Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1866
Copyright (C) HIX
2003-06-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Centirozas (mind)  11 sor     (cikkei)
2 valaszok +hibak (mind)  96 sor     (cikkei)
3 megvolt az elso ... :( (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Re: Francia ado es Citroen (mind)  40 sor     (cikkei)
5 Re: 2 kerdes: europai autozas+klima (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Re: Dacia (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Valasz: gyorshajtas*** HIX AUTO *** #1865 (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Re: 10 rossz (mind)  21 sor     (cikkei)
9 auto biztonsag (mind)  9 sor     (cikkei)
10 adatszolgaltatas; 10 rossz pont (mind)  58 sor     (cikkei)
11 dacia... (mind)  27 sor     (cikkei)
12 10 biralat a sajat kocsirol (mind)  16 sor     (cikkei)
13 pannonia (mind)  6 sor     (cikkei)
14 Wartburg gazzal (mind)  16 sor     (cikkei)
15 10 hiba (mind)  9 sor     (cikkei)
16 Fiat Brava (mind)  12 sor     (cikkei)
17 Re: Dacia (mind)  34 sor     (cikkei)
18 Rendori ellenorzest...vagy megse... (mind)  25 sor     (cikkei)
19 Re. Utolagos klima (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Re: Re: gyorshajtas (mind)  38 sor     (cikkei)
21 Re: Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto???? + Cordoba 1.6 (mind)  46 sor     (cikkei)
22 jo es rossz tulajdonsagok 1-10. (mind)  80 sor     (cikkei)
23 ablaktorlo (mind)  12 sor     (cikkei)
24 Re: Kell ez ide? (mind)  32 sor     (cikkei)
25 Uj FIAT Punto - Jujjjj :(( (mind)  23 sor     (cikkei)
26 Re: formatervek (mind)  124 sor     (cikkei)
27 Re: fokozatmentes intervallumszabalyzas SEAT (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Centirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

meg tudna mondani valaki, hogyan kell alufelnis kereket helyesen
centirozni? Egyre tobb helyen latok alufelnit ugy hogy a centirsuly
a felni kulso permere van verve. (mint az aceltarcsaknal)

Ez normalis? En tuttira letornem a kezet a gumisnak, mert iszonyat
butan nez igy ki a kerek + valoszinuleg a felni is serul, karcolodik.

Udv
 Gabor
+ - valaszok +hibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>kirangatni a gyereket, (meg aztan cipokanallal vissza, mert a
figyelmes
>utanam erkezo tul kozel all, es eszre nem venne a gyerekulest...).
eddig
>1,5 ev alatt egyszer talaltam uresen ilyen helyet. nem feltetelezek
Az egyik kedvenc almom az, hogy mi lenne, ha a rendorok megszallnak a
parkolokat, es megbuntetnek az osszes "gyermekes" parkoloban pakolot,
akinek nincs a kocsijaban gyermekules. (elvegre a gyerekhez kotelezo
az ules, es mi masert allna az az auto a gyemekes helyen, ha nincs
gyerek :-o )
Jobban tudnanak kaszalni, mint a bujdoso trafipaxxal :-)

> Felado : Triznyak<>Igen ez igy igaz! Egyetlen szepseghibaja a dolognak, ha
nem
nyilatkozol
>a vezetorol, akkor bevonjak a forgalmidat minimum 6 honapra es ujra
kell
>vizsgaztatni a kocsit utana. Meg minenfele dijjakat kell fizetni mire
>elintezed a formasagokat. :-( ( viszont 6 honapig szuneteltetheted a
>kotelezo biztositast :-) )
Es mi van ha olyan embert ad meg, akit nem lehet megtalalni (mondjuk
A'kost Angliabol :-) )

> Felado :  [Hungary]
>Az enyem is rangat egyenes terepen. Probald meg kis emelkedon,
>ugy nem fog.
Ugy valoban, csak az a kar, hogy a reggeli dugok nem emelkedon vannak
:-)
A KA-val viszont nem vettem ilyet eszre, csak a volvoval.
Es irtora idegesit, hogy kettesben kell mennem csusztatott kuplunggal,
ahelyett, hogy egyesben alapgazon tennem.

> Felado :  [Hungary]
>Meleg motorral leállok,
>néhány perc mulva indulnék, de vagy 10 mp-ig forgatom, mire elkapja.
Ha
>lehült a motor, akkor elindul símán.
A saab csinalta nekem ezt, gyertyacsere segitett.
akkor tudtam meg, hogy kenyesek ra, hogy milyen gyertya van bennuk :-o

> Felado : Gandalf (Dublin)
>- MP3-at is lejatszo CD
...
>Mint lathato, ezek csak kenyelmi/marketing dolgok, hogy a Mondeot is
>lehessen adni:-) Ezek kozul egyebkent az utolso negy opciokent
kerheto,
A mondeoba nem rendelheto mp3, sot a ka-ba sem (nekem azzal magyarazta
a kereskedo, hogy nem fer bele a focus radioja). Viszont ugy tudom,
hogy focusba is csak a focus mp3 modelbe rakjak bele azt a radiot :-o

Es akkor a 10 hiba: KA (3 honapos):
1) nincs mp3 benne :-)
2) nem egygombos az ablakemelo.
3) nagyon hulyen muxik a taviranyitoja.
4) nem kormanyrol vezerelheto a radio.
5) hasznalhatatlan meretu a kesztyutarto.
6) eloretolt elsoulest nem lehet eloredonteni, mert a tetoben elakad a
fejtamla.
7) a szemuvegtarto a tukor folott jo otlet, de csak ket kezzel lehet
belerakni a szemuveget.
8) nincs "papirtarto" a szemelenzon (autoklubbkartyat, es hasonlokat
szoktam ott tartani)
9) jaro motornal nem nyithato belulrol a csomagtarto.
10) nincs deadlock a zarakon.
11) tulsagosan megszoktam a tolatoradart, es mivel ebben nincs, nem
tudok az utpadkat tukorbol nezve tolatni.
12) nem "pocok" van a zarnal, hanem fordosan a kilincs all beljebb
(azaz az autotol ellepve nem latom, hogy az auto valoban bezart-e)
13) a kodlampanak nincs visszajelzoje a muszerfalon, csak a kapcsolon
magan.
14) nem allithato a muszerfalvilagitas erossege
15) a kozepen levo hulye dizajnos ora pont ugy tukrozodik vissza a
szelvedon, hogy sregen szemben jovo vilagos autot nem latok meg.

10 hiba a volvon (8 eves 460 1.6i):
1) nincs benne legkondi es raadasul sotetkek is :-)
2) nem latni a hatuljat, es az elejet is csak sejteni lehet ( a
hatulja megoldva tolatoradarral :-) )
3) fapados
4) egyben dontheto csak a hattamla.
5) mivel a 460 nem csapotthatu, nehez begyomoszolni pl egy bicajt,
vagy karacsonyfat.
6) ha csak egy zacskonyi a bevasarolt, akkor egyenletesen teritve van
a tartalma a csomagtartoban mre hazaerek :-o
7) vmi nyikorog a hatso ulesnel, vagy a hatso ajtoban, de az istennek
sem talalom
8) nincs eleg pakolohely, es a terkepzseb is hianyzik.
9) belulrol nem nyithato a csomagtarto.
10) ki kellett kapcsolnom a biztonsagi ov visszajelzojet, mert a
gyerek felebredt, ha jaro motornal kikapcsoltam az ovet :-(
11) nincs "ajto nyitva" visszajelzo a hatso ajtokon.

Talan ennyi :-)

A'kos
+ - megvolt az elso ... :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mar fel eve jarok minden nap erdos utakon keresztul dolgozni meg haza (napi
100km). egyes velemenyek szerint hihetetlen mazlista vagyok, hogy meg nem
csaptam el egyetlen allatot sem (alig van olyan nap, hogy ne latnek
legalabb egy ozet vagy rokat). hat ma megtort a jeg. sajnos. az autonak
szerencsre semmi baja, mert egy pici kis ozgida volt, aki az anyja utan
szaladt at az uton, a redszamtabla alig hajlott el. eselyem sem volt
elkerulni, pedig nem mentem gyorsan. a fekezes csak arr volt jo, hogy igy
nem az anyjat kaptam el. szegeny olyan pici volt es olyan gyonyoru... most
nagyon sz..rul erzem magam.

robi
+ - Re: Francia ado es Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolt irta (na meg Attila is hasonlot):

> De korabban nem volt mindegy. Ahogy Te is tudod, Franciaorszagban
> minden kocsinak van egy adminisztracios (CV) besorolasa, amit a
> teljesitmeny, a karosanyag-kibocsatas es egyeb tenyezok alapjan
> szamolnak.

Ezt valoban tudom, de en inkabb olyan valaszra vartam hogy peldaul a
kategoriak kozotti kulonbseg nagyobb volt mint mas orszagban stb. Mert ha
jol tevedek mas orszagokban is bejon/tt a teljesitmeny vagy ahhoz
kapcsolodo kriterium az ado nagysaganak szamitasakor (konkretan a roman
rendszerben kobcentire megy a dolog), tehat ezen erv alapjan mas orszagok
autoi is alulmotorizaltak kene legyenek.

Peldaul svajcban szinten ervenyes ez az 'chevaux fiscaux' dolog, megsem
lehet elmondani hogy a svajci autok emiatt alulmotorizaltak lennenek:-)

> Szinten erdekesseg, es pelda arra, hogy az emberek mennyire
> ezt a besorolast nezik, hogy rengetegszer elofordult velem, hogy
> megkerdeztem valakitol, milyen teljesitmenyu a kocsija, akkor
> ezt a besorolast adta meg, pl. 7 CV. Es hiaba eroskodtem, keptelen
> volt megmondani, hany loeros a kocsija, csak azt tudta, hogy 7 CV.

Ja:-) Mondjuk azert sem csoda mert a hivatalos kategoria roviditese CV
akarcsak a loeroe, es hosszu neve is ado-loeronek vagy ado-teljesitmenynek
forditando. Igy aztan persze hogy az ember szamara a loero az
adokategoriat jelenti:-)

Bonuszkent ezen az oldalon ott vannak az 1978-1998 kozotti es az azota
ervenyes szamitasi modok:
http://www.mopar-owners-club.com/teknik/power.html Sajnos nem talalom az
1978 elottit, pedig az lenne relevansabb ehhez a kerdeshez. Azonban
valoszinuleg az meg inkabb favorizalta a kis teljesitmenyu gepeket, mert a
http://perso.wanadoo.fr/supercar/historique.htm oldal szerint az R5 az
1978-as modszervaltas nyoman 7CV-rol 5CV-re csokkent.

Vagyis csak lehet valami az eredeti kijelentesben, de meg mindig jo lenne
osszehasonlitani mas orszagok akkori szabalyozasaival:-)

Udv, Sandor
+ - Re: 2 kerdes: europai autozas+klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 23 June 2003 13:13, kac-kac--freemail.hu wrote:
> A hetvegen Belgiumba kocsikazunk, es meglatogatjuk Parizst es
> Amszterdamot is. Mit kell tudni az ottani orszagok kozlekedeserol, mire
> keszuljek fel. (A francia korforgalmakra es parkolas kozbeni
> automeghuzasokra mar
> felkeszitettek, ugye az elozo nehany HA-n is volt szo a korforgalmakrol.)

Franciaorszagban mostansag nagy kozuti kampany van (es komoly, nem olyan 
amilyennek a magyar tunik igy a Hix Autot olvasva), ugyhogy erdemes 
betartani a szabalyokat. Gyorshajtas, kovetesi tavolsag, biztonsagi ov 
manapsag draga jatek.

Parzisban nehez parkolohelyet talalni (meg annak is aki ismeri), annak 
fuggvenyeben hogy hol szalltok meg talan erdemes lehet kulvarosban hagyni 
az autot es tomegkozlekedni.

Amszterdam iszonyu zsufolt es nagyon kell figyelni a biciklikre mert 
rengeteg van beloluk es peldaul jobbra tereskor hajlando elutni oket a 
helyi kozlekedeshez nem szokott sofor.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 23 June 2003 13:34, mako--concordia.hu wrote:
> Elindulok, kapcsolok fol es a valtas utan a gazadaskor eloszor megtorpan
> a gep, aztan kezd huzni. Ezt foleg relative alacsonyabb fordulatnal
> csinalja. Menet kozben, ha elozeshez gazt adok, ott nem, csak
> felkapcsolaskor. Mi lehet a gond?

Hm, volt ilyen bajunk de mar nem tudom mi volt a gond, remelem a tobbiek 
egybol vagjak:-(

> Reggel szivatoval indulok, porcentesre elindul. Meleg motorral leallok,
> nehany perc mulva indulnek, de vagy 10 mp-ig forgatom, mire elkapja. Ha
> lehult a motor, akkor elindul siman. Amig ezt nem csinalta, mindig gazzal
> inditottam. Amiota ez van, tekereskor nem nyomom a gazt es igy indul be
> 3-10 mp-es tekeres utan.

A forro motor miatt elparolog a benzin es benzingoz-dugot kepez, 
megakadalyozva az uzemanyag aramlasat. Mikor lehul, kicsapodik es minden 
rendben. Nagy melegben erdemes alapjaraton egy kicsit jaratni a motort 
leallitas elott.

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: gyorshajtas*** HIX AUTO *** #1865 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: gyorshajtas ( 29 sor )
> Idopont: Mon Jun 23 13:13:35 CEST 2003 AUTO #1865
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>>>>>>>>>>>Ja. Szep kis orszag, mi? Mivel elsz alkotmanyos jogoddal es nem
teszel
terhelo tanuvallomast a kozeli hozzatartozodra, asszem ezt valami
onvadnak hivjak, ezert a deroahadjmegakkorisarendorsegnekleszigaza
alapon jol megbuntetnek. Csak ugy. Hogy ezt milyen jogszabaly
alapjan teszik azt nem tudom. Ha pl a felesegem szabalytalankodik az
en autommal, akkor barmikor elvehetik a forgalmit fel evre csak ugy,
mert en soha nem szolgaltatok adatot rola? Igen... ez egy ilyen orszag!
<<<<<<<<<<<<<

Igen, ez egy ilyen orszag. A szabalytalankodonak a magaba fordulas es a
hibazas beismerese helyett sokszorosara dagad a pofaja, hogy
alkotmanyossag, meg minden, meg mit kepzel a rendorseg.

Ez egy ilyen orszag, sok-sok ilyen emberrel. Ezert van szukseg ilyen
trukkokre a rendorseg reszerol.

udv,
Akos
+ - Re: 10 rossz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

peugeot406hdi20supreme:
1. kicsit alacsony a teto a 187cm-emhez, igy egy nagyobb doccenonel
odakoccan a fejem
2. 11ekm-esen elkezdett folyni a huto, holnap viszem szervizbe, remelem
egy csavarhuzoval meg lehet javitani
3. az indexkar nagyon bena. nem tudom szeriahiba vagy csak az enyemnel, de
ha indexelek elozesnel, es amikor beallok parhuzamosan az elozendo
autoval, akkor egybol visszamegy alapallapotba, elozes utan tennem vissza,
es persze hogy akkor en mar jobbra indexelek vele. szinte roszakkal kell
iranybatartani az indexet.
4. nem mp3-as a gyari cd-s radioja
5. nincs derektamasz!!!!! ezt azert elvartam volna
6. nincs fuggonylegzsak. ezt is elvartam volna
7. a kormanyon levo radio taviranyitonak kh-s a programvaltoja,
tekereskor van h ugrik a program, nem a kovetkezo beprogramozottra all ra
8. a full sibeda :) gombjat folyamatosan kell nyomni a mukodteteshez
9. csak egy zonas a digitklimaja
10. (mar csak azert is keresek egy 10.-et is:) - a szelvedomoso gumi
csovezeteket rovidre mereteztek a motorhaztetonel, igy tobbszor is
lecsuszott mar, es a motorterbe nyomtam a trutyit.
homer
+ - auto biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Mi a velemenyetek, hogy egy 190 -es Mercedes immobilizer -es vedelmet
valtozar -ral erdemese-e kiegesziteni? Lopas ellen mennyire hatasos a
valtozar?

Udv

Berti
+ - adatszolgaltatas; 10 rossz pont (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

VD irta:
: Pl hallottatok hogy nemetorszagban az interneten hirdetik magukat 1
: paran, akik bizonyos osszeg fejeben atvallaljak a buntetest, meg a vele
: jaro buntetopontokat. Gondolom csak a penzbirsagot. Akinek nincs
: kocsija, de van jogsija, annak ez eleg jo megelhetes lehet:-)))

Az illetoket (mind az "eladot", mind a "vevot") igyekszik elovenni az
allamugyesz hamis tanuzasert es hasonlo cimeken.

###

haromajtos Corsa 1.4i, '95/08-as evjarat, 146000 km-rel:
1. vezetoulest nekem beallitva a kormanykerek kitakarja a sebessegmero
   skalajanak a 80-120 km/h kozotti szamokat, valamint a tavolsagi feny
   es a kodzarofeny visszajelzo lampait
2. felig meleg motornal az alapjarat neha leesik 200..500 rpm-re, aztan
   ha nagy hideg van, lefullad [igy vettem 2 eves koraban]
3. vezetoules neha nyikorog
4. kicsit lehuzott ablaknal zorog az uveg
5. vezetooldali ablaktorlo amikor lefele torol, atdobja a vizet a
   szelvedo jobb oldalara (az echte Opel ablaktorlo is). A jelenseg
   '98 ota letezik, addig nem volt bajom a gyari ablaktorlovel.
6. evente tobbszor kieg a bal elso tompitott izzoja [Astra G-ben ezt
   kabeltoldassal orvosoltak, igy nem olyan nagy a bekapcsolasi aram]
7. anyosulesen senki nem szokott ulni, igy kilazulhatott a hattamla,
   parszaz km utan eszre szoktam venni, hogy kb. 15 fokkal hatrebb dolt
   a tamla
8. kezifeket nem erdemes behuzni, mert nyaron is beragad
   (default Opel hiba 1000 eve)
9. nivopalcan keptelenseg leolvasni az olajszintet (mire kihuzom az S-
   kanyarulaton keresztul, az olajfolt szetkenodik az egesz palcan)
10. utolag nem lehet bele elso kodfenyszorot szerelni, holott a
   muszerfalon minden kapcsolo es rele helye megvan. Viszont egyreszt
   nincsen kabel a motorterbe, masreszt pedig elol a karosszeria mas,
   nincsenek felfogopontok (csak a GSi valtozaton van gyarilag
   kodfenyszoro)
11. a tetocsomagtarto sinjet vedo muanyag lap eleg nehezen
   nyithato-zarhato (kezzel nem megy, viszont van rajta egy luk, igy
   csavarhuzoval lehet huzni)
12. te'len ha az ember mar nagyjabol lepucolta a havat a kocsirol, akkor
   sem lehet ugy kinyitni az ajtot/csomagtartot, hogy ne essen ho az
   ulesre/csomagtartoba


Eddigi hibai: 90000 km-nel olajtekno-szigeteles csereje,
szelepfedel-tomites kicsit ereszt. Egyszer beegett a tavolsagi feny
kormanykapcsolojan a kontaktus (s.k. orvosoltam). 7 ev utan szetrohadt az
elso dob utani kipufogocso a teljes hosszaban (katalizatorostul).
A kipufogo felfuggesztese 130000 km-nel megadta magat, a hatso dob
verodott a hatso hidhoz. A jobb hatso kereknel valami csap elkopott, igy a
15000 km-es szervizekben a 60000. km ota mindig utana kell valamit
allitani. 120000 km-nel volt elso fektarcsa+fekbetet cserelve.


Udv,
marky
+ - dacia... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz HA, udv Tamas

mivel nekem is volt, es ismerem az utolso csavarkaig(en raktam ossze, 
akarcsak egy legovarat) ime a diagnozisom:

//Elindulok, kapcsolok föl és a váltás után a gázadáskor először 
//megtorpan a gép, aztán kezd húzni.

a karburatorba van alul egy kis csavarka pici lyukkal rajta(szet kell 
szedd a karbit, csak alulrol erheto el) ez ki van neked tagulva 
szerintem. Ha megse, probald megnezni a tomiteseket, piszok kis auto 
erzekeny rajuk.

//Reggel szivatóval indulok, pörcentésre elindul. Meleg motorral 
//leállok,néhány perc mulva indulnék, de vagy 10 mp-ig forgatom, mire 
//elkapja.

szerintem probald meg hogy mashonnan tankolj! tul sok vizet kevertek a 
benzinbe. ha meleg a motor, a benzinbol a viz elkezd parologni es ezert 
nem indul rogton. A masik varians hogy az uszod nem zar rendesen, de en 
az elsore tippelnek, en is megjartam.

jo szerelgetest
udv

Zoli
Ford Escort 1.3
+ - 10 biralat a sajat kocsirol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Suzuki Swift 0.9 '2000 (ajtokon terkeptartoval, allithato fejtamlaval):
- nagyon vekony a kormany, erosebb kanyar utan a kormom lenyomata latszik a
tenyeremen
- nem tart elegge az ules, rossz a tamla - lap elrendezes, lecsuszom
- rovid az ulolap
- iranyjelzes kozben konnyen elfordul a kar vegen a vilagitaskapcsolo
- alacsony a hatso ulestamla
- bumfordi fejtamlak
- nincs kartyatarto
- nem lehet elzarni egyenkent a legbefuvokat a szellozorendszerben
- melyen van az ules
- a radio alatti kis fakkbol minden kipotyog

Teeby
+ - pannonia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Meglehetosen amator vagyok meg a Targyban, ezert segitsen valaki, hogy hol
> lehetne T5-hoz alkatreszeket szerezni. Jelen pillanatban visszapillanto
> erdekelne. Nem birok sehol sem talalni. Elsosorban Dunaujv-Bp tengely
> viszonylataban.
> koszi
> uv
+ - Wartburg gazzal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

*>Ha egy "optikailag tuningolt" 2 utemu zold Wartburgot lattal gazzal
*>Zalaegerszeg kornyeken, abban Dacia motor van...
*Ne orits meg! 2 utemu Dacia motor??? :)))))))

Ne kotozkodjunk elvtarsak :-) A kasztnija 2 utemu Wartburge,
a moci meg 4 utemu Dacia-moci. Azt hallottam, hogy a tulaj
mar egy "normalis" kocsi arat beleolte abba a gepbe, gazuzem meg 
egyeb atalakitasok (ugye a Dacia moci az nem 2 utemu Wartburg)
engedelyezese stb. A mocihazteton plusz beomlonyilas stb.
Na, ez is szerelem....
(Szerelem reggel, szerelem este, oszt' megis eszi az olajat :-) ... )
Udv!

GERI
+ - 10 hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Akkor Honda Civic Si (hatchback), 1993:

Heeeee! 10 hibat kellett keresni nem 10 ervet
hogy miert vegyunk ilyent :-))))

Udv!
GERI
+ - Fiat Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok!

Most, hogy elkezdtetek gyujteni a negativ tapasztalatokat, engem 
Fiat Bravarol erdekelnenek lehetoleg negativ tapasztalatok, ugyanis 
azokbol lehet tanulni.
Lehet, hogy viszonylag jo aron hozza tudnank jutni, csak nem art, 
ha elotte minel tobb helyrol tajekozodik az ember :)
Es mivel lehet meggyozni a ketelkedoket, hogy ezek az uj Fiatok 
mar nem olyan olaszos mentalitassal keszulnek, hogy minden 
masodik sarkon szetesnek?
-----
icq# : 94439104
+ - Re: Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Elindulok, kapcsolok föl és a váltás után a gázadáskor először megtorpan a
> gép, aztán kezd húzni. Ezt főleg relative alacsonyabb fordulatnál
csinálja.
> Menet közben, ha előzéshez gázt adok, ott nem, csak felkapcsoláskor.
> Mi lehet a gond?

A Dacia motor nem arrol hires, hogy alacsony fordulaton nagy a nyomateka :)
Nem tudom milyen Dacia-d van de az 1.3-as, vagy akar az 1.4-es motor
sem egy sportszerkezet, fuggetlenul attol, hogy befecskendezos-e vagy sem
:).
Vagy esetleg Solenza-d van? Akko ott baj van a befecskendezessel ha ilyesmit
csinal (de a leirtak alapjan nem Solenza-d van.Igaz?).
Kovetkezeskeppen huzasd ki jobban a motort mikor kapcsolsz, hanem
el kell viselned ezt a jelenseget. Esetleg lehet dugulas is (nem ezek a
jelensegei).

> Másik.
> Reggel szivatóval indulok, pörcentésre elindul. Meleg motorral leállok,
> néhány perc mulva indulnék, de vagy 10 mp-ig forgatom, mire elkapja. Ha
> lehült a motor, akkor elindul símán. Amig ezt nem csinálta, mindig gázzal
> indítottam. Amióta ez van, tekeréskor nem nyomom a gázt és így indul be
3-10
> mp-es tekerés után.
> ???

Mikor meleg motorral inditanad, spricceld meg rendesen elotte.

>
> Üdv.
> Tamás
>


Udv,Gyu
+ - Rendori ellenorzest...vagy megse... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Szepen osszeert ket tema:
Miert nincs fokozott kozuti ellenorzes, hogy kiszurjek a
vadbarmokat....illetve hogyan bujjunk ki a gyorshajtas alol.
Es esetleg van, aki mindkettot helyesli....
Mindig aszerint, hogy eppen melyik oldalon van:
szabalyserto, vagy esetleg szenvedo alany....

Ez egy ilyen orszag... :-/ akar balesetet is okozhat valaki, ha
elmegy, akkor egyszeruen nem nyilatkozik, ki vezetett....
Mert alkotmanyos joga....
Ha valaki elagyabugyalja a tettenert autofeltorot, akkor birosag ele
all, mert megsertette a "tolvaj ur" jogait...
Es a "tolvaj ur" kap egy evet, harmadolva....mert neki jogai
vannak...
Es ez ellen minden joerzesu ember tiltakozik (jogosan)...de a
gyorshajtas elbliccelese....az jogos...
Nem erzitek a hasonlosagot?

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re. Utolagos klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  mivel a gyari cucc digitalis, es a levegoiranyito lamellakat a
>  muszerfalon belul elektromotorok mozgatjak, nem csak a klimat kene
>  beszerelni, hanem lebontani az egesz muszerfalat, kozepkonzolt,
>  kiberhelni es beepiteni az ossze elektromos kutyut, amit vagy sikeruk
>  mind beszerezni vagy nem. Ez embertelen munka lenne, ezert gondoltam
>  arra, hogy koztes megoldaskent beepulne 1 buta klima ami fix hideget
>  fuj, a csove becsatlakozik a futoradiator utan igy kis meleg levegot
>  ratekerve módositani is lehet a levego hom.-et.
 >Udv : Peter
---------------
Szerintem a muszerfalat es a kozepkonzolt  mindenkeppen ki kell szedni, 
akar a gyarit, akar a barkacs megoldast valasztod. Az elparologtatot 
valahova csak be kell szerelni!  ( a motorterbe, ha valahol el is fer, 
nem volna jo otlet) Amugy nem olyan szornyu szetszedni. ( meg osszerakni)
Van valahol a muhelyben egy Dedraba (94-95korulibe) valo elparologtato, 
ha erdekel elokeresem!

Udv,    Triznyak
+ - Re: Re: gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tenyleg, akkor most mi van ezzel a buntetopont rendszerrel? Hallgatom
a hireket, hogy a hetvegen 139 jogositvanyt bevontak. Nezem, miert
mennyi buntetopontot lehet kapni, es nem ertem. Logikus az lenne, ha
buntetopontokat adnak, es azonnali bevonas csak halalos baleset
okozasanal lenne...

10 rossz:

Mazda 323 1.5 Sedan 3 ev, 72000 km:

1. Par hete a bal elso ajto zarja korul valami zorogni kezdett.
2. A vezetoules derektamasza lehetne jobb, viszont cserebe kulon lehet
   a magassagat allitani elol - hatul
3. A kodlampa kapcsoloja jobban kezre eshetne
4. a gyari hangszorok jok (Pioneer, eleg nagyok), de a vedoracs suru,
   megfogja a magas hangokat, kellene melle tweeter
5. a gyari radio csak 0.2 MHz -enkent (paratlan) leptetheto (!),
   emiatt nehany ado nem foghato (amugy elmegy)


Mazda 323F 1.4, 3500 km:

1. Az 1.4 inkabb 1.3 (1325), emiatt joval gyengebb mint a testvere
   Mostanra sikerult elernem, hogy ez legyen az asszonye :-))))
2. Nem futottek a kulso tukrok, pedig az nagyon jo, nemcsak telen,
   hanem esoben is :-(
3. A vezetoules magassaga nem allithato, cserebe viszont nagyon jo a
   derektamasza :-)
4. A csomagtarto ajtaja nem zarhato le ugy, hogy csak kulccsal legyen
   nyithato (a masik kocsinal van erre egy kulon kapcsolo)
5. A mozgó kalaptartó sajnos nem teljesen csendes, jobban
   behallatszanak a csomiba nmozgó dolgok, mint a sedannal.
6. Nincs külön kétoldali térképlámpa a szokásos belső világítás
   mellett (főleg azért rossz, mert a másikban van)

Tobb nem jutott eszembe....

Yff
+ - Re: Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto???? + Cordoba 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1861-ban irta :
>Hi !
>
>Mennyire kell nehezen jarni egy seat valtojanak? Azt mondjak olyan VW-esen neh
ezkesen? 1 neha csak dupla kuplung, 2-es olyan mint ha nem venne be, de 
megis bent van, 3-as neha nem megy be csak 2.ik probalkozasra(elsore csak felig
 megy, meg erovel sem lehet berakni, masodikra bemegy...) Ja 870 km van 
benne...
>
>Seatosok? Nektek is ilyen? Vagy csak nekem fura a nissan utan???
>
>Summer
Nekem kellemes csalodas volt a VW utan, csak 5-bol 4-be megy neha nehezen es ak
kor is csak ha sietek (nekem kicsit hosszu az utja es gyorsabb a labam mint a k
ezem), de mar megszoktam az 5-bol 3-ba. Ott legalabb elore kell tolni.
-----------------------

A Cordoba(2001/28000Km) fogyasztasa - igaz nekem klimaval - varosban nehezen me
gy 8 liter ala. Atlagban 8.2 és 8.5 kozott van. 42-45 l szoktam tankolni 510-53
0 km-re.
Tartos orszagut 100-110 mellett 670-690 km a 45 literes tank.
-----------------------

Szombaton Nagymaros elott mindket iranyba szinte mindenkit kiallitottak. Jot in
cselkedtem a rendorrel az autojukon - Citroen C3 1.4HDI (12 onkormanyzat vette 
a rendoroknek)- el is felejtette a jogsimat elkerni. :)
-----------------------

Koszonom mindenki tanacsat a hianyzo elso rendszamtabla ugyeben. Az eset szeren
csesen megoldodott, mivel 1 hettel az eset utan valaki leadta a XX. ker. Rendor
segen. A tapasztalatok: 
 * a rendszam nagyobb mint A3 - csak tobb darabbol lehet fenymasolni
 * a foliazo csak A3-at tud - hogy ne ázzon el megfelelo plexilap kellett volna
 * 2 kozuti ellenorzes es tobb rendorauto mellett is gond nelkul elmentem anelk
ul, hogy megallitottak volna
 * az okmanyiroda csak akkor veszi be a papirokat a legyartasra, ha tulajdonvis
zony mar at van vezetve a forgalmiba - ezert igazolast sem ad addig


Bagacs
Cordoba 1.6 (75Le)
U.i par hettel el voltam maradva, bocsi

HIXEditor 1.15beta8

Ui.: Ment maganba is
+ - jo es rossz tulajdonsagok 1-10. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!
En amondo vagyok ne csak a rosszat irjunk a sajat
verdarol hanem irjuk meg azt is sajat tapasztalataink
alapjan, hogy mi az ami miatt megis szeretjuk, igy
legyen teljes a kep.
RENAULT MEGANE SCENIC DCI RXT, 2000-es evj.
Nezzuk sorban eloszor a jot:-) 
1.-tagas belter, praktikus, jol kihasznalhato, tele
rakodohellyel, nagyon sokfelekeppen varialhato,
idealis csaladi auto
2.-kivalo felszereltseg,a hutott italtartotol kezdve a
fenyszoromosoig, kulon nyithato hatso szelvedo,klima,
ABS stb. rengeteg extra. 
3.-aranylag dinamikus motor,2-3 szemellyel meg jol huz
4.-nagyon jo fekek, 4 tarcsa 
(A Ciroen Picasso peldaul annak idejen ezert esett ki
a pixisbol mert annak hatul dobfekje van, a masik ok a
90 LE nagyon keves ahhoz a katulahoz chiptuning
nelkul, lomha auto)
5.-kellemes menettulajdonsagok, a magassaghoz kepest
meglehetosen jo utfekves
6.-takarekos fogyi
7.-kegyetlenul jo lampak, ennel hatasosabb nem xenon
fenyszoroval (kettos) meg nem talalkoztam, nagyon jo
ejszaka vezetni
8.-szep enterior, a funkcionalitas es esztetikum jol
ervenyesul
9.-kenyelmes pedalrend, 
10.-nagyon kenyelmes ki es beszallasi pozicio

Ami rossz:-(
1.- 2500 RPM felett hangos motor (A TD Xsaram sokkal
csendesebb volt menet kozben...)
2.- Elektromos gazpedal-  nagyon idegtepo tud lenni!
Mar 2 eve nem tudom megszokni a lassu reakcioidejet!
Lassan porog fel a motor tole, neha lefullad.(Vizes
szivacs taposas feeling.  Tiszy! :-)
3.- Zorgos hatso fejtamlak
4.- Tul puha az allithato derektamasz. Meg teljesen
felkemenyitve is lyukat hagy a derek mogott.
5.- Felnotteknek kenyelmetlen hatso ulesek.
Gyerekeknek es felnottnek kb. mondjuk 1.70-ig jo,
akkor sem nagy seggel :-)
6.-Fos radio. Utalom. Az auto legrondabb pontja is
egyben.Raadasul a buzi kijelzo odafent van, a radio
csak ezzel mukodik ugye. Ha kidobom, a kormanyrol
vezerles is megszunik. 1 db CD fer bele, kazettat nem
fogad szvsz. ugy szar ahogy van. Nem szeretem ha a
radiot ugy epitik be hogy nincs mas valasztasod.
Legalabb opcionalis lenne, kered-e vagy sem gyarilag.
A kovetkezo autovetelnel ez szempont lesz!
7.-Kisse pontatlan sebvalto -ezzel aranylag konnyu
megbaratkozni ill. megszokni. A ruckwertz-et hulyen
kell berakni.(gyuru felhuzasos) A japanoke ebbol a
szempontbol sokkal jobban tetszik.
8.-A hatso ablakemelo gombjai nagyon szar helyen
vannak a muszerfal aljan, raktak volna a vezeto ajtora
oket inkabb.
9.-A gyari tetosinre, amit adtak hozza, semmi
utangyartott szerelveny (biciklitarto, sibox stb.)
nem stimmel :-(. (Rohadt marketingesek: "Vedd meg a
gyarit jo dragan" -c. megfejtes.) Na mindegy, akkor is
inkabb en csinaltam hozza adaptert. Igaz, kicsit
macerasabb a felrakas de stabil,megbizhato :-)
Osszegezve a jot es a rosszat, sajat megitelesem
szerint a legjobb ar-ertek aranyu gepkocsi volt
2000-2002-ben a sajat kategoriajaban.Talan meg most is
az,
bar az uj verziot eloben meg nem lattam, nem
probaltam, sot a konkurrensek ujabb tipusait (2003)sem
ismerem alaposabban. 

G.Laci Zoltan



__________________________________
Do you Yahoo!?
SBC Yahoo! DSL - Now only $29.95 per month!
http://sbc.yahoo.com
+ - ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > 5: nem allithato fokozatmentesen az ablaktorlo sebessege
>
> > Nem tudom ki hogy van vele, de engem zavar, ha csiga modjara
> > vanszorog elottem az ablaktorlolapat.
--
>  Nem mondod, hogy van auto, ahol ez igy mukodik...?
 >G.Laci
----------------
De mondom! :-)   A "szepemleku" Daciak ilyen  fokozatmentes szabalyzoval 
keszultek gyarilag.

Udv,  Triznyak
+ - Re: Kell ez ide? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> > Igen ez igy igaz! Egyetlen szepseghibaja a dolognak, ha nem nyilatkozol
> > a vezetorol, akkor bevonjak a forgalmidat minimum 6 honapra es ujra kell
> > vizsgaztatni a kocsit utana. Meg minenfele dijjakat kell fizetni mire
> > elintezed a formasagokat. :-( ( viszont 6 honapig szuneteltetheted a
> > kotelezo biztositast :-) )
>
> Igen, elozo maffiozo belugyminiszterunk idejen valoban volt ilyen, de hala
> a magassagos AB-nek mar nincs. Ne riogass, most meg ~3 evig nem valoszinu
> h lesz ilyen.
>

Igy visszagondolva, jelenlegi belugyminiszterunk - es elvtarsainak - nem is oly
an regi, diakvero/tomegloveto
idejeben volt a legjobb:
-Autopalyan valo gyorshajtasrol nem volt szo, mert az 5 ev utan megkapott ezerk
ettes Zsiga erre keptelen volt.
-A hataron valo sorbanallas nem jelentkezett problemakent, mert ugysem engedtek
 ki senkit az orszagbol.
-Es ha a rendornek nemtetszesed nyilvanitottad ki, hatekony meggyozeskent az or
szoban beverte az orrod.
Most csak akkor csuknak le, ha az erinthetetlen miniszterelnokot mered szidalma
zni, de mar valoszinu csak ~3
evig lesz ilyen...

Ugyhogy szerintem hagyjuk a maffiozo es hasonlo kategoriakat, mert nem ide valo
, foleg hogy a mai napig -
ellentetben mas multbeli esemenyekkel - nem kerult egyertelmu bizonyitasra, a l
egnagyobb igyekezetek ellenere.

Szebb napokat,
Gabor
+ - Uj FIAT Punto - Jujjjj :(( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma reggel sikerult a Fiat Boldizsar udvaran megtekinteni az uj Fiat
Puntot, amint epp pakoltak le trailerrol.
Eddig sem voltak illuzioim az ujsagcikkeket latva, de ma szo szerint
elszornyedtem.
A - szerintem - meg mindig modern es vagany elsore raraktak ket akkora
lampat, ami egy SEL Mercinek is becsuletere valna, valami ronda fekete
muanyag hutoraccsal kombinalva. Eloszor azt hittem, egy uj Polot verziot
latok.
Semmi olaszos vaganyos kecsesseg, helyette ket bazi nagy lampa es egy
otromba hutoracs.
Az otajtos Fiat Stilo utan latva az uj Puntot is, lassan a Fiatnak
minden eselye megvan, hogy kikeruljon a szamomra szobajoheto autok
korebol. (Multiplaval leallnak, a Seicentot valami Suzuki WagonR szeru
ize valtja le osszel...)
Egyebkent sem ertem ezt az egeszet, mert ket szek kozott szerintem igy a
foldre ulnek. Aki nemet auto parti, az nem fog Fiatot venni, csak mert
az ugy nez ki, mint egy GolfAstra. Aki pedig eddig az design miatt vett
olasz autot, az nem fogja ezeket a germanos izeket megvenni.

Szomoru vagyok.
Gabor
+ - Re: formatervek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

> Felado :  [Hungary]
: Tradicio lehet, hogy ragaszkodunk a formahoz es azt modositgatjuk tovabb (lsd
.
: Golf, BMW, MB, Jaguar, Saab) es lehet az is tradicio, hogy mindig ujabb

BMW 1994-tol egyre inkabb elmegy a szappanos, jellegtelenebb (E38, E39) formak
iranyaba. A 1997-2003 kozotti harmas (E46?) sorozat harmonikus egyedul. Az uj
dizajn (uj 7-es) ujbol kelloen hatarozott, viszont megosztja a nepet. Szerintem
 
pl.
tragikus. Nem hinnem, hogy ugy lesz, mint a kereklampas E-Mercivel, nem fogjuk
annyira elfogadni par ev mulva sem.

Golf: OK, bar a IV-estol en rosszul vagyok, szerintem a harmoniaval ott is
valami komoly gond van, foleg a hatso traktus tajekan.

MB: Nehany rossz ev utan megint kezd raerezni a sajat stilusara, ez az
egybefolyatott kereklampa be fog jonni. Csak az S-osztaly meg is igy kisse 
formatlannak tunik.

Jaguar: tenyleg dicseretes, hogy egyre jobban otvozik a tradiciot es a modern
stilust. Kiutest kapok a legtobb ujautotol, de az X-type az en konzervativ
izlesemnek is igen szep, harmonikus, markans forma. 5 ev mulva szivesen vennek
egy ilyet hasznaltan :-)

SAAB: Na ez viszont TRAGIKUS, ami a mostanaban a Saab portaljan tortenik.
Tradiciogyalazas. Az, hogy a hutomaszk alapvetoen vmi olyasmi, mint az
aranykorban (nyolcvanas evek) volt, az nem egy nagy mutatvany. Mar az 1984-ben
bemutatott 9000-es is kilogott egy kicsit a sorbol, de vegul a rajongok is
elfogadtak SAABkent, a muszaki kifinomultsaga miatt. Az 1993-as "uj" 900-as
viszont oriasi ballepes volt mind formaterveben, mind muszakilag. Ha
elvonatkoztatunk az elodtol, akkor kivulrol ugy nez ki, mintha egy egesz pofas
kis auto lenne - na, hat higgyjetek el, nem az. Aztan 1997-ben a 9-5-os...
a formaterv meg elmenne, de a muszaki tartalom, meg a belso kivitelezes! 
Botrany. Most meg itt a 9-3, ami muszakilag allitolag jo, de a dizajn, az
annyira jellegtelen, amennyire csak lehet. Egy dogunalmas formara rasutottek
a SAAB-maszkot. Gratulalok.

: formakkal jovunk ki, nem epitkezunk az elozore (vagyis ures papirral kezdjuk 
a
: rajzolast) /Pl: Citroen, Fiat, Alfa(?)/ Tradicio lehet az is, hogy 
ragaszkodunk
: a jo anyagokhoz (Rover) es a kulso ehhez illeszkedjen.

A Rover szerintem felelmetesen jellegtelen auto a nyolcvanas evektol. Most mar 
a
Citroen is. Az utolso igazi Citroen szerintem az XM. Elotte a CX, DS, SM... na 
ezek voltak az igaziak. C5? Jajj, haggyjanak mar. Milyen hitvanyul nez mar az 
ki?

: De rakjuk be ezt a Xantiat az egyidos Passat, Audi80, BMW 5 melle es mondjuk
: meg, hogy melyik az izgalmasabb forma...

Hat, en ezzel ugy vagyok, hogy inkabb a huvos nemet kiszamitottsag es 
_harmonia_,
mint egy valahavolt egyeniseg, amibe meg mindig probalnak 
beszuszakolni "valamit",
es ettol lesz csak igazan koncpeciotlan es dogunalmas formaja :-( 
Lasd XSara. De a Xantia is ilyen, csak meg nem ennyire durvan. A felvetesedre 
valaszolva, inkabb VW Passat, Audi 80, BMW 5, mint Xantia. Azok legalabb 
"vegytisztak".

: A formatervezo meg vakarja a fejet: szeretne egy izgalmas es egyedi autot, de
 
a
: kozonsegnek ez nem kell. Nezzunk  peldat a multbol: tegye fel a kezet aki 
latot 
t
: mar Citroen GS-t? Azt az autot 1970-ben mutattak be. Ki latott mar Opel Kadet
t
: E-t (utolso Kadett az Astra elott). Tessek megnezni a ket auto konturjat es a
: hatso sarhanyok formajat. Lesz nemi hasonlosag... Csak a ket tipus kozott vol
t
: jo 10 ev.... Vagyis a hidegveruek ekkora fogadtak el a melegveru format...

Tulsagosan leegyszerusited a dolgot! A GSA-nal a formaterv egy dolog volt. Egy
masik meg az, hogy gyenge volt a minosege. Ha olyan anyagokbol gyartottak
volna es ugy szereltek volna ossze, mint a Golf I-et, akkor valoszinuleg sokkal
hosszabb ivu palyat futott volna be. Valoszinuleg nem terjedt volna ugy el az
egyeni formaja miatt, mint a Golf, de nem is amiatt bukott meg, hogy a 
hidegveruek 
"nem fogadtak el a formajat"...

: Milyen hat az egyedi auto (nekem!)? Olyan, ami nem hasonlit masra (meg
: konszernen belul sem). Pl az Alfak, a (regebbi es legujabb) Citroenek, mostan
i
: Renault-ok. Pl a BMW nem tud lazba hozni, mert az osi 2000/2002-es es egy mai
: 3-as egymas melle allitva ugyanazt mutatja. Vagyis jo 30 ev alatt nem tudtak
: kiotleni egy uj format.

Ha egyszer kiotlottek egy jot, nem is kell ujat csinalni, ha a regit 
KOVETKEZETESEN
(nem SAAB-modra) tovabbfejlesztik.
A Citroen DS formaja pl. elkepesztoen eredeti es harmonikus, nem veletlen, hogy
annyi ideig gyartottak. Ha EZT modernizaltak volna, otvoztek volna uj 
designelemekkel,
nyujtottak-szelesitettek volna egy kicsit, meg ma is eladhato lenne. Nyolcvanas
 
evekbeli SAAB 900-zal ugyanez a helyzet. Vagy a Porsche 911. Ami nem 911, az 
hosszu
tavon a kutyanak nem kell. (Persze direkt tulzok egy kicsit.) Bar volt egy 
pareves
melyrepules, amikor kezdte ez is elveszteni a jelleget (1993-tol, de FOLEG 1996
-
tol
ugy 2001-ig), most mar ismet kezd olyan gyonyoruve es megunhatatlanna valni, 
mint
amilyen majd' 30 even (1963-1993) keresztul volt. En ugyanezt a formavilagot
szeretnem a majdani 911-esemen viszontlatni 20 ev mulva is, csak a kor 
kovetelmenyeihez
igazitva.

: Osszefoglalva a jo formaterv idotallo es eredeti: ebben a Japanok a Mazda
: RX-eken kivol sajna nem sok labdaba rugnak bele. Az europai markak kozul az
: Alfa, Lancia es a Citroen altalaban kapasbol hozza ezt (vannak kivetelek itt
: is).

A alapmegallapitasban egyetertunk. Dehogy a Lancia meg a Citroen? Az Alfa OK,
ok egesz csinos es egyedi autokat talalnak ki. De nem azert nepszerutlenek,
mert a formatervei megosztjak a nepet, es ezt te is irtad.

Z.
+ - Re: fokozatmentes intervallumszabalyzas SEAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello L::,

nem tudom milyen seatod van, nekem az elozo automban Seat Cordoba '94 1.6, pont
osan olyan elven mukodo ablaktorlo volt, mint amit Te leirtal, hogy a Skodadban
 mukodik. Gondolom VW tipuskapcsolo, nem gondolom, hogy az uj Seatok ne tudnak.
.. 
Elolvastad a kezikonyvet? :) Nalam ugy volt, hogy a kar alapallapotabol felfele
 kapcsolva volt folyamatos es gyors allas, lefele volt az intervallum allas, am
it a kovetkezokeppen lehetett szabalyozni:
- le intervallumallasba, a kar torol
- vissza allapallasba, annyi idot varni amig a szelvedo torlesre erett lesz
- vissza intervallumallasba

Ezutan azt az intervallumot tartja az ablaktorlo, ami a ket intervallumallasba 
valo kapcsolas kozott eltelt.
Nem kell megijedni, ez a valosagban joval egyszerubb mint leirva...

Krisztian
Ford Cougar 2.0

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 217.7.78.196)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS