk hajtukanyart 60-70-nel siman be lehet venni, igaz,
a bordaid pelepreselodnek az ules oldalaba, meg a jozan eszed
felmondja a szolgalatot (Ilyen nincs! Ezt a kanyart ennyivel nem
lehet bevenni! Es megis...). Ha megsem, legfeljebb kicsuszol,
de ahhoz, hogy egy gokart felboruljon, egyszerre tobb dolgot is
nagyon el kell szurni!

Mindezt ket okbol irtam le.
Egy: autoval ne kisertsuk az istent! Veszelyes dolog kiprobalni
a turokepesseget meg a stabilitas hatarait! Eleg egy apro 
technikai baki, egy varatlan kozlekedo, egy muszaki hiba,
es elszall, mint a viadukt (Matuska utan szabadon)!
Ketto: egy uj tema felvetese: gokart. Minden, ami belefer.

Soma
+ - GOLOROM... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

   Egy keseru tapasztalatot szeretnek megosztani a tisztelt Hix-es
tarsasaggal. Ma jottek haza a szuleim Romaniabol (Nagyvaradrol). Az
auton szombati focimeccs nyomaival. Szoval a gyozelem utan az egesz
orszagban oriasi banzajt rendeztek a nepek e a nepharag az eleje kerulo
"ellensegeket" igyekezett megleckeztetni. A lenyeg, hogy nehany minden
bizonnyal ittas "uriember" latvan, hogy az utcan egy magyar rendszamu
auto arvalkodik emlekezetesse akartak tenni a gyozelmet az auto
gazdajanak is. SIKERULT!!! Betortek az autonk szelvedojet es a ket
jobboldali ablakot... Azt hiszem erre mondjak, hogy "az anyagi kar
jelentos." Lenne par kerdesem a karelharitassal kapcsolatban. Eloszor is
Jogi Jenotol kerdeznem, hogy a kotelezo "zoldkartya" biztositas
kiterjed-e a kocsi rongalasara? Valami azt sugja, hogy nem... Masodszor
is arra lennek kivancsi, hogy mibe kerul az uj szelvedo es jobboldali
ablak, illetve mibe a bontott? Tudtok-e helyet, ahol be lehet mindezt
szerezni? Ja, mit szoltok, ugye a szelvedo csrejevel uj szigetelogumi is
kell, mert a regi mar kisse eloregedett a 11 ev alatt.
Majd' elfelejtettem! Az auto az a bizonyos nagyon jo(?) Skoda 120 L
'87-bol.
Elore is kosz!  Aladar
+ - re: olajzabalo Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Adott egy 11 eves Skoda 120L. Olajfogyasztasa jelentos (2-3 L/1000km)

Remelem, nem irok nagy hulyeseget. A mi kockaladank hasonlo, bar nem
ennyire sulyos allapotat a szelepszar-szimmeringek cserejevel lehetett
megoldani. 880 Ft+ kb. 2000 Ft szerelesi koltseg (jo sokaig tart).

>A szerelom szerint gyuruzes+huvelycsere (20ezer ft.) es fotengelykoszorules
> (50ezer ft) biztosan megoldja a gondot, hosszu tavra is, a gyuruzes csak
> rovidebb tavra, es nem is biztosan.

Az en szerelom diagnozisfelallitasa forditva tortent:
remelhetoleg csak szelepszar-szimmering (~3000 Ft)
ha rosszabb a helyzet, akkor torott gyuru (~mar nem tudom, mennyi)
ha vegkepp baj van, akkor teljes motorfelujitas (~50-70.000 Ft)

Azt hiszem, az sokat elarul egy szerelorol, hogy mar elsore a leheto
legdragabb megoldast dobja be es csak nagy nehezen hajlando
egy egyszerubb es olcsobb verziot kitalalni, vagy pedig az altalaban
csoro tulaj helyebe is tudja kepzelni magat. Akihez en jarok, az az
utobbiak koze tartozik. Ha teljesen keszen lesz a maszek muhelye, el
is arulom, hogy ki o, hadd legyen fenn Oldboy listajan.

Jut eszembe: szerintetek egy onmagara igenyes auto- (esetleg motor-)
szerelo muhelye mikkel van felszerelve?

Tisztelettel

Csussz
+ - very lama kerdes (honnan gyon az aram?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

halihav

eleg lama leszek. Amikor megyek sotetben a lampahoz az aramot az aksi vagy a
generator adja?

Azt figyeltem meg ugyanis, hogy ha sokat kell egetnem a lampat, akkor
mintegy egy ora mulva egy eroteljes lassitas, kuplung utan egyszeruen leall
a motor. Csinalhatja ezt a gyenge aksim? Generator most volt cserelve

Koszi
Vlad
+ - keleti autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Akinek van ver a pucajaban az mind trabival kezdte!


A trabi az lomha auto? Szerintem nem, szerintem a roman terepjaro
sokkal lomhabb, elozeskor igen veszelyes, igy jobb, ha nem is
elozol vele, nem arra valoo.


Talaan kellene egy Keleti Autok HIX-et nyitni, mert ugy latom,
hogy akinek van nehany millioja nyugati autora, az keptelen
megerteni, hogy milyen szeretettel lehet egy Skodat, egy Daciat,
kispolszkit, sot, meg egy ARO-t is apolni, javitgatni.

Ha az ember torodik-foglalkozik a "keleti" kocsijaval,
odafigyel a hangjaara, figyelemmel kiseri az alkatreszek
allapotat, IDOBEN kicsereli azt, amit kell, a torodest
a keleti kocsi is meghaalaalja, es nem fog naponta
elromlani (sajaat tapasztalat :-))

Szerintem a Skoda mar csak azert is a legjobb keleti auto, mert
negyutemu, nem orosz es nem roman. Meeg valami: pl. egy olyan
meredek helyen lattam felmenni (foldut), ahol meeg az ARO-10 is
csak negykerek-hajtassal, felezoben tud folkapaszkodni,
es haat ez azert nem semmi!

Udv: Mat
+ - Suzuki bontott alkatreszeket keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Egy 15 eves suzuki buszhoz keresek alkatreszeket. Tud valaki Suzuki
bontorol?

Elore is koszi:
Dani
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tenyleg van meg itt a listan ilyen kanyarfanatikus mint en? Szereti mas is
> azt az erzest amikor az ember gyorsan veszi a kanyart, az auto a
> csuszashataron van, erzed mar enyhen hogy mindjart kitor a fara, luktet
> mindened az adrenalintol, kiersz a kanyarbol, visszakapcsolsz harmasba,
> nyomsz egy padlogazt [...]

Nem tudom, de amikor en rally2-ben mentem, a kanyar _elott_ jott a
vissza3, padlo... 
Nem hiszem, hogy azota ennyit fejlodott a technika :-)))

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Forgalomba helyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Volna egy jogi kerdesem, remelem akad itt olyan emberke aki tudna nekem
segiteni.
Szoval adott egy auto ami 3 eve ki lett vonva a forgalombol csaladi okokbol.
Ideiglenes forgalombol kivonas volt, amit evente kellett hosszabitani. Most
szeretnenk ujra forgalomba helyezni es kerdesem hogy pontosan hogyan kell
eljarni, hova kell menjek, mit kell csinaljak, mivel gondolom a kocsit ujra
is kell vizsgaztatni, meg zoldkartyaztatni. Ha valaki ezt pontosan lepesrol
lepesre le tudna nekem irni, azt nagyon megkoszonnem, mert abszolute
jaratlan vagyok a temaban.
Elore is koszonom, minden jot,
Udvozlettel:
MyChroLesLie
mailto:

ICQ UIN: 32837483
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (GDF Site)
+ - GL? Ez mi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Van egy 1990-es Opel Vectra 1,7 D GL. A kerdesem hogy a "GL" jelzes mit
jelent pontosan? Tudja ezt valaki?
Koszi, minden jot,
Udvozlettel:
MyChroLesLie
mailto:

ICQ UIN: 32837483
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (GDF Site)
+ - Re: Rendszamtabla potlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>>500-asert kivagjak a betuket. Ha elviszed a rendszamot es fol is teszik
>>akkor meg egy 500-as.
>
>Hali!
>
>Aztan nezd meg mit kapsz erte a rendortol!!!!! :(((

Regen volt egy oreg Wartburgom, azt meg kezzel festettem at, gyonyoru lett
es egy csomo rendor latta (mindig megallitottak). A dekorosok pedig
zsinorban csinaljak a rendszamtablakat es meg nem volt gond. Gondolom az
egyertelmu hogy nem hamisitott rendszamokrol van szo hanem az eredetinek a
felujitasarol.

Udv.:


+ - Cheavy Beauville kisbuszba milyen olaj kell? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Adva van egy Chevy Beauville kisbusz, amelyet egy ismerosom most vitt 
szervizbe. A szerelo azt mondta neki, hogy a motorba nem valo szintetikus olaj,
 es 
az egeszet lecserelte. Most mi az igazsag? A sracnak mar elege van abbol, hogy 
mindig palira veszik (most tart 190k forintnal).
Koszi a valasz(oka)t.

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezetek)
+ - KRESZ kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az lenne a kerdesem, hogy van-e olyan eloiras, miszerint menet kozben
a kocsi ajtajainak csukva kell lenniuk?

Nem, nem vagyok komplett hulye, csak felmerult bennem, hogy a nagy
marha melegben milyen jo lenne is a kisbuszom (Subaru E12)
toloajtajait 10-15 cm-re kinyitni (rogzitve, ertelemszeruen). 

Hasonlo kerdes: a toloteto enyhen be van szorulva, kisse regen volt
mar kinyitva. A szerkezet meglehetosen egyszeru, egy femlap csuszik
egy eloregedett gumibiszbaszon. Ezt a gumit szeretnem "ujja", de
legalabbis csuszossa varazsolni. Ha van otletetek, ne kimeljetek. Ha
nem azna be tole az egesz, az sem lenne baj. (Felhivnam a figyelmet,
hogy FEM es gumi kozotti csuszasrol van szo, tehat nem a klasszikus
gumisikosito problemaval allunk szemben. :-))) )

Ennek netovabbja lenne a teto elektronyos nyitasa. Letezik szerintetek
ehhez keszen kaphato, utolag felszerelheto szerkezet?? Illetve
gondolkozom meg a toloteto femlapjanak sotetitett uveg/plexilapra
cserelesen, de ezt sem tudom, hogy hol lehetne megcsinaltatni. 

Valoszinuelg a nagy meleg artott meg, azert kerdezek ilyen
hulyesegeket.

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian *** http://rumcajsz.sch.bme.hu/~vucsics

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS