Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 654
Copyright (C) HIX
2000-02-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 markaszerviz (mind)  43 sor     (cikkei)
2 Valasz Istvannak... (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Uj auto vetel... (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re:rendorbaleset (mind)  13 sor     (cikkei)
5 csomagtarto (mind)  11 sor     (cikkei)
6 sahal utoljara (mind)  32 sor     (cikkei)
7 fekszervo (mind)  27 sor     (cikkei)
8 M3-as baleset (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Re: sokminden (mind)  39 sor     (cikkei)
10 Re:Re: Avensis TD (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re: HASZNALT AUTO KERESO * * * * http://www.hasznaltaut (mind)  1 sor     (cikkei)
12 Rendorbaleset az M3-on melle (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Re: *** HIX AUTO *** #653 (mind)  8 sor     (cikkei)
14 re: teli gumi (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Re: Ford zaras (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Opel Zafira olajcsere (mind)  10 sor     (cikkei)
17 gjmu torzskonyv (mind)  8 sor     (cikkei)
18 meg mindig trabi motor kerestetik (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - markaszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

LLaci irta: "Termeszetesen ezen eloirasok sora kibovul,
ha nem a szervizkonyvet, hanem esetleg a gyar altal a 
szerviznek adott irodalmakat es eloirasokat nezzuk. Latott 
mar valaki olyan szervizt ahol ezeket a munkakat el is 
vegeztek teljesen(nem csak a szamlazast!)es nem
hagytak ki jonehany dolgot?"

Nekem tobbnyire kellemes a tapasztalatom. Kedvenc 
markaszervizemben a szervizkonyv melle mellekelnek egy 
gyari formanyomtatvanyt, ami a szervizkonyvnel 
reszletesebben felsorolja az elvegzendo munkakat, mellette 
pedig sorakoznak a szerelok altal odatett pipak. Egy csomo 
dolog elvegzeset persze nehez ellenorizni, de mivel 
jonehany aprosagon lattam, hogy hozzanyultak (ablakmoso 
szorofejek beallitasa, kuplung beallitasa, akksi 
utantoltese, ajtok zsirzasa stb), a tobbit is feltetelezem, 
hogy megcsinaltak.

Ami a beepitett alkatreszeket illeti, nem utangyartott 
alkatreszeket epitenek be, mert minden alkatreszen ott az 
auto emblemaja, legyen az a legszuro, olajszuro, 
lengescsillapito. Hogy draga lenne? Az en automhoz a gyari 
legszuro es az olajszuro is 1,000 Ft alatt van, ugyhogy nem 
tulsagosan erdekel, hogy mondjuk egy szazassal tobbet 
fizetek ertuk... A termosztat csereje 5e korul volt, de 
ebbe mar egy-ket liter fagyallo ara is benne volt.

Az is igaz viszont, hogy nem minden markaszereviz egyforma. 
Amikor -- kenyszerusegbol -- mashova vittem az automat, 
mindig volt valami negativum. Egyszer a kotelezo 
atvizsgalas utani delutanon, egy hosszu kulfoldi ut elott 
adta meg magat a motortarto gumibak, ami minimum 
figyelmetlenseg a szerviz reszerol (meg is irtam ide,fel is 
kerultek a nem-ajanlo listara); a legutobbi kalandom pedig 
az volt, hogy egy masik markaszervizben a mosas utan nehany 
helyen lejott a festek (!), kidobaltak a 8e kilometert 
futott 4-polusu Beru gyertyaimat (Frigyes rulez) (mondjuk 
masnapra visszakaptam oket) es belepiszkaltak a hifimbe, 
amiert embert olok ;-)

Bocs a terjedelemert.
Udv,
Stevie
+ - Valasz Istvannak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali HIX-autosok!  Udv Istvan!

HA>Talalos kerdes:
HA>A legtobb (majdnem minden) elol keresztbe beepitett eroforrasnal a
HA>motor van a kocsi jobb oldalan, a valto pedig a bal oldalan. MIERT?
HA>Virtualis tehencsoki jar erte...

 A jobbra-hajts miatt! Igy a vezetonek szukseges dolgokat nem zavarja a
motor, pl. fofekhenger es a  fekrasegito, kormanymu-tengely, kuplung
fohenger, stb.
 Japanban, Angliaban, Ausztarliaban balra-hajts van ervenyben igy az ott
gyartott(tervezett) autoknak altalaban a bal oldalon van a motorja es a
jobb oldalon a valtoja...
  Nezz meg japcsi autokat(japanban gyartott verziot), szinte mind
balodali motorosak!(Na jo, a Mazdak nem).  A Mitsubushi pl.Galant odaig
ment ezzel, hogy egy rudazattal athozza a jobboldali fofekhengerhez a
fekpadal mukodtateset. Amugy, ha ranezel egy japcsi autora latszik, hogy
egy mozdulattal lehet balkormanyos is, mint pl. a VAZ21055 is az.
  Emiatt van pl. egyes angol autoknak a jobb oldalon a motorhaznyito
foganytuja pl. Austin Montego, DAF-Leyland 141 kisaruszallitonak, stb.,
noha balkormanyosak. 
 Ezt mar nem akartak attervezni...
--
 Udv:
     Levente
+ - Uj auto vetel... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autovasarlok!

 Hogy mennyi a haszon egy auton, azt tobb tenyezo donti el:
- melyik marka , meylik tipusa
- ki a kereskedo
- mennyire teljesitette a gyari kepviselet altal ra kituzott eladasi
szamot!!!
- tul akarja-e lepni a szamara kiadott eves keretszamot, es ezzel komoly
jutalekot kapni.....
Tovabba:
- adsz-e el neki hasznalt autot, azon mekkorat tud fogni

   Tudok olyan kereskedorol, ahol evvegen a gyar 15millio HUF-ot adott
jutalomkent csak azert, mert a ceg 250 helyett 310 autot adott el egy ev
alatt. Az ilyen kereskedonek soxor az is megeri, hogy nullszaldosan
eladjon neked egyet, mert evvegen a gyar ugy is odaadja az akkor
"eluszott" penzt...
--
 Udv:
     Levente
+ - Re:rendorbaleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Errefele az ilyesmit ugy csinaljak, hogy beterelik az ellenorizni kivant autot
egy parkoloba. 
Ha autoval vannak es csak szuroproba szerint ellenoriznek akkor az ellenorizni
kivant auto mogott mennek egeszen addig amig egy parkolo nem jon. Itt
felkapcsolva a kek fenyt az indexszel tudomasara hozzak az elotte haladonak,
hogy hajtson be a parkoloba.
Sajnos a magyar rendorok maguknak kerestek a bajt. 
 --
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - csomagtarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Mi lenne az? Hiszen bezarni kulcs nelkul is lehet minden autot, nem?
>Es a csomagtartot is?
En a csomagtartot is. Van rajta ugyanolyan lenyomhato es felhuzhato gomb mint
az ajtokon :-) (DB 200TE)

--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - sahal utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Keddveseim,

finisehez kozledik a sahal adatgyujtesi akcio.
Elore elnezest kerek azoktol, akiket ez az egesz nem erdekel, vagy untat ez
a tema.

A sahal-adatok pontossaga es tabalazatos formaban valo kezelhetosege
erdekeben csak azon egyenek szerepelnek a sahal-listan, akik maganba (is)
megkuldtek az adataikat. A Hixautokat a felhivas ota figyelmesen olvasom es
aki csak a hix-listara kuldte el a cimet es az altala fontosnak velt
adatokat, azt megkertem, hogy ismetelje meg maganba is. Legnagyobb
figyelmessegem ellenere is elofordulhat, hogy valakit nem kertem meg az
ujboli adatkozlesre. Ugyhogy kerem azokat, akik tudjak magukrol, hogy a
hix-listara elment a jelentkezesuk, de szemelyesen nekem nem kuldte el,
valamint azokat is, akiket kertem az adatok megkuldesere/pontositasara, hogy
igyekezzenek az adatok megkuldesevel, hogy lassan szetkuldhessem azokat.

A mai napig velem egyutt 33-an vagyunk. Ebben benne vannak azok is, akik a
listan jeleztek szandekukat, de adataik egyelore hasznalhatatlanok.

A sahal-listara jelentkezni ill. onnan kijelentkezni mindenfele indoklas
nelkul barmikor lehet. Ezt is nalam tessenek szivesek lenni jelezni. A
valtozott adatok upgrade-eleset hentente fogom vegezni, hacsak a kerdeses
heten nem tortenik valtozas. Mert akkor nem.

Naszoval siessetek
s.cs.
L.

      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
+ - fekszervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit mindenkinek!

>>>
Hyundai Pony-ba. Egy fel percig azt hittem hogy lataszavaraim vannak.
Az anyosulesnel van a fekszervo. A szerelo (nem hyundai-os szakszerelo, de
szerelo, egyebkent a tulaj volt) sem tudta megmondani, hogy hogy a francba
viszik oda at a fekpedal erejet.
<<<

A Volgakban is ilyesmi a helyzet. A fekszervo az anyosules elott van. En is
nagyon meglepodtem. Ha jol emlexem (es jol lattam), a fekpedal erejet egy
egykoros (egycsoves, mint a hidraulikus kupplungoknal) hidraulika vitte oda.
Onnan kezdve volt a rendszer ketkoros. Es ha jol emlexem ket ilyen szervo
volt; a masik a hidr. tengelykapcsoloe.

PS: az emilcimem megvaltozott. A multkori levelem a hixautora veletlenul a
masik cimrol ment el, az alairasban megis a regi van. Az is mukodik es amig
a sahal osszegyujtese nem fejezodik be, nem akartam kihirdetni az ujat.
Szoval eygelore hasznalhato mind a ketto, de fokozatosan at akarok terni az
ujra.

s.cs.
L.

      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
+ - M3-as baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Frigyes kerdesere az M3-ason torteno rendori igazoltatassal
kapcsolatban, csak annyit tudok mondani hogy rendor nem igazoltathat
ott ahol kovzetve vagy kozvetlenul balesetveszelyt okoz. Mas szoval,
nem veszelyeztethet se teged, se masokat.
Az M3-ason az tortent ami mar regota esedekes volt, bekovetkezett a szakszerutl
en
rendori intezkedes egyenes folytatasa, a szemelyi seruleses baleset.
Sajnalom szegeny rendoroket, inkabb a parancsot kiado felettesuknek
kellett volna ottmaradnia az aszfalton....
Nagyon szep peldaul, hogy mind a mai napig kozvetlenul a Szentmihalyi uti
feluljaro utan, a kifele vezeto oldalon a leallosavban igazoltatnak,
epp a Pest feloli beagazas elott. Ha valaki latta, tudja hogy
eletveszelyes amit muvelnek, masreszt az autopalyara felhajto, es
gyorsito autos kilatasat takarjak el sikeresen, amivel szinten
balesetveszelyt okoznak.
Egyebkent aznap, amikor a baleset tortent, a Nagy Lajos kiraly uti
feluljaro aljaban, a befele meno oldalon a gyorsitosavban (!!!) is igazoltattak
. Ha engem
megallitottak volna, biztos feljelentem oket a parancsnokukkal
egyetemben, persze miutan mindent rendben talaltak. Egyszeruen nem
komplettek. Szolni kene mar az allampolgari jogok biztosanak, talan.


 Mark                      mailto:
+ - Re: sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>: 1. Szerintem minek akarsz levegovel abalakot mosni? A kezikonyv
>: folyamatos jaratasra gondolt.

>Fenyszoromosorol irtam, es ennel nem latom, ha menet kozben netan
elfogy a
>viz.

OK, elneztem, De nem jaratod folyamatosan a mocit, igy nem egeht le viz
nelkul se. Pl. az onindito is ugy van meretezve, hogy x ideju inditast
birjon. Utnna tulmelegszik es ...

>A japanok nyitott ajtoval is be tudjak allitani a kulso tukroket? :-))
Ho: Khiraaly!!!

>Tovabba a bowdenek es a hidraulikak koraban 30-40 centi athidalasa nem
>problema. De attol meg lehet hogy igazad van.:-)
A skodriban sem, pedig hatul van a kuplung is. Ja es nem bovden:
hidraulika.

>Jujjj de pihent vagyok ma este. Igaz, itt van kedvenc anyosom is.
Akkor mident bele! (Kes, bicska, balta... :)

>Ejnye.... ez az autos lista. A gatrepedest a HIX-szuleszet listan
kellene
>kitargyalni.
Gatnak a (vagy tobb) ket szelep kozotti reszt hivjak.

>Tovabba a komoly turbo autokon ezert kap a turbo kulon vizhutest. Lotus

>Esprit.
De a normal autokon nem. Amugy mas is hasonlorol tud, mint en, tehat nem
lehet tul nagy baromsag. Nem is olyan regen valahol lehetett errol
olvasni vlamelyik autos ujsagban.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re:Re: Avensis TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ... Tovabba a komoly turbo autokon ezert kap a turbo kulon vizhutest.
> Lotus Esprit.

Meg Toyota LandCruiser TD (1986)!

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re: HASZNALT AUTO KERESO * * * * http://www.hasznaltaut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-206-49.dial.matav.net)
+ - Rendorbaleset az M3-on melle (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Es ahhoz mit szoltok, hogy az M3-on koraeste rendorauto kozlekedik a
leallosavban kb 80-al??? Tudom, hogy mernek,de mintha a kresz azt irna elo,
hogy a leallosavban tilos kozlekedni. Mert ha meg a villogo be lenne
kapcsolva akkor azt mondom jogos, de megkulonbozteto jelzes nelkul kozlekedo
rendorautora ugyanazok a szabalyok vonatkoznak mint a tobbi autosra.

SzaboZE
+ - Re: *** HIX AUTO *** #653 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nemileg tobb info kellene pl. evjarat, 105-120?, telilampas?, stb. Meg
> persze, hogy mennyit adhatnak erte a bontoban, de ez egy masik ke
bontoban 15-20 kozott, a kereklapmas az nem tudom hogy 
melyik.. vagy van nem kerek is ?? 
nem ertek hozza.. de piros.. 
De megnezem itt all az utcan.. :) 

AntForce
+ - re: teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> En ugy tudom, hogy a te'li gumikat tartos 7 fok feletti homerseklet
>> eseten erdemes csak lecserelni.Praktikusan most meg kisse korai
>> lenne:)
> Egy autos musorban a nyilatkozo gumikereskedo azt javasolta, hogy ha
> valakinek nem telik ket garnitura gumira, akkor inkabb egesz evben telivel
> jarjon, mint nyarival. Lehet, hogy csak a forgalmat akarta novelni ezzel.

Egy Semperit Toplife teli gumi garnituraval jartam ket nyaron. A fekut
szubjektiv velemenyem szerint sokkal hosszabb. Raadasul nagyon gyorsan
kopnak.
Mintha lennenek All season gumik is, inkabb javasolta volna azokat
erre az esetre. Persze valoban a legjobb a 2 garnitura lenne.

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Re: Ford zaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Nemes Marcus -Amit irtal ("Vezetoajtonal pedig megemelt kilinccsel kell ezt
> eljatszani (legalabbis az Opelnel).") a Fordnal nem igaz. Át sem tudod
> billenteni a zárószerkezetet nyitott ajtónál.

Nem nyert! Kerem evjarat szerint felulvizsgalni az allaspontodat! A Fordokat
valoban igy lehetett (regebben!) bezarni, lenyomom a gombot es felemelt
kilinccsel csukom be az ajtot. Kozponti zar eseten persze mas a helyzet.

Istvan
+ - Opel Zafira olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves István!
Valóban kicsinyességnek tűnhet, hogy az olajcserén gondolkodom, de itt
inkább az érdekelt, hogy tényleg indokolt-e?  Az olajcsere árához még
annyit, hogy a havi közel 75 ezres lízingdíjat (biztosítással együtt) négy
gyerek mellett (ezért kellett megvennia Zafirát) elég meló kitermelni.
Előtte Astrám volt, de azt használtan vettem, így ilyen gondom nem volt.
Mindegy, a jövő héten elviszem, bár már túl vagyok a 2ezer kilométeren. Az
ötezer talán még nem késő. Más tanácsot is szívesen veszek új autókra
vonatkozóan, mivel ez az első 0 km-es kocsim, és nem szeretrném elcseszni.
drAzsé
+ - gjmu torzskonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tudja-e valaki, igaz, hogy 12 ev feletti gepkocsira nem kotelezo
torzskonyvet kivaltani ?

Koszi:        Taki


+ - meg mindig trabi motor kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Nincs valakinek veletlenul egy megunt trabi motor a sarokba tolva,
sporttarsi arfekvesben. ( csak papiros, a rendorsegen  forgalmiba atirathato
erdekel).
Az se baj, ha benne van egy trabiban. Idos, mozgasaban korlatozott embernek
lenne szuksege ra.(nem hycomat)
Bp. ill. kornyek jo lenne ( M3), arajanlatokat, helysegmegjelolessel maganba
kernek !
Koszi, sziasztok

                     Taki


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS