Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2182
Copyright (C) HIX
2004-05-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: vegyesen (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Valasz: Differencialmu tema osszeszedetten*** HIX AUTO (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #2174 (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Nemet utca lakoovezet (mind)  37 sor     (cikkei)
5 20 km/h (mind)  17 sor     (cikkei)
6 re: Re: nimetek (mind)  11 sor     (cikkei)
7 hardy (mind)  19 sor     (cikkei)
8 re: re: re: re: re: nemzetkozi jogsi (mind)  11 sor     (cikkei)
9 KRESSZ (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Kocsik megbizhatosaga (mind)  49 sor     (cikkei)
11 re: riaszto + difi (mind)  54 sor     (cikkei)
12 HA Tali, beszamolo 2 (mind)  64 sor     (cikkei)
13 re: tankolas, szerviz, bizt. ov (mind)  92 sor     (cikkei)
14 re: RE: vegyes (mind)  21 sor     (cikkei)
15 re: adag (mind)  29 sor     (cikkei)
16 mai adag (mind)  87 sor     (cikkei)
17 hir (mind)  22 sor     (cikkei)
18 tali elso nap, majd folytatom ha akarom (mind)  95 sor     (cikkei)
19 Tali. Elemenybeszamolo II. resz. (mind)  95 sor     (cikkei)
20 re: Re: nimetek (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Re: vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 13 May 2004 01:50, Triznyak wrote:
> >  MacPherson felfuggesztesnel ez meg azzal jar (mivel a fuggocsapszeg
> >  es a lengescsillapito tengelye azonos)......
>
> Neeem, ez nem igaz. MacPhersonnal a "fuggocsapszeg" az a toronyban levo
> forgaspont es az alsogombfej forgaspontja ( ha egy gombfej van) kozott
> huzhato egyenes. A csillapito ehhez kepest ( tobbnyire) jelentos szoget
> zar be. ( ez is fontos resze a kormanygeometrianak)

Ok, akkor probaljuk ezt: nem azonos, hanem meghatarozza, illetve ha ez sem 
tetszik, befolyasolja, nem fuggetlen tole :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: Differencialmu tema osszeszedetten*** HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Differencialmu tema osszeszedetten ( 193 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...<<<<<<<<<<

Koszi az osszefoglalast!
Udv, Akos
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2174 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>             + -  re: Albea VÁLASZ  Feladó: ha5nx_uh.orelexa
>
> Kedves Nagyak!
>
> "Hat csak ennyi. Nem akarok ezzel semmilyen vi-
> tat szitani (de tenyleg!), csak leirtam a sajat ve-
> lemenyem, tapasztalataim, ha mar valaki eppen egy
> Fiat Albeaval akarja magat a jovoben szivatni...
> (Meg a forgalom tobbi resztvevojet.)"
>
> Szeretnem, ha a forgalomban levo osszes ven, fustot okado Trabi es Varnyu,
> az osszes megalomha farmotoros Skoda - boccs Frigyes!!! - az osszes fustot
> okado 2x eves nyugati rozsdahalmaz helyett Fiat Albeak "szivatnanak" az
> utakon. (Mely auto egyebkent az alulmotorizalt valtozatban sem rosszabb
> semmivel, mint a tobbi marka alapmotoros diszkont modelje...
> Mellesleg a 13,5-os gyorsulas es a 16x km/h vegsebesseg nem szamit a
> forgalom akadalyazosanak velemenyem szerint.
>

Nem akarok kotekedni de a faros Skodakat ne keverjuk ebbe bele. Azok voltak
a szocializmus egyetlen normalis autoi amiket emberek terveztek embereknek.
Megalomha, ejha latom te se lattal meg igazi faros Skodat igaz Frigyes,
Chip? : )

> Udv,
> Gabor
> AR145

Alfa 145? sz@r elso kerekes orba motoros autonak csufolt rozsda tanya.
:- ))))
Nyomaba nem er semmi a far motor hatso kerek kombinacionak.

Attila.
+ - Nemet utca lakoovezet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado : Hunter
>E-mail : 
>Temakor: Re: nimetek ( 14 sor )
>Idopont: Wed May 12 15:30:42 CEST 2004 AUTO #2181
>>lako-pihenoovezetben is csak 6-7 km/h -val szabad kozlekedni (szemben a
>>magyar 20 km/h-val) es vezetoi vizsgan elvbol megbuktatnak, ha kettesbe
>>rakod a sebvaltot (motto: kettesben az alapjarat is gyorsabb 7 km/h-nal).
>Gondolom, a lakoovezet [foleg nemeto-ban] nem arrol szol, hogy szuk utca,
>a szelein vegigparkolva, kozottuk egy auto plusz 10 centi hely...

Lakoovezetet No-ban konnyu eszrevenni, mert ki van rakva egy kb. ket negyzetmet
eres tabla, hogy lakoovezet kovetkezik (lattam mar kisebbet, ami a stobtabla me
retenek ketszerese). Ha vkinek ez elkerulne figyelmet, az is ovatosan fog hajta
ni, mivel rendorok eloszeretettel tanyaznak ilyen helyeken.

Ekkor az is eleg, ha ranezesre gyorsan mesz, nem kell merniuk.

Egyebkent ilyen helyeken jo lassan fogsz menni, mert a gyerekek egyaltalan nem 
foglalkoznak a kocsival - sot, a szulok sem. Dudalni tilos, meg kell varni, mig
 odebb jatszanak a gyerkocok. A nemet mentalitas az, hogy a gyereknek nem szoln
ak, hogy jon a kocsi, mivel nekik van igazuk abban, hogy a kocsinak kell vigyaz
ni.

Ha vkinek serulest okozol, azt borzasztoan megszivod. Van ugy, hogy 15 evvel a 
baleset utan is kifizetteti veled a fejfajas elleni gyogyszered arat arra valo 
felkialtassal, hogy azert faj, mert meglokted a kocsival (nem elutotted vagy il
yesmi).

Ha a zebra elott nem allsz meg, pedig all vki a zebra szelen, az annyira durva 
szabalysertes, hogy a teged lato autosok kepesek felirni a szamodat es szolni a
 rendornek.

Udv,

awender
+ - 20 km/h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hunter irja:
>De miert? Nekem a panelek kozotti 30-at is nehezemre esik betartani, de
>a sajat utcankba sem szoktam 20-nal lassabban bejonni. Kiugro kisgyerek?
>Hat, aki nem tud 20-rol 2m-en belul megallni, az elmehet a sunyiba...

Hat akkor mar indulhatsz is :-) Mar bocs.

Ismert, hogy az ember reakcioideje 1 masodperc nagysagrendü. 20 km/h-s
sebesség = 5.55 m/s (1 m/s = 3.6 km/h). Vagyis mire ralépsz a fékre, mar
5.5 m-el elörébb vagy. Fékezni csak ezutan kezdesz. 2 m-en belül megallni
ergo lehetetlen.

Udv,

Zsolt
+ - re: Re: nimetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Hunter!

"Hat, aki nem tud 20-rol 2m-en belul megallni, az elmehet a sunyiba..."

20 km/h az 5,5 meter masodpercenkent.
Csak az az ido alatt, amig eszleled a veszelyt es megnyomod a fekpedalt,
mesz min. 1 meter.
Nem fogsz megalni 2 meteren belul a veszely eszlelesetol szamitva.

Udv,
Gabor
+ - hardy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi,

>Amugy a hardy tarcsa tengelykapcsolo? 

Amugy pont nem az.
(motor-kuplung-váltó-hardy(tárcsa)-kardántengely-difi)
Olyan mint egy hokikorong, talán kicsit nagyobb az átmérője, és van
benne 6 lyuk fémpersellyel.
3 lyuk a váltóból kijövő tengelyé("csillag" alakban, mint a "Mercijel"),
a másik 3 lyuk a kardán elejéhez kapcsolódik(szintén csillag forma).
Józan paraszti ésszel gondolkodva, mivel gumiból van, valószinüleg
rezgéseket, nagyobb lökéseket hivatott elnyelni.
A hátsőkerekes autóknál elég érzékeny pont. Nem egyet láttam, ahol meg
volt repedve

Nem vagyok autószerelő, se gépészmérnök, ha vhol hülyeséget irtam,
javítsatok ki....

Gergő
+ - re: re: re: re: re: nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak irta:
>A nemzetközi vezetoi engedély csak a magyar vezetoi
>engedéllyel együtt, az abban meghatározott lejárati
>idoig érvényes, de - az 1968. évi Bécsi Közúti
>Közlekedési Egyezményre figyelemmel - nem haladhatja
>meg a kiállítástól számított 3 évet.

Ezt mikor vezettek be? Nekem ugyanis annak idejen meg
10 evre adtak ki. 

Csaba
+ - KRESSZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Ha mar elojott a KRESZ es a mi oldja fel a sebessegkorlatozast kerdes
(de ja vue...), lenne egy masik kerdesem. Nemreg volt szerencsem 
nemeteknel egy olyan autopalya szakaszon utazni, ahol tobb felteteles
sebessegkorlatozas volt atfedesben. Peldaul vizes uttestnel ennyi,
adott napszakban annyi, teherautokak amannyi. Ezek totalis ossze vissza
voltak kiteve es feloldva. Ilyenkor mi a helyzet? Mi old fel mit?
  Konkret pelda, mondjuk:
Vizes uton 80 tabla, majd ejszaka 80 tabla, majd vizes uton 80 vege tabla.
Ez utan mennyivel szabad menni a kulonbozo esetekben? Peldaul ha esik
es ejszaka van, akkor a feloldo tabla feloldja-e az ejszakai 80-at vagy nem?
Stb. Rengeteg eset van, nem tudom, mi old fel mit. A dolog pikanteriaja
az volt, hogy svab zsaruk (mert ott volt) szokasos trehanysaguknak
megfeleloen kint felejtettek egy 60-as sebessegkorlatozast is, amit 
'elfelejtettek' feloldani. Mint nemreg megtudtuk, az agyatlan jogalkotok
miatt ez a tabla a Berring szorosig ervenyben van (mert autopalyan 'nincs'
keresztezodes). Ez azzal a pikans kovetkezmennyel jarhat, hogy az autopalyan
60-nal szabad menni, kiveve, ha barmi problema van (eso, ejszaka, teherauto,
stb.), mert akkor *esetleg* ubereli a 60-at a 80. Vagy megsem?
  Jozan paraszti eszt felejtsuk el, az a multkor kijott, hogy a KRESZ
nem a szerint mukodik...

Gyula
+ - Kocsik megbizhatosaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Megjott ADAC magazin, benne nemi statisztika. Kulonbozo autokra
a sargaanygyal hivasok szama, 1000 kocsira vetitve, evjarat szerint
lebontva. Sajat tapasztalat szerint az adatgyujtes eleg korrekt,
amikor lemerult aksink (egvehagyott utaster lampa) es jott, akkor
korrektul kitoltotte a (geppel olvashato) nyomtatvanyt.
  Viszont az egesz csak erdekesseg, komoly kovetkeztetest nem szabad
levonni, mert nyilvan csak azt tudjak, hogy *oket* mikor hivtak ki.
Ha egy tipusra peldaul a gyarto ad valami sajat segelyszolgalatot,
az vagy egyaltalan nem jelenik meg vagy hibasan a statisztikaban.
Minden tipus utan 6 szam van, 1998-tol 2003-ig evjarat, 1000 kocsira
szamitva a lerohadasok szama 2003-ban. *Kocsira* van szamitva, nincs
futasteljesitmennyel normalva. Az mondjuk eleg horrorisztikus, hogy
Alfa-bol 1% eselyed van, hogy a gyartas eveben lerohadsz. Illetve 2%, 
ha a kocsi eladasok egyenletesek az evben.

ALSO KATEGORIA:
1. BMW Mini -/-/-/5/4/2
2. Mitsu Colt 18/13/9/-/-/-
3. Toyota Yaris -/7/7/5/5/3
4. Opel Corsa 22/18/13/8/5/3
5. Citroen Saxo 26/17/12/8/4/-
6. Ford Ka 26/17/9/6/6/4
8. VW Lupo 21/19/17/9/5/3
16. Skoda Fabia -/-/14/9/6/4
19. Fiat Punto 41/38/24/15/11/4

ALSO KOZEP
1. Audi A2 -/-/8/5/3/2
3. Honda Civic 14/11/9/5/7/3
5. Ford Focus 25/10/11/8/6/2
9. VW Golf/Bora 22/18/13/9/5/3
11. Opel Astra 25/23/17/12/5/3
12. Citroen Berlingo 29/21/15/11/6/4
17. Fiat Bravo/Brava 42/29/23/20/-/-
20. Alfa 147 -/-/-/21/12/11

KOZEP
1. Toyota Avensis 10/9/7/7/5/1
2. Mercedes CLK 18/11/9/9/4/2
8. VW Passat 19/15/11/7/5/4
9. Citroen C5 -/-/-/13/8/4
12. Skoda Octavia 33/26/15/8/6/6
17. Alfa 156 53/50/41/31/20/10

  Tobbit tessek elolvasni az ujsagban :-)

Gyula
+ - re: riaszto + difi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok !

Reagalas nehany temara:

>Ez a GPS mennyibe kerul es hol szerelik be? 

Sajat velemeny, lehet vele vitatkozni, de a GPS-es GSM alapu 
rendszereket egy mobiltelefonal nem nagyobb cuccal lehet zavarni es 
riasztas eseten nem megy sehova jel, es a cucc annal dragabb, amilyen 
egyszeruen ki lehet iktatni. (Egyetemeken vizsgak alatt a tanarok igy 
akadalyozzak meg az SMS-es puskazast, es szamtalan autotolvajjal 
keszitett riport is ezt igazolja, hogy a GSM-es cuccok nagyon konnyen 
zavarhatok).

Ami viszont a tolvajok szerint is hatasos, az az _egyedi_ 
rejtettkapcsolos inditasgatlo. 6-8 ezerert beszerelik, es hatasos. A 
gyari immokat seperc alatt kiiktatjak, mert ha van ismeros a 
markaszervizben, akkor visznek egy masik gyari immo elektronikat es 
kesz (lasd Tolvajtempo c. film, a Ferrarik elkotese, de meg mielott 
megvadolnatok, hogy kitalalt filmekre alapozok, tenyleg igy mukodik az 
eletben... sajnos). 
Az egyik ismerosom kocsijat a szeme lattara kotottek el (o a varban 
volt fent, es latta, ahogy kinyitjak a kocsijat lent a parkoloban, beulnek 
es mennek is), csakhogy a kocsiban volt egy rejtett AC pumpa 
megszakito, es a tolvaj az elso keresztezodesben a leallt autobol 
nehany ujrainditasi kiserlet utan kiugrott es spuri. A kocsi viszont ott 
maradt, es az ismerosom zarbetet cserevel meguszta ... Szoval en 
szemelyesen ezt tartom talan a legjobb otletnek, mert ha indul is a 
kocsi (a befecskendezo rendszerben maradt nyomas eleg egy ideig), 
senki nem keres meg tobb kapcsolot, es ha a forgalomban all le a kocsi 
egy tolvaj nem fog vele ott bajlodni az utca kozepen, hogy 
megkeressen meg egy elrejtett kapcsolot.

A masik jo modszer a nagy sarga, egesz kormanyt lefedo kormanyzar, 
persze ez inkabb csak mentalisan elriaszto cucc, es inkabb keresnek 
egy masik hasonlo tipust.

Differencialmu es onindito:

Ugyan mernokember leven en is ellenzem a sebessegben valo 
inditozast, de szinten mernok haverom vagy egyesben, vagy kettesben 
nehany szaz metert ment oninditoval a Megane Classicjaval, mert fullra 
kifogyott a benzin, es oltonyben esoben nem volt kedve eltolni a kutig. 
Persze nem ment allandoan az onindito, hanem meglokte a kocsit 
aztan kuplunk ki, es gurult, amig meg nem allt. Nehany inditasbol ott 
volt a kutnal. Persze biztos adott a hajtaslancnak, de ennek mar 2 eve 
es a kocsi lazan birja. Neha az anyag sokkal tobbet kibir, mint azt 
gondolnank ...

Tovabbi kellemes autozast !

Gabor

BMW 318i
+ - HA Tali, beszamolo 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAli!

Eloszor is elnezest a nyulas sztoriert, a digestben visszaolvasva
rettenetesen offtopic. Koszi, hogy nem csesztetek le erte (sot meg egy
smileys emailt is kaptam), azert maskor nem kisertem a szerencsemet.
A delutani fozesnel maradtam tisztelettel - felbe...
Sokat nem tudok rola mondani, ram egyebkent nem jellemzo modon
teljesen kimaradtam belole. Olyan sok dumalnivalo volt, hogy HA rajtam
mulik vacsorazni is vendeglobe megyunk - igaz, nem tudom, mit mertem
volna megkockaztatni csupasz kenyeren kivul. A holgyek ugyan idonkent
probaltak ravenni minket az egyuttmukodesre, amit minden egyes
alkalommal meg is igertunk, "csak meg ezt a gondolatmenetet
befejezzuk", de a gondolatok olyanok mint a HAngyak es a so:ro:k, soHA
nem jarnak egyedul. Ez nem volt szep tolunk neHAnyunktol, ereztuk mar
akkor is.
Eloszor a szemerkelo esoben sorra szemugyre vettuk az autok
motorteret, szakertoen hummogtunk is. Sokat nekem nem arul el, motor -
motor. Ricsi 2 literes Pug 206 -osara racsodalkoztam, hogyan tudtak
azt a motort beletenni? Este mentunk is vele, meggyozoen jol mozgatta
a jarganyt, ment, mint a farkatlan gyik. Utana ismet megtanultam, hogy
az olasz autok a legjobbak, bele kellett ulnom Kati Fiat Puntojaba, es
addig nem lehetett kiszallni, amig el nem ismertem, hogy tagasabb
autoban meg nem ultem. Viccet felreteve, nem volt kenyelmetlen, es
meretehez kepest eleg tagas volt, semmi rosszat nem tudok rola
mondani. Azutan Ricsiek elkezdtek gerjeszteni a tuzet, ami csodaval
HATaros modon sikerult nekik, legalabbis annyira, hogy megfoztek rajta
az etelt. Azt az etelt, amirol innen a listarol kellett megtudnom,
hoyg paprikas krumpli. Nem azert mert rossz volt, sot! En azt hittem,
valamilyen gulyasfele sok krumplival, meg kolbasz is van benne. Szoval
az izesitese mas volt (finomabb) mint a HAgyomanyose.
Vacsora utan visszamentunk az Oazisba, Ricsi vitt minket a Puggal, Avi
es Kornel is jott. Elbeszelgettunk a pincerekkel, de a helyi muanyag
oldoszert nem mertem megkostolni. Avi batrabb volt.
Tul sok erdekes mar nem tortent. Visszamentunk, beszelgettunk,
iszogattunk. Azert ne gondoljatok, hogy ez egy olyan nagyon reszeg
party volt, senki nem rugott be nagyon - viszont mindenki kellemesen
spicces volt. Egy dog nagy szobaban aludtunk vagy HATan. Avi
erdeklodott sorban mindenkitol, szokott-e horkolni? Mikor ram kerult a
sor, mondtam, hogy csak akkor, HA el van dugulva az orrom. De mivel
egesz nap kint voltunk a hideg teraszon (meg az udvaron az esoben), el
volt, szoval semmi joval nem tudtam biztatni. Be is jott.
HAjnalban felkeltett, hogy forduljak HAsra, vagy nem all jot magaert.
Reggel, mit reggel, HAjnalban - mert a 2 ota utani lefekveshez kepest
a fel 7 meg igencsak HAjnal - villog valami. Ez a rosszeletu Avi azzal
szorakozott, hogy az ebredezo, masnapos embereket fenykepezte. Be is
bujtam a parna ala, de nem adta fel. Karpotlasul kertem tole egy
fejfajas elleni pirulat. Feloltoztem, hogy a tobbiekkel kozosen
elvezhessuk az ebredezes kinjait. Kave, az nyet. Ajaj! Mikor
harmadszori probalkorasra "safety mode"ban bebootoltunk, elmentunk
kaveert. Sikerult talalni egy cukraszdat, ahol nagyon udvariasan, es 
csak egy kicsit furcsan nezett rank a kedves holgy, mikor egy
ketliteres kolasuvegbe ontve kertunk 10 kavet. Persze helyben is
megittunk egyet. Vittunk kockacukrot is, szalvetaba csomagolva. Meg
egy kave, egy meg egy pirula utan kezdett felkelni a nap. Meleget nem
hozott, azt a felhok leblokkoltak. Vacogtunk tovabb egy darabig,
azutan szetszeledtunk. HAzafele indulva feljebb allitottam a
homersekletet a kocsiban, es HAgytam, hogy a meleg atjarja
elgemberedett tagjaimat. Jo erzes volt, ugyanakkor volt bennem egy kis
szomorusag is, kar hogy vege lett...

Tibor

UI: Nem hiszitek el, de az AUTOs talin a leggyakoribb tema a digitalis
fenykepezogep volt. Aosta rulez! (Mar, ha igy kell irni :-))
+ - re: tankolas, szerviz, bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> de azt okorsegnek tartom, hogy 11-12 ezressel futkarozzak,
> meg keszpenzt szamoljak. Erre talaltak ki a bankkartyat... 
> Kerek osszegert sem vagyok hajlando tankolni, mert mindig
> teletankolom. 

Bankkartyaval csunya dolgokat lehet csinalni, ha kikerul a
latoteredbol azaz nem ott, elotted huzzak le, hanem elviszek
valami hatso szobaba.
En csak ott fizetek kartyaval, ahol a szemem elott marad vegig.

Kerek osszeg: 500 Ft-ra kerekitve nem gond kihozni, en is
mindig elso kattanasig tankolok, plusz amennyi az 500-ra
kerek osszeghez kell. Innentol megint nem ertem, miert mindig
masokkal probalnak trukkozni a visszajaroval, velem soha.

10-12 ezrest sok okbol celszeru allandoan magunknal hordani
de itt ne nyissunk eletstilusbeli vitat, OK?

> VAti, neha leirhatnad, mi az, ami Neked bejott. Az indexes "munkad" is 
> nyomon kovettem egy ideig, es nem nagyon talaltam olyan 
> hozzaszolast, hogy na most boldog vagyok, na most valami jo.

Hat ezt nem ertem.
Ott is, itt is leirtam: imadom a Temprat, ha most kellene autot venni,
ujra Temprat vennek, es amiota osszeszoktunk nagyon bejott nekem.
Ennyi eleg?
Azt irtam hogy sokat eszik? Ja, eleg sokat, de mar reg nem erdekel,
sok mas tulajdonsaga karpotol erte - mellesleg nem eszik tobbet 
mint a hasonlo koru es kobcentiju mas tipusok.

Ha megnezed, a Tipos tarsasag sokkal tobbet sirankozik, en hozzajuk
kepest egyre inkabb ugy erzem, az en Tempram nagyon jo kocsi az
atlag Tipokhoz kepest. Egyszer ironikusan le is irtam, "tenyleg ilyen
 a Tipok amennyit panaszkodtok, vagy nekem van nagyon jo
kocsim?" (aki nem ismerni, a Tipo-Tempra eleg kozeli verrokonok, a
klub is kozos)

Tehat koszi, nagyon jol elvagyok a Tempraval, errol se kellene 
itt szemelyeskedo vitat nyitni.

> > Utoljara 60 kHUFert blindre ki akarta csereltetni velem az alapjarati 
> > motort, ami koszoni jol van azota is. Na ekkor dontottem ugy, vegyen 
> > le masokat ne engem. 
> Ez mar kimeriti a ragalmazas fogalmat.

Akit erdekel utanaolvashat az Indexen, a teljes tortenet meg ennel is
zaftosabb -gyakorlatilag egy alapjarat nelkuli kocsira mondta azt hogy
"kesz", vihetem-, de errol se itt kellene vitat nyitni.
Neked jogod van leirni hogy Szamosi egy isten, es az osszes pesti
Alfista oltart emelne neki uyg szeretik, de hadd legyen jogom leirni,
hogy en hogy jartam vele egy konkret esetben, altalanositas igenye
nelkul.

> Talan atlagos, de en nagyon boldog lennek, ha megirnad, hol talalok 
> jobb szervizt. 1998 ota van olasz autom es a Szamosiek elott 7 (marka)
> szerviz ajtajat csaptam be. 

Azt elhiszem, hogy 7 markaszerviz ajtajat becsaptad, es ezekhez kepest
a Szamosi jo. En most egy olyan szervizbe hordom, ami NEM olaszos,
viszont nagyon regota (1997 ota) ismerjuk egymast, es emberileg nagyon
korrektek, eddig mindig mindent meg tudtak csinalni, eleg olcson.
Egy nem markaszerviznel (ha nem egy garis ujauto amit muszaj marka-
szervizbe vinni) ez a fajta korrektseg a legfontosabb.

> Nem mondom, hogy tokeletesek, 
> mert soha semmi nem az, de eddig ok a legjobbak. Talan nem veletlen, 
> hogy ha arra jarok, mindig osszefutok par ismerossel, az index.hu Alfa 
> topicjanak Budapesti szekcioja hozzajuk jar.

OK.
Ebben egyetertunk? :)

Valaki irta mar neked, en is ezt tudom javasolni: ne vegyel magadra
azonnal mindent! Ez vajon a boldogsag jele?
Pl. attol, hogy _nekem_ nem jott be a Szamosi, nem jelenti azt hogy
masoknak sem lehet jo, es hulye aki hozza viszi a kocsit. sot irtam is
hogy 1/ sokaknak bejott 2/ nalam is megcsinalt korrektul 1-2 dolgot.
Valoszinuleg ez attol fugg, ki melyik szerelovel tud emberileg jo viszonyt
kialakitani.

> Az oreg tragacsban ulok nincsenek lekotve. Egyetlenegy oreg Skodas 
> (105,110,120) sem volt a 18 autobol lekotve!!! 
Miért haragszol ennyire a Skodasokra... az a generacio mar ugyse fog 
valtozni:(  
En a 20-30 kozti nyikhajoknal szoktam megfigyelni hogy nem kotik be
magukat, de engedjuk csak hatni a termeszetes szelekciot :-)))
Az viszont nagyon durva, amikor a gyerekek nincsenek bekotve hatul.
Csattani sem kell, eleg egy intenziv fekezes, es a gyerek csapodik
neki az ulestamlanak. :( Hany ilyet latok Pesten...

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - re: RE: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:> Masik viszonylag olcso tolvajszivato megoldas, hogy a 
:> "lathato" tavnyitos riasz to mellett egy fuggetlen, masodik 
:> riaszto is van: ez csak belulrol rejtett kapcsoloval (vagy
:> trukkos kapcsolassorozattal) kapcsolhato ki/be

> Egybol Arpi speci autoja jutott eszembe a sok kapcsolo
> kombinacioval, meg a Win98 Laptop riasztoval... :-))) 

Amit irtam, egyatalan nem egy sufni gany dolog, komolyabb
szervizek is csinaljak. 
Rablasgatlok gyakran mukodnek ugy, hogy "radio ki-be, fekre
lepni, majd ablakfutes ki-be, ez egyutt kapcsolja ki a 2. immot,
ami kulonben 1 perc utan leallitana a motort."
Ha 5-7 millios kocsim lenne, biztos rakatnek bele ilyesmit.
Normalis ember par nap alatt megszokja: es kenyelmesebb 
elegansabb, mint valami snassz ormotlan paraszt kormanyzarat
szerelgetni le/fel, amit ugyanugy kiiktatnak 2 perc alatt, plusz
latszik is kivulrol - hadd tudjon ra a tolvaj felkeszulni :)

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - re: adag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Behajtasi engedely nem egyenlo a parkolasi engedellyel!!! Szerintem a
Coca-Cola
>, a Brau Union, meg egy csomo mas ceg teherautoi is kapnak detto ugyanolyan
beh
>ajtasi engedelyt, mint a tied, hogy felvihessek az arut a var teruleten
levo ve
>ndeglokbe, hotelekbe. De ez NEM jogositja fel oket a kresz tobbi
szabalyanak (t
>obbek kozott a varakozasi tilalomra vonatkozoaknak) az athagasara, ahogy
teged
>sem.

Igen, a mi cegunknek is van.De a felsorolt cegek egyikenek sem a Varban van
a bejegyzett telep, illetve lakhelye....Viszont Frigyes ott lakik, tehat
neki alanyi jogon jár a parkolasi engedely a ...utcaba...Lehet persze, hogy
nem a ... utcaba, hanem egyszeruen a Var területere..
Viszont az aruszallitok jelentosen megerzik hogy legtobbszor nincs kijelolt
rakodohely, de ha van is, akkor is szemelyautosok parkolnak oda, mert harom
meterrel kozelebb van a szolihoz... Akkor meg miert csodalkoznak az emberek,
ha megall masodiknak? Persze van olyan "kollega" is, aki oda all, ahol eppen
eszebe jut.. En azok koze tartozom, akik hagynak helyet az auto mellett,
hogy elferjenek masok is, amig rakodunk...
Viszont mindezeknek a dolgoknak szvsz semmi koze Frigyes parkolasi
engedelyehez..


Lutyo
+ - mai adag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ilyen akku lemerülés azért viszonylag ritka, nem?
Attol veletlen, hogy nem prognosztizalhato. Tobbnyire nem mindennapos, de kinos
 tud lenni, ha otthonrol 70 kilometerre szakado esoben nem tudod kinyitni a saj
at autodat...

>Ez a GPS mennyibe kerul es hol szerelik be?
En VW-Passatban talalkoztam vele, esetleg erdemes benezni egy szalonba, hoyg az
 altaluk ajanlott, naluk rendelheto GPS (muholdas koveto rendszer) hol es menny
iert szereltetheto. VW-Audi sok fut ilyennel. A nagy elony, hogy a diszpecser f
elhiv a mobilodon, ha buzeralasra utalo jelet kap az autotol.

>Tenyleg, mit erdemesebb, markaszervizes riasztot, vagy vmi 
>privat helyen. Ugye nem szakszervizben olcsobb. 
Altalaban azt mondjak, hogy ne markaszervizben. Ha viszont a Citromba egy VW sz
erviz szereli be, nem valoszinu, hogy az auto valaha is visszakerul ugyanoda, i
ll. hianyzik a hatter az auto "atvarazsolasahoz", ha meg is szereznek...

>Graviroztatast ki vegez? Az autotolvaj szamara lathato az ilyen gravirozas?
Mindenki, foleg szelvedo-javitok. Tudtommal a felvonulasi teren is idozik egy f
oszer egy fekete Opel Omegaval, de a nagyobb bevasarlokozpontok parkoloiban is 
szoktak lenni ilyenek. Lathato, kb 10mm-es betukkel minden uveg valamelyik sark
aba bele van maratva a rendszam.

>Elsokerekhajtasu gepkocsikban a leggyakoribb 
>a kupkerekes valtozat.
Gondolkozz! Az elsokerkhajtasu autok "leggyakoribb" elrendezesmodja az elol ker
esztben elhelyezett motor. Itt a fotengely, a valto tengelyei mind-mind parhuza
mosak a meghajtani kivant tengellyel, vagyis a nyomatek kozonseges homlokfogask
erekekkel valosul meg, szo nincs kup-tanyerkerekes kapcsolatrol. Arra 90 fokos 
elrendezeseknel van szukseg, ugymint elol hosszaban allo motor (akar elso, akar
 hatsokerekhajtassal), ill. hatul hosszaban beepitett motor+hatsokerek-hajtas e
setben.

Szamomra egyebkent ket dolog jott le: az egyik szerint a meglehetosen terjedelm
esre sikerult szosszeneted egyetlen (helyes) kovetkeztetese szerint mindent ugy
 mereteznek, hogy a veszelyes keresztmetszete is kibirja a max. terhelest. (Van
 persze mas igazsag is a hozzaszolasban, de annak nagyon Gepelemek II tankonyv 
ize van.) A masik meglatasom szerint neked meg mindig nem vilagos, hogy akar a 
kis teljesitmenyu oninditoval, akar a nagy teljesitmenyu motorral akarjuk megmo
zditani, mindenkeppen ugyanannak az autonak az ellenallasat kell legyozni, vagy
is ugyanaz az elmozdulo fal van a fejed elott mindket esetben. Csak oninditozas
kor odateszed a fejed es egy kicsit megnyomod, mig egy telegazos rajtnal nekifu
tasbol lefejeled ugyanazt a falat. A kuplungtarcsa rugoi, meg a gumi deformacio
ja ebben az esetben kb annyit jelent, mintha a nekifutasbol lefejelest a nagyma
ma kaucsuk uszosapkajaban kovetned el, nemikepp csillapitva a fejedet es a fala
t ero hatasokat...

>Erre talaltak ki a bankkartyat... Kerek osszegert sem vagyok hajlando 
>tankolni, mert mindig teletankolom. 
Nem vagy vele egyedul, otthon en is igy csinalom. Biztos ez is egy ilyen Alfas 
"bogarassag"... Bar itt thaifoldon az a szokas, hogy az ember belulrol nyitja a
 tanksapkat, a kutas telerakja azzal amivel kered (91, 95, D, mas nincs), aztan
 felcsepegteti 10-zel oszthatora. Odaadod neki a penzt, elsetal vele az ablakho
z, hozza a visszajarot (pontosan!, de megszamolom, a kutfejen meg ugyis latom, 
mennyinek kellett lenni), meg kapok ajandekba 1,5l asvanyvizet, vagy valami has
onlot. Ki se kell szallnom. Az eddigi 12.000km alatt (350km-enkent tankova, mer
t ennek a szarnak 35literes tankja van) egyszer sem probaltak atvagni. Se a fov
arosban, se porfeszekben, semelyik kuthalozatnal. Ja, es 88Ft a 95-os literje. 
Nyolcvannyolc forint, nem irtam el.

>miert nekem kell figyelni hogy at akarnak -e verni?
Mert a te penzed. Ha olyan sok van, hogy nem szamit, ne figyelj. Maganugy.

>Amugy a hardy tarcsa tengelykapcsolo? 
Szigoruan gepeszeti szempontbol minden gepelem tengelykapcsolo, ami tengelyeket
 kapcsol ossze ugy, hogy nyomatek menjen at rajta. Ez lehet oldhato-oldhatatlan
, mukodes kozben, vagy csak allo helyzetben kapcsolhato, rugalmas-merev, szogel
terest engedelyezo-nem engedelyezo, stb... Persze a kapcsolat axialis, tehat a 
fogaskerek nem tengelykapcsolo.

>Gondolom, a lakoovezet [foleg nemeto-ban] nem arrol szol, hogy szuk utca,
>a szelein vegigparkolva, kozottuk egy auto plusz 10 centi hely...
Amelyikben en megfordultam az pont ilyen volt... ex Ny-Nemeto-ban.

>noi-holgy ugyfelunk
Ennek a kitetelnek itt Bangkokban van ertelme, mert eleg sok esetben van adamcs
utkaja a "holgyeknek", vagyis a noiseg egyaltalan nem garantalt. De azt hittem 
Pest-Budan ez egyenlore egyertelmubb... :-)

>egeszen addig mig mashova koltozott. Azota nem eg ki.
Nema'a'... Es ha forditva parkol? Akkor a bal hatso megy tonkre?

>Nyulat kellett panirozni, azert. Mert vacsorara rantott nyul 
>akart lenni (felesegem szerint - a nyulat nem kerdeztem).
fetrengek.... :-))))) A vegen legalabb sikerult megenni szegeny tapsifulest?

Fogash
+ - hir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ekezettel, bocs.

Holnap lép életbe a módosított regisztrációsadó-tábla. A jelenleg hatályos téte
lekhez képest az Euro 2-es vagy ennél rosszabb besorolású járműveknél négy kate
góriában csökken az adó, a többiben nő. Főként a korszerű, Euro 3-as besorolású
, többnyire új autókat forgalomba helyezők számíthatnak adóNOVEKEDESRE. Az elmú
lt hetek forgalmáról eltérően nyilatkoztak a markakereskedők. A Ford nem készül
 jelentős árváltoztatásra. A cég az első negyedévben 79, áprilisban pedig 25 sz
ázalékkal több gépkocsit adott el, mint egy évvel korábban. A Schiller Opel ugy
anakkor a kereslet visszaeséséről számolt be. A FIAT május 17-én adja ki új árl
istáját, amely több esetben növekvő árakat tartalmaz majd. A Porsche Hungáriáná
l fellendült a Skoda forgalma, de a Volkswagené csökkent. Az Audi értékesítése 
áprilisban megugrott, a Seat-eladások nem térnek el a megszokottól. A Magyar Su
zuki akciója áprilisban a forgalom élénküléséhez vezetett. A Magyar Gépjármű-ke
reskedők Országos Egyesülete továbbra sem ért egyet a regisztrációs adó bevezet
ésével. (VG 6. old., NSZ 12. old.)
>>>>>>>>>>>>>

A kiemeles tolem, de a hir borzalmas. A regi, budos autok olcsobbak lesznek, a 
tisztabb, modernebb ujak meg dragulnak. Ez am a motivalo adorendszer! Az ilyent
 megszavazok miert nem kotik fel magukat az elso kortefara?
Fogash
+ - tali elso nap, majd folytatom ha akarom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


mindenfele szempontbol irtak mar a talirol, most en is megirom 
ahogyan en lattam.

A csigakonvoj az igert idoben gyulekezett a sell kutnal, ijesztgetve az 
ott bekesen dogozo (szombat!) munkasokat, akik a kut parkolojaban 
igyekeztek kijavitani Budapest utjainak katyuit. Igazuk volt, okos ember 
nem a sotetben keresi a kulcsot, ahol elhagyta, hanem a lampa alatt, 
ott vilagos van. Miutan megvettek az autopalya matricat azok is, akik a 
multkor a 2/a-n matricaval, de most az M3-on anelkul akartak elindulni, 
ittunk kavet. Idoben el is indultunk. En, bizva az eddigi 
tapasztalatokban, egy kicsit elore siettem - mar amennyire a kis c3 
engedte - azt gondolva, hogy Jo Frigyesek ketszer eltevednek, es 70-
es atlagot futnak :-). Nos, miutan a reggeli - masodik - ebreszto kave 
megvolt Hatvanban a szuleimnel, a csigakonvoj utan iramodtam, es 
nem nagyon toltam neki, gondolva, igy hamarabb utolernek. Miutan 10 
perc mulva sem tuntek fel a tukorben, telefonaltam es kiderult, hogy a 
tobbiek mar Fuzesabony tersegeben vannak. A poroszloi Tisza-hidnal 
utol is ertem oket, akik megalltak pisilni, pedig meg nem is ittunk 
semmit. Tiszafureden megvettem a masnap reggelre szant 
fajdalomcsillapitokat, megittam egy kolat es a Hortobagy vonzasanak 
engedve tettem egy 15 km-es nem szandekos kiterot, hiaba, nagy 
varos ez a Tiszafured!

Persze Abadszalokra elsonek erkeztem, es a legkozelebbi nyitva tarto 
vendeglatohely fele vettem az iranyt, de a szallas nem ott volt! 
Megfordultam, es meg kell hogy mondjam, az idokozben megerkezo 
csigakonvoj is a sorszagra hajtott es rossz helyen kereste a szallast - 
ennek megfeleloen telt a tali tovabbi resze.

Gyors kipakolas, aztan irany a bolt. Autos talalkozo leven szakmailag 
kivantuk megvizsgalni, mitol doglik a vezeto, ezert vettunk 
uzemanyagot, olajat, fagyallot, ablakmosot, fekfolyadekot - azaz 
uzemanyagnak sort, olajnak kecskemeti barackot, fagyallonak 
glikolmentes bort, a tiszta latas erdekeben uditot, a fekhatas 
ervenyesitesehez szukseges kavet elfelejtettuk. (Ennek 
kovetkezmenyei lettek.) A hazba visszaterve azutan kezdtek 
szallingozni a tobbiek is, igy pl. Ricsi a csoda 206-ossal es Teebor a 
vadonas uj Toyota-Mazda taxival (nem a rendszamat, hanem a kesobbi 
funkciojat tekintve taxi). Felkeszult listatarsak hoztak turos pogacsat is 
itatosnak az olajcserehez.

Eddigre mar tenyleg csak egy autos volt talpon a videken, ezert a 
tarsasag egyik fele gyalog, a masik fele kocsival indult el a szombatista 
torvenyek szerint a hatodik napon zarva tarto Matroz etterem helyett 
masikat keresni. Velunk akart jonni Suzy kutya is, de kedves gazdaja 
nem engedte. Elotte megkostolgattuk a sort es a palinkat, de semmi 
baja nem volt egyiknek sem.

Az etteremben a kajat mar jellemeztek, most egy par szot az italrol. A 
sor poshadt volt es meleg, ellensulyozando a zuhogo esot, de ekkor 
mar egyebkent sem faztunk volna. A pult alol hamar elokerult a hazi 
kisusti, amit K....kaval es K.....lal hamar megkostoltunk, mindannyiunk 
nagy megelegedesere. A picer oromere - miutan kirugattuk a tulajjal a 
szakacsot - ezt meg egyszer megismeteltuk. Utana kavet is ittunk, de 
az pocsek volt.

A hazba visszaterve folytattuk a kornyezetvedelmi tevekenyseget, de a 
sorosdobozokat es a borosuvegeket csak ures allapotban lehet 
megfeleloen tarolni, ennek elokeszitesehez pedig bizonyos irritativ, 
tomeny vegyi anyagok - barackra emlekezteto szagu, konyakra 
emlekezteto szinu es jegerre emlekezteto izu folyadekok - kellettek. Az 
osszetartast jellemzi, hogy ebbol a tevekenysegbol senki sem vonta ki 
magat, az ebedtol megbetegedett Teebor doki is rendbe jott a munka 
soran. Nem ugy a tuzgyujtas! Jomagam szereztem ugyan egy 
gazpalackot, de hamar kiderult, hogy azt nem tudjuk felhasogatni 
(pedig biztos jol egett volna). Igy hat Lovas Peti es Ricsi faradoztak a 
tuzgyujtassal, mi pedig addig is vigyaztunk, hogy gyulekony anyag ne 
maradjon a tuz kozeleben, de meg azzal egy foldrajzi szelessegen sem 
(az alkohol nagyon gyulekony). Mialatt meggyult a tuz es kozben nem 
erkezett meg Micutomi, majd fel ora mulva Tiszy sem, elokerult a doki 
hazibora, amely nagy tetszest aratott koromben. Kis kesessel ugyan, 
de ezutan a tatabanyai (es budapesti) holgytagok is nemjottek. 
Megerkezett viszont Soma, aki ket szep es fiatal (uj) holgyet mutatott 
be nekunk. En bemutattam gitar-tehetsegemet, tobbszor is eloadtam 
a "hard day's night" kezdosorat.

Vacsoraig, amit tagsagunk holgytagjainak koszonhetunk, es Lovas 
Petinek, mar nem sokat ittunk, hanem eleget. Vacsora kozben a 
hazigazda szep, de hatarozott leanya kovetelte a szallasert jaro penzt. 
Viszont nem tudta bebizonyitani, hogy az elsodlegesen (a szervezes 
alatt) 40 fonek felajanlott, 17 aggyal rendelkező panzio megfelelo 
komfortot tud adni 20 embernek, ezert elkezdtunk alkudozni. 
Elkeseredve a leany hajthatatlansagan (semmiben nem volt hajlando 
engedni), Lacival es szep fiatal leanyaval hurcolkodtunk egy szobaba 
(Avi, Kornel es Teebor).

Hajnalig folytattuk a szakmai megbeszeleseket, majd a nagy fekete 
kutyat elzavarva mi is nyugovora tertunk.

kepek: http://bb.domaindlx.com/avihu

avi
+ - Tali. Elemenybeszamolo II. resz. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Megerkeztunk szallasunkhoz es rogton elfoglaltuk a
szobainkat, miszerint foszervezo Zavodszky kollega
azzal riogatott, hogy a keson erkezettek a
kutyahazban alszanak ;-)) Kozen megrkezett Tibor
es Ricsi. Rovid tetovazas, majd bemutatkozas utan
egy kis beszelgetesssel egybekotott ismerkedes
volt. Orom volt, hogy a nem latott listatarsak is
jelen voltak e talalkozon. Igy mostmar az arcot is
latom amit ok irnak majd ! Felkerekedtunk, hogy
eszerezzuk a vacsorahozvalot. Elmentunk Abadszalok
citybe es a szupermarkec - ban mindent megvettunk.
Nagy jokedvunkben a kozert dolgozoit sikerult jol
osszezavarni :-) Annyira, hogy mikor fizetes utan
kileptunk az ajton rogton bezartak az uzletet :-))
Visszamenve mar megerkezett a foszervezo Zavodszky
es vendegei. Lepakoltunk es en Katikam, Lovas Peti
es neje,  Mr Grey csalad, Avi es Kornel, Ricsi es
M Tibi elindultunk gyalog a szemerkelo esoben
valami vendeglo lehetoseget keresni. Az elso - nel
csak a nyitvatartas diszelget, maskulomben zarva
volt. Utkozben viccelodtunk, hogy a szallason
maradottak kepesek lesznek meginni azt a piat amit
vettunk a kozertben :-) Kemping bejarata melett
volt egy baratsagosnak hitt vendeglo. Nosza
atrendeztuk es rendeltunk rogvest. Mi egy
fatanyerost rendeltunk. Viszont a hirtelen szelet
olyan gumis volt, mint egy gumipok de a tobbi
eheto volt. Nem ugy mint Tibi turoscsusza hala ami
eleg gyanusan kushadt a tanyerjan. Kozben a
szitalo eso elkezdett zuhogni. Ebben az esoben a
Tisza felol ket furdogatyas alak sietett szallasa
fele. Ebed befejeztevel szova lett teve az ebed
kifogasolhato minosege es bufelejtonek Avi
bevagott egy felest :-)  Visszafele mar kocsival
mentunk. Eloszor a lanyok es gyerekek vegen
maradtunk mi . Szallasunkra visszaerve mar majdnem
teljes volt a letszam. Avi elso utja a
palinkasuveghez vezetett, kitekerve nyakat, orrat
beledugva kerdezte, hogy ebbol a finombol ki ker ?
Persze, hogy mindenki :-) ! Leulve jot
beszelgettunk, mert az eso zuhogott de kesobb
joval lecsendesedett. Asszonyaink keszulodtek a
paprikaskrumpli elokesziteseben, mi fiuk meg
mivelhogy autos talalkozo megneztuk a Dizel
autokat es kie a leghalkabb jarmu ? Sajnos minden
motor be volt muanyagozva igy keveset lattam
belole. Leghangosabb jarasu Avi cegautoja a
Citroen C3 as volt. Ekozben ismet eleredt az eso.
Lovas Peti elkezdett tuzet csiholni a vizes fabol.
Hogy, hogy csinalta nem tudom de hamarosan egett a
tuz es a bogracsok is a helyukre kerultek. Ekozben
asszonykaink serenyen tevekenykedtek, viszont a
Zavodszky fele vendeg csajok csak a megjegyzeseket
tettek de a segedelmuket semmikepp sem akartak
felemelni. Kozben Avi elovette gitarjat es eloadta
szerzamenyet szep kappanhangon :-) O volt egy
szemelyben Elvis Prezly es Ringlo Star :-)) Nem
sokaig , mert megjelent a tulaj es kozolte, hogy
sokan vagyunk keves az agy. Meg jo, hogy nem 38
ember vett reszt a talin. Igy is 20 ember volt
jelen. Igaz a takarokat is estefele hoztak.
Kozben befutott a Soma csalad. Soma olyan
listatars aki mindig kepes ujat produkalni. Uj
baratno es kislanya, uj auto es uj bajuszka
mekegradi szakallal parosulva :-) En szivbol
orultem, hogy ott voltak ! Ekozben a palinka es
bor hatasara a hangulat kezdett tulcsordulni a
tarsasagon. Ekozben lett kesz a paprikaskrumli.
Ismet nagyot alkotott a fozo csapat isteni finomra
sikeredett, csak egy vendegholgy keveselte a
szalonnat benne. Eleg hangosan miszerint a
holgyemeny enyhen be volt baszva :-)))) Egesz fel
tizenkettoig voltam kepes beszelgetni de a tobbiek
meg rahuztak a beszelgetessel.

Udv: Frigyes

Ui: Folyt kov a 3. resz de ez mar rovidebb lesz
:-)

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - re: Re: nimetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Hunter,

pedig bizony-bizony errol szol Nemeto.-ban a pihi-ovezet:
autok egymas hegyen-hatan, a tukrot sem art behajtani (es a jerda feloli
oldalon is a buzi biciklisek miatt...), altalaban szabalyosan leparkolva, de
a rendelkezesre allo helyek 100%-ig kihasznalva...
Szoval itt sincs kolbaszbol a kerites.
Az egyik "kedvenc" szivasom az, hogy akarsz parkolni, mesz lassan, figyeled
az autonyi ferohelyeket, megorulsz, hogy vegre kiszurtal egyet, melleerve
jon a hidegzuhany, hogy csak egy kapukijaro. Es ezt vagy 10-20-szor
eljatszod, mire lesz helyed (pl. Munchen frekventaltabb helyein). Erdekes,
hogy a kapubejarot tiszteletben tartjak es errefele ket sorban sem szokas
parkolni

Minden jot:
vasgyuszi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS