Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1581
Copyright (C) HIX
2002-09-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Mo-n forgatott autoreklam (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Diravi (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Dizel (mind)  15 sor     (cikkei)
4 RE: *** HIX AUTO *** #1580 (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re: Dizel tuning - igen tanulsagos (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Ford szervizt keresek (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Re: honda again (mind)  52 sor     (cikkei)
8 Re: ha sietsz dogolj meg (mind)  64 sor     (cikkei)

+ - Mo-n forgatott autoreklam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kb. 1-3 eve egy nemet BMW-reklamban a kocsi Bp. Hosok teren nyomult. Lasd
meg a "Moonlight shadow" c. dal remixenek a klippjet a Music TV-n. ;-)

Udv,
marky
+ - Diravi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajho!

Ekezet, meg magyarazo abra miatt a DIRAVI leirasat folraktam a web lapomra,
ha vkit erdekel es nincs net elerese, elkuldhetem emilben is.
http://condrix.freeweb.hu

---
Baratom focvagen kisbuszaval (ex postas masina) jott befele Veszprembe
Almadibol. A korgyurut metszve a lampanal zoldet kapott, igy elindult.
Elotte meg latta, hogy jobbrol jon egy kocsi a tavolban, azt viszont mar
nem, hogy a kocsi nem lassit, hanem (mint a helyszinelok megallapitottak)
90-100-zal beledurrant a VW jobb oldalaba, elol. A kereket, es a mogotte
levo merevitest talalta el szerencsere, igy ugyan dobott a kisbuszon 30
metert, de a srac meguszta torott ujjal, a vallan zuzodassal. 4 eves fia a
hatso ulesen bekotott gyerekulesbol kirepult, de kutya baja lett.
A VW-t kicsit meg kellett kalapalni, hogy ne erje el a lemez a kereket, a
toloajto kisse reszelosen zarodik, es a tanksapka nem megy ra cso vegere, na
meg ki kellett cserelni a kormanymuvet, mert az szettort. A Szuzukit viszont
lepedoben vittek el, de legalabb a hulye picsa megmaradt...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hasonló a helyzet a barátom 300TD Merciével. Lazán 3-5 literrel
> evett kevesebbet kint. Ja és el ne felejtsem már mondani, hogy

A kisebb fogyasztas nem meglepo, allitolag a magyar szabvany
szerinti gazolaj kb. 10%-kal kisebb "futoerteku". A 3-5 liter
persze eros tulzasnak tunik, realis kephez eleve szazalekban lenne
celszeru megadni...

> kint nem is füstöltünk annyira. Tudod amikor tankolok egy M**
> kútnál, és annyira tré az anyag hogy 1 hónap múlva megeszi az
> adagolótszimmeringet..

Az elmult evekben megtett tobb, mint 200ezer kilometerbol legalabb
150ezer az emlitett gazolajjal tortent, az adagoloknak kutya baja
nem volt...
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1580 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: Platos Barkast keresek ( 8 sor )
>Idopont: Sat Sep  7 11:53:09 CEST 2002 AUTO #1580
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Sziasztok!
>
>Keresek uzemkepes, korrekt esztetikai es muszaki allapotu
>platos Barkas kisteherautot.
>Lehetoleg ervenyes muszakival, es gyari ketutemu motorral.

Mi a fene, azt hittem az e-mail nem tud 15 evig kallodni valahol......
+ - Re: Dizel tuning - igen tanulsagos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Bonzsur,
> 
> Adott egy common-rail dizelmotor. Ezen 
> teljesitmenynovekedest ugye nagyon konnyen a turbonyomas 
> novelesevel lehet elerni, egyebkent meg 
> gyujtasprogramozassal, de ez relative bonyolult (itt mar 
> erteni kell a markahoz is...). Elerheto meg a valtozo 
 >
> Hat ennyi mara az eszbol. :-)
> 
> 
> djtiszy
> 

Azert a dizelek gyujtasprogramozasarol meselhetnel nekunk meg egy picit! 
;-))

Naaaaa, lecci-lecci-lecci!  :-)

Radix
+ - Ford szervizt keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudnatok nekem ajanlani jol dolgozo es megbizhato Ford szervizt Budapesten vagy
 kornyeken? 
Elegem van az olyan szervizekbol ahol kiszedik a jo alkatreszeket az autobol.

Koszi: Feri
+ - Re: honda again (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 2002-09-07 at 23:03, shake--winnie.obuda.kando.hu wrote:
> megcsinalni valamit). Az viszont engem nagyon elszomrit hogy 5evre gyartanak
> autokat, eloszor is itthon sokan nem tudnak 5 evente autot venni, es ha
> regen tudtak hosszutavra gyartani bizonyos cegek akkor most meg miert nem
> megy ?

Haat, ez egy olyan tema amin erzesem szerint nehez lesz dulore jutni, de
ugye nem baj?:)

Amit en tudok, az az hogy:
- europaban a statisztikak szerint az autoallomany oregszik es az ujabb
autok tovabb birjak mint a regiek
- egyre tobb gyarto ad tobb mint tiz ev garanciat atrozsdasodas ellen
- mielott egy autot kihoznanak annyira letesztelik hogy 5 even tuli
hibak is elojonnenek. Nalunk a rendszer a kovetkezo (ez biztos sem
ereny, sem hatrany, masok is hasonloan kell csinaljak): minden
motorvaltozat lefut 20 ezer szigoritott km-ert ami 60 ezer km normal
hasznalatnak felel meg. Az ujabb vagy ketsegesebbnek itelt motorok 100
ezret futnak (tehat ~300 ezer normal hasznalat). Plusz 20 ezer
tengelyenkent ha az uj. Es igy tovabb. Peldaul 2000ben 580 auton 23
millio szigoritott kmt futottak. Es ezek csak a futastesztek, ott vannak
a probapadok is... Hidd el, nem ot evre gyartjak az autokat!

Amit viszont en is keszseggel elismerek, az az hogy az ujabb autok
sokkal bonyolultabbak - marpedig egy bonyolult szerkezetnek nagyobb
esellyel lesz valami baja. Raadasul ha baja van, irany a szakszerviz
mert otthon mar nem lehet igazan megcsinalni... Tehat a fenntartasi
koltsegek novekedhettek:(

Ha mar ide jutottam, tegnapelott lattam egy riportot arrol hogy az
autoszerelok mikent csapjak be a gyanutlan klienst. Egy autonal
meglazitottak a kipufogocsovet a motorra fogo 3 csavart amitol az
iszonyu zajos lett. Egy kis szoke szineszno elment vele harom talalomra
kivalasztott szerelohoz es jatszotta a "jaj mi tortent, nem ertek hozza,
olyan hangos" cimu darabot. A 3 kozul egy meghuzta a csavarokat ahogy
kellett. Ket masik viszont ki akarta cserelni a teljes
kipufogorendszert...

Utana egy szerelo tanuskodott aki maga is csinal ilyeneket (persze nem
volt felismerheto:). Elmondta hogy mennyire gyakori az ilyen es hogy
mihelyt latjak hogy a kliens nem ert hozza (mindig tul sokat kotyognak),
hopp, cserelnek amit tudnak. A regi alkatreszt ujrakondicionaljak ha
kell (kulon ezzel foglalkozo halozatok vannak) es mehet mas kliens
autojara. Neha ki sem cserelik. Tanacsolta: tobb helyrol kerni
ajanlatot, nem sokat beszelni, regi alkatreszt visszakerni, odaadas
elott a kerdeses alkatreszt megjelolni.

(Ize, ezzel a sztorival egyaltalan nem azt akarom mondani hogy emiatt
kerul sokba ma a szerviz, ez regebb is biztos igy volt. Csak eszembe
jutott.)

Udv, Sandor
+ - Re: ha sietsz dogolj meg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Shake esetehez (ami meg birosagi per eseten is Shake artatlansagat
hozta volna az alabbiak szerint !!) egy kis jogi hatterrel szeretnek segiteni, 
hiszen vannak olyan torvenyszegesek (itt gyorshajtas, stb.) amik bizonyos felte
telek
mellett nem buntethetoek!

Tamas

****************************
KOMMENTAR
a Bunteto Torvenykonyvrol szolo 1978. evi IV. torvenyhez
A vegszukseg (30. §)
Btk. 30. §-ahoz:
1. A vegszukseg a buntethetoseget kizaro okok koreben a tarsadalomra veszelyess
eget zarja ki. A cselekvest itt is, csakugy mint a jogos vedelemnel, az elharit
as reflexe valtja ki.
A jogszabalyhely meghatarozott feltetelek meglete eseten - hasonloan a jogos ve
delemhez - a sajat, vagy masok szemelyenek, illetve javainak vedoje, a kozerdek
 vedelmeben eljaro szamara biztosit buntetlenseget.
!!!!!
Ugyancsak vegszukseget allapitott meg a birosag, amikor a terhelt kozepes foku 
alkohol befolyasoltsag allapotaban azert vezetett gepkocsit, mert az aposa labt
orest szenvedett, azonnali orvosi segitsegre, mutetre volt szukseg, ugyanakkor 
mas segitseget nem tudott hivni, a telefon nem mukodott (BH1993. 336.).
!!!!!
A vegszukseg megallapithatosaganak feltetele, hogy a kialakult veszhelyzet teny
legesen a vegszuksegben cselekvo szemelyt, illetve javait, masok szemelyet, jav
ait, vagy a kozerdeket veszelyeztesse. Lathato, hogy a jogilag vedett ertekek -
 a kozerdek kivetelevel - azonosak a jogos vedelemnel meghatarozottakkal, mas a
zonban a veszely forrasa.

2. A veszelynek ket tovabbi ismervnek kell megfelelnie, egyreszt kozvetlennek, 
masreszt maskent el nem harithatonak kell lennie.
A maskent el nem harithatosag fogalmon azt ertjuk, hogy a vegszuksegben cselekv
o szemely reszere valamely kulonos reszi tenyallast kimerito magatartasa szukse
ges a veszely elharitasahoz, mert vagy tenylegesen nincs mas megoldas, vagy van
 ugyan, de az kevesbe celravezeto.
[sokára kierkezo mentoauto miatt]
Az aranyossag a vegszuksegnel is szem elott tartando. Ellentetben azonban a jog
os vedelemmel vegszukseg csak akkor allapithato meg, ha az elharito cselekmeny 
"kisebb serelmet okoz, mint amelynek elharitasara torekedett". Tehat mar az azo
nos serelem okozasa is tullepest valosit meg.
******
Az arányosság a végszükségnél is szem előtt tartandó. Ellentétben azonban a jog
os védelemmel végszükség csak akkor állapítható meg, ha az elhárító cselekmény 
"kisebb sérelmet okoz, mint amelynek elhárítására törekedett". Tehát már az azo
nos sérelem okozása is túllépést valósít meg.

Az arányosság vizsgálatánál csakúgy, mint a jogos védelemnél itt is a tárgyi el
emek ismeretében lehet állást foglalni. A javak esetében a vagyoni értékek egyb
evetésével lehet megállapítani, hogy arányos volt-e az elhárító magatartás, vag
y sem.

Személyek sérelme esetén ennél némileg bonyolultabb az arányosság megállapítása
. A korábbi szabályozás csupán azt követelte meg, hogy az elhárító magatartás n
e okozzon nagyobb sérelmet. Ez egy példával megvilágítva azt jelentette, hogy a
 végszükségből menekülő ember embertársa élete árán is menthette magát, nem sér
tette az arányosság követelményét. Ezzel szemben a hatályos szabályozás szerint
 ez túllépést jelent, a vízben fuldokló nem nyomhatja a másikat víz alá, hogy e
kként meneküljön meg, de a menekülésben akadályozhatja. A példánál maradva a ví
zből a mentőcsónakba bemászhat akkor is, ha emiatt egy másik ember kiszorul onn
an. Az ember élete árán való veszélyelhárítás esetén is megállapítható a végszü
kség abban az esetben, ha ezzel legalább két ember életét menti meg.
*********

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS