Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 844
Copyright (C) HIX
2000-08-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Lengescsillapito, autopalya-matrica (mind)  17 sor     (cikkei)
2 vizes kocsi, vizes benzin (mind)  26 sor     (cikkei)
3 C180 ASR, elektronikus kulcs (mind)  47 sor     (cikkei)
4 filmek (mind)  17 sor     (cikkei)
5 nitrogenmotor (mind)  31 sor     (cikkei)
6 viz a benzinben (mind)  46 sor     (cikkei)
7 99 oktan (mind)  13 sor     (cikkei)
8 olajcsopoges (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Uzemanygatartaly2, (=tanks) (mind)  28 sor     (cikkei)
10 Suzukisok Talalkozoja (mind)  7 sor     (cikkei)
11 biztonsagi ov (mind)  23 sor     (cikkei)
12 re: 98 -99 oktan (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Velencei to, munkadij (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Skodri... (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Skoda... (mind)  46 sor     (cikkei)
16 HIX-matrica... (mind)  45 sor     (cikkei)
17 V-power (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Elado Fiestat keresek (mind)  12 sor     (cikkei)
19 helyzet, szabalyok, tiszta 95-os (mind)  70 sor     (cikkei)
20 SHELL... (mind)  5 sor     (cikkei)
21 Fiesta (mind)  29 sor     (cikkei)
22 Re: Horpadas (mind)  26 sor     (cikkei)
23 Re: Motortechnika (mind)  27 sor     (cikkei)
24 kiegyenlito-tartaly (mind)  20 sor     (cikkei)
25 Brava (mind)  26 sor     (cikkei)
26 karburator (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Re: Shell V power (mind)  20 sor     (cikkei)
28 RE: gyerekules (mind)  17 sor     (cikkei)
29 RE: Horpadas (mind)  10 sor     (cikkei)
30 Re: Motortechnika (mind)  20 sor     (cikkei)
31 targyilagossag (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Elado hangszorok (mind)  6 sor     (cikkei)
33 HAT-eromu (mind)  49 sor     (cikkei)
34 Bocs- rossz cimrol ment! (mind)  6 sor     (cikkei)
35 koszonet (mind)  9 sor     (cikkei)
36 filmek, levlista (mind)  70 sor     (cikkei)
37 Re: gyerekules (mind)  10 sor     (cikkei)
38 Honda varazs (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Lengescsillapito, autopalya-matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy rovid kerdesem lenne, tudtok mondani olyan helyet Pesten, ahol
bemerik a lengescsillapito allapotat, es helyben forgalmaznak normalis
(Koni, Bilstein) lengescsillapitokat is, esetleg meg be is szerelik?

Masik kerdesem, Pesten hol lehet a szlovak utakra ervenyes
autopalya-matricat venni?

Elore is kosz a segitseget.


Udv,

    Mark

      mailto:
+ - vizes kocsi, vizes benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash egy kiserleti plexikocsirol ir, tele napelemmel, ami max. 25 percet
>tud teljesiteni, utana szerelni kell.

nem-nem, felrecsuszott valami az ertelmezesben. A fotokkal is illusztralt
cikk a valodi, az utcaival megegyezo uzemanyagcellas Zafirarol szolt.
Emellett volt egy kizarolag vizzel meno plexi modell, napelemmel vizbol
csinalt H2vel, amit viszont nem az ujsagirok vezettek. 

Az "igazi" Zafiraban a valamilyen uton-modon (H2 tankolassal, vagy benzin
bontasaval) nyert hidrogen uz.cellaba jut, villanymotor pedig hajtja a
kerekeket. A pleximodellbe vizet ontunk, a napelem arama bontja H2 + O2re,
ennek H2je viszi a cellat, az meg a villanymotort. 

A BMW viszont az Otto-motort akarja olyanra, hogy a benzin, vagy PB-gaz,
vagy foldgaz helyett hidrogent egessen el uzemanyagkent. Az ehhez szukseges
hidrogen nyerese a kerdes.
--------------
Aldo kerdezte, hogy is van ez a benzin-viz emulzios autozas. Amit tudtam,
leirtam, jol ertelmezted. Vagyis a sima, felkeszitetlen Otto motor elmegy a
tiszta benzinbol szamitott mondjuk 8 l/100km folyadekkal, de elmegy 5l
benzin+3liter vizzel is. Ennek egy feltetele van: az egymassal szemben
alapvetoen tartozkodo magatartast tanusito folyadekokbol emulziot kell
kepezni. Ez bizonyos segedanyagokkal idolegesen megoldhato, az autoban
viszont homerseklettol fuggetlenul masfel-ket honapot ki kellene birnia. 
Az uz.ag rendszerek elemeire kifejtett hatasrol nincs infom.

+ - C180 ASR, elektronikus kulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gratula az uj szerzemenyhez. Hosszu eletu darab lesz ez is. Epp most
olvastam az autoMagazinban (AM&S magyar valtozata) a 316i tartos tesztjet
(errol kesobb). Lenyeg, hogy az osszehasonlitaskent vett C180 es Audi A4
alkotta triobol egyedul a C180 teljesitette az 50ekm-t _minden_ hibatol
mentesen. Nem hiaba a vilag legregebbi autogyara...

Az ASR AntriebsSchlupfRegelung, vagyis kiporgesgatlo. A hatsokerekhajtasos
kocsik alapban hajlamosak (foleg rossz tapadasi korulmenyek kozott)
alattomoskodni. A gond csak annyi, hogy mig az elsokerekhajtasnal a kerek
kiporgese semmi gondot nem okoz, a hajtott hatso kerek kiporgese a kocsi
iranyveszteset okozhatja. Ezert vilagit a veszely, ha kikapcsolod.
Kikapcsolni viszont azert lehet, mert bizonyos utviszonyok mellett (laza
talaj, mely ho) a kiporgesgatlo kepes lenne a haladast teljesen
megakadalyozni. Az ASR bizonyos sebesseghatar felett amugy is kiiktatodik.
A mukodes szempontjabol tobb megoldas letezik: 
1. reszleges erokorlatozas a hajtaslancban (Mondeo). Amikor az ABS
erzekeloi szerint a hajtott kerek tulporogne, az eroatvitelben mukodesbe
lep egy elem, ami szakaszosan szabadonfutokent mukodve gyakorlatilag
elereszti az ero egy reszet
2. motor szabalyozasa. A tulporges eszlelesekor a vezerlo szamitogep a
leptetomotoros fojtoszelepet zarja, vagyis magatol elveszi a gazt.
Feltetel: elektronikus gazpedal. Ez tudja rossz esetben megakadalyozni a
haladast, ilyenkor manual kikapcs.
3. Fekkel dolgozo (MB): a tulporogni ohajto kereken mukodteti a feket. Ez
kvazi differencialkent is hat, hiszen ha csak az egyik kerek ohajtana
porogni, akkor csak azt az egyet fekezi, mikozben a motor nyomateka lejut a
masik kerekre. Ha a ketto egyutt porog ki, akkor fekezi mindkettot, illetve
veszi el a gazt (2.pont). Ez a legkifinomultabb megoldas.
Normalis kozlekedesben a C180 azert megelne nelkule is, de ha mar ottvan,
hagyd bekapcsolva.

A karchoz nem tudok hozzaszolni, majd avatottabbak ajanlanak.
Az elektronikus gyujtaskulcs gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint a
hagyomanyosak. Az egyetlen kulonbseg a kormanyzar kezeleseben van. Az
immobis kulcsoknal ui. a nagyobb vedelmet az immobi adja, nem pedig a
tetszetosen kialakitott kulcs tolla. Az csak arra jo, hogy a kormanyzarat
ki tudd nyitni. Az Audiknal is hiaba probalkozol mas kocsi kulcsaval, ha
mechanikusan vinne is, nem hagyja indulni. Ezt a muszerfalon egy sarga
kulcs-szimbolum is jelzi. Sajat kulcs eseten csak felvillan. 
A merci kulcsa nem radios, hanem infras, talan a nagyobb biztonsag
erdekeben. Viszont az oldalabol ki lehet nyomni egy hagyomanyos kulcsot is,
fuer alle Faelle... 
A cegtulaj 500SEL-je (2000es modell) mas, abban az alap egy chipkartya,
melyet meg dugdosni sem kell, kozeledesedre nyitja az ajtot, a fekpedalt es
a valasztokar tetejen ulo mikrokapcsolot megnyomva pedig e'led a V8.
Balesetmentes kozlekedest

+ - filmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felig OFFTOPIC!

A Taxi-ban nem F-1, hanem a francia turaauto-bajnoksag dicso szereploi
igazgatjak a jarganyokat. Ettol fuggetlenul szvsz tok jo, bar amikor a
szeria P406-bol hirtelen (gombnyomasra) atalakul csontkemeny turaautova.
Igaz, allat jol nez ki. 

A Ronin tenyleg jo, foleg amikor megkergetik az S8-at Parizs utcain. Ja es
 lonek benne egy M5-ot... :) is.

A Marhakonzervben azert erosen elfogy az a BX, viszont ennyi erovel
rengeteg Belmondo-filmbol is lehet vezetest tanulni. Az amcsik
elbujhatnak... Bar allitolag a Bullit (Steve McQueen) alapmu. Megvan
valakinek? Ja es a Blues Brothers elso resze!

Mit tudni a tolvajtemporol? 

+ - nitrogenmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem akarok abba  a hibaba esni, melybe sok listatarsunk beledoccent, de
nemi ketkedessel olvastam a nitrogenautos irast. Ez persze nem az iro,
sokkal inkabb a hirt kozlo media ellen szol. 

A hagyomanyos otto- es diesel-motorokban a valamilyen modon meggyullado
gazkeverek expandal,  nagyon leegyszerusitve ez az expanzio viszi elore az
autot. Ha N2vel akarjuk ezt csinalni, annak 2 modja lehet (szerintem):
visszuk tartalyban a cseppfolyos N2 gazt, ami ugyi a levegonek is vagy
78%ban alkotoja. Ez jo hideg. (-72fok, ha jol emlexem). Ezt a rendkivul
hideg folyadekot eloreengedve a hagyomanyos motorba a kornyezet hojetol ott
felmelegszik, elparolog, ekozben terfogata soxorosara novexik. Ez nyomja le
a dugattyut, tehat innet ugyanugy, mint hagyomanyos motoroknal. A masik
lehetoseg, hogy a cseppf. N2 mar a tartalyban gazosodik, de ezt nem
elengedjuk, hanem a keletkezo nagy nyomassal bevezetjuk a hengerbe, ahol
nyomasa csokken, aztan mint sima motor, kipufogja a levegobe a levegot...

Mindket rendszer hianyossaga: rendkivul alacsony homersekletek. Az utaster
es az elektromos/-nikus berendezesek futese csak villamos energiaval
tortenhet, ami tobblet-fogyasztas. (nincs mindig+38fok...) 
Ilyen alacsony homersekletre semmilyen kenoanyagunk nincs  :(
A parolgas merteket nem tudjuk iranyitani, vagyis hiaba engedjuk pl a
-68fokos gazt a hengerbe, nem ugy fog viselkedni, mintha -75fokosat tettunk
volna. Ciki, de ez kb olyan, mintha egyszer 98as benzinnel, egyszer meg
20oktanos gagyi lottyel menne az autonk. Kozlekedesre (nem haladasra) igy
alkalmatlan. Ami lehetne: az expanzio folyamatosan egy turbinaban tortenik,
aramot fejleszt, aksi, vill.hajtas. 
A nitrogenhez is kuthalozat kell. :( Meg eszkozok amivel kinyerjuk,
cseppfolyositjuk. Globalis szinten nehez elhinni, hogy jobb a mostaninal.
Persze lehet, hogy rosszul gondolom.
Meg 1x: ez a cikk _nem_ a beidezo ellen szuletett

+ - viz a benzinben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A korabban leirtakon kivul sokat nem tudok hozzafuzni. De azt bekopizom,
mert esetleg paran tulfutottak rajta.
>>>>>>>>>>
A vizet a benzinbe keverve kb 40 tf%-aranyig keverve a motor
fobb uzemelesi parameterei nem valtoznak. A trutymobol ugyanazt a
terfogat-mennyiseget fogyasztja a gepkocsi (aminek ugye csak 2/3-a a
250Ft-os benzin), mikozben teljesitmenye, nyomateka nem valtozik
szamottevoen (kicsit+), karosanyag-kibocsatasa pedig csokken. A lotty az
eredeti uzemanyagrendszerrel mukodik, tehat _semmilyen_ atalakitast nem
igenyel. A gondot az okozza, hogy egyreszt a viz a benzinnel nem akar
keveredni, emulziokepzo segedanyagok szuksegesek, masfelol az igy kepzett
emulzionak illene legalabb 50-60 napig emulzio-formaban (kivalasok,
kicsapodasok nelkul) maradnia. Egy magyar urgenek ez mar osszejott
(tavalyelott), azota a sajat Mazda 626 2.0i kocsijaban jar vele, es persze
kilincsel. :( Az emulziokepzokkel egyutt is kb 20-25%kal lenne olcsobb a
jelenleginel.

>A vizbefecskaendezes lenyege annyi, hogy a vizet az uzemanyag elott kuldik
>be a hengerbe, igy az lehul,
>-> nincs ido elotti ongyulladas, ahogy azt irtad.

Az emulzios megoldasnal viszont a benzin elegesekor keletkezo magas nyomas
es homerseklet hatasara a viz parolog vizgozze, huti az egesteret
(parolgasho >> mint a viz hoelvonasa), majd bomlik H2 + O2re. Ezutan
begyullad a H2, es az O2vel oxidacio (eges) formajaban egyesul ujra. 
>>>>>>>>
Amivel ki tudom egesziteni:
Az uz.ag rendszer keneserol a benzin gondoskodik, az emulziokepzok pedig
novenyi eredetu olajok (kokuszolaj?). A pontos osszetetel erthetoen titok,
hiszen ez a kulcs az egeszhez. Egyszer a kezembe kerult rola egy fenymasolt
anyag, elolvashattam, de vissza kellett adni. Abban eleg hitelesnek tuno
vizsgalati jegyzokonyvek szerepeltek, de mint minden magyar talalmany es
minden benzinellenes talalmany ez is meglehetosen nehezen talal utat
maganak.

Levente jol ertetted, kb 40 tf%-ig tud felmenni a viz, es 60ra csokken a
benzine. Illetve az egeszbol asszem 2-3%nyi az emulziokepzo, de az sem
nehezviz, Vilmoskorte, vagy Absolut vodka, tehat a megfizetheto es
eloallithato (megujulo). 
A problemas resz emlekeim szerint az emulzio stabilitasa. Nem valhat ki a
viz sem rezgesre, sem melegedesre, hutesre, ezek kombinaciojara sem. Ami
jelenleg van, az 25-30 napot tud, de ez keves, hiszen a tank teljes
tartalma ennel lenyegesen hosszabb ido alatt cserelodik ki.
Udv


+ - 99 oktan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az oktanszam alapvetoen a benzin kompresszioureset irja le. Az X motorba
eloirt minimalisan mondjuk 95 oktan azt jelenti, hogy a gyar altal megadott
parameterek (teljesitmeny, nyomatek, fogyasztas) ezzel az anyaggal
valosulnak meg. Ha magasabbat toltesz bele (98, 99+), az nemileg novekvo
teljesitmenyt (magasabb eff. kozepnyomas) es csokkeno fogyasztast adhat
(ugyanazt az energiat kevesebb terfogaton viszed be).
Ha alacsonyabb oktanszamut tankolsz, az kopogasos egessel jar(hat), nem
ajanlott. Intelligens elektronikak ezt folyamatosan kompenzaljak, igy nincs
gond. A kevesbe okosakon kapcsolni kell. Itt az alacsonyabbra vett
elogyujtas megakadalyozza ugyan a kopogast, de a motor kiesik az optimalis
kornyezetbol, fogyasztasa no, teljesitmenye csokken, emisszioja romlik.
+ nagy adag marketing a Shelltol...

+ - olajcsopoges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello HIX Autosok!

 irta:

> Sziasztok!
> Az lenne a kerdesem, hogy tudja-e valaki, hogyan lehet megszuntetni az
> olajleereszto csavarnal az olaj csepegeset. Az utobbi ket olajcserenel -
> az uj rez tomites ellenere is - napi 1-2 csepp olaj kijon a csavar
> mellett.
Lehetseges, hogy valamilyen pasztaval kenik be, de errol sajnos semmilyen
infom sincs, bar lehetne akar F.B.S. is, de akar sziloplaszt is. Most inkabb
azt irom le, ahogy nekem sikerult: egyszeru az egesz, az uj tomitogyurut
(rez) kilagyitottuk, es lehutottuk, majd utana raktuk fel. A kilagyitast
hegesztopisztollyal vegeztuk ugy, hogy izzasig melegitettuk, majd vizbe
dobtuk, es kesz. Szvsz. az igy kilagyitott alatet jobban felveszi a  hezag
formajat. Sok sikert, udv:
Lutyo
+ - Uzemanygatartaly2, (=tanks) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Feri!

 Par nappal ezelott szo volt a toltopisztoly es az uzemanyagtartaly
kapcsolatarol. Az az iras a regebbi (olmozott) autokra ervenyes. Az
ujakban meg van szabva, hogy a tuzeloanyaggozok az autobol nem juthatnak
ki. 2mg/ora (HC) a maximalis kibocsatott anyagmennyiseg!
  Emiatt a tuzeloanyagtartaly szellozocsovet aktivszentartalyon
keresztul vezetik a szabadba, ahol lecsapodnak/abszorbealodnak a gozok
es csak a nyomaskiegyenlitodeshez szukseges levego jut ki/be. Az
aktivszentartaly regeneralasat a motor vegzi szabalyozott formaban, egy
3/2-es elektromos(vagy vakum)szelep segitsegevel. A 3 csatlakozas:
-aktivszentartaly, -motor szivocso, -kornyezo levego, a 2 allas,
aktivszentartaly-kornyezo levego arammentes allapotban a szabadba
szellozes miatt, ill. aktivszentartaly-motorszivocso a regeneralas
miatt. Amikor uzemmeleg a motor es nem alapjaraton jar, akkor a motor
a kornyezeti levegot az aktivszentartalyon atszivja es az
ott lekotott gozoket a szivocsobe/ motorba juttatja aholis elegnek. 
 A szabalyozas a szelep kitoltesi tenyezojenek valtoztatasaval
tortenik(PWM szabalyozas), a szelepet a motoriranyito egyseg(ECU)
vezerli. Az igy bejutott tuzeloanyaggozok mennyiseget kozvetetten, 
a lambda-szonda segitsegevel figyeli az ECU. 

  A meghibasodasok elsosorban mechanikaiak lehetnek, pl. csovek
oregedese, az elektromos szelep (kaniszter-szelep) tonkremenetele, stb. 
  Hibakereses vakummerovel, oszcilloszkoppal... :-(((
--
 Udv
  Levente
+ - Suzukisok Talalkozoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Suzukisok Klubja 2000. szeptember 2á.-én vasárnap 10 órakor a CAMPONA II.
emeleti parkolójában rendezi meg országos találkozóját. Ez egy
egész napos családi program. Felvonulás, gyorsulási
verseny, vetélkedő, szakmai tanácsadás, bemutatók szerepelnek a
programok között. További információ: www.suzukiklub.hu tel: 424 0750
+ - biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<META NAME="Generator" CONTENT="MS Exchange Server version 5.5.2651.75">
<TITLE>biztonsagi ov</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<P><FONT SIZE=2 FACE="Arial">Karambolos Mitsubishi 1,6 GLXi Colt autom jobb els
o biztonsagi</FONT><FONT SIZE=2 FACE="Arial CE"> ove elszallt es nem javithato.
 Nem teker vissza és hirtelen megrántásnál nem blokkol. Keresek hozza bontott, 
hasznalt, belevalo vagy csereszabatos biztonsagi ovet. Ha valakinek van javasla
ta irjon  egy e-mailt.</FONT></P>

<P><FONT SIZE=2 FACE="Arial CE">Alvazszam: JMBMNCJ4ATU003405 gyártási év 1996</
FONT>
<BR><FONT SIZE=2 FACE="Arial CE">Udvozlettel Pacher Gabor</FONT><FONT SIZE=2 FA
CE="Arial">  </FONT>
</P>

</BODY>
</HTML>
+ - re: 98 -99 oktan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az oktanszam megmutatja, az adott uzemanyag izo-oktan--normal-heptan
aranyat. Akkor jo az uzemanyag ha minel tobb benne az izo-oktan. Ez egy
nyolc szenatomot tartalmazo viszonylag szimmetrikus szenhidrogen molekula.
Viszonylag jo a kompresszio turese. Tehat az oktanszam a benzinben levo
oktan mennyiseget mutatja, ezzel mintegy utalva annak kompresszioturesere.

Igy lehetseges az az autoversenyzoi korokben hasznalt uzemanyag ami valami
masbol van es 106 korulire becsulik az ,,oktanszamat,,. ami elvileg csak 100
lehet, gyakorlatilag meg ennyi sem. Dehat valamivel jelezni kivanta a gyarto
az uzemanyag parametereit...

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Velencei to, munkadij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Két kerdesem van,
1. A Velencei tonak melyik reszere erdemes menni ha mindossze egy napos
pancsolast
   tervezek? Valoszinuleg Tatabanya iranyabol mennek...
   Julius elejen voltam egyszer a legelso telepulesen ahova a 7-es ut bevisz
Bp. felol (talan Agard?)
   az nem igazan tetszett. Meg a to is csak egy koszos, budos pocsolyanak
tunt. Vannak
   igazan jo helyek?
2. Also lengokarokat cserelt a szerelom a Scorpio-n + volt egy futomu
beallitas,
   az egesz mevolt 3/4 ora alatt. Ezert kert 6000 Ft-ot. Szerintetek sok
vagy realis?

Elore is koszi a valaszokat, johet maganba is, bar a Velencei to tema talan
masokat
is erdekelhet...

Ropi
+ - Skodri... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, autos kolleganok, kollegak!

Lantos, Tibor írta a Skodrirol...

Volt nekunk 3 ilyenunk is. Szerintem nagyon jo autok, rengeteget
utaztunk veluk (fel egesz Svedorszagig), soha semmi komoly gond
nem volt veluk. Nem epp szaguldasra termett, de jo gep. Szerintem
a legszebb auto volt a keletiek kozul. De sok mainal is jobban
tetszik meg mindig.


Koszonom Tibor az osszes markatarsam neveben is... :) Nagyon 
jolesett, 2 kilot hizott rogton a majam :)

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil

>>>>
+ - Skoda... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az autos kolleganoknek es kollegaknak!

Bocsi, hogy elkuldom megeccer, de nem vettem eszre, hogy csak egy
Resze ment at a levelnek... raadasul ugye nem olvastam egy hetig a 
listat... megeccer bocsi, ha hosszu...

> Felado :  [International]

Sziasztok!
Szeretnek vasarolni egy Skoda 120-ast, 1989. koruli evjaratot...

Udvozlettel,
Dalma

Szia Dalma!

Szerintem egyaltalan nem kar ilyen autot venni, abban viszont van igazsag, 
hogy nagyon meg kell nezni, mit veszel, sok mulik azon, hogy milyen allapotu
az auto. Elonyei: viszonylag alacsony fenntartasi koltsegek, gondolok itt a 
biztositasra (kotelezo 2200 Ft, casco, - mert meg ez is van rajta - ugyancsak 
2200 kornyeke havi szinten) viszonylag jo fogyasztas, 7-7-,5l varosban, eleg 
nehez jobb labbal, dinamikus stilusban. Aki ismer, tudja, tenyleg nem szoktam 
andalogni az uton :). Ugye Frici? :) A hasznalt nyugatival meg tenyleg az a baj
, 
hogy nagyon dragak hozza a cuccok, mar ha lehet kapni. A Skodri ilyen 
szempontbol egy kicsit jobb. Frici segit alkatresz ugyben, biztos vagyok benne 
:). 
A nagykorosi autopiacot nem javasolnam, maffiozok tomkelege van ott. (most 
mindjart le leszek hordva 1000L, de ott laktam sokaig a kornyeken, es volt 
tapasztalatom...) En az ujsagot tudom Neked javasolni, Expressz, Ujpressz, stb.
 
A kollegam is most vett 2 hete egy 120-as 5 sebesseges 89-es Skodat 240ezerert.
 
Az auto nagyon jo allapotban volt, alig voltak dolgok, amit meg kellett rajta c
sinalni. 
Azert ritka az ilyen auto, mert akinek ilyen van, ha nem muszaj, nem adja el. I
gy 
vagyok vele en is. Nekem egy 120 GLS van, igaz 87-es, de osszesen van benne 
60ezer!!! km, es meg most is megy, mint a golyo :). Nagy becsben tartom, de 
ezt lathattak autos tarsaim is a talalkozon.  Remelem tudtam segiteni, ha barmi
 
kerdesed van, vagy ha tudok segiteni, irj vagy hivj nyugodtan!

Ui.: ment maganba is...

Udv, Chip
+ - HIX-matrica... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, autos kolleganok, kollegak!

Frici baratunk irta meg regebben...

IDEZ ON

Sziasztok autosok.
Nagyon koszonom nektek a matrica erdeklodest es kerest. Tobb listatarsam 
mar kuldene a boritekot a penzel. :-) Meg ne tegyetek ugyanis azert gyujtom, 
hogy milyen matri kell hogy Feri egy bizonyos darabszam eleresekor 
legyartassa a matricakat. Most csak azokat az igenyeket gyujtom, hogy a 
kulso avgy a belso uvegre ragaszthato verzio keruljon elkeszitesre. De a nagy 
erdeklodesre valo tekintettel mindket fajtabol kellene neki csinaltatnia. Azokn
ak 
a listatarsaknak meg koszonet akik a level vegen mail cimuket is megadtak, 
mert mikor aktualizalodik a dolog ertesitem hogy van mar matrica.
Udvozlettel: Frigyes

IDEZ OFF

Mar ne haragudj Frigyes baratom, hogy igy kotoszkodok, de annyit 
gondolkodtam rajta, hogy az en hix matricam most milyen, mert nem 
tudtam eldonteni, hogy belso uvegre, vagy kulso uvegre van ragasztva. 
Tenyleg, a Te Skodadnak kulso vagy belso uvege van? Vagy mind2? :) 
Mert mi van akkor, ha a kulso uvegre a belso matricat ragasztom, vagy 
forditva? :) Najo, nem kell komolyan vegyed, csak tul jo kedvem van.
Bcsi, de ezt nem tudtam kihagyni... :)

Meg egy kerdes fricikem: valamiert nem tudtam magam regisztralni a
Skoda klubban. Van ennek valami trukkje, vagy en voltam a huje? :)


Legyetek jok, Pakson talalkozunk!

Udv, Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil

>>>>
+ - V-power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista.
A Shell V-powerhez hasonlo anyagot egyszer elhasaltatott az Amerikai
Szovetsegi Kereskedelmi Bizottsag.
Itt az itelet angolul. Azt Shell Vektronnak hivtak kinn.

http://www.ftc.gov/opa/1999/9909/shellcastrol.htm
http://www.ftc.gov/os/2000/01/shellcmp.htm

Yahni


> > A Shell reklamjaban: tisztabban szol: " es trombital hozza az emberke...
> > "Elvileg" azt akartak kihangsulyozni, hogy az O csodauzemanyagjuk
> > tisztan tartja a motor alkatreszeit (a kepeken szelepek csillogtak, mint
> > az ujak) A tisztasag egyebkent javithat az oktanszamon, azzal, hogy
> > nincsenek izzo koromreszecskeke a hengerben, amik a kompresszio
> > utem alatt ongyulladast okoznanank.
> Igen, jogos, a szutyok rontja az egest...
> Szamomra sajnos a Shell-benzin minden erenyet hatterbe szoritja a
+ - Elado Fiestat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok=20

Mar megint keressel jelentkezem a listan.=20
Akarmilyen hirdetesi forumot nezve egyszeruen nenm talalok 
autot amit megvennek. 
Igy hozzatok fordulok, amennyiben tudtok 87koruli, jo 
allapotu 1.6D Fiestat eladot emberi aron,esetleg- lehetoleg 
Vas megyeben, kerlek arra titeket ertesitsetek.

Elore is nagyon koszonom

Akos
+ - helyzet, szabalyok, tiszta 95-os (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> > Felado :  [Hungary]
> >> Tanulsagos. Igazoltnak latom azt a nezetemet,
> >> miszerint nem az a jo vezeto, aki kivedi mas
> >> eletveszelyes manovereit, hanem aki
> >> valamiert nem is keveredik ilyen helyzetekbe.
> >> (Es ennek semmi koze a sebesseghatarok
> >> be vagy be nem tartasahoz.)
> >Haaat...  Szerintem kozvetetten van...
> Nyilvan a 160 nem fer bele. Csak nem szeretnem,
> ha valaki megint okosan azzal jonne, hogy 51-nel mar
> lelkiismeret furdalasom van, mert nem errol
> van szo.
Nem, nem az 51-re gondoltam...  :-)))
Hanem arra, hogy annak az eselye, hogy az ember "ilyen" 
veszelyes szituba keveredik, az en tapasztalatom/velemenyem 
szerint a hivatalos sebesseghatarok atlagosan! kb. 30 %-os 
tullepesevel (azaz atlagos forgalom mellett varosban kb. 70-tol, 
orszaguton kb. 110-tol, autopalyan kb. 150-tol) ugrasszeruen 
megno... figyelembe veve az ut- es forgalmi viszonyokat, az 
altalanos kozlekedesi kulturat, moralt es rutint/tapasztalatot...

A csak az "50-et es egy picivel sem tobbet" tipusu autosok 
(a buntetesek) egyre novekvo taborat en sem szeretem, mert 
nem esszel csinaljak.

Ma reggeli pelda: Rakoczi ut befele, piros Astra 60-eves 
papaval a volannal, mellette neje, pontosan 50-nel a belso savban,
a kulso savban a praktikus haziasszony pontosan 50-nel egy Nissan
Micraval. Meg annyi hely sem volt kozottuk, hogy el lehessen menni,
annyira egyutt mentek, talan mondanom sem kell, hogy 30-meteres
kovetesi tavolsagot hagytak mindketten az elottuk levohoz kepest.
Nem akartam a buszsavon elozni, be is kaptuk a pirosat az 
Astorianal...
Felreertes ne essek, nem az problemam, hogy szabalyosak voltak.
Teljesen szabalyszeruek voltak, ez OK.
Az a problemam ezzel a viselkedessel, hogy egy olyan uton, ahol 
1. a forgalom termeszetes sebessege tortenetesen nem 50, hanem 
kb. 60 km/h, tobbek kozott azert is, mert  2. a lampaszinkron 60 
km/h-ra van (meg mindig) allitva, ha valaki 50-nel eloadja a 
"namostenmegmutatomhogykellszabalyostempovalkozlekedni" c.
szamot, az nem jot tesz a kozlekedokkel, hanem szabalyos tempoval 
is akadalyozza azokat a kozlekedoket, akik egy szeles belathato
uton, zoldhullamnal ugyanolyan biztonsaggal kozlekednek, csak 10 
km/h-val gyorsabban
A papanak eszre kellene vennie mindezt, es ha nem is akar 50-ne'l 
gyorsabban menni (szive joga, szabalyos), legalabb a szelso savban
tenne' mindezt!!!

> Felado : Fidrich Laszlo
> Viszont egy dolog nem tiszta. Ezzel a lepessel a Shell akaratlanul
> is azt mondja, hogy a normal 95-os olommentes nem eleg tiszta.
> En azt tartom furcsanak, hogy mashol Europaban nincs ilyen
> uzemanyag a Shell kutakon. Ezek szerint ezt magyar shell laborban
> fejlesztettek ki? Es ha olyan jo, akkor miert nincs mas orszagokban?
> Vagy ott az alap 95-os olyan jo, mint nalunk a V power es igy nincs
> ra szukseg?
Szia Laci!!!  Udv!
Szerintem arrol van szo, hogy Mo-en me'g mukodik az a marketing-trukk,
hogy ha ketfele benzin van ugyanabbol a fajtabol, az egyik a normalis a 
masik speci, akkor tobbet v. tobbert lehet eladni belole...  :-)))))

> Egyebkent nekem ugy tunik, hogy amikor nyugati benzint tankolok,
> kevesebbet fogyaszt az auto. Errol mi a velemenyetek?
Egyertelmuen jobb minosegu...

Udv

Andras
+ - SHELL... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A porszivot soha nem fogják megjavitani a kutak  automatainal ott ahol kezi
takaritas is van, mert muszak vegeztevel a kiszivott penzermeken, es
targyakon osztozkodnak..... :))
+ - Fiesta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek!

Egy honapja tettem szert egy Ford Fiesta 1.8D 1990 evj. verdara.Ezt
megelozoen 8 honapig nem volt autom, mert az elozo, szinten Ford
Fiestat(1.6D, 1984) totalkarra tortem a Budai Also Rakparton, de errol
beszamoltam anno 1999 novembereben a listanak.Kinomban ezalatt a 8
honap alatt meg a HIX-Autot is lemondtam. Hiba volt, mert a HIX-Auto
olyan mint a Head&Shoulders sampon: 2 az 1-ben, egy kis anya'zas sok
mokaval, vagy forditva?! :-) Tenyleg sajnalom, hogy tobb mint felevet
kihagytam, de szerintem sokan tapasztaltak, hogy micsoda traumat
jelent az embernek, ha meg szokta, hogy meg WC-re is autoval megy es
egyszer csak nincs tobbe.(marmint az auto) :-(((((( Aztan ismet a
Fiesta mellett dontottem. Ugy erzem nalam
mar kezd betegsegge fajulni ez Fiesta-mania.
Viszont a kiraly pesti utakon elhagytam vagy valaki lefeszittete (ami
valoszinubb) a hatso Ford emblemamat es ez
elkeserit.:-((( Kerdezem a tisztelt nagyerdemut, hogy hol tudnek hozzajutni
masikhoz.(tudom lefeszitek egyet mas autojarol :-)))) ) Mas.Tudom hogy kb.
egy honapja egy kedves listatars orommel tudatta, hogy szert tett egy
Fiestara.Szivesen felvennem a kapcsolatot vele, vagy mas markatarsal
tapasztalatcsere celjabol, maganban.

Udv. minden kedves listatarsnak hataron innen es tul.
Laci(21) illetve tiszteletbeli Waddiszno, de azt hiszem, nem tartozunk
egy csaladba, ez csak
nevrokonsag :-)))))

Ui:Bocs, hogy felbeszakitottam a fatuzelesu, vizgozzel hajtott BMW
750h vitajat.Ja, vagy az egy masik jargany? Bocs. :-))))
+ - Re: Horpadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Sorstars!

Nekem most raktak ossze a Focust egy huzosabb baleset utan, ugyhogy most
nagyon szakertek...:-)

Nekem van hozza gyari sotetkek (State blue) stiftem, ket tubusos, festek+lakk,
de szerintem rendesen nem tudod megcsinalni. Amugy a horpadast is ki lehet
nyomni egy hajszarito segitsegevel, mert muanyag. En a helyedben hagynam a
fenebe, ugyis van ra eselyed hogy beledkoccannak hatulrol, akkor meg az
egeszet fizeti a bizosito. Ha olyankor van rajta festek akkor semmit nem
teritenek, hiszen mar torott volt....

Istvan

Focus 1.6 Trend kombi, state blue

(Most Mondeoval jarok de jobb a Focus!!!!)

> Alairom a marketingdumat amit a Focus vasarlasanal
> mondott az elado, hogy nemtommekkora sebesseget meg kibir a lokharito
> anelkul hogy baja lenne vagy a festek lejonne. Es tenyleg.
>
> Es ha mar ide irtam: mivel lehetne kijavitani? A horpadast semmivel,
> muanyag leven, de a feher muanyagtorest csak be kellene kenni valamivel,
> ugy kozelrol is alig latszana. Gondolom a hagyomanyos stiftek nem jok,
> mert azokat fem karosszeriara tervezik, vagy nem?
+ - Re: Motortechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> dizelmotorjaival - dizelt pl. elvbol nem fejlesztenek a
> sargak; tehat "biztos, soha nem fognak olyan motort
> kesziteni, mint pl. a BMW." Ezen tulmenoen, itt az elmult

Ugy tunik megis lesz Honda diesel:

---------------
HONDA's DIRECT INJECTION TURBO DIESEL ENGINE

Biggest surprise was the performance of a 1.5-litre diesel -- not a Honda
specialty in the past. This 1.6-litre unit, using an aluminium engine block,
variable turbo charging and direct injection, produced 51.5 kW (70 bhp) and
170 Nm of torque at 3000 rpm, with engine dimensions similar to those of a
1.3-litre petrol engine and fuel consumption of around 29 km/litre.

More impressive than the raw figures, though, was the smoothness, low noise
and willing power delivery of this unit, as mounted in a current Logo. Top
speed, at an indicated 172km/h, was also surprising.

Acceleration from 80 to 120 km/h, recorded by Honda at well under 15 seconds,
was well under the 23s or so of the rival small diesel of VW's Lupo.
---------------

forras: http://www.europeanhonda.demon.nl/honda_new_technology.htm#diesel
de mashol is talalkoztam mar vele...

jts
+ - kiegyenlito-tartaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Volna egy-ket kerdesem:
Kiegyenlito-tartalyos hutorendszer. A huto tetejen specialis rugos sapka,
ami nagy nyomasnal atengedi a vizet a kiegyenlito tartalyba.
Hogy mehet vissza a viz a tartalybol a hutobe, ha ez a szelep csak akkor
nyit ki, ha a hutoben nagy a nyomas es ekkor csak a hutobol a tartalyba
vandorolhat a viz? Ki tudna a kiegyenlito tartaly pontos szerepet megirni a
melegedes fuggvenyeben?
Hogy lehet az, hogy a hutoben allandoan nagy nyomas van a kiegyenlito
tartaly meg megis idovel kiurul (valami hiba folytan a huto rendszerben)?

De jo is lenne, ha valaki fenyt tarna erre folyamatra....

Koszi,

Autosgeza

UI: legyszi a valaszt masold at maganba is nekem, hogy hamarabb
olvashassam...
+ - Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Ma reggel szegeny autonk azt mondta sanyi. Eppen mentunk volna
munkaba, es kb 100 m-re a Fiat szerviztol egy hangos csorrenes utan,
a motor tobbet nem indult, leallt. Felretoltuk az autot. Majd pont
arra jott egy Autoklubbos emberke, aki szerint elszakadt a
vezermuszij. Fasza. Elhataroztuk, hogy most pedig eltoljuk vegre
a szervizig az autot (fel a dombon), amikor jott egy szerelo srac, aki
onkent felajanlotta, hogy elvontat addig. Nagyon rendes volt. Kocsi be
szervizbe, vezermuszij burkolat lekap. A hiba: darabokra tort a
vezermuszij egyik feszitogorgoje, aminek eredmenyekepp kb 5 fokot
ugrott a szij. A szerelo csak holnap tud nekiallni, es igy csak akkor
derul ki az is, hogy milyen karok keletkeztek meg a motorban. Valszeg
a vezerles is elment, meg szelepek is gorbultek. Ugyhogy szegeny auto
most a szervizben van.
 Apam, annyira beduhodott, hogyha nem lesz tul draga a javitas es
keszen lesz, lehet hogy becsereljuk egy uj Bravara.
 Ebbol kifolyolag erdekelne, hogy milyen tapasztalatok vannak az uj
1.2 16V-s motorokkal? :)

Elore is koszi.

Udvozlettel
           Domika

Fiat Brava SX 1.4 12V
+ - karburator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Egyik baratom megbizott, hogy szerezzek be minden informaciot az
alabbi karbuartorrol: Tellolto DHLA40. Ha minden igaz ez egy Alfa
Romeoe. Foleg a beallitasok erdekelnenek.

Koszi.

Udv
Domika
+ - Re: Shell V power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A magyarorszagi benzin forgalmazast kizarolag a MOL rt tartja a markaban.
Ez annyit jelent, hogy ha itthon tankolsz akkor barmelyik kutnal vagy MOL benzi
nt
kapsz, azzal az apro elteressel, hogy minden tarsasag hozzateszi a sajat
csodaszeret, vagy adalekat. A statisztikai hivatal szerint nincs kulonbseg a
magyar es a kulfoldi benzin kozott, de ennek ellenere en is eszrevettem, hogy h
a
nem itthon tankolok kevesebbet kajal a kocsim es sokkal jobban huz, mintha itth
on
tankolnek.

De ha mar megszolaltam had kossem ossze a kellemest a hasznossal, en is eladnam
az  egyik kocsimat 1992 novemberi Daihatsu Charade sotetkek, 1000 cm3,
5 ajtos, benzines, katalizatoros, hibatlan, 100.000 km, radios magno, vonohorog
,
kodlampa elol. Surgos lenne a dolog mert megnosulok es kell a penz. 800.000
ft-ert elviheto. De megkell nezni es megegyezunk.  Erdeklodni a 30/210-25-64 es
szamon vagy a fenti mail cimen lehet.

                   Legyetek rosszak  :Gyugyo
+ - RE: gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>....Szoval a termeket kell nezni nem (csak) az arat....
Ugy (7evvel ezelott lehetet) a nemet Auto Motor Sport cimu
lapban egy eleg reszletes riport a TU:V altal keszitett gyerekules tesztrol.
A lenyeg: vagy masfel tucat ismert, tobbe-kevesbe jonevu ceg
termekei kozul kb. 5 volt megfelelo (nem kivalo,
hanem megfelelo), es harom _jo_.
Jo nehanyat _veszelyesnek_ minositettek.
Nagy felhordulest keltett, meg honapokig hoztak az
olvasoi reagalasokat.
Ha valakit komolyan erdekel, valszeg konyvtarban fellelheto.
Hozzateve, hogy nincs valami nagy velemenyem az ilyen TU:V
tesztekrol (fogkremtol az autoig mindent nemet alapossaggal, de
egyoldaluan sarkitva) tesztelnek.
Ez azonban elegge szakszerunek tunt (crashtest dummies,
fotok, lassulasmeres, stb)
--Udv: szm
+ - RE: Horpadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Es ha mar ide irtam: mivel lehetne kijavitani? A horpadast semmivel,
>muanyag leven, de a feher muanyagtorest csak be kellene kenni valamivel,
>ugy kozelrol is alig latszana. Gondolom a hagyomanyos stiftek nem jok,
>mert azokat fem karosszeriara tervezik, vagy nem?
szvsz a lokharitot "szagember" melegitessel cagy forro furdovel
vissza tudja "ugratni"
A muanyag alkatreszek festese viszont nem olyan egyszeru,
feluletkezelni kell, kulonben le fog jonni a festek.
--Udv: szm
+ - Re: Motortechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali AUTO-sok!

AZ AUTO 0843-ban irta :>
>A BMW azonban nagyon jo 100%-ban sajat fejlesztesu
>dizelmotorjaival - dizelt pl. elvbol nem fejlesztenek a
>sargak; tehat "biztos, soha nem fognak olyan motort
>kesziteni, mint pl. a BMW."

Annyit azert jegyezzunk + (ha mast nem zarojelben),
hogy a BMW dizelmotorok fejleszteset egy MAGYAR
uriember, Dr. Anisits Ferenc iranyitja nagyon-nagyon
regota. (Ha jol emlexem mintegy 22-23 eve, de lehet,
hogy tobb)

Udv: Peter

***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - targyilagossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

 irta:"Bocs, de ez lenne egy targyilagos 
hozzaszolas? Emlekeim szerint (nem irom az eredmenyeket)
par eve nem lehetett a Honda motorok nyomaba."

Olvasd el kerlek, hogy EN mit irtam. Erthetobben: par eve 
se a Mercedes, se a BMW nem volt jelen a F1-ben. Igy mar 
ertheto?:) Nem vontam ketsegbe, hogy AKKOR kiraly tudott 
lenni a Honda. Amig nincs megfelelo ellenfel, addig konnyu. 
Ugye ismet eleg targyilagos voltam?

Attila

u.i.:  is a fentieket ajanlom 
figyelmebe.
+ - Elado hangszorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Majusban vasarolt 30 cm-es Somogyi SBP 3030-as hangszoropar elado.
6700 forintert vettem oket, a kettot 10 ezerert odaadom, vagy kulon-kulon
5500-ert. Tudok adni hozzajuk hazilag gyartott 40l-es fekete passziv ladakat
is, 1500 Ft darabja. A hangszoro a www.somogyi.hu/frame3.htm cimen
megtekintheto. Erdeklodni az  cimen vagya 30/2314128-as
szamon lehet.
+ - HAT-eromu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Sajnos a Frigyes altal nagyon vart Astra szet-osszeszerelesi
verseny elmarad, ui szept 8-9 korul elmegyek szabadsagra es szept. 16 ig
haza se jovok.
Sajna nem tudok resztvenni a paksi talalkan.
Lehet, hogy jobb is.:-)))
Ki tudja mit kapnek a fejemre:-)))
A szervezesi kerdeseket termeszetesen lebonyolitom az eromulatogatassal
kapcsolatban.
Addig is itt az eddig jelentkezok nevsora:
1.	Fejes Tibor
2.	Herceg László
3	Nagy László
4	Kovács István
5	Vida Gabriella
6	Nagy András
7	Csik Antal
8	Major Frigyes
9	Somogyi István
10	Vucsics Krisztián
11	Lantos Tibor
12	Pesti János Zsolt
13	Pék Krisztián
14	Komora Zoltán
15	Monori-Kiss Balázs
16	Pásztor Endre
17	Vagyinszki Balázs
18	Bell Márton
19	Ganofszky Ildikó
20	Chmelik Péter
21	Závodszki Barnabásné
22	Tar József
23	Závodszki István
24	Volek Eszter
25	Pápai László
26	Varga Tibor
27	Szabó Krisztián
28	Budai Anikó
29	Valter Krisztián
30	Hódi Magdolna
31	Bőhm László
32	Koltai Péter
33	Lovász Ádám
34	Berta Levente
35	Antal Attila

Mindenkinek minden jot!
Nagy Tamas, Paks
+ - Bocs- rossz cimrol ment! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Mindenki!

A paksi HAT-ra vonatkozo levelem tartalma igaz, csak veletlenul a
kollegam cimerol kuldtem el.

Nagy Tamas, Paks
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a valaszokat C180 es ASR ugyben. Fogash mint mindig,
lenyugozott.

csendi
ui. Nem tud valaki korrekt nemzetkozi fuvarozot?
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - filmek, levlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Filmek ( 11 sor )
[...]
> Szoval a Marhakonzerv akcioban ( is ) es meg sok francia filmben iszonyu jol
> kinozzak a kocsikat... :-) De azert a Taxi szerintem egyaltalan nem rossz.
> Persze van benne boven mokusvakitas, de az auto gyonyoru, es a srac se bena.
> Tenyleg, ki is o ? F1 versenyzo ???

Dehogyis... csak az autos jelenetekhez alkalmaztak szakertokent es
kaszkadorkent egy Forma-1-es pilotat. Csak tudnam, minek. Osszesen ha
haromszor savot valtanak az autoval, maskulonben csak nyomjak a gazt
a nyilegyenes uton. Epp' a Ronin utan lattam, es gyalazatosan rossznak
ereztem.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Skoda levlist ( 10 sor )
[...]
> Haaaaaaaat, szo ami szo, en eddig harom levelemre nem kaptam
> valaszt, amiben a Skoda-levlist cimet kerdeztem.

Mindegy, jobb keson, mint soha: feliratkozni a skodaklub-subscribe@
onegroups.com-on kell, a leveleket pedig a 
lehet kuldeni.

> Felado : Simon Templar - The Saint
> Temakor: Autos filmek ( 27 sor )
[...]
> En ajanlanam pl. a Jackie Chan filmeket a japan auto funoknak.
> Meg lehet nezni, milyen Mitsubishikkel szaladgal benne a szinmuvesz ur,
> es hogyan hajtjak oket. Sokszor boduletes...

A Jackie-filmek ilyen szempontbol is jok, csak ott meg eppenseggel
100x erdekesebb az, amit Jackie auto nelkul csinal...

> Vagy aklasszikus go trabi go, vagy a Manta.

Aaa... autos akcio alig, minden 6 felvetelrol osszevagva, semmi
realitas... :(

> Ui: rengeteg autos film van pl.: Porsche tolvajok, Agyugolyofutam :)))

A Porschetolvajok is egy nagyon kihasznalatlan dolog volt... egyetlen egy
ertekelheto jelenet volt benne, amikor a szerpentinrol szaguldoztak le az
oreg 911-esekkel broadside-olva...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Trabi talalkozo ( 21 sor )
[...]
> Szamomra eloszor az volt a meglepo, hogy
> amikor sok-sok TRABANT, _s hasonlo auto miatt nem birnak haladni, akar a
> 600-as SEL Mercijukkel, akar az A8-asukkal, vagy barmilyen nagy autojukkal
> se, ilyenkor elnezik, es nem anyaznak.

Sok lud disznot gyoz... :))

---

OT:

Hejj, VTI!

Valami bajod van velem, hogy nem valaszolsz?

Udv,
Zoli

     == Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Re: gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Zotya:
> >Semmikeppen ne vegyel meg olyan ulest, amit ujonan odaadnak
> >10-15 eFt-ert !!! ("A"-"B" kat.) A gyerek uleseket utkozesi es
> >egyeb teszteknek vetik ala, nem mindegy miben ul a gyerek !
> Ezzel azert vitatkoznek. Regota kaphato pl. a Dooby ules.

En is vitatkoznek. Nagy aruhazakban (CORA, TESCO, Auchan) ugyanannyiba kerul
az uj es  jo gyerekules, mint a bababizomanyikban akaar u.a. marka
hasznaltan. Ilyesmit nem a Brendonban kell venni.
Udv, Bela
+ - Honda varazs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A Honda szeriaban gyartja a vilag legnagyobb 
> literteljesitmenyu motorjat, melyhez a BMW hozza sem bir 

Uuuupssz. Kimaradt, hogy turbo nelkuli...

Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS