Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2074
Copyright (C) HIX
2004-01-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: hasznos link (mind)  8 sor     (cikkei)
2 re: bidiesel (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Vectra A 2.0 (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Mondeo es nyaralas (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Fogyasztas (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Winnebago vagy hasonlo kaliberu RV (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Megane ablaktorlo (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Olaj ... (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Miert is nem szeretem a citroenek egyes peldanyait (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: Bidiesel (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Bikazas (mind)  36 sor     (cikkei)
12 re: re: Re: muszerfal - rugozas (mind)  28 sor     (cikkei)
13 Re[2]: Fogyasztas (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Katalizator (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Re: muszerfal (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: re: Auto a mento mogott (mind)  9 sor     (cikkei)
17 re: Corsa rangat (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Re: hasznos link (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Itt van meg egy hasznos link http://traveltech.tvn.hu
Ha az europai savokat figyelo radardetektort hasznalsz, akkor jo esellyel megel
ozhetok az ilyen "balesetek". Ha a vasarlas mellett dontenel (akar toluk veszed
 akar neten vagy kulfoldrol) arra erdemes figyelni, hogy a "Ku" savot tudja a k
etyere (es a legjobb ha az X1 savot, azaz a 9.41 GHz-et is figyeli, mert meg va
nnak Magyarorszagon ezen a savon dolgozo traffipaxok)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mail.orionelec.com)
+ - re: bidiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!
>
>Használt már valaki használt sütőolajat a kocsijában?
>Mi a tapasztalata?

Egyszer igen. Tapasztalat: nehez foltorolni a gumiszonyegrol es sokaig
sulthal szaga volt a Nivanak.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Vectra A 2.0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta kb egy hete:

>Vectra A vagy B? Ha A, akkor nagy valoszinuseggel 89-91 koruli,
>350ekmesen behozott pusztulat. Ha nem a 16V, akkor csak 115LE, kicsit
>nagyon harmatos, buta karakteru motor, viszont annyit eszik, mint egy
>2.5os. Ha 16V, akkor 150LE (ezt szokas Calibra-motorosnak csufolni), ez
>csak GT felszereltseggel, es fiatalabb peldanyokban volt. Ez meg valszeg
>szethajtott darab. Ha NEM magyarorszagi eredetu (=elso
>forgalombahelyezes a kocsi gyartasi evevel azonos evben Mo-on), akkor
>szerintem felejtsd el.

Nos ez kivalo peldaja annak ha valaki olyasvalamirol ir amihez nem ert.
Fogash te nagyon veded az olasz autokat mondvan, hogy te mindig elegedett
voltal veluk es csak a kozhiedelem tartja oket rossznak. Ezert megkerdeznem
, hogy a fenti velemenyednek mi az alapja? Vezettel mar ilyen Vectrat?
A 2000-es 115LE-s motor (motorkod: C20NE) legendasan tartos, 350.000-400.000
kilometert is elfut normalis hasznalat mellett. Nagyon nyomatekos, _nagyon_
takarekos, mentes az ujabb Ecotec motorok problemaitol( EGR szelep,
olajfogyaztas, vezermuszij szakadas), kivaloan viszi a Vectra kasztnit (
0-100: 10.5s). Opeles korokben minden idok egyik legjobb Opel motorjanak
tartjak. A Vectra A-hoz ez a motor a legjobb valasztas. Erdemes beleolvasni
az index.hu Vectra A topicjaba.
Az egyetlen komoly problema az autoval szemben az eros rozsdasodas.
Gyakorlatilag mindenhol rozsdasodik de kulonosen a hatso sarvedoivek, hatso
rugok bekotesi pontjai korul, hatso vaznyulvanyok kornyeken.
Ami pedig a kulfoldrol behozott autokat illeti. Valoban sok szemetet _is_
behoztak az orszagba. De kinti autok annyival szebbek, jobban szervizeltek,
jobban felszereltek es nem utolsosorban olcsobbak mint az itthoniak , hogy
en csak a kinti autot vennem meg. Aki jart mar kint pl. nemetorszagi
autopiacokon (kulonosen eszak Nemetorszagban) az tudja , hogy mirol
beszelek.

PA
+ - Mondeo es nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Hosszu olvasgatas utan van egy kicsi kerdesem, amiben csak Ti tudtok
segiteni.

Tavaly aug.-ban lecsereltem a 16 eves Sierrat egy 4 eves Mondeora.(4
ajtos, 1,6L-es, benzines es most mar gaz uzem is,)
Eloszor is miert olvashato mindenhol ezekre a tipusokra az "MK"
megnevezes?
Aztan letezik-e ehhez a tipushoz u.n. "virslipotkerek"? (az igazi helyen
a gaztartaly van) Ne kelljen mar a teljes erteku kereket a csom.
tartoban hordozni.

Mas. Jart valaki kozuletek az elmult 1-2 evben a Plitvicei tavaknal? Oda
tervezem a nyari csaladi kirandulast, es nehany hasznos info jol jonne.
Az "utazas" listarol csupan 1 valasz jott, a "tipp"-rol pedig nulla.
:-O(

Koszi

Üdvözlettel:
   Ipike
(alias Tamás)
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Milyen huje :-) valaki (En)! Nem tud valaki egy magyar tanart?
Hogy lehet felre olvasni a katalizatort karburatornak? Viszont most
is vitatkoznek Triznyakkal: Egy par loerovel erosebb lesz a kocsi,
de ugye zold kartyanal varialni kell. En mar hallottam olyat is, hogy
kis mertekben csokken a fogyasztas. A katalizatornak eleg nagy
az ellenallasa, ezert egy sima csovel konnyeben tavozik a gaz
a motorbol.

Mazda:
En a Mazda Mestert ajanlanam, ha a XIII. kerulet nem gond.
O az elso szerelo (eddig) akirol csak jo tapasztalatom van. A neten
sem olvashatsz rosszat rola, ami azert mar jelent valamit. Az arai
sem dragabbak, mint egy barkacs cege. Alkatreszekkel (bontott, uj)
is foglalkozik szinten jo aron.

Jogsi:
Amator vagy. En alapbol nem veszek at semmilyen rendorsegi levelet.
Bunozni nem szoktam, karosult nem vagyok, akkor csak valami
birsag lehet. Majd eljonnek ertem, ha akarnak valamit :-). Igy mar
ket birsagot usztam meg. Rendorseg figyelem: elevultek :-).  Altalaban
nem eri meg foglalkozni ilyen esetekkel. Mindez persze Budapesten.
Meg annyit sem segitek, hogy melyik oldalt, mert meg legkozelebb
elvisznek :-). A nevem cimem kozze tetelehez ezutan nem jarulok
hozza :-).
+ - Winnebago vagy hasonlo kaliberu RV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nagyon regota szeretnek megnezni belulrol egy Winnebago vagy Winnebago-hoz haso
nlo kaliberu RV-t belulrol. Valaki esetleg tud Magyarorszagon olyan helyrol, ah
ol ilyeneket arulnak?

Koszonom

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.96.36.201)
+ - Megane ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kis technikai segitsegre lenne szuksegem.
Most, hogy  surubben kell hasznalni az ablaktorlot.
az a gondom vele, ha szakaszos uzemeltetesre allitom,
akkor kb 8-13 mp kozott van egy torles /allitastol fuggoen/
Nekem ez nem igazan felel meg. A regi automon ez kb 2-8 kozott volt 
allithato.
Tudtok-e olyan szakszervizt nem igenylo megoldast amivel lehetne 
csokkenteni
a 2 torles kozotti intervallumot? Az a 2-8 nekem tokeletesen megfelelne.
Vagy csak drasztikus beavatkozassal lehetseges?  /Vagy azzal sem :( /
Az auto egyebkent egy Renault Megan 1.4 RT 2000-es evjarat.
Koszonettel:
                     Josi
+ - Olaj ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Lista!

A multkor ugy latszik sok volt a korites, elveszett a lenyeg :))

A kerdesem az lenne,(megeccer) lehet-e tobb evig az olaj a kocsiba, ha
mondjuk csak,evi 2-3000Km-t megy vele az Mber, vagy le kell evente cserelni,
mert allo helyben is veszit a kenoertekebol?
Tudja valaki a valaszt?

Udv:BuszosJani
18-fos buszrendeles
Tel/Fax:06-29-410-263
Mobil:06-309-775-609
Külfold-belfold
+ - Miert is nem szeretem a citroenek egyes peldanyait (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Attila!

>Szoval akkor miert olyan utalatos? ;-)

Leginkabb az uj tipusok kozul nem tetszenek paran.
Xsara, Xsara Picasso, C3, C2, es annyira nagy eresztesnek a C5-ot sem
tartom.
De foleg a Xsara es a C3, ami szamomra sem nem tetszetos, sem nem
mondhato kulonosebben komfortosnak barmely mas autonal. Foleg a C3. Az
majdhogynem elfuseraltnak is nevezheto. Az ucsorges benne vezetes
kozben, a ki-be szallas es sorolhatnam. Minden olyan furan nehezkesnek
tunik. Talan nem egy kategoria, de ebben stilusban az uj Micra jott be
nekem.
Pedig a Citroen az otletes, kisse extravagans es komfortos jelzokkel
rogzult a tudatomban.

Teeby
+ - Re: Bidiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Használt már valaki használt sütőolajat a kocsijában?
> Mi a tapasztalata?

En csak olvastam, hogy Belgiumban valamelyik varosban a buszok azzal
jarnak, eroteljes sultkrumpli szag kiseri oket. Nem irtak semmi
kulonoset, allitolag csak szurni kell...

Yff
+ - Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  No ezert kene az a bizonyos rajz! Gondolom ennyi penzert nem a
>  kozponti elektronikat csereltek, hanem valamelyik kulso egyseget...
--------
Rosszul gondolod!  A  kozponti elektronikat --javitottak--. (ennyi penzert)
---
>  Teljesen persze nem zarhato ki, de azert nem is valoszinu, hogy a
>  lokes a kozponti egysegben nem tett kart,
--------
Mindenesetre a valosagot nem erdekelte a valoszinuseg. :-)
---
> > : Tulajdonkeppen a generator is tonkre mehet,

>  Legfeljebb a diodak...
-------
A ketto nem ugyanaz? Vagy diodak nelkul meg mukodni fog?
---
>  A "jo" akkura pedig nem lehet bazirozni, hiszen minden akku eljut
>  abba a stadiumba, amikor mar nem "jo", de a startert meg eppen meg
>  tudja forgatni.
------
Egy olyan akku amelyik a "startert meg eppen meg tudja forgatni", a vitat
kepezo feszultsegcsucsok elnyelesere 100%-os!!! Egeszen biztos vagyok 
abban, hogy ezzel Te is tokeletesen tisztaban vagy.
---
>  Ezt a dolgot persze be lehet soporni egy felmondattal a szonyeg ala,
>  de attol meg teny.
-------
Ez pedig egy rosszindulatu,  gunyos megnyilvanulas, ami szinten teny.
(> Olyanra mutassatok peldat, amikor egy normalis hangnemu kerdessel,
>  vagy kijelentessel kapcsolatos vitaban en adtam eloszor gunyos
>  valaszt!)
(idezet valakitol, akinek a nevet nem irhatom ide)

Udv,  Triznyak
+ - re: re: Re: muszerfal - rugozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--
>Akarmennyireis utalatosnak tartom a Citroent, nem sok kenyelmesebb
>autoban ultem, mint egy eredeti fullos CX-ben. Godros uton 140-el
>szinte siklottaz út felett. Sz'al le a kalappal elottuk!
Na ja :)))) Meg az XM-esek is visszasirjak a CX-ek rugozasat. (Meg a
DIRAVI-t)
--

Hadd pontositsak... A volt CX-esek tobbsege sirja vissza. Nekem job-
ban fexik az XM karakterisztikaja. Legalabbis egyelore. A DIRAVI-t
meg csak azok az XM-esek sirjak vissza, akik a CX utan fapadosba
ultek.... ;-)))
A V6-ban van DIRAVI :-P
De az teny, hogy nekem nagyon hianyozna!

Az XM rugozasi karakterisztikaja - bar talan helyesebb lenne lengesi ka-
rakterisztikat irni, minthogy a klasszikus ertelemben vett rugo nincs
benne -
hatarozottabb, mint a CX-e volt. Nem annyira "hajokazos". Biztos van
meg rajtam kivul, aki jobban erzi magat benne, s biztos van, aki kevesbe.
En egyelore siratom az oreg Turbo2-met es boldog vagyok a V6-ommal.
Egyik szemem sir, a masik nevet. Viszont a butykolesi igenyimet aligha-
nem kielegiti ez a verda :-)))

Koszi a tippet Joe, nagy levelvaltasban vagyok a V6 professzorral ;-)


Szeretettel: Péter
+ - Re[2]: Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 2073-ban irta :
>>hogy katalizator kiszerelese es egy csovel potlasa utan
>Ez konnyu kerdes volt. Mivel el sem indul az auto, igy jelentosen
>csokken a fogyasztas :-). Szerinted miert van benn a karburator?
>Mert tobbett lehet kerni az autoert :-)? Esetleg evvel szabalyozod a

Most akkor katalizator, vagy karburator?
Vagy mind a ketto ugyanaz?
Sanyi
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >hogy katalizator kiszerelese es egy csovel potlasa utan
> Ez konnyu kerdes volt. Mivel el sem indul az auto, igy jelentosen
> csokken a fogyasztas :-). Szerinted miert van benn a karburator?

A kerdes katalizatorra vonatkozott...

> > katalizator kiszerelese es egy csovel potlasa utan -
> > ugyanolyan vezetesi stilus mellett - csokken vagy
> > novekszik a fogyasztas.
> -------
> Semmit sem valtozik. A katalizator passziv elem a motor
> mukodeset nem befolyasolja.

Hiaba passziv elem, mivel a motornak tobbletmunkat kell vegeznie
ahhoz, hogy atnyomja rajta a kipufogogazokat, no a veszteseg,
csokken a teljesitmeny. Emiatt pedig no a fogyasztas, de
valoszinuleg csak annyira, amit hetkoznapi hasznalatban nehezen
vennel eszre.
+ - Re: muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 21 January 2004 20:03, condrix wrote:
> Folraktam nehany kepet a het vegi citrom talirol ide, Bogacs 2004 ala:
> http://condrix.freeweb.hu
>
> >A tobbi hasonlo koru autojuk felejtheto szerintem.
>
> Ami nem hidros, az "csak" auto: tizenketto egy tucat. Baaaaar.....

Ilyent mondani egy Kacsarol, micsoda impertinencia! ;-D

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: re: Auto a mento mogott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hasonlo eset: kollegmam vitte a kedves parjat eppen hasi gorcsokkel korhazba es
tefele. (hogy mento nem jon azt mar szinte megszokja az ember) :(( 90-100-as te
mpo kornyeken megallitotta egy rendorauto, hogy mi a fraszert szaguldozik. miko
r benezett a J1-re- es meglatta az asszonyt, nem kerdezett tobbet. ment elore, 
csinalta az utat egeszen a korhazig... Igen, vannak ilyenek is...

Chip

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: border.khvm.hu)
+ - re: Corsa rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia marky!

Nekem is ugyanezt a mutatvanyt produkalta az auto, en is vegigcsinaltam ezeket 
a müveleteket és a  vegen deult ki,hogy az elosztorotor szetegett.
Vettem egy uj rotort és minden megjavult.
Remelem segitettem!

Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS