Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1880
Copyright (C) HIX
2003-07-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: rendes rendorok (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: Ellentmondo utburkolati jelzes es tabla (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re: Xenon izzok olcsobban mint 10.000 Ft (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: Szerviz etika (mind)  45 sor     (cikkei)
5 alkohol (mind)  14 sor     (cikkei)
6 autopalya (mind)  26 sor     (cikkei)
7 biciklis (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Alkeszek (mind)  7 sor     (cikkei)
9 parkolas (mind)  29 sor     (cikkei)
10 orrnehez (mind)  38 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #1879 (mind)  17 sor     (cikkei)
12 RE: *** bicikli *** #1879 (mind)  47 sor     (cikkei)
13 Re: xenon (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Re: Gazuzemu auto (mind)  16 sor     (cikkei)
15 biciklis (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Xenon (mind)  6 sor     (cikkei)
17 Re: Xenon izzok olcsobban mint 10.000 Ft (mind)  10 sor     (cikkei)
18 Gazolas (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Pszicho (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Fw: xenon, hiper, marhakonzerv, atlagsebessegek (mind)  114 sor     (cikkei)
21 Fw: tdi szinek (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Vezetes tudasszint... (mind)  12 sor     (cikkei)
23 =?windows-1250?Q?Rend=F5ri_ellen=F6rz=E9s?= (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Valasztas elott (mind)  27 sor     (cikkei)
25 Xenon (mind)  8 sor     (cikkei)
26 :) (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Mindenfele (mind)  81 sor     (cikkei)
28 Re: szerviz etika (mind)  7 sor     (cikkei)
29 Re: Ellentmondo tabla es tabla (mind)  14 sor     (cikkei)
30 Mi minek a padlolemezere epul? (mind)  12 sor     (cikkei)
31 Re: Ellentmondo uburkolati jelzes es tabla (mind)  19 sor     (cikkei)
32 Knight Rider video (mind)  28 sor     (cikkei)
33 Re: Kerekparosok lampa nelkul (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: rendes rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az ejszaka 2 korul jottunk haza az asszonnyal Bp.rol. Az autopalyan, 7-8
km.-el
> a gyori letero elott megall az auto. 5 perc sem telt el, maris villogtak
a ren

esetleg nem octavia rs volt? nekunk is segitettek, amikor telen elszakadt
az ekszij, elvittek felesegemet meg a gyerekeket a babolnai mcdonalds-ba,
hogy ne fagyjanak meg, amig kier a sarga angyal. a fiam kedveert meg
villogtak is egyet. (felesegem szerint borzaszto kenyelmetlen volt hatul).
ugyan kellett nemi "rautalo magatartas" :), de felajanlottak es megtettek.
igencsak jolesett.
(az egyik rendor egy csinos szoke lany volt, es a 2 eves fiamnak rutinmunka
volt fel perc alatt hodolojava tennie :)) )

robi
mg 1.8 td
+ - Re: Ellentmondo utburkolati jelzes es tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Ed,

  Ezt illet volna KRESZ (bar nem ugy hivjak) oran tanulni:
1. Rendor
2. Lampa
3. Tabla
4. Utburkolati jel
5. KRESZ
6. Feleseg

  Ebben a sorrendben. Ez esetben a tabla erosebb, mint az utburkolati jel.

Gyula
+ - Re: Xenon izzok olcsobban mint 10.000 Ft (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  irta:

> A METRO aruhazban lattam BOSCH xenon egot
> jelentosen olcsobban, mint 10.000,- Ft.

Biztos vagy abban, hogy ez a xenon ego ugyanaz A XENON ego volt?
Nem csak az argon (vagy mifene) helyett xenon gazzal toltott "egyszeru" izzo ?
Mert szerintem igen.

Cocas
+ - Re: Szerviz etika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Legyen estem mindenki szamara tanulsag:

Adott egy Seat Leon, 1 honapos. Szeretnek bele HIFI-t.. Mivel eleg penzem
nincs, igy koncepcio az volt, hogy a gyari CD-s fejegyseg (SEAT Aura CD,
alias Grundig) egyenlore megmarad, majd kesobb kicserelem, hangszorok
egyenlore maradnak, csak egy negycsatis erosito kerul a csomagtartoba egy
szubbal. Igy a lehetoseg megvan, hogy hangszoro cserekkel minden az
erositorol fog majd menni.

1. lepcso: CD kiszerel, szemrevetelez: Juheeeee van rajta mini ISO, amin 4
kisszintu kimenet is van, a CD-tar funkcio mellett.
2. talaltam egy Grundig 6-os CD-tarat, bekot, kiprobal, nem megy
beletorodik....
3. Elmentem vettem erositott nemi kabelt. ISO-RCA konvertert
4. Auto bekabelez. Kozben szornyulkodik, hogy a markaszerviz (csakhogy
vilagos legyen: SEAT Dunakanyar) mit muvelt vonohorog bekotes cimen. A
muszerfalba beszoritottak ket muanyag koze egy ledet, holott a muszerfalban
GYARILAG benne van a visszajelzo. A bekotesrol inkabb ne beszeljunk, drotok
elvagdosva, osszesodorva, szigeteloszalaggal osszetekerve..... Konyorgom
ilyet egy uj autoban???? Ennek sokkal elegansabb megoldasai is vannak....
5. Erosito bekot, hangfal bekot, kiprobal. Nem megy.
6. Erosito kiprobal egy CD walkmannal... Muxik
7. Szkoppal cd kimenet ellenoriz, nincs, csak1 mV kozeli athallas.
8. Interneten utannanez a fejegysegnek: tudja, de szoftverbol tilthato.
Markaszerviz felhiv: o persze jojjon csak.
9. Behivnak a kocsihoz a szervizbe: Csavo ertetlenkedik: miert nem
forrasztottunk bele kabelt a CD belsejebe, ok igy szoktak. Kerdezem en miert
hiszen szoftveres a tiltas, minden adott hogy mukodjon. Unszolasomra szerviz
komputer elhoz, radug. Jeeee van radio menu... Leiras elo. je tenyleg itt
lehet engedelyezni (ja a cd changer is tiltva van...)... Csavo meglepodik.
Igenam de nem tudja bekapcsolni, mert csak a kicsi muszer mukodik, a nagy
nem, ez meg nem tudja menteni ezt a beallitast... Fuck  Mondjak jojjek
vissza a kovetkezo heten, talan (!) a masik majd kezeli-modjak... Vegul egy
gyors fizetes a penztarban 1518 forint 75 filler..... Miert is???????
10 ??????

De az azert meglepett, hogy mennyire szerves reszet kepzi ez az egyszeru cd
a kocsinak..... Pl ha valaki 2 hangszoroval vette valaki meg a kocsit, hiaba
kot be meg ket hangszorot hatulra, ha bele doglik akkor sem fog neki szolni
amit be nem kapcsoltatja egy szervizben..Ha bekapcsoljak egyaltalan.......
Hova tart a vilag????? Szerintem pl minden ABS-el szerelt kocsi tudja az
ASR-t is csak nincs bekapcsolva..... Kicsit ki vagyok bukva.....Kerdes ki
tudja bekapcsolni nekem a lineoutot??????

Summer
+ - alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A keplet egyebkent:
>ezrelek = 10*(((d/29.57)*p*0.075/(w/0.45359237))-(t*0.015))
>ahol d: pia ml-ben, p: alkoholtartalom %-ban,
>      w: testsuly kg-ban, t: eltelt orak szama

Nagy vonalakban ez igaz, ezt plusz-minuszban befolyasolhatja az illeto
akkori  egeszsegi, sot idegallapota. Erosen egyeni dolog, hogy mennyi ido
alatt bontja le a szervezet a szeszt, az biztos, hogy joval tovabb mutathato
ki mint gondolja az ember.
Tevedes kizarva, vegeztem eccer egy haromnapos tanfolyamot ezzel
kapcsolatban, ha ertitek mire gondolok-))))))
( Es nem haragszom a rendorokre. Igy jartam. Tanultam belole)
Duncan
Volvo 940GLE, 2,3 aut.
+ - autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>150-160-nal kozeledo elol. Aztan jon a folyamatosan halado 150-es 
>sor az meg beszorul a fustolo IFA moge. Nekem is volt ilyen, amikor 
>meg olyan autoval kozlekedtem, ami nem ment 110-nel tobbet. Marha 
>szar volt, hogy senki nem akart engedni elozni. Azzal nincs gond, 
>amikor jon egy par auto es azt el kell engedni, de amikor ezren 
>mennek a belsoben, akkor gondoljon mar valaki arra a szenvedore is! 
>Szegyenlem magam, de en is sokszor megfeledkezem errol, vagy 
>nincs turelmem kivarni, de azert tobbszor vagyok elozekeny, mint 
>altalaban masok!

Sajnos szerintem amig 2 sav van, addig ezt nem lehet kivitelezni. Van a 
150-nel (mondjuk) halado belso sav, meg van amelyik nem birja. Ez a 
ketto. Majd ha lesz 8 savos (oda-vissza 8) autopalyank, akkor lehet 10-
enkent szortirozni a sebesseget, addig sajna nem. Megfigyelted, hogy 
a kulso savban altalaban megy 1-2 auto 80-nal, belsoben meg 
mindenki elozi oket, szuk keresztmetszet miatt 90-nel. Na ezt utalom, 
amikor 1 barom miatt, aki  nem kepes 100-110-re minimum (tipikus IFA, 
Akadaly, dinnyeslada) az egesz sor, tobb szaz autos idejet rabolja. 
Persze aki csak 1-gyel tobbre kepes, mint az IFA, annak is meg kell 
eloznie, de meg a lathataron van 1 masik Akadaly, akkor mar azt is 
megelozom, a belso savban 81-gyel, nem megyek ki a kulsobe, mert mi 
az az 500 meter? Ezeket egyszeruen letolnam valami hoekes dzsippel, 
aztan az arokban elgondolkozhatnanak, hogy mi is tortent akkor itt 
valojaban. Amugy nem vagyok agressziv:-))

vd
+ - biciklis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mint kesobb kiderult, a kerekparosok is szabalytalanul, es az autost
>meglepve kanyarodtak ki az utra.

En arra lennek kivancsi, hogy ilyenkor ki fizeti meg az autos autojan 
keletkezett kart. Mert ha ugye kihozzak, hogy nem o volt a hibas, akkor 
a biciklisnek nincs kotelezoje, ha jol tudom. Tehat felmerul a kerdes...
En meg nem lattam szabalyosan kozlekedo biciklist. Keresztbe kasul, 
piroson at, autok kozott, hol jobbrol eloz, hol balrol, cikk-cakkban, 
egymas mellett mennek fouton, reszegen kacskaringozik, vilagitas 
ohne, nincs rajta vedofelszereles, stb. Nem sajnalom oket, hulljon a 
fergese, csak azt sajnalom, hogy 1 csomoszor az autos issza meg a 
levet annak, ha biciklis hulye (mindig), mert vagy ot hozzak ki hibasnak, 
mindenfele gyorsan hajtott, meg ilyen baromsagok alapjan (aki 
vezetett mar pesten az tudja, hogy itt nem lehet 50-nel menni sehol!), 
vagy ha megsem, akkor varhatja a penzet nemistudomkitol.
Betiltanam. Csak bicikliuton lehetne. Ja hogy nincs bicikliut? Epitsenek 
maguknak, fizessenek adot (bibikliutadot, bicikligumi 
kornyezetszennyezesi adot, meg az utmellettleallokhugyozni adot, 
extra legszuksegletadot) es abbol majd osszejon. Mindenesetre amig 
az autosok altal befizetett adokbol felepult utakon bicikliznek, addig 
fogjak be a pofajukat es huzzak meg magukat. Szerintem...

vd
+ - Alkeszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Attol meg nem veszelyeztetek senkit, ha ebedhez megiszok egy 
>pohar sort, sot, alkoholistanak sem erzem magam.

Szerintem meg aki megiszik egy pohar sort es ugy ul kocsiba vezetni, 
az igenis veszelyeztet engem es szerintem alkoholista! Ez SZVSZ, de 
en komolyan igy gondolom.
vd
+ - parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nem is Te parkoltal a tilosban, hanem az autod, amiert felelos vagy... 
>a Te felelosseged, hogy aki vezeti, az fizessen parkolasi dijat, ha mar 
>fizetni kell mashogy forditom: ha a 14 eves fiam betori a kirakatuveget 
>focizas kozben, velem fizettetik ki, mert en vagyok a gondviselo ha 
>a ... amugy nem tartom helyesnek azt a gyakorlatot, hogy ha a 
>gyorshajtonak sikerul meglognia, akkor arra valo hivatkozassal, hogy 
>csaladtagra nem koteles terhelo vallomast tenni, meguszhatja a 
>balhet az, hogy a rendorseg, meg a jogszabalyok hezagjai ezt a 
>kibuvot lehetove teszik, jol mutatja, milyen messze vagyunk a 
>jogallamtol az eredeti gyakorlat volt a megfelelo reakcio: nincs meg 
>gyorshajto, akkor egy kicsit ki kell vonni a kocsit a forgalombol... 
>elvegre a kocsi ment gyorsan :-))))))))))) udv

Nem! Az autómért nem tartozom feleloseggel, mert magától nem csinál 
semmit, azert aki vezette, es akinek odaadtam, azert tartozom 
felelosseggel, hogy o kifizesse a parkolodijat. Ezt el is ismerem, hogy o 
hibazott, de a nevet nem mondom meg. A sajat gyereked mas, mert 
onalloan cselekvokepes, habar jogszabalyilag nem vonhato 
felelossegre, de az autoval ne hasonlitsuk ossze mar. Vagy neha a 
gyerekedet is jol maghajtod? Szegeny gyerek...
Nem hiszem, hogy lenne olyan kulturalt nyugati orszag, ahol a kozeli 
hozzatartozodra kellene terhelo vallomast tenned. Mas dolgokat erre 
mar kitalaltak, ami alkotmanyossagba meg belefer. Akkor voltunk 
messze, amikor bevontak a forgalmit, mert az nem alkotmanyossag es 
nem jogallam, hanem rendorallam. Errol beszelt volna OVI a 
keresztenydemokrata unio gyulesen, mikor sok jogsertest, amit o 
tapasztalt felsorolt. Ez talan kimaradt... Ja nem akarok itt politizalni, 
csak nem ertem, errol miert nem beszelunk...
vd
+ - orrnehez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
>Hogy fekezes kozben orrnehez lesz az auto, es konnyen kitorne a 
>fara egy eros kormanymozdulatnal? Hmm, szerintem ez minden 
>orrmotoros autonal igy van, emiatt vagy erosen fekezve kerulem el a 
>bajt, vagy  kozepes gazfroccsel hirtelen kormanymozdulat es utana 
>fek. 
Ez igy ebben a formaban nem igaz. Csak az eleve orrnehez autoknal 
van ez igy, (altalaban elsokerekhajtasos autok) ahol a tengelyterheles 
alapban is 70-30% az elso tengelyre. Fekezesnel ez meg jobban 
eltolodhat, elkepzelheto, hogy fekezesnel a suly 10%-a van csak a 
hatso tengelyen. Nalam ilyen meg nem fordult elo, nemhiaba, minden 
BMW 50-50%-os sulyeloszlassal bir, ami a legoptimalisabb a 
vezethetoseg/kezelhetoseg szempontjabol. 

>Voala, mar nincs is kitores es kilinccsel elore szituacio! :))) 
Kitores jo, csak akkor legyen, amikor akarom, es en akarom, ne akkor 
amikor veszelyhelyzetet okoz, nincs ra szukseg, kifejezetten veszelyes, 
es csak az auto akarja ugy...

>Ja, es az ABS-t es kitoresgatlot is erre a problemara fejlesztettek ki! 
>Tehat akinek van mar ilyen az autojaban, mar nem kell nagyon 
>buveszkednie a gaz-fek variaciokkal, egyszeruen satufek+kormanyzas 
>egyidoben.
Ez igy mind nagyon jo, csak en nem szeretnek magamnak olyan autot, 
amit az elektronika tart az uton, mert kulonben minden masodik 
fekezes/kanyar kombinacioban leszallna az utrol, illetve meghalnek. 
Ilyenkor eleg kinos, ha egyszer veletlenul elromlik a rencer, sofor 
hozzaszokott, aztan hazaig nem jut el, mert meghal. Vagy ha atul 
idegen autoba, ami nem full elektronikas, es meghal benne, mert 
hozzaszokott, hogy az elektronika “vezet” helyette.
En nem is veszek tobbet elsokerekhajtasu, orrnehez autot, mert 
szerintem eletveszelyes, es az en vezetesi stilusomat nem tudja 
kiszolgalni, illetve nekem kene visszavenni, hogy az autoval az uton 
maradjak biztosan. Barki barmimt mond, elsokerekes autok arra valok, 
hogy gyenge tudasuak a varosban 50-nel elpotyogjenek veluk, 
problemamentesen. Persze ez sem sikerul mindegyikuknek...
Udv,
vd
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1879 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>at ezzel nem ertek egyet! Inkabb ugy fogalmaznek, hogy 100 felett
>kezdem el elvezni az autovezetest, es kezdek igazan odafigyelni ra.
>100 alatt felszemmel es felkarral is sokkal biztonsagosabban vezetek,
>mint a mai autosok 80-90%-a! ;)

Ezt a mai autosok 80-90 szazaleka elmondja, majd lerepul az utrol, 
es halnak az emberek Lsd. Mateszalka.
Hasonlo mondasok (kis emberek utolso mondasai):
"Ugyis messze meg a vonat, ezen a piroson meg aterek."
"Itt nem szokott a fouton ilyenkor senki sem jonni."
"Jegen is meg tudok allni 100-rol!"


Bocs.

Horvath Akos
HAI
+ - RE: *** bicikli *** #1879 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

#Nem tul jo pelda. Egyreszt minden kezdet nehez, masreszt
#ezzel az erovel az
#eldugott falukba vezeto utakat is le lehetne zarni, mert ott
#is eleg gyer a kozlekedes.

nem jo a hasonlat...
a kozlekedes lehetoseget biztositani kell, ezert az utat nem fogjak
lezarni, de pl a MAV tobb helyen beszuntette a vasuti forgalmat
itt arrol van szo, hogy egy bizonyos kisebbseget reprezentaltsaganak
merteken felul favorizalnak
ezzel az erovel lehetne a traktoroknak is kulon savot epiteni, meg a
munkagepeknek is, meg a gorkorizo gyerekeknek is, meg a kettesevel
egymas mellett andalgo szerelmesparoknak is...
nem is beszelve a kocsnent megosztott utakrol: kulon sav a
trabisoknak, kulon a kismotoroknak, kulon a 250 ccm feletti
mociknak...stb
teljesen onkenyes, hogy pont a bicajosokat tuntetik ki pozitiv
diszkriminacioval :-))

#Ez azert van, mert te nem szoktal bicajozni, masreszt
#valoszinuleg nem
#lattal meg pozitiv peldat es kicsit csolatasod van :-)).
biztos, ha mar annyit mondjatok :-))

#Finn varosokban
#kozte Helsinkivel is nagyon sok a kerekparut Hollandiarol
#pedig mar ne is beszeljunk.
helyes, ne is...
ez nem Finnorszag, nem is Hollandia
GBR-ben forditott hajtas van, megsem majmoljuk
fundamentalista iszlam teruleten megkovezik a hazassagtoro
asszonyokat, annak az atvetelet sem proponaljuk
Tibetben tobbnejuseg, ill. tobbferjuseg van, megse akarjuk
bevezetni...
lehet, hogy a finneknel, meg a hollandoknal nagyon sok kerekparut van,
de nagyon sok kerekparos is van (es elobb volt nagyon sok kerekparos,
mint nagyon sok kerekparut...)
nalunk nincs nagyon sok kerekparos, legalabbis Budapesten
kihalt kerekparutak viszont vannak
majd ha mindenhol hemzsegnek a bicajosok, es mozdulni sem lehet toluk
az utakon, akkor lesz letjogosultsaga a kerekparutaknak
jelenleg az autok hemzsegnek az utakon es keves nekik is a hely
semmi bajom amugy a bicajosokkal; bicajozzanak az uton, mint a tobbi
normal foldi halando
majd ha sokan lesznek, lehet kerekparutakat epiteni :-)))
udv
L::
+ - Re: xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 07 July 2003 09:13, condrix--vnet.hu wrote:
> >> Mire szamitottal? A xenon majdnem auto elettartamara van
> >>tervezve, elvileg vegtelen, gyakorlatilag 100ekm felett bir.
> >nem tudtam h ennyit kibir.
> En sem... Neten rakeresve 3000 es 5000 orat talaltam az elettartamra, ami
> azert kevesnek tunik. Valaki tud pontosabbat?

Pontosabbat nem tudok, de ha te 5000 ora alatt nem teszel meg 100e km-ert, 
akkor nem mesz tul gyorsan:-)

A 3000-5000 ora szerintem osszhangban van a mar emlitett, 250-300e km-es 
elettartammal.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Gazuzemu auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 07 July 2003 13:03, katonais--npp.hu wrote:
>  A tartalyrol! A teveben lattam egy filmet, ahol kiallitottak harom
> roncsautot teletoltott tankkal /benzin, diesel es gaz/. Ezeket
> lelocsoltak benzinnel /azon os menny./, majd meggyujtottak. Kb. 20 perc
> lobogo tuznel felrobbant elsokent a benzines gep. 50 perc utan hasonloan
> jart a diesel!!, es mivel roncsautok volt ak keves egheto anyaggal kb.
> masfel ora mulva a gazos auto tuze ugy aludt ki, h ogy sertetlen maradt a
> tartaly.

Hidd el ilyen szempontbol a francia tuzoltok sokkal tapasztaltabbak mint a 
tv stabja, mert errefele csak Strasbourgban evi 400 autot gyujtanak fel. 
Orszagos szinten 8000 korul jar az evente felgyujtott autok szama. Bizonyos 
korokben nemzeti sportnak szamit... ;-D

-- 
Udv, Sandor
+ - biciklis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>en meg olyat nem lattam, hogy egy biciglis valakinek elsobbseget

En meg olyat lattam tegnap, hogy a kerekparut elagazasanal a
bicajos jelezte a karjaval hogy merre fog tovabbhaladni.
Ehhez mit szoltok? Ugy meglepodtem, majdnem megtoltam az
elottem meno autot. :)))

Zotya
+ - Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A METRO aruhazban lattam BOSCH xenon egot
>jelentosen olcsobban, mint 10.000,- Ft.

Tartok tole, hogy az a xenon nem az a xenon!

Zotya
+ - Re: Xenon izzok olcsobban mint 10.000 Ft (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem itt sokan keverik a xenon gazzal toltott "xenon-izzokat" a valódi
ivfenyes fenyforrasokkal.
Nem mindegy. A hagyományos izzó valóban 10e alatt van, az igazi xenon (foleg
nem egy metroban) nem lesz ilyen olcson.

> A METRO aruhazban lattam BOSCH xenon egot
> jelentosen olcsobban, mint 10.000,- Ft.
>

SzaboZE
+ - Gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Az ugye elkepzelhetetlen, hogy a ficko hot sotet, stb ... Ne hasonlitsuk
>mar ossze latatlanban egymast. Pont errol irtam, hogy mindenkinek
>egyeni  jogositvany kellene, de ez kivitelezhetetlen.

Szo sem volt ilyenrol. Senki sem hasonlitott ossze senkit es semmit. Ez egy
szomoru peldaja annak, hogy barkit erhet meglepetes. Netan veszelyes a
figyelmetleneseg.

Teeby
+ - Pszicho (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli!

>>Temakor: Rendori ellenorzes? Helyeslem! ( 34 >sor )
>: Azert ez nem volt mindennapi. Muszaly reagalnom.
>
>Teeby! Vedd ugy, hogy el vagy zavarva pszichiaterhez. Hidd el, segiteni
fog.

Miert is?

Teeby
+ - Fw: xenon, hiper, marhakonzerv, atlagsebessegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A METRO aruhazban lattam BOSCH xenon egot
>jelentosen olcsobban, mint 10.000,- Ft.
Az NEM xenon, fogjatok mar fel, hogy a xenon FENYSZOROnak csak annyi koze
van a hagyomanyoshoz, hogy mindkettot az auto elejere szokas felszerelni. A
xenon FENYSZORO felepitesebol adodoan NEM tartalmaz izzot, nincs hozza
tartalek IZZO, tartalek EGO. Ugyanugy, mint ahogy a lovaskocsiban sincs
dugattyu.
Persze, hogy az altalad latott izzo 10eFt alatt volt, mert az egy kek fenyu,
esetleg premium kategorias IZZO, aminek a fenye kicsit hasonlit a xenon
FENYSZORO fenyere. DE NEM AZ!!!
A sima izzoban 12 V feszultseget kapcsolunk egy relativ nagy ellenallasu
izzoszalra. Ez a rajta atfolyo aramtol felhevul, izzani kezd. Ekozben kb
96%hot es 4% fenyt termel a felhasznalt villamos teljesitmenybol. Ez a feny
vilagitja meg az utat.
A xenon fenyszoroban a kb 9000V feszultseg ionizalja a fenycsobe zart
xenon-gazt, az ionizalt gazban kulonbozo energiaallapotok kozott ugralo
elektronok mozgasa soran fotonok szabadulnak el, ez adja a fenyt. Ez a feny
sokkal erosebb mint az izzoe, a teljesitmeny sokkal nagyobb reszebol lesz
lathato feny, aminek raadasul a szintartomanya is kozelebb esik a
napfenyhez, mint az izzolampae. Viszont ez egy rakoncatlanabb joszag, igy
nem lehet csak ugy terelni a fenyet, raadasul 2-3 masodperc alatt fut fel
uzemi fenyerore. Nem sima foncsorban lakik, hanem egy "nagyito"lencse mogott
(mint a 3tengelyu ellipszoid-fenyszorok, a' la kereklampas BMW-k, vagy az
Alfam) van elhelyezve. A vetites tavolsagat az egesz lampatest folyamatos
mozgatasaval eri el, vagyis ugy kapcsol reflektorra, mint amikor te
hadonaszol a zseblampaddal. Az izzos lampakban csak siman kigyullad egy
masik izzo(szal). ERTHETO?
A teljes ketyere kicsit vaskosabb osszeg 10eFt-nal, a 70koruli /db realis
utangyartottnak/"szerzett"-nek. Gyariban 200-300eFt a par.

>Neten rakeresve 3000 es 5000 orat talaltam az elettartamra, ami
>azert kevesnek tunik. Valaki tud pontosabbat?
3000 ora x 50km/h atlagsebesseggel az 150ezer kilometer. 5000 ora 250.000
km... Teccikerteni?

hiper-OFF
>>Nagyon nem szeretnem, ha ott kellene dolgoznom...
>szokasom szoba elegyedni a hiper-szuperben a penztarossal, plane, ha latom,
>hogy mar ki van keszulve rendesen
Egyreszt nem kotelezo, masfelol viszont sok helyen ugy vetodik fel a kerdes,
hogy akarsz-e egyaltalan dolgozni? Ha igen, akkor van egy munkahely mondjuk
a helyi akkumlator es festekgyarban, vagy a helyi hiperben... Igen, szar a
muszakrend, szar a beosztas, szar dolog ejjel dolgozni. Szar dolog rahuzni a
muszakra. De miert kell rahuzni? Mert az emberek egy resze megunja es
beteget jelent. Aznap reggel. Ha nem akarod, hogy a vevok letepjek a fejed a
keves penztar miatt (3 ora kovalygas utan mindenki 2perc alatt akar
fizetni), rahuzatsz a penztarossal, legalabb mig beer a po't-ember. Ez is
egy kompromisszum. Az áruházvezetőt rugdaljak, hogy betartsa a berkoltseget,
hozza a forgalmat, valasztekot, stb. Az embert szivatjak jobbra-balra, de ha
mas modon nem tudsz a minimalber felett keresni es kell a penz, akkor
bevallalod, nem? Mellesleg egy ekkora szervezetben sem mindenki penztaros
vagy hentes.
Ja, lehet valtoztatni ezeknek az embereknek a sorsan. Amint nem lesz
megterulo kinyitni szombat-vasarnap, vagy ejjel, az aruhazak be lesznek
zarva. Es akkor a penztaros is hazamehet penteken este 8kor, aztan majd
hetfon kezd. Tegye fel a kezet, aki az utobbi egy honapban nem vasarolt
szombat 12.00 es hetfo 6.00 kozott semmit! Na ezek maradhatnak, a tobieknek
felre lehet ballagni a hitterito dumaval a kizsakmanyolasrol...

>A Ronint telleg erdemes megnezni, meg kiemelnem meg a Marhakonzerv akciot.
>Amit egy Citrom BX 16-os kap… mellesleg Jean Renotol, na az a nem
mindegy
 Az nagyon durva!!! Nekem kimondottan az tetszett, amikro a
kukorica/napraforgo tablaban zuznak ezerrel... (bar az mar lehet, hogy nem a
BX-szel tortenik, de az egesz film nagyon allat!)

>: 50 USD bolti lopasert elkezdenek uldozni vkit, aki okoz kozben 19
>: kozlekedesi balesetet, elut 6 jarokelot a jardan/buszmegalloban,
osszetornek
>: erte 8 rendorautot, a vegen az ULDOZOTT hibajabol (nem azert, mert a
rendor
>: ugyesen elkapta!) megall, ekkor meg kis orditozas, aztan valami idegbeteg
>: cowboy agyonlovi. Miert is? 50USD... Eljen az autos uldozes!!!
>
>Biztosan nem szelsoseges a pelda. Ezeket ki meseli neked? Komolyan
kerdezem.
Akarmelyik reality TV adasat megnezed lathatsz benne autos uldozeseket. Az
uldozottrol altalaban elmondjak, hogy valami relative kis sulyu
cselekmenyert uldozik (parszaz dolcsi egy benzinkut kasszajabol,
gyorshajtas+nem allt meg az igazoltato rendornek, kabszert
talaltak/talalnanak a kocsijaban, stb.). Ezzel szemben maga az uldozes
kimeriti a kozveszelyokozas fogalmat, orulhetunk, ha nem hal meg valaki
harmadik fel.

Mas. Csutortokon ugy hozta a sors, hogy Bpestrol kellett Szexardra baktatnom
(Boraval). Idom mint a tenger (Gyorbe mar nem volt erdemes menni elotte, igy
raertem), minden szabalyt betartva kozlekedtem. Siofokig autopalya, ott
kajavetel, aztan gurulas 90nel Siofok-Szekszard utvonalon. Falvakban 50-60.
Tapasztalatok: a <100km tobb, mint masfel oraba tellett ugy, hogy kozben
talan 10 autot lattam, vagyis nem volt forgalom. A csigatempo segitett
megmenteni 2 gyongytyuk eletet, akik a Harc nevu faluban az ut kozepen
nyaraltak. Volt idom kajalni, de kombajnok, lovas kocsik eloztek meg...
Ejjel 1re vegeztem is a dolgommal, indultam haza. SZfehervar fele celoztam,
de egy lekanyarodast elb.sztam, igy Enying fele vezetett az ut, Akarattyanal
jutottam a Balatonhoz. Onnet Veszprem-Gyor. Mivel keso ejszaka volt, szinte
vegig reflektorral birtam haladni. Egyenesekben labam koze veve a
felezovonalat, kanyarokban a sajat savomban. Sebesseg up to 160kmh. A
Szekszard-Gyor tavolsag  (tablatol tablaig) 1ora 50 perc volt, a veszpremi
Tescotol a gyori Ford-ig viszont csak 37 perc. Ekozben 3x igazoltattak:
egyszer egy faluban kocsma elott razzia (3auto), egyszer a 8ason Veszprem
elott, egyszer pedig a Epleny elott az erdoben (mindig szembol, igy vad
fekezesekkel, de elzugtam mellettuk, mire eszmeltek volna.). A legjobban a
vadaktol feltem, egy oz/szarvas csunyal el birt volna rendezni, ezert nem
mentem meg gyorsabban. Igy is lattam 2 oz segget eltunni az erdoben, amit
rogton satu kovetett, hatha jonnek a tobbiek is. Nem jottek :) Nem kovetendo
peldanak irtam le, nem is akarok dicsekedni vele. (Dehogynem:)  )
Viszont azt azert latni lehet, hogy a minden szabaly betartasa es az
eszetlen szaguldas kozott ugyanolyan (100km koruli) tavon, hasonlo forgalmi
viszonyok kozott is majdnem 1 ora kulonbseg keletkezhet. Ha feleennyit
kockaztatok, akkor "csak" 30-40 percet sporolok, vagyis meg mindig felezem a
menetidot. Raadasul igy figyeltem, mint az allat, 90nel meg lehet, hogy a
masodik kanyar utan bealudtam volna (ejjel 2-3kozott volt!!!) aztan irany az
arok... Szoval senki ne csinaljon ilyent, en sem fogok!
Fogash
+ - Fw: tdi szinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eddig megfigyeltem, hogy az autokon a TDI-bol az i piros. Viszont
mostanaban mar a "D" is piros? Van ennek valami jelentosege, vagy csak
jobban nez ki, hapiros?

TDI csupa krom betukkel: 1.9-90LE
piros i : 1.9-110LE (turbo+intercooler)
piros Di: 1.9-130LE (PD=pumpeduse=adagolofuvokas dizel)
piros TDI: 1.9-150LE (ugyanaz, mint a fenti, de csak Golf IV-hez es
Passathoz kaphato)
kek i: 2.5-140LE (soros 5hengeres dizel, VW transporter T4ben lehet vele
talalkozni. Semmi koze az Audi 2.5-V6TDI-hez)
Fogash
+ - Vezetes tudasszint... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> 100 alatt felszemmel es felkarral is sokkal biztonsagosabban 
:> vezetek, mint a mai autosok 80-90%-a! ;)

Tudom, ott a smiley, de akkor is motoszkal bennem. Letezik
olyan ember Magyarorszagon, akinek nem ez a velemenye ?
Akkor pedig itthon joval tobb, mint 100 %-nyian vagyunk :-)


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - =?windows-1250?Q?Rend=F5ri_ellen=F6rz=E9s?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Legutolsó igazoltatásom:

Helyszín: Csa'talja, 51-es ut kb. 180-as kilometerenel.
Auto: VW Transporter
Ido: mult het, csutortok este 9.

Rendőr kb. 30 eves, mar messziről integetett.
Megallok.
En: - Jó estét !
Rendor: - Jo estét ! Honnan jon ?
En: - Bajarol.
Rendor: - Hova megy ?
En: - Davodra.
Rendor: - Szallit valamit ?
En: - Igen. Varronoknek a holnapi munkat.
Rendor: - Rendben, menjen.

Ennyi.

Üdv !

  Puruczki Tamás
          (Baja)
+ - Valasztas elott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Kerlek, mondjatok meg nekem, hogy hol talalok a NET-en konkret adatokat
a ’96 - ’97 korul gyartott Peugeot 406-okrol? Ha van
valakinek szemelyes (!!!) tapasztalata errol a modellrol, azt is
szivesen olvasnam.

Egyebkent mi a velemenyetek az alabbi ket alternativa kozott:
P 406 vs. Ford Mondeo

Mindketto a fent emlitett evjaratba tartozik, 1,8 ill. 2,0 L-es valtozat
valamelyike, es benzines motor. Tudom, meg kell nezni, de most a szaraz
tenyekre lennek kivancsi.

Kerlek Benneteket, hogy mondanivalotokat NE csak a listara kuldjetek,
mert sajnos mostanaban (2 honapja) nem vagyok fent a listan. :-((

Koszi

Üdvözlettel:
   Ipike
(alias Tamás)

_______________________________________________________________________
Regisztrálja magát - akár anonim módon -  az SMS szaknévsorba, mely
ideális lehetőség a kis-, egyéni szolgáltatóknak!
http://szaknevsor.mailbox.hu
+ - Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A METRO aruhazban lattam BOSCH xenon egot
>jelentosen olcsobban, mint 10.000,- Ft.

Ez olyan mint a metro áruházas klíma ? :) 3ból 4 !!!! tönkrement 1 hónap 
alatt :)
Szerintem csak Xenon feliratu, de sima szabvany ego lesz az amit láttál :)

Ant
+ - :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:53 2003. 07. 08. +0000, you wrote:
> > Felado :  [International]
>: S ha mar itt vagyunk.. szerintetek normalis hogy egy ilyen kis jargany
>: atlag 10 l-t igyon? (duplakarburatoros)
>
>A nyolcvanas evekbeli Fordok hirhedtek a torkos motorjaikrol. Hol eszik atlag
>10 litert? Ha javareszt (70%) varosban, akkor sajnos siman lehet normalis.

Ismerosnek van egy Crown Victoria itt budapesten, nem tudom hogy olvassa-e 
a HIX autot. :) neki is ha jolemlexem 12-t eszik varosban. Igaz nyugisan 
vezet, de ha azt számolom hogy beállhatok a csomagtartóba a kocsimmal akkor 
nem annyira vészes...

Valahol hallottam olyat hogy ezekbe a rtendorkocsikba sok esetben szereltek 
egy feltoltot :) Igaz ez ? csakmert akkor azzal lehet üldözni :)

Ant
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Megigertem mar hogy befogom a szamat, de nehez megallni...:-)

Aleox:
> Hat ezzel nem ertek egyet!
Az meg nem baj... :-)

>  Inkabb ugy fogalmaznek, hogy 100 felett
> kezdem el elvezni az autovezetest, es kezdek igazan odafigyelni ra.

Hat erre adja magat a valasz: ha kozlekedsz az autoval es nem igazan
figyelsz ra....nos, akkor _igy_ inkabb ne kozlekedj... :-)

> 100 alatt felszemmel es felkarral is sokkal biztonsagosabban vezetek,
> mint a mai autosok 80-90%-a! ;)

...es ezt az autosok 80-90%-a ugyanigy gondolja.... :-/
_Ezert_ en ezt nem tartom viccesnek...megha rad ez eppen igaz is
lehet, nem tudhatom...

> esznel kell lennem! Amugy nem vagyok koffein (tea, kave, kola) es
> egyeb serkentok fogyasztoja.

Merthogy ezek hianyat potolod a gyorshajtassal.... ;-))

> vegsebessegenek 80%-val kozlekedem,

Aha, kb 150-160....

> Ugy is fogalmazhatnek, hogy minden korulmenyek kozott van biztonsagi
> tartalekom

Ebbol egy dolog nem igaz: a "minden korulmenyek kozott". _Barmikor_
kerulhetsz elorelathatatlan, varatlan helyzetbe... Lasd a
nyiregyhazi opeles ele szabalytalanul kiboklaszo biciklisek...
Lehet hogy tenyleg hulye volt, rosszul reagalt, viszont a ket
halottnak ez mit se szamit... :-(

Zoli:
> attol meg van. En pl. 98-as tankolok, ami ugyan dragabb, de kevesebbet eszik
> belole az auto, igy osszessegeben megeri.

Ez a tema parhavonta ujra elojon...
Ha az oktanszam a kompresszioturest hivatott jelezni, akkor miert is
fogyaszt kevesebbet? Hacsaknem mert az autodhoz _kell_ a 98-as,
de hasznalhatsz 95-ost, es az elektronika kompenzal...
(Adalekokat nem ideertve... )

>  Mindekozben rohogok azokon a szerencsetleneken, akik gorcsosen
> markoljak a 95-os pisztolyat, merhogy  az “ocsobb”

Hmmm...es ezek utan par sorral:

> Teeby! Vedd ugy, hogy el vagy zavarva pszichiaterhez. Hidd el, segiteni fog.

Legalabb egy smiley-t a vegere ha lehet... igy komolynak tunik....
Ha meg komolyan gondoltad, akkor elemezd kicsit a Te fentebbi
allitasodat is... esetleg sex69 alabbi allitasat:

>  Ha a nemet busz soforje nem tartja be
> az 50 -et (Siofok), hanem 60 -nal tep at (kozveszelyesen) a varoson, akkor
> azt sem tudja meg, hogy vonat is jar azokon a sineken.

Az onigazolas mindenaron valo keresesenek tanitani valo peldaja...
:-(


Ed:
> Pelda: a Tetenyi ut legelejen, befele haladva, a benzinkut es a vasuti hid
> kozott a jobb sav aszfaltjan jobbra nyil van a Sarbogardi utra, a tabla
> szerint viszont kotelezo egyenesen a Bartok Bela utra. Ilyenkor mi van?

Nem ismerem a helyet, csak az egykori kresz oktatom szavait velem
hallani: rendor-lampa-tabla-utburkolati jel...szerintem ide is igaz.

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: szerviz etika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> ehez    kepest   1   masik   (marka)szerviz:   4800ft-os  oradij;  ha
>
> Hol van ez a (marka)szerviz? Epp egy megbizhatot keresek Budapesten?

sajnos nem budapesten, hanem veszpremben (koltoztem idokozben)

udv
+ - Re: Ellentmondo tabla es tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1879, Kaczmarek Edvard:
 >Pelda: a Tetenyi ut legelejen, befele haladva, a benzinkut es a vasuti hid
 >kozott a jobb sav aszfaltjan jobbra nyil van a Sarbogardi utra, a tabla
 >szerint viszont kotelezo egyenesen a Bartok Bela utra. Ilyenkor mi van?

Errol mar volt szo, es mintha azt hoztuk volna ki, hogy a tabla az erosebb.
Lehet h az utra kidolt egy vodor mesz, ami epp nyilnak latszik :)))))))

Itt egy masik pelda, ahol ket tabla mond ellent egymasnak... avagy
biciklisre miert is nem vonatkozik a behajtani tilos? [Csopak]
http://vnet.hu/huntah/misc/Dsc32910a.jpg
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Mi minek a padlolemezere epul? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Uton-utfelen azt hallom/olvasom, hogy x auto az y auto padlolemezere epul. Ez m
ost mit akar jelenteni??? Me'g alvazkeretes kocsinal is kicsit kepzavaros lenne
 a dolog, de onhordo kaszninal egyszeruen nem tudom ertelmezni. Mi azonos akkor
 a ket autoban? A tengelytav, meg egy-ket negyzetmeternyi lemez? De mi ebben ol
yan nagy szam, hogy ennyire hangsulyozni kell? Szoval nem ertem, de bizom benne
 hogy hozzatok jo helyre fordultam a megvilagosodas remenyeben :-)

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Re: Ellentmondo uburkolati jelzes es tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Ed irta:

: Pelda: a Tetenyi ut legelejen, befele haladva, a benzinkut es a vasuti
: hid kozott a jobb sav aszfaltjan jobbra nyil van a Sarbogardi utra, a
: tabla szerint viszont kotelezo egyenesen a Bartok Bela utra. Ilyenkor mi
: van?


Hierarchia van. A fontossagi sorrend: akarmi van, a rendor utmutatasa az
iranyado. Ha nincsen rendor, akkor a villanyrendore. Ha ez sincs, akkor a
tabla a mervado, tabla hianyaban pedig az utburkolati jel. A fenti
peldaban tehat csak egyenesen mehetsz.


Udv,
marky
+ - Knight Rider video (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nagy naivan letoltottem egy magyar Knight Rider-orult
honlapjarol par Knight Rider filmelozetest (nemetul, hollandul)
es nagy naivan megneztem, mikor a kisfiam is a szobaban volt.
Na, fel napig a Knight Rider videoreszleteket jatszotta a media
player-em, REPEAT-ra allitva :-) Gyerekkoromban ez a film
volt a csucs, errol beszeltunk a suliban stb. 
Na, szeretnek a fiamnak legalabb par epizodot megmutatni,
de sajnos akkoriban meg nem volt videonk es nem vettem fel,
manapsag meg nem jatsszak :-(

Az lenne a keresem, ha valaki tudna valamilyen weblapot, 
ahonnet MAGYAR szinkronnal le lehet tolteni Knight Rider
teljes epizodokat, vagy van neki CD-n, videokazettan es
tudna masolni/kuldeni nekem ilyent (utanvettel) az jelentkezzen
legyen szives maganban! A kisfiam ezert nyaggatott, most
ugyan abbahagyta de szeretnek neki oromet szerezni. Egy
nem egeszen 5 eves gyereknek nagy szo egy ilyen autos film,
amugy is "autobuzi" a gyerkoc, es sokkal normalisabbak voltak
a Knight Rider filmek mint pl. a mostani "Szaguldo Vipera" meg
ilyenek....

Elore is koszi!

Udv!

GERI
+ - Re: Kerekparosok lampa nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

HA> De a masik fele.... megprobaljak rabeszelni... eszem megall.

Tokeletesen megertem a felhaborodasodat bar szerintem a rabeszeles nem
ugy tortenik hogy a rendor hosszu eloadast tart az ut szelen a
lampahasznalat elonyeirol (ha igy lenne akkor az tenyleg botranyos).
Sokkal inkabb ugy tudom elkepzelni mint ahogy a szomszedom jart tavasszal
egy ilyen kampany soran. Nem volt vilagitas a bringajan. A rendor
feljelentette azzal a feltetellel hogy ha x napon belul bemutat egy
szamlat arrol hogy vasarolt, lampakat nem buntetik meg. Ez valoszinuleg
igy is lett volna ha van a sracnak egy kis esze es vesz lampakat. Mivel
nem vett kb. egy honap mulva jott a csekk 10e ft-rol. Megjegyzem ez
nem tanyavilag, de hulyekert itt sem kell messzire menni.:((

Udv:
    Johnny

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS