Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1932
Copyright (C) HIX
2003-08-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kodkiolvaso ara (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Tolteslampa, konzervalas (mind)  46 sor     (cikkei)
3 toteslampa, konzervalas (mind)  39 sor     (cikkei)
4 tolteslampa konzervalas (mind)  21 sor     (cikkei)
5 re: re: re: Fw: leallitas (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Opel 1.0 funyiromotor? (mind)  49 sor     (cikkei)
7 Rugalmassag 80-120 kmh (mind)  39 sor     (cikkei)
8 re: Kerdes a Moderatorhoz (mind)  3 sor     (cikkei)
9 Civic (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Re: hatasfokosdi (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Kodkiolvaso ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Nem kerul az tobb millioba, ez csak egyike Teeby szulemenyeinek.

>  Ez ismet egy rosszindulatu beszolas. Soha egy szoval nem mondtam
>  ilyet. De szeretnem latni, hogy a fenti mondat szoloja szo szerint
>  idezi ezen allitasomat. Vagy pedig bocsanatot ker erte.
>Teeby
----------------------
HIX AUTO # 1923. es 1924. szamban jelent meg
felado: =?iso-8859-2?Q?Horv=E1th_Tibor?=

>  " Csak azt ne mondd, hogy ha te sdajat szervizzel rendelkeznel, a
>  tobbmillas digamuszereidet 2 ezer forintos meresekre hasznalnad."

>  " De mericskelni apropenzert a mai vilagban egy tobbmillios
>  berendezessel senki nem fog."
----
NO COMMENT!!!!     UFF!!!

Udv,     Triznyak
+ - Tolteslampa, konzervalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Sracok!

Toltesvisszajelzo ugyben kov. a helyzet: Szinte biztos, hogy vmelyik
segeddioda a ludas a viszejelzo "parazslasaban", de hogy tutira menj, vegyel
egy snassz 20-50 Voltos 1-5Amperes diodat (kb20 Ft) es a generatorrol
lehuzott visszajelzo vezetekbe be kell kotni!
Laikus is megteheti, lenyeg olyan iranyban kosd be, hogy gyujtaskor a
tolteslampa vilagitson! Ha ez mag van, a motort be kell inditani, ha van
toltesed a lampa rendesen kialszik. Ha ezek utan a "parazslas" is megszunik,
akkor a segeddioda OFF!
Ha nem extrem tipusod van, akkor szerelheto a didodahid, szet kell szedni es
ki kell forrasztani a segeddidodakat. (ezek altalaban hosszukas kozepen
fekete muanyagnak tuno valamik, nem tul nagyok Átmero:2-5mm max 1 cm hossz.
Legjobb kivenni mind a harmat(csak az egyik rossz, de a masik ketto is
tonkremehet,+ 20-50 ft/ db) es elmenni a elektronikai boltba. Boltostol
kerni ugyanolyan (v hasonlot) masik ujat es visszahelyezni/forrasztani oket
a helyukre. Itt jon a trukk: meg kell jegyezni kivetelkor a nyitoiranyt.
Mindeggyik hengerecskenek van egy ezust vagy feher csik az egyik vegen. ez a
csik ugyanugy helyezkedjen el, mint a regiek. Ha valakinek ez nem megy,
akkor haggyja benne és igy vigye el a boltba mintakent. Majd utana csere
ugyelve az iranyokra. Osszerakas es kesz.
Van meg ennel egyszerubb is, de ezt csak olyan helyeken erdemes hasznalni,
ahol nehezkes a dioda csere. Csak egy darab diodat epitunk be tolteslampa
korbe, a fentebb emlitett, diagnosztikanak megfelelo modon. Igy meg a
generaort se kell szetszedni, gond akkor van, ha a harom kozul meg egy dioda
elszall, de ez egy masik tortenet.

Konzervalas: Regen a motor belsejet nagy surusegu motorolajjal kezeltek, de
ezt ma mar nem ajanljak. Nehez utana kipucolni
Kisebb idokre valo konzervalast (par ev) ugy kell vegezni, hogy olajat kell
tenni a benzinbe. Nem sokat! 1:50/40 boven eleg! (ketutemueknel is ez a
megszokott keveresi arany) A tankban legyen keves benzin (Az ugyse
korrodalodik, mert mai autokon muanyag)  kb 5 liter, ehhez toltesz 1 deci
olajat (erdemes olyan fajtat valasztani, aminek a legjobb a korroziogatlo
kepessege) Majd a motort jaratod, mig a kekes fust meg nem jelenik a
kipunal. Ezutan meg nehany perc es leallítod. Így meg a katalizatort sem
terheljuk tul.
A gumi alkatreszeket erdemes gumiapoloval lekenni. A szilikon nem a legjobb,
mert nagyon fogja a port, de leteznek eleg hatasos glicerin alapu szerek. A
fekete muanyag lokharitot es tukorhazat is hasonloval le kell kezelni.
(fenyezetteket nem kell)
A karosszeria mosasa nem art, de elrakas elott szaritsd jol ki! 
Az ablaktorlot hajts ki, ablakmosofolyadekot engedd le, a viz beleposhad, a
koncetratum meg leullepszik es eldugulhat! 

Folyt. kov.
+ - toteslampa, konzervalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akksinal jo a csepp toltes vagy a sav kiontese. (a kiontott savat, ha tiszta
el kell rakni es hasznalatba vetelkor azzal feltolteni, ha koszos vegyel
ujat) Kiontest feltoltott alapotban erdemes csinalni. Riasztora kozponti
zarra vigyazz! Legyen nalad a potkulcs!
Ha a hutorendszerben jo minosegu fagyallo van nem kell vele foglalkozni.
Tiszta viz eseten vizet ereszd le es szaritsd ki, de meg jobb ha rendes (nem
TESCO-s) fagyalloval feltolteni a keveresi aranynak megfeleloen deszt.
vizzel higitani.
A klimaval nem tudsz mit csinalni, par ev allas utan a gaz kiszokik belole,
de 10-15EFt-ert feltoltik.
Ragcsalok ellen mi elektromos egerriasztot hasznaltunk, nem volt soha ilyen
gondunk. A molylepkek viszont idonkent megleptek minket. Szerencsere nem a
garazs a fo lakohelyuk. Ellenben a pokokkal adaz csatat vivtunk. Leptem
nyomom bekoltoztek valamilyen uregbe. De ez ugyis hasznalatba vetelkor lesz
problema. 
A kocsit fel kell bakolni (lehetoleg vizszintesen, hogy ne tudjon
deformalodni) a karosszerianal. Ugy, hogy a kereken es rugokon ne legyen
terhelés. Ilyenkor a gumikat se kell levenni, de a kereknyomast csokkenteni
kell legalabb 50%-al. Teljesen leereszteni viszont nem kell. A potkereken is
erdemes a nyomast csokkenteni.
Fontos, hogy milyen helysegben tarolod. A legjobb napfenymentes, mint a
gyogyszert: huvos szaraz helyen! Persze lehet mashol is, de ez a legjobb.
Kell valaki, aki idonkent ranez. Barmi kozbe johet, ezert jobb az ovatossag
Ja meg valami: ha a motorblokk acelontveny, akkor a motorszamot zsirozd le,
par ev alatt kepes felismerhetetlensegig korrodalodni. Mi mar szivtunk meg
ilyet!

Nagyjabol ennyi, biztos hogy kihagytam nehany reszletet, de a legfontosabbak
ezek.
Ezutan johet meg a hasznalatba vetel. Mielott ujbol hasznalnad, jo alaposan
nez meg mindent, pl nem folyik szivarog valahol, van-e rajta rozsda vagy
barmi rendellenes. Folyadekszinteket ellenorizni, sot legjobb lecserélni! A
fekfolyadekot mindenkeppen ajanlom cserere, de a motorolajat sem art! Az
uzemanyagot szinten, ezert is gazdasagos, ha nem teletankkal rakjuk
le.(Femtankosokat tele kell tolteni, mert szetrohad a tank, pl kispolszki) A
jo minosegu hutofolyadekot altalaban nem kell, de a fagyallosagot kell
ellenorizni. Szervo-, valtoolaj jobb, ha csereled. Gumi szijakat: ekszij,
vezermuszij nagyon megnezni vagy egybol cserelni. (ekszijat lerakaskor meg
lehet lazitani, csak ne felejtsd el visszahuzni)
+ - tolteslampa konzervalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keszulj fel, hogy nehany elektromos dolog megbolondulhat, ha a ragcsalok
kizarva, akkor az elektromos csatlakozok megtisztítasa vagy meghuzas sokat
segithet. Kell egy alapos tisztitas viaszolas polirozas allapottol fuggoen,
es olyan mint ujkoraban.
Ha a gumiabroncsokat nem erte napfeny es terheletlenul, leapoltan taroltad
akkor nehany ev meg se kottyan nekik! De a futomu egyeb gumi alkatreszeit is
alaposan szemrevetelezni kell (szilentek, porvedok) hogy ne kelljen egy-ket
honapos hasznalat utan sok-sok forintot beruhazni pl. egy
feltengelycsuklora. Ha mar hasznaltad nehany hetet az autot, akkor ujbol at
kell nezni.
Ja meg valami a fek! Ez a legrosszabb, mert ha konzervalod, akkor baromi
nehez megtisztitani, he nem akkor pedig sokaig nem az igazi a feked, erre
ugyelj! Kellemetlen, ha nem tudsz megallni!  (mi a feket nem kentuk le
semmivel, viszont uzembehelyezeskor nemelyiket rozsdatlanitani kellett.)
Ha hosszu idore minden kezeles nelkul leraknak egy kocsit, sokkal tobbet art
neki, mintha hasznalnak is! Ezert erdemes megcsinalni a fentieket, meg ha
bonyolultnak is tunik!

Hasznos munkat!

ui: kezifeket sem szabad behuzni evekre, mert ugy marad :-(
+ - re: re: re: Fw: leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>Guminyomas: felnyomni nyugodtan 3,5 barra
>Ugy meg nehez menni vele.
Ha jol ertettem, nem kozlekedesrol volt szo, hanem tarolasrol, azt meg igy
kell. 1-ebkent nyugodtan lehet jarni ilyen nyomassal is, de a Korzika rallyn
ne indulj vele. :-)


>>Evente 3 hetre kapsz berautot kb. 40-80 000 Ft-ert.
>Egy valamire valo berauto (mondjuk Octavia, hogy legalabb meretben is ott
>legyek, ahol az Alfaval), 3 hetre kb 250.000,- Ft, 4 evre ez 1millio Ft...

Az, hogy leirod, mennyivel kevesebbet sporolsz a kotelezo lemondasan, es
mennyivel dragabban berelsz autot (bar annal sokkal olcsobb, mint amit
irsz), asszem pont azt igazolja, amit sejtetni akartam: nem erdemes
lemondani. Raadasul szep az autod...

Igazabol csak a feluleti rozsdafoltokkal nem fogsz tudni mit kezdeni, amik
ohatatlanul kijonnek.

djtiszy
+ - Opel 1.0 funyiromotor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

yericoval irtuk
>> Azonkivul az Opel egyliteres funyiiromotorja tragedia, annal meg a
>> Suzukie is jobb
>
>Kikerem magamnak es a Corsamnak is. Nem rossz az a motor,
> raadasul baromira keveset eszik, es a regi 1.2-esnel fenyevekkel jobb.

Nem akartam a lelkivilagodba gazolni.
Azert mert talalunk egy nalanal MEG  motort (1.2 45 LE), nem jelenti
azt, hogy az egy fonyeremeny. Ezen ugye mar vitaztunk egy par eve egyszer,
de mivel megint volt szerencsem egy ilyen Corsat vezetni (most mar az ujat),
tovabbra is fenntartom az allitasomat: kenodos, elvezhetetlen es erotlen. A
valto ugyan kicsit hasznalhatobb, mint a B Corsaban.

Oke, most objektiv leszek: MIRE is kell az auto? Nyilvan nem autopalyas
szaguldozasra 4  emberrel. Viszont nekem nincs penzem, hogy kulon autot
vegyek Pestre meg Budara, mert a Kapy uton 3 emberrel mar nem megy fel az
auto. Viszont tenyleg kevesebbet fogyaszt... ...pont fel literrel, mint az
1.2 16V, amibe mar szorult legalabb dinamika is.

Raadasul ugye az auto fenntartasi koltsegeinek max egynegyedet teszi ki az
uzemanyagfogyasztas. (Tisztaban vagyok vele, hogy az 1.2es mar masik
kotelezo-kategoria, dragabb a Cascoja is.)

Persze en sem olyan motoru autoval jarok, amilyet szeretnek (6 hengeres
dizel), de konnyeden abszolvalom a Kapy utat (kb. 9%-os emelkedo).

A velemenyem szubjektiv, es fenntartom.

udv,
djtiszy


PS: a rugalmassagi ertekek irasakor (ld. lejjebb) talaltam a ra a egy minden
Opel modellt erinto altalanos minositesre egy autos ujsagban (Automobile,
2003 augusztus, 120-121. oldalak). A kovetkezoket kiolloztam:

CORSA:
"A mechanikaval nincs gond. Benzinesben keruljuk a haromhengeres 1.0 12V
motort, mert  kiegyensulyozatlan es nagyon zajos."

AGILA:
"2 benzinmotor all rendelkezesre: egy haromhengeres 1.0 12V es egy 1.2 16V.
Az elsot felejtsuk is el. Mivel gyenge, a varoskozpontokbol kierve mar
minden orszaguti barangolast lehetetlenne tesz. Raadasul igen kellemetlen
is. A masodik jobban kihasznalhato es korrekt teljesitmenyt is nyujt -
esszeru fogyasztas mellett."
+ - Rugalmassag 80-120 kmh (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

most, hogy a funyiromotorokon gondolkoztam, eszembe jutott, hogy a magyar
ujsagirok miert nem emelik ki jobban az autoteszteknel a "RUGALMASSAG"
erteket, szemben a gyorsulassal, ami ugye tok hasznalhatatlan, mert nem
eletszeru (hja persze, HRing, gyorsulasi verseny...)

A 80-rol 120-ra valo gyorsulas 4. es 5. seb.fokozatban tokeletesen
megmutatja, hogy mit tud etgy auto elozeskor orszaguton (visszavaltassal) es
autopalyan (sima kigyorsitas).

Gyorsan osszeszedtem nehany erteket a kozelemben levo autosujsagokbol
(kerekitettem mp-re):
Citroen C3 1.1 60 LE:                  17/27 mp
Citroen C3 1.4 75LE                    12/22 mp
Citroen C3 1.6 110 LE                 11/16 mp
Citroen C3 1.4 HDi 70 LE:           15/19 mp
Citroen C3 1.4 HDi 92 LE:           11/14 mp
Citroen C3 Pluriel 1.4 75 LE:        18/24 mp

Renault ScenicII 1.6 115LE:          14/20 mp
Peugeot 307 SW 1.6 110 LE:       14/19 mp
Renault ScenicII 1.5 dCi 80 LE:     14/18 mp
Opel Astra 1.7 CDTi 80 LE:         n.a./18 mp
Citroen Picasso 2.0 HDi 90 LE:     14/17 mp
Alfa 147 JTD 100 LE (alap):          11/16 mp
Citroen C5 2.2 HDI 136LE:          11/15 mp (itt 5. es  6.fokozat)
BMW 530d 218LE:                      8/11 mp (itt 5. es  6.fokozat)

A Citroennel latszik a leginkabb, hogy az 1.1-es motor alkalmatlan a VAROSON
KIVULI kozlekedesre. A Pluriel meg nagyon nehez. Az 1.4-es viszont 4.-ben
huzatva majdnem ugyanazt nyujtja, mint az 16 16V.

A Scenicnel a kis (es nehezebb) dizel megeszi reggelire a 16  szelepes
1.6-ost.

Szoval erdekes, es mindenkeppen tobbet mond, mint a gyorsulas.

djtiszy
+ - re: Kerdes a Moderatorhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miert nem jelenik meg a cikkeim ketharmada?
Sajnalom, de tul sokat irsz, nem birja feldolgozni a szerver.
Mar beszeltunk a NASA -val a megfelelo gepido megvetelerol :-).
+ - Civic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella,

Van koztetek valakinek Civic VTI-je?
Az 1.8-asbol van otajtos? 
Richie
+ - Re: hatasfokosdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 29 August 2003 15:23, Nemes Marcus wrote:
> A Volkswagen alabbi prezentaciojanak 14. oldalan van egy diagramm a
> hatasfokokrol:
> http://www.volkswagen-ir.de/download/InvPres_01/20010518VWEichhornENG.pd
>f Eszerint az ottomotore kb. 18%, a dizele meg 23%. De ez egy teljes
> hatasfok a nyersolaj kinyeresetol a kocsi kerekeinek megforgatasaig.
> Tehat az uzemanyagtartalytol a fotengelyig szerintem siman elkepzelheto
> ezeknek a hatasfokoknak a duplaja, de bizonyitani sajnos nem tudom. :-(

Nem is fogod tudni:-) A VW altal adott szamok meg akkor is optimistak ha 
nincs veszteseg az olajkuttol a benzintankig. A 3. oldalon levo abra mar 
kozelebb jar azokhoz a szamokhoz amiket mas forrasokbol is lattam: 
http://www.chevron.com/prodserv/fuels/bulletin/motorgas/tech_fuels_bull.pdf
(Vagy http://www.chevron.com/prodserv/fuels/bulletin/fuel_economy/, 2. 
abra)

Ez varosi ciklus, orszaguton valamivel jobb a helyzet, de hogy 18%ot 
hozzanak ki gondolom idealis, a valosagban nem allandoan tarthato 
korulmenyekkel szamoltak:-) Peldaul egy olyan ciklussal ahol nincs 
fekezes, es akkor a fekezeskor disszipalt energia atkerul a vesztesegek 
listajarol a hasznos energiahoz. Es hogy ennek duplaja lenne az 
uzemanyagtartalytol a kerekig, az ugrik...

Egyebkent a http://www.concawe.be/Download/Reviews/CONCAWE_CR121.pdf 4a 
abrajan lathato hogy tenyleg nem jelentos az olajkut-benzinkut veszteseg a 
benzintartaly-kerekhez kepest bar ez nem magarol a vesztesegrol szol).

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS