Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 914
Copyright (C) HIX
2000-10-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Akadozas, rangatas (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Trabant vs Audi (mind)  34 sor     (cikkei)
3 Ismeri valaki kozuletek a Car Lovely nevu autobalzsamot (mind)  29 sor     (cikkei)
4 RE: Audi vs trabant (mind)  42 sor     (cikkei)
5 elveszett HIX-autok (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Re: AUdi vs. Trabant (mind)  49 sor     (cikkei)
7 re: audi vs trabant (mind)  31 sor     (cikkei)
8 Re:Zastava (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Miniszteri baleset (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Re: Trabi es Audi (mind)  46 sor     (cikkei)
11 Elado Golf II. (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Miniszter felrelep... (mind)  24 sor     (cikkei)
13 No limit (mind)  122 sor     (cikkei)
14 Audi Vs. Trabant (mind)  54 sor     (cikkei)
15 Buick (mind)  38 sor     (cikkei)
16 :-))) (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Audi VS Trabi (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Fw: [gsmhungary] off (mind)  95 sor     (cikkei)
19 Audi vs Trabant (mind)  35 sor     (cikkei)
20 Elado 84-es Escort 1.3 GL (mind)  5 sor     (cikkei)
21 Re: Csaladtagok (mind)  15 sor     (cikkei)
22 uj autok (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Re: Re:miniszter-baleset*** HIX AUTO *** #913 (mind)  12 sor     (cikkei)
24 baleset (mind)  82 sor     (cikkei)
25 Re: Taviranyitas + futoventillator (mind)  23 sor     (cikkei)
26 re: zastava (mind)  11 sor     (cikkei)
27 r19 tapasztalatok (mind)  15 sor     (cikkei)
28 Bal eset (mind)  13 sor     (cikkei)
29 Futoszal (mind)  15 sor     (cikkei)
30 astra nyikorog (allitolag generator) (mind)  28 sor     (cikkei)
31 Re: 1/lesifoto 2/ki a hunyo (mind)  14 sor     (cikkei)
32 Re: Punto vagy Fabia ? (mind)  19 sor     (cikkei)
33 Audi vs. Trabant (mind)  20 sor     (cikkei)
34 Nasfay Zoli Zastija (mind)  23 sor     (cikkei)
35 Dani es az o fw-olt levele (mind)  22 sor     (cikkei)
36 Gyaloglas (mind)  40 sor     (cikkei)
37 Re: Audi vs trabant (#913) (mind)  12 sor     (cikkei)
38 Re: Audi vs trabant (#913) (mind)  14 sor     (cikkei)
39 Miniszter a trabi ellen? (mind)  22 sor     (cikkei)
40 Ez Magyarorszag, a 2000. ev vegen. (mind)  141 sor     (cikkei)

+ - Akadozas, rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy nagyon idegesito problemam a gepsarkanyommal, ezert szeretnem a
segitsegeteket kerni. Az auto egy '81-es Audi 200 Turbo, 2144 ccm-es,
K-Jetronic injektorral. A hibajelenseg a kovetkezo: gyorsitas kozben
idonkent rangatas, egy pillanatra leesik a fordulatszam (gondolom, az ido
alatt nem kap a motor benzint), ezt a tank iranyabol zugo hang kiseri, majd
az auto egy vagy tobb ilyen kihagyas utan megy tovabb. Mivel keves volt a
benzin a tankban, eloszor azt hittem, hogy egy tankolas megszunteti a
jelenseget, ami igaz is volt, de megint csinalta, pedig akkor meg csak a
tartalek fele korul jart a mutato. Tegnap meg mar akkor berangatott egyszer,
amikor me'g a muszer mutatoja felulrol erintette a tartalek uzemanyag
narancssarga jelzeset. Marpedig 75 literes tanknal az nem olyan keves
benzint jelent. Talan a tapszivattyu romolhatott el? Vagy mas miatt
"akadozik" az uzemanyagellatas? Ha valaki segitene egy tippel, nagyon
megkoszonnem.

U.i.: Valaszadasnal kernek szepen egy copy-t maganba is, hogy hamarabb
olvashassam. Koszonom.

Udv,
Gyorgy


> -----------------------------------------------------------
This Mail has been checked for Viruses
Attention: Encrypted Mails can NOT be checked !

***

Diese Mail wurde auf Viren ueberprueft
Hinweis: Verschluesselte Mails koennen NICHT geprueft werden!
> ------------------------------------------------------------
+ - Trabant vs Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Mar tobb szaz meter ota lassitott, kinnt volt az iranyjelzoje, balra
> szandekozott nagy ivben lefordulni a hetesrol, ott, a keresztezodesben,

Lehet, hogy az volt a baj. Aki nem siet, annak is agyara mehet,
ha valaki tobb szaz meter ota lassit.

> karcolast szenvedett,sokkosan nyilatkozott a TV2-nek is, a
> riporter kerdesere o csak 130 km-es sebesseget mondott. A miniszter

Ha jol emlexem azt mondta, hogy 130-al __kezdett__ elozni, nem azt,
hogy 130-al csapodott bele.

>gyorsabban kozlekedo Audinak. Szemtanuk allitasa szerint nem hasznalt
>szirenat, csak a kek feny villogott a tetejen. Este a miniszterium

>A tv2-ben es az RTL-en nyilatkozott egy ovatos, idosebb helybeli
>szemtanu, aki kimondta, hogy szabalyosan, iranyjelzovel fordult a trabant.

A budos eletben nem talalsz szemtanut, aki egy miniszter mellett, 
a halott Trabis ellen nyilatkozna.

Az en velemenyem:
Ha a szabaly kimondja, hogy megkulonbozteto jelzessel nem 
ervenyes ra a zarovonal, a sebesseg korlatozo tabla, es hasznalta 
is a megkulonbozteto jelzest, akkor a szabalyok szerint a Trabis a
hibas, nem nezett tukorbe, igy nem is lathatta a joval gyorsabb 
Audit. 
Az, hogy mennyire volt jogos a sietseg, a megkul. jelzes hasznalata,
jogszabalyok hianyaban a miniszter lelkiismereten szarad, es jo
soka fog szaradni.

Csaba
+ - Ismeri valaki kozuletek a Car Lovely nevu autobalzsamot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ismeri valaki kozuletek a Car Lovely nevu autobalzsamot?
Nemet gyartmany.
De volt Car Love neven is.

Azert keresem, mert eltunt a piacrol, es sehol nem talalom, pedig igen
kivalo termek volt, es az ara is megfelelo volt. A hasznalata meg
egyszeruen -  csodas!
Felkented, letorolted es kesz. Nem am orakid dorzsolgetni, polirozni.

Egy kopott kocsival is csudat tudott tenni.
Ugy reklamoztak kulonbozo vasarokban, hogy egy oreg, kopott, kifakult
kocsi elejenek csak az egyik felet kentek be, a masikat nem, es igen
szembetuno volt a kulonbseg.
Eloszor en is szemfenyvesztesnek tartottam, de megis vettem belole, es
lass csodat!!!
Az en akkori, oreg koralszinu ladamat is ujravarazsolta.

Ha valaki tudja, hol lehetne kapni, kerem irja meg, mert az oreg
mercimre igen-igen raferne egy kis szepites, ugyanis nagylanykorba ert
(20 eves)

Maganba is irjatok, legyszi, mert nem mindig olvasom a listat.

udv:   Rakonczai László
www.ingyenes-hirdetes.ini.hu- Az ingyenes hirdete'sek kiindulo pontja.
A hirdetési linkek százait gyűjtöttem össze neked, nekünk!
Az e'kezeteket la'tom!!!!
+ - RE: Audi vs trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
 >
 > > Mi a velemenyetek a szombati balesetrol? Ami a kozlekedesi
 > > miniszterrel tortent.
 >
 > Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem
 > kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog!
 > Volt ilyen balesetem. Egy autobusz oldalaban kotottem ki.
 > Egy volt osztalytarsam meg az occse majdnem meghalt, mert
 > motorral utkoztek egy Wartburg oldalaba.
 > Sajnalom a Trabist, de o volt a hibas.
 > Udv: Po:li
 >

NEM!!!!!!

A keresztezodes elott, ahol az eset torten, kozepen hosszu zarovonal
van.
Ott semmifelele elozesbe nem kezdhet senki!!!! Magyaran: a miniszter ur
ES
soforje egyarant bunos. A trabi soforje meg egy vetlen aldozat.

Emellett rosszul tudod a KRESZT is. Nem a balra kanyarodonak kell
meggyozodnie arrol, hogy elozik-e, hanem az elozesbe kezdonek arrol,
hogy azt be tudja-e fejezni, vagy egy szabalyosan balra kanyarodo busz
oldalaban fog-e landolni. Nem mindegy, hogy egy balra indexelo es
a zarovonal mellett allo autot akarsz elozni (akkor Te vagy a hibas),
vagy egy egyenletesen halado (vagy az ut jobb szelen allo) kocsi
mindenfele figyelmeztetes es elozmeny nelkul elindul balra (ekkor o)...

Mar VD sebessegmaniaja kapcsan is felmerult: 60-as tablanal nem lehet
felkeszulni 160-nal halado potencialis gyilkosokra.

Engem is utott el motorral balra kanyarodo busz. O kesobb kezdett
indexelni es kanyarodni, mint ahogy melle ertem. Itt o volt a hunyo.
A mostani balesetnel a kocsisor azret allt, mert a trabantos balra
akart fordulni es ezt egy ideje jol lathatoan jelezte. Az o elozeset
senki sem kezdheti meg!!! Szirenazva es villogva is csak akkor,
ha meggyozodott arrol, hogy megadjak az elonyt.

--
SaGa
+ - elveszett HIX-autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

Elmaradt szamok potlasa, PELDA:
 cimzes: 
 subject: /arch/AUTO.0906..2000102
--
 Udv
  Levente
+ - Re: AUdi vs. Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem 
> kezte-e meg valaki az elozesemet. [...] Sajnalom a Trabist, de o volt a
> hibas.

  Ezt SOSEM fogjuk megtudni. EN egy esetre emlekszem husz ev alatt,
amikor egy mentot kihoztak hibasnak. Politikust sosem. Szoval akinek
rendelkezesere allnak a pontos adatok (rendorok), azoknak az egzisztenciaja
fugg attol, hogy a Trabist hozzak ki hibasnak. Aki nem erdekelt
(atlag allampolgar), az meg nem ismeri a helyszineles adatait.
  Engem peldaul baromira erdekelne, hogy
1. Tenyleg 160+ km/h volt-e az Audi sebessege.
2. A Trabisnak mennyi ideje volt egy ekkora sebesseggel erkezo autot
   eszrevenni. Szerintem az is *lehetseges*, hogy a Trabinak az
   eszleles es csatt kozott nem volt ideje *megallni*.
3. Szirenazott-e a kocsi, illetve az eleg hangos volt-e, hogy a
   Trabis hallhassa. Mint tudjuk, a megkulonbozteto jelzes csak akkor
   megkulonbozteto, ha szirena es villogo. Es akkor is meg kell a
   mentonek/rendornek gyozodnie, hogy a kozlekedesben resztvevok
   eszrevettek. Ami mentot latok, az sose 160-nal megy bele a pirosba,
   hanem ugy, hogy meg tudjon allni. Mert ok tudjak a KRESZ-t. Azt is
   tudjuk persze, hogy ez a problemakor egy kozlekedesi miniszter
   eseten akademikus, mert minden a KRESZ szerint tortent, vagy ha
   nem, akkor ez lesz a vizsgalat eredmenye. Bar ne lenne igazam.
4. Mi lenne, ha a politikusaink nem 5 perc kesessel indulnanak el. Vagy
   esetleg eloreszolnanak, hogy bocsi, huzzatok az idot, kesunk 5 percet.
   Azt sem ertem teljesen, hogy ha nincs az 5 perc keses, akkor mennyivel
   ment volna a kocsi? 50 helyett 160-nal menve akkor 5 perc a kulonbseg,
   ha 30 km-re mesz. Kivancsi lennek, mennyi lett volna a sebesseg, ha
   nincsenek 5 perc kesesben.
  Szoval lehet, hogy jogilag igazolt volt a Trabis megolese (azaz nem
meggyilkoltak), de azert erkolcsileg megkerdojelezheto a dolog. Mert
amikor kiteszi az ember a megkulonbozteto jelzest es azt ki is hasznalja,
akkor embereleteket veszelyeztet, barki barmit is mond. Gondolj csak arra,
hogy hiaba tartja be a rohammento a KRESZT-t a villogoval, kaphat
egy elso kerek defektet es tarolhat a jardan. Bizonyos esetekben
ez erkolcsileg elfogadhato, peldaul mento siet a balesethez, rendor
a keseleshez, stb. Egy politikai beszed talan nem ennyire fontos.
Szerintem. Persze lehet a 'hulljon a fergese' elvet is vallani. EN
ugy probalok vezetni, hogy a kozlekedesben reszt vevo partnerek hibaja
ne automatikusan balesethez vezessen. Azaz NEM tetelezem fel, hogy
mindenki tokeletes es hibatlan, es nem a hataron vezetek. Nem is volt
csak egy balesetem 15 ev alatt (200 e km), akkor se halt meg senki
(egy Trabis atvagodott a zarovonalon egy kanyarban -- annyi idom volt,
hogy ne frontalis legyen, de a kocsi oldalat elkapta, ez viszont vszg.
megmentette a mogottem jovot). Hasonloan kertvarosi reszben lassan megyek,
mert lehet gyerek az utcan, es az hogy 'nem kene kirohannia az uttestre'
nem ok arra, hogy megoljem.

Gyula
+ - re: audi vs trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt van egy-ket az esethez szorosan kapcsolodo jogszabaly:

42. § (1) A megkulonbozteto jelzeseket (villogo kek fenyjelzest és
szirenat vagy valtakozo hangmagassagu mas hangjelzest) hasznalo
gepjarmu, illetoleg minden ilyen gepjarmuvekkel kisert (kozrefogott)
zart csoportban halado, megkulonbozteto fenyjelzest hasznalo gepjarmu
reszere minden jarmuvel, minden helyzetben elsobbseget kell adni, es
akadalytalan tovabbhaladasat - felrehuzodassal es a szukseghez kepest
megallassal - lehetove kell tenni. (...)"

49. § (1) A gepjarmu megkulonbozteto jelzeseket ado berendezeseit csak
abban az esetben szabad mukodtetni, ha a feladat surgos ellatasa, a
szemely-, elet- es vagyonbiztonsag, tovabba a vedett szemelyek es
kiseretuk biztonsaga erdekeben az szukseges, es a forgalmi viszonyok
azt indokoltta teszik.
(2) A megkulonbozteto feny- es hangjelzest egyuttesen hasznalo
gepjarmu vezetoje - a rendor es a vasuti atjarot biztosito
jelzoberendezesek jelzeseit kiveve - a kozuti jelzeseket, tovabba a
24-43. §-okban foglalt rendelkezeseket figyelmen kivul hagyhatja, ha
magatartásával a kozlekedes biztonsagat, valamint a szemely- es
vagyonbiztonsagot nem veszelyezteti, es meggyozodott arrol, hogy a
kozlekedes tobbi resztvevoje az akadalytalan tovabbhaladast lehetove tette
(...)"
  
Mindenki vonja le a konzekvenciakat... Amugy a fentiekbol egyertelmuen
kovetkezik, hogy az Audis volt a hibas.

Udv
Domi
+ - Re:Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Legeloszor egy kis hir. Igaz, hogy OT es teljesen maganugy, de
LESZERELTEM!!!!!!!!!!!!!!

Istvan irta:
>>Az usa-ban az evszazad egyik legrosszabb autojanak valasztottak
>>a yugo-t.
>Szerencsetlenek. Csak azert beszelnek ilyen hulyesegeket mert a
>to:ko:sebb szoci autok meg fenykepen se jutottak el hozzajuk.....
(:-) Tevedes! Nem olyan regen egy ami honlapon olvastam egy riprtot az
elso Trabant kalandjarol Amerikaban. Jokat vigyorogtam. A lenyege az
egesznek az volt, hogy a Trabival sem menni, sem megallni, sem
kanyarodni, sem semmi olyat nem lehet, amit egy kocsival szoktak
csinalni. Az ottani kozlekedesi felugyelet csak ugy engedte az orszagban
tartozkodni a jarmuvet, hogy mindig be kellett jelenteni hol van,
kozuton csak treleren szallithattak.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Miniszteri baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Az eddig elhangzottakhoz csak annyit fuznek hozza, hogy a szabalyosan
megkulonbozteto jelzest hasznalo jarmunek elsobbsege van minden
helyzetben (arra az esetre gondolok, amikor megszegi a KRESZ-t), HA
megadjak neki. Ezert van az, hogy meg a mentos is kepes lassitani egy
keresztezodesben, es akar lepesben atmenni, csakhogy ne okozzon meg egy
balesetet.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Re: Trabi es Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Tiszteletem Mindenkinek!
>
> Domika felhivasara reagalva nagyon szomorunak tartom,
> hogy ez megtortent.Kaptam egy hosszabb levelet, amit ide bemasolok,
> [...] A 300! meteres
> feknyom alapjan a zsaruk 165-180 km/oras utkozosebesseget
> allapitottak meg. Az Audi 150 meteren maga  elott tolta a
> > > > roncsot, a ket szerencsetlen osszezuzva kizuhant a roncsbol
> Holgyeim es Uraim! Sajnos ez akar igaz is lehet.No Comment.
> Üdv Mindenkinek: -Dani-

Fogash irta:
Csak iranyadonak: szaraz meleg aszfalton tokeletes muszaki allapotu
autoval
fekezve:
1g koruli lassulas 100km/h-rol ~36-37 m fekutat jelent. Ilyent tudnak a
szupersportkocsik (Porsche 911, Ferrari F40, F50, Diablo...).
"Nagyon jo" minositesu fekkel rendelkezo autok 40 m korul birnak
megallni
100rol,
A nalunk elterjedt tipusok 46-50m korul teszik ugyanezt.
Nagyobb sebessegeknel hatvanyozodik a fekrendszer szerepe: Golf III GT
(elol-hatul tarcsa) 160rol 102m-en allt meg, Astra GT (hatul dob) 160rol

135m-en allt meg. Ami durva 30%os kulonbseg, es 30m az majdnem 2 kamion
hossza...

En irom:
Ezek utan a 300m feknyom +150 maga elott tolas (mondani madzsarul) =
450m (utana
meg arokba repult, tehat meg ekkor sem allt meg. Ha azt tekintjuk, hogy
megallt
ebben a pillanatban, akkor is nekem az 450 m egy kicsit sok, ehhez nem
300 km/h
sebesseggel kelene menni?

Egyebkent ezen level be nem idezett sorai is tartalmaztak szamomra nem
igazan
hiheto (de finom voltam) kiteteleket, de azokkal nem vitatkozom, mert en
sem
voltam ott, igy csak feltetelezni tudok dolgokat.

Maradok tisztelettel:
SBalage
+ - Elado Golf II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Elado 1990-es 1.3-as GOLF II. tipusú szgk.
Megkimelt allapotban, 7 literes fogyasztas, 5 sebesseges 
valto, hibatlan karosszeria, friss gyongyhazmetal szin, uj 
gumik, 2002-ig ervenyes muszakival, 100 000 km-t futott. 
Ar: 750.000 FT
Az ar iranyar.
Erdeklodni lehet: 06 30 9 668 880
+ - Miniszter felrelep... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Regota olvasoja vagyok a listanak, es most megfogott ez a miniszteres
dolog...
Szoval csak nehany dologba "kotnek" bele... :) :
"Mar tobb szaz meter ota lassitott, kinnt volt az iranyjelzoje" Ez kapasbol
valszeg nem igaz, hiszen ki az, aki 60-nal tobb szaz metert lassit, indexel,
etc.? Szerintem nem sokan, de ha nincs igazam, szoljatok nyugodtan...A
helyszint nem ismerem, ez is ellenem szol. Raadasul ha 300m-t fekezett, es
valoban 180-nal rapult bele a trabiba, akkor 250-270-nel kellett, hogy
menjen, ami azert VD-nek is sok volna, pedig neki nincs rossz kocsija ;)
De bizonyos helyekrol azt hallottam, hogy eloszor a mentoauto ert a
helyszinre, majd egy helikopter, aki a not vitte el a miniszter
keresere...(ezt el tudom hinni), majd egy masik helikopter vitte el magat a
minisztert, hiszen az orvos csak labtorest allapitott meg a fiatal sracnal.
De nezzuk meg a minisztert: O is min. 130-cal sopretett, ami a 7-es azon
szakaszan (sok falu...) egy kicsit sok. Kek fenyt az ide vonatkozo
jogszabalyok ertelmeben nem lett volna szabad hasznalnia...
Azonban ne feledjuk, hogy a miniszterek, es egyeb fomuftik okoztak mar
nagyobb balesetet is... Ertem ezalatt a rendori felvezetest igenylo
magasrangu politikust, aki akkora balesetet okozott, hogy az egyik kisero
motoros meghalt.
Udv, DjPaci
U.I.: En nem szeretnek ezzel egy ujabb flamet itt a levlisten, mint mar
joparszor elofordult, igy a levelek johetnek maganba.
+ - No limit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szegasztok!

Nem tom', ti hogy vagytok vele, de en kifejezetten ruhellem ha 160-nal
a pofamba hazudnak. Plane ha ezt az egyik kedvenc listam segitsegevel
teszik.

>> > > A Trabant szabalyosan haladt Boglar felol Fonyod fele.
>> > Hosszu kocsisor kovette. Nem elozte meg senki, mert 60-as tabla es
>> zarovonal vedi akanyarodni szandekozot ezen a veszelyes szakaszon.
> Mar tobb szaz meter ota lassitott, kinnt volt az iranyjelzoje, balra
Ha tobb szaz meter ota (Sic!) lassitott volna,
akkor reg az egesz kocsisor megelozte volna, plane ha szabalyosan (=80
km/h) halad es errol lassit. Masreszt, a zarovonal is tobb szaz meteres volt, a
 60-as
tabla is tobb szaz meteren kinn volt? Bizony nem.


> szandekozott nagy ivben lefordulni a hetesrol, ott, a keresztezodesben,
> ahol a zarovonal veget er.Az Audi irtozatos sebesseggel vegig elozte a
>> > gepkocsioszlopot. A fordulo trabit telibe kapta. A 300! meteres
> feknyom alapjan a zsaruk 165-180 km/oras utkozosebesseget
> allapitottak meg.
Hat ha az utkozosebesseg 165-180 km/h, es elotte 300m-es feknyom  van
akkor bizony egy verbo 250km/h feletti sebesseget (0.5 Mach) kell
felteteleznunk a 7-es fouton
(ritka az ilyen A6-os a magyar kormanyban, sot meg a gyar sem igen tud
rola (kivetel talan S6 ;) ) )
ahol a sofor eszrevette hogy nicsak egy Trabi
epp kanyarodik, most fekeznem kell. Arrol nem is beszelve, hogy meg
egy ilyen teoretikus max. sebesseg eseten is (250 km/h=70 m/s) kb 4,5 sec kell 
ahhoz
hogy elerjen az elagazasig, ami alatt a szegeny fiu mar reg bevette
volna a kanyart.

> Az Audi 150 meteren maga  elott tolta a
Nahat, tisztara mint egy vasuti szerencsetlenseg.... es utana megallt
es engedelmesen az arokba dolt es fejreallt.

>> > > roncsot, a ket szerencsetlen osszezuzva kizuhant a roncsbol
>> > a foldre. Az Audi fejre allt. Mukodtek a legzsakok, a sofor nemi
>> > karcolast szenvedett,sokkosan nyilatkozott a TV2-nek is, a
> riporter kerdesere o csak 130 km-es sebesseget mondott.
A g@ci!!!!  165-180-nal utkozott, fejreallt, es csak nemi karcolast
szenvedett??? Meg szerencse hogy a TV2-mar egybol ott volt, es ezek
utan a sokkos allapotban levo serultet meg gyorsan megnyilatkoztatta.
Csak egyszer tudnam ket karjaim koze szoritani azt a derek riportert,
es megrazni a kezet, hogy minden aldozatot meghozva tajekoztatja a kozvelemenyt
.
Na de ez mar off-topic... :(

> A miniszter
> agyrazkodast szenvedett es  eltort a jobb karja 3 helyen. Felesege az
> arcan serult konnyebben. Kisvartatva megjott a mentohelikopter,
> amely a minisztert es nejet tanuk allitasa szerint a helikopteres mentos
> tiltakozasa ellenere, a miniszter kovetelesere a Kutvolgyibe repitette.
Nohat, erdekes. Mas tanuk pedig azt mondjak (+miniszter), hogy elobb a
Trabant utasait lattak el, es szalitottak el. Az mar csak kis nuansz,
hogy Nogradit a Fiumei uti, Orszagos Traumatologiai Kozpontba vittek.


> A csurgoi lanyt a mentos kovetelesere vegul megis felvettek es letettek
> Kaposvaron a korhazban, ahol tobb muteten esett at, allapota most is
Tettek egy kis kiterot Kaposvar fele, az ellenkezo iranyba, mi?



>> > > Joval kesobb megjott a mentoauto es az osszezuzott fiut
> Marcaliba vitte, ahol NINCS baleseti sebeszet. Mutet kozben meghalt.
>> Kozben a helyszinre ert Sinkovics ezredes, megyei kozlekedesi fozsaru.
Magyar hangja Kern Andras?

> A felvett helyszinelesi jegyzokonyveket begyujtotte, zsebregyurte es minden
>> > > sajtonak, tv-nek azt nyilatkozta, hogy a vizsgalat szerint a trabantos
>> > > szabalytalanul, iranyjelzo nelkul elebe fordult a megkulonbezteto
>> > > jelzeseit szabalyosan hasznalo, nyolcvan kilometernel valamivel
>> > gyorsabban kozlekedo Audinak. Szemtanuk allitasa szerint nem hasznalt
> szirenat, csak a kek feny villogott a tetejen.
Masok meg azt mondjak, hogy meg fejreallasa utan is ment a szirena az
Audiban....


>> A tv2-ben es az RTL-en nyilatkozott egy ovatos, idosebb helybeli
Nahat, nahat. Talan az Ordacsehi elagazas remeteje?
> szemtanu, aki kimondta, hogy szabalyosan, iranyjelzovel fordult a trabant.
>> > > Az ejjel ismeretlenek bevertek az ablakait.
Ezek biztos a bekaruhas jugoszlav kommandosok voltak, nem?

>> > > Ez Magyarorszag, a 2000. ev vegen.
Ez a szellemi nivo, 2000 vegen, valoban elkeserito.

> 
> Holgyeim es Uraim! Sajnos ez akar igaz is lehet.No Comment.
Nem, itt inkabb az a baj, hogy ekkora meretes allatsagon igy felhuztam
magam. Gondolkodni kene egy kicsit, mielott valamit esz nelkul beirunk
egy listara.

Amugy nem akarom en a miniszter (soforje) erdemeit kisebbiteni, ezt
majd a vizsgalat eldonti es "jutalmazza". SZVSZ 1 Nagy gyoker allat volt.
Alapbol mindenesetre nem vetnem el azt a
kimenetelt hogy a Trabant vezetoje nem a KRESZ betu szerinti
betartasaval kanyarodott(reszben felelos), de a baleset eloidezoje a miniszteri
 szgk
vezetoje volt. A minisztert viszont nem tudom milyen ertelemben
tartjak egyesek a balesetert felelosnek, nem o vezette az autot. A
sofor (plane ha hivatasos) felelossege ugy vezetni, hogy ne idezzen
elo balesetet, akarmit ugral a fonok a hatso ulesben. Nagyon
egyetertek abban, hogy rendori felvezetest kell kerni, es az
allamtitkar-kepviselo, stb., ne kaphasson sajat hasznalatra
megkulonbozteto jelzest.

Ja es meg egy, szm irta esetet egy Audi A8-cal, Solymarnal. Javitsatok
ki ha tevedek de a CD-s rendszam hazankban akkreditalt diplomatak
autojan talalhato meg (Consul Diplomatique), es nem (feltetlenul) a magyar
kormany jarmuveit jeloli.



Udv,

    Mark
  
                      mailto:
+ - Audi Vs. Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem azert itt van az eb elhantolva: 

(remelem a sofort a 2.bekezdes alapjan evekre lecsukjak !!!)

Udv:  Marczi

Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek
49. § (1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó 
berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a 
feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és 
vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük 
biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok 
azt indokolttá teszik.
(2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen 
használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót 
biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti 
jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt 
rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha 
magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a 
személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és 
meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az 
akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.
(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek 
találkozása esetében - egymás közti viszonyukban - az 
általános szabályok az irányadók.
(4) A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen 
áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni kell. 
Megkülönböztető hangjelzést álló járművön használni nem 
szabad.
(5) A megkülönböztető jelzéseket használó gépkocsit 
tompított fényszóróval lakott területen belül nappal és jó 
látási viszonyok között is ki kell világítani.
BH1985. 48. A megkülönböztetett jelzéseket használó jármű 
vezetője súlyos szabályszegésének - mint a baleset 
bekövetkeztében közreható oknak - az értékelése a büntetés 
kiszabása során [Btk. 89. § (1) bek., 187. § (2) bek. b) 
pont, KRESZ 49. § (2) bek.].


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Audi vs trabant ( 10 sor )
> Idopont: Mon Oct 30 14:04:14 EST 2000 AUTO #913
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Mi a velemenyetek a szombati balesetrol? Ami a kozlekedesi
> miniszterrel tortent.

Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem
kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog!
Volt ilyen balesetem. Egy autobusz oldalaban kotottem ki.
Egy volt osztalytarsam meg az occse majdnem meghalt, mert
motorral utkoztek egy Wartburg oldalaba.
Sajnalom a Trabist, de o volt a hibas.
Udv: Po:li
+ - Buick (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Ma hallgattam a mester unalmas szoveget a szervizben mikor betert egy
Buick Regal muszaki vizsgara. A csoport fele egybol atugrott az akna
masik felere, szegeny oreg mar csak a falaknak magyarazta, hogyan kell
a fenyszorokat allitani.
Nem mindennapi kocsi volt az biztos. Szemely szerint egy hasznalt nemet
kocsit habozas nelkul odaadtam volna erte.
Amit megtudtam a kocsirol a papirjaibol meg korbejarva:
3.8 litres turbo V6 Otto motor, '79-es evjarati, a csomagtarto korul a
festek le volt kopva, nagy meglepetesemre az egesz kaszni galvanizalt
badogbol keszult, a gumik kullos felnikre rakva (rulez), bazi nagy hely
a kocsiban (2 ajtos sport coupe), egyszeru muszerfal (olyan amilyennek
lennie kell), automata sebvalto (ka'r), az ulesek valami piros
barsonyszeru anyaggal bevonva.
Egy kolyok hozta be a kocsit, abszolut fogalma sem volt, milyen ertek
errefele egy ilyen jargany.
Egy fel orat nezegettem, aztan nagy nehezen elmentem, mert mar nem
birtam, csepegett a nyalam.
Masik tortenet: szombaton este nem volt mit csinaljak, megtoltottem ket
ures 2 literes kolas flakont sorrel egy kocsmaban, aztan elementem egyik
haveromhoz aki ejjeli bakter egy nyomdaban.
Ejfelkor jon a tulaj felesege, egy Ford Probe-ban, hogy valami faxot
kell elkuldjon. Ahogy behajtott ezzel a masik alomautoval az udvarra,
ahogy kinez az a kocsi, valosaggal a szivem megszakadt. Ha az enyem
volna nem adnam en az asszony kezere ezt az ekszert. Egyaltalan nem
erdekelte, hogy az egyik ego ki van egve, az elejet majdnem
leszakitotta mikor bejott az udvarra, a kocsi tele utesekkel.
Az ilyeneknek minek miert nem vesznek inkabb Matizt vagy Cielot
(Magyarorszagon Nexia). Ez nekik valo auto, legalabb ha osszetorik nem
sajnalja senki sem.
Ma aztan vegleg meggyozodtem, hogy tenyleg a regi a rulez, tobbe az
ujra nincsen szemem mig a muanyag dominal.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.1
+ - :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>> Egy olyan progi, amivel telepjarokkal lehet versenyezni. Nem, nem
>> olyan, hogy mesz egy alaguban, ahol a plafonon felhos textura van.
> 
> terepjaro
Thx. Igaz....
Egyebkent kiderult, hogy magyar fejlesztes.

Nagykekesi Arpad
 Blue ENTER Bt
Mob: +36-30-9544-480
WEB: http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - Audi VS Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Sajnalom a Trabist, de o volt a hibas.
Nekem is volt ilyen balesetem: egy kiskocsit eloztem, ami hirtelen
befordult balra. Ott a masik felet hoztak ki hibasnak. De: en csak
egy kocsit eloztem. Nem ugy van a Kresz, hogy kocsisort nem lehet
elozni? Ismertem valakit aki hasonlo szituban, de kocsisor elozese
utan kapott el egy masik autot. Ott viszont az elozot hoztak ki
hibasnak....

Nagykekesi Arpad
 Blue ENTER Bt
Mob: +36-30-9544-480
WEB: http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - Fw: [gsmhungary] off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt a levelet most kaptam, kicsit elgondolgottato.


----- Original Message -----
From: Product Audit >
To: >; >
Cc: >
Sent: Tuesday, October 31, 2000 11:01 AM
Subject: [gsmhungary] off




Sziasztok !

Kicsit elgongolkoztato ...........



   No comment!!

   Bizonyára hallottátok, hogy a közlekedési miniszter Audija nem messze
tölünk
széttrancsírozott egy trabit a benne ülö fiatal sráccal és  leánnyal
egyetemben.
A fiú 21 éves volt, a kisebbik fiam barátjának öccse. Ifjú jegyespár.
 Meghallgattam a hírt a Kossuthon, aztán megnéztem a TV2-n, az RTL-en,
    végül az M1-en. Utána ma a kisebbik fiam beszélt az egyik volt
osztálytársával, aki ma közlekedési rendör és az esetnél helyszínelt.
 A végsö konklúzió megdöbbentö és elkeserítö!
    Vagyis a tények:
    A Trabant szabályosan haladt Boglár felöl Fonyód felé. Hosszú kocsisor
követte. Nem elözte meg senki, mert 60-as tábla és záróvonal védi a
kanyarodni
szándékozót ezen a veszélyes szakaszon. Már több száz méter óta lassított,
kinnt
volt az irányjelzöje, balra szándékozott nagy ívben lefordulni a hetesröl,
ott,
a keresztezödésben, ahol a záróvonal véget ér.
   Az Audi irtózatos sebességgel végig elözte a gépkocsioszlopot. A
    forduló trabit telibe kapta. A 300! méteres féknyom alapján a zsaruk
165-180
km/órás ütközösebességet állapítottak meg. Az Audi 150 méteren maga elött
tolta
a roncsot, a két szerencsétlen összezúzva kizuhant a roncsból a földre. Az
Audi
fejre állt. Müködtek a légzsákok, a soför némi karcolást szenvedett,
sokkosan
nyilatkozott a TV2-nek is, a riporter kérdésére ö csak 130 km-es sebességet
mondott. A miniszter agyrázkódást szenvedett és eltört a jobb karja 3
helyen.
Felesége az arcán sérült könnyebben.
    Kisvártatva megjött a mentöhelikopter, amely a minisztert és nejét tanúk
állítása szerint a helikopteres mentös tiltakozása ellenére, a
    miniszter követelésére a Kútvölgyibe repítette. A csurgói lányt a mentös
követelésére végül mégis felvették és letették Kaposváron a kórházban, ahol
több
mütéten esett át, állapota most is válságos. A rendörök szerint nem fog
életben
maradni.
   Jóval késöbb megjött a mentöautó és az összezúzott fiút Marcaliba
    vitte, ahol mütét közben meghalt.
    Közben a helyszínre ért Sinkovics ezredes, megyei közlekedési fözsaru.
    A felvett helyszínelési jegyzökönyveket begyüjtötte, zsebregyürte és
minden
sajtónak, tv-nek azt nyilatkozta, hogy a vizsgálat szerint a
   trabantos szabálytalanul, irányjelzö nélkül elébe fordult a
    megkülönbeztetö jelzéseit szabályosan használó, nyolcvan kilométernél
valamivel gyorsabban közlekedö Audinak.
    Szemtanúk állítása szerint nem használt szirénát, csak a kék fény
    villogott a tetején. Este a minisztérium sajtószóvivöje a tv-knek azt
nyilatkozta, hogy a miniszter kifejezett kérése volt, hogy a trabantos párt
vigyék helikopterrel, de a mentösök az ö állapotukat ítélték súlyosabbnak!!!
    A tv2-ben és az RTL-en nyilatkozott egy óvatos, idösebb helybéli
    szemtanú, aki kimondta, hogy szabályosan, irányjelzövel fordult a
   trabant. Az éjjel ismeretlenek beverték az ablakait.
    Ez Magyarország, a 2000. év végén.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eddig a story ........


No comment!!





-------------------------- eGroups Sponsor -------------------------~-~>
eLerts
It's Easy. It's Fun. Best of All, it's Free!
http://click.egroups.com/1/9699/11/_/_/_/972986340/
> ---------------------------------------------------------------------_->

To unsubscribe from this group, send an email to:

+ - Audi vs Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Keresztezodesben szerintem lehet elozni, ha vedett, gondolom itt inkabb
>arra gondolsz, hogy balra kanyarodot balrol nem szabad. Azt viszont sajnos
>konnyen el tudom kepzelni, hogy megkulonbozteto jelzessel megengedik. :(

Megkulonbozteto jelzessel mindent szabad csinalni,
kiveve balesetet.

>Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem
>kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog!

Es elozes elott nem kell egy-ket dologrol meggyozodni?
Peldaul nem kezdett-e valaki balra kanyarodasba?

SZVSZ a trabis meg be is nezhetett e tukorbe. Lehetett-e
latni a tukorbol, hogy tobb szaz meterrel hatrebb, a kanyar elott
kozeledik egy amokfuto? Ha olyan kozel lett volna az Audi,
a Trabinak nem lett volna ideje elefordulni.

Es miert mondtak eloszor, hogy a Trabi az alarendelt utrol
kanyarodott jobbra kis ivben a foutra? Nem latta senki
mi tortent?

OFF-
Kivanom a miniszter urnak, hogy gyogyuljon meg
mihamarabb a keze es elso dolga legyen a lemondasanak
megirasa.
ON-

(Latod VD, a miniszter ur komolyan veszi a Trabantok
kivonasat a forgalombol.)

Bocs,

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Elado 84-es Escort 1.3 GL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ford Escort GL '84-es evj. 1300cm3-es (69 LE) 3 ajtos, ezustmetal elado.
Extrak: gyari hatso szarny, taviranyitos riaszto centralzarral, radiosmagno
4 hangszoroval, uj gumik.
Iranyar: 350e Ft.
Erdeklodni lehet:  vagy 06-30-224-7100
+ - Re: Csaladtagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

Hi,

>Pl. Sokan mondtak hogyha en elutnem a gyerekuket, akkor nem sokaig maradnek
>eletben. Ezt meg meg is ertem. De ha neadjisten egyszer szabalyos
kozlekedes

Ez nalad SCI-FI ; a valosagban elo sem tud fordulni ....!
"vadcoca es a szabalyos kozlekedes" viccnek is rossz! :-)
Kar hogy nem vagy tisztaban a mindenkori kornyezeted korlataival, talan
akkor elofordulna, hogy meglatnad a sajatjaidat is.
Hmmm, ez is SCI-FI.

    ROB.
+ - uj autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Mi a velemenyetek uj auto vasarlasnal a kovetkezo tipusokrol?

 -Skoda Fabia
 -Peugeot 306
 -Daewoo Lanos

 Mindegyik tipusrol minden tapasztalat, benyomas, velemeny erdekelne.
Nem tudjatok a Skoda Fabia kombi valtozata mikor jelenik meg itt
Magyarorszagon?

Elore is koszi!

Udvozlettel,
         Domika
_______________ _____ ____ __ _
#mail: 
#web : http://www.kaposhir.hu/domika
+ - Re: Re:miniszter-baleset*** HIX AUTO *** #913 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re:miniszter-baleset ( 39 sor )
> Idopont: Mon Oct 30 05:16:14 EST 2000 AUTO #913
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Mert ha valaki nem tartja be a szabalyokat, azert en meg nem szeretnek
meghalni elsobbsegem tudataban ...

Ez a lenyeg. Szidjuk a bunko parasztokat, anyazzunk, DE annyira sose menjen
fel a pumpa, hogy ezt itt fent elfelejtsuk...

udv,Akos
+ - baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > Mi a velemenyetek a szombati balesetrol? Ami a kozlekedesi
> > miniszterrel tortent.
> Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem
> kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog!
Ez igy van, de nem keresztezodesben!!!   Keresztezodesben TILOS
elozni (zarovonalon is), es a keresztezodesben kanyarodonak nem kell 
szamitania arra, hogy elozik (sajnos erdemes szamitania, mint latjuk, 
mert van egyket barom, aki ott is eloz).  Ha valaki megis eloz (pl. 
megkulonbozteto jelzessel), akkor fel kell keszulnie arra, hogy 
ezzel meglepetest okoz...  A miniszter/sofor erre nem keszult, 
hanem eppen ellenkezoleg. Sot, azzal hogy ennyire gyorsan ment, 
kizarta me'g a lehetoseget is annak, hogy ennek a meglepetesnek a 
hatasait ki lehessen vedeni...

>   En ugy tudom, hogy a megkulonbozteto jelzeseit hasznalo 
> jarmu akkor _mehet_, ha ezzel _szemely_ es _vagyon_ nincs 
> veszelyeztetve.
Ez pedig olyan dolog, hogy mindig utolag derul ki...  :-((
Ha nincs csatt, kialakul a teves meggyozodes: "lehet itt menni ezerrel, 
keremszepen".  A baleset bizonyitja, kialakult.
Ha meg baleset van, akkor meg vagy belatjak, vagy nem.

> Masreszt en azonnal leszereltetnem a villogot es a szirenat minden
> kocsirol. Megkulonbozteto jelzest csak a mentok, a tuzoltok es a
> rendorok hasznalhassanak, a tobbi baromnak nem kell. Ha annyira siet,
> kerjen rendorsagi felvezetest. ... Induljon idoben.
Egyetertek!   
(De hat persze egyre jobban jonnek a valasztasok, egyre jobban kell 
epitgetni a kapcsolatokat, ezert aztan akit csak ismernek, azt meg kell 
latogatni, akar csak "kozuti csomopont" atadasa urugyen is...)

> Mondjuk, ahogy en gondolom, meg amennyire emlekszem
> (seregben mentoztem egy ideig), fokozott korultekintest igenyelt volna a
> keresztezodesen torteno athaladas. En pl. lassitottam volna a miniszteri
> sofor helyeben, hogy valamelyik tokfej a sorban nem akar -e balra
> kanyarodni, anelkul, hogy a tukorbe nezne, esetleg suket, uvolt a kocsiban
> a zene, ezert nem hallja a szirenat. 
Erol van szo!!!!!!!!!    Neki, mint az orszag egyik elenjarojanak, jo peldaval 
is 
elen kellene jarnia (nem csak pl. hatalomban + fizetesben, juttatasban)...
Azaz figyelnie/figyeltetnie kellene az uton mindenkire, beleertve azt is, aki 
te'veszt !!!!!!!!  Plane, mint _kozlekedesi_ miniszter (mar csak a sajat es 
pont a kozlekedesi tarca imagoja erdekeben is...).

> Eleg nehez egyertelmuen donteni a helyzetben, mert ahogy lattam 
> meg ismerem a helyszint, a keresztezodes elott zarovonal van. Ezt 
> viszont egy megkulonboztetett jelzest hasznalo jarmu atlepheti, 
> elozhet, annyival megy, amennyit jonak lat stb. 
A sofor kb. annyit lat(hat) jonak, amit mondanak neki...  Neki ugyan van 
fogalma a kockazatrol, amit vallaltak, de azt mondtak neki, hogy 
kockaztasson...  Nem jott be...   Ehhez kepest persze a soforon verik le
a balhet...  
Ami erzesem szerint felig jogos, ui. ha a 300 meteres feknyombol 150
az utkozes elott volt, akkor 
1. ha tenyleg 160-nal jott, akkor ritka hulye, ekkora tempoval elozni.
2. ha tenyleg 160-nal jott, akkor ritka hulye, mert elnezte a leagazast is,
tul keson kezdett el satufekezni. 
3. ha mar fekezett, sejtette, hogy hibazik.
4. tenyleg kb. 120-130 korul mehetett az utkozes pillanataban, 150 m-es 
ABS-es fekezes utan.

> Meg azt is feltetelezem, hogy a trabis srac abban a hitben, hogy ott
> zarovonal van, tutira nem nezett be a tukorbe, abban a hiszemben, hogy a
> vonalon ugysem eloznek, csak szembol nezte, hogy tuti -e. SZVSZ mindket
> sofor hibas volt, kerdes, hogy kinek mit hoznak ki vegeredmenyben. De a
> sracot ez mar sajnos nem vigasztalhatja ...
Eleg szomoru, hogy a zarovonal mar nem ved.  Mindig vannak kivetelek, 
akik atlepik, es vannak kivetelek, akiknek ezt "szabaly" teszi lehetove.
Sajnos nem kepesek ezt esszel tenni.

> Sajnalom a Trabist, de o volt a hibas.
Szegeny hozzaszokott a sajat tempojahoz. Azt gondolta, vedi a 
zarovonal...  Azt hiszem, hogy nem nezett a tukorbe... Mikor mar 
kanyarodott, pont odaert az Audi...  
Nem gondolt arra, hogy a 60-as tablanal lesz valaki olyan barom, hogy
130-cal (eredetileg meg 160-nal, plane!!) jon...   Sajnos volt olyan... 

Udvozlettel

Andras
+ - Re: Taviranyitas + futoventillator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Laci!

A AUTO 0913-ban irta :
>Erdeklene meg olyan futoventillator, ami 12V-rol
>mukodik. Tehat ventillator futoszallal. Kulso
>kivitelu kene, tehat nem beepitheto, de beepitheto
>sem baj. Tulkeppen az utaster felmelegitese lenne
>a funkcioja. Ilyet valahol lehet kapni?

A foti Coraban lattam ilyet, de a Homasita forgalmazza, ugyhogy
naluk is erdemes megnezni. Ez egy videokazettanal valamivel
kisebb objektum, amiben van egy futoszal meg egy venti. 3800
korul van az ara (a Coraban). Kulso, tehat peldaul muszerfal
ala szerelheto fel.

Egyebkent ugy erzem, hamarosan az en Trabikam is kap egy ilyen
"muszert" :-)


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - re: zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok, szia Zoli!

>Kulonben azt veszem eszre, hogy akinek volt Zastija, az sosem szidja,
>akinek meg nem volt, az sokszor tevedesek aldozata.

nekem volt, es megis szidom:) 14 evesen vettem, 1 evig ok volt, aztan elojott
rajta minden.:(

bye : Hende Roland

mailto: 
+ - r19 tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

 keresere irok a tapasztalataimrol r19 ugyben.
ez 1 1991-es r19 gts. 1721ccm, kozponti befecskendezos, 73LE. 107k km van
benne.  az auto kenyelmes, gondom a tetoablakkal van(ez mar volt szerelve
mielott megvettem, csak nem szakszeruen), es a gumi vizcso repedt el.
az eredeti kipufogot kicsereltem mert kifujt. a fogyasztasa varosban 8-9l(nyar)
,
9-10l (tel), varoson kivul 6.5-7.5l. ez szerintem egy ekkora, es ennyi idos
motortol nem rossz. en kedvelem de jovore szeretnek venni valamilyen hasonlo
koru dizel volvot (4xx 7xx) ezekrol tapasztalat?

bye : Hende Roland

mailto: 
+ - Bal eset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog!
>Volt ilyen balesetem. Egy autobusz oldalaban kotottem ki.
>Egy volt osztalytarsam meg az occse majdnem meghalt, mert
>motorral utkoztek egy Wartburg oldalaba.
>Sajnalom a Trabist, de o volt a hibas.

Vegulis igen, hiszen a hulye barma nem gondolta (hiszen nem lathatta, 
160-nal 6 auto elozese nem tobb mint 1 sec, foelg hogy a tobbi auto ka 
trabi utan mentek igy azok max 40-et halahattak logikusan gondolva) hogy 
150-el a zarovonalon jon egy auto olyan sebesseggel hogy hiaba kezdi el a 
kanyarodast befejezni nem fogja tudni.

Ant
+ - Futoszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1. Koszonom a segitoszandeku emileket a szakadt szalu futoszal ugyeben.

2. Sikerult megtalalnom a szakadas helyet, bar eppen nem azt kerestem.
Pakoltam
a csomagtartoba es ramkoszont kozben valaki. Ahogy felneztem, a nap pont a
kepembe sutott es igy _atvilagitotta a futoszalakat_. Epp morgolodni
kezdtem, mikor meglattam, hogy a nem mukodo szalon egy helyen kb. 2 mm-es
vilagosabb resz van. S ott volt a szakadas. A legszebb, hogy eddig azert nem
lattam, mert a rajta levo fedo lakk - vagy mi a szosz - ep, csak alatta van
megszakadva a szal.

Udv, Bazsi.

+ - astra nyikorog (allitolag generator) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Lenne itt egy nagy kerdes. Mostanaban a swift inkabb az astrara 
van cserelve (C14NZ, 1994 feb, 60 LE, legfapadabb kiadas, 82000 
km)

Rendszertelen idokozokben eszbonto sikitas hallatszik a 
motorterbol. Eloszor arra tippeltem, hogy az ekszij csuszik, de 
jobban belegondolva ahhoz brutalisan hangos.
Opel szervizben azt mondtak ra, hogy az ekszijjal minden oke, 
megfeleloen feszes (amugy egy eve sincs, hogy cserelve lett) 
viszont a generator beteg, fel kene ujittatni (merthogy az uj k draga)

Lehet, hogy a generatornak legyen ilyen hangja? A vicc benne, 
hogy menet kozben egyszercsak megszolal, aztan elhallgat.

Ha szerintetek tenyleg ez a hiba, akkor rogton ajanlhattok embert, 
aki ocson megcsinalja, vagy ha van a korzetben totalkaros nem tul 
oreg astra (azert a bontoban nem bizom annyira), akkor irjatok.

Koszi

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: 1/lesifoto 2/ki a hunyo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Ilyenkor ki a hunyo, ha csatt van?

Te. 

Neki a teljes utvonalon elsobbsege van. Az igen gyenge suly a merleg
serpenyojeben a birosagnal hogy indexeles nelkul valtott savot
hirtelen. 
Sajnos emiatt en is csak halal biztos helyzetre megyek ki a
foutvonalra, mert mindig akad egy majom amelyik savot valtogat
hirtelen.

Istvan
+ - Re: Punto vagy Fabia ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Szoval a kerdes komoly, melyiket valasztanatok az alabbi kettobol:
>Punto 1.2, 60 PS, 5 ajtos, ABS, 2 legzsak, szervo
>Fabia 1.4, 68 PS, 5 ajtos, ABS, 2 legzsak, szervo

Szerintem vedd azt amelyik jobban tetszik de menj veluk 1-2 kort.

Par napja beultem a baratom 1.4-es Fabiajaba, de nem voltam elajulva
tole. Olcso muanyagok, nem tul sok fantazia a belso terben. 

A motorja a regi 1.3-as Skoda motor 1.4-esre felfurva, de attol meg
lehet jo is.

Amugy a kategoriajanak megfelelo auto. Szerintem komolyabb kulonbsegek
nincsenek koztuk, leszamitva az egyeni izlest. A Punto motorja biztos
porgosebb.

Istvan
+ - Audi vs. Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem
:> kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog!
:> Volt ilyen balesetem. Egy autobusz oldalaban kotottem ki.
:> Egy volt osztalytarsam meg az occse majdnem meghalt, mert
:> motorral utkoztek egy Wartburg oldalaba.
:> Sajnalom a Trabist, de o volt a hibas.

No-no...  Arra is szamitani kell, hogy valaki a zarovonal ellenere
tobb, mint masfelszeres sebesseggel meg fog elozni ?

Kulonben igaz a felvetes, valoban hatra kell nezni...

Ha belegondolok, akkor ilyen alapon komolyan szamitani kell 
az autopalya kozepso sovenyet attorok szembejovetelere is, 
hogy a sebesseget megfeleloen tudjuk megvalasztani... :-)

Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Nasfay Zoli Zastija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zoli!

En egyetertrek veled.
Szerintem a gond az, hogy sokan nem is ultek Zastiban.
Pedig nem egy rossz kis auto!

Kezdve azal, hogy jol vezetheto, komfortos, tenyleg scendes. Porogos a
motra is. Es izom futes van benne. Nagyon nagy forrosagot lehet csinalni
benne pillanatok alatt telen is. Nagy a kesztyutartoja, mit is rhatnek
meg rola.

En eletemben ketszer ultem egy olyan jo 10-envalahanyeves peldanyban.
En kellemeset csalodtam benne. A motor amugy ha jol tudom fiat liszensz.
De azt hiszem az egesz auto. Javitsatok ki ha nem jol tudom.

Szoval a Zastit lehet komaznmi, nem komazni, de aki meg nem ult benne,
az nem tud korrekt velemenyt adni rola.

Teeby
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --
+ - Dani es az o fw-olt levele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Dani!

>Holgyeim es Uraim! Sajnos ez akar igaz is lehet.No Comment.
>Üdv Mindenkinek: -Dani-

Dani ne izgulj...
Nem tudom ez a tortenet igaz-e. De biztos forrasokbol tudok hasonlo
torteneteket, amik igazak.
Sajnos, igy feltetelezem, hogy ennek is nagy valosagalapja van. Sajnos.
De ha netan lehet demonstralni az ugy erdekeben, en szivesen reszt
veszek. Ami sok az mar sok.

Es a radioban az eset utan ennyit mondtak be. A Trabantosok valsagos
alapotban vannak, a miniszter sulyos serulest szenvedett, eltort a karja
tobb helyen.
Es itt jon a no comment... :(((

Teeby
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --
+ - Gyaloglas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En oszinte leszek, gyalogoskent valami agressziv vadbaromkent
viselkedem. Lelepek a zebrara ugy, hogy tudataban vagyok annak, hogy ha
megkezdtem az atkelest akkor az adott oldalon elsobbsegem van.
Es nem kimelek semmifele szemelyautot, sot a nyugatiakkal szoktam
probalkozni. A noket nem nagyon tesztelem, mert veszelyesek. A nagy
autokrol meg mindenki tudja, hogy nem igazan a rovid fekutjaikrol
hiresek. Oreg legrendszer rulez. :)))

Egyszer jartam is igy. Ki szeretnem kerni a velemenyeteket az ugyben.
Gyalogoskent leleptem mikozben egy auto kanyarodott az en oldalamon.
Termeszetesen gyalogatkelo helyen tettem. Erre az egyre kenyes vagyok.
Mert nem rohangalok az uttesten csak ugy.
A kedves nyugati baratunk szepen megallt ahogyan azt illik, mert nem
magyar volt. Nagy lakokocsival egy Citroen XM. (minek ahhoz
lakokocsi...)
Aztan az omogotte jovo fitschur mar nem tudott megallni, gondolta indul
a menet gazt neki.
Namarmost az eset apropoja nem ez, hanem az, hogy en siettem a dolgomra
es tovabbmentem. Termeszetesen a csattanast hallottam olyan 3-4 m-rol.
De ugyereztem a hibas nem en vagyok, kozom nincs a balesethez.
A ket autos ugye.
En es a Citroenes szabalyosak voltunk mindketten. Az utolso macskajanos
nem volt az. Az esetbol csak a Citroenest sajnaltam. Szegeny mar biztos
hazafele tartott a nyaralasbol.

Most a kerdesem az hogy nekem ilyenkor kotelessegem lenne-e ottmrdni.
Hiszen sem reszese sem szemtanuja nem voltm az esetnek. En csak egy
csattanast hallottam.
Az erkolcsi vonatkozasokba szerintem ne mejedjunk bele, mert ugy jarunk,
mint a gyorshajtas meg reakcioido, meg a biztonsagos...szabalyos... stb.
temanal.

Udv
Teeby
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --
+ - Re: Audi vs trabant (#913) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azert arra is marha kivancsi lennek, hogy vajon _tenyleg_ ennyire kellett-e
> rohannia valahova annak a miniszternek, vagy csak ugy dontott, hogy o biza
> most siet. Az a gyanu feszkelte be magat piciny lelkembe, hogy az utobbi eset
> forog fenn. Bar ki tudja. Kiderulni most mar aligha fog.

Allitolag valamiert Foldvartol a 23 kilometeres tavolsag megtetele 40
percig tartott. Beugrottak a nagymamahoz?

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re: Audi vs trabant (#913) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Mi a velemenyetek a szombati balesetrol? Ami a kozlekedesi
> > miniszterrel tortent.
>
> Balra kanyarodas elott meg kell gyozodni rola, hogy nem
> kezte-e meg valaki az elozesemet. Ez alapveto dolog!

Ha egyaltalan lathatta az audit. Sofor szerint 130-cal jottek, akkor
lehetett az talan 160 is, mintha egyhe balkanyarban tortent volna a dolog,
akkor pedig lehet, hogy egyszeruen nem volt lehetseges az eszleles.

Sajnos nagy valoszinuseggel szegeny Trabis sracot fogjak hibasnak
kihozni.

  Ed
+ - Miniszter a trabi ellen? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 A kovetkezo keredesek merultek fel bennem:
 -- ha valaki kiadja a jelzest, hogy balra szeretne kanyarodni akkor azt nem
lenne szabad megelozni vagy nem?
 -- a nagy sebesseg miatt nem is eszlelhettek, a trabi szandekat az audiban?
 -- tudtommal meg a kek feny jarganynak sem lenne szabad 1000 egy
utkeresztezodesbe berohanni mivel
    nem valoszinu, hogy mindenki eszrevette. Szerintem ez szabaly is.
 
 Szerintem az esti megnyilatkozasa a rendorsegi szovivonek egyertelmuen
 azt bizonyitotta, hogy a miniszteri auto a vetkes, de mindent megtesznek
annak elkendozesere.

 Lakossagi kezdemenyezest nyujtanek be a parlamentnek, amelyben
meghataroznam, hogy
 a miniszterek utazzanak vonattal videkre. sokkal olcsobb lenne enm is
veszelyes es a MAV is
  pontosabb volna.

  Udvzolettel
  Vilmos
+ - Ez Magyarorszag, a 2000. ev vegen. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt kaptam kedden reggel:

Avagy nezze meg az ember, kivel karambolozik manapsag....





No comment!!







> > Bizonyara hallottatok, hogy a közlekedesi miniszter Audija nem messze

> > to>lünk széttrancsírozott egy trabit a benne ülo> fiatal sraccal es

> > leannyal egyetemben. A fiu 21 eves volt, a kisebbik fiam barátjának

> > öccse. Ifju jegyespar.

> > Meghallgattam a hírt a Kossuthon, aztán megnéztem a TV2-n, az RTL-en,

> > vegül az M1-en.

> > Utana ma a kisebbik fiam beszélt az egyik volt osztálytarsaval, aki ma

> > közlekedési rendo>r és az esetnél helyszinelt.

> > A végso> konkluzio megdöbbento> és elkeseríto>!

> > Vagyis a tenyek:

> > A Trabant szabályosan haladt Boglar felo>l Fonyod fele. Hosszu kocsisor

> > követte. Nem elo>zte meg senki, mert 60-as tabla és zarovonal vedi a

> > kanyarodni szandekozot ezen a veszelyes szakaszon. Már több száz meter

> > ota lassitott, kinnt volt az iranyjelzo>je, balra szandekozott nagy

> ivben

> > lefordulni a hetesro>l, ott, a keresztezo>desben, ahol a zarovonal véget

> > ér.

> > Az Audi irtozatos sebesseggel vegig elo>zte a gepkocsioszlopot. A

> fordulo

> > trabit telibe kapta. A 300! meteres féknyom alapján a zsaruk 165-180

> > km/oras ütközo>sebesseget allapitottak meg. Az Audi 150 meteren maga

> > elo>tt tolta a roncsot, a két szerencsétlen összezúzva kizuhant a

> > roncsból a földre. Az Audi fejre állt. Mu>ködtek a legzsakok, a sofo>r

> > nemi karcolast szenvedett, sokkosan nyilatkozott a TV2-nek is, a

> > riporter kerdésére o> csak 130 km-es sebesseget mondott. A miniszter

> > agyazkódást szenvedett és eltört a jobb karja 3 helyen. Felesege az

> > arcan serült könnyebben.

> > Kisvartatva megjött a mento>helikopter, amely a minisztert és nejét

> tanuk

> > allitása szerint a helikopteres mento>s tiltakozása ellenere, a

> miniszter

> > követelesere a Kutvölgyibe repitette. A csurgói lányt a mento>s

> > követelésére végül mégis felvették és letették Kaposváron a kórházban,

> > ahol több mu>téten esett at, állapota most is valságos. A rendo>rök

> > szerint nem fog életben maradni.

> >

> > Joval keso>bb megjött a mento>autó és az összezúzott fiút Marcaliba

> vitte,

> > ahol mu>tet közben meghalt.

> >

> > Közben a helyszinre ért Sinkovics ezredes, megyei közlekedési fo>zsaru.

> A

> > felvett helyszínelési jegyzo>könyveket begyu>jtötte, zsebregyu>rte és

> > minden sajtonak, tv-nek azt nyilatkozta, hogy a vizsgálat szerint a

> > trabantos szabalytalanul, irányjelzo> nélkül elebe fordult a

> > megkülönbezteto> jelzéseit szabályosan használó, nyolcvan kilométernél

> > valamivel gyorsabban közlekedo> Audinak.

> > Szemtanúk allitása szerint nem hasznalt szirenat, csak a kek feny

> > villogott a tetejen.

> >

> > Este a miniszterium sajtoszóvivo>je a tv-knek azt nyilatkozta, hogy a

> > miniszter kifejezett kerese volt, hogy a trabantos part vigyek

> > helikopterrel, de a mento>sök az o> allapotukat iteltek sulyosabbnak!!!

> >

> > A tv2-ben és az RTL-en nyilatkozott egyovatos, ido>sebb helybeli

> > szemtanu, aki kimondta, hogy szabályosan, irányjelzo>vel fordult a

> > trabant.

> >

> > Az ejjel ismeretlenek beverték az ablakait.

> >

> > Ez Magyarorszag, a 2000. ev vegén.

> >

>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS