Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 824
Copyright (C) HIX
2000-08-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Gabriel gatlok (mind)  33 sor     (cikkei)
2 indexeles, park.dij, fogy.tars., NO FEAR?, 140, sullyes (mind)  77 sor     (cikkei)
3 Paks, Dombori, Solt (mind)  36 sor     (cikkei)
4 Jobboldal - baloldal (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Tanulmany (mind)  72 sor     (cikkei)
6 Re: Jobboldal - baloldal (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Audi A3 akcio Szekesfehervaron! (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Re: Fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Re: Kirandulastipp (mind)  26 sor     (cikkei)
10 Re: Olajcsere (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Re: feherre festett fak (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Haszongepjarmu szerelo bazisok, muhelyek listaja (mind)  27 sor     (cikkei)
13 parkolas csekk (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Dzsumbuj (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Fogyasztas - es a pontos teletank? (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: tanacskeres (mind)  27 sor     (cikkei)
17 Uj pici vagy hasznalt nagy... (mind)  32 sor     (cikkei)
18 Gabriel (mind)  38 sor     (cikkei)
19 Sziasztok Wartburgosok! (mind)  5 sor     (cikkei)
20 RE:Kirandulastipp Lillafureden VD szerint (mind)  24 sor     (cikkei)
21 Re: Tank, kipufogo (mind)  17 sor     (cikkei)
22 Re: (mind)  55 sor     (cikkei)
23 varosi fogyasztas (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Re.: W1.3 vegyem??? Bocsi HOSSZU (mind)  64 sor     (cikkei)
25 konyvtar (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Opel makett nincs (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Idomero (Magyar rendorok rulez) (mind)  6 sor     (cikkei)
28 Autovillamossagi szakkonyv (mind)  12 sor     (cikkei)
29 BMW gyertyak 150 km off.... (mind)  9 sor     (cikkei)
30 Parlagfu? Csalan ! (mind)  19 sor     (cikkei)
31 Segitseg keres (Simson S51 electronic) (mind)  18 sor     (cikkei)
32 Stihl olaj Trabinak (mind)  11 sor     (cikkei)
33 Gyujtogyertyak, piros auto, autovasarlas (mind)  27 sor     (cikkei)
34 mercedes (mind)  13 sor     (cikkei)
35 Re-Re: W1.3 vegyem??? (mind)  65 sor     (cikkei)
36 autoszerelok vigyazzatok, autolopas! (mind)  18 sor     (cikkei)
37 Gondjaim (mind)  22 sor     (cikkei)
38 Peugeot 206 (mind)  58 sor     (cikkei)
39 Re:EBS (mind)  23 sor     (cikkei)
40 Re:Twingo olaj (mind)  16 sor     (cikkei)
41 Gyertyak... (mind)  12 sor     (cikkei)
42 Idezet (mind)  14 sor     (cikkei)
43 Kozbeszerzes (mind)  22 sor     (cikkei)
44 RE:Kirandulastipp Lillafureden VD szerint (mind)  26 sor     (cikkei)
45 Reflektor hatasa (mind)  26 sor     (cikkei)
46 Nesze neked orvosok (mind)  29 sor     (cikkei)
47 Gonci Csaba allati nagy tevedese (mind)  67 sor     (cikkei)
48 gyongyos fele orvos kib@szta? (mind)  27 sor     (cikkei)
49 hyundai (mind)  9 sor     (cikkei)
50 Az a kurva macska... (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Re: Gabriel gatlok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


Nekem voltak Gabriel gatloim. Gondoltam amerikai, biztosan nagyon jo,
hat megvettem...
Kb 2 honap alatt felpuhultak...
Majd nemsokara egy sokkal durvabb dolog kovetkezett, az egyuik elso
gatlo megszorult, es kiszakitotta az also lengokarhoz valo
felfuggesztest. Szoval volt egy lengokar cserem is emiatt...


Meg ket gatloval volt mostanaban tapasztalatom, az egyik a Monroe. Hat
errol is lebeszellek. A vadi uj gatlok beszerelve siralmas eredmenyt
mutattak, az egyik 39, a masik asszem 44 %-os volt... Ugyhogy mar ment
is a levesbe... Elol is Monroek vannak, most megmerve 62 es 68%. Ez
idaig rendben is lenne...  Csak hogy kb masfel honapja, amikor cserelve
lettek, akkor meg 71 illetve 75% volt, szoval nemsoakara ez is go to
kuka...

Sachs-ot se vegyel, most vettem hatulra, de eleg siralmas ez is, de
asszem eppen atcsuszik a vizsgan...


Sajna kezd egyertelmu lenni szamomra, hogy a Konin es a Bilsteinen kivul
mas ceg nem kepes lengescsillapitot gyartani...   :o(

A Koni meg nem gyart gatlot regi skodaba, de majd jol utanazeke ennek a
dolognak, mert nem latok mas lehetoseget. Ha nincs mas, nem,i
hegesztgetessel bele lehet rakni.



Adam
+ - indexeles, park.dij, fogy.tars., NO FEAR?, 140, sullyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > De sajnos ilyen tiprottfeju barmokkal lepten-nyomon talalkozom !!!
> > Ennyire nem figyelnek?
> Igen.
> >  Ennyire nem latnak elore?
> Igen
> > Ennyire nem ismerik fel a kozlekedesi szituaciot?
> De. Felismerik, csak...
> > Ennyire leszarjak a dolgot?
> Igen.
> > Netan direkte  kicseszni akarnak a masikkal?
> Igen
> > Es ilyen sokan vannak?
> Igen
...  ;-((    En is ettol felek... sajna.

> Apropo: mifele uj divat az index nem hasznalata?
Az index nem hasznalata csak egyszeruen a tovabbfejlesztese a 
fentieknek...  :-((

> >Amugy meg tessek megszokni es elfogadni, hogy a Belvarosban
> >komoly osszeget kell fizetni a parkolasert. ...
> Hmmm... meddig terjed a "Belvaros"?
> En a 8.ker. Baross utcaban (is) lakom, kinn a Kalvaria ternel. Iden a
> fovarosi parkolasiak fizetosse tettek.
> Itt 99%-ban a lakok parkolnak, nincs hivatal stb., ... Senkinek nem 
> adnak parkolasi engedelyt, mondvan: a lakok parkoljanak a 
> mellekutcakban. ...  Persze a hatterben lehet a 
> keruletek kontra fovaros vita, de ez akkor is eszement dolog.
Az. A lakok szamara nincs ertelme. Ezenkivul nagy patkanysag...  
Mert a vitazok szamara viszont van... megha ez tkpen visszaeles is
a hatalommal, mondvan: "megvalasztottak demokratikusan, tehat 
nem szolhat senki, legfeljebb legkozelebb nem valasztanak meg. De 
addig..." 

> akik fullon halgatjak a tucc-tucc zenet, a beksztritbojszra azt 
> mondjak marha kemeny zenekar, es hisznek is ebben. (Ok a 
> fogyasztoi tarsadalom alapja)
Es ez az alap egy egesz vilagrendszerhez adja meg a 
szavazobazist...  :-o  (Off vege)

> meg maga a jarmu ...  egy hatalmas No Fear felirattal.
;-)))))    Ezen en is jot derulok mindig...
Vajh mit akarhat kifejezni vele...?  Nem fe'l?   Mitol?  ;-))  
Tudja valaki?
;-)))))    ;-)))))    ;-)))))    

> ...Szerintem is, mert a Hondaval az utazom csak 140
> korul van. Ha valahova nagyon nem sietek, es  veletlenul betartom
> a sebesseget sokkal veszelyesebb vagyok. 
Ezt nem ertem.. Miert is?

> > > ...ember az, aki annak tekinti maga't.
> > Tehat embernek lenni szinte csak onbizalom kerdes...?  ;-))
> Embernek lenni emberse'g kerdese.
> Egy ember annyira tekintheto ertekesnek, amennyire ke'pes 
> masokon segiteni.
Ezzel a kiegeszitessel mar egyetertek. De ez a kepesse'ge't 
viszont vagy jol iteli meg valaki, vagy nem. 

> Ahol elteres van, az a ...sullyesztes, vagyis a kerek kozepsikjanak es 
> a felfogato feluletnek az egymastol mert tavolsaga. +, ha a szimmetriasik 
> beljebb (a kocsi kozepe fele) esik a felfogatasi feluletnel. Hatul ennek 
> nincs sok szerepe, elol viszont eletbevago, mert ezt valtoztatva valtozik a
> kormanylegordulesi sugar, es a kormany nem kepes magatol visszaporogni
> egyenesbe, hatarozatlanna valik az egyenesfutas, vagy eltolodik a
> kormanygeometria es elkormanyzaskor a kerekek nem jol fordulnak, vmelyik
> radirozni fog.
Haaat... A sullyesztes ezen kivul meg szamit a kerekcsapagyak miatt is, 
mert ezeket a terhelesre elvileg ugy tervezik, hogy a kerek es a csapagy 
kozepsikja egybeessen... Ha a ket sik tavolsaga tul nagy, a csapagy 
elettartama radikalisan lecsokken. Ezert szabalytalan a kiforditott felni. 
(lasd regebben a macho-Ladakon...)

Udvozlettel
Andras
+ - Paks, Dombori, Solt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Kedden Dunaujvarosban jartam, igy meglatogattam Leventet is.
Beszelgetesunk soran felmerult egy otlet a Paksi eromulatogatassal
kapcsolatban.

Paks es Dombori nincs messze egymastol. Mi lenne, ha az eromu utan
atruccannank Domboriba, kineznenk valami jo mezot, es ott
"vezetnenk le a feszultseget"? :-) Levente szerint mindenfele
elozetes szervezkedes nelkul is talalunk olyan helyet, ahol
letelepedhetunk. Mit szoltok az otlethez?

Mas. Nehanyan erdeklodtetek a Solti radioadoval kapcsolatban is. A
leirast olvasva konkret erdeklodes is mutatkozott egy latogatasra.
Marpedig Solt nincs messze Pakstol, sot, szinte utbaesik Budapest
fele. Elozetes informacioim szerint (ismerek ott egy biztonsagi
ort) van lehetoseg csoportos latogatasra. Kaptam egy telefonszamot
is, ahol konkretan meg fogom erdeklodni a tudnivalokat. Kerdes,
hogy van-e szamottevo erdeklodes reszetekrol egy ilyen dupla
uzemlatogatasra?

Osszegezve:
1. Csak Paks
2. Paks, utana Dombori
3. Paks, utana Solt
4. A harom helyszin mar nem hiszem hogy belefer. De Solton is le
lehet menni a Dunapartra, ismerek ott egy egesz korrekt fuves
teruletet.

Kivancsian varom a velemenyeiteket!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Jobboldal - baloldal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Lantos Tibor irta:
>>>
Milyen logika szerint helyezik el az auton a tanksapkat es a
kipufogot? (swift : kipufogo jobb, tank baloldal, astra pont fordtitva,
VW T4 mindketto baloldalt)



Es ehhez meg hozzajon az oldalra nyilo hatso ajto is!

A logika (nagyreszben) a balrahajtsbol is kovetkezik.
Iszonyu hulyen nez ki, amikor egy japan terepjaroval (vagy Yaris Verso,
stb.) az ut szelen parkolsz, es ugy pakolsz be hatulrol, hogy megkerulod
az egesz autot, ha meg mogotted is allnak. A tank helye talan a
legvaltozobb, a kipufogo mintha az ut belso fele eso oldalon lenne mindig.



udv, deejaytiszy
+ - Tanulmany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok kormany tekergeto barataim!


Az elmult napokban munkaba menet illetve jovet tanulmanyt vegeztem a
kozlekedesunkrol. Gyalog jarok - olcsobb, egeszsegesebb, kocsi nem kopik,
stb.. :-)) - es igy van alkalmam szemugyre venni egy-ket dolgot.
Ime a "termes": 

1. Korforgalom. Bacsika ugy gondolja, hogy a balra kell neki menni. Mit
kell ilyenkor csinalni? Balra fordulni. Habar volt egy zavaro dolog, hogy
volt egy kis "sziget", amit balrol kell ugye kikerulni. Majd fordulni
balra. Itt csak ket zavaro tenyezo volt, megpedig egy anyazo Trabantos -
nem en voltam! - es egy szinten a csaladtagokat felmagasztalo Opel.
Termeszetesen ugy kell onnan balra fordulni, hogy a masik sziget jobb kez
felol legyen. :-))

2. Ugyan az a korforgalom. Golfos leanyzo megall, hogy a korforgalomban
haladoknak elsobseget adjon. /Megjegyzem: az egeszet elejetol-vegeig
lattam, ugyanis nagyon jo karosszeria volt. Nem csak a Golf. :-)))/ Mogotte
jon egy pasas a kis szereny Mercivel, ami kozel 5 meteres volt. /Nyilvan
"A"  osztalyos volt :-))/. Termeszetesen mobil telefonnal a kezeben.
Egyszer csak egy nagy fekcsikorgas, majd egy nagy csatt. A ficko teljesen
kikelve szallt ki, majd ezeket kozolte a nezoknek: "Mi a francert alltal
meg te itt? Miert nem tudsztovabb menni???" Vegul is igaza volt, nem??? :-))))

3. Szinten korforgalom. De masik. Egy kisbusz bent a korforgalomban.
Egyenes iranybol jon egy busz, ami ugy gondolt, hogy o megy, mert o a busz.
Hat a kisbuszos lelekjelenleten mulott, hogy nem lett a karosszeriasoknak
munkajuk. 

4. Allok a bolt ajtajaban, ahol dolgozok Kozvetlenul kilatok a gyalogatkelo
helyre. Ket gyalogos mar vagy 4 perce probalkozott atjutni. /Mar azt
hittem, ok az uj fak, amiket ultetnek/ Jott egy - azt hiszem Zastavas -
srac, aki megallt a zebra elott, hogy atengedje a gyalogosokat. /Lehet,
hogy nem magyar vezette? :-)))/ Egyszer csak egy nagy fekcsikorgas es egy
Opel Kadett epp hogy meg birt allni mogotte. Par centi hianyzott.
/Hozzateszem: a srac mar reg allt!/ Az opeles europai mdon ezt kialtotta
ki: /bocs, hogy kicsit durva!/
"Mi a kurva anyadert allsz meg itt a zebranal te kocsog???" 
Erre no comment. :-( Talan annyit: a balkanon kicsit kulturaltabb lehet.
:-(( /Na jo, ez csak egy szomoru vicc volt!/


Egyik este osszeszamoltam, hogy hany embertol lehetett volna elvenni a
jogositvanyt. 30 perc az ut hazafele. Ez alatt a hosszu ido alatt "csak" 4
embernek vettem volna el a jogsijat. 
1 versenyzo kb 100-al huzott el az Izsaki uton. /Kecskemet belterulete/ 
1 versenyzo ugyanazon a helyen leszoritotta a szembe jovoket ugy elozott.
Hogy teljes legyen a produkcioja: zarovonalon.
2 versenyzo pedig gyalogosokat tesztelt a zebran, hogy milyenek a
reflexeik. Szerencsere a gyaologosok nyertek! :-)   

Most azokat mar bele sem vettem, akik iranyjelzo nelkul kanyarodnak,
biztonsagi ovet nem kapcsoljak, egyik kezukben a kormany a masikban a
mobil, stb.. Ugy szerintem nem is lenne eleg a 199 soros sor limit. :-( 


Tudom tanacsolni, hogy akinek van kedve setaljon egy kicsit a varosban.
Barhol is 
legyen. Es jarjon nyitott szemmmel. Erdemes! :-(((

Jo vezetest mindenkinek. Lehetoleg minel kevesebb szabalytalansaggal! :-)

Udv:

Zoli



                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - Re: Jobboldal - baloldal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joreggelt,

> Es ehhez meg hozzajon az oldalra nyilo hatso ajto is!
A mi T4-unknek felfele nyilik a hatso ajtoja :)
 
> az egesz autot, ha meg mogotted is allnak. A tank helye talan a
> legvaltozobb, a kipufogo mintha az ut belso fele eso oldalon lenne mindig.
Mint emlitettem a Swiftnek (ami elegge magyar, bar alapjaban veve 
megsem :) meg a jobboldalon van. A zsigulira hogy oszinte legyek 
nem mernek megeskudni, de mintha azon is a jobb oldalon lattam 
volna. De majd kijavitanak a Ladasok :)

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Audi A3 akcio Szekesfehervaron! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A3 Akcio! - Szekesfehervar, Procar Audi

Megujul Szeptembertol az A3, igy a jelenlegi raktarkeszletet oriasi
kedvezmennyel ertekesitjuk.
A raktaron levo modellek 6-750 ezer forint arengedmennyel vasarolhatoak meg!
Az akcio a keszlet erejeig tart es csak az 1.6-os benzines motorral szerelt
Attraction es Ambition valtozatokra ervenyes! (a tobbi mar elfogyott)

Erdemes ezekbol valasztai, mivel a szeptemberben megjeleno uj modell
elorelathatolag kicsit tobbe fog kerulni, igy most szinte alaparon
hozzajuthat egy igenyesen felszerelt Audi A3-hoz. Oriasi szinvalasztek, 3 es
5 ajtos valtozatokban egyarant.

Minden akcios modell az alabbi extrakat tartalmazza:
- Automata klimaberendezes,
- Konyoktamasz elol rakodorekesszel
- Megvilagitott piperetukrok.

Tovabba a legtobb modellhez tartozik meg:
- Metal vagy Gyongyhaz fenyezes
- "Chorus" gyari radiomagno
- Teli csomag
- Integralt kodfenyszorok, stb.

A keszletrol es a modellek pontos felszereltsegerol igeny eseten e-mail-en
vagy faxon tajekoztatast kuldunk!

Erdeklodni:
Procar Audi, Szekesfehervar, Kadocsa u. 84.
Tel: 06-30-294-7707 Gy.Viktor, Audi ertekesitonel.
E-mail: 


 --- ciao & god bless you! ---
+ - Re: Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Szerintem nem
> letezik olyan auto, amelyik 180 km/h sebessegnel (hasamra utok) 12 liter
> alatt fogyaszt 100 kilometerre.

Ugyan tartos 180-as fogyasztasi tesztet nem csinaltam, de nekem forszirozott
menetben, 170-es tempo ill. a felett 10.5-11 litert iszik 100-on, ami talan
durvabb tempo mint az egyenletes 180, mert allandoan le kell lassitani
120-140-re majd vissza. (Sztradan megyek vele ilyen tempoval) Ford Focus 1.6-os
a kocsi. Szerintem 180-nal tartosan kb. 12 litert ehet 100-on (tobbet nem
nagyon), de minimum 11-et.

Istvan
+ - Re: Kirandulastipp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Az alabb leirtakkal hadd ne ertsek egyet. _Lehet_ hogy 9 evvel ezelott ez volt 
a
helyzet, de hogy most nem az biztos. En speciel pesti vagyok, de tobbszor jarta
m
azon a kornyeken es nem ez a lepusztultsag jellemzo ra.

Kulonosen Lillafured gyonyoru es olyan jot meg sehol nem aludtam mint a
kastelyszalloban.

Istvan

 wrote:

> Mar nagyon regen
> egyszer jartam arra, meg mentem a kisvasuton is, de mara mar az is nagyon
> lerohadt. A Lillafuredi kastelyban 9 eve voltam utoljara, de annyira
> lepusztult volt, hogy fantasztikus.

> Miskolcon csak 1 billiardterem van, meg kocsmak es slussz. Szoval lementunk
> a biliardterembe, hat azt a tarsasagot, meg asztalokat nem kivanom senkinek.
> Gyorsan eljottunk. Azota egyreszt nem leptem at a Dunat a keleti orszagresz
> fele (ugy erzem nem is fogom, kiveve Pestet, de ott is figyelem, mikor
> jonnek a hatarorok elkerni az utlevelemet),  a masik, hogy azota a helyzet
> meg ennel is csak rosszabb lehet.
+ - Re: Olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Arrol meselj hogy ki volt a soforje!!!!!

(Csak zarojelben kerdeznem: Esetleg szoke a haja???:-)))) )

Istvan

 wrote:

> bejott hozzank (Baumgartner) egy Twingo (C motoros), amin
> 45 000 km ota nem volt olajcsere. Nem vagyok egy
>
> allapotat tekintve a motor kabe 10 000 km-t ment gyakorlatilag
> ZERO kenessel, a besules hataran, gorbult hajtokar, torott
> dugattyugyuru, tonkrement olajszivattyu, szetkopott
> szelepbutykok (a motor fele folott nem volt olaj honapok ota...)
> DE MUKODOTT IGY IS! :-)))
>
> udv, deejaytiszy
+ - Re: feherre festett fak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> : Ja es Romaniaban arra lettem figyelmes, hogy az osszes fa 1 meter
> : magassagban feherre van festve. Ha felkapcsolod a refit, akkor total
> : belatni az utat. Ilyet se lattam meg mashol.
> Ez ugylatszik, szocialista talalmany, NDK-idokben itt is minden feherre

Nem hinnem, Kretan is surun lattam ilyet, ahol nem nagyon volt szoci az elmult
5000 evben :)

jts
+ - Haszongepjarmu szerelo bazisok, muhelyek listaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Hix Autosok!



A kovetkezo problemaval fordulok hozzatok, nagyon sok fuvarozo tarsammal egyutt
.


Hogyan lehetne megtudni pontosan, hogy hazankban kik foglalkoznak teherauto
javitassal?

A problema azert erdekes, mert ha valahol megadja magat a technika /kamion/ akk
or egy
jo terkeppel, es pontos cimek segitsegevel hamar talalna mindenki megfelelo jav
ito
muhelyt.

Jo terkep mar van. Csak a javito muhelyek, garazsok cimei hianyoznak.

Hangsulyozom Magyarorszagban kell gondolkodni.


Elore is koszonom a segitsegteket.



Udv: Farago P.
+ - parkolas csekk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>A VD elotti idokben volt tema a listan a belvarosi parkolas. Ha jol
>emlekszem, akkor arrol nem volt szo, hogy mi van akkor, ha megkapod a piros
>zacsit. Azt hallottam ugyanis, hogy a birsagot nem tudjak behajtani, mert a
>rendszamhoz tartozo szemelyes adatokat nem tudjak a BM-tol megszerezni. Ez
>igaz, vagy inkabb celszeru fizetni?  (Ha a tema leragott csont, akkor
>mackosajt, de legalább maganba irja meg valaki az oszintet.)

Baratnom elozo kocsijan volt egy csekk, nem fizette be. Majd egyszer 
csak jott a lizingcegtol papir (cegkocsi volt) hogy valahol rossz helyen 
parkolt, es ok kifizettek a buntetest, es O ezt legyen szives nekik 
kifizetni. Tehat, valahonnet a kozterulet felugyelok (?) megszereztek a 
rendszam alapjan a kocsi tulajdonosat.

Udv,
Tibor
+ - Dzsumbuj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Kocsi eladás elott allok (Opel Caravan 6 eves)
1. meghirdettem: csupa "kereskedo" jelentkezik, akik bianco
szerzodessel kp-re megvennek-kifizetnek es az adasvetelit majd
kuldik(?) ha eladtak, ha nem akkor maximum a rendorsegre
mehetek, ahol mint hulyet kirohognek stb. ez nem megy.
2. telephellyel rendelkezo kereskedok: hagyja itt, ha van vevo majd
hivjuk es rateszunk valamit, eredetvizsgalatra majd kihivunk valakit.
Kocsi naluk, forgalmi naluk nálam semmi -estleg egy cetli, ez se
megy.
3. Opel marka kereskedok: allapotfelmeres 2200,-Ft, megvan ekkor
mondanak egy boduletesen alacsony arat, vagy bizomanyba, de
most nincs helyuk ezert nem tudjak bevenni - penzt varnak, hogy
bevegyek, kulonben hozza vissza amikor gondolja -ez se megy, de
ok mar kereste 2200-at!
4.Autopiac: vevot nem latttam, kreol kereskedot annal tobbet.
otleteket varok, hogy hogyan lehet ma legalisan, atirassal eladni
egy hasznalt autot, minden otlet tapasztalat erdekel, gondolom
nem csak engem.
udv.Con
+ - Fogyasztas - es a pontos teletank? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pl:
Az uj Me'gane tank-kialakitasa olyan kacifantos, hogy a toltopisztoly
klattyanasa utan meg egy jo 4-5 litert lehet tolteni a tankba-csobe, amig ki
nem folyik a kocsi oldalan. Na, ez az idonkenti elteres 50 liternel pont
kihozhatja az esetleges szuperfogyit.

Ezt a jelenseget mar en is tapasztaltam.
Nekem multkor ugy jo 1.5-2 lityit sikerult a "klattyantás" utan belenyomnom
a Vectram tankjaba.
Bar ekkor a mutato is kicsit a full fole ment:)

K.G.
+ - Re: tanacskeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0821-ban irta :
>Sziasztok!
>Szuksegem lenne nemi tanacsra.
>Szeretnek vasarolni egy hasznalt autot, de sajnos csak max. 400 ezer
>forintom van ra. Kitalaltam, hogy veszek egy negyutemu Wartburgot. Kinek
>van e jargannyal kapcsolatban valami tapasztalata? Erdemes belevagni?
>Valaszokat maganba (is) kerek.
>Elore is koszonom:
>G. Csaba
Szervusz Csaba!

SzVSz, ha egy megbizhato, tartos, amde regi konstrukcioju, abszolut nem
sportos, nagymeretu autora van szukseged, akkor a 4utemu Wartburg a Te
autod. A karosszeria bohom nagy, de egy picit szereny bele az 1300-as
VW Golf motor 60 loereje. A mienkben majdnem 140E km van, a legkomolyabb
javitas egy 115E km tajekan bekovetkezett kuplungcsere volt, mivel meghalt
a szerkezet (25E Ft). Az igazsaghoz hozzatartozik az is, hogy nem sokkal
azelott kezdtem vezetni, nem bantam vele tul finoman.
Ha anyagi kereted +engedi, akkor erdemes elgondolkodni az auto gazuzemuve
alakitasan. _Nagyon_ hamar behozza a bele invesztalt anyagiakat.

Udv: Peter

***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - Uj pici vagy hasznalt nagy... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A tavriat annak idejen sokan olyanok vettek, akik ugymond leeltek az
autot, annyit dolgoztak vele. Es azert valljuk be arra jo volt, hogy
penzt lehessen vele csinalni. Mert a mezogazdaknak, kifurikazni a
foldre, tapert rohangalni, meg ezert-azert nagyon jo volt.

Es valmivel igenytelenebb is mint a Golf. Meg persze ez uj volt. 

Attol fuggetlenul az uj kocsik vasarlasanal szempontok:
- uj (ergo garancialis)
- elso tulaj vagyok
- nem kell aggodnom, a hogyan kergettek, honnan szarmazik temakon
- olyan celra veszem amilyenre szeretnem.

Meg kellene erteni vegre, hogy az emberek 90%-a nem azert vasarol
gepkocsit mert nem tudja hova tenni a felesleges penzet.
Van egy ismerosom, aki eladta a Punto Sporting 16V kocsijat, hogy vegyen
egy dizel Berlingo-t. Mert neki azzal jobb dolgozni (uzletkoto
szerszamcegnel). Pedig megtehette volna, hogy ketszeres aron ketszer
akkora kocsit vegyen. De azt mondta, hogy mit kezdjen vele, neki ez
tokeletesen megfelel.
Ugyanigy rengeteg embernek tokeletesen megfelel az autoja, es azert
elenyeszo azok szama, akik meggondolatlanul valasztanak autot. Tehat ne
minositsunk masokat azert mert ugy dontottek, ahogy.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Gabriel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Vasgyuszi.

>irtad Frigyes, hogy nem kernek Toled tanacsot, es emiatt nem tudsz
>igazan ertelmesen megszolalni. Hat akkor most en kerdezek egy olyat,
>hogy csak na.
Vegre mar alig vartam :-)
>A multkoriaban emlitetted a Lip gatlokat, es ezzel kapcsolatban a
>Gabriel-t lehuztad, miben rosszabb a
>Gabriel (muszakilag, tartossag, karakterisztika, ...)?
Valoban. Karakterisztika szempontjabol ugyanolyan , mint a tobbi jo minosegu
csillapito, de muszakilag ( belso felepites ) es tartossag szempontjabol mar
nem uti meg a mai csillapitokkal valo osszehasonlitast. Espedig. Belso
kialakitasi szemponbol, mint tudjuk az auto az ut egyenetlensegeit a
csillapitoban levo olaj vagy gaz probalja korrigali. Ezert a csillapitoban
levo szelepek amik az aramlast iranyitjak meg a regebbi rendszer szerint
mukodnek. Ezalltal szvsz hamarabb mennek tonkre. Igy az arfekvesuk is
lenyesesen olcsobb ( Francia gyartmany ).
1 pelda. Autostarsam Nissanra kert lengescsillapito arajanlatot. Sachs es
Monroe - t is jelzi a katalogus, csak nincs. Ennek az ara uszkve 20 - 22 K
Ft, LiP 16,xxx , Gabriel pedig 5982 Ft ba kerul. Igaz 1 eves garanciat adnak
a vasarlas napjan. Viszont, ha rosszul tudom ezeket az infokat, keretik
listatarsaimat kijavitani.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Sziasztok Wartburgosok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezuton koszonom meg a Wartburg-vasarlassal kapcsolatos otleteiteket,
tanacsaitokat.

Udv:
Csaba
+ - RE:Kirandulastipp Lillafureden VD szerint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mivel az alaptemat en dobtam fel, ezert bocs, de en is reagalok.

> Felado :  [Hungary]
> Szeretnem veled tudatni, hogy a Dunatol keletre is emberek laknak.
> Akik szinten ennek a kis orszagnak a polgarai. Ha pedig ilyen
> velemennyel vagy ennek az orszagresznek a lakoirol, akkor talan
> jobb is ha nem jossz at erre az oldalra. Nem igazan fogsz hianyozni
> itt. Mar csak azert sem ,mert nem hiszem, hogy szamottevoen
> emelned ennek az orszagresznek a szinvonalat.
> Udv: Sanyi
A fent emlitett modat(ok)al teljes mertekben egyetertek. Es mivel en is az
emlitett teruleten lakom, dolgozom, elek stb. (Isaszeg), ezert a VD altal
kijelentett mondatokat bocs, de valahol en is szemelyes sertesnek veszem,
bar VD-tol ezen magasroptu "agyszulemeny" (tenyleg egyaltalan van neki
olyan?) nem is oly meglepo. Keretik nem szidni, ocsarolni a keleti regiot,
mert ott is ugyanolyan emberek elnek, mint az orszag tobbi teruleten.
Viszont annak kulonoskeppen orulok, hogy VD nem ezen a "felteken" el. :-) Ki
is irhatjuk, hogy VD mentes ovezet.... Szal akkor melyik fel a jobb? (bocs
akik arra laknak, de azok tudjak, hogy akinek nem inge nem veszi magara...)
Ezennel e tema reszemrol lezartnak tekintendo....

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Re: Tank, kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Lantos Tibor kerdezte:

>Milyen logika szerint helyezik el az auton a tanksapkat es a 
>kipufogot? (swift : kipufogo jobb, tank baloldal, astra pont fordtitva, 
>VW T4 mindketto baloldalt)

Suszter letemre beleszolnek: Ugy tudom Japanban baloldali kozlekedes
van es erre tippelek, mint okra. Ha a kipufogo nem a jarda fele ontja
a buzt, akkor a gyalogosok kicsit jobban erzik magukat. Tankolni, 
esetleg benzint utantolteni pedig ugy jobb, ha mindezt az ut szelerol 
teheted meg. Jobban megnezve a japan autoke es az europaiake nagyjabaol
ezt a trendet kepviseli. Persze a Trabant itt is kivetelt kepez. (arany
kozeput?)

udv,
Jako Attila
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

2 evet lehuztam a gyori gyarban (1996-1998), mint TPM-koordinator az egesz
gyarral kapcsolatban alltam. Az akkori gyartasi teruletek:

R4 (4zyllinder-Reihenmotoren) 1.6-1.8-5V a gyarat eredendoen a 4hengeres
5szelepes motoroknak epitettek, mikor lattak, hogy ez jo, akkor hoztak a
tobbit.
V6 benzin ezt Ingolstadti HELYETT epitettek Gyorben
V6 TDI	ez zsir uj, Salzgitterben a soros 5hengeres 2.5TDI keszult
V8 benzin ezt Ingolstadtban lebontottak, itt meg felepitettek
V8 TDI ezt akkor kezdtek gyartani (a benzines V8cal kozos soron) amikor
eljottem
1.9 TDI-PD ennek direkt uj csarnokot epitettek.

Mellesleg: amikor 98 oktoberben eljottem, akkor a hivatalos anyagok szerint
is az AUDI MOTORGYARTO KAPACITASANAK 85%-A GYORBE TELEPULT. Azota meg
hoztak, tehat csak tobb lett! 
Az Audi 1999-ben tobb, mint 1.000.000 motort keszitett. Keresd ki, hany
Audi autot adtak el a vilagon 1999-ben...
Az Audi Hungaria Motor Kft 1999-ben Magyarorszag legnagyobb arbevetelu
vallalata lett. 
Az Audi AG ezidaig tobb, mint 2 milliard (2.000.000.000) MARKAT ruhazott be
Gyorben. A mostani anyagok szerint " az Audi motorgyarto kapacitasat szinte
teljes egeszeben Gyorbe telepult". (Kivetel 1.9 TDI 90-110 LE, ez maradt
Ingolstadtban.) 
Az Audi nem olyan jatekgyarat csinalt ide, mint az Opel, vagy a Suzuki, itt
kapacitas van. Az EDE-fele 100.000 m2 csarnok melle mar epult kiegeszitoleg
150.000m2 csarnok, es jon a konstrukcio, stb.Szoval meg nincs vege, es hidd
el, MINDEN MOTOR GYORI MOTOR. Ha erdekel, maganban meg irhatok a temarol.
Fogash
azelott: 


----------
> Von: 
> An: 
> Betreff: 
> Datum: 2000. augusztus 2. 15:53
> 
> >Az Audi osszes benzinmotorja Gyorben keszul, az alabbi tipusok
ismeretesek:
> 
> Szia Fogash!
> 
> Biztos vagy te ebben. Szerintem max 2 literes motorok keszulnek itt. Meg
ha
> minden tipust gyartanak is (amit ketlek), akkor is gyartanak mashol is,
pl
> Ingolstadt.
> 
> Tehat kicsit helyesebben
> >Az Audi osszes benzinmotorja Gyorben  IS!!! keszul.
> 
> udv: yerico Pécsről
> (Pápai Tamás)
>
+ - varosi fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Persze varosban is lehet varoson kivuli fogyasztast produkalni.

Ilyenkor anyaz mindenki. Egy 1tonnas autot gyorsitva mindenkeppen vadabb
ertekek jonnek ki, mint 60nal gurulva. Sot: bp 2ben alapjaraton gurulva
(gaz nelkul, de rangatasmentesen) a pill. fogyasztasmero 23litert irt.
gazadasra ez novexik. A varosi fogyasztas nem ejjel 3kor ertendo, mikor
minden lampa sargan villog...

>Ha valaki erzi a kocsi fordulatan.

Akkor en ugy latszik nem erzem. Vagy nem akarom akadalyozni az egesz megye
forgalmat. Vagy az en autom kulonleges, mert bizony mire pestrol a forgalom
ritmusaban kierek az M1-re, 13-14 l/100km van a szamitogepben...


+ - Re.: W1.3 vegyem??? Bocsi HOSSZU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Udvozletem Mindenkinek!
> 
> >>Erdemes belevagni?
> 
> >NEM, nem es NEM!!!
> 
> Hat nem tudom, ez mindig szubjektiv.
> En par honapja vettem egyet, de egyelore nem bantam meg.
> Nekem megbizhato, olcso auto kellett kis fogyasztassal 5 szemelyre. Ezt a
> szuksegletet a legolcsobban ez az auto tudja kielegiteni. Vesz az ember
> egy jo allapotut 320-350-ert, a maradek 50-bol kb.22-ert atiratja,
> olajcserek, esetleg elso ivek lakatolasa, stb-re rakolt max. 30-at, akkor
> is 400-420-nal tart. Egy hasonlo koru Samara dragabb. Az ebbe az
> arkategoriaba tartozo idos nyugati autokrol nem tudok mit mondani. En
> tulsagosan veszelyesnek ereztem oket.
> 
> Relative jo auto, keveset fogyaszt, nem rohad annyira mint mas regi keleti
> autok.
> A motor pedig, szerintem, a regi keleti autok kozott messze a
> legkorszerubb.
> Szamomra kellemesebb vezetni, mint mondjuk a 2107-est. Nem akadnak ossze a
> labaim, hidegen nem rangat. De az is igaz, hogy nem automarkara kell
> "eskudni", hanem peldanyra. 
> Ha sikerul egy jo peldanyt kifogni, akkor jobban jarhatsz vele, mint egy
> Ladaval. De ha rosszat fogsz ki, akkor sokat lehet koltani ra. Bar ez
> altalanosan is elmondhato. En 6-ot neztem meg, mire egyet megvettem. A
> lemezek 1.5-szer vastagabbak, mint a Ladae, nem onhordo, alvaza van!! Sok
> helyutt, ha jol tudom dupla a lemezeles. A hatso sarvedo iv 2-4 csavarral
> kiveheto, cserelheto. Ami rohad, az az elso sarvedo iv kulso lemeze. Itt
> is dupla a lemez (talan sajnos). Nagy a belso tere, viszonylag robusztus a
> felfuggesztese is.
> A gazpedal ket fokozatu, ha az elso energiatakarekos "savbol" nem lepsz
> ki, keveset fogyaszt.
> Ami negativum, legalabb is szamomra: 
> - A valtoban a szinkron viszonylag szuk fordulatszam tartomanyban mukodik.
> Neha nehez vissza kapcsolni, ha erolteted reccsen. A hatramenet, ha jol
> tudom, nem szinkronizalt. Meg lehet szokni.
> - Kisse tulcsillapitott a felfuggesztese, neha beleng, de nem veszelyesen.
> - Valoszinuleg a sulyelosztasa sem tokeletes, mert pl. a kombi megrakott
> hatso terrel veszelyes kanyarban, a limusine-nal ezt tem tapasztaltam.
> - Relative magasan ulve vezet benne az ember
> - A pedalok a padlobol allnak ki, nem felfuggesztettek. 100km utan
> megszoktam.
> - Kidolgozatlan belso ter, nem luxus auto, de a karpit nem repedezik meg.
> - Ajtok csukasakor kongo badog hangok
> - Csomagter viz elleni zarasa rosszul megoldott, a gumi deformalodik es
> beazik. Javithato. (remelem)
> Elony vagy hatrany, nem tudom
> - A motor kisse tulmeretezett a karosszeriahoz
> Ami nagyon hianyzik belole az az 5-ik sebessegi fokozat.
> 
> Fogyasztas. Ami merheto az az autopalya. Itt tartos 80-as temponal (eddig
> alig hallani a motort) 5.5 liter, 90-nel 6.6 korul. De ez stabil, mindig
> ennyi.
> 
> En kombit nem vennek korabbi negativ tapasztalatok miatt, de lehet, hogy
> ez is peldanyfuggo.
> 
> Ja, es bocsi, hogy pont a Ladaval hasonlitottam ossze. Ez nem a tipus
> elmarasztalasa vegett tortent igy, csupan ez volt a legkezenfekvobb ebben
> az ar es minosegi kategoriaban.
> 
> Udv,
> KELLER Tibor
+ - konyvtar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerda delelott elmentem az Kozlekedestudomanyi Intezet
konyvtaraba.
Olyan robbantott rajzot szereztem a Weber karburatoromrol,
hogy elcsoppen a nyalam.
A Revue Technique automobile 1987 marciusi szama (No477)
masrol sem szol, mint a 86-os escort/orion benzines tipusairol.
Kozel 200 oldalon keresztul. Egy masik szamban a diesel.
Gyari rajzok, fotok, adatok es tablazatok, javitoanyagok, 
felmeretes cuccok tablazatai az egesz kocsirol.
Boseges leirassal - franciaul. (na bumm!)
A fenymasolo muhelyben jo minoseget kaptam - olcson.
--
Meszaros Geza
+ - Opel makett nincs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Opel makett ugyben futottam nehany kort, de elkeseritett...
A fiamnak akartam venni egy piros Astra Caravan makettet.
Opel makettet nem gyart senki. A Japanokbol meg a reges
regi Datsun Z-CAR -it meg lehet szerezni, 20 fele szinben,
de Opel NINCS. Igy sosem kop el....

Peter.
+ - Idomero (Magyar rendorok rulez) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kisapostagnal (6-os ut, 77.km) van egy ilyen amit most vestek bele az utba.
De a 6-os uton a 100 -as km kornyeken is most csinalnak egyet.

Peter.
+ - Autovillamossagi szakkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

 keresere, nyolc fele konyvem van, akit erdekel,
lemasolom
barmelyiket, termeszetesen cserebe mindenfele auto elektromos rajzanak
masolatat
elfogadom !

Peter.

Autovillamossag, autokozmetika
Kisapostag, a 6-os ut 77-78-ss km- kozott, a regi gumis helyen.
+ - BMW gyertyak 150 km off.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Warp!

A gondot inkabb ott kellene keresni, hogy az AC pumpa
membranja atszakadasakor a benzin felhigitja az olajat,
es a hig olaj konnyebben atmegy a gyuruk mellett.
Ez hosszu tavon tonkreteszi a motor kenesre erzekeny
pontjait.

Peter.
+ - Parlagfu? Csalan ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvasom Geza parlagfuves sztorijat...
Nekem eleg volt annyi, hogy 2 hetel ezelott (amikor meg mindig
szivtam a Simson gyujtasaval), a szomszedok hangterhelesenek
csokkentese erdekeben a zsakutca (ami foldtban folytatodik) vegen
kimentem a szantofoldre, hogy az Endurobol elovarazsoljam az
idonkent elojovo gyujtaskimaradast.
Jo volt a terep, a friss tarlon elvezet volt a kereknyomok kozott
motorozni.
Alig hogy visszaertem, a percek alatt tele lettem kiutesekkel,
melyek viszkettek iszonyatosan. Csalanba nem mentem, de egyre
tobb lett rajtam, es kezdett a dolog aggasztani. Egy oras furdovizben
aztatas vegre lehuzta a kiuteseket. Aztan masnap megint ugyanez,
megtobb kiutessel.
A csalan elviragzott, a kiutesek nem jottek elo azota sem.
Csak a pollenszurot nem tudtam a motoron bekapcsolni....

Peter.
+ - Segitseg keres (Simson S51 electronic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Reszben az autos temakorhoz kapcsolodik dilemmam.
Nehany hete felelesztettem a motort, amit vettem.
Evekig a gazban allt, a gazdaja nem is foglalkozott vele.
Kitakaritasa es elinditasa utan a gyujtasa rejtelyes dolgokat
produkalt. Magasabb fordulaton slusszol a gyujtas.
Elsodleges problema, hogy a gyujtotrafo nem az elektronikus
gyujtasehoz valo. 
Ilyen specialis gyujtotrafot sehol nem tudtak adni, az "atlag"
alkatreszuzletekben ram akartak a 6 es a 12 Voltost sozni.
Ez pedig nem jo hozza.

Ha esetleg valaki tud olyan helyet, ahhol biztosan fellelheto
az ENDURO-hoz valo trafo, kerem eresszen meg egy mailt!

Udvozlettel: Peter.

+ - Stihl olaj Trabinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Soma kerte, hat megerdeklodtem:
A bacsi azt mondja hogy az olajnak kb. 30000 lejbe kerul litere.
Ez ugy 1,5 $ korul van. Szerintem egy kicsit olcso, ezert meg utananezek a
dolognak.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

...nem is olyan rossz ez a Linux...
+ - Gyujtogyertyak, piros auto, autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlok mindenkit.

Hosszu-hosszu ido ota ismet csendesebb vizekre evezunk, bar meg ha sokan
untatok is, az elmult napok termesebol is lehetett tanulni. Olvashattunk
okosabb...butabb, valamint egyetemes barom kategoriaju hozzaszolasokat is.
Ebbol is lathattuk, hogy az utakon az emberi faj szamos, valtozatos
peldanyaval futhatunk ossze. Na ennyi szekfoglalo utan az aktualis temak:

- Gyujtogyertyak
Sajat tapasztalataim alapjan a BOSCH altal gyartott bakony mintaju
gyujtogyertyakat mindenkinek melegen ajanlanam szives figyelmebe. Az altalam
mindig nagyra becsult marka eseteben ra kellett ebrednem, hogy anyazas
helyett is kivaloan bevalnak. Benzinlopas, es cukrozas helyett ezen
idozitett inditasgatlok alkalmazasa az altalam tesztelt korulmenyek kozott
mindig tokeletesen megalltak helyuket. Komolyra forditva a szot. Nalam az
Audi epp' ugy kikopte, mint a Ford. Barmi mast megettek, meg a kotvany Berut
is, de a Bosch megulte mindketto gyomrat, tehat ablaktoresen kivul semmire
ne hasznaljatok.

- Ismeretlen piros auto fotoja.
Csatlakoznek Meszaros Gezahoz, es 99%-ban a Ford Escort mellett voksolnek.

- Zoli milyen autot vegyel?
Corsa,Corsa,Corsa,Corsa,Corsa,Corsa,Corsa...  :)))))

Koszonettel:
Marci
+ - mercedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Segitsegeteket kernem ,hol talalhato vagy mi a telefonszama a magyarorszagi
Mercedes Rajongo Klubnak.(Polo,sapka stb,hol kaphato?
kosz
cim -- 
> --------------------------------------------------------------------------
  /\_/\    _
  \. ./__ / \_
   \*/__ \    \___
    ||  ||
> --------------------------------------------------------------------------
Laszlo szegedi
mailto:
+ - Re-Re: W1.3 vegyem??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Levente!
...es akit erdekelt meg a w1.3 tema.

> Temakor: BMW :-((( ( 17 sor )
> ...
>  Sokat mondtal, a __lenyeget__ nem...
>   Levente
> ...

> Temakor: W1.3 vegyem??? ( 11 sor )
> >forintom van ra. Kitalaltam, hogy veszek egy negyutemu Wartburgot.
> >Erdemes belevagni?
> NEM, nem es NEM!!!
>   Levente

Ugy latom te sem vitted tulzasba az ervelest! Talan Te is megindokolhatnad kics
it bovebben, hogy miert nem tanacsolod a W1.3 vetelet.

En mindenesetre nem ellenzem ennyire a warenyu vetelet, sot...
Kulonosen a  *** HIX AUTO 823 ***ban lekozolt tipushiba leirasok (Swift es Sama
ra) olvasasa utan. Most a Lanos hibajat nem emlitenem, mert az enyim W1.3-nal i
mmob. hiba nem fordulhat elo, de ettol meg nem jobb. 
En kb. 1.5eve vagyok bulldog tulajdonosa egy 89-es w1.3-nak es azota kb 20ezer 
km-t tettem meg vele. Ez valoban nem sok ido es km, de ezalatt engem meg nem ha
gyott az orszaguton, es nekem ez volt a legfontosabb szempont. A fogyasztasa 6.
5l korul alakul, de persze 7.5-os fogyasztast is sikerult mar vele produkalni (
120 koruli sebesseg nehany oran at).
De mindig elofordul valami aprosag, amit meg kell butykolni. Peldakepp az eppen
 aktualis megjavitando dolog, hogy a feklampa kicsit hamarabb kigyuljon, mert m
ost csak igen eros fekezeskor villan fel. 
Persze nem csak aprosagok vannak, hanem nagyobb javitasok is. En eddig - elso a
utomrol leven szo - leirogattam mit koltottem ra, ugyhogy itt lathatsz minden s
zervizkoltseget. Ja, a lerott kilometereket nem irtam: a km ora mostmutat kb. 5
5ezret, tehat lehet, hogy 155ezer van benne.
Szoval a szervizkoltsegek az altalam megtett 20 ezer km alatt:
1* ~20000Ft: 4 gömbcsapszeg, kormányösszekötő gömbcsapszeg + gumiharang, 4 fékp
ofa (tárcsa), olajszűrő+3l olaj10W40/Maximol99(1575Ft/l)
2* két hátsó köpeny cseréje /165-ös Matador/ ~15kFt
3* hátsó kipufogódob cseréje: 6000.-
4* Műszaki vizsga + zöldkártya 11700.-
5* Olajcsere (~3000Ft), féltengely(14800Ft), vezérműszíj(1880Ft), főtengely szí
jkerék (6400Ft), vízpumpa(~5000Ft), munkadíj(6000Ft)
Videken szervizeltetem, ahol ritkan jarok (nem tudtam melyik fel a rossz), enne
k kovetkezteben mindket feltengely ki lett cserelve felujitottra :-(
Te jo eg! Osszeadtam: majdnem 90ezer Ft,  egy resze mondjuk auto minosegetol fu
ggetlen: olajcserek, vezermuszij, vizsgak. Es most latom, hogy az akkucsere ki 
is maradt a listarol. 
Most, hogy igy belejottem szamolgattam egy kicsit: 18884km-re jott ki 1261 l be
nzin, tehat a benzin koltseg a mai aron szamitva ~300e Ft-ra jott ki ennyi szer
vizkoltseg mellett. Es '98 szilveszteren vettem 300eHUF-ert Mindenki olyan kove
tkeztetest von le, amilyet akar.
Es bocs a megteveszto fogyasztasi adatert, osszessegeben 6.68l jott ki 100km-re
. Bar igazabol addig volt 7l koruli fogyasztas, mig a Walken(?) kipufogo fel ne
m lett teve, azota kevesebb.
Mas. Hosszu tavon eleg kenyelmetlen, de ugy 50 km-ig szerintem teljesen megfele
l. Es ilyenkor nyaron egy legkondi elkelne benne. 
Nem tul sportos, olcsobb, mint a Ladak (amitol en feltem, mert a csaladban eleg
 sok gondunk volt veluk, pedig 50ezer km kornyeken mindig tuladtunk rajtuk). Ma
s hasonlo kategorias autokkal nem volt osszehasonlitasi alapom. Szoval en elege
dett vagyok a wartyogoval, szerintem az ar-teljesitmeny viszony eleg jol alakul
, mindenki gondol amit akar.
Mast most nem irok.
Bocs, hogy hosszu voltam.
Udv,
deer
+ - autoszerelok vigyazzatok, autolopas! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A kovetkezo eset az egyik haverommal tortent meg. ( Nem urban legend ).
A srac a sajat autovillamossagi muhelyeben dolgozott. Jott egy ugyfel, aki
otthagyta a kocsijat javitasra. A srac egyedul volt aznap ( ez egy kis
muhely ). A szervizben rajta kivul meg ket ember volt, amikor az eset
megtortent. Az egyik elterelte a figyelmet, a masik megszerezte a kocsi
kulcsait ( feltehetoleg elolhagyta a srac ) es elhuzott az autoval. Amikor a
tulaj visszajott, a sracnak a nyakelvagas es a kocsi aranak kifizetese
kozott kellett valasztani. Inkabb az eletet valasztotta.

Amiert pedig a levelet irom az az, hogy felhivjam a figyelmet erre a
dologra. Nem tudom, hogy mennyire rendszeres az ilyen dolog, azt sem tudom,
hogy mennyi ideje figyeltek mar a muhelyt. Szoval, nyitott szemmel jarjatok!

Ha valaki esetleg hallott hasonlo esetrol, azt kerem, maganban ertesitsen.

raki
+ - Gondjaim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

aprilis ota egy fillert sem koltottem a kocsimra a benzinen kivul,
lassan gyulnek a gondok, ezekhez szeretnem, ha hozzaszolnatok.

- mint mar irtam, a vezerszij csereje ota hangos a motor (csorog, szorcsog,
  kb. fel literrel tobbet eszik, mint illene)

- a hatso lampak foglalata az utolsokat rugja. A feklampa gyakran nem
  vilagit, ha indexelek fekezes kozben, neha a kodlampa indexel

- a bal elso kozponti zar csak masodikra, harmadikra kattan ki/be, 
  valami szorul benne.

- intenziv fekezesnel, foleg ha a kormanyt is csavarom valami elkezd
  erosen morajlani, de nem tudom eldonteni honnan hallatszik

- az ATE fekek ugy sipolnak, mint a filleres Lada fekek

Koszonok minden segito hozzaszolast.

Csaba
+ - Peugeot 206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

az emlitett kocsival semmi bajom, de a tulajokkal annal tobb. 

1.
megyek a varosban, balrol elem jon egy oreg Mazda, mikor
jobbrol egy 206-os a buszsavbol megeloz es mind a ketten
10 centire a csatt-tol bejonnek elem, az en savomba.
Szegeny Mazdas, ha kesobb reagal... Szegeny en, ha nem
fekezek...

2.
Ezust 206-as 1.9 d egy falubol kifele (faluveg tabla 2 km-el
a hazak utan) villogat, hogy menjek. Jo kedvem volt, mondom
ok, nezzuk ki vagy. 100 km/h - dudal es nyom le.
120 km/h - ragad ram. 140 km/h - ragad. 160 km/h - picit
lemarad. Jon a veszelyes kanyar, lassitok 120-ra, megint
ott van mogottem es dudalva elkezd elozni. A kanyarban!!!!!!
Satufek, hogy be tudjon elem menni, ha valami jonne szembol,
jon is, besorol es mutogat hatra, hogy milyen hulye vagyok.
Ok, nezzuk meg, ki ez a figura. Vegig 150-155 a tempo,
de mikor faluba erunk nem vesz vissza, en meg faluban
keptelen vagyok 100 fole menni, igy elveszitem ot. Szepen
lassan ballagok haza, mikor egyszerre csak elhuz mellettem
a 206-os (206 a rendszama, megismertem). Nosza utana.
Faluban megint lassitok, ezert mire utolerem, mar kicsomagolt
es megy fel a lepcson. 40-45 eves, voros szakallas pasi.
A fulembol, orrombol meg dol az adrenalin, ugyhogy picit
remego hanggal akarok hozza szolni, mikor odahuzodik az
ajtohoz es elkezd ram nyeriteni, hogy minek fekezek, ha
o eloz, meg a vegen nekicsapodok es tonkreteszem a 
kocsijat. Hiaba magyarazom neki, hogy a dupla kanyarban
nem volt eselye elozni, hisz jottem szembe, kirohogott,
es a kovetkezoket mondta: haver, ez am 1.9-es motor,
2x is megeloztelek volna annyi ido alatt. Erre mar nem 
tudtam mit mondani, ugy hagytam....

3. Tegnap 12 km-es egyenes utan erkezunk egy faluba,
kb. 100 meterre a falutol megyek 130-al, kidobom a sebesseget,
a falu tablaig kb. 90-ig lassulok, mire a hazakig erek, 60-65
szokott lenni a sebessegem. Szoval olyan 130-al megyek,
mikor latom, hogy szembol elindul egy Skoda. Nezek a tukorbe,
egy ezust 206 elkezd elozni. Atfutott rajtam, hogy ez bizony nem
jon ki neki, mar majdnem beertunk a faluba. Rogton cselekedtem,
satu --> gumik fustolnek, 206 es Skoda kozott par meter van csak,
a Skodaban a szemuveges no elengedi a kormanyt es a szemem
takarja. Nem jon ki, nem jon ki... A 206 tekeri ram a kormanyt,
huzok le az arokba, elgazolok egy szemeteskukat, es megallok.
A 206 vigan robog tovabb ezerrel, a Skodabol remegve kiszall a
nocske es zokogva halalkodik, hogy megmentettem az eletet.
En pedig egesz ejjel nem alszok, ha 80-al megyek, hamarabb
megeloz a 206 es nincs semmi gond.

Aki 206-ot vesz, onbizalmat vesz. Ha traktor, kamion jon szembe, 
legkozelebb nem fekezek... Meglatjuk, mire jo a fene nagy
onbizalom akkor, mikor a plehek lapulnak.

Csaba
+ - Re:EBS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok! Fogash!

>Hatranya: minden kerekre kell egy fekmukodteto szelep+draga
>elektronika (nem windoze szintu megbizhatosag...). A gyakorlatban ezt
>is kombinaljak ABS-sel, de ahhoz semmi koze.
Fogash mester, ejnye-bejnye....

  EBS eseten attol fugg mennyi a jarmugyarto koltsegkerete, attol fugg a
beepitett cucc. Altalaban 4S-2M a hasznalatos(pl.2 tengely)

  Amit en szereltem (fejlesztes alatt), az EBS tengelyenkent
szabalyozott volt + a kerekek mellett mukodott az ABS, amit szinten az
EBS elektronika vezerelt. + a szinten EBS-es potkocsi...
 Tavaly osszel reszletesen leirtam (archiv rulez)... :-)))

  A lachazi repteren fekezve majd kiestunk az Iveco fulkejebol elore...
18t betonkocka hevederrel rogzitve...gumifust....csikorgas....uj gumi
vetel. :-((

>>Suszter->kaptafa :-))) nincs sertodes?
--
 Udv
  Levente
+ - Re:Twingo olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! DeejaTiszy! Frigyes!
>Twingo (C motoros), amin
>45 000 km ota nem volt olajcsere. Olyan
>volt az olaj, mint a gyumolcs-zsele. A muanyag olajnivo palca
>NEM MENT BELE felulrol az olajba, hanem elcsuszott a tetejen!

 Egyszer hoztak 1 VWJettat, hogy nincs alapjarat, __de__miota leallt nem
tudjak inditani.... Sebessegben meghuzaskor a kerek megcsuszott...motor
ki-szet... olaj mennyiseg kb.1-1,5dl.
   Kerdezem mikor csereltek benne olajat, -Haaaat 3 eve van meg az auto,
__de__ nem emlekznek ra... :-))))))) mentek ezalatt kb.50ekm-t. Kek
fotengely, + gorbe hajtorud.
  Twingo:Jetta=1:1   :-))))))
--
 Udv
  Levente
+ - Gyertyak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok! Fogash!

>Ezek mindegyikehez a Bosch es az NGK _is_ szallit gyertyat, bar magan a
>gyertyan ezt nem latni, ugyanis mindegyiken csupan egy VW es egy Audi
>emblema virit kek szinben.

 A gyertyan ranezesre meg lehet mondani, ki gyartotta....A Bosch
megtartotta a kek(Opel gyari), ill. zold csikjait a gyertyain, az NGK
pedig alkalmazza a V-line (V-bevagasu) gyertyait....
--
 Udv
  Levente
+ - Idezet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Levente!

>nem minden a diploma... :-)))
>
>   Petofi: "habar alul a viznek arja, azert a viz az ur!"

En ezt mashogy ismerem:
"Habar felul a galya, s alul a viznek arja, azert a viz van alul!"

Es ez az ami nem mindegy, csak szegeny Petofi belehalt seruleseibe, mire
erre rajohetett volna.

Udv,
Vaddiszno
+ - Kozbeszerzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 irta:
>A kozbeszerzes elvileg igaz, megis lett a Peponak Merci kisbusza, mert ugye
>palyazatot nem nehez ugy kiirni, hogy csak a kivant tipus feleljen meg
>neki...

Ezzel kapcsolatban en is hallottam egy ilyen tortenetet. A kilencvenes evek
elejen valamelyik miniszterium kiirt egy tendert autovasarlasra. Erdekes
modon pont az akkori 7-es BMW parameterei szerepeltek benne. De
tengelytavtol elkezdve minden meret fixnek volt megadva, mint kovetelmeny.
Tehat egyedul a 7-es BMW felelt volna meg. Azonban  magukkal, mert
amig a kerveny atfutott a burokracian, es zold utat kapott, akozben
szeriavaltas volt BMW-eknel, es az uj 7-es nem felelt meg. Tehat egy auto
sem felelt meg a tendernek. Tehat ebbol is lathatjuk, hogy ugy mukodik a
kozbeszerzes, ahogy valakik akarjak, hogy mukodjon. Minden manipulalhato,
foleg, ha azokert van a torveny, akik alkotjak, meg megszavazzak...

En is egy vettem a kocsimat, elhataroztam, hogy M5-ost akarok, majd
beszereztem egy olyan autot, amelyik ennek a kriteriumnak megfelel.

Udv,
Vaddiszno
+ - RE:Kirandulastipp Lillafureden VD szerint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!
 irta:
>Ha pedig ilyen velemennyel vagy ennek az orszagresznek a
>lakoirol, akkor talan jobb is ha nem jossz at erre az oldalra.
>Nem igazan fogsz hianyozni itt. Mar csak azert sem, mert nem
>hiszem, hogy szamottevoen emelned ennek az orszagresznek
>a szinvonalat.

Megnyugodhatsz, eszem agaban sincs emelni annak az orszagresznek a
szinvonalat. Azonkivul en 1 hetig vendegeskedtem a Lillafuredi kastelyban,
de en nagyon lepusztultnak talaltam. Meg Miskolcot is. Lehet, hogy aki ott
el, annak ez nem tunik fel, de sajnos teny ami teny, az az orszagresz
fejletlenebb (tisztelet a kivetelnek, mert van egypar hely, amit az
olajipar, meg a borh..., pardon borkeszitesi ipar felfejlesztett), meg
szegenyebb (foleg BAZ megye) es aki megszokta a nyugat Mo-n tapasztalhato
szinvonalat, annak sajnos ez furcsa. Ha atmegyek a Dunan ugyanaz az erzesem
tamad, mint mikor a Szlovak hatart lepem at. 20-30 evet visszamegyek az
idoben. Nem tudom mas hogy van vele, de nekem teljesen olyan erzesem van.
Aki meg keletrol jon at a Dunan, az meg lathatja a "jovot". De ezen nem kell
felkapni a vizet, mert ugyanez tortenik velem is, mikor pl. Ausztriaba
megyek (kiveve Burgenland), vagy onnan Svajcba, es tovabb. Szerintem ezt be
kene latni, mert ez teny. Ahogy mesz nyugatabbra, egyre nagyobb joletet es
fejlettseget tapasztalni.

Ozd rulez.
Vaddiszno
+ - Reflektor hatasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo hallo!
Simon Templar irta:
>Ilyenkor en is lassitok es felrehuzodok. De ennek kulon okai vannak:
>- nem szeretem ha hosszutavon igy kozlekednek mogottem
>- aki igy ki van vilagitva az gyakran veszelyes
>- ezert lassitok es elengedem, hogy ne mellettem csinaljon bajt
>- okos enged...
>- hadd menjen... minel tavolabb van tolem annal jobb nekem.
>
>Mert bizony ilyenek is vannak, es gyakran kell, nagyon gyakran gondolni
>ilyenekre is. Tehat ne feltetelezd naivan, hogy ok mit gondolnak, mert
>szerinmtem meg egyikuktol sem kerdezted meg, hogy tenylg ugy gondolja-e
>ahogy te. De legyen ugy, ahogyan mondod.
>Sajnos a tendencia nem ez, es sokszor biztonsagi okokbol kell igy
>cselekedni, nem udvariassagbol.

Igen, lehet hogy ezt gondoljak, tenyleg nem kerdeztem oket. De nekem
edesmindegy, mit gondolnak, amig lehuzodnak elolem, es utamra engednek.
Tehat gondoljanak barmit, a szamomra egyetlen fontos dolgot, azt hogy
elengedjenek ezek szerint elerem vele, a tobbi engem nem erdekel. Belatom,
hogy nem tud mindenki szaguldozni, de mindenki tudna nem keresztbetenni es
nem emberkedni. Ha csak annyit megtesz, hogy nem akadalyoz, en mar boldog
vagyok.

Az ero velem van...
Vaddiszno
+ - Nesze neked orvosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok megint!
 irta:
>Nem ertem ra elolvasni reggel az AUTO-t. Kiprinteltem es
>bevagtam a kocsiba. S.O.S ! Irany Gyongyos.
>Mellettem egy orvos. ( valaha mentozott ) Olvasgat utkozben.
>Mogyorod kornyeken tekeri az ablakot es  az egeszet.
>Pulykavorosen, dadogva artikulal.
>- Leulnek melle es megvarnam mig kiszenved.
>  Utana megrugdosnam. Leszarnam az eskumet...

Orvosokkal vigyazni kell! Ha havi 28 ezret keresnek, en is szarnek az
eskumre. Azonkivul mondd meg neki, hogy nem szemetelunk. Jobb helyeken
kocsibol kidobott targyakert sulyosan buntetnek. Azonkivul sokmindenki igy
is kiszenved a hozzanemertesuk es nemtorodomseguk miatt. A rugdosast meg nem
hallottam. Lehet hogy altalanos? Amelyik beteg unszimpatikus, azt
megrugdossak. Nem csoda ha magas itthon a halalozas. Aztan meg beirnak
agyverzest a halal okanak. Egy jo eros fejberugdosas ebben biztos segit. Bar
itt felborult a sorrend. Nem mondta rosszul veletlenul? Eloszor
halalrarugdossa, aztan megvarja, mig kiszenved? Mig ha adsz neki halapenzt
(elore) akkor foglalkozik is veled, amugy nem. Tehat az eskut nagy ivben igy
is leszerjak (tisztelet a kivetelnek). Egy ilyen szerintem fogja be a
szajat.
Amugy nekem is vannak orvos ismeroseim, bar inkabb a tehetosebb fajtabol
szarmaznak (az orvoslas mellet mast is csinalnak, ugye meg is kell elni
valamibol alapon). Ok is jo gyorsan mennek. Nem annyira mint en, de szinten
nem ismerik a sebesseghatarokat.

Szoval add at neki udvozletemet, es sok halapenzt kivanok neki.
Vaddiszno
+ - Gonci Csaba allati nagy tevedese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg mindig hajts!
 irta:
> A Puntoval ellentetben az M5-bol nem hozhato ki 6 liter alatti
>fogyasztas.
De a Puntoval meg nem lehet 270-nel menni. 1-1.

>A hasznalt BMW-t barki meg tudja fizetni. Fenntartani mar kevesebben.
>Tudod mennyiert kaphatok M5-ot itt Szlovakiaban? 980 ezer forintert...
>320 ezer km van benne, szolgalati kocsi volt es szervizkonyvvel!!!!!!!!
>Gondolod, hogy olyan gond volna nekem megvenni? Es megis... ill. megsem.
>Szlovakiaban tele vannak a bazarok BMW-vel, aki eddig hatalmas
>bajor kocsival jart, mind Favoritra (!!!!!) csereli, es nem azt meselik
>buszken, hogy 160 az utazo, hanem azt, hogy a BMW fekbetetcserejenek arabol
>komplett tuningot csinaltak a Favoritra es imadjak a 8 literes fogyasztast.
>Lehet, hogy Rad is ez var?
En mar kicsereltettem rajta szinte mindent, ami elromolhat. Az enyem meg
nincs 10 eves, de persze elromlott rajta nagyon sok minden, mikor vettem.
Nemhiaba, mar Mo-n volt hasznalva elotte mar egypar eve. Aztan ment vele a
nagy magyar buhera, meg a drotozassal javitunk, stb. Szoval miutan mindent
kicsereltem, ami elromlott, most mar jo, nincs vele semmi problema. Azonban
egy masik fajta ilyen tipusu kocsihoz hasonlitva szerintem nincs vele
semmivel sem tobb problema, de ha lenne is meg lehetne erteni, mert  ezt az
autot altalaban nem urvezetok veszik, es legyen becsuletere mondva, hogy
200000 felett sincs a motornak semmi baja, de 300000-ig sem lesz semmi. En
egy kicsit azert ovatosabban banok vele, mint egypar ismerosom, ugyhogy
kibirja ez a vilag vegeieg.  A fekbetet asszem 10-20 ezer korul van (egy
par) ami szerintem nem veszes, es uj autokenal sem lehet dragabb (a verseny
fekbetet, ami a mostani fekhez kell, az allitolag 50 ezer, de az nem
szeria). Ehhez kepest a Favorit tuning olcso, de hat ugy is nez ki. Meg azt
aztan lehet tuningolni, kar bele, ahogy a neve is mondja. Szoval ha tudsz
venni M5-ost 980K-ert, akkor van egy ismerosom, aki tuti versenymotort epit
bele, zsir ujan, kb. 1 millaert, ami az eredeti M5 alapjaira epul, kicsit
konnyebb dugattyukkal, hajtokarokkal, stb, es meg jobban megy, mint az
eredeti motor. Mondjuk nem megy el 300 ezret, csak a felet vagy 200 ezret.
Masik 0.5-1 millioert rendbe rakatod az egeszet, ertsd: minden letezo mozgo
alkatreszt kicsereltetsz rajta, meg ami meg meghibasodhat. Tehat 3 milliobol
van egy ugyan 10 eves, de teljesen felujitott bejaratos kocsid, ami a
kaszni, meg a belsej kivetelevel tok uj. Ezekutan mar csak a tankolas
zavarhat, de amint eszreveszed, hogy a sok tuning Favoritos hulyet csak a
visszapillantobol lehet latni, pedig az mind-mind turbo, meg 16V, mert ra
van irva (ja meg Rallye), a tied nem is, meg mikor olyan emelkedon, ahol
szembe a Favoritosoknak 1-esbe kell legurulni, mert nem birja a fek, te meg
felefele elkezdhetsz elozni, akkor majd rajossz, hogy az a plusz 4-5 liter
siman megeri azt, hogy ugy mesz ahogy akarsz, nem kell allandoan az
utviszonyokat, meg a szembejovoket mericskelni. Amikor gondolkoztam rajta,
hogy eladom, es veszek egy TDI valamit, akkor egyszer jottem haza az
autopalyan jo gyorsan. Kozben gondolkoztam ezen ugyanis. De hazaerve
rajottem, hogy kis tobbletfogyi megeri az elvezetet es a biztonsagomat.
Mikor 100-120-szal megyek (pl. este, erdos reszen, faradtan), akkor semmi
nem potolhatja azt az andalito nyugalmat, amit egy ilyen autoban lehet
erezni. Halkan szol a zene, szelzaj nincs egy deka sem, a motor egy kicsit
sportosan beduruzsol a maga femes, BMW-s hangzasaval. Kenyelmes ules,
kellemes homerseklet. Ilyenkor ugy erzem, semmi bajom nem eshet. Szeretek
ilyen lassan is menni, mert nagyon megnyugtato, szinte olyan, mintha allnek,
de az atlagnal meg igy is gyorsabban megyek. Szoval minden korulmenyek
kozott nagyon kellemesen erzem magam az automban. Ez a lenyeg! Baratnomnek
1.4 Bravo-ja van. Nem rossz kocsi. Neha mentunk azzal is, bar azt inkabb
hagyom neki vezetni, mert en nem birok lassan menni vele, pedig az nem arra
van. Azert ot sem kell felteni. 120-nal mar eros motorbugas tapasztalhato az
utasterben. 180-nal (ott a vege) meg mar nem lehet hallani a radiot, mert
szelzaj + eros bugas egyuttese mindent elnyom. Varosban biztos idealis, bar
en ott is vidam vagyok a BMW-vel. Nem ertem masnak mi problemaja lehet vele.
Szoval mielott Favorit tuningra adja valaki a fejet, probalja ki egy kicsit
a masik oldalt is.

Jo autozast,
Vaddiszno
+ - gyongyos fele orvos kib@szta? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Vajon kinek a torteneten akadhatott ki ennyire?

          Zsolt
        AUDI 100
         Ékezet!


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: M3 - Mogyorod kornyeken ( 13 sor )
> Idopont: Tue Aug  1 07:23:20 EDT 2000 AUTO #823
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nem ertem ra elolvasni reggel az AUTO-t. Kiprinteltem es
bevagtam a kocsiba. S.O.S ! Irany Gyongyos. 
Mellettem egy orvos. ( valaha mentozott ) Olvasgat utkozben.
Mogyorod kornyeken tekeri az ablakot es  az egeszet.
Pulykavorosen, dadogva artikulal. 
- Leulnek melle es megvarnam mig kiszenved. 
  Utana megrugdosnam. Leszarnam az eskumet...


Tobb szo nem esett... 
Halk zene szolt a radiobol.
--
Meszaros Geza
+ - hyundai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Autosok!

Kerlek Benneteket aki a fent nevezett markaju (H-100 )kisbusz anyag
beszerzésében jaratos irjon nekem.
Bal hatso tolato lampabura megrepedt,es egy 20Ft nagysagu darab kitort
belole.Nem tudom elhinni ,hogy 14000Ft -ert komplett lampatestet kell vennem
,mert a boltban ugyanis ezt mondtak.
Nincs valakinek jo otlete?
Udvozlettel 
+ - Az a kurva macska... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete volt. Nem is fekete, inkabb a kek nagyon-nagyon sotet arnyalata.
Arrafele ugy becezik:
purring cat, vagyis dorombolo macska. Ha egy 1 fontost elere allitva raraksz
a motorra, nem szabad eldolnie, amikor beinditod azt. Regebben egyszer
megkerdeztem Craig-et; mifele a motor: soros, vagy V. Azt mondta a fene
tudja, de inkabb ket motor van benne, mert ket sorban vannak a gyertyak.
Akkor ez V motor, vagta ra vigyorogva Bernard, akivel egyutt ultunk az
asztalnal, es tenyleg: tizenket hengeres, tobb mint 5 literes V moci, es
haromszaznal joval tobb pacit pakoltak bele, es ezek a lovak nagyon
csendesek. /Par eve tortent, valami fenyszorobeallitas miatt
Spanyolorszagban megallt egy BMW szerviznel, hogy nezzek meg, mi lehet a
gond. A mokus felnyitotta a motorhaz fedelet, majd szolt a sracnak, aki a
kormanynal ult, hogy inditsa be a motort. Aztan kis ido mulva megint szolt,
hogy inditsa be a motort, mire Craig: hiszen mar jar.../
A bor szaga, a csillogo fa muszerfal, a dorombolo hang, ahogy kigurultunk a
varosbol... Aztan az autopalyan olyan szazas temponal azt mondta Craig:
nyomd neki! Hirtelen ralepetem a gazpedalra, az automata valto tette a
dolgat, a motor feluvoltott, a kocsi orra felemelkedett, a fara lenyomodott,
es a cicus jaguarra valtozott...
Egy gyerekkori alom pedig valora valt...

Udv joe

Ui: az a szaz nem km/h volt, hanem mph

Ui2: idezet az augusztusi Practical Classic magazinbol:
Jaguar XJS V12 HE, 1990, 85000 miles, silver grey, leather, absolutely
excellent condition, fully documented history, all XJS extras, Ł4.850.
Szoval fiuk-lanyok: nem is olyan elerhetetlenek azok az almok :-)
/Bar kivancsi lennek, hogy egy 10 eves Jaguar-t mi alapjan becsulnek meg a
vamosok, ugyanis hiaba a 40-50000 fontos uj ar, egy tiz eves XJS ara valahol
a hirdetesbeli erteken all. Craig az ovet negy evesen vette 7000 fontert, az
uj ara pedig 55000 volt.../


Udv joe

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS