Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2080
Copyright (C) HIX
2004-01-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bikazas (mind)  32 sor     (cikkei)
2 katalizator ellenallasa (mind)  50 sor     (cikkei)
3 jaro motornal akkumulatorcsere (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Re: Agyhalal (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Agyhalott soforok (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Hasznos szakmai tanacsok (mind)  57 sor     (cikkei)
7 Hasznos szakmai tanacsok 2. (mind)  87 sor     (cikkei)
8 NCAP (mind)  57 sor     (cikkei)
9 Re: LE vs. kW (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Re: Re: Olaj (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Re: re: kimitszeret (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Re: FORD (mind)  59 sor     (cikkei)
13 Masodik lambda (mind)  19 sor     (cikkei)
14 valodi HIX (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Re: magneskapcsolo (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Vegyes (mind)  76 sor     (cikkei)
17 Re: LE vs. kW (mind)  7 sor     (cikkei)
18 FW: Szezon vs Fazon (mind)  72 sor     (cikkei)
19 FW: vegyes (mind)  54 sor     (cikkei)
20 Katalizator (mind)  33 sor     (cikkei)
21 Ez mar tenyleg tragikomikus... (mind)  56 sor     (cikkei)
22 Re: Gazuzem (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Re: FW: vegyes (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Re: LE vs. kW (mind)  10 sor     (cikkei)
25 Valasz: LE vs. kW*** HIX AUTO *** #2079 (mind)  14 sor     (cikkei)
26 re: FW: vegyes (mind)  30 sor     (cikkei)

+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Enny irta:
: A tranziensek kialakulasa fugg a megszakitott aram nagysagatol, ezert
: kell varni, hogy a toltoaram ami folyik a bikakabelen, es tolti a
: kimerult akkut minel kisebb legyen, valamint ezert kell fogyasztokat
: bekapcsolni, valamint fugg az induktivitasok nagysagatol, de ezek fixek,
: tehat nem lehet veluk mit csinalni. Igy alakulhatnak ki kV-os
: feszultsegcsucsok, amik esetleg agyonvaghatjak EGYES ESTEKBEN akar a
: vedelemmel rendelkezo elektronikakat.

Ezen a probleman mar kb. ket hete tulleptunk. Legy szives olvasd el az
en bikazasi modszeremet meg egyszer. Senki nem allitotta, hogy bikazas
utan azonnal veszi le a kabelt, hanem varunk legalabb fel percet. Ennyi
ido alatt Triznyak merese szerint is 30A-re esik vissza az aram. Szerintem
meg meg kevesebb lesz, ha jaro motorrol bikazunk. 30A megszakitasa meg
teljesen normalis dolog az autoban.

: Reszemrol ennyi :)), villamosagtan peldatarban meg lehet utana olvasni
: :))

Sot, a gimnaziumi fizikakonyvben is. Ettol fuggetlenul nem ertem, hogy
miert kell fogyasztokat bekapcsolni, nyugodtan elmagyarazhatod. Ha a
bikakabelt leveszem, ugyanugy x Ampert szakitok meg, akar bekapcsoltam a
fogyasztokat, akar nem. Mivel az aramnak van egy olyan tulajdonsaga,
hogy az egyes komponensei szuperponalhatok, tokmindegy, hogy mit muvelsz a
fogyasztokkal.


Udv,
marky
+ - katalizator ellenallasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Triznyak irta:
: Ha jol ertem, ez azt jelenti, hogy az A keresztmetszetu l hosszusagu
: csovet, vele azonos keresztmetszetet ado,  sok kis atmeroju csovel
: helyettesited,  l  hosszusagban. ( ez esetben termeszetesen tetemes
: fojtas keletkezik)

Igy van.

: Ehhez kepest a katalizator Ax5-7 keresztmetszetu, igy a "csovek" szama
: is 5-7 szeres.

Ez nem igy van. Annyi cso van benne, amennyi lukat megszamolsz a
keramiatesten.

: A keramia test hossza pedig  l/3, az is ket reszre
: osztva, tehat egy-egy resz  l/6 hosszusagu, amennyiben l a katalizator
: helyere beepitendo cso hossza.

Ott tartunk, hogy van egy 50mm atmeroju, 400mm hosszusagu csovunk, ezt
epitjuk be a katalizator helyett. Ennek a keresztmetszete 1963mm^2.
Tovabba van az otszoros keresztmetszetu katalizatorunk (9817mm^2), amiben
1,1*1,1mm^2-es lukak vannak. Ez n=9817/1,21=8144 csovet jelent.

R=8*l*eta/(pi*rho*r^4) keplet kor keresztmetszetu csore vonatkozik ugyan,
de huzzuk ra a katalizator negyzet keresztmetszetu csoveire (nagy hibat
nem kovetunk el, es kulonben is nagysagrendi elteresek latszodnak majd).
Az 1,21mm^2 kor keresztmetszetu cso sugara 0,62mm, azaz 1/40-ed resze az
50mm-es cso sugaranak.

A ket reszre osztott keramiat nem ertem, ha egymas mogott vannak, akkor az
alabbi szamitasban az l/6 helyett l/3-mat kell irni.

A csonek az aramlasi ellenallasa R_cso=8*l*eta/(pi*rho*r^4), a
katalizatore pedig R_kat=8*(l/6)*eta/(n*pi*rho*(r/40)^4). A ket ellenallas
aranya:
R_kat/R_cso=40^4/(6*8144)=52.

Senki nem vitatja, hogy a plusz ellenallast pl. az elso dob fojtasanak
csokkentesevel kompenzalni lehet, igy egy katalizatoros es egy kat.
nelkuli kocsi kipufogorendszereinek fojtasa azonos lehet. Ha egy
katalizatorosbol viszont kiveszem a katalizatort, mindenkeppen csokken a
kipufogorendszer fojtasa. Hogy ettol aztan tobb teljesitmeny latszik-e a
fekpadon vagy sem, az egy masik kerdes.


Udv,
marky
+ - jaro motornal akkumulatorcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Meszaros Geza irta:
: > A jaro motornal torteno akkumulatorcsere sem olyan borzaszto,
: Ezzel  az  a baj, hogy lesznek olyanok, akik majd, mint kovetendo
: peldat,  hiresztelni  is fogjak. Kb annyira nem borzaszto, mint a
: pocsommel horgaszni capara.
Ez *nekem* nem borzaszto. :-))

: Puffer  kondikat  cserelni,  bekapcsolt  hifi vegfoknal sem olyan
: borzaszto.
A kulonbseg az, hogy a hifi vegfokot nem arra terveztek, hogy lukteto
egyenfeszultsegnel is mukodjon. Az autoelektronikat viszont igen.

A tranziensek problemaihoz meg annyit, hogy 10 MHz nagysagu tranzienseket
nagy kondenzator egyaltalan nem szur mar, mert tul nagy a belso
induktivitasa ill. a hozzavezeto kabelek induktivitasa, ezek egyszeruen
atgyalogolnak az aksin (avagy miert vannak kondenzator-kaszkadok
szelessavu szureskent a nyakokon, pl. 10uF||100nF||100pF ).



Udv,
marky
+ - Re: Agyhalal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Fogash!

>A statisztika szerint Mo-on a legtobb ember 
>agyban hal meg... :-)
Egyetertek, rengeteg sok agyhalott mozog ebben az orszagban
:) vagy inkabb :(
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Agyhalott soforok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Ha mar agyhalalnal tartunk: nem vagyok kulonosebb
hive az altalanositasnak, de ha meg kellene neveznem,
kiket tartok a legalkalmatlanabb vezetoi csoportnak,
minden bizonnyal a hazankban allomasozo keletieket mondanam.
ebbol a tipusbol tobbszor lattam mar halalos lelki
nyugalommal piroson keresztulhajto "vezeto"-t (pl. T betus autoval, benne kette
n), legutobbi elmenyem pedig tegnap este a Bpesti Bajcsy-n toksotetben, szakado
 hoban zotyogo Suzuki.

Az esetleges felreertesek elkerulese erdekeben: most az
 ostoba vezetokrol beszelunk.
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Hasznos szakmai tanacsok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szia Zsadi!

Talán segíthetek többeknek is. Autó vásárlás, esetleg a meglévő autó
feltörhetetlenségével kapcsolatos kérdések megválaszolásában. Remélem lesz
vélemény, ellenvélemény, tanács, tapasztalat csere, hisz a legfontosabb,
hogy a kedvencünket, munkaeszközünket megvédjük a ... minősíteni sem
érdemes egyénektől. Az alábbiakat én is kaptam, de egy-két tapasztalatom
nekem is van, és igen csak elgondolkodtató.
Tehát a "tanácsok":

> Ford mondeo kinyitása kulcs nélkül
> > Csoportos foglalkozás. Ha már vagytok 3-an 4-en akkor már nyero a
> > dolog. 2-3 ember megemeli (csak picit) a kocsi jobb hátulját, a
> > negyedik pedig lehajol és a kerék mögött megkeres egy kis kart, ami
> > föl le mozgatható. Ezt kell jó erosen megrántani lefelé, és a hátsó
> > ajtók ki fognak nyílni.. Innen már gyerekjáték...
> >
> > Opel Astra gépkocsik kinyitása (2000 jún. 29)
> > Ugy van a vezeto felöli elso kerék, és a vezeto feloli elso ajtó. Ha
> > egy jól irányzott, és jól kivitelezett rúgással, megküldöd az ajtó
> > kerék felöli sarkát, akkor az ajtó inyílik. Ha szerencséd van, akkor
központis a
> > kocsi, akkor mind a 4 ajtó kinyílik. Figyelmeztetlek, hogy, ha lehet
> > vasbetétes csukával próbálkozz mert elég erosen kell megcsurnöd. Hát
> > ennyi, próbáld ki nekem bejött, csak kár, hogy be volt riaszva.
> >
> > Yamaha Yog Artistic Spec elkötése egy csavarhúzóval!
> > Szal ahol beöntöd a kenoolajat, tudod mikor felülsz rá a két lábad
> > között van az a kis ajtószeru bigyó! Na azt leveszed és szembe állsz
> > a motorral, aztán egy csavart kiveszel a burkolatból jobb oldalról!
> > Ott kicsit kihajlítod oldalra a burkolatot, és látsz kibaszottsok
> > vezetéket! Itt egy olyat keresel, amelyik fekete és van benne egy fehér
csík! Ha
> > szerencséd van, szétcsúszik a csatlakozónál, ha nincs szakídsd szét!
> > Vigyázz, mást ne húzz szét, mert baszhatod az egészet! Eztán csak be
> > kell rúgni és megy, de ha le kellene állítani, vagy befogod a
> > levegoszívókáját, ami ugyanitt van, vagy a kipufogót, vagy bánomisén
> > csak leálljon! Ja a kormányzár! Egy határozott mozdulat, és
> > szarrátörik! Csak finoman, mert az egész kormánymu széthullik, ha
> > túl jó kondiban vagy!  Kurvaélet hogy mükszi, mert nekem ilyen van!
> > Amég új addig fasza motor, de utána egyre picsább a motorja! /Ha
> > ezekután valaki lenyúlja az enyémet, szétszom a száját!/
> >
> > 318-as BMWk szervíz figyelmeztetésének kikapcsolása
> > A motorházat ha felnyitjuk, akkor az akkumulátor mellett található
> > egy kerek csatlakozó, ami a  szervízcsatlakozó.Ha a gyújtást ráadjuk
> > az autora, de a motort még nem indítjuk el, akkor itt a 7-es és a
> > 19-es lábat összekötjük minimum 3 másodpercig, akkor az olajcsere
> > kijelzés visszaáll eredeti állapotba. Ha ugyanezt minimum 12
> > másodpercig összekötve hagyjuk, akkor az éves szervíz kijelzés
> > INSPECTION eltunik. Hát ennyi, amit a szervízben 10 000 ezer Ft
> > körül plusszköltségként felszámolnak.
> >

Folyt köv.
+ - Hasznos szakmai tanacsok 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Folytatás:

> > GPS kifektetése autokban!
> > Ugyebar a GPS egy muholdas kovetorendszer. Ez egy fekete/szurke
> > doboz amit a a kocsi motorhazaban helyeznek el. Ez jeleket tovabbit
> > es jeleket fogad a muholdtol. A lenyeg az, ha el akarsz lopni egy
> > autot.. :)), de minek.. szal, ha el akarsz lopni egy kocsit akkor
> > ezt a kis dobozt be kell fujni pur habbal. Ezt barmelyik barkacs
boltban meg
> > lehet szerezni 500-600 forintert. Az is egy megoldas, ha
> > becsomagolod alufoliaba, de itt fennall a veszely, hogy elmozdul a
> > vezetes kozben a folia. Tehat marad a pur-hab. Ezt lehet
> > kamatoztatni mezei riasztoknal is... :) Egy vendeglatoipari egyseg
> > magyarul kocsma falan levo kulso riasztonal is. Itt nem jo ha
> > leteped, mert van a riasztoban egy aksi es azon keresztul is tud
> > jelezni, ezert kell a pur-hab. A lenyeg, hogy jo alaposan befujd,
> > igy nem tud a radiohullam keresztulmenni a megkemenyedett habon.
Ezt azért kétlem, az alufólia talán.

> > Hogyan lehet láthatatlaná tenni a rendszámtáblát a trafipax elott?
> > Nagyon egyszeru a dolog. Be kell kenni nitro-lakkal a
> > rendszámtáblát. A trafipax tutira nem látja....
> >
> > Ford Sierrák kinyitása
> > Szükséges hozzá egy kb 50 cm hosszú fém vonalzo ami kb1.5cm széles
> > és 1mm vastag. A vonalzót kb 20-25 cm -nél 15° -os szögben
> > meghajtjuk és a függoleges oszlop mellet betoljuk úgy, hogy az ajto
> > nyitó pöcköt megtoljuk. Én is így nyitottam mindíg , ha nem volt
kulcsom.
> >
> > Volkswagen felnyomása
> > Nagy hibát követtek el a tervezok a Volkswagen alkotásánál!!! 2
> > hibát kihasználva fel lehet nyomni a riasztós Wolks-okat. Gyorsan
> > kell cselekedni mert az egész pillanatok alatt zajlik le... A hátsó
> > rendszámtáblánál van az elso hiba... Ugyanis itt van a plusz
> > kivezetve... Ha ezt letesteljük, akkor keletkezik egy zárlat ami
hasonlít a az akkumlátor lemerüléséhez... (legalábbis a proci így
> > érzékeli) És itt jön a második hiba: ha a proci az akku lemerülését
> > érzi akkor kinyitja az ajtókat, mert ugye lemerült akksinál nem
> > muködik a központi zár és valahogy be kell jutni a kocsiba... (Egy
> > apró bibi: ez az egész csak kb. 8-10 másodpercig tart) (Inmobilizeres
> > kocsiknál nem muködik)
> >
> > Elektronikus Km óra kikapcsolása újabb opeleknél Elektronikus Km óra
> > kikapcsolása a jeladó kivétele nélkül újabb
> > Opeleknél: (Azért a jeladó kivétele nélkül, mert ennek sokszori
> > kitekerése kábelkorbács cseréhez vezet.) Tehát: ha a motorral
> > szemben állunk, jobb oldalt középtájon van egy lengo csatlakozó
> > melynek foglalata fixen a motorhoz van rögzítve. Kikötés menete: -
> > Motorházteto kinyitása -Motor elindítása -A fent leírt csatlakozó
> > széthúzása
> > Visszakötés: -A csatlakozó visszadugása álló motor mellett
> >
> > Ladák csomagtartójának kinyitása kulcs nélkül
> > Le kell nyomni a jobb oldalát a csomagtartonak és a balodalát
> > felfelé kell emelni.
Ez is müködik:Ha a kopott a zár, ami idős Ladák esetén biztos egy
csavarhuzó
a zárba és tárva nyitva.

> > Kis Daihatsu gépkocsik kinyitása
> > A kis Daihatsukat (kb.ugynéz ki mint a Maruti 800, meg a kispolski
> > )elég könnyu kinyitni, foleg ha a hátsó csomagtartózárral
> > próbálkozunk. Fogj egy csiszolatlan lakáskulcsot, és egyszeruen
> > mintha a saját kulcsával akarnád kinyitni, fordítsd el a kulcsot a
> > zárban. Ezután szezám tárulj !
Az ajtó és az ablak közt lenyulsz egy kapos drottal, kis ügyesség és
myitva.
Elég sokszor bezártuk a kulcsot, tuti müködik.
> >
> > Autó mechanikus kilóméterórájának visszapörgetése
> > Keresd meg a motoron a kilóméterórából jövo spirál végét ( általában
> > egy menetes fedél rögzíti ) és a spirált kiemelve egy nagy fordulatú
> > irányváltós fúrógép tokmányába fogott ötös csigafúrót egy bicikli-
> > szelep gumival köss össze vele. A fúrót megfelelo irányban beindítva
> > a számláló elindul visszafelé...

> > Renault Twingok kinyitása
> > 2 emberes feladat, de tuti! Kell egy erosebb csavarhúzó és egy
> > vékonyabb kezu partner. A csavarhúzóval kifeszíted az ajtót felül
> > annyira hogy az ujjaid beférjenek, benyúlsz, a lábaddal
> > kitámasztassz és húzod az ajtót a nyilás feloli széléhez minél
> > közelebb magadfelé. A twingo ajtaja hót-szar és a rossz felépítése
> > miatt annyira kifeszítheto kézzel is, hogy a másik simán be tud
> > nyúlni a kezével és ki tudja nyitni belülrol az ajtót.
 Folytatás következik.
Üdv. Krisztián!
+ - NCAP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nalam ezek szamitanak, igy az uj auto vetelenel amikor ezt lattam, 
> akkor kerult le a 147 a listarol.

Hat ez az, mindenkinek mas a fontos, mindenki mas prioritas szerint 
fekteti be a penzet. Amig nekem fontos, hogy SZEP autot vegyek, ami 
erzelmeket gerjeszt es 4 ev utan!! is megdobban a szivem, mikor 
meglatom az udvaron vagy a parkoloban, masnak az fontos, hogy 
_allitolag_ jol torjon. Nem az eredeti iras szerzojere ertem ezt, de 
szamomra aki NCAP teszt szerint vesz autot, az hianyaban van 
elhatarozasnak es nem nagyon tud szivvel lelekkel donteni, de a sajat 
akaratat sem tudja nagyon masokra eroszakolni. Ez nem rossz, dolog, 
de en szemely szerint nem tudnek igy elni. Mert mi is az NCAP? Egy 
hatalmas adag marketing. Rengeteget jartam regebben a szervizeket 
es rengeteg torott autot lattam. Autopalyas totalkartol varosi 
koccanasig. Nem 10-20 torott autot, de tobb 100-at, ami mar kepvisel 
nemi reprezentativ mintat. Az autok tobbsege az erdeklodesi korom 
miatt persze FIAT es Alfa Romeo volt. Mivel a 147-et sokan pinabusznak 
veszik, ezert a legtobb torott auto Punto II es 147 volt. Par eszrevetel:
- egyetlen utkozes sem volt pontosan NCAP-os sebessegu
- egyetlen utkozes sem volt pontosan NCAP atfedettsegu
- a valo eletben az ember osztonosen reagal, rantja a kormany fel-le, 
jobbra-balra, fekez, gazt ad - minden koccanasnak megvan a sajat 
kulon tortenete, ami egyaltalan nem hasonlit az NCAP toresekre. 
Szerintem az NCAP toresbol lehet kovetkeztetni az auto viselkedesere 
toreskor, de ezek kivul nem jelent semmit. Ha 40 km/h eseten torik, 
akkor realis szituacioban szinte biztos a halal 60-70-es sebessegnel. 
Ha viszont egy 50-es NCAP tesztet 60 csillaggal fejez be, abbol meg 
NEM kovetkezik, hogy 63,5 km/h eseten nem hal meg az utas. Raadasul 
az utobbi idoben olyan  is adnak pontokat, hogy az mar 
faj. Kedvencem a Laguna II, mely ugye csufosan megbukott az NCAP 
teszten, erre a gyar a kivant reszeket ujragondolta, es ezzel teljes 
mertekben a tesztre optimalizalta az autot. Nem is csoda, hogy a 2. 
korben megkapta a max. csillagot. Ez a Renaultnak nagyon bejott, igy 
sorra kezdte gyartani az NCAP optimalizalt autokat es lassan a 
biztonsag szinonimaja lesz a Renault szo, pedig ez csak az utolso evek 
marketingjenek az eredmenye. 
De vissza az eredeti temahoz: kb. 40-45 torott 147-et lattam, koztuk 
olyan is, ami szinte felbeszakadt az autopalyan, viszont egyetlen sem 
volt kozottuk, amelyben halaleset tortent volna (a szervizfonok 
gondolom nem hazudott). Varosi koccanasoknal a legzsak 70-80%-ban 
ki sem nyilt... Nagyon durva oldalutkozesnel, amiben elso latasra azt 
mondtam, hogy ember nem elhette tul, semmi baja nem volt az 
utasoknak, a fuggonylegzsak es oldallegzsak megvedte oket. Szoval 
nem akarok feleslegesen predikalni, de lattam par dolgot (sot, 
talalkozokon, stb. lattam par duplaszaltos regi Alfat is sajnos) es a 
tapasztalataim azt diktaljak, hogy egy rossz NCAP teszt meg nem 
jelent automatikusan halalt egy koccanasnal, sot, az altalam latott 147-
ek nagyon is jol veszeltek at a balesetet. Erdekes modon a NCAP 
gyoztes Punto II sokszor sokkal durvabb kepeket mutat, igaz, azert 
tobb dolog is felelos, pl. a 4-500 kilos sulykulonbseg, a gyurodozonak 
durvabban mutatnak, kisebb is. De a kabin ott is relative egeszben 
maradt mindig. Csak ennyit szerettem volna hozzatenni.

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - Re: LE vs. kW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kW es LE kozott mennyi a valtoszam? Koszi.
---

1kW = 1.36LE 

Laci.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.253.204.218)
+ - Re: Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1000-rol 30.000-re ugras olajcsere tema.
Valoszinuleg, de ezt ugyis megcafoljak, a bejaratas miatt. Ilyenkor meg fokozot
tan elofordulhatnak megmunkalasbol szarmazo levalao anyagreszek. Magyarul: sorj
a es hasonlok. Persze csak nagyon kis meretuek.

Teeby

u.i.: nek koll belekotnyi a konyhanyeevbe

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 44.23-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: re: kimitszeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>eloszor a pentek 18:00-s allas, utana a szombat 7:48-as:

Aztan kozben nezzuk meg, hogy ezido alatt mennyi volt az oldal latogatottsaga. 
Csaloka ugye?

Teeby

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 44.23-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: FORD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Hosszabb kihagyas utan probalok ismet bekapcsolodni a HA "verkeringesebe".
Mint ujdonsult Ford tulajdonos, hosszutavu tapasztalataim meg nincsenek a marka
rol, ill. az uj Mondeo-rol, de ami van az leginkabb jo :-). Egy Scenic dCi-t cs
ereltem le nemreg, de nem azert mert nem voltam megelegedve vele, hanem egyresz
t mert aranylag jol beszamitottak az alkalmi vetelbe, masreszt a jelenlegi celj
aimnak, kivanalmaimnak jobban megfelelt az ujabb konstrukcio. Ezidaig bevallom,
 nem volt kifejezetten bizalmam a markahoz de most ugy ereztem hogy az uj fejle
sztesekkel nagyon jot sikerult produkalniuk, plane a legutobbi Mondeo modellel.
  Roviden osszeszedve ami + es -  :
Ami tetszik:
-Eros, dinamikus motor (TDCi, 10 mp alatt van 100-on),
menet kozben nagyon csendes jaras, full belso burkolat
-Kivalo futomu, utfekves, kanyarveteli tulajdonsagok, kifejezetten elvezetesen 
vezetheto auto
-A fekeket mondjuk erosebben kell taposni mint pl. a Renault-nal, azert igy is 
elegge hatasos.
-Nagyon merev karosszeria, +korben jo kilatas
-Preciz,eloremenetben konnyen kapcsolhato valto, hosszu 6. fokozat, 200 felett 
van a vege
-Takarekos uzem: vegyesben 6.5, varosban (videk) 7.5-7.9
-Gazdag felszereltseg (Ghia), boseges helykinalat
-szubjektive tetszetos design, (jo ertelemben) agresziv, lenduletes forma
-Nagyon jo vetitesu fenyszorok
-Oriasi csomagter (550 l  + ablakter, mert kombi:-)
Ami nem tetszik:
-Alapjaraton es hidegen "becsorgo" hangos a motor
-Az ules tamlaja nekem tul kemeny, hosszu tavon valami plusz puha betetet kell 
kitalalnom
-A ruckwertz nagyon szar helyen van, az 1. mellett
-Nincs az ajtoban beepitett nyitasjelzo lampa, egy fenyvisszavero foliat ragasz
tottam fel helyette az elre
-Nem lehet allofutest beepiteni, ill. annyira komplikalt, hogy a forgalmazo nem
 ajanlja...
-Az onmukodoen "elsotetedo" belso visszapillanto nem eleg
hatekony a sotetben hatulrol reflektorozokkal szemben, jobb lenne a kezi allita
su verzio
-A belulrol nyithato csomagterzar hoot felesleges, ha valaki ki akar venni vala
mit onnan, ugyis hatramegy.
-A muszerfal kozepso reszenek boritasa ebenfa utanzatu muanyag, eleg gagyi a ka
tegoriahoz kepest. Ennel jobb a Trend felszereltseg aluminium burkolata is.
-Lehetne tobb rakodohely is, a "kardanbox" eleg kicsi, hatul a csomagter oldala
ban is kellene meg rekesz.
-Virsli potkerek :-(
-Futeskor is allandoan megy a klima ha automatan van a kapcsolo (miert? )
-Enyhe, eppen csak lathato olaj szivargas a vezerles oldalso takarolemeze alol 
- valszeg tomitest kell cserltetnem garanciaban :-(

Sajnaltam amugy otthagyni a Renault szervizt, mert nagyon tisztessegesen vegezt
ek a dolgukat. A helyi Ford-osoknal akad boven kifogasolhato dolog, mind emberi
leg, mind technikailag...
Hat ennyit diohejban, ha van fenn a listan valaki marka ill. tipustars, kerem j
elentkezzen, akar maganba is.
Udv.

G. Laci Zoltan
F. Mondeo TDCI

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 212.187.155.156)
+ - Masodik lambda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  ...Ezert a kat utani masodik lambda szonda alkalmazasa botorsag,
>  szerintem nem is letezik. Minek koltenenek autonkent +100-300eurot
>  (alkatresz, muvelet, beepito ember bere, stb) tobbletben, mikor csak
>  azt kell mondani, hogy a kijovo anyagok milyen fuggveny szerint
>  viszonyulnak a bemenohoz. Fogash
-------
Letezik a masodik szonda, feladata a katalizator mukodesenek ellenorzese.
A kornyezetvedelmi eloirasok szigoritasa soran kerult kotelezo 
bevezetesre az USA-ban es az EU-ban ( tobbit nem tudom) A ket szonda 
erteket osszeveti a computer, ha nem talalja elegendonek a kulonbseget, 
hiba uzenetet kuld.

Van meg olyan megoldas is ( pl. Toyota Previa) ahol egymasutan van 
szonda, katalizator, szonda ,katalizator. Ennel a megoldasnal a masodik  
szonda is beavatkozik a szabalyozasba.

Udv,  Triznyak
+ - valodi HIX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Hajdu Csaba irta:
>  Most viszont itt a lehetoseg, hogy visszaalakuljunk valodi HIX
>  AUTO-va: Marky me'rt, ervelt, kepletet irt, szigoruan csak szakmai
>  alapon, johetnek a hasonloan megalapozott hozzaszolasok. Kivancsi
>  vagyok, hany ilyen lesz...
------
Elolvastam Marky eredmenyeit!!!
Hix auto 2058:
>  Hasrauteses alapon feltetelezem, hogy a feszultsegszabalyozo azert
>  +-50mV-ra eltalalja a 14,4V-ot. Tehat legrosszabb esetben van
>  100mV-unk es 20mOhm-unk, ez 5A.
----
A 20mOhm kesobb modosult 8mOhm-ra, es vele az 5A, 12-re. Mindezek 
elmeletileg kikovetkeztettet es az --elkepzelheto legnagyobb-- ertekek. 
Ezeknek a vitatasa utan Toled, olyan jelzoket kaptam/-tunk-!, mint:
gatlastalan,  gerinctelen,  gyava,  inkorrekt,  hiteltelen, hulye, 
mozaik lelku,
"van eleg vastag bor a pofajukon" stb.

Most pedig azt olvasom, hogy  (Hix auto 2078)

>  2 kocsi kozott az altalam feltetelezett 100mV helyett viszont 400mV
>  is lehet. 8mOhm kabelellenallassal szamolva ez 48A.
 >Marky
----
Ugy latszik az elmeleti megkozelitesed megsem tokeletes!! 
Miutan az egesz vita errol az aramerossegrol folyik, es Marky a meresei 
alapjan elismerte a letezeset, ugy erzem eljott az ideje 
visszanovesztened azt a bort a pofamra, ami akkor nyuzodott le rola, 
amikor olyan marha nagyot estem arrol a bizonyos MAGAS LOROL!

Udv,  Triznyak

Ui: Minden tiszteletem Markye, mert van annyira gerinces, hogy elismerje 
a tevedeset.
+ - Re: magneskapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A masik kerdesem, mennyit fogyasz egy uzemanyagpumpa a fenti autoban?
>  Van maximuma, vagy allando nyomassal dolgozik?
------
A befecskendezok kozel allando tapnyomassal dolgoznak.
K-Jetronk 5-6bar
L-Jetronik 2,5-2,8bar
kozponti befecs. 0,9-1,1bar

A fent emlitett Galant az L-Jetronik rendszer szarmazeka, tapnyomasa 2,7bar.
Megmertem egy Vectra A aramfelvetelet, ( Galant nem volt) ez ugyanugy 
L-jetronikos.  3,4A-t vett fel a szivattyu, barmilyen motorfordulaton.
---

>  konkretan az erdekelne, hogy szerintetek lehetseges, hogy : egy 12
>  V-os rele elenged, annyira lecsokken a feszultseg?
-------
Melyik relerol van szo?

Udv,   Triznyak
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>KIA Rio:
>>Winkler Robert: maig  csodalkozva furkeszem a sofor arcat, ha
>>szembejon egy Rio, mi vitte  ra az illetot, hogy ilyet vegyen.

Erdekes mindenesetre, hogy pl. nemetorszagban mennyit adnak el belole es
milyen felszereltsegekkel.
Ezek a velemenyezok erzesem szerint nem sok idot toltottek ezekben az
autokban.

Nem kulonosebben dicserni vagy vedeni akarom.

De ezek a sorok sok szubjektummal vannak tele.

Az ilyen kategoriaju mas markak kozt is nagyon sok van ami hasonlo
kidolgozasu. Muszakilag meg ennyi penzert sokat nem kell varni. Es foleg nem
osszehasonlitani egy majd ketszer ennyibe kerulo autoval.

---

>>  Kerdezz meg egy kipufogost, hogy miert poliroztatjak (belulrol)
>>  egyesek a leomlo csonkot?

Javaslom vizsgalatra a gyorsan uszo tengeri elolenyek boret. Egyik sem sima,
es tukor feluletu. Hanem ellenkezoleg bordazott-formazott. Ami
megakadalyozza a karos ellenhato orvenyek kialakulasat.

---

>En viszont tudom mi a baj velem! En vagyok az, akit a magyar autos
>tarsadalom alapbol az ellensegenek kialtott ki, akit kotelezo gonosz,
>penzsovar, rosszindulatu kontarnak titulalni, vagyis az AUTOSZERELO.

Mert nem "varialsz" masok hasznara. Hanem becsuletesen dolgozol, a sajat
becsuletedert. Kedves Triznyak! Ez nem az az orszag!

---

>a rendorok  hajnali 3 -kor, hogy hatha most itthon vagyok ...
>Ezzel a modszerrel tenyleg nem jutsz messze.

Amit nem veszel at abban nem tudhatod mi van leirva.
Viszont annak a nem tudasa nem mentesit semmifele eljaras vagy felelossegre
vonas alol.
Tehat konnyen elofordulhat, hogy az at nem vett levelben eloallitasi
passzus, majd ennek megvalosulatlansaganak okan korozes szerepelhet.
Sosem tudhatod, de szar ugy lehet belole. Es nem fognak elnezest kerni. Mert
nekik van igazuk. Egyenruhas rendorok elvisznek a munkahelyedrol.
Hacsak elo nem adsz te is egy biroeteto dumat idegen cukorkinalokrol, meg
onkivuletrol.
Vagy valami hasonloan nevetseges ordenare baromsagot, amit majd szinten
lenyel a birosag, alkotmanyosan. Mert ez az az orszag!

---

>Eleg kar, akkor a laikus honnan tudja hogy valojaban milyen periodust is
>kene alkalmazni? :-(

Sehonnan.
En mar olyan fetevest is hallottam, miszerint az olajak sokkal tobbet is
elbirnak, mint a csereperiodusok + a bomlasi ido.
Mindez valoszinuleg egy biztonsagi es gazdasagossagi keplet alapjan van
megallapitva.
Tehat ezen ido/futasteljesitmeny alatt meg nem feldolgozhatatlan es ilyen
viszonylatban kornyezetkarosito az anyag.
Magyarazom: 15E km-re volt regen. Ma mar jobb olaj hosszabb idot bir,
persze, mert nem szabad annyira szennyezni a kornyezetet. Birna az tobet is.
De akkor nincs nagy haszon, meg zsozso a cegeknek. Foleg ez a lenyeg szvsz.
Te meg vedd meg. Az igazsagot meg nem tudhatod, mert ez egy fogyasztoi
rendszer. Egy a dolgod, hallgatni amit mondanak, bologatni mosolyogva es
csengetni a penzt. Az igazsag nem a te dolgod.



Teeby
+ - Re: LE vs. kW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 2079-ban irta :

>  A kW es LE kozott mennyi a valtoszam? Koszi.

1 kW = 1,36 LE  vagy:   1 LE = 0,736 kW

Sanyi
+ - FW: Szezon vs Fazon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A szezon es a fazon osszekeverese, 1. resz:
>De a Trabinal is egy darabig kihuzva kellett tartani,
>me'g a Maruti motorral is. Apam Ladajaban is par
>kilometerig muszaj szivatozni.

Keretik a ket es negyutemu autok szivatojat NEM osszemosni!!!
4utemu (Maruti, Lada): a karburator relativ kozel van a motorhoz, a
szivocso terfogata kicsi. A normal keveresi arannyal bejuto benzin egy
resze lecsapodik a szivocso falan, el sem jut a hengerig. Szivatot
rahuzva dusul a keverek es TOBB is lesz, mert egy rudazat a
fojtoszelepet is nyitja, mintha mindig nyomnad a gazt egy kicsit. Ahogy
a karburatortol a gyujtogyertyaig tarto szakasz melegszik, ugy egyre
finomodik a porlasztas, egyre inkabb az jut a hengerbe, ami a
karburatornal van. Mennyisegre is es minosegre is. 

2utemunel mivel az egesz forgattyus teret fel kell tolteni
gazkeverekkel, raaadasul a motor teljes keneset is ez oldja meg, a
szivato ordenare sok uzemanyagot tol be. Mig egy negyutemu szivatoja
mondjuk (has szam, nem belekotni!) 15%-ot emel az uzemanyag mennyisegen,
addig a ketutemue esetleg duplaz, raadasul a fojtoszelepet nem nyitja.
Nagyon nagyon finoman beallitott trabi kerhet 1mm szivatot hidegen, de a
tobbseguk nincs annyira finoman belove, hogy a hidegen szivatonelkuliseg
zavaro legyen. Legfeljebb kicsit alacsonyabb az alapjarat csont hidegen.

A Jikov (Skoda) karburatoros Wartburgok, es a legutolso szerias
Trabantok keverekszabalyozasa kicsit mas, de a forgalomban levo
ketutemuek tulnyomo tobbsegere ervenyes, hogy inditas utan azonnal
vissza KELL nyomni a szivatot, kulonben atlathatatlan feher fustfelho es
vegtelen budos marad utanuk. Ha neadjisten vki katalizatort rakatott mar
a 2utemujere (elobb-utobb kotelezo lesz), egy ilyen szivatozva
autozassal meg is oli azt.

2. resz, avagy osztogatunk vagy fosztogatunk?
>Amugy szerintem a 900 LE-t mar 2-3 eve elertek, 
>ma siman tudhatnak olyan 1000-1400 LE-t. Persze csak szerintem. 
A BMW tavalyi specifikacioja szerint 940 LE volt a motorja, ezzel ove
volt a legerosebb motor a mezonyben. HA kicsit fullentenek is lefele,
40%-ot nem szokas. A fordulatszamot a versenyen-edzesen keszult
hangfelvetelek elemzesevel szamoltak vissza (a nemet auto motor und
sport rendszeresen kozzetesz ilyeneket), ebbol jott ki 18500 koruli
maximalis es 18000-18200 koruli felvaltasi fordulatszam, ha jol
emlekszem. Tudtommal legutobb a 2003as indianapolisi futam utani szamban
volt ilyen cikk, ha valaki keresni akarja.

>>>  Szerinted egy F1 -es kocsi mitol 900LE? Ugyanugy 3 literes, mint X
>>>  marka, valamivel konnyebb, stb...
>> A kocsi sulya nem befolyasolja a motor teljesitmenyet!! ( egy Mack  
>> camionban is 900LE-os lenne) 
>Na igen de az vagy 16 literes dizel motor. Itt meg csak egy szereny 3
>literes. 

Az eredeti hozzaszolas ugy volt, hogy a F1 auto azert erosebb, mert
(tobbek kozott) konnyebb. Ennek cafolata volt az ugyanaz a motor egy F1
autoban vagy Mackban ugyanolyan eros. A kocsi sulyanak, sot a motor
sulyanak sincs semmi kozvetlen koze a teljesitmenyhez. (okoskodoknak: a
kisebb tomegu mozgo alkatreszek segitenek a magasabb fordulatszam, igy a
magasabb teljesitmeny eleresehez, ennyi a kapcsolat)

Amugy a kozuti forgalomra kaphato kamionok ma 600LE korul tetoznek. A
MAN-nek van egy 610 lovas V10-e, de a kutya sem veszi, mert nem lehet
kihasznalni. Amerikaban a Detroit Dieselnek van 380-500ig skalazhato
motorja, az erosebbek mar jellemzoen banyagepekbe, hajokba mennek, nem
orszagutra. A keresett kategoria Europaban a 380-460LE kozott jar,
ezekkel lehet a legGAZDASAGOSABBAN (=az osszes eloirasnak megfelelve es
elfogadhato gyorsasaggal) megoldani a fuvarozasi feladatokat. Mivel ezek
is tobbnyire 100kmh sebessegkorlattal rendelkeznek, ugyanugy mint az
erosebbek, az osszes elony a sima orszaguton lebonyolithato elozesek
szamaban, meg a nehanyszor 10km durvan emelkedo autopalyaszakasz
gyorsabb lekuzdeseben keresendo. A hataron meg ugyis elbukja az
idoelonyet...

Fogash
+ - FW: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kW es LE kozott mennyi a valtoszam? Koszi.
1kW = 1,36LE,  szivesen

>Pedig dehogy nem. Lattad mar hogyan tekergozik ossze-vissza egy Formula

>1-es kipufogo? Na persze a tekergozes komoly mernoki szamitasokon
alapszik.
Es tudod mit szamolgatnak a komoly mernokok? Vagy hogy miert
szamolgatnak?
A F1 motor annyira ki van heygezve, hogy az egyes hengerek egyenkenti
teljesitmenyet is probaljak egymashoz minel kozelebb hozni, hogy a
fotengelyt terhelo csavaro lengeseket minel alacsonyabb szinten tartsak.
A V10 motor 5-5 hengere kulon eletet el, az egy hengersort alkoto 5
hengerre viszont nem egyszeru 5 ugyanolyan hosszu kipufogocsovet
gyartani. Ezt ugyan ki lehetne kerulni az egre meredo 5 egyforma egyenes
csovel, (ahogy regen csinaltak is), de ez rogton ket elonyrol valo
lemondassal is jar. Az egyik (ezt egyszerubb megerteni), hogy az
osszefogott kipufogo most a hatso szarnyra fuj, igy a szarnyon nagyobb a
levego aramlasi sebessege, mint ami a kocsi haladasi sebessegebol
adodna, tobb leszoritoero keletkezik. A masik, hogy a
kipufogorendszerben lehet olyan gazlengeseket (nyomasingadozasokat)
eloidezni, ami mintegy megszivja a hengert a kipuf.szelep nyitasakor. Ha
az egyik hengerbol halado nyomashullam  eppen tetoz a csovek
talalkozasanal, amikor a masik henger kipufogoszelepje nyit, akkor a
nyomas neheziti a kipufogast. Ha a nyomashullam also erteknel tart,
segiti a masik henger kipufogasat, mintegy rasziv arra. Ezt jol
eltalalni (marmint egy adott fordulatszam-tartomanyban ervenyesiteni)
nem konnyu, ezert a jatek a csovekkel. Szivooldalon ugyanez ervenyes: jo
airbox-szal lehet olyan gazlengeseket produkalni, amik segitik a levego
bejutasat a hengerbe. Reszletekert www.google.co.hu
->rezonancia-feltoltes

>A befecskendezesi strategianal peldaul konnyen 
>erheti olyan meglepetes hogy padlogaznal rajon az auto hogy kell a 
>teljesitmeny es ideiglenesen lekapcsolja a kompresszort.
Szerintem ennek semmi koze a strategiahoz. Van egy erzekelo, ami 100%
nyitott fojtoszelepnel jelet ad a klimakompresszor elektromagneses
kuplungjanak, hogy oldjon le. Kompresszor megall, ero felszabadul. A
befecskendezeshez nem nyulunk emiatt. Automata klima mindig tudja,
butabb manualisak nem. 

>mert ami modellt en megneztem, ott a befecskendezes allandoan figyeli a
generator feszultseget >es az auto energiamerleget (azt viszont nem irta
hogy mikent is reagal, gondolom ha 
>nincs eleg feszultseg noveli a fordulatszamot vagy valami hasonlo).
Szerintem meg csak egy uresjarati fordulatszamot figyel. Ha kapcsolsz
alapjaraton egy csomo fogyasztot, akkor karburatorosnal esne a
fordulatszam, a befecskendezos siman ezt kompenzalja az eloirt uresjarat
tartasahoz. Uresjarattol eltero fordulatszamon semmit nem modosit.
Viszont amig aramra van szukseg, addig a fesszabalyzo nagyobb
gerjesztest ad a generatorra, aminek a forgatasa igy eszi a
teljesitmenyt. Ha a gerjesztest leoldod (korlatozod), a generator
hajtasa kevesebb teljesitmenyt igenyel, mehet minden a kerekekre.
Fogash
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez is igy van, de tudovel belefujni egy 50mm-es csobe, vagy egy
> katalizatorba az emberi erzekekkel megkulonboztethetetlen kulonbseg.

Miert, probaltad?

> A kilencvenes evekben divat volt a katalizator eltavolitasa, mivel akkor
> meg voltak egyforma autok katalizatorral es katalizator nelkul is. A
> katalizatorosok meg voltak gyozodve rola, hogy a katalizator az egyetlen
> oka a kisebb teljesitmenynek, es nagyobb fogyasztasnak. Legtobbszor egy
> csovet rakattak be helyette, de volt aki kiverette a keramiatestet a dobbol.
> Vizsgara persze vissza kellett rakni, de erdekes modon azutan senki sem
> szedette ki ujbol. A tobbseguk kesobb elismerte, hogy semmilyen
> valtozast sem eszlelt.

Nem is errol folyik a vita, par loero valtozast az autosok
tulnyomo tobbsege nem vesz eszre, vagy ha igen, akkor sem hianyzik
neki az a kis tobblet...

> Ha jol ertem, ez azt jelenti, hogy az A keresztmetszetu l hosszusagu
> csovet, vele azonos keresztmetszetet ado,  sok kis atmeroju csovel
> helyettesited,  l  hosszusagban. ( ez esetben termeszetesen tetemes
> fojtas keletkezik)
> Ehhez kepest a katalizator Ax5-7 keresztmetszetu, igy a "csovek" szama
> is 5-7 szeres. A keramia test hossza pedig  l/3, az is ket reszre

Nem szamoltad bele a falvastagsagot...

> osztva, tehat egy-egy resz  l/6 hosszusagu, amennyiben l a katalizator
> helyere beepitendo cso hossza.

De a kepletben a hossz csak linearisan szerepel, az atmero pedig a
negyedik hatvanyon! Ugyhogy legy szives konkret szamolast kozolni,
mert a fentiekbol semmi nem kovetkezik.
+ - Ez mar tenyleg tragikomikus... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem akartjatok megerteni, hogy a gond a TRANZIENSEKKEL van, az
> utheti(!!!) agyon az elektronikat, amik a bikakabel leszedesekor
> (aramkor megszakitasakor) keletkeznek az aramkorban levo
> INDUKTIVITASOK miatt.

Mindig nagy orom, amikor uj partner szall be a vitaba, foleg, ha
egybol nagybetus kioktatassal indit... Ha reszletesen elolvastad
volna az elozmenyeket, akkor talan azt is eszrevetted volna, hogy
pont ez volt a kiindulasi alap, es csak azt vizsgaltuk, hogy egy
adott szituacioban a kabel levetelekor nagyobb aram szakad-e meg,
mint mas, uzemszeru helyzetekben. Ugy tunik, ezt _neked_ nem
sikerult megerteni; hogy csak nem akarod, vagy nem is tudod, azt
nem tudom eldonteni...

> PS. A fenti par mondatot Hajdu Csaba figyelmebe is ajanlom, mert o sem
> hajlando megerteni a jelensegnek ezt a reszet.

En inkabb azt ajanlanam a figyelmedbe, hogy egy vitaba valo
belekotyogas elott reszletesen olvasd el az elozmenyeket, es
probald atgondolni, mirol is van szo. Ezutan ird le batran a
velemenyedet, lehetoleg nem kioktato stilusban, de mellozve a
csupa nagybetus szavakat. Ha ezeket betartod, akkor abbol sem lesz
kulonosebb gond, ha veletlenul hulyeseget irsz, hiszen mindent meg
lehet beszelni normalis hangnemben is.

Hogy ezen a forumon ilyesmi csak keveseknek sikerul, eleg szomoru
dolog, de ugy tunik, hogy a meres, szamolas, erveles az itt
jelenlevok egy reszet egyaltalan nem erdekli... Ha viszont
odamondogatasra latnak lehetosget, akkor belelendulnek...

Mas, de teljesen hasonlo: Elokerult vegre a mi Laposfoldy Gezank
is, pedig mar aggodtam az egeszsegeert... Tole korabban azt
szoktam meg, hogy belatta, ha esetleg tevedett, de ezt a jo
tulajdonsagat most ugy tunik, elvitte a fagy...

A korabban irt butasaga a szonyeg alatt; ennek taglalasa helyett
inkabb egy mondat elso felet kommentalja, ahogy az inkorrekte'knel
valt divatta itt az utobbi idoben:

> > A jaro motornal torteno akkumulatorcsere sem olyan borzaszto,
> Ezzel  az  a baj, hogy lesznek olyanok, akik majd, mint kovetendo
> peldat,  hiresztelni  is fogjak. Kb annyira nem borzaszto, mint a
> pocsommel horgaszni capara.
> Puffer  kondikat  cserelni,  bekapcsolt  hifi vegfoknal sem olyan
> borzaszto.

Draga egyetlen Gezukam! Egy meres soran kiderult, hogy korabban
hulyeseget mondtal. Ezt akar el is ismerhetned, vagy esetleg
hallgathatnal, de a merest elvegzo szemely egy masik allitasaba
inkorrekt modon belekotni, foleg ilyen elozmenyek utan, nem igazan
koser dolog...

Altalanossagban pedig tovabbra is ervenyes az alabbi tanacsom: aki
csak tiltasokbol ert, es keptelen bonyolultabb jelensegek
atgondolasara, az izzot is csak szakszervizben csereltessen, abbol
biztos nem lesz baj.
+ - Re: Gazuzem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 27 January 2004 13:55, zsolt.wimmer wrote:
> Mindenesetre megfontolando az, hogy Franciaorszagban minden evben van
> 1-2 gazuzemu kocsi ami felrobban, pedig itt igazan nem szokas a
> ganyolas. Soha nem hallottam meg olyanrol, hogy valaki hazilag
> barkacsolt szettel (gazpalack) kozlekedjen, vagy akarcsak maga fejje at

Tudomasom szerint azok a robbanos autok meg a biztonsagi szelep nelkul 
szereltek kozul kerultek ki, amelyet azota kotelezove tettek. 

> a kocsinak. A magam reszerol tehat inkabb nem vallaltam be azt az ugyan
> pici, de allando felelmet, amit ereznek ha gazos autom lenne.

En sem:-) De ezt a pszichologianak tudom be, nem a statisztikanak :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: FW: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 27 January 2004 17:26, fogash73 wrote:
> Mivel ez egy teljesen passziv elem, egyertelmuen lehet tudni, hogy
> milyen bemeno adatoknal milyen kijovo eredmenyed lesz. Ezert a kat utani
> masodik lambda szonda alkalmazasa botorsag, szerintem nem is letezik.
> Minek koltenenek autonkent +100-300eurot (alkatresz, muvelet, beepito
> ember bere, stb) tobbletben, mikor csak azt kell mondani, hogy a kijovo
> anyagok milyen fuggveny szerint viszonyulnak a bemenohoz.

Ha jol tudom, a par eve kotelezo EOBD miatt az auto kell tudja jelezni a 
gazdajanak ha nem mukodik megfeleloen a katalizator. (Pontosabban az 
biztos hogy kell szoljon ha a kornyezetvedelemmel baj van, es ezt 
ertelmezesem szerint ezt csakis a katalizator utan van ertelme merni, 
hiszen a katalizator is tonkremehet.)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: LE vs. kW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 27 January 2004 22:07, special_service wrote:
>   A kW es LE kozott mennyi a valtoszam? Koszi.

Vigyazat, csapda! :-) Ha megmondjatok hogy 1.34, akkor jon majd a kovetkezo 
kerdese az amerikai es europai loerorol meg az ECE meg DIN szabvanyrol, 
hogy a kW-ban es LE-ben megadott szamok miert nem talalnak (es szerencsenk 
van ha az amerikait nem veszi elo). :-))

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: LE vs. kW*** HIX AUTO *** #2079 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: LE vs. kW ( 7 sor )
> Idopont: Tue Jan 27 18:07:26 CET 2004 AUTO #2079
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>...
A kW es LE kozott mennyi a valtoszam? Koszi.
...<<<<<<<<<

Biztosan en vagyok az n+1., aki leirja, de azert:

1 kW=1,34102 LE
1 LE=0,7457 kW

Akos
+ - re: FW: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> elotte-utana ugyanolyan allapotban marad. A kat elhasznalodasat a
> keramiatest tonkremenetele okozza, jellemzoen 80-100ekm kornyeken. A sok

> Mivel ez egy teljesen passziv elem, egyertelmuen lehet tudni, hogy
> milyen bemeno adatoknal milyen kijovo eredmenyed lesz. Ezert a kat utani
> masodik lambda szonda alkalmazasa botorsag, szerintem nem is letezik.
> Minek koltenenek autonkent +100-300eurot (alkatresz, muvelet, beepito
> ember bere, stb) tobbletben, mikor csak azt kell mondani, hogy a kijovo
> anyagok milyen fuggveny szerint viszonyulnak a bemenohoz.
Pedig letezik a katalizator utani lambda szonda, megpedig azert, hogy az altala
d irt
elhasznalodas ne csak a kornyezetvedelmi vizsgan deruljon ki.

A lambda szondarol megtobbet itt lehet olvasni:
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html

Laci.




--- -
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Get closer to the financial markets with Reuters Messaging - for more
information and to register, visit http://www.reuters.com/messaging

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS