Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 558
Copyright (C) HIX
1999-11-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re:Kispolak tuning (mind)  175 sor     (cikkei)
2 Fw: Trabisok (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Esoerzekelo (mind)  48 sor     (cikkei)
4 2000-es programok (mind)  28 sor     (cikkei)
5 1 hetes Vento TDI (mind)  30 sor     (cikkei)
6 Katalizator kivetel (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Hogyan kell a gazbovden hazat kicserelni?? (mind)  16 sor     (cikkei)
8 vectra eladva (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Fogyasztas utoljara (mind)  34 sor     (cikkei)
10 Erdekesseg(?) (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re : Bicikli (mind)  24 sor     (cikkei)
12 Bikazas (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Hangszorofedel (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Re: 554-es HIX AUTO (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Re: akksi (mind)  17 sor     (cikkei)
16 nemet/angol (mind)  6 sor     (cikkei)
17 Vectra futes (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: varosi sebesseg (mind)  27 sor     (cikkei)
19 Re: Bicikli (mind)  53 sor     (cikkei)
20 Re: *** HIX AUTO *** #554 (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Oldboy! mindenki! (mind)  3 sor     (cikkei)
22 Re: 98-as benzin (mind)  23 sor     (cikkei)
23 Vizpumpa (mind)  14 sor     (cikkei)
24 ARO, 2T(rabi) (mind)  171 sor     (cikkei)
25 bicikli (mind)  33 sor     (cikkei)
26 Ki a katalizatorral! (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Lassu haladas (mind)  22 sor     (cikkei)
28 Dr. Schmidt es a Trabant (mind)  29 sor     (cikkei)
29 Schmidt dr. Trabantja - utoljara (mind)  11 sor     (cikkei)
30 ATVERES! (mind)  20 sor     (cikkei)
31 fustoles (mind)  17 sor     (cikkei)
32 hengerfej kerestetik (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Re: Lada-tuning (mind)  30 sor     (cikkei)
34 Hianyzo szamokrol (mind)  16 sor     (cikkei)
35 bringasok, Trabi Nemeto-ban (mind)  53 sor     (cikkei)
36 Dizelvita fokozodik... (mind)  51 sor     (cikkei)
37 Katalizator (mind)  25 sor     (cikkei)
38 Tukor (mind)  28 sor     (cikkei)
39 Lemaradt szabalyok (Volt: Re: Re vti@egon.... (#555) (mind)  27 sor     (cikkei)
40 Mit jelent... (mind)  12 sor     (cikkei)
41 Re: bicikli (mind)  37 sor     (cikkei)
42 Gyujtogyertyak (mind)  7 sor     (cikkei)
43 Re: bringa, focuska, (mind)  128 sor     (cikkei)
44 Re: Bikazas (mind)  18 sor     (cikkei)
45 Harom kivansag (mind)  52 sor     (cikkei)

+ - re:Kispolak tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem vita inditonak szanom ezt a cikket, vagyis, hogy erdemes-e a ispolakot
tuningolni. Akinek csak ez van az ezzel kezd valamit es ezt folosleges
lenezni. 
Ha valakit nem erdekel attol elore is bocsi, bar azt hiszem csemegenek
szamit az autotechnikaban.

En mar csinaltam nehany kispolskit, mert eloszor az volt aztan meg azert
mert masnak is tetszett es nekik is az volt.

Ha mar tuningrol van szo, akkor csak a komoly dolgokrol illik beszelni.
Vegyuk eloszor a kispolski eredeti motorjat. Hat nem az idealis alany a
tuningra, mert negyutemu es kethengeres es iyg a ket dugattyu egyutt mozog
fel le ami tomegero szempontbol nem idealis, de ennek ellenere lehet
kezdenei valami a dologgal. Eloszor is kell szerezni egy Fiat Panda 30-as
hengerfejet. Ez a tipus szinten kethengeres es leghuteses. Ebben a
hengerfejben nagyobbak a szelepek es lehet ra nagyobb karbit is rakni. Ez a
hengerfej atalakitas nelkul ramegy a motorra. Termeszetesen a hengerfejbol
le kell venni, hogy a kompresszio viszony nojon, kb 10,5-11-es ertekeig.
Tovabb nenm szbad, mert biztos, hogy csorogni og. (tapasztalat) Kovetkezo
egy tuning vezermutengely legyartatasa, amit celszeruen az eredetibol
alakitanak ki. Be kell szerezni egy Fiathoz valo kettorku karburatort es
megnezni, hogy ra lehet-e rakni. Van ra esely, hogy ramegy, de ha nem,
akkor le kell gyartatni egy szivocsnkot. Ezt ontik, igy egyszerubb elore
megcsinalni a gipszmintat, mert akkor lehet, hogy olyan lesz amilyen kell.
Kovetkezik a hutes. A gyari hutodobot a motor jobb oldalan ki kell nyini,
olymodon, hogy a kis ablakot lezaro lemezt ki kell vanni. Komoly tuning
eseten az egesz lemezt ki kell vagni ugy, hogy csak a hengerfejen maradjon
boritas. Minket esetben le kell mondani a futesrol , mert az csak jelzes
ertekuen lesz, de hat mindennek ara van. A gyujtas jo ugy ahogy van, ha
rotoros elosztos, az is jo, de erdemes egy uj fejet ra venni es egy uj
rotort, amiben nincs zavarszuro ellenallas, mert ez csokkenti a gyujtasi
energiat. Javitani lehet a gyujtason egy Lada trafo beszereleseval illetve
a 12+ kabelben levo ellenallashuzal kiiktatasaval. Igy kozvetlenul kapja
meg a 12 voltot es jobb lesz. A radioban keletkezo zavarokat ki lehet
szurni mashogy is, atobbi autos meg ne jojjon kozel. A megszakita csereje
is szukseges es nekunk a legjobban a DODUCO markaju valt be es kb 7-8 ezer
km-t kibir gond nelkul. Az alapelogyujtas kompresszioviszonytol fuggoen
11-12 fik a gyari 10 helyett. Kipufogt annyiban erdemes atalakitani, hogy a
leomlok vegerol le kell vagni a perforalt csovet es erdemes egy
tisztesseges meretu kiomlot ravarazsolni. Ha ezt mind megteszitek akkor
40-45 Le-s eleg jo nyomateku motort lehet kapni. Ez mar jol viszi a gepet,
de nem lesz orokeletu. Ja az olajnyomas szabalyozo rugot at kell hokezelni,
ugy hogy az olajnyomas 4,5-5 bar legyen. gyarilag ez 2,8-3barnal szabalyoz.
Ez nemileg noveli az elettartamot. Az elektromos gyujtas nem csak draga,
hanem  folosleges is, mert nem lesz vele jobb(tapasztalat). Felfurni meg
egyenesen tilos, mert amugy is gyenge es vekony a hengerfal igy azt ha
felfuroda, akkor szamitani lehet nemi probelmara. 
Alapvetoen en nem ebben latom a tunigolas lehetoseget, hanem a masik
modszerban amit szinten megcsinaltam.

Legegyszerubb, ha az atalakitasi leiras egy reszet elkuldom, mert ebbol
lehet a legtobbet megtudni.- persze a vegen elmondom, hogy mi nem igaz,
mert a motor teljesitmenyet 36 Le-re kellett levinni hivatalosan ahhoz,
hogy engedelyezzek.
A motor:
FIAT A112
	négyütemű, 4 hengeres, OHV vezérlésű, folyadékhűtéses benzinmotor
	lökettérfogat:			903 cm3
	sűrítési viszony:		7,6:1 (valos adat: 10,5)
	furat/löket( mm):		65/68
	max teljesítmény:		26,4kW(36LE) 5400 f/min( valos adat:kb 60 Le 6000 f/min)
	max nyomaték:			60 Nm 3000f/min (valos adat: kb 72 Nm)
	tömeg:				72 kg


Motor-váltó összeépítés : A motoron és a váltón az összeépítéshez
szerkezeti elemet érintő átalakítást nem kell végezni. Az A112-es motoron a
hengerfej tömítést ki kell cserélni 0,3 mm-rel vastagabbra. Így a motor
teljesítménye jelentősen csökken. Kb. 36 Le-re. A 126-os motorjának és az
A112-es motorjának kuplungtárcsájának és kuplungszerkezetének méretei
megegyeznek, így a váltó nyelestengelye változtatás nélkül összeilleszthető
a motor kuplungberendezésével. Az ütésszerű terhelések elkerülésére az
A112-es motor rugóelemes kuplungtárcsája kerül beépítésre. A
kuplungszerkezet és a kinyomó szerkezet egymáshoz viszonyított helyzete nem
változik, ezért a kinyomókar átalakítást nem igényel. A motor és a váltó
összeillesztése után 25 mm-es hézag keletkezik a motorblokk és a váltóház
között, így az adapter célszerűen 25 mm-es acél vagy aluminium lemezből
kerül kialakításra. Az adaptert és a motorblokkot (a blokk gyári
furataiban) 4 db M12-es csavar fogja össze. Az adaptert és a váltóházat (a
váltóház gyári furataiban) 6 db M8-as csavar fogja össze. Az önindító a
motoroldalon az adapterben kialakított helyen kerül beépítésre.
Motor-váltó felfüggesztések : A váltó acél kereszttartón elhelyezett
fém-gumi elemeken nyugszik (gyári). A motor acélcsőből hajlított
kereszttartón fém-gumi persellyel, M10-es csavarral van felfüggesztve. A
kereszttartó a karosszériához (az eredeti csatlakozási pontokhoz) 4 db
M12-es csavarral van erősítve.(Ezzel a megoldással minden csatlakozási pont
gyári marad, így nincs szükség a karosszéria átalakítására, és a
karosszéria terhelési viszonyai is megmaradnak.)
Motortakarólemezek : A 126-os hátfalából kialakított lemez. Merevítő
szerepe nincs, a lökhárítót és a motortér ajtót tartja, esztétikai és
biztonsági szerepe van (motor forgó alkatrészeinek eltakarása).
Hűtés, fűtés : 
Hűtés : A motor menetirány szerinti jobb oldalán, keresztben elhelyezett
hűtőradiátorral, amely a levegőt légterelők segítségével kapja, elektromos
hűtőventilátor.
                                            Fűtés : A csomagtartóban
elhelyezett fűtőradiátorral, a gk. eredeti, gyári szellőztetőnyílására
ráépítve, elektromos fűtőmotorral.

A kipufogó rendszer egyedi gyártmányú egydobos kipufogó, “négy az egybe”
rendszerű leömlőkkel a motor menetirány szerinti bal oldalán.

A beépített csavarok szilárdsági méretjelzése : 8.8 
( avalosagban a motoron egy duplatorku Weber DMTR 32/32-es karbi volt  es
egy eleg sportosra hangolt vezermutengely. Ennek volt koszonheto a 60 Le. A
kipufogo irdatlan hangos volt de allatjol illett a motorhoz(Jano-dob
gyartmany).) 

C.)Elektromos bekötések:
A 126-os és az A112-es elektromos rendszere szinte megegyezik. Különleges
átalakítást nem igényel. A gyújtás átalakítás nélkül kerül bekötésre.
Kiépítendő hálózat:
·	A vízhőmérséklet mérésére a 126-os un. BIS kivitelének műszerfala kerül
beépítésre, ez ugyanis tartalmazza a vízhőmérőt. Átalakítás nélkül
felszerelhető.
·	A hűtőventilátor csak gyújtással működik (relé kapcsolja). A hűtőbe
beépített hőgomba szabályozza a ki-be kapcsolást egy plusz biztosítékon
keresztül.
·	A fűtőmotort a műszerfalon (gyárilag) kiépített kapcsolóval lehet kapcsolni.
·	A töltőkábelt és az önindító kábelét meg kell hosszabbítani a
szerelvények más elhelyezése miatt.
 
D.) Fékberendezés:
A nagyobb teljesítményű motor erősebb, nagyobb igénybevételt bíró
fékszerkezet beépítését teszi szükségessé. (A gyári dobfék erősen hajlamos
melegedésre főleg nagyobb sebességnél (v>100 km/h), ezért működése nem
kielégítő).
elöl : FIAT 850 SportCoupe típusú gépkocsi úszónyerges tárcsafékje kerül
beépítésre. A FIAT 850 SC és a 126-os első futóműve(tengelycsonk állvány,
függőcsapszeg) megegyezik, így 850-es tengelycsonkállványa
(tengelycsonkkal, féktartólemezzel, féknyereggel, féktárcsával) átalakítás
nélkül kerül beépítésre. (Ez persze igy nem teljesen igaz, de ezt kellett
irni, mert kulonben nem engedelyezik. kellett atalakitani, de ezt ok nem
tudtak igy nem volt gond.)
Így ez típusbizonyítvánnyal rendelkező alkatrésznek minősül, így mechanikai
méretezést nem igényel.
(Megjegyzés: A csonkállvány és a fékberendezés mechanikai méretezést azért
sem igényel, mert a fékberendezés nagyobb tömegű, jobb
menteteljesítményekkel rendelkező  gépkocsiból kerül beépítésre, így a
beépítés során a biztonsági tényezők csak nőnek.)
A 126-os főfékhengere megegyezik a FIAT 850 SC főfékhengerével.
A fékcsövek átalakítás nélkül beköthetők az új fékszerkezetbe.

A főfékhenger átmérője: 19,05 mm (= 3/4 " )
Elől:	munkahenger átmérője : 45 mm .
féktárcsa átmérője : 225 mm.
fékszerkezet típus száma : FIAT 100GB100
hátul : hátsó fékberendezés nem változott.
 munkahenger átmérője: 19,05 mm (=3/4" )

E.) Futómű :
A két típus első felfüggesztésének egyezése miatt a gépkocsi
futóműgeometriája nem változott. A futómű beállítási adatai megegyeznek a
gyári adatokkal. A gépkocsi rugózási jellemzői nem változtak. A hátsó
futómű nem változott. A tárcsafék helyigénye miatt a gyári 12”-os
keréktárcsák helyett 13”-os keréktárcsák kerülnek beépítésre. Gumiabroncsok
meretjelzese: 165/60 R13 

Hat kb ennyi. Amit meg erdemes tudni, hogy 11mp alatt volt az oraja
szerinti szazon es 150-et ment. Eleg allat volt, de eladtam, mert lett
masik szerelmem, arra meg nem volt love, hogy megtartsam es megvegyem az ujat. 

Ha valakit erdekelnek reszletek, akkor szivesen elmondok mindent, sot ha
valaki raszanja magat arra, hogy megepitsen egy ilyet annak is segitek
szivesen.


Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Fw: Trabisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ez a kimaradt 554-esben jelent volna meg.

----- Original Message ----- 
From: Gabe >
To: >
Sent: Thursday, November 04, 1999 17:35
Subject: Re: Trabisok


> Sziasztok Autosok,
> 
> A mai Autoban megjelent valaszom igy utolag elolvasva
> nem igazan illeszkedik a lista stilusaba, hangulataba,
> ezert elnezest kerek mindenkitol.
>
> Tenyleg nagyon ideges lettem az eredeti leveltol, es
> azonnal irtam valaszt. Lehet hogy egyet aludnom kellett
> volna ra :) Visszavonom a minositest es a konkret
> javaslatot. Tartalmilag azonban most is ugyanigy
> gondolom a leirtakat.
> 
> Ezuton koszonom a maganba irt leveleket, orulok, hogy
> nem vagyok egyedul a velemenyemmel.
> 
> Udvozlettel,
> 
>   Gabe
+ - Esoerzekelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy erdekes cikk az esoerzekelo mukodeserol.

Az esoerzekelo automatikusan bekapcsolja az ablaktorlot es a csapadek
intenzitasanak megfelelo fokozatban mukodteti.
A Bosch gyartmanyu elektronika infravoros tartomanyban mukodtetett
fenyerzekeloje tobb funkciot is ellathat.

A gyufasboboznal alig nagyobb a fenyerzekelo szerkezet. A szelvedore
helyezik fel.
A szelvedo feluletehez kepest azonos helyzetben egy fenykibocsato es egy
erzekelo elemet helyeznek el.
A szelvedo kulso szaraz feluletrol a kibocsatott feny csaknem teljes
mertekben visszaverodik az erzekelohoz. Minol tobb a vizcsepp a szelvedo
feluleten, annal nagyobb a fenykeve szorodasa es kisebb a visszaverodes.

Az edigg hasznalt lathato feny helyett (a korabbi tipusok) infravoros
tartomanyba tartozo fenyt alkalmaznak. Igy az erzekelo felszerelheto a
szelvedo kevesbe lathato reszeire is, igy lathatatlanna valik.
Ha elozes kozben hirtelen nagy mennyisegu viz kerul a szelvedore, az
automatika azonnal a leggyorsabb fokozatba kapcsol. Igy ilyen esetben is
jo a kilatas anelkul, hogy a vezetonek kellene kapcsolnia a torlest.
Az uj erzekelo felhasznalhato a toloteto mukodtetesere is (zarasa),
valamint az ablakokhoz.
Ha kiegeszito fenyerzekelovel latjuk el, akkor az auto ha alagutba
erkezik, vagy besotetedik automatikusan es idoben kapcsolja a
fenyszorot.

A mukodese anyira egyszeru, hogy szinte hihetetlen.

Valamint a szerkezet kiegeszul kornyezeti-erzekelovel, es
tavoli-erzekelovel.
A kornyezeti a kozvetlen fenyhatast erzekeli pl. ha mar benn vagyunk az
alagutban.
A tavoli pedig a varhato fenyviszonyokat dolgozza fel. Pl. akar
megszunhet a reflektor kapcsolgatas is, mert automatan le es
felkapcsolja majd amikor kell.

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - 2000-es programok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Lista!

A kezembe kerult nehany nagyobb autos rendezveny listaja.
Hazai, valamint kulfoldi. Van benne a technologia es informatika
tartalmuaktol kezdve minden.
En csak a konkretan autosakat irom ki.
Ime:

IAA 2000 Haupstadt-Autoshow	Autokiallitas	Berlin	10.21-29-ig
Automobil 2000			Autoipar	B.pest	09.27-10.01-ig
Auto Mobil International	Autoszalon	Lipcse	04.08-16-ig

A tobbi kiallitas jobbara a gyartas es egyeb felhasznalasrol szol.
Akit erdekelnek azoknak elkuldom az idopontokat.
De kozlom ezek jobbara tolunk 2000 km-re tartott kiallitasok.
Bar ha valakit nagyon erdekel.....

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - 1 hetes Vento TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Engedjetek meg hogy megvedjem az igazam:

>>mentem mar 1 hetes 1,9 TDI Vento utan es abbol is jott 
>>az anyag ha batrabban ertek a gazpedalhozhoz."

>Ez a mese, amit nem hiszem, hogy komolyan vehet 
>barki is. Az 1 hetes autoban (leszamitva a un. 
>bejaratasi km) max. lehet 10e km. Ne akarja mar 
>elhitetni velem barki is, hogy ez a motor kepes 
>okadni a kormot. (mibol allapitottad meg, hogy 
>1 hetes...) A 2e bar feletti hengerenkenti 
>befecskendezest (melyet a csucsokba epitett 
>elektronika szabalyoz), tovabba az utanegetot sem
>veletlenul talatak ki. ("katalizator"). Maradjunk a 
>realitas talajan, az ures, valotlan allitasokat 
>tartalmazo vagdalkozas nem vezet sehova.

1. Nem azt irtam hogy okadta. Jott.
2. Abbol allapitottam meg hogy egy hetes az auto,
    hogy a nagybatyame, akivel -mit ad isten-
    beszeloviszonyban is vagyok. Elfogadva?
3. 4 eve meg szo sem volt koromgyujtesrol, 
    utanegetesrol. Az a technologia most kerul
    bevezetesre. A "sima" katalizator pedig nem
    egeti el a kormot.
4. Mint olvashatod van a dolognak valosagalapja.

Udv 
Balazs
+ - Katalizator kivetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Arra gondolsz, hogy miutan kivetted a katalizatort mi
jon ki az autodbol? Barmelyik ezereves dizelt / 
elkokszosodott ketutemut / elkopott akarmit lepipalod
karosanyag kibocsajtasban! 

Udv
Balazs
+ - Hogyan kell a gazbovden hazat kicserelni?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi

Lehet, hogy kaptal mar valaszt.
Lehet, hogy nem.
Ime: kioldod a ket veget. (kezifek alatt, karbinal.)
Ha jol celzol, es makod van, akkor at tudod dugni az "alagutba". Ez nekem
pl. nem sikerult. Ezert ala kellett volna fekudnom, igyhat maradt a regi
huvely. csehszlovak barataim kitalalhattak volna valami civilizalt megoldast
is.

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - vectra eladva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

vigaszra szorulo auto nelkuli listatarsatok lettem, ugyanis a het vegen
elvittek a Vectramat :-(  Szerencsere kifizettek :-) Kereskedok (nepperek)
vettek meg, es szo nelkul kifizettek a kiirt arat. Vasarnap sikerult
talalnom eredetisegvizsgalatot, de harom ora varakozas utan masfel oran
keresztul tartott. Allitolag a hasznalt szoftver olyan, hogy nem engedi ido
elott befejezni a vizsgalatot es kiadni a nagy A betut :-). 13525 FT-ert
-( Ennek ellenere buzgon olvasom tovabbra is az AUTOt es bujom az
aprohirdeteseket masik auto utan... (Citrom BX, regi Civic vagy ilyesmi,
talan 4-5 szaz ezer ft lesz ra...) Tenyleg, ezeket az autokat nem lopjak,
ugye?
Viktor
+ - Fogyasztas utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Teeby irta:
"3 gorbet tartalmaz.
1. teljesitmeny (kW)
2. nyomatek (Nm)
3. fogyasztas (g/kWh +5%)
[...]
Foyasztas: csokkeno (hosszan)-minimumpont-utana kozepesen novo (hip.
az egesz)"
--
Mondtam mar, ne keverd ossze a fajlagos fogyasztast az adott
utszakaszon elfogyasztott uzemanyaggal.

"Persze mielott valaki elhamarkodottan hevesen visszavalaszolna, az
vegye figyelembe, hogy ez egy nagydizel, es tehergepjarmu motor. Ahol
is kis fordulatra van szukseg a hosszu loket miatt, amivel nagyobb
nyomatek erheto el. Ezert van 1600 1/min-nal az idealis fogyasztas."
--
Teeby, tudok Neked kuldeni egy csomo repulostartos fogyasztasmeresi
diagramot, amit buszokon vagy teherautokon mertunk 50-tol 80 km/h-ig.
Az 50-es sebesseg kozel van az alapjarathoz az esetek tobbsegeben. Az
M5-on mertuk 4 km-es szakaszon oda-vissza. Egyenletes haladas, nincs
emelkedo, szelcsend (max kis szello). Mindegyik 50-nel fogyasztott a
legkevesebbet. Ahogy elottem emlegettek, a fizikat nem lehet
megeroszakolni. A varosi ritmusvaltos kozlekedes egy mas teszta, ott
nem biztos, hogy akkor jarsz jol, ha alapjarat kozeleben kozlekedsz.

    Sziasztok

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Erdekesseg(?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Cegunk nem hivatalos honlapjan megjelent az elso film MPEG
formatumban. Egy katonai fagyasztokocsi stabilitasi vizsgalata van
rajta. A borulasi hatart kerestek, es majdnem meg is talaltak, ugyanis
kis hijan sikerult felboritani a gepet. Ha erdekel valakit, nezze meg.
A film kb. 2,5 MB (18 s):

 http://free.netlap.hu/autokut99/film/stabil_01.mpg

	Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Re : Bicikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> 1., Rakoczi ut Astoriatol a Blaha fele. Ugyebar ketto sav + buszsav. A
>>  biciklis hol megy?? A legbelso kozepen!!!! Mindenki dudal, anyazik, o le
>>  se
>>  . A fiatalember egyebkent a "Hajtas Pajtas" egy munkatarsa. Na
oket
>
> Nem lehet, hogy kesobb balra akart kanyarodni a Keletinel? Mindig gondolj
> arra, amikor a "Hajtas Pajtas" kerekeseit latod, hogy OK EZZEL KERESIK A
> KENYERUKET


Az rendben van, de attol meg be kellene tartani a KRESZ ide vonatkozo
szabalyait, pl. hogy kerekparral foutrol balra ugy kanyarodunk, hogy az ut
szelen leszallunk es attoljuk a verdat a tuloldalra es ott folyt. tovabb!
Az, hogy ok tobbszorosen szabalyt sertenek, hogy gyorsan a celhoz erjenek,
nem mentesiti oket semmi alol, nem beszelve arrol, hogy foleg a sajat
eletuket veszelyeztetik, mert a kocsin legfeljebb a lampa torik. Ami ugye
egy emberelethez kepest elenyeszo... Szerintem ok lehetnek inkabb halasak,
hogy az autosok igy vigyaznak rajuk, meg ha tok szabalytalanok is. Nem
beszelve arrol, hogy a hivatasos soforok is az uton keresik a kenyeruket,
megsem kocsikaznak a kerekparsavban. Nem ?

-----
Udv. : Zsozso
+ - Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

nekem egyszer a karburator felfutesenek releje nem kapcsolt ki,
3 ora alatt ugy lemerult az akku, hogy a kihivott sarga angyal
nem tudta bikazni. A felicia majd szetesett, ugy porgette, de 
a kocsim meg sem nyikkant. Akkor fogtak az akkum, kidobtak,
beraktak egy magukkal hozott akkut, azzal beinditottam a 
kocsit, visszaraktak az en akkum.

Csaba
+ - Hangszorofedel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akinek van ket darab (bontasbol szarmazo)
165 mm atmeroju hangszorora vedoracsa,
(es budapesti) azt szivesen megszabaditanam
tole (ingyen gondoltam ;-)

Cserebe elarulom, hogy hol lehet 4000 Ft-ert
16 centis ketutas (racs nelkuli) hangszorot
venni. Na jo elarulom itt: Interspar Szentendre.
Meg nem tudom hogy szol, de biztos jobbak az
en szetporladt gumis 8 eves hangszoroimnal.

Koszi
 G. Peti
+ - Re: 554-es HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Mindenki keresi az #554-es Hix.Auto-t, de nincs. Engem kulonosen
> bosszant, mert az #553-as 110k volt, tehat eleg sok mindenrol
> maradtunk le... Tegnap irtam a szupervigyornak
> ), de nem meltatott valaszra. Talan ha tobben
> irnank, erne valamit.

Egy tipp: level a  cimre, suject: /arch
Ezutan 10..30 perc mulva kapsz egy jo nagy levelet. Ebben keress 
az 554 karaktersorozatra, ha ebben a sorban szerepel az AUTO 
szo is, akkor bingo: ujabb level a  cimre, de 
most mar az a sor (egeszen) legyen a subject, ahol elobb az 
AUTO meg az 554 karaktersorozatto talaltad. Ujabb 10..30 perc, 
es ott a varva vart lapszam...

Sok sikert!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs

P.S.: A senddoc nem tud ilyen szamrol :-(
+ - Re: akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> A kerdesem az, hogy vajon a regi fesszabalyzo hogyan turte az aksi
> hianyat?

Gondolom, abban a kocsiban sok eletronika nem volt: dinamo es 
mechanikus fesz szabalyzo... Az pedig elviseli, hogy nincs akksi, 
bar a dinamo felgerjedese olyankor eleg erdekes folyamat... :-) Az 
akkuless :-) mod ugy tudom, foleg a generatoroknal, azok 
egyeniranyito diodainal fejt ki kedvezotlen hatast :-))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - nemet/angol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Csak megjegyeznem hogy az nem AGR, hanem EGR szelep. Az Exhaust Gas
Recirculation-bol ered a neve."

anelkul hogy tudnam, hogy mi ez, az Exhaust mas orszagban :) lehet
Auspuff is, es azonnal ertelmet nyer az "A" is. :)
z.
+ - Vectra futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elkuldom megegyszer mert az 554-es szám nalam se jelent meg, pedig abba
irtam volna ezt.

Udv mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne a T. egybegyultekhez, hogy hogyan lehet a Vectra
(91-es) hutorendszeret legteleniteni.
Miota hidegebb van es futest hasznalok, menet kozben fura hangok jonnek a
muszerfal felol.
Ez engem viz bugyogasra emlekeztet, es szerintem a fent emlitett lehet a
problema oka. A futes egyebkent jol fut.
Ha van mas elkepzelesetek a hiba okarol akkor azt is varom.
Elore is koszi.


szlaci
+ - Re: varosi sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

A delelotti varosi fogyasztasom az meg ennel is tobb. Ez az adat a hajnali
bejarasokra vonatkozik. (ures a varos, zoldhullamot kihasznalva) Megallnom
ritkan kell, dehat ne mond hogy orszaguton meg sem alllok...

SzaboZE

ui: most az orszaguti fogyasztasom 6.2 volt.

> wrote in message news:...
> :
> >Masik erv: Vajon miert fogyaszt az autom folyamatos 80-90-es tempoval
> >2500-3000 fordulatnal 6 litert, folyamatos 55-el kb 1200 fordulaton 7,5
> >litert? Ez mar a gyakorlat...
>
> Talan mert a 80-90 km/h varoson kivul probaltad, az 55 ot meg varosban sok
> kis rovid tavon szivatoval, stb.
>
> Vagy egyszer megprobaltal 55-tel menni sok szaz kilometeren varoson
> kivul?:-)
>
> Egyebkent nem gazdasagossagi szempontokbol 50 a lakott teruleten
> engedelyezett sebesseg.
>
> kzoli
>
+ - Re: Bicikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
>
> Az a helyzet szerintem, hogy a legtobb biciklis direkt nem tartja be a
> szabalyokat es szandekosan bosszantja az autosokat. Az ilyennel szemben
nem
> lehet toleransnak lenni.

Szia!

Na ez az a hozzaallas, amikor mindenki ellened van... Nem muszaj toleransnak
lenni, de ha elgazolod te nem fogsz tudni nyugodtan aludni... Mert rajtad is
mulott...


> 1., Rakoczi ut Astoriatol a Blaha fele. Ugyebar ketto sav + buszsav. A
> biciklis hol megy?? A legbelso kozepen!!!! Mindenki dudal, anyazik, o le
se
> . A fiatalember egyebkent a "Hajtas Pajtas" egy munkatarsa. Na oket
> kifejezetten utalom, azt hiszik nekik mindent lehet. (pl. villamossinen az
> ut kozepen, mert a szelen macskako van. A jardan meg elkeritett
kerekparut.)

Jogos! De te mit keresel a villamossinen?

> 2., XI, Etele ut kornyeke. Nemreg epult meg a kerekparsav, gyonyoru sima
> aszfalttal, tagas, stb. 55 koruli ferfi kenyelmesen tempozik az uton.
> Lassitok, szinte megallok mellette, es _udvariasan_ figyelmeztetnem, hogy
> van kerekparut is kiepitve, de meg vegig sem mondhatom, mar szentsegel,
meg
> szidja az anyamat. Most mondjam azt, hogy legszivesebben fejbe lonem? Nem
> mondom!

Egyetertek! A pasas 55 koruli. Mit vartal, hogy megkoszoni, hogy kioktatjak?

> 3., Deak ter, Astoria iranyaba. Kerekparos eloszor a szelso sav kozepen
(kb.
> harom autoval elottem), aztan egy hirtelen mozdulattal beljebb egy savval,
> ugy, hogy a kb. egy meterre levo furgon majdnem elgazolja. Persze a
> bringasnak allt feljebb...

Ez is igaz. De mint latom ebbol a 3 esetbol tanulva feljogositod magad arra,
hogy az altalanositasodat rankeroszakold. Erre csak azt tudom mondani, hogy
ezen a 3 bringason kivul tobb is kozlekedik a varosban, csak nem vetett a
kresz szabalyai ellen es ezert nem tunt fel neked...

> Es akkor a sorok kozt cikazo tukortorogeto motorosokrol meg nem is
> beszeltem.
>

Igen, ez is igaz, de sajnos a kresz engedi nekik, hogy belso savban is
kozlekedhessenek.

SzaboZE
+ - Re: *** HIX AUTO *** #554 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem senki nem kapta meg. A news serveren 11.04-i level osszesen 2 db
van.

> wrote in message news:...
> Sziasztok..
>
> Az #554-et nem kaptam meg, ha valakinek meglenne kernem
> szepen kuldje el nekem.. koszi
>
> AntForce
>
+ - Oldboy! mindenki! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.nexus.hu/sir-nevet/

Itt is keszul egy nemmegfelelosegi lista! :)))
+ - Re: 98-as benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"Talan azert, mert a fel eve meg korszerunek mondott olompotlo adalek a
>szennyezes forrasa es ezt akarjak lecserelni, esetleg kihagyni?"
>
>Roviden: lobbi. Ti. a MOL Kozep-Europaban egyedul allo technologiat
>dolgozott ki a jobb minosegu uzema. eloallitasara, nem keves beruhazassal.
>Ennek pedig meg kell terulnie. Egy reszrol a piacgazdasag utjan, masreszrol
>allami (az igazi piacgazdasagban szerintem ez nem igy mukodik)
>kedvezmennyel. A lobbi indoka: ha azonos adotetellel adjak a jobb 98-ast,
>nem lesznek versenykepesek. A honatyaknak megesett rajtuk a "szivuk", s
>azonnal modositottak (2000.01.01.) jovedeki torveny vonatkozo
>rendelkezeseit.
>
>Tisztelettel:
>
>Kovacs (Attis651) Attila

Akkor miert nem lesz jobb minosegu es olcsobb (kevesbe draga)
95-os benzin is?

udv,

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

    A hétvégén sajnos észrevettem, hogy szivarog a hutoviz a vizpumpanal
(azt hiszem a tengelyénél), a kocsi tipusa BX TurboD, bar nem hiszem,
hogy sok jelentosége lenne. Az lenne a kérdésem, hogy
- mennyire sulyos az eset: ugy értem azonnal kell rohannom szerelohoz,
  vagy van ra egy kis idom?
- az autosboltokban kaphato hutojavito folyadék hasznalhato-e ebben az
  esetben is, és ha igen, ez végleges megoldasnak tekintheto, vagy csak
  atmenetinek?

    Udv,

                                                Zsolt
+ - ARO, 2T(rabi) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

554-es szambol kimaradt ez a cikk.
Ha valaki e szamban esetleg meg anyazott volna, az elkuldheti a privat fiokomba
 is.

>ARO difizar:
>Nekem ARO 243D 4*4-em volt evekig, van benne difizar, de nem ugy, ahogy gondol
jatok. 
>Mivel NEM allando osszkerehajtasu auto, hanem vagy 4*2, vagy 4*4 hajtasu, a 
>terepvaltoban kell atvaltani. Amikor atvaltassz 4*4-be, akkor egy kapcsolohuve
ly osszezarja 
>az elso kardant a hatsoval, azok egyszerre forognak, magyarul difizar.

Ami difizarat emlitessz az kozbenso difizar lenne (elso es hatsokerekek kozotti
 fordulatkulonbseget korlatozna, de ahhoz kellene egy közbenso difi is!), gyani
tom az azonos tengelyen beluli kenyszerkapcsolat volt a kerdes!

>Terepeztem is vele, gyonyoruen kijott a szantasbol a Ladaval-trelerrel egyutt.
>A 80Le 3.2l-es motornak a cseh autopalya emelkedok meg se kottyantak, jatszva 
tartotta fel->le a 90-et, meg a gazt se kellett nyomogatni. 
Meselj mar rola bovebben!
> Ja, osszfordulatszam-szabalyzos adagolo!
Az milyen? Nem csak min-max. szabalyzoallas van rajta? Nem tudok olyan adagolot
, melynek regulatora ami nem minden fordulatszamot olelne fel! 



">Valamilyen szinten kell lennie alapjarati dusitasnak.
SCs I. Dieselt hova dusitassz? Légfeleslegtényezőt nem tudod 1 alá vinni!*"
--
>Benzinuzemu motoroknal a legfeleslegtenyezo 0,8 es 1,2 kozott szokott
valtozni (csak itt gyujthato be a keverek). Az uzemanyag tokeletes
elegetesehez 1,05-1,1 legfelesleg tenyezo, un. szegeny keveresi arany
kell. Ilyenkor gazdasagos uzem adodik, de valamivel kisebb
teljesitmeny. Ha a motor legnagyobb teljesitmenyet akarom kihasznalni,
akkor a levego tokeletes elegetesere kell torekednem, ez ugy 0,9-0,95
(kisebb mint 1) legfelesleg tenyezonel adodik. Dizeleknel nem nagyon
szoktunk legfelesleg tenyezorol beszelni, ugyanis a dizel motorok
minosegi szabalyozasuak. A dizelolaj tag keveresi aranyok kozott
gyulekony, igy itt nem a beszivott keverek mennyiseget szabalyozom,
hanem a keveresi aranyt, azaz ugyanannyi levegohoz kulonbozo
mennyisegu olajat fecskendezek be. De ha mar legfeleslegtenyezo, akkor
legyen az. Dizelekre is igaz, hogy a legnagyobb teljesitmeny
0,9-0,95-os legfeleslegtenyezonel adodik.

>A dizeladagolok korrekcios berendezese a maximalis nyomatek
fordulatszamat elhagyva csokkenti a szallitott uzemanyagmennyiseget,
mert tobbet nem tud gazdasagosan elegetni. A szallitasi gorbe maximuma
az elvi nyomatekgorbe maximumanal van.

Scs I."Valamit rosszul tudni kutyább dolog, mint nem tudni!
Amennyiben terheles nelkul jaratod a motort - s amit emlitettel igy
tortenhetet t - elofordulhat ilyen eset: alapjaraton (800 rpm) jar x
mennyiseg/utem fogyasztassal
felgyorsitod 2x mennyiseg/utem uzemanyaggal (ez nem dúsítás!!!)"
--
>Akkor mi? Ugynannyi levegohoz tobb uzemanyagot juttatni, az nalam
>dusitas.

SCs II. 1 legfelesleslegtenyezo a hatar. Felette sovany (szegeny) a keverek, al
atta dús. Dieselmotornal – mint kutatomernoknek nem mondok vele ujat - so
ha nem szokas dus (lambda<1) kevereket hasznalni. 1,2 korul mar intenziv koromk
ibocsatasod van. Dusitani szerintem a hataresettol dusitanal, de legyen igazad.
 (Szerintem pl. a jeges viz felforralasarol csak akkor beszélhetsz, ha elerned 
a 100 fokot, amugy csak melegíted. Visszatetszo a -25 fokos jeg -15 fokosra mel
egiteserol (pláne olvasztásáról!) is beszelni. Itt nincs  lambda<1! Nem tudok j
obb szot - tuti lenne -, de ez nem dusitas, esetleg adagolt mennyiseg novelese,
 lambda csokkentese)
Adagolo: sorosnal a fogaslecallasra es az adagoloelem altal beadagolt gazolajra
 gondolj! Amugy az altalam ismert adagolok egyikere se jellemzo a csak minimum.
es.maximum-ra torteno szabalyzas! Adott gazpedalallas a regulatort adott fordul
atszamra kalibralja (felteve, ha a terheles nem fojtja le meg jobban!).

SCs I."(legyen 1600 rpm) fordulatszámra
alapjarati toltetre (x-re) visszaveszed a befecskendezesi mennyiseget
(NEM= gazpedal allasa, mert az Dieseleknel azzal a korrektorallast
szabalyzod, a fordulatszamot hatarozza meg!), de akar 0,8 x-re is pl.
közvetlen befecskendezesu motoroknal TERHELES NELKUL."
--
Ez a 0,8*(alapjarati szallitasi mennyiseg) csak kb. ugy egy pillanatig
fordulhat elo, ugyanis az alapjarati minimum szabalyzo az alapjarati
szabalyzasi karakterisztikan fel-le szaladgalva kis ido alatt
beallitja az idealis mennyiseget es fordulatszamot.

SCs II. Maganban leirom miert erzem, hogy masrol irtal, mint amit megvalaszolni
 akartal! (Nagyerdemut nem untatnam szakmai vitaval!)

SCs I."TEHAT egy munkautem tolteterol van szo, terheles nelkul. A magasabb
fordulatszam hatasara a hatasfokok annyit javulhatnak (munkaigeny
annyival csökkenhet: eges optimalisabb, tomegerok kedvezobben hatnak,
folyadeksurlodas feltetelei adottak stb.), hogy uzemanyagot
takarithatsz meg."
--
Ilyen autot meg nem lattam. 
(Tegnap még lattal egy Scania buszt!!!) 
Egyenletesen haladva a fogyasztasi gorbe a
sebesseg emelkedesevel egy masodfoku fuggveny szerint folyamatosan
emelkedik. A szivomotorokhoz kepest a kulonbozo feltoltok
(terhelesfuggo, rezonancia, stb.) valamennyire alakitjak a gorbe
jelleget, de meg egyet sem lattam, ami nagyobb fordulaton kevesebbet
fogyasztott volna.

SCs II. Amit allitassz azzal eppen Treeby-nek mondassz kapasbol ellent! (Emleke
ztetlek a SCANIAs peldadra is!!!)
KiemelTEM, hogy terheles nelkuli (esetleg konstans terhelesu) motorrol beszelek
, s az egy utembe befecskendezett anyagrol beszeltem!
Itt nincs legellenallas, menetellenallas hatasa (ki beszelt haladasrol az iraso
mban?)!

Összefoglalva: Azt irtam, hogy az eset (meres, kiserlet) amit Treeby leírt az u
de kivetelkent letezik, NEM ALTALANOS de csak a kovetkezo feltetelek eseten leh
etseges.
Erre - vedve Treeby-t - probalsz meggyozni, leirod, hogy ez nem altalanos (miro
l vitazunk? es velem?) sot azok a kivetelek sem leteznek, mert a terheles a seb
esseg fv-eben... Ha ellentmondas volt amit irt, miert nem Te javitottad ki?

Bovebbet maganba, jo?!

SCs II.  2T(rabant) tema:
Miutan minden erdekelt kitombolta magat jogosan (amilyen a mosdo olyan a torolk
ozo elv alapjan)
Nem arulom el a Citroënem tipusat, de diesel. Megjegyzem magamnak szereltem min
dig az autoimat, ezt is!, mostansag cseréltem pl. befecskendezőfuvókákat rajta,
 s mertem vegig a rendszert. (KI KII rendben volt zoldkartyan – 0,1; 0,2 
-, de 150ekm utan eloirjak) Jok ezek a Haynes fele konyvek!!! Amugy ceges Polo 
Classic-kal - dízelt kertem! - jarkalok, havi 10ekm szemelyi hasznalatu keretem
 (felet sem jarom le; javitani szervizbe viszem, (ujabban vitetem) megjegyzem s
ajat kocsimat egyetlen VW szerelo kezebe se adnam! Megszoktam, a specialistak a
 leghulyebbek a szakmajukhoz.). Lehet anyazni, de senki nem tiltotta meg egyetl
en honfitarsamnak se a több diplomat, (felsofoku) nyelvvizsgakat a 3x kezdetere
!

Nem „veszélyeztettem” a Trabit! Biztos „zavartam” - azt
 szabad! -, de mégcsak nem is „akadalyoztam”! (KRESz) 
Nem emlitettem, hogy satuznia kellett volna emlitett Trabinak, mégcsak azt sem,
 hogy levette volna a labat a buzszelep(gaz)rol. Valoban felreertheto lehetett,
 orulok, hogy a JOt felteteleztetek rolam! 
A 4. fouton szabalyosan elozni kicsit tobb, mint csuklomozgatas, allando intenz
iv szembeforgalommal.

Ket kerek egy kocsinak keves, motorjaim voltak. Nem azt mondtam, hogy ne tegyet
ek olajat bele, s ugy jarjatok. A gyár nem hulye, optimumot ir elo! 1:40-nel va
lóban tovabb el a motor, de a +20% keptelen elegni – meg ha a fotengely s
zereti is! -, mindet a pofamba nyomod. 1:33 alatt meg a kormolodas-kokszosodas 
miatt kifejezetten csokken az elettartama!
Az olaj frankon bekeverheto a 1:50-re manualisan is. Lattam Wartburg motort 400
 ekm-t futni - tanarome volt - bekevert 1:50 AGIP 2T olajjal!!! Szinte nulla fu
st!

Dizel haszongepjarmuvek! Gizike es gozeke!!! Fajlagosan nezzetek mar a dolgokat
!
Egy busz több tucat embert szallit, egy fustolgo teherauto tobb tonnat. 
Mig Te jo esetben masodmagaddal mereszted a  a szemelyautoban, max. mazs
anyi terhet viszel! S a haszonjarmu nem bocsat ki otszorannyi karosanyagot se (
sot altalaban a 2x annyi is tulzas!!!), ez fajlagosan tizede sincs (tonnára, fo
re vetitve)!!!. Tudod, ha a buszon ulo osszes gyalog Trabiba ulne - telne neki 
is legalabb ugy, mint atlagos csoronak titualt Trabisnak! - itt lenne a vilagve
ge! Fustokado (szemely)autokat tenyleg ki kellene szurni! 

A kepzettarsitas talalt! Vegigszivtam a nyari brinyoturaimat Trabik utan vegigk
rakogva, akkor elhataroztam kivancsi vagyok a velemenyekre. Ritkan irogatok, eg
yutt jott tobb tema! Ha ominozus cikkben nincs szo 2T-rol lehet eszembe se jut,
 de tagadom azert utalom a Trabantosokat mert Treeby is az (latom Te a listan i
s 3-4 eves gyerek szintjen gondolkodol;-)!






____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - bicikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Felado :  [Hungary]
>
> > Egy, azaz egy darab biciklistat lattam, akire rapoccintettem a
dudaval
> > (miutan
> > majdnem a kerekeim ala kerult) es felment a jardara.

Keson dudaltal!!!

> Es ezzel szabalytalansagra kenyszeritetted, mert a jardan
biciklizesert
meg
> is buntethetik. Nem volt igazad.
>
> Az, hogy radudalsz, mert nem fer el _melletted_ a savodban
> ahelyett, hogy varnal, meg nem vigyazas. Ne fraszban legyel, hanem
cselekedj
> belatassal es kulturaltan.

Erdekes, en nem reg tanultam a kreszt, es abban az all, hogy elozesi
szandekodat
dudaval kozolheted a biciklissel. Tesztkerdes is volt. (persze, nem
akkor kell
dudalni amikor mellette vagy...)
Szoval nem azert kell dudalni(roviden!!; a hosszu dudalas jelentese: a
qrv anyad), hogy a bringas felmenjen a jardarol \lemenjen az utrol,
hanem azert, hogy jelezd neki: el ne rantsd a kormanyt haver, mert el
talallak utni! Igaz, sok kresznemtudo bringas a dudat szemelyes
sertesnek veszi es kozepso ujjanak felmutatasaval fejezi ki
nemtetszeset. Azert szebb latvany egy felmutatott kozepso ujj, mint
veres agyveloplecsnik a szelvedodon(biroi pulpitus nezegetese vadlottak
padjarol, minden elott racsokat latni stb.)
udv, san
+ - Ki a katalizatorral! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tobben is felvetettek, hogy mi tortenik, ha kiveszik a katalizatort 
a kocsibol, pl.:

"Kerdesem az okosoktol:
nem bolygatja ez meg tulzottan a motor karakterisztikajat? 
(Gazlenges, kalkulalt fojtas es egyeb okossagok)."

Jelentem, ismerek olyan Astrat, amelyik kinyirta a katalizatorat 
(benzint adagolt, csak gyujtas nem volt melle) - azota egy 
csodarab helyettesiti. A kocsi erosebb lett es kozel egy literrel 
csokkent a fogyasztas.

Uff, en beszeltem, most mar jojjenek a szageertok :-)

Padi
+ - Lassu haladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenki!

Olvasgatom kedvenc autos lapomat, ahol eppen megy a vita arrol, hogy mi
ujsag az alacsony fordulatszamon torteno haladasrol. Most akkor megkerdezem,
mert kezd a fejemben osszeallni a Homaly, meg a Kaosz es tovabb rontjak az
eddig sem tul kedvezo osszkepet. :o)
Kerdesem tehat:
Ha hideg a motor, lassan (kb.1200 rpm), kozepesen (kb.1800 rpm) vagy
viszonylag gyorsabban (kb. 2500 rpm) hajtsak? Ha meleg, hogyan mehetek?
Mindehhez hozza tartozik:
- a kocsi egy VW Golf 1.6 GTD
- mire kierek lakott teruletrol, addigra a motor igy is, ugy is bemelegszik.
- uza. fogyasztas nem szamit, mert annyit kibirunk. A motor allapota,
elettartama sokkal fontosabb szamomra, mint kb. 1 dl gazolaj.

Valaszokat elore is koszi!

   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - Dr. Schmidt es a Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Draga Doktor Ur!

Tudod, en 1992-ben vettem eletem elso autojat, egy Trabantot. Nagyon boldog
voltam vele, anak ellenere, hogy en sem vagyok autoszerelo, sot sajnos
szakertelmem sincs nagyon hozza, inkabb szerelohoz vittem a gepsarkanyt.
Ennek ellenere sokszor cserbenhagyott, de ezek ellenere is tudtam (tudom)
szeretni a Trabantot, kicsi lanyaim pedig imadjak ("Apa, Dabbant!!!")
Amellett, hogy a Trabi volt szamomra AZ AUTO, sok mas gepet hajtottam (Opel
Astrakat, Seat Terrat, Hyundai H100, Lada 1300, KisPolski, Peugeot Boxer,
Toyota Corolla....), megsem voltam egyiktol sem elszallva. Most egy
klasszissal jobb autoban ulok, aki olvassa a listat, az olvashatta "Kovacs
Janossa" valasomat, nagyon boldog is vagyok az uj kocsimmal. Viszont most
sem nezem le a Trabisokat. Sem a Warnyut. Sot ha kell, segitek nekik -
elsobbseggel, lehuzodassal, mert tudom, hogy milyen erzes 26 pacival elozni.
Mindamellett azt gondolom, nem vagyok elfogult.
Viszont ha valaki kijon elem a stop tabla ellenere, foleg azert, mert nem
birja a fustomet, annak azt uzenem, hogy ne menjen ki az utra, mert valami
nagyon csunyat kivanok ra. Sot ha felted kicsi csaladod egeszseget, ne
engedd oket buszozni, hiszen a diesel-fust rakkelto anyagokat is tartalmaz.
Lakjatok az erdo kozepen, mert ott talan meg tiszta levegot szivhat a
csaladod. S ha Neked a Joistenke megadta, hogy ne kelljen ilyen autot
vezetned/birtokolnod, akkor orulj neki, ne legy bunko masokkal.
Bocsi, ha hosszu lettem egy kicsit, de ezt nem birtam megallni szo nelkul.

   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - Schmidt dr. Trabantja - utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsika, ujbol vegigolvasva a levelet kiderult, hogy Schmidt dr.
rendelkezett valaha ilyen geperejuvel. Azert legyen megelegedve a sorsaval,
hogy most jobbra telik (masoknak egy elet munkaja volt).

Udv:

   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - ATVERES! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi all,

Szombaton tankoltam az itt mar sokak altal emlitett
"tigrises" benzinkutnal, a Csomori uti keresztezodesben
(Bencsics BT, Csomori ut 27A) 1000 Ft-ert. Legalabbis en
azt hittem. Ugyanis kartyaval fizettem, es nem neztem meg
a papirt, amit adtak (merthogy rengetegen voltak, en pedig
siettem). Ma megneztem a szamlatortenetem az OTP-nel,
es megdobbenve lattam, hogy a benzinkut 8000 Ft-ot szamlazott
az 1000 Ft helyett. Megkerestem a papirt, amit adtak (ezeket
mindig el szoktam tenni, pont az ilyen esetek miatt),
es azon is 8000 Ft volt feltuntetve (hat persze).

Nos, mit tehetek ilyenkor? Termeszetesen semmit. Illetve
megis: ezentul elkerulom ezt a helyet (hiaba 192 Ft a benzin),
illetve masnak is elmondom, hogy jartam itt.

udv,

Kulcsar Gabor
+ - fustoles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

irtam: "Ez a mese, amit nem hiszem, hogy komolyan vehet barki is. Az 1 hetes
autoban(leszamitva a un. bejaratasi km) max. lehet 10e km. Ne akarja mar..."

 Es nem lehet *EGY* ilyen Vento koztuk? Olvastam nemet
tesztet tobb uj dizelrol (Audi es tsai, BMW), es azok azt irtak, hogy ugyan
nagyon tiszta autok mind, de padlogazzal kifejezetten alacsony fordulatrol
tobbet meg lehet kormoltatni (A VAG TDi motorja kulon kiemelve). Falab
kerdese az egesz.

Egyetertunk, sot lehet, hogy lehet (van is). A falab ellen viszont nincs
olyan - jelenleg - auto ami megoldas lenne. Viszont ebbol azt a
kovetkeztetest levonni, hogy az 1 hetes VW-k (a *TOBBSEG*) milyen kornyzet
szennyezo, kicsit meredek. Mert az *EGY* 1 hetes benzines padlogazon hasonlo
karosanyag mennyiseget tud kibocsatani, legfeljeb "szurkes-barnas" fust
kisereteben.
+ - hengerfej kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Azon tisztelet teljes kerdessel fordulok a listahoz, hogy van-e valakinek
elado,  VW Golf II GTD-hez (1984-1992-ig gyartott, Golf Jetta,) valo,
HIDROTOKES (hangsuly) hengerfeje (2 olaj felvezetoje van, mig a korongosnak
1). Csupaszon (vezermutengely, hidrotokek, szelepek, vezetok, stb. stb.
NELKUL) kellene, csak az alutomb. Lehetoleg ne legyen gatas. Esetleges
ajanlatokat maganba is kerek, ha nem okoz gondot.

Tisztelettel:

Kovacs (Attis651) Attila

U.i.: Soma!:) Nem volt az gonoszsag!:))
+ - Re: Lada-tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
<html>
 
<br>Sziasztok!
<br>Eddig meg soha nem irtam a listara, de most muszaly volt  :)
<p>Na ez az en baratomnak az autoja. Mar nagyon regen gondoltam ra, hogy
meselek rola Nektek, de nem tettem meg
<br>soha..........
<p>Van egy jo hirem szamotokra: tegnap elkeszult az errol a bigulirol szolo
weblap:
<br><A HREF="http://protechnic.netchicken.hu/index.htm">http://protechnic.netch
icken.hu/index.htm</A>
<br>Nezzetek meg!!!! Meg nincsen teljesen kesz, sokkal tobb kep lesz, de
mar ott van az a diagramm, amirol Volner
<br>Janos is meselt. Leirta azt is, hogy eddig mit csinaltak meg rajta.
Ha barmi kerdesetek van hivjatok Ot nyugodtan (ott
<br>van a telefonszama) vagy kerdezzetek engem (ha tudok, valaszolok).
<p>  A Hungaroringre jar ki egy ugyanilyen tuningfogasokkal megepitett
Lada 2107,
<br>  Delorto karbival, rally valtoval es difivel felszerelve. A srac
hozta
<br>  magaval a hitelesitett meres eredmenyeit: 152 LE, es 174(!)
Nm nyomatek!
<br>  Ehhez kepest az o autojanak a motorja is jol birja. Annyira,
hogy a
<br>  rendszeresen kijaro Maserati Biturbot megveri...
<br> 
<p>sziasztok:
<br>szoke balazs
<br>(lada szamara)</html>
+ - Hianyzo szamokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Mint azt tudjatok kimaradt az 554-es szam, es aznap aztan az
osszes tobbi mas lista is (GURU, MOBIL, stb.. mind). Nos irtam
egy hivatalos levelet a supervisorunknak (Hollosi Jozsi),
egyreszt jeleztem fele ezt a problemat, mert nem biztos hogy tud
is rola, masreszt kertem ot, hogy ha netan valahol a szerveren
meglenne az el nem kuldott szam, akkor azt kuldje meg nekem, mert
igy valoban lemaradtunk nehany levelrol, es masreszt az
archivumunk is enelkul foghijjas marad. Remelem hamarosan kapok
valaszt, netan a hianyzo 554-es szamot is. Ha megkapom
termeszetesen megirom a listara.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - bringasok, Trabi Nemeto-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az alabbi az ominozus #554-esben jelent volna meg...
marky

>>>>
A Margit-hidon torteno kerekparozassal kapcsolatban: ha a kanyarban eri
utol az ember a bringast, akkor elvileg ugye nincs gond, mert a bringas is
teker vagy 20..25-tel es kocsival is csak 30 km/h-val szabadna ott
menni. Nem artana eloszor a hazunk tajan korbenezni...

: Azonban mostmár tudom, hogy legalább három olyan autóstársam van aki ha
: megteheti a szembejövő sávban előz (nagy szavak :-)))) , akarom mondani
: kerül ki, ha találkozunk, de ha nem siet hát fékez egy kicsit,
: legrosszabb esetben lassít és lassan halad el mellettem.
Ha ekezetek nelkul irsz a jovoben, bevallom, hogy en is lassitok ill.
elengedem a szembeforalmat. :) Mintha a KRESZ-ben is ilyen magatartast
szorgalmaznanak... Egyebkent a nemeteknel ez egy teljesen
termeszetes dolog, a 40 tonnas kamion is jott mar mogottem 300 metert mert
nem akart letolni az utrol. Semmi dudalas vagy ilyesmi. Persze akadnak itt
is HMCS-k, akik azt elvezik, hogy 130-cal elhuznak toled kb. 50 cm-re, de
ez tenyleg a ritka kivetel. Egyebkent jol belathato helyeken a germanok a
dupla zarovonalat is atlepik 2 kerekkel, ha kerekparost kerulnek.

: a bicajosok jelentos resze kivilagitatlanu l kovalyog ejszaka a
: varosban, illetve a piroson ugy jarnak at, mintha az nekik a kotelezo
: athajtast jelentene.
A piros nem annyira, de a kivilagitatlansag itt is gond. Eppen ezert a
normal macskaszemek mellett (elol-hatul, a pedalon es a kerekeken 2-2) par
eve elo van itt Nemeto-ban irva elol-hatul 1-1 plusz macskaszem. Az elso
kb. 8x5 cm, a hatso kb. 10x6 cm (sacc, nem mertem meg). Amikor bevezettek,
utaztak ra a rendorok, tehat mindenki feltette, az uj kerekparokon meg
gyarilag rajta van. '94 ota legalabb 15-20 kivilagitatlan kerekparost
lattam meg idoben csak ezen extra macskaszemek miatt [sokkal fenyesebbek a
hatso lampa macskaszemenel, raadasul, mivel elol is van, a szembe jovo
kivilagitatlan barma is latszik este]. Nem tudom, miert olyan nagy
tragedia mar szurkuletben bekapcsolni a dinamot, elvegre nem arrol van
szo, hogy lassunk, hanem hogy LASSANAK MINKET KEREKPAROSOKAT!

: Kivancsi vagyok, Nemetorszagban is van e ilyen a ketutemuekkel? /Nemes
: Marcus, ha tudsz valaszolj, pliiz!/  

Van. De nem a ketutemuekre jellemzo, hanem altalaban a kisautokkal
csinaljak. A Mercedest, ami 70-nel tokoreszik az orszaguton (100 az
engedelyezett) szinte mindegy, hogy mivel elozom meg, 2 perc mulva
visszaeloz, hogy utana megint 70-nel menjen elottem. '95-'97 kozott
Trabanttal jartam itt, de nem tunt fel, hogy akkoriban gyakrabban
csinaltak volna ezt velem, mint most Corsaval. Mivel en orszaguton nem
mentem 90-nel tobbel, persze mindenki megelozott, de ez mindenfele
HMCS-allurok nelkul tortent.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Dizelvita fokozodik... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
  Az elektronikus postfiokom, lassan HIXauto/2-nek lehet nevezzem... 

>   A soforok tana:
> - motort csak gyorsitasra hasznalni, kocsit mindig kiguritani;
> - mindig legmagasabb kapcsolhato fokazatban hajtani az autot;
> - de gyorsitaskor akar kettovel is visszakapcsolni;

   Ez nem all ellentetben a fekpadi meresekkel, csak Teeby baratunk
elfelejtette kozolni, milyen terhelesen mertek, ill. kagylodiagramot 
vettek-e fol! (Eleg idoigenyes, de erre a kerdesre csak az ad valaszt)

 Vitazaro beszed:
 A varosban igenis lehet menni 50-el negyedikben(otodikben). Ez nem art a
motornak, DE barmilyen terhelesnovekedes eseten azonnal VISSZA KELL
KAPCSOLNI. Ekkor lesz a legkisebb a fogyasztasunk. A kornyezetvedelemre,
pedig a gyarak a konstukcio kialakitasanal ugyeltek. Amenyiben autonk
megfelelo muszaki allapotu, erre nem lesz sok gondunk.

 A kedvezo fogyasztas ket okra vezetheto vissza:
- a dizelmotorok reszterhelesen nagyobb indikalt hatasfokuak, mint teljes
terhelesen. Az indikalt hatasfok, a terheles csokkentesevel egy ideig
novekszik!!! 
                          az indikalt teljesitmeny
  Indikalt hatasfok= -------------------------------------
                       a bevezettett hoenergia aranya
- segedberendezesek hajtasi igenye: P=n*f(x)

Terhelesnovekedes: emelkedo, gyorsitas.
EGR = AGR Auspuff Gas Ruckfahrt
Uff:
      Levente
UI: jelige:"suszter maradjon kaptafanal"
 irodalom:
(1)Dezsenyi-Emod-Finichiu: Belso egesu motorok tervezese es
vizsgalata
(2)Jurgen Kasedorf:Dizelbefecskendezok
(3)Nagyszokolyai-Lakatos: Elektronikus dizelszabalyozas
             
1/116.o3.40a dizelmotor hatasfokainak alakulasa a terheles fuggvenyeben
1/132.o4.9a dizelmotor fajlagos tuzeloanyagfogyasztasa 
            fordulatszam, forgatonyomatek fuggvenyeben.
1/133.o4.10a dizelmotor fajlagos tuzeloanyagfogyasztasa kagylodiagram
2/80.o 2.27a A szallitasi mennyiseg igazitasa a motor tuzeloanyagigenyehez,
              kiegyenlitessel
2/81.o 2.29a az adagolo fogaslecenek elmozdulasa pozitiv es negativ
                kiegyenlitesi szallitasi gorbek (Bosch GMBH)
2/82.o 2.30a a motor nyomatekenak fuggese a kiegyenklites hatsossagatol
               (Bosch GMBH)
3/16.o 2.1a teljes terhelesi doziskorlatok
3/20.o 2.4a a teljes terhelesi dozisfuggveny jellemzo adatai (Bosch VE)
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

deejaytiszy 
Írta a katalizátorról helyesebben a lambdaszondáról
"Az oxigenszonda
zsinorja pedig csavarodik erre-arra, de igazibol sehova sem megy, mert az
is kamu."

én nem igazán ismerem azokat a francia motorokat igaz nem is akarom
túlzottan megismerni de egy biztos ha az autó befecskendezővel van ellátva
azt többnyire /mindig/ számítógép irányítja és ezeknek nem árt egy
levegőmennyiség mérő mégpedig a leömlő után valahol és hogy mire jó ez az
egész hát csak arra hogy ne járjon úgy az autó alapjáraton mint  az én
Golfom fel-le tehát a benzin levegő keveréket ennek a jeladónak a
segítségével kalkulálja ki a compúter de ki tudja 
 mit találtak ki ezek az okos franciák.

Azért azt nem gondolnám rögtön egy 10 éves  190-esről hogy törve volt és
lopott és......
Azt viszont annál inkább, hogy eltekintve attól milyen motor van benne egy
használt merci kevés esetben olyan szar mint egy új XM 


AUTÓT LEHET VEZETNI DE CSAK VW-T ÉRDEMES.

Szevasztok
Country
+ - Tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Oldboy irta :

>Emberek..! Nezzunk bele abba a nyavalyas tukorbe, mielott
>savvaltasba kezdenenk !
>Tegnap tortent.

Nem tudom, hogy front volt-e az nap, de engem "csak" 3 auto akart
osszetorni azert, mert a delikvens nem vett tudomast arrol a kis uveges
bizgentyurol, ami a kocsi belsejeben a szelvedo kozepen, illetve sok kocsin
a jobb oldalan is megtalalhato. Ez az a tukor, amibe nem akkor kell
belenezni, ha szepitkezni akarunk! :-)))
Na, mara ennyit!

Kozlekedjetek ovatosan es figyelmesen!   
Jo autozast!

Udv:

Zoli

 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - Lemaradt szabalyok (Volt: Re: Re vti@egon.... (#555) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > es szerintem rohej, ha egyegyszeruizzocserehez ki kell szedjem az 
> > aksit, meg a huto kiegyenlito tartalyt...Vagy eznormalis? mit 
> > csinalsz, ha a rendor megal lit utkozben, es azt mondja, hogycsereld
> > ki a kiegett izzot?

> "autobontassal".Tudom ezek bosszanto dolgok, de a technika fejlodik,
> es nem sza bhat neki gatat egy vagy tobb magyar szabaly, amikre ugye
> jellemzo, hogy kisse le vannak maradva(pl sarvedo gumi,
> tuning-garanciavesztes,stb).

Az emlitett szabalyok miert lennenek lemaradva? A rendor figyelmeztetese
nelkul is ki kell cserelni az izzot, ha eszrevesszuk, hogy kiegett. A sok
marha persze nem teszi, es szaladgal a felszemu kocsijaval. A sarfogo gumi
igenis szukseges; szidom is a felmenoit annak, aki esoben nelkule megy
elottem. (Radasul azok az incifinci muanyagdarabok, amiket peldaul a
Corsakra raknak gyarilag, nem sokat ernek. A 15 fokos szabaly persze nem
teljesul.) Az pedig termeszetes, hogy egy gyar csak akkor vallal garanciat
a termekere, ha nem piszkalnak bele. Es ne mondd, hogy a technika
fejlodese teszi lehetetlenne, hogy ugy helyezzek el az alkatreszeket a
motorterben, hogy az izzocsere szetszedes nelkul megoldhato legyen. Ez
egyszeruen tervezesi hiba.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Mit jelent... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...az acelfelnik jeloleseben a ket betu? Nalam az egyik garnituran CH van,
a masikon DD.

...a kilometeroran a w=... felirat (Nalam w=1143, D Kadett). Valami
attetel?

Varom a felvilagositasokat.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: bicikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> 1., Rakoczi ut Astoriatol a Blaha fele. Ugyebar ketto sav + buszsav. A
>> biciklis hol megy?? A legbelso kozepen!!!! Mindenki dudal, anyazik, o le
>> se
>> . A fiatalember egyebkent a "Hajtas Pajtas" egy munkatarsa. Na oket
>
>Nem lehet, hogy kesobb balra akart kanyarodni a Keletinel? Mindig gondolj
>arra, amikor a "Hajtas Pajtas" kerekeseit latod, hogy OK EZZEL KERESIK A
>KENYERUKET!

Hello!

Na Ne!!

Te hol lax? Nem gondolod, hogy egy km-el korabban kell besorolnod azert,
mert balra akrsz kanyarodni? Varosban meg kocsival sem feltetlenul, plane
nem bringaval!

>Akkor Te is marha sokat bringazhatsz. A jardan elkeritette kerekparutnak
kb.
>annyi az ertelme, mint a 20cm mely uszomedencenek. A macskako pedig
>bringaval eletveszelyes, bar ezt honnan is tudhatnad...

Valo igaz, ma mar nem bringazok! A fenti erveket elfogadom, de ez nem ok a
kresz durva megszegesere. Ezert ugyanis mi autosok nagy buntetest fizetunk,
mig a bringazok semmit. (pl. XI. Bartok Bela ut. Macskako, ket sav; kozepen
szuper villamossin. Szelso savban tilos parkolni, megis megteszik. Ezert,
hogy a forgalom zavartala legyen, sokan a villamos sinre huzodnak. A rendor
pedig buntet. De az ugyanott kozlekedo bringast nem!)

Udv:
Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
***    http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Gyujtogyertyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Rajtam maradt 4 db Bosch gyujtogyertya (original) Opel Corsa-hoz. Akit
erdekel  jelkepes osszegert elviheti.
Balu

06-309-24-25-36
+ - Re: bringa, focuska, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Bringa:
> Re to István, Ákos, Péter! Megrögzött s ezért elfogult bringás vagyok, de...
> 1. Úgy gondolom István nem rosszindulatúan közelítette meg a témát.

Jol gondolod.

>  ..A bringások is emberek, tehát van közöttük,hülye is.

Ebben is egyetertunk. Ez az erzes foleg akkor erosodik fel bennem, amikor latom
oket este kivilagitatlanul.

>  ..Az autós is ember, tehát van közöttük hülye is.

Ebben aztan kulonosen egyetertunk.:-)

Amugy az ocsemek harom gyerekkel bicikliznek...........

> **********************
> Focusca:
> Autó típushibák egy naccerű ember által gyűjtögetve:
> http://www.flexum.hu/hospnet/auto.htm

Nekem egy par hiba nem hibanak tunik hanem konstrukcios hulyesegnek. De hat egy
Fordot evvel egyutt kell tudni szeretni.

> A ghia vezető ülése állítható deréktámaszú ezért viszonylag
> kényelmes, de Fordos előéletem nagy tapasztalata, hogy
> ezek ülései álltalában kényelmetlenek.

Erdekes, nekem sem voltak kenyelmesek.:-(

> Mi 1500Ft-os
> deréktámasszal segítettünk a dolgon

Na ezt hol vettetek?

> Ez egy pótmegoldás, amíg
> nem lesz megoldott, hogy Carisma űlést szereljenek a
> Fordokba.

Egyes szakvelemenyek szerint eleg lenne a Citroen ules is.;-)

> A párásodás a pollenszűrőnek köszönhető, nomeg a bekapcsolva
> felejtett belső levegő-keringtetésnek.

Az utobbival egyetertek. A pollenszuro hogy kerul a kepbe?

> Nem szeretem bekapcsolni
> a légkondit izületi okokból,

Pedig semmi kunszt nincs benne. 2-es fokozatra a propellert, kb fuggolegesre a
futesszabalyozot. Akkor kb.18-20 fokos levego jon ki. Homerovel megmertem! Ha a
kek szinu vegallasban van, akkor 4 (igen, negy) Celsius fokos levegot fuj. A
lamellakat pedig felig lezarni es ugy beallitani hogy ne rad fujjanak. Hidd el
mukodik.

> A túlfogyasztás ezek szerint Focus típushiba.

Szerintem az evtized hibaja. A szabalyozott katalizatoros autok ennyit esznek.
10 evvel ezelott volt aranyelet a szegenykeverekes motoroknal.

> Az én 2 literesem
> 50-50%-os város-sztráda menetben (légkondi nélkül) 9 és 10
> körül eszik (hozzáteszem, nem nagyon ügyelek a lábamra, ami
> ennél a motornál már pénztárca veszélyes.

Ez igen. De komolyan. Nekem 9-9.5 ugyanigy csak legkondival. Igaz, hogy azert
adok neki.:-)

> Összehasonlításul
> az 5 évesen eladott escortomban digitális gázpedál technikával is 7
> körüli fogyasztásom volt, igaz, hogy ma talán félgázzal is hasonló
> teljesítményekre képes ez a szekér.

Mondom fentebb.

> Csalódott vagyok, mert az 1.6-os motor, ha jól tudom új fejlesztés
> és nagyon gazdaságosnak lett beharangozva.

Abbol adodoan hogy 2000 (fordulat) alatt nem lehet vele normalisan vezetni,
kizart a gazdasagossag. inkabb kornyezetkimelo lehet.

> Lehet, hogy
> nagyon sportosan vezetsz (Te is?).

:-)))) Vrooommmm.

> Autóm egy kívül Zöld, belül médium parchment (szerintem
> gyárilag gyönyörű belsőterű) kombi.

A belso teredet irigylem. Nekem fekete. (csak abbol lehetett valasztani. Mast
nem gyartanak, csak a Ghiaba)

> Kezdem megszokni, de
> a magas építés miatti kanyarban erős centrifugális erő kicsit
> elbizonytalanít, (néha), de a stabilitása ezt meghazudtolóan
> előírásszerű. (Csak ijesztget :-)).

Engem nem. Ez a Ghia es a Trend kozti kulonbseg lehet. Az enyemnek sokkal
feszesebb a futomuve es erosen kagylos az ulese.

> Az orrát leszámítva (new
> edge stílus sajnos) már egészen megszerettem.

Nekem is az tartott a legtovabb megszeretni. Szerintem szep, bar kellett egy ki
s
ido hozza.

> A színt tekintve az escortomhoz hasonló méreg sötétzöldet
> szerettem volna, (mint a te kéked lehet), de olyan nem volt
> rendelhető.

SZinte az osszes szin nagyon szep amit kihoztak. A feketevel meg a feherrel nem
nagyon tudok megbaratkozni, a pirostol viszont sikitozni tudnek, az olyan
"nem-hozza-illo".

> A morgó hang első megközelítésben nekem a Ford futóművet
> juttatja eszembe (Focus, Mondeo mind ilyet ad itt a környeze-
> temben), de lehet, hogy amire te gondolsz az más.

Nekem kipufogonak tunik, de mindjart itt a 15ezres es akkor tisztazom veluk.
Ugyanis allohelyben is adja.

Istvan
+ - Re: Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

> - Vagy en vagyok a balf..., mert tenyleg be
>   kellett volna roffenteni a Trabit?

Isten orizz! Inditaskor tobb szaz Amper rohan at a rendszeren, ez olyan
mint egy rovidzar. (Nagyon pici belso ellenallas). Ha a te autod jar,
akkor megtortenhet hogy nem az akkumulatorod hanem a generatorod
dolgozik........ bele a rovidzarba. Szepen nevsor szerint fustolnek el a
diodak.

Szoval bikazaskor nem jaratni a motort!!!!

Ha meg a szomszed "jol karbantartott" dizelautoja nem indul reggel, es
bebikazni sem tudod, akkor varja meg az olvadast vagy a sarga angyalt. A
dizelnek meg nagyobb az inditoarama.

Istvan
+ - Harom kivansag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Sziasztok kollegak :-)

>Ezuton tajekoztatunk benneteket, hogy megnyitotta kapuit, az
autoalkatreszek
>es felszerelesi termekek on-line kereskedelmevel foglalkozo Web Autosbolt.

>Kerjuk, latogassatok meg honlapunkat, es mondjatok el velemenyeteket.
> -----------------------------------------------
Ez a level a HIX autora is megy.
Ellatogatok, de csak akkor ha teljesititek a harom kivansagomat :-)))

1,  kivansag:
Renault Espace 2,0i  benzin   1993.
    J636    Motor sz: J7R
Generator, vagy csak a forgoresz kell.

Renault szam: 0986037281
BOSCH  "     : 7701351765 referencia
Nem kompatibilis az R21 el mert ez vastagabb.
> --------------------------------------------------------

2. kivansag
    Skoda    105L    1982

Szelepszar vezeto persely, lokharitoba valo elso inex lampa kpl. bal - jobb.
> ----------------------------------------------

3. kivansag. Egy listatarsamnak :-))

Renault Fugeo 1,6 benzin  1983

Jobb hatso sarvedo javitoiv.
......................................................
Varom ( juk ) a biztato eredmenyeket. Arajanlatot csak maganba kerek:

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS