Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 740
Copyright (C) HIX
2000-05-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Diesel 626 vagy benzines 323F (mind)  20 sor     (cikkei)
2 skoda vegesebessegmeres, fek (mind)  42 sor     (cikkei)
3 Re: Olaj (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Teherautot keresek (mind)  18 sor     (cikkei)
5 hasznalt gumi (mind)  44 sor     (cikkei)
6 Oktanszam + Maru brakes (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Alvazvedelem (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Meglepetes (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Fogyasztas (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Re: Olaj (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Idezet :-))) (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Re: Skoda fek, meg mindig (#739) (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Re: friss utjavitasok (#739) (mind)  7 sor     (cikkei)
14 Matricat lattam! (mind)  4 sor     (cikkei)
15 Festekjavitas modszertana (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Zarovonal, olaj (mind)  11 sor     (cikkei)
17 km-ora (mind)  18 sor     (cikkei)
18 va: Felfestes ervenyessege (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Kolcsonzo (mind)  35 sor     (cikkei)
20 re: pozsonyi HAT (mind)  8 sor     (cikkei)
21 erosen peres gumi (mind)  16 sor     (cikkei)
22 kis fordulat, nagy fordulat (mind)  32 sor     (cikkei)
23 temakorok (mind)  12 sor     (cikkei)
24 felvillano olajlampa (mind)  19 sor     (cikkei)
25 Villamos (mind)  30 sor     (cikkei)
26 koszonet (mind)  7 sor     (cikkei)
27 Re: nyari gumiteszt (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Re: Diesel 626 vagy benzines 323F ? (mind)  32 sor     (cikkei)
29 Re: OPEL (mind)  11 sor     (cikkei)
30 Re: hutotaska (mind)  23 sor     (cikkei)
31 ora, olajszint, muszaly, centir. (mind)  31 sor     (cikkei)
32 eladasra kinal (mind)  5 sor     (cikkei)
33 Re: Diesel 626 vagy benzines 323F (mind)  27 sor     (cikkei)
34 re friss utjavitasok (mind)  29 sor     (cikkei)
35 Re: Olaj (mind)  11 sor     (cikkei)
36 Re: Diesel 626 vagy benzines 323F ? (mind)  26 sor     (cikkei)
37 Suzuki Talalkozo (mind)  31 sor     (cikkei)
38 skoda tores meg csomagter (mind)  45 sor     (cikkei)
39 Jawa Babettat keresek (mind)  40 sor     (cikkei)
40 Trabant felnik (mind)  13 sor     (cikkei)
41 Talakozo (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Diesel 626 vagy benzines 323F (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Mazda 626 2,0D 1989--es, a Mazda 323F 1,8 GTI
>1991-es,mindkettő majdnem full extra.A 626-os kb 6-7 liter gázolajat, a

>323-as 8-10 liter benzint fogyaszt 100 km-en.

Hat nem tudom. Mennyi kilometer van bennuk? Amugy a 626-os nagyobb,
kenyelmesebb, de a GTI-hey kepest egy lassitott film. Nyugi, azert hozza
az atlagos teljesitmenyt, a suzikkal lehet vele versenyezni :) Szoval
nyomulos stilus eseten inkabb 323, de en a nyugisabb, sporolosabb
embereknek a 626-ot ajanlanam. A km koltes kb 2/3-a a 323-mas mazdaenak,
de a gyorsulasa is. A 120-140-es utazot boven hozza, mikozben hatalmas
batar. A 323 GTI igazi utcai harcos, lampas gyorsulasokhoz... Szoval
olyan Nagyaknak valo, hogy nyomulhasson a villamossineken, amiken ha
nincs jelezve a sav, nem szabad kozlekedni  :)

Bye

Fresi BaCSi
+ - skoda vegesebessegmeres, fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>Mar van 180-as. Ki is akasztottam a sko orajat, ami kb. valos 160-170
>>kozotti sebesseget jelent. Persze enyhe lejto es hatszel is volt
benne.

>Az orra hogy viselkedett ekkora sebessegnel? Nekem annak idejen 130
>korul mar elkezdett lebegni eleg kellemetlenul, 140 felett talan
>egyszer-ketszer mertem menni vele.

Hat mondtam, hogy repulo koporso. Szerencsere egy fel auto van
alkatresz\kent a csomiba, igy megvolt a leszorito ero kb 25 kg suly
szemelyeben. Amugy nekem kicsit lejjebb van az orra, mint szokott, mivel
meg a regi rovidebb rugos verzio :)

>Nem lehet, hogy csak legteleniteni kene a munkahengereknel? Mert a
>mienken peldaul ez a problema. Taposni kell. Akkor fekez kegyetlenul,
>de kell hozza ero. A Botos szervizben kerdeztem, hogy nem lehetne-e
>olyan szintre hozni, mint az egyik ismerosomet, akienel epp csak
>ranezek a pedalra, es megall. Azt mondtak, dehogynem, csak eleg
idoigenyes,
>tehat munkadijban draga, mert az osszes kereknel meg kell csinalni
kulon.

Jo, akkor oda se vinnem az autom, mert vagy palira vettek, vagy csak
hulyek. A legtelenitest ketten (valkinek pumpalni kell) maximum 1/2 ora
alat megcsinaljak. Ha bele van szakadva a legtelenito, akkor tobb, de
aakkor mar mas baj is van. A levegos fgek pumpalasra kemenyedik, amugy
meg mintha rugot nyomnal es hosszu uton fekez. A nehez fekezes okai
lehetnek:

1. regi szeria - Nincs szervo, vagy regi tipusu, mint az enyem
2. Ha uj szervos, akkor a hatulrol jovo vakumcso repedt, szakadt, igy
nem megy a rasegito frankon.

A szevot 84 korul, illetve a 88-89 koruli evjaratoknal modositottak. 81
elott extra (GLS, GL kapta) 81-84 kozott 120l-tol felfele es 105 GL,
84-tol csak a 105s nem kapott szervot

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 8 May 2000 04:16:34 EDT,   wrote:

>Mi lehet a gond?

Keves az olaj. ;-)

Udv:  Zak

+ - Teherautot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Irjatok nekem szemelyautonak is hasznalhato, de altalaban teherautonak
vizsgaztatott kocsikat(inkabb terepjarot, mint platos IFAt, vagy kisbuszt).
Pl.:

Sshangyoung Musso  -> Ez tetszene a legjobban (powered by Mercedes), de 3
mill.+afa alatt meg nem lattam
Sshangyoung Korando
Ford Explorer
Mazda B2500
Mercedes Vito
Mitsubishi Pajero
Opel Frontera
...
de ezek kozul sem tudom, melyikek BIZTOSAN teherautok.
Johet maganba is, ha kell, visszairom az osszesitest a listara.
Koszi
Kormos Imre
KI
+ - hasznalt gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CSAKOOO!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: hasznalt gumi? ( 8 sor )
> Idopont: Fri May 5 02:03:04 EDT 2000 AUTO #736
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mi a velemenyetek a 70-80%-os hasznalt gumikrol? Megeri? Nem rizikos?
Ki kene mar cserelni a telieket valamire, de a vadi ujak per pillanat
dragak nekem, meg az olcsonak mondott CEAT-bol is 20.000 a H jelu
185/70 R14, 2.000-rel tobbert mar P5000 Drago-t kapok. 195/60 R14 vagy
185/70 jaccana a Galantra, most 185/65 van fent. Tippek?

Udv: Zak



En merem ajanlani!

de elobb jol nezd meg a kiszemelt peldanyokat, mert szinte kivetel nelkul mind 
serult – ertem ez alatt  - a kelletenel jobban. Nagyon sok gumiban fellelheto e
gy-egy bennemaradt csavar, szog stb, vagy legalabbis a helye. Mondom, nezd at r
endesen. A kisebb seruleseket vagy elviseled, vagy egy ismeros gumis begyogyitj
a. Innet kezdve jo a dolog, csak azt ne felejtsd el, hogy 180-nal tenyleg nem e
rdemes hasznalni.

Itt fogjak sokan irni:  lukas gumi – nem jo gumi – csak negy tenyernyi felulete
n fut az eleted, mind sz@ar meg ilyesmi – ebben lehet is valami

amde sajat tapasztalatbol tudom, hogy ilyen gumikkal is le lehet autozni egy-eg
y szezont. 
Az auto: AUDI A6 (93-as) 
hasznalt gumik: 265/50 R16 – itt jegyzem meg, ezek a gumik meg nem csusztak meg
 (265!) telen nyaron 160-180 km/h van hasznalva :-)))))
cca 120EUR/gumi = 1 szezon = cca 20e km 
vagy 
cca 250EUR/gumi = 1ev = cca 40e km. 

Mind a ket esetet vegigcsinaltuk a fonokommel (ove az audi), megjegyzem 180-nal
 rendszeresen megizzadok mellette :-)

Palika

U.I. az arbol meg alkudni kell, mert van ertelme!
+ - Oktanszam + Maru brakes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csako-mako!

<. Valaki
<csak tudja a ROZ-MOZ megfeleltetest...?

Az oktanszamrol: n-heptan es izo-oktan valamely szazaleku elegyevel 
megegyezoen viselkedo uzemanyagot jelol, azaz a pl. 95 os oktanszam:
 5% heptan es 95% oktan keverekevel egyezo a kompressziotures. 
Itt meg kell jegyeznem:az RON kiserleti oktanszam, "steril" korulmenyek 
kozott mert motort jaratnak 600 ford./perc -en, es elomelegitett levegot 
adagolnak hozza. A MON -t motor oktanszamnak szokas titulalni, 
ezt 900 1/percen merik, es a kevereket melegitik elo. Asszem ez 
utobbit irjak ki a kutakon is. Namost a RON-MON ertek pedig 
egyfajta erzekenyseget jelol. Ezt itt nemtoom most, hogy mi. 
Ja, es a 100 folotti oktanszamot meg izo-oktan-olom-tetraetil eleggyel 
merik. Ezt mar a repulosok jobban tudjak :) (info: BME vegyeszkar)

Megvalami: A Marutim fekjet mar vagy 3X javittattam az elmult 3 ev 
alatt, mert folyton felpuhul egy ido utan, vagyishogy egy hatarig 
konnyu nyomni, es alig fog, majd hirtelen kemenyedik, nem egyenletes 
az ellentartasa, es ez enyhenszolva bizonytalanna teszi az autozast, ha 
valaki tud ajanlani vlmit, please help!

Sven
+ - Alvazvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

programot kerestem a 7vegere es meg is talaltam egy kilo
folyekony aszfalt formajaban. Van valakinek tapasztalata
vele? Az alvazat teljesen le kell elotte pucolni? Hogy bujtok
Ti az auto ala, ha nincs otthon emelo?

Telen 30 centis hoban atszaladtam par diszsziklan (ez jo szo),
es elegge viseletes lett az alja + a kuszoboknel mar valik
le az eredeti boritas.

Koszi. 
Cs.
+ - Meglepetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

hat ma leesett a pofam. Megyek lakott teruleten belul = kis falu,
mikor messzirol latom, hogy elottem egy traktor van. Hogy
ne kelljen fekezni, mar messzirol terem ki, de csak nem
kozelitek hozza. Raleptem, es melle alltam: emberek, az a
traktor 78-al ment!!!!!! Zold szinu volt, marha nagy es 
Fergusson markaju... Nem semmi.

Cs.
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Miert a kis teljesitmenyu motor es az alacsony fogyasztas
>egymast kizarjak?

140-es sebessegrol volt szo, ami a kis teljesitmenyunek
top speed (legalabbis kozeleben van), igy teljesen kizarhato 
az alacsony fogyasztas.

>Kb 3000 km-el ezelott tettem bele a Militec-et.
>Azt mar irtam, hogy a vizhomerseklet csokkent telen.
>A fogyasztasrol annyit, hogy kb 4-6 %-ot csokkent....
>..volt Budapesten belul 5 l/100 km-es fogyasztas jott ki.

Nezzuk csak. 5 literes fogyasztas, annak a 4-6%-a
ugye 2-3 deci. Ennyi csinal 4-5 elozes, bekapcsolt lampa,
meresi pontatlansag, .... es lehet, hogy a Militec is :)))

Cs.
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 05. 08, 02:16:34 +0000-kor kelt leveleben:

> mostanaban ha vadul veszem be a jobbkanyart, felvillanik
> az olajnyomast jelzo lampacska. Neha 1 mp-re, neha 10-re.
> Mi lehet a gond?

Tegyel bele olajat! Valoszinu mar alatta van a minimumnak. Ilyenkor
hajlamos kanyarokban kifutni az olaj a szivocso alol. Ha jobbkanyarban
csinalja, akkor valoszinu jobb oldalon van a cso vege...

-- 
Hali				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Idezet :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv szerviz6osok!
>   A szalonnasutes a kempingezes elmaradhatatlan jateka, amely utan
>(ha mar kiszorakoztuk magunkat) a szenne egett szalonnat es a
>kenyeret jo melyre assuk.

 A multkor elfelejtettem elovenni az asot....:-)))
--
 Udv:
     Levente
+ - Re: Skoda fek, meg mindig (#739) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem lehet, hogy csak legteleniteni kene a munkahengereknel? Mert a

> ranezek a pedalra, es megall. Azt mondtak, dehogynem, csak eleg idoigenyes,
> tehat munkadijban draga, mert az osszes kereknel meg kell csinalni kulon.

Ez valami speci feladat? Mert a sima legtelenites az kerekenkent ugy 5
perc...

  Ed
+ - Re: friss utjavitasok (#739) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tapasztaltam: egy kicsit felcsapódott v.mi szurokszerű
> képződmény. Tudna valaki segíteni hogy lehetne eltávolítani
> a fekete képződményt Az első sárvédőtől kb. 15-20 cm-re

Prevent katranyoldo spre'? En vettem, de meg nem probaltam.

  Ed
+ - Matricat lattam! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma este eloszor lattam HIXAuto matricat talalkozon kivul. A Csokonai
utcaban parkolo vilagoskek Opel Rekordon.

  Ed
+ - Festekjavitas modszertana (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugye tudja valaki, hogy hogyan kell a festekhibakat kijavitani, illetve
kis teruletu lakatolas utan festeni a feluletet? Milyen
csiszolopapirokkal, milyen fokozatokban, milyen modon kell csiszolni?
Mivel, hogyan kell alapozni? Mire kell figyelni a fedoreteg felhordasakor?
Ez utobbi mar megvan, szinben illesztett szpre formajaban.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Zarovonal, olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nekem meg nincs egy eves a jogsim, de belem is azt neveltek, hogy ami nem
latszik az nincs, tehat nem kell betartani. Ezt mind a kresz elmeleten, mind
a forgalomban hangoztattak. Valaki irt itt zebrat, azt csak akkor kell
betartani, ha tabla is van, mert nincs mindenhol, sot! 

Olaj temaban: Nezd meg az olajszintet :))))

Col Tuci
Ritmo 75 Cl
+ - km-ora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Tudja-e valaki, hogy hogyan lehet digitalis kmorat
>> buheralni, kikotni, visszaallitani? 

> Ha arra kell, amire IMHO nem csak en gondolok
> (merthogy magyarazat nem volt), akkor elmesz te a...

Nekem is szemet szurt a kerdes, de csak a kerdes.
Nyilvanos helyen nem piszkaljuk az orrunkat es nem 
fingunk nagyokat. Ami nem jelenti azt hogy nem leljuk 
nagy elvezetunket a fenti dolgokban, csak nem mindegy, 
hogy hol, mikor es hogyan.
Arra probalok celozni, hogy nem rontunk be egy tarsasagba 
ilyen intim, illetlen kerdessel. 
Ha mar gazember vagyok, akkor azt tegyem uri modorban.
Finoman, halkan, tobb lepesben. :-)
--
Meszaros Geza
ui: a kerdesre a valaszt nem tudom.
+ - va: Felfestes ervenyessege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak-nak igaza volt tegnap.

Hanyszor, de hanyszor rettegek az uton, hogy a
mellettem levo savban autozo a lekopott es nyomokban
meg fellelheto, de jelzesnek ELFOGADHATATLAN felfestes 
alapjan fog kozlekedni, vagy sem. A varos dugig van ilyenekkel.

Figyelem ! 
A Margit korut atepitese kapcsan napi kalamajkat okoz a
Torok utcai torkolat atfestese. A ket savbol harom lett.
A jobb szelso CSAK a Margit utcaba megy fel, mig regen 
ment egyenesen is. Szazbol otvenen rutinbol vezetnek es ebbol
van 1-2 fekcsikorgas. napi 4-5 koccanas !!!
Az utca bal szele idaig forgalom elol elzart (sargara sraffozott)
terulet volt, ahova csak a maffiozok es hasonlon sz@r emberek
hajtottak fel. Most szabad a palya :-)
--
Meszaros Geza
+ - Kolcsonzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Hetvegen berautoval kirandultunk, a kocsit hetfo reggel
kellett visszavinnem, megtankolva. MIvel elegge siettem,
csak a kutnal vettem eszre, hogy a jobb hatso kerek lapos.
Tettem bele levegot, de hallottam, hogy szivarog (szep lassan).
Tuzetesebben megvizsgalva felfedeztem a szoget, nagyjabol
a futofelulet kozepenel (szerintem egy hazbeli "joakaronk" muve
lehet, vagy egy marokkoi lakotars kicsapott gyereke unatkozott eppen).

Ovatosan elgurultam a ceghez, es csondben leadtam a kulcsot.
Hivatalosan (tapasztalat, leirva a feltetelekben nincs) atvetelkor
_es_ atadaskor a jelenletemben at kellene nezniuk a kocsit, es
kiallitani egy papirt (rajzzal). Ellenben a gyakorlat az, hogy utolag nezik
at,
es postan kuldik el a szamlat (ha nem lepem tul a km-t, akkor az osszeg
nulla, mivel a berleti dijat elore fizetem).

Nalam igy csak a szerzodes maradt, es az alapjan nem lehet eldonteni,
hogy ramverhetik-e utolag egy gumicsere koltsegeit. Azaz, ha nem
szabalyos az eljaras (tehat a kocsit a jelenletemben nem neztek meg,
a kulcsot atvettek, es engem elengedtek), akkor visszaszall rajuk a
felelosseg, vagy rajtam marad, mert az en dolgom lett volna, hogy
ragaszkodjak a papirhoz.

Ugyanis a berlet feltetele egy kb. 50eFt-nyi sajat kockazat vallalasa, a
gumidefekt ellenben szerintem nem karesemeny, hanem siman
szervizeles targya, amit viszont, ha en vegeztettem volna el, szamla
alapjan visszafizettek volna leadaskor.

Odahaza hogy van ez? Ha valaki ert hozza, maganban valaszoljon
legyen szives.

Udv,
Andras
+ - re: pozsonyi HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello gonci,autosok

Hat persze, hogy erdekel a pozyonyi talalka. Mas alternativa is johet,
majd ugyis megszavazzuk.

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - erosen peres gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AntForce:
>De mielott megharagudnal ram elmondom hogy nem en vettem, egyszeruen csak
>kaptma a kocsihoz a gyari garnitura melle, igy ezt hasznalom, bar a 20-as

Az felmento korulmeny. En a sajat kocsimra tuti nem vennek ilyent. Ultem
egyszer egy Vectra 2.0i-ben, szep 16os felnik, jo peres (45?) gumikkal, de
eredeti futomu volt a kocsi alatt. Hat..., kb. mint a villamos. Foleg az
"amokfuto" pilotaval, aki a defenziv vezetes mintapeldanya (max 3000 ford.,
varoson kivul 90, ha teherauto is van, akkor max 70, stb.). Az ilyenre
minek az ilyen gumi? Disznek? En a Boraval (szeria 195/65R15) gumikkal
jarok, de ha mar kanyarban megnyikkan, mindenki sapitozik. Az ilyen
"sport"gumikat az egyszeru poogar egyaltalan nem hasznalja ki, sot, meg a
civil gumikat sem. Gordulesi kenyelem kisebb, serulekenyebb, dragabb. De
teny, hogy jobban mutat.
Fogash

+ - kis fordulat, nagy fordulat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> ...Az en utasom azon csodalkozott,
>> hogy a Boraval lehet jobbra kis ivben 3.ban kanyarodni (900as
fordulatrol
>> ertekelhetoen gyorsul, varosban legalabbis eleg), mig a masik srac arrol
>> panaszkodott, hogy biz voltak szakaszok, ahol nem birtak 5.ben 90nel
menni,
>> mert szerencsetlen auto padlogaz kozeleben jart, de lassult.
> Ma' bocsanat, de eleg barbarsag igy kanyarodni... ;-)) meg felzavarni egy
> gepet a hegyre padlogazzal... Oke, az ilyen tenyleg demonstralja egy
> 1.4-1.6-os motor nyomatekossagat, de illenkor erosen illik visszavaltani,
> mindket szituacioban!!!   Akinek ez nem eleg jo, lusta valtani ;-)), az
vegyen
> legalabb ketliteres motoru kocsit, de inkabb meg nagyobbat... vagy
automatat ;-))

Sorjaban: a jobbra kis ives megfogalmazas talan nem volt korrekt, inkabb
ugy irom, hogy ~30kmh-rol eleg neki a harmadik. Persze ha tenyleg
gyorsitani akarok, akkor en is 2.bol csinalom. Akkor valasztom az
alacsonyabb sebessegfokozatot, ha a masikban a kivant gyorsulashoz 3/4,
vagy tobb gazt kellene nyomni. 
A hegy az egy vizszintes hegy volt, ahol mi 5.ben kb 1/4-1/3 gazzal siman
haladtunk. Mellesleg 1.6i, hengerenkenti bef., 2szelepes es rel.
hosszuloketu (=nyomatekra hangolt) a vas. (aluminium!) A visszavaltast
nekem nem kell oktatni, ha a szitu ugy hozza (marpedig orszaguton eleg
gyakran ugy hozza) 80-90-nel eleg gyakori a "vissza3". Csak ha kenyelmesre
veszem (csalad, raerek, tobb kocsival vagyunk, stb.), akkor minek
forgassam? Amugy az automata (4sebes) tetszett (u.ezzel a motorral), de ha
akartam, az is visszakapcsolt 80-nal 2.ba, es kiforgott akar 6200ig is. De
az mar haaaangoooos. De ha erre jarsz, beulhetsz mellem 1 korre, hogy lasd
a visszakapcsolasaim szuksegesseget/szuksegtelenseget.:)
Fogash		

+ - temakorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 7vegen kotorasztam a szamitogepemben, es talaltam nehany iromanyt,
melyeket kezdo HIXes fejjel kovettem el. Ez jo regen volt (HIX AUTO #006 es
ehhez hasonlo szamokban jelentek ezek meg).

Mivel a lista tagsaga azota jocskan valtozott, ugy erzem, megint van nemi
letjogosultsaga ezeknek az iromanyoknak. Ha ti mashogy gondoljatok,
jelezzetek.
Udv
Fogash


ui: az elso ilyent holnap kuldom
+ - felvillano olajlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mostanaban ha vadul veszem be a jobbkanyart, felvillanik
>az olajnyomast jelzo lampacska. Neha 1 mp-re, neha 10-re.
>Mi lehet a gond?

Szerencsetlen azert vilog, mert kanyarban az olaj osszefolyik az olajtekno
egyik oldalara, az olajszivattyu nem tudja felszivni az olajat, ill.
levegos, buborekos, habos olajat sziv fel, ettol nincs olajnyomas.
Egyenesbe erve az olaj vizszintes (olajszintes) lesz, ujra sziv a
szivattyu, van nyomas.
A javitas modja egyszeru: at kell epiteni a motort szarazkartelesre, ahol
egy olajszivattyu folyamatosan gyujti a lefolyo olajat, egy masik pedig
nyomja oda ahova kell. A repulogep-motorok es a versenymotorok ilyenek. 
Van egy masik megoldas is:

ILLIK IDONKENT KIHUZNI A NIVOPALCAT ES MEGNEZNI, MENNYI OLAJ VAN
SZERENCSETLEN MOTORBAN!!!!!!!!!!!	

Fogash

+ - Villamos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak ujabb sajatos szabalyertelmezese:
>Ezert van az, hogy nem tudom elitelni
>azokat, akik a Hungaria koruton a villamossinen kozlekednek,
>tudniillik ott - legtobbszor - nem latszik a zarovonal.
>Ha va-
>lakinek nem tetszik, menjen nyugodtan a Kozlekedesi Fofelugye-
>letre, es festesse vissza a csikot, de ne a szabalyosan kozle-
>kedoket anyazza!


Idezet a KRESZ-bol:

"Közlekedés villamospályával ellátott úttesten

38. §
(2) Ahol a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett vannak,

ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas és a forgalmi sávok
útburkolati jellel jelölve vannak, a villamospályára,
egyéb úttesten az ellentétes irányú villamosforgalom részére szolgáló
villamosvágányra, a bekanyarodás és a megfordulás esetét kivéve, ráhajtani
nem szabad. "

Gyk. nem a zarovonal szamit, hanem a savok felfestese.

forras:
http://www.b-m.hu/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_a_1_a.htm

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnem megkoszonni mindazoknak, akik elkuldtek 
nekem a 735, 736-os HIX AUTOt.
Szaboze-nek is, rola visszapattant az uzenet.

                   Zsolt
+ - Re: nyari gumiteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
(185/60R14)
> Pirelli 6000         nagyon ajanlott
Es a Pirelli sem olyan sz@r.

 Sziasztok!

Nem akarok kotozkodni senkivel sem,
de a masik ket gumimeretnel viszont
nem szerepelt a legjobban a P6000.

      Zsolt
+ - Re: Diesel 626 vagy benzines 323F ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Sziasztok !
> Szerintetek melyik kocsit érdemes megvennem? Mindkettő ugyanannyiba kerül,
> (850 ezer), a Mazda 626 2,0D 1989--es, a Mazda 323F 1,8 GTI
> 1991-es,mindkettő majdnem full extra.A 626-os kb 6-7 liter gázolajat, a
> 323-as 8-10 liter benzint fogyaszt 100 km-en.(Ezt az eladók mondják,igaz
> lehet?) Föleg autópályán közlekedem,naponta egyszer Érd-Budaörs-Érd.
> Üdvözlettel:

Merlegelni kell:
- A ket auto kozott kategoria kulonbseg van, a 626 nagy, kenyelmes, az F-es
323 sportos, de kisebb.
- A 626 fogyasztasa es annak koltsege joval alacsonyabb, igaz nem is megy
ugy mint az F.
- A 626 idosebb mint az F, tehat tobb esely van korrodaciora, elhasznalt
alkatreszekre.
- Mivel a 626 nem sportauto, lehet hogy kevesbe volt nyuzva mint az 323.
- A GTI gondolom tudod mit jelent... :)

Par kerdes felvetodik: egyaltalan fontosnak tartod-e, hogy mennyit fogyaszt
az auto? Mekkora a csalad?
Szeretsz-e sportosan vezetni? A km ora allasok mit mondanak?

A 323-nal a 8-10 liter realis varosban. Szemely szerint, (nem akarlak
befolyasolni) a szivem a 323F-hez huz... :)
Arra keszulj fel, hogy nem olcso a mazdahoz az alkatresz, de gondolom csak
ir valaki reszletesebbet is errol.

SzaboZE
+ - Re: OPEL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Volt vki 7vegen az OPEL expressznel?
> Meg szerettem volna nezni, de ezert a markaert
> nem volt kedvem sorban acsorogni. Erdekelni azert talan masokat is
erdekel. thx

Sziasztok!

En kinn voltam, vannak fenykepek amiket majd feldobok valahova, turelem...
:)

SzaboZE
+ - Re: hutotaska (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >54Watt van rairva... Szopja az aksit, es ha kint 25 fok van akkor benne
> >18-20.... Szoval max hidegen tartasra jo ideig-oraig.
>
> Ez nagyjabol igy is van. En par eve egy olyat vettem, ami hut-fut
egyarant.
> Ra is volt irva, hogy igazabol arra valo, hogy megtartsa az etel eredeti
> homersekletet. Ettol fuggetlenul nekem az a tapasztalatom, hogy igenis
hut,

Igaz, ez gondoltam alapdolog, hogy a peltier futeni is tud. Minden ilyen
elven mukodo hutotaska tud futeni-huteni.

> egy feltetellel: tele kell pakolni. Es a szobahomersekletu pl. dobozos
> uditoket, iszonyuan lehuti (a hutobordak deresek lesznek).

Sajnos nekem ez sem jott be.

>
> Hozzatartozik, hogy en 19000.- ert vettem kb. 25000-rol leertekelve.

Gondolom itt van a kutya elasva... :)

SzaboZE
+ - ora, olajszint, muszaly, centir. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >Tudja-e valaki, hogy hogyan lehet digitalis kmorat
> >buheralni, kikotni, visszaallitani? Fiat Brava erdekelne.
> Ha arra kell, amire IMHO nem csak en gondolok
> (merthogy magyarazat nem volt), akkor elmesz te a
> fentebb leirtak 1ikebe.
Ha't igen... 

> mostanaban ha vadul veszem be a jobbkanyart, felvillanik
> az olajnyomast jelzo lampacska. Neha 1 mp-re, neha 10-re.
> Mi lehet a gond?
Olajszint...

> ...tavaly ( elipszilon!!! - nem neked szol,
> csak szokas 'j'-vel irni - bocs) 
...a "muszaj" pedig pontos J...   Sajnos eleg sok pelda van a 
"muszaly"-ra...  Brrrr  ;-)))

> ...a Debicacat egyszeruen
> nem  tudtak ugy kicentirozni, hogy 100 korul ne kezdje el razni a kormanyt,
Ez lehet, hogy csak arra az egy darab gumira jellemzo...
(A centirozas csak a sulybeli aszimmetriat tudja kijavitani, a geometriait nem.
..
Ha a gumi tojas, akkor nincs centirozas, ami kiszedi belole...)
Ettol meg a tobbi Debica lehet jo...

Udv

Andras
Audi 90 - '86
+ - eladasra kinal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnam MAZDA 121,piros,ot es
fel eves ,otvenharomezret
futott
automat.Ha erdekel maganba
irj!
+ - Re: Diesel 626 vagy benzines 323F (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Eva,

szerintem kb. realisak az ertekek, 626-os tenyleg ennyit eszik,
323-as szerintem inkabb 10-et, mint 8-at, de stilusfuggo.
Viszont aki dizel autot vesz, az tobbnyire jar is vele rendesen,
igy egy 11 eves dizelben szerintem siman van 250-300 ezer km,
de inkabb tobb (ha csak nem ismeros adja el es eskuszik ra,
hogy nem ment ennyit), es ennyi km kornyeken mar indulnak
a gondok. En a helyedben a 626-ost valasztanam, valamivel
nagyobb is, igy autopalyan biztonsagosabb, viszont ne higgy
senkinek es vizsgaltasd be, pl. autoklubnal + kulon nezesd
meg a legkondit, milyen allapotban van (ha van benne :-)

Udv,
Nandi
> Sziasztok !
> Szerintetek melyik kocsit érdemes megvennem? Mindkettő ugyanannyiba
kerül,
> (850 ezer), a Mazda 626 2,0D 1989--es, a Mazda 323F 1,8 GTI
> 1991-es,mindkettő majdnem full extra.A 626-os kb 6-7 liter
gázolajat, a
> 323-as 8-10 liter benzint fogyaszt 100 km-en.(Ezt az eladók
mondják,igaz
> lehet?) Föleg autópályán közlekedem,naponta egyszer Érd-Budaörs-Érd.
> Üdvözlettel:
>                    K.Éva
>
+ - re friss utjavitasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A friss útjavításoknak vannak káros oldal is. Sajnos 
> tapasztaltam: egy kicsit felcsapódott v.mi szurokszerű 
> képződmény. Tudna valaki segíteni hogy lehetne eltávolítani 
> a fekete képződményt Az első sárvédőtől kb. 15-20 cm-re 
> van. Messziről nem látszik, csak amikor mossa az ember, 
> akkor látja hogy valami ott égtelenkedik a metálon!

Van egy olyan talalmany, hogy polirozo paszta / folyadek. Nalunk 
konkretan prevent gyartmany van itthon. Az remekul leszedte 
ezeket a szarokat, csak azert idoigenyes es faraszto folyamat 
(meg jo, hogy a sotetkeken nem latszik kozelrol sem :)

Nalunk a kornyeken olyan javitasokat csinaltak, hogy a lukakat 
befujtak valami ragacsos szarral. Amikor uj volt, akkor a rajta / 
benne levo millionyi apro kavics szallt szerteszet, es verte a kocsit 
ahol erte. Miota ezek elkoptak, azota 22-23 fok folott megolvad az 
egesz tragya, es szinte vizesnek latszik az aszfalt. Hogy lehet 
ilyen modon elintezni a javitast? Tonkrevagja a kocsit, es semmit 
se mer (ja, mert a melegben persze szetoflyik mindenfele, a lukbol 
meg ki)

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> mostanaban ha vadul veszem be a jobbkanyart, felvillanik
> az olajnyomast jelzo lampacska. Neha 1 mp-re, neha 10-re.
> Mi lehet a gond?

Keves az olaj. Szintet ellenoriztel?

Istvan
+ - Re: Diesel 626 vagy benzines 323F ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Szerintetek melyik kocsit érdemes megvennem? Mindkettő ugyanannyiba kerül,
> (850 ezer), a Mazda 626 2,0D 1989--es, a Mazda 323F 1,8 GTI
> 1991-es,mindkettő majdnem full extra.

Szaguldozni akarsz vagy nyugisan vezetni? A valasz egybol tartalmazza a masik
kerdesre adando valaszt is.

> A 626-os kb 6-7 liter gázolajat, a
> 323-as 8-10 liter benzint fogyaszt 100 km-en.(Ezt az eladók mondják,igaz
> lehet?)

Igaz lehet, normalis, nyugis vezetesi stilusnal.

> Föleg autópályán közlekedem,naponta egyszer Érd-Budaörs-Érd.

Miutan ezt biciklivel sem nagy kunszt megtenni, emiatt az auto merete sem
igazan perdonto, tehat tovabbra is az a kerdes, hogy szeretnel-e tenni 1-2
huszaros vagtat, vagy kenyelmesen, nyugisan akarsz kocsikazni.

(Szemelyes velemeny, ha a 626-nak a bele nincs kitaposva, akkor az jobb vetel)

Istvan
+ - Suzuki Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, várunk mindenkit!
Szeretnénk meghívni találkozónkra, ami minden eddiginél látványosabb, és
érdekesebb lesz!

A találkozó részletes programja:
Suzukisok Klubja hetedik találkozója 2000  Május 14. Vasárnap  10 óra
Campona II. emeleti parkoló

. 10.00 Gyülekezés
. 10.30 Megnyitó- Szóvivő Berta Zsolt. Wagon R próba - Kötetlen beszélgetés
. 11.00 Nevezések - Szellemi vetélkedő
. 11.30 Gyorsulási szlalomverseny
. 13.00 Találd meg az autódat + Szépségverseny:
. 14.00 Ügyességi verseny -
. 16 00 Eredményhirdetés( dijkiosztás )
. 16 30 Kötetlen beszélgetés  Műszaki tanácsadás -Versenyző bemutatója -
. 17 00 Elköszönés- Felvonulás - útvonal- Hősök tere, észak pest, és vissza
. 18 00 Felvonulás vége, vissza a Camponába

Büfé van , autó, és motorbemutató, autófelszerelési cikkek, autó hi fi,
Suzuki Magyar Kupa bajnok  autós bemutatója szerepel a programok között
A találkozón a tervek szerint híres Suzuki tulajdonosok is résztvesznek mint
Liptai Klaudia, Eperjes Károly, Lang Györgyi, és még sokan mások.

Feltétlenül várunk, és szólj minden suzukis, és nem suzukis ismerősödnek!!!
Várjuk a visszajelzésedet!

Simon Gábor
www.suzukiklub.hu

06209854761
+ - skoda tores meg csomagter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!
Már régen írtam, de a listát azért elég rendszeresen olvasom! TEgnap
(hétfőn)  a 112 c. műsorban láttam egy forntális ütközést. Az egyik
alanya egy Skoda 120L Tipusu gepjarmu volt.Raadasu o volt a vetlen egy
Ford focus szabalytalanul elozott es elkapta szembol. Haaat a skodri
megsemmisült egeszen a B oszlopig!!!!!!! A sofor meghalt. Nekem nagyon
kozelall a szivemhez a Skoda de ekkor megijedtem nagyon.
Kedves   Levente, abban igazad van, hogy a megszoltak a gyarban a
mernokoket hogy miert farmotorosak a skodak, de ok nem csak a sajat
joszantu elkepzelesukbol tertek at a farmotorra. Ennek vannak tortenelmi
okai is. Pl az, hogy a ruszkik nem tudtak volna eladni a Ladat, mert
versenykeptelen lett volna a Skoda mellett, es ezt ugye nem lehetett
engedni. A favorit is tobb mint 5 evvel hamarabb keszen volt mint a Lada
samara, ezt tükrözi a formavilaga is, de nem hozhattak ki megint a "Nagy
testver" miatt. Mert a Lada megint alulmaradt volna. Es szerintem
ezertnincsenek erosebb es komolyabb motorok a Skodakban Pl 1600 ccm...
A csomagtarto.. hmmm, ha jobban megnezed nem olyan kicsi az, lehet abba
jocskan pakoni, no meg aztan ott van a hatso ulesek mogotti hely is az
is oriasi nagy... HA ezt a kettot osszeadod, ugy mar nem olyan kicsi
az....

Sziasztok
Krisztian

--
           ,.     ,.
                {^ \-"-/ ^}
                "   """   "
               { <O> _ <O> }
               ==_ .:Y:. _==
             .""  `--^--' "".
            (,~-~."" "" ,~-~.)
      ------(     )----(     )-----
            ^-'-'-^    ^-'-'-^
       mailto:
       honlap:http://www.hszk.bme.hu/~kk133
       ____________________________
            |"""" /~.^.~\ """"|
             ,i-i-i(""(  i-i-i.
            (o o o ))"")( o o o)
             \(_) /(""(  \ (_)/
        use   `--'  \""\  `--'
          fixed      )"")
            width   (""/
              font  `"
+ - Jawa Babettat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

------=_NextPart_000_003E_01BFB9B0.D51B9300
Content-type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

Hello!



Jawa Babettat vennek max 10.000Ft-ert.

Tel:06-20-311-3736 vagy e-mail-ben.




------=_NextPart_000_003E_01BFB9B0.D51B9300
Content-type: text/html; charset="iso-8859-2"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content=3D"text/html; charset=3Diso-8859-2" =
http-equiv=3DContent-Type>
<META content=3D"MSHTML 5.00.2919.6307" name=3DGENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT size=3D2>Hello!</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Jawa Babettat vennek max 10.000Ft-ert.</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Tel:06-20-311-3736 vagy =
e-mail-ben.</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_003E_01BFB9B0.D51B9300--
+ - Trabant felnik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szabi vagyok, egy 1985-os csontszinu  Trabant kombi tulajdonosa.
Szereztem Irmscher felniket a gepre.  Kerdesem, van-e koztetek valaki, aki
mar barkacsolt ilyet a Trabantjara?  Az a problema, hogy hosszabb tocsavarok
kellenenek (milyen csavarbol lehet ezt  kialakitani) valamint pogacsak az
elso  
fekdobokra, mert a felni hozzaer a  laprugohoz. Merre tudnek ilyeneket  
esztergaltatni, es milyen vastag legyen?  A hatso futomuvet kell  nyomtav 
szelesiteni, vagy a jo szeria is?  (Hatul is laprugo van)  

Koszi:
Szabi
+ - Talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg mindig nem kaptam konkret kerdeseket/ajanlatokat/...
>Tenyleg volna erdeklodes? Jo lenne ha maganban jelentkezne, aki
>jonne - ha valos az erdeklodes, megszervezem biza......... :)

En meg azt hittem, hogy mar ki van tuzve az idopont !  :))
Szoval en szivesen atruccannek, persze konnyen dumalok, a lakasomhoz
kb 14 km a Szlovak hatar /Vamosszabadi/. (A benzinkut 22km)

Zotya

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS