Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 523
Copyright (C) HIX
1999-10-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 A talalkozorol (mind)  29 sor     (cikkei)
2 Re: 5 helyett 4 milla (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: story+kattogas a futomunel (mind)  7 sor     (cikkei)
4 busz (mind)  1 sor     (cikkei)
5 Turbo dizel olajcsere (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Suzuki Sedan ablakemelo (mind)  9 sor     (cikkei)
7 potreflektor elado (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Re: Hasmagassag, hatsohajtas, uvegpolirozas (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Re: Norbi kiemelese (mind)  28 sor     (cikkei)
10 Re: talalkozo (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Re: Talalkozo, Niva-huzas (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Rendori b@sztatas (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Re: Moszkvics, Zapi (mind)  33 sor     (cikkei)
14 Re: Lada express (mind)  14 sor     (cikkei)
15 favoritok (mind)  23 sor     (cikkei)
16 Profi? (mind)  74 sor     (cikkei)
17 elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Fiatolajgoznagynyomason (mind)  26 sor     (cikkei)
19 Skodaolajcsere (mind)  31 sor     (cikkei)
20 Re: Feka kocsi (mind)  43 sor     (cikkei)
21 Szelephezag (mind)  27 sor     (cikkei)
22 chip tuning (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Pici-stati honlapra (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Vectra - uvegtores (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Kerdes a honlaprol (mind)  8 sor     (cikkei)
26 HiX-Auto WEB Netscape alatt? (mind)  6 sor     (cikkei)
27 LADA 2107 valto (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Polora vasalhato matrica (mind)  11 sor     (cikkei)
29 Autohuzas tavja (mind)  17 sor     (cikkei)
30 Erdekes megmozdulas (mind)  16 sor     (cikkei)
31 Re: -1 jobb konyok (mind)  10 sor     (cikkei)
32 Re: Olaj (mind)  16 sor     (cikkei)
33 Vizbefecskendezo (mind)  5 sor     (cikkei)
34 te'li vezetes (mind)  32 sor     (cikkei)
35 Erdekessegek az autozas fejlodesebol (mind)  38 sor     (cikkei)
36 1 km-re juto koltsegek (mind)  28 sor     (cikkei)
37 Talalkozo (mind)  14 sor     (cikkei)
38 matrica, metabond (mind)  16 sor     (cikkei)
39 Re: Lada express (mind)  55 sor     (cikkei)
40 gorogorszag, vizes motor, szivoternyomas (mind)  44 sor     (cikkei)
41 Hajtas/konyv (mind)  16 sor     (cikkei)
42 nem csak Vectrasoknak (mind)  26 sor     (cikkei)
43 Melyiket vegyem? (mind)  16 sor     (cikkei)
44 Eljenek a rendorok+traffipax (mind)  58 sor     (cikkei)
45 Feka kocsi; kutas trukkok, benzin minoseg (mind)  36 sor     (cikkei)
46 Re: Fiat Palio (mind)  11 sor     (cikkei)
47 talalkozo + Wandor v2.0 + video (mind)  24 sor     (cikkei)
48 video (mind)  16 sor     (cikkei)
49 R/C auto (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - A talalkozorol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Meg egyszer koszonet minden szervezonek a talalkozoert:
erdemes volt megszervezni! Nagyon jol ereztem magam
koztetek, a listan megismert (es megszokott) hangulat,
segitokeszseg Kecskemetre is eljott es megmutatkozott.

Gondolom egyetertetek abban, hogy mas ugy irni-olvasni
a listat, hogy a hozzaszolok szemelyesen is ismerik
egymast, egymas autojat.

A fenykepekrol: 65 nagy felbontasu kepet tudtam
kesziteni (illetve ennyi hely volt a gepben). Ahogy
nezegettem oket, ugy lattam minden resztvevot sikerult
megorokiteni legalabb egy kepen. A gokartozokat is
igyekeztem elcsipni, tobb-kevesebb sikerrel, majd utolag
beazonositjatok magatokat, en a sisakban sokakat nem
ismertem fel (kiveve persze VTI-t, aki specialis
labtechnikajaval konnyitette meg a dolgomat). Remelem
mielobb lathatjatok a weboldalon oket.

Aki kert szemelyesen is kert kepet magarol, vagy az
autojarol, es meg nem kuldtem el neki, kerem szoljon
maganban.

Udvozlettel,

  Gabe
  ]
+ - Re: 5 helyett 4 milla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Haat, ha minden kereskedo ekkora arressel dolgozna az uj autokon, akkor
> mindenki Opelt arulna... ...es venne is persze, mert olyan jol lehetne
> alkudni 10-15%-ot siman az alaparbol. De ez sajnos nem a Bosnyak teri piac.
>
> udv, deejaytiszy (Renault-szagerto...)

Megosztod velunk is, hogy mennyi az autokereskedok arrese? Engem speciel nagyon
erdekelne.

Istvan
+ - Re: story+kattogas a futomunel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Auto Citroen BX. Jobbra kanyarodva a bal oldalrol olyan hang hallatszik
> halkan, mint amikor vasracsos keritesen botot huz vegig valaki. A 
"kattogas"

Gombfej hovedo lemeze belelog a fektarcsaba?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: web-cache-3.cern.ch)
+ - busz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

marky kosz a buszos valaszt - z.
+ - Turbo dizel olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:

> (Turbodiesel, azaz 5000 kilometerenkent, tehat evente ketszer
> olajcsere.)

Milyen auto? Gyarilag van 5000 eloirva? 

Nalam BX turbo dizel, csere 10ezrenkent, amint a gyar eloirja.
TOTAL 5000-es olaj, otthon kb. 4500 Ft lehet 5l, Franciaorszagban
meg lehet kapni 80 FF-ert, ami alig tobb, mint 3000 Ft.
+ - Suzuki Sedan ablakemelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valaki a listan akinek Suzuki Sedanja van es az ablakemelo 
gombja ott van a ket ules kozott hatul es mar ezt a tenyt nagyon unja?
Es esetleg valtoztatott rajta...
Akkor legyszi irjal maganban!


Laci
+ - potreflektor elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1 par 160 mm atmeroju, kor alaku, hibatlan HELLA gyartmanyu 
potreflektoromat eladom. (Nem kodlampa, potreflektor) A 
csomagban van rele, kapcsolo. (Drotokat elhasznaltam.) 
H3 izzo kell a lampahoz.

Johetnek a jobbnal jobb ajanlatok, udv, Laci
+ - Re: Hasmagassag, hatsohajtas, uvegpolirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szerinted egy x évas niván fellelhetö a modern tudomány eme csodája??
Szerintem a magasitás egyetlen hátránya ennél a kocsinál, hogy
hamarabb oldalraborul...:o)))
Azért köszi, ez is fontos info...  Üdv. Norbi



> Dolnay Norbert irta:
> "Szoval szeretnem egy kicsit megnovelni a kocsim hasmagassagat!
> Ez mar igy sem tul egyszeru, de arra gondoltam, hogy valami
> -------------

> En a helyedben igen ovatosan bannek a magasitassal, ha nem ABS-es az
> autod, mert a legtobb fekeroszabalyzot a kocsi egy pontjanak a
> tengelyhez valo kozeledese/tavolodasa 'vezerli', es ha belenyulsz
> jelentosen a hasmagassagba, hazavagod a fekeroelosztast, ami erdekes
> helyzeteket teremthet, foleg csuszos uton!!! Tudom, tudom, ez nem volt
> epito jellegu! (:-)
+ - Re: Norbi kiemelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Emmándöfike!  Amugy nekem is piszkálja a fantáziámat a clippekben
ugrándozó verda... Nem lenne rossz egy fennakadás után szépen levonaglani
az aljas altalajról :o) Ha esetleg megsejtesz valamit a témáról légyszi ve
kimélj!!!

Köszönettel Norbi...

 wrote:

> Haj!
>
> Norbi!
>
> Az usa autokba szoktak tenni hidraulikaszarakat, amiket a futomuhoz es a
> "kasznihoz" rogzitenek, egykis villamos kmpresszorral mukodtethetok.
> Nagyon frankon megemelik a kocsit.
> A bibi:
> - nem olcso
> - nem tudom hol es hogy szerelik majd be neked
> - nem tudom milyen futomu es fekrendszeru kocsinak kell lennie
>
> Amugy tobb kulfoldi (inkabb usa) autosujsagban latni ilyet.
> Tudtatok, hogy a feka kocsik mikor hajohintat jatszanak akkor azt ezzel
> csinaljak?
>
> Csako!
+ - Re: talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Alanyok otthon, rendben, egyben...
A niva meg gyogyul, most ontik ujra a valtohazat...
Remelem sikerul majd osszevalogatni a szetgurigazott fogaskerekeket
es kedden este mar ujra szagold az erdok reme :o)

 wrote:

> Udv!
>
> Jo volt a talalka. Mi majdnem 10-ig maradtunk.
>
> Egy kerdes: Nincs valakinek egy kozepso diffije Nivahoz??? A
> legkozelebbi talalkara kell elore egy :) Remelem a szenvedoalanyok
> egyben hazaertek.
>
> Bye
>
> Fresi BaCSi a potyautas
+ - Re: Talalkozo, Niva-huzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Koltai 16V Peter
> 
> VW Scirocco 16V
>
> u.i.: Lada Niva kozepso difit vennek! Arat CSAK maganba, ajandekba lesz=
!
> :-)))
> u.i.2: Balint, legkozelebb ne engedd el a kotelet! ;-) (-1 db. jobb kon=
yok)

Hali!

Minden javithato, a bonyolultabb dolgok cserevel...
De komolyan, kedden elvileg keszen lesz...

=DCdv. Norbi
+ - Rendori b@sztatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok, mar mindenhol azt hallani, hogy kivonulnak a rendorok buntetni.
"Nem figyelmeztetunk, hanem buntetunk, feljelentunk" mondta rendor a tvben.
Mar megint az fog szivni, akinek veletlenul kiegett egy izzoja, leesett a
sarvedoje, nincs mentoladaja, haromszoge... Ennyi erovel fiuk mehetnetek
megkeresni az ellopott autokat! Az autost szivatjak es valahogy soha nem azt
aki megerdemelne... Az meg vicc, hogy a mobiltelefonosokat akarjak kiszedni.
Kell azert egybeeses, hogy pont akkor lasson amikor telefonalok... Viszont
ma reggel neztem a forgalmat, tenyleg sokan utaznak biztonsagi ov nelkul...
Ez szomoru dolog.
+ - Re: Moszkvics, Zapi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >A Moszkvicsrol jut eszembe: gondolom nem tudja mindenki, hogy az
> >elso
> Moszkvicsok nemet gepsorokon
> >keszultek, ugyanis az oroszok hadizsakmany fejeben egyszeruen
> elszallitottak az Opel Kadett gyartoberendezeseit,
> >igy szuletett meg a Moszkvics.

> Valahonnan remlik, hogy a Zapor Joskat pedig a fenti modon
> szerzett NSU gepsorokon gyartottak. Persze lehet, hogy hulyeseget
> irok, es egyszeruen csak koppintas... Mindenesetre valahol
> hallhattam, nem en talaltam ki.

Felteszem, a (dupla) idezet nem a 412-es Moszkvicsra, hanem a 
korai, a 403-as, a gombolyu karosszerias Moszkvicsra 
vonatkozott... (A 412-esre meg en is emlekszem, ilyenje volt elso 
auto gyanant apamnak -- es azert haboruban zsakmanyolt 
gepsorokkal 20-25 ev elteltevel talan meg a szovjetek sem 
dolgoztal...)

A Zapo IMO inkabb csak feeling szinten NSU, de az igaz, 
nagyon megkaponak tarthatta a Zapo (karosszeria) tervezoje 
az NSU Princz-et... 



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Lada express (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

> A vegen egy "belathatatlan" kanyarban elmentek, de majdnem
> utkoztek a szembe jovovel. Nem baj, majd legkozelebb ;-)

A baj csak az, hogy a szembe levo kocsiban is ulnek majd... 
Lehet, eppen en... Szoval nem hinnem, hogy "Nem baj"...


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - favoritok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyon sajnalom, hogy nem tudtam ott lenni a talalkozon :-( 
dehat 865 km az 865 km :-(

Egy otlet a teli talalkozora: most nyar vegen a Skoda-klub 
ugyessegi versenye Pecsen volt a Nokia parkolojaban. Szep 
nagy ures ter, remek sima beton. A szervezest semmikeppen 
sem tudom vallalni, de vannak pecsiek a listan (pl Yerico) 
ugyhogy ok beszelhetnenek a nokiasokkal (akik ugye egyszer 
mar megengedtek ilyet a nyaron). De ki garantalja, hogy 
pont akkor lesz ho?

Mas. AntForce emlitette, hogy a Favoritokra nem szokas jo 
gumikat szerelni. Ezen nagyon meglepodtem :-0

Az 521-es postaban valaki kert infot Favoritokrol. Ajanlom 
a www.nexus.hu/skoda oldalt. A "Teszt" cimszo alatt tobben 
favoritosok leirtunk egy csomo dolgot az autorol. Ha ir 
nekem maganban, szivesen valaszolok minden kerdesere 
(sajnos nem tudom a nevet, mert veletlenul kitoroltem az 
anapi levelet...).

Udv
Stevie
+ - Profi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Attila!

>Hat meg volt a nagy esemeny.:) Remek volt az ido, szep a
kornyek.
>A szervezoknek kulon koszonet a profi munkaert. :)

Eddig is feltunt, hogy a koszonetnyilvanitasok utan ott figyel
a smiley. Nem tudom, ez az orom jele, vagy a negalase.
Ilyen megfogalmazasban viszont eddig meg csak Te
irtal. Ugy veszem ki a szavaidbol, hogy nem igazan tetszett a
talalkozo.

Vagy rosszul ertelmezem? Mindenesetre egy masik megvilagitasban
is irok a talalkozorol.


Mivel viszonylag jo onkritikaval rendelkezem, bevallom, meg
lehetett volna jobban is szervezni a dolgokat. Erre akkor
dobbentem ra, amikor eszrevettem, hogy egyre tobben elmennek.
Mint a beszamolokbol is lathato, mindossze annyi kellett a
hangulathoz, hogy megfogtam azt a bizonyos ket abroncsot,
odavittem a tobbiekhez, ledobtam a foldre, es bejelentettem az
abroncshajigalo verseny kezdetet. Ezutan mar minden ment, mint
a karikacsapas. 

A tanulsagok leszurese erdekeben jo lenne, ha a negativ
kritikakat is a tudomasomra hoznatok, akar maganban, akar a
listan keresztul is. Nem vagyok sertodos, nyugodtan mondjatok
el a velemenyeteket! Persze  elsosorban targyilagos, epito
jellegu, kulturalt irasokra szamitok, mint pl. Koltai Petitol:

>Asszony szerint "noi programokat keretik szervezni!"

	megj.: rendben, legkozelebb ilyesmit is kitalalunk!

Ezek a velemenyek a kovetkezo talalkozo fo szervezojenek is
tanulsagul szolgalnak!

Egy kicsit vedekeznek is. Elore szolok, tavol alljon tolem,
hogy barkit is bantsak, sem magamat nem akarom mentegetni,
egyszeruen megprobalok objektiv lenni.
A "nagy esemeny" letrehozasaban igyekeztem maximalis
teljesitmenyt nyujtani. A talalkozon viszont mar direkt nem
akartam fontoskodni. Mivel felnott emberek vagyunk, az egyeni
kreativitasra, feltalalo kepessegre helyeztem a hangsulyt (pl.
VTI javaslata volt a kezdo bemutatkozas+fotozas is!).
Sajnos ugy tunik, keson vettem eszre a laposodo hangulatot.
Persze ehhez az is hozzajarult, hogy sokan nem hoztak magukkal
enni-innivalot (pedig tobbszor is kertem!), es egy ideig nem
tudtam, hogy aki hianyzik, az ebedel, vagy vegleg elment. Ezert
vartam az abroncsokkal annyit, mert nem akartam, hogy barki
lemaradjon a bulirol. Hat, elismerem, hibaztam. De tanulok a
hibakbol.

Vagy az is lehet, hogy eleve rosszul latom ezt az egesz dolgot?


Mint mar irtam korabban, a talalkozo fo szervezojenek mindig
olyasvalakinek kell lenni, aki az adott helyszinen ismeros,
azzal valamilyen kapcsolatban all, illetve foldrajzilag kozel
van hozza. Ebbol kovetkezik, hogy a kovetkezo talalkozok
szervezeseben legfeljebb segitokent tudok kozremukodni. Viszont
szivesen teszem, ha nincs ellenetekre.

Most azonban zarom soraim, tovabbra is varom a beszamolokat,
velemenyeket! Ha sokan, sokat irtok, az is lehet, hogy a
honlapra ugy keszitem el a beszamolot, hogy egy atfogo leiras +
kulon az egyeni levelek.

Jo Autozast tovabbra is!

                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez itt a nagy kerdes.
A motor egy 1,4-es CVH motor (FU motorkod) egy
87-es Ford Escortban. Harom szerelo osszevitatkozott 
a kerdesemen (-: egy markaszervizben :-)

A kerdes aktualitasat cimboram Fiatja okozza, ahol a
vezermuszij szakadasa "nemi kaoszt" okozott a motorban. (-:
--
Meszaros Geza
+ - Fiatolajgoznagynyomason (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

 irta: "Egyik baratom Fiat Ducato 2,5 D furgonjanak a
>karterebol dol a gaz, mar a nivopalcanal is. Szerintetek mi lehet ennek >az
>oka... "

Szerintem meg piszokul el van kopva a motor es a gyuruk is nagyon
ocskak, foleg a tuzgatlo gyuru.
Fentrol elengedi a "forro nyomast".
Aminek az eredmenye:
- megnott olajparolgas
- kritikus nyomas a karterben
Aztan ugye innentol mar eltorhet az olajlehuzo gyuru.
Persze ennek a kopas-toresnek tobb okai lehetnek. Pl. valaki az elozo
olajcserenel tultoltotte.

Es nem csak a "Duki" hajlamos erre, hanem az osszes fiat.
Mert hajlamosak elfelejteni az emberek azt, hogy hiaba porgos a fiat
motor, ha dizel akkor azzal erezni kell a gazt.

Teeby

>99%, hogy general. Valoszinuleg az olajlehuzo gyuruk eltortek, vagy >annyira
>kopottak, hogy az olaj megy fel az egesterbe rendesen. A Ducato >hajlamos
>erre rendesen, de errol az ocsem tudna tobbet meselni, mivel par evig
>hajtott ilyen tipusu autokat.
+ - Skodaolajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Nem kell kuldened a nemajanlo listara.
Ugyanis a skoda ilyen auto. Minden tokeletes rajta, egyedul a
tomiteseket nem lehet felrakni rendesen.
Van rajta egy u.n. vezermufedel a blokk oldalan.
Az meg nem ereszt? Majd akkor fog az is.
Sot nem eleg, hogy nem jo a kulso tomitettseg, a feluletek miatt.
Meg rendes tomitest sem csinalnak hozza. A magyart legalabbis szerintem
nem szabad megvenni.

Egyebkent azokkal a lelazult csavarokkal csak ovatosan!
Azert is nem huztak meg.
Azok kis gyenge 6-os csavarok, nagyon kis szakitoszilaradsagu anyagbol.
Tulhuzod, es vagy megszakad a menet, vagy a csavar szakad el.
De inkabb az elobbi.
De ha ugyesen utanahuzol, azert megszunik az olajfolyas.

De en mondok jobbat nektek.
2000 Km-t lehuztam ugy, hogy nem volt lebiztositva egyik lendkerekcsavar
sem. Aztan mikor mar alapjaraton azt hallottam: klang-klang-klang, akkor
meghuztam. :-)
Vegig porgettem neki rendesen 140-eket mentem.
A leeresztocsavar sem volt tokeletes elcsopogtette az olajat.
(elmeletileg mindegyik ala kellene puhafem tomitogyuru)

>olajos reszt, sok kis csavar tartja, ez a motor legalso eleme) Ez >gyakran
>elofordul, ha uj tomites kerul oda, vagy akar kuldhetem is a szervizt a
>nemajanlo listara?

Teeby
+ - Re: Feka kocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halo!

Igen talan kisse pongyolan fogalmaztam. :-)
Tehat a negerek altal az egyesult allamokban uzemeltetett
szemelygepjarmuvekrol van szo.

Tartozekai:
- nagyteljesitmenyu elektromos kompresszor
- hidropneumatikus munkahengerek vagy csak hidraulikus

Megall vele Mr. Brown a lampanal.
Duborog a funky vagy a rap max kakaon, razza a fejet.
Es hogy teljas legyen a hatas bekapcsolja a kompresszort.
Ami hirtelen felemeli a kocsi elejet, majd egy szerkezet kioldja a
nyomast es az visszaesik.
Ez a folyamat a zold jelzesre varva, periodikusan zajlik le, rovid
idointervallumu szunetekkel.
:-)

A lenyeg ennyi. :-))))
Remalom, vagyis remelem igy erthetobb volt. :-)))))

Teeby

Padisak Gabor wrote:

> 
> Sziasztok!
> 
>  irta
> 
> "Tudtatok, hogy a feka kocsik mikor hajohintat jatszanak akkor azt ezzel csin
aljak?"
> 
> Elepedek a kivancsisagtol, hogy megtudjam, milyen az a feka kocsi, es hogyan 
tudok vele hajohintat jatszani! Mondjatok meg!!!
> 
> Udv:
> 
> Padi
> 
> ____________________________________________________________
> EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Szelephezag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Ahogy olvasom, jol sikerult a talalkozo, gratulalok.
Legkozelebb talan en is ott tudok lenni...

A mostani tema Ford-okrol szol:

Ki szeretnem cserelni a hidraulikus szelephezag
allitokat (hidrotoke). Szerintetek meg merjem magam
csinalni? Eddig a legnagyobb szerelesem termosztat
csere es inditomotor felujitas volt. Eleg jol fel
vagyok szerszamozva, es jo muszaki erzekem is van
(szereny is vagyok), de eddig autokat nem nagyon
szerltem.
Ugy gondolom, hogy a szelepfedel lekapasa utan
le kell szednem a szelephimbakat (egy-egy csavar) es
csak ki kell venni oket, be az ujakat es kesz is.
Amit nem tudok, az az, hogy ezek a bigyok vannak-e
valahogy rogzitve, illetve tenyleg csak egy csavar
tartja a szelephimbakat.

Valaki le tudna irni ezen kutyuk reszletes mukodeset?
Hatha mast is erdekel.
Ja, es le lehet ezeket ellenorizni, hogy tenyleg
rosszak? (a szelephangon kivul)

Koszi
+ - chip tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kinek van tapasztalata chip-tuninggal. Nekem egy Opel Calibra 16V-m van
és gondolkozom azon, hogy kissé
átprogramoztassam a computert. 35 ezer forintba kerülne, és kb 10LE,
18Nm, de a legfontosabb, hogy állítólag
megváltozik a nyomatékgörbe úgy hogy alacsonyabb fordulatszámon sokkal
jobban húz majd az autó, és emelett
a fogyasztás nem nagyon változik meg.
--
Kiss Zoltan
+ - Pici-stati honlapra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy kerdes meg; a listatagok oldalon mint lathato jelen pillanatban csak ket
tag (koztuk egyik az enyem) adatai szerepelnek fotokkal. Jo lenne, ha szep
lassan ezt az adatbazist fel lehetne tolteni, azaz mindenkirol lehetne egy
ilyen kis aloldalt csinalni. A kerdes, hogy itt azok az informaciok
megjelenhetnek-e amiket Somogyi Istvannak (Somanak) elkuldtetek picistati
neven, vagy nem. Aki mast szeretne, az kuldje el nekem az adatait amiket meg
szeretne jelentetni, vagy ha tudja meg jobb ha o maga osszedob egy HTML
oldalt, es en akkor ezt beszurom a megfelelo helyre (kepek is lehetnek).
Szoval CSAK azok az adatok jelennek meg, amiket TI megadtok, illetve csak
azok adatai jelennek meg, akik egy emilben jelzik hogy felhasznalhato az
altaluk kuldott picistati adatok, vagy kulon kuldenek adatokat (ebben az
esetben CSAK ezt hasznalom fel), illetve ha valaki elkuldi az altata
elkeszitett HTML oldalt. Aki nem ir semmit, annal nem is jelenik meg semmi.
(adatvedelem)
Varom a valaszokat. MyChroLesLie
+ - Vectra - uvegtores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos, orommel jelentem be, hogy az ominozus uvegtoreses "baleset" ugye
sikerrel lezarodott. Kaptam uveget hozza, meghozza eredetit ujat es OLCSON!
Az oldalso uveg 7000,- volt a beszerelese (a helyszinen) 3100,- (AFA-s
arak!). Echte gyari uvegek! Tovabba megkerdeztem, hogy mennyi lenne egy elso
szelvedo (mert elobb utobb azt is cserelnem kell), ennek az ara pedig
14500,- + 14000,- a beszerelese (AFA-s ar!!), es raadasul a szelvedo eredeti
gyari GM uveg!! Nagyon olcsok, korrektek, es gyorsak. Garanciat is adnak,
stb. Ja es minden tipushoz van minden, a trabitol, egeszen a csoros kamionig
minden evjaratban. Oriasi raktar az egesz. Szukseg eseten erdemes
meglatogatni oket. Ime a cimuk (az oldalunkon az ajanlolistaban is fennt
van!)
TOPGLAS Autouveg kereskedes KFT.
2143 Kistarcsa, Raktar krt 5. Tel.: (28)473-225, (28)473226
Tovabba ugy nez ki hogy a listatagoknak ebbol az arbol tovabbi %-os
kedvezmenyt is fognak adni!! (epp most targyalok veluk) errol kesobb, ha fix
adatok lesznek.


Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto honlap: http://auto.hix.com
Ekezet & HTML-ready!
+ - Kerdes a honlaprol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A honlappal kapcsolatban lenne feletek egy kerdesem; felmerult, hogy ezentul
a szervezendo talalkozokrol az informaciokat ne a nyilvanos oldalon tegyuk
kozze, hanem az a vedett helyen legyen, es az elmult talalkozokrol a
beszamolok kepek stb legyenek a nyilvanos oldalon, reklam celzattal.
A kerdes, hogy ez jo-e igy, azaz legyen minden a nyilvanos reszen (a
szervezesi fazisok is, tehat hogy eppn hol tart a kov. talalka szervezese),
vagy ez menjen a vedett oldalra? Ti mit javasoltok?
Varom valaszaitokat. MyChroLesLie
+ - HiX-Auto WEB Netscape alatt? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igerem ma utoljara irok. :-))
A kerdesem, hasznal-e valaki a listan Netscape-t (4.0 felett), es ezzel
nezte-e mar az oldalunkat? Mert felmerult egy hiba, hogy Netscape alatt nem
lathatok a framek. Masoknal mi az abra?
Koszi, MCLL.
Mara befejeztem... :-)))
+ - LADA 2107 valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Tudna valaki segiteni hogy hol tudnek 2107 -hez 5 sebesseges
valtot szerezni.
Jo lenne a hasznalt is de 1 ujnak jobban orulnek .
Persze az ara donto lehet .
Ha tud valaki arat + cimet mondani mindket esetre ( hasznalt, uj ) ne tartsa
vissza magat .

Koszi

Bye - bye Zsolt
+ - Polora vasalhato matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg tudnatok mondani, hogy hol lehet olora vasalhato matricat kapni?
Tetszett a talalkozon resztvevok poloja. Erre milyen nyomtatoval
nyomtattatok, illetve milyen modszerrel kell felvasalni?

A valaszokat elore is koszi.

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - Autohuzas tavja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Egyes jarmuveknel huzamosabb idot toltottunk el kozben, pl. az
>autoba epitett mp3 lejatszo illetve a Fiat motoros speci
>Trabant kulonosen sok erdeklodot vonzott.

Azert ne feledkezzunk meg DjEncore legkondis Ladajarol sem!

>Igy utolag belegondolva lemerhettuk volna a tavolsagot, hogy
>azutan az idoeredmenyekbol atlagsebessegeket szamolhassunk.

Szerintem 10 meter volt, mert ket felfestes kozott 4 meter volt, es 2,5
felfestest kellet elhuzni.

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - Erdekes megmozdulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Masik
>erdekes megmozdulasunk az volt, amikor Kecskemetnel az M5-on a
>leallosavban, illetve a kulso savban haladtunk jo 40 km/h-as
>sebesseggel....

Ez sajna miattam kovetkezett be. En a sorban a 2. voltam. Mivel
rakoncatlankodott a Lada, lehuzodtam a leallosavba, mire mogottem mindenki
ezt tette...

Bocsi.

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - Re: -1 jobb konyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Koltai 16V Peter ) irta:
>u.i.2: Balint, legkozelebb ne engedd el a kotelet! ;-) (-1 db. jobb konyok)

OK, meglesz. De ki is akarta letepni csuklobol a kezemet? :-))))))))

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Katalogus szerint a BP Visco Diesel CD/CE/CF-4/SG szabvanyu. Autopress nevu
ujsag, 1998. aprilis. Hogy tenylegesen mi van rairva, azt nem tudom. Udv,
Bela

Hajdu Csaba > wrote in message news:...
> > >de a CD a kaphato leggyengebb teljesitmenyszint.
> > Akkor a sima C az mit jelent? (BP Visco Diesel)
>
> Na ezt latod nem tudom...
>
> > >a masodik betu minel elorebb van az abc0-ben, annal jobb.
> > Ooo, ezt nem ertem. Mintha ellentmondas lenne a ket megjegyzes kozott...
> > (Ha nalad az elorebb az a->zs iranyt jelenti, akkor ertem.:-)
>
> Azt jelenti, megyunk elore az abc vege fele :)))
>
+ - Vizbefecskendezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Csinaltunk kepeket, akit erdekel kuldjon egy levelet.

B.
+ - te'li vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: >  Latogass el az Opel web-site-jara, ahol elmondjak neked a
: > teli vezetestechnika cimszo alatt, hogy  ha elsokerekes autoval nem
: > tudsz felmenni a lejton, akkor szepen rukvercbe kell tenni es seggel
: > feltolatni. Vmi tapasztalatuk mar lehet a nemeteknek ebben.

Igen, van nekik. Ezek a (sikvideki) germanok ugyanis olyan cso'ro'k, hogy
keptelenek venni/kolcsonozni egy holancot, aztan csodalkoznak a
szerpentinen... Itt Brandenburg tartomanyban (=siksag), ha csak 2-3 cm ho
esik, kaosz van. A "taktikus" vezetok a nedves aszfalton mennek 30-cal, a
jegesre dongolt havon meg 80-nal. Nem jottem meg ra, hogy mi ebben a
plane. ;) A szaszok legalabb hozza vannak szokva a hegyekhez, de hogy a
brandenburgiak mit tudnak problemazni egy kis emelkedon, ha havas, az
valami felelmetes (kanyarba ezerrel beszaguldani, hatalmas fekezes, kocsi 
riszal, szembeforgalom szivbajt kap, utana 3 km/h 4..5 km hosszan, majd
felbatorodva kezdi elolrol a cirkuszt). A nep mentalitasa meg mint a
birkae. Ha a kocsioszlopban az elso lassan megy, akkor annak biztos jo oka
van, es senki sem elozi meg. Igy aztan az ember kenytelen 6-8 autot
elozni, egy egyenes, belathato szakaszon, ha nem akar az esszeru sebesseg
afelevel-harmadaval autokazni.

'95-'96 tele, kb. 30 cm ho a Bp. XII. ker. Karthauzi uton (sacc per kb.
10% emelkedo). 1200-es Lada kiserletezik a patikanal nekifutassal, de
aztan jon vissza rukvercben. En Trabival kettesben, aztan akkora
hotorlaszt toltam magam elott, hogy a motorhaztetore is jutott belole, igy
vissza kellett tennem egyesbe (26 LE nem a vilag). ;-) Lada nyari gumi,
Trabi te'li gumi, holanc es holapat a csomagtartoban (a heti
bevasarlassal egyetemben).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Erdekessegek az autozas fejlodesebol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

a napokban elovettem kamaszkorom egyik kedvenc olvasmanyat :
LIENER GYORGY : AUTOTIPUSOK (1977)

Nehany erdekesseget megosztok veletek. Ezekre nagy vonalakban emlekeztem,
most pontositok:

(A tortenet arrol szol, hogy bizonyos muszaki megoldasokat, berendezeseket
mikor kezdtek _sorozatban_
alkalmazni a gepkocsiiparban)

1900      Negyhengeres V motor
1903 Mechanikus lengescsillapito
1910 Ablaktorlo
1912 Elektromos inditomotor es vilagitas
1913 Hidraulikus fekszerkezet
1919 Vakuumos szervofek, allithato kormanyoszlop, belulrol vilagitott
muszerek
1924 Hidraulikus lengescsillapito, utasterfutes a motor melegevel
1928 Biztonsagi uvegek, szinkronizalt sebessegvalto, silent block-ok
1929 Autoradio
1930 Hidraulikus nyomatekvalto, hidraulikus szelepemelok
1936 Szelvedomoso
1938 Legkondicionalo

Nekem nagyon tetszik a lista. Erdekes, hogy a szelvedomoso olyan sokara
jelent meg. Pedig nem egy nagy dolog...

Nem irtam oda az ujitast bevezeto gyartot, de elhiszitek, gondolom, hogy a
kenyelmi berendezesek
bevezeteseben az USA jar elol, mig a technikai finomsagok tekinteteben az
europai gyarak is jeleskedtek.


Sajnalkozok, hogy a talalkozon nem tudtam reszt venni... sebaj, majd
legkozelebb talan.
Sziasztok: Attila
+ - 1 km-re juto koltsegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Sokat tortem a fejem, hogy hasznaltat, vagy ujat vegyek? Hasznaltbol
hany eveset?
Most egy uj mellett dontottem, de szeretnem megtudni, hogy vegzul is
melyik a jobb megoldas.

Talan titeket is erdekelne az, hogy a listatagoknak mennyibe kerul 1 km
furikazas.
Szeretnem, ha minel tobben vezetnenk egy azonos elven mukodo naplot,
akkor kiderulne, hogy kinek mennyibe kerul valojaban 1 km utazas
autoval.
Ehhez keszitettem egy excel tablazatot. 

Senkitol nem kivanom, hogy megmutassa reszletesen a naplojat, csak azt
szeretnem latni (remelem ti is), hogy az evjaratok kozotti kulonbseg a
koltsegekben hol jelentkezik leginkabb.
Pl: - bebizonyosodhat, hogy az uj auto egyaltalan nem olcsobb egy
hasznalt x evesnel, vagy forditva. 

Akit erdekel, vagy esetleg tudna segiteni, hogy jobb legyen a felmeres,
irjon nekem egy levelet "AUTO KM KOLTSEGEK" subject-tel, es en elkuldom
az excel fajlt.

Varom a velemenyeket!

Udv:
Dani
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Sajna en egy fel orat tudtam maradni a talalkozon, utana Kecskemeten
volt maszkalni valom. Delutanra mar nem tudtam visszamenni.
Remelem a legkozelebbire mar a sajat kocsimmal tudok menni !
Koszonet Zolinak (  ) hogy miattam kerulouton jott !
A kovetkezo talalkozora szeretnem a "manualis-automata" vitat egy
gyakorlati bemutatoval kiegesziteni. Olyan formaban, hogy aki kivancsi
milyen egy automata valtos "nagy autot" vezetni, kiprobalhatja a
jarganyom. Telire sajnos nem fogom eloszedni a gepet (ha addig el is
keszul). A korrozio miatt megegyszer nem fogom felreallitani a kocsim !
Most keszulnek ra a foltok....

Peter.
+ - matrica, metabond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vasarnap megkaptuk aposomektol a v.olivazold zastavajukat,
ugyhogy
Szombathelyen es kornyeken eggyel tobb HIX-matricas autoval
lehet talakozni!

Mas:
Szeretnek bele metabondot tolteni, valaki tudna egy adagnyit
eladni nekem?
Szombathely - Gyor - Budapest, vagy Szombathely  - Veszprem
-Bp
utvonalon jarok cegautoval, tehat erre lenne a legjobb.

Kosz es udv: Subi
alias: Schubert Jozsef
+ - Re: Lada express (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nemzetisegieknek van egynehany brutalra tuningolt Ladajuk

1., jovok haza Piliscsaba kornyekerol ejjel 150 korul egy ultetett Honda
Civiccel...
egyszercsak fenypont megjelenik mogottem es kanyarrol kanyarra kozelebb
jon...
olyan 4-5km mulva nem birtam idegekkel es elengedtem ... 4 nemzetisegi ult
benne...
nem tom hogy csinaltak, az en ladamnak nem volt fele ilyen utfekvese sem,
isten nyugosztalja...
de hogy a Civic-et is lenyomtak...

2., keresztezodesnel mellettunk all egy osdi szakadt Zsiga, mi 2.0 Vectraban
'feszitunk'...
zold.... haver padlogazt ad.... a Zsiga rohogve megeloz... es le is gyorsul
alaposan...
valahol 140 kornyeken kezdtunk kozeledni hozza....

3., Honda Civic szinten, Margit hid fele tepek Budan a felso rakparton,
megyek kb. 120 korul,
mikor feltunik egy kereklampas Zsiga, visszakapcsolok padlogaz, stb...
de megeloz, es utol se erem... pedig nem mondom mennyivel mentem mar a
komjadi uszoda elott...

egy taxis ismerosom szerint a ladakbol 130LE-t siman ki lehet hozni, ugy
hogy meg egy ideig eletben is
marad a kocsi... igaz 20 liter korul zabal legalabb (modjuk az enyem is 14-t
evett ha nyomtam neki)

de hogy az utfekvesuket hogy a turoba tudjak ilyen jol feljavitani.... es
plane az etnikum ... hmmm
mindenesetre nagyon ugyesek !!!

HNR
(Honda Civic 1.5 LSi)

> >1. a keresztezodesben egy kek Lada 2105 N ugy legyorsult, hogy azt
hittem,
> >leallt a motorom. Gyoriek, tudtok valamit errol a tipusrol?
>
> Sziasztok! Errol jut eszembe ami par hete velem tortent. Jottunk haza
> Nagykanizsarol, egesz uton egy BMW-vel hajtottuk egymast 160-170-el,
amikor
> feltunt mogottem egy szakadt korlampas 1500-as Lada, tele
nemzetisegiekkel.
> Tisztara meg voltak orulve, hogy nem tudnak elozni! Derekig kihajolva az
> ablakon raztak az okluket ilyen sebessegnel.
> A vegen egy "belathatatlan" kanyarban elmentek, de majdnem utkoztek a
szembe
> jovovel. Nem baj, majd legkozelebb ;-)
> Azert kivancsi lettem volna, milyen motor volt a Ladaban. Lehetseges ez
sima
> gyari motorral?
+ - gorogorszag, vizes motor, szivoternyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

*****
Vegre hazajottem, vegre elolvastam a lemaradasomat AUTO-bol.
Megosztom veletek gorogorszagi kozlekedesi elmenyeimet.
Athenba erkeztunk repulovel, 
mar ez is jol kezdodott. Egy ocska b737-200 Olimpic Airwayz-el mentunk.
Ilyen ocska gepet meg nem lattam. Kinezve, a szarnyon hanyasra emlekezteto
foltok, benne labnyomok...(most volt a hiradoban, hogy pont egy ilyen gep,
pont pesti jarata kenyszerleszallt, meg athenban, mert megserult a
futoja.:-)) ).  A repteren fogadott bennunket 2 suhanc, akik elvittek
bennunket a szallashelyre 170 km Athentol eszakra. Egy 12 uleses Ford-val
mentunk. A pesti csucs kismiska az Atheni forgalomhoz kepest. A varosban
nincs korgyuru, igy a forgalom java resze mellekutcacskakon zajlik. Lampak
elott besorolas hejett tulekedes van, savokat nem lehet felfedezni.
Iranyjelzot nem hasznalnak, csak veszvillogot. Fenykurt meg duda az viszont
megy. Az autopalyan pedig rendszeresen a leallosavot hasznaljak haladasra.
Hallgatolagosan kotelezoen, ha csak a megengedettel megy az ember. Volt
szerencsenk menetrendszeru autobuszt is kiprobalni. Ket buszt inditanak
egyszerre, mert annyi az utas. Persze senki sem all, mindenkinek van helye.
Na ez a ket busz az autopalyan versenyzett egymassal, elozgettek egymast,
mikozban az utasok is szurkoltak a soforoknek, es mutogattak egymasnak.
Fetrengtunk a rohogestol, ha eppen nem kapaszkodtunk a beszarastol.:-)) 
Szoval eleg gorogos volt. Az autopark nagyon vegyes kepet mutat. vannak
csucs gepek, es vannak nagyon szakadt verdak is. A rendoroket ez mit sem
zavarja.

****
Csak eszembe jutott.
A szivattyuhoz egy potit is rakhattok, igy menet kozben szabalyozhato a
vizbefecskendezes.

****
Egy kerdesem lenne a szakiktol. Mond-e valamit a motor uzemallapotarol, a
pillango szelep moge elhelyezett nyomas(vacuum) ,ero szonda?

Koszi

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Hajtas/konyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Lista

Orommel konstatalom, hogy a temakban a teli vezetestechnikahoz ertunk. Igaz
a BMW reklam indittatasara:-).
Mindenkinek ajanlom figyelmebe a "Volannal a vizsga utan" cimu
konyvecsket!!!!!
ebbol nagyon hasznos infokat tudhat meg mindenki. Egeszen a sportos
kanyartechnikaig, elsokerekeseknel pl. ballabas fekezes stbstb. nagyon kafa.
Sajna nekem elveszett:-((

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - nem csak Vectrasoknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,

eloszor is orulok hogy jo lett a talalkozo, talan legkozelebb en is
elmennek, talan tobb napra is, talan az asszony is vezethetne hazafele...
:-)

Szoval, nekem kopogott az elso futomuben valami kis mano. A hetvegen
megtalaltam es elvettem a kalapacsat egy icipici - WD40-nel! (ezzel a kis -
heringgel!)
Mivel allo helyzetben hiaba nyomogattam az elejet, mekk se szolalt, ezert
kiprobaltam - mekkhuzkodni az elejet, felfele, a sardobnal fogva. Lett is
olyan ektelen recseges-ropogas hogy mekkijedtem! No hat, alabujva azt is
mekkallapitottam, hogy a stabilizator belso szilent blokkjaban csak ugy
szorul a rud, es ha nagyon hajlani kell neki, akkor ugrik egyet, es ez adja
a koppanas-szeru hangot. Volt otthon egy fel teherauto WD40 spray, abba
aztattam a kocsit, es most felig-meddig (inkabb tobbe, mint kevesbe) elmult.
Ja, meg annyit csinaltam, hogy kilazitottam a stabi kulso gyurujet,
szabadjara engedve a stabilizatort, es ugy sem csinalta. Persze aztan
visszakotottem. Igy azert nagyobb doccenokbol _kifele_ jovet mekkszolal.Mi
lenne, ha nem kotnem vissza a stabilizatort? Ja, a cserejehez szet kellene
szedni a futomuvet - azt azert nem!

Ettol fuggetlenul megnezetem a telokat is, bar meres szerint meg mindig
85%-osak.

Viktor
+ - Melyiket vegyem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziaszok Autostarsak!

Segitsetek, adjatok tanacsot!
Le szeretnem cserelni 89-es evjaratu 1,5 TD kadettemet.
Harom auto kozul szeretnek valasztani:
AUDI 80-as 1,6 TD (10 ev koruli)
VW  PASSAT 1,6 TD (10ev koruli)
MERCEDES 190D (2 l diesel) (12 ev koruli)
Mit tanacsoltok, melyiket vegyem?
Szempontok:
Alkatresz ar, szerelhetoseg, megbizhatosag,
melyiket lopjak kevesbe, stb....

Tanacsokat maganba is.
Koszonom:
P.Peter
+ - Eljenek a rendorok+traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is: nagyon sajnalom, hogy nem tudtam kimenni a talalkozora. /Lehet,
hogy nem is hianyoztam? :-) / /Kb. 2 Km-re voltatok a hazunktol/. Szombat
delre olyan gyomorrontast kaptam, hogy szinte berletet kellett valtanom a
mellekhelyisegre. :-( Raadasul a munkahelyem nem szponzoralta a szombat
delelottot. :-( A legkozelebbin ott leszek! 
Szoval a subject beli tema. Elore kell hogy bocsassam, nekem SEMMI bajom a
rendorokkel! De a minapi "mutatvany" kicsit elgondolkodtatott. A zebran
parkolt(!) egy kocsi. Egy rendor paros /egyik ir, a masik olvas :-) /
atment a zebran, ugy, hogy majdnem neki mentek a kocsinak. Az egyik kezeben
ott is volt a birsagolo tomb. Fel sem tunt nekik. Gondoltam, hogy
megkerdezem oket, hogy az iment tudjak-e miert kellett iranyt
valtoztatniuk? :-( De vegul is nem jutottam el addig. 
A kocsi tipusa: egy szep nagy Nissan Patrol volt. Lattam, hogy kik ultek
bele. Szerintetek? Nem, nem Gizi neni a fejkendojevel! Ket ruhasszekreny,
kar vastagsagu aranylancokkal diszitve. :-( Utolag, lehet hogy megertem a
rendoroket. :-(
Na ennyit a mai duhongesemrol. Az egyik elozo szamban irta valaki, hogy
irja le aki tudja a helyi traffipax szokasokat. Tehat Kecskemet. /Lehet,
hogy elobb kellett volna? :-(/
1. Bp felol az 5-oson, ahogy beerunk Kecsora a ladanybenei leagazas utan
van egy buszmegallo. Ide szoktak berakni a kocsit. /Piros Skoda Favorit/.
Vagy kicsit feljebb lezeres /Fama lezer/ masinkat. /Itt van a kassza is! :-)/
2. Szeged felol. A Szelmalom utan lezerrel.
3. Kmet elkerulo Bekescsaba fele /44-es ut/. A feluljaro utan - a repter
felol nezve - rogton ott szoktak allni a harom labuval! /Lezer/
4. Soltvadkert felol /54/: bent a varosban a feluljaro elott egy bokorban
talalhato egy Skoda... :-(, majd a feluljaro utan egy 3 labu :-((
5. Dunafoldvar felol /52/. A Polust elhagyva a 2. gyalogos lampa utan
szokott allni, illetve az Esso kut utan vegig, barhol!
6. Cegled felol. /441/ A Barnevalnal a sorompot nezi, altalaban.
7. Bekescsaba felol, varosban. A korforgalom utan van egy Mol kut. Utana
egy olyan 300 meterre van egy bozotos. Lass csodat es egy Skodat! :-) Majd
ujabb 300 meter utan a konzervgyarnal a parkoloban, illetve vele szemben a
kis fabodenal.
Fontos: a kocsi rendszama: BCW-018 Piros Skoda Favorit. Menet kozben is
mer!!! A beszerzesekor - kb 1993 - allitolag ket het alatt megkereste az
arat!! Akkor volt kb muszerestul 1 milla!
Van egy mobil lezeres traffipax. Ezt barmelyik rendorautoba beteszik. 
Vegezetesul egy erdekesseg: "garazdalkodik" egy feher Opel Astra.
Rendszama: GIK-235. Ebben elol-hatul egy-egy kamera van felszerelve. Ez
-szerintem- nem traffipaxol. "Csak" a menet kozbeni szabalytalansagokat
filmezi. Ha megallitanak, lehet mozizni! Vissza lehet nezni, hogy mit
csinaltal! :-(
Remelem tudtam segiteni, de ezeket NEM azert irtam le, hogy a szabalyokat
ne tartsatok be! Bocs, hogy hosszu voltam!
Jo autozast!
BY!
Zoli 
.  

 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - Feka kocsi; kutas trukkok, benzin minoseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta

"Tudtatok, hogy a feka kocsik mikor hajohintat jatszanak akkor azt ezzel csinal
jak?"

Elepedek a kivancsisagtol, hogy megtudjam, milyen az a feka kocsi, es hogyan tu
dok vele hajohintat jatszani! Mondjatok meg!!!


 irta:

"Mivel mar tankolni nem volt idom a szeretett kutjaimnal (MOL, Shell), maradt a
z OMV. Egyszer mar szivtam veluk (azt megirtam nemreg), most sajnos sikerult me
g egyszer. Valahogy nagyon nem komazza a gep ezt a benzint. Mikor"

Errol jut eszembe: egyszer egy OMV kut penztaranal az elottem allo paciens nemt
etszeset fejezte ki, mivel sikerult tobbet tankolnia (vagy 1 literrel, vagy 3-m
al, mar nem emlekszem), mint a benzintank gyarilag megadott terfogata. Nem volt
 tul agressziv tipus, sikerult valami olyan dumaval leszerelniuk, hogy "a csove
kbe is fer meg", meg "deformalodhat a tank, es akkor tobb fer bele".

Egyebkent a ketutemu Trabinak pl. sokkal jobb a MOL benzin, mint a JET (0,5 l/1
00 km kulonbseg!, jobban huz, kevesbe csorog), (negyutemu) funyironak is; a sog
or Astraja viszont a JET-et komalja.


Udv:

Padi



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Fiat Palio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ha jol tudom, a Paliot ott gyartjak, es csak arra a piacra szantak.
>A mult honapban lattam egyet a Balatonnal, ne'met rendszammal!!!

...es lathatsz elobb-utobb nalunk is, mert mar itthon is aruljak, de
csak a kombit, csak meg nincs bennt a koztudatban, hogy lehet kapni.
Akkora, mint a Fiat Duna kombi (Uno kombi) volt, 1.2 es 1.6 (Brava)
valamint 1.7td motorral. Ehhez kepest nem is draga, a 2.4M (1.2
benzines) es 2.9M (1.7 dizel) kozott vannak az arai.

Udv:  Zak

+ - talalkozo + Wandor v2.0 + video (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Jo volt a talalkozo, en nem reszletezem mert mar tobben megtettek,
hozzatenni csak annyit tudok, hogy mi kicsit hamar leptunk le, (d.u. 3 ),
mert szerintem ez csaladnak nem valo. Sem a nejem, sem a sracok nem tudtak
belemerulni az autos dolgokba tobb oran keresztul, ugyhogy kompromisszumos
megoldaskent ennyi fert bele.

Nagyon tetszettek a kulonleges megoldasok, a Fiat motoros Trabi, a Lada
klima, a Skoda hangveto", es a profi Honda VTI

LesLie koszi a Wandor v2.0, jobb mint 1.0 volt, de megkernelek, hogy a progi
listabol vedd ki a nevem, nem jo ott viszontlatni magam, amikor nem is en
adtam a v2.0 -t.
Javaslom a nevek teljes elhagyasat ennel a resznel, vegul is teljesen
mellekes, hogy ki küldte/ajanlotta.
Lehet, hogy meg lehetne szerezni a ceg(ek) hozzajarulasat. (?)

Video miert nem kerülhet fol ? Na tudom, hogy sok biztosan nem a meret
miatt, de nehany 10 mp meg nem tul nagy. A napokban bedigizem azt a par
masodperces reszt, amikor vegigpasztazom az ott megjelent autokat, majd
meglatjuk mekkora lesz.

Udv: GaBa
+ - video (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jelentem alassan keszen vannak az AVI-k, 2 db nem tul nagy meretuek.

Minoseg:

egyik:  1,16Mb 240 x 180, 24 bit, 276 kepkocka, 25.000 kepkocka/mp, 102
kB/mp, IndeoR video 5
masik: 1,78 Mb 240 x 180, 24 bit, 429 kepkocka, 25.000 kepkocka/mp, 101
kB/mp, IndeoR video 5

A parkolo kocsikat mutatja, egyik a gokart palya feloli oldal, a masik a
piac feloli oldal ertelemszeruen.
Nem tudom van -e ennyi hely, van-e ertelme feltenni a site-ra ?
Kozfelkialtassal szavazzuk meg !
En persze feltennem ! Mas mit mondd ?

Udv: GaBa
+ - R/C auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Okt 9-10. kozt robbanos R/C autoverseny lesz 
Kobanyan. Budapest Bajnoksag.

Azok kedveert, akik meg nem voltak
ilyen versenyen elmondanam, hogy a kisautok
2.5s alatt vannak 100 on. Termeszetesen
a negykerekhajtas es az automata valto az
alapfelszereles. Maga a verseny 480m es epitett palyan zajlik
es 30 perces a donto futam, ahol kb 5 percenkent
boxkiallassal teszik meg izgalmasabba a versenyt.

A donto futamok 13 ora utan
lesznek szombaton es vasarnap.

A pontos cim: Kobanya, Hangar ut 10.
(BMSE ill. Kesjar gokart iskola)

A 98 as busz 50 meterre all meg a palyatol.

Akit bovebben erdekel a dolog, azt
szivesen latjuk a MODELLEZO listan,
amire a 
cimen lehet jelentkezni.

Udv: Andras

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS